Tis ook heel simpel en ik wil het niet zo als SAP hebbenquote:Op maandag 12 november 2007 22:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, zo ken ik er ook nog een paar [afbeelding]. SAP is ook een "erp systeempje" [afbeelding].
Urenregistratie is leuk, daar kun je ook altijd mee bezig blijven om nieuwe functionaliteiten in te bouwenquote:Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
Interesant. Ik heb net een app'je geschreven voor sms. Drag en Drop en database eraan gekoppeld. Gebruik je een sms centrale of een eigen sms/gsm kaart of een gateway achtige omgeving ?quote:Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
leer c++ (visual of borland) en we praten verder.quote:Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef DoDie het volgende:
Een Portfolio in ASP.NET binnenkort maar is beginnen met een CMS, maar ik ben zoiemand die nooit zijn eigen projecten af maakt
Als iemand trouwens nog een proggie oid nodig heeft, ik wil proggen in C#
Iemand die in de ICT niet met zijn tijd mee gaat kan straks (nu al) alleen nog maar onderhoud plegen op oude software...quote:Op maandag 12 november 2007 23:46 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
leer c++ (visual of borland) en we praten verder.
Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:15 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat ie gewoon Borland C++ bedoelt. Maar het feit dat IDE's als twee verschillende talen worden gezien zegt al wel iets over het begripniveau van de poster.
Overigens is C++ op veel vakgebieden nog lang niet vervangen door C#. Denk aan games bijvoorbeeld..
Grappig Tuvaiquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[afbeelding]
EDIT: Ik zie nu net pas dat Firefox voor een of andere reden mjin favicons door elkaar haalt. [afbeelding]
XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:44 schreef Cageon het volgende:
[..]
Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.
ivm XNA, toch een mooie stap imho.
Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:19 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.
C# is overigens wel een toffe taal hoor, maar C++ is toch een stuk intuitiever als je naar de hardware kruipt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ook de gamedevver waar ik werkzaam ben heeft totaal geen plannen in die richting, het viel mij zelfs "tegen" hoe diep ze nog op de hardware zitten. Zelfs geheugenallocatie wordt nog handmatig geregeld en geoptimaliseerd, iets wat op PC's al jaren niet meer wordt gedaan.
Je bent net twee dagen te laatquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:52 schreef Cageon het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.
Ben me overigens bewust van het feit dat ze heel veel optimisations maken die normaal gesproken niet nodig zijn. Wat dat betreft zijn er maar weinig applicaties die real-time simulaties doen, in verhouding tot de "gewone" desktop applicaties.
Jij bent werkzaam bij een gamedev bedrijf(?), doen zij toevallig stages/afstudeerders aan nemen?![]()
Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:13 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Je bent net twee dagen te laat
Verder nemen ze alleen mensen aan met echt diepe 3D graphics achtergrond. Ik weet niet in hoeverre je daar in zit. Anders kan je me over een jaar of wat een PM sturen :p
Uiteraard.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:17 schreef Cageon het volgende:
[..]
Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.
Ik neem aan dat ze meer doen dan alleen graphics?
AI bv.
MBO Applicatie Ontwikkelaar niveau 4 (spannend ja, mgoed ~6 maand stage gelopen bij een bedrijf dat C/C++ deed)quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:24 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Uiteraard.
Wat heb je als achtergrond?
1 |
Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.quote:
Sjah, alleen in Engeland en daar zit mijn probleem. Maargoed ik zal er verder niet over uitweiden, offtopic/SCquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:08 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.
Maar Rare is ook niet verkeerd.
Laatste klinkt best interessantquote:Op woensdag 14 november 2007 09:01 schreef Blind_Guardian het volgende:
Op mijn werk:
Bezig met het uitbreiden van een beoordelingssysteem voor bouwbedrijven (Delphi)
Op school:
Net klaar met een blok waarin we een ziekenhuis-CRM moesten onderhouden en uitbreiden (Java)
Thuis:
Nog altijd bezig met het ontwikkelen van de releaseversie van een erotisch spel (C#)
Volgens mij vroeg hij om een voorbeeld omdat ie zelf wat wil bouwen.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hetzelfde dat het bouwen in welke andere programmeertaal dan ook leuk maakt? Kutpost overigens, op zulke anti-posts zit niemand te wachten.
Nou vind ik (ASP).NET in combinatie met MSSQL zeker veel lekkerder werken voor grote projecten, maar ik gebruik nog steeds hartstikke graag PHP omdat 't zo flexibel en makkelijk toepasbaar is.
Ook erg innovatief/creatief.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]Dat kan ook ja.
In dat geval vind ik CMS`jes altijd wel leuk om in PHP te maken.
Klopt, zodra versie 1.0 uit is kan ik weer testers gebruiken (lees: aanmeldingen voor v1.1)quote:Op woensdag 14 november 2007 09:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Laatste klinkt best interessant. (Alleen jammer dat je geen testers meer nodig hebt
.)
Hmm goed met C# ben ik nog niet, ben het wel aan het lerenquote:Op woensdag 14 november 2007 13:20 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Klopt, zodra versie 1.0 uit is kan ik weer testers gebruiken (lees: aanmeldingen voor v1.1)
Devvers die goed zijn met C# kan ik echter onderhand wel gebruiken aangezien ook mijn tijd steeds verder beperkt wordt door school, werk en vriendin![]()
quote:Op woensdag 14 november 2007 10:33 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Volgens mij vroeg hij om een voorbeeld omdat ie zelf wat wil bouwen.
Maak je eigen youtube. Dus een site waar je filmpjes (alle formaten) kan uploaden en dat het dan wordt omgezet naar flv enz.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:18 schreef saban het volgende:
Wat is uitdagend/leuk om te bouwen in PHP/MYSQL?
quote:Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef JortK het volgende:
Misschien wel een leuk idee om iets van een contributed project op te zetten?
- Zowiezo heb ik mijn eigen filmpjes niet -> dus geen eigen gebruik.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:09 schreef magnifor het volgende:
[..]
Maak je eigen youtube. Dus een site waar je filmpjes (alle formaten) kan uploaden en dat het dan wordt omgezet naar flv enz.
Zoiets heb ik al eens gebouwdquote:Op woensdag 14 november 2007 14:14 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Een soort community website met een forum en een frontpage met ingezonden nieuwsberichten ?![]()
hehe....
Je hoeft het toch niet te maken voor je zelf of om het te verspreiden? Je vroeg om iets leuks/uitdagend. Ga aan de slag zou ik zeggen.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:14 schreef saban het volgende:
[..]
- Zowiezo heb ik mijn eigen filmpjes niet -> dus geen eigen gebruik.
- Indien ik gratis verspreid, niemand zal het gebruiken? Er zijn genoeg goede alternatieven?
- Maar eigelijk wel leuk om het te bouwen, zal als ik thuis ben eens kijken naar mn server over hoe en wat
Vind het mooi, maar pas als windows het standaard opneemt in internet explorer.. ben ik bang dat het een techniek dat verdwijnt tussen al die alternatieven... En dan is het leren weer zo vergeefse moeitequote:Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef HarryP het volgende:
Is er al iemand bezig met silverlight?
Zelf ben ik er een beetje mee bezig maar vind het echt super..
http://www.microsoft.com/Silverlight/
Voorbeelden:
http://silverlight.net/community/gallerydetail.aspx?cat=3
Quick start:
http://silverlight.net/quickstarts/silverlight10/default.aspx
Ik denk dat dat met Silverlight nog wel gaat gebeurenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:05 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Vind het mooi, maar pas als windows het standaard opneemt in internet explorer.. ben ik bang dat het een techniek dat verdwijnt tussen al die alternatieven... En dan is het leren weer zo vergeefse moeite
Netjesquote:Op donderdag 15 november 2007 18:43 schreef sweboy het volgende:
Vandaag even een RSS Feed decompiler gemaakt.
Zoeken in RSS feeds naar keywords, indien keyword erin staat, word het resultaat getoond.
Silverlight is tof, maar ik wacht ook nog even af alvorens ik me er in verdiep voordat 't dadelijk weer zo'n flop is.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef HarryP het volgende:
Is er al iemand bezig met silverlight?
Zelf ben ik er een beetje mee bezig maar vind het echt super..
http://www.microsoft.com/Silverlight/
Voorbeelden:
http://silverlight.net/community/gallerydetail.aspx?cat=3
Quick start:
http://silverlight.net/quickstarts/silverlight10/default.aspx
met of zonder achterdeurtjesquote:Op zondag 2 december 2007 17:09 schreef JortK het volgende:
Om dit topic weer een beetje tot leven te blazen, hier weer een post
Ik ben zojuist begonnen met het maken van een programma waarmee je je geld zaken kan regelen, inclusief het kunnen inlezen van bank bestanden en dat soort zaken.
Dit alles met VB.NET, en om ook eens te stoeien met Visual Studio 2008
Uiteraard zonderquote:
Dat wil ik ook nog eens gaan, maar dan voor hele kleine ondernemers (die net de hobby voorbij zijn zeg maar), maar dan in PHPquote:Op zondag 2 december 2007 17:09 schreef JortK het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met het maken van een programma waarmee je je geld zaken kan regelen, inclusief het kunnen inlezen van bank bestanden en dat soort zaken.
Dat klinkt heel leuk, in welke taal?quote:Op zondag 2 december 2007 17:19 schreef PiRANiA het volgende:
Leuk topic!
Ik ben bezig met een sms-systeem. Je smst naar een nummer en de tekst wordt gebeamed.
Voor op de mobiel ?quote:Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef Intrepidity het volgende:
Een adresboek in J2ME (schoolopdrachtje)
Kloptquote:
Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaaltquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:59 schreef Spike1506 het volgende:
Nog altijd bezig met me weblog systeem te herschrijven naar het OO principe!
Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:35 schreef JortK het volgende:
Gister me begin gemaakt aan me 'geld bijhoud' systeempje
Ook even gekeken naar andere pakketen, en maar van alle pakketen de beste functionaliteiten overnemen, plus dat ik nog wat eigen ideene heb
Je kan vaak wel je overzichten exporteren naar een bestand (en die opslaan naar je computer). Daarna weer importeren in je boekhoudpakket. Het is een stap extra, maar dat kan niet anders lijkt me?quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.
Ben pas begonnen met OOP in PHP dus zal eerst basis blogsysteempje doen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaalt. Ga ook kijken of ik externe beheer API's er in kan bouwen net als in WP, erg leuk om dat eens een keertje te doen en uit te zoeken
.
Via het internerbankieren bij bijna elke bank kun je exporterenquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.
Lijkt me wel leuk om eens screenshots te zien (zonder persoonlijke gegevens dan)
Dat ik daar zelf niet aan had gedacht..quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Via het internerbankieren bij bijna elke bank kun je exporteren
Die mutaties kun je dan inlezen
Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:41 schreef soylent het volgende:
Ik ben wat meuk netjes aan het refactoren die ik in een paar weken onder tijdsdruk in elkaar heb gebaggerd
Als je veel naar andere blogs linked en hun naar jouw is het wel interesant ja, anders ook niet echtquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:45 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Ben pas begonnen met OOP in PHP dus zal eerst basis blogsysteempje doen.
Heb trouwens ook nog nooit iets over Pinback en Trackback gehoord, maar na even kijken op google ziet dit wel interessant uit, denk dat ik dit zeker op den duur erin ga zetten.
Oh, ik vind 't heerlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk.Al die losse style attributen in de HTML in classes proppen, alle veelvoorkomende PHP/ASP functies in een globaal bestand gooien, overal classes voor maken, enzovoorts.
Een maand apart voor opruimen? Nice.. die luxe hebben ik hier nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk.Al die losse style attributen in de HTML in classes proppen, alle veelvoorkomende PHP/ASP functies in een globaal bestand gooien, overal classes voor maken, enzovoorts.
Nouja, niet dat we deze hele maand specifiek daarvoor gebruiken. Maar de meeste bedrijven waar we mee werken die zijn langzaam al allemaal aan het dichtgaan voor deze maand. We hebben nog wel projecten lopen, maar in verhouding met de rest van het jaar véél meer tijd over voor intern opruimwerk.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:11 schreef Mordreth het volgende:
Een maand apart voor opruimen? Nice.. die luxe hebben ik hier niet. Is leuk werk om te doen
.
Oeh tell me morequote:Op donderdag 6 december 2007 11:34 schreef WyriHaximus het volgende:
Een RSS feed voor de fok forums.
+quote:
= quick and dirtyquote:Op donderdag 6 december 2007 11:51 schreef JortK het volgende:
Wyri vertel eens wat meer over die RSS feeds
Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaalt. Ga ook kijken of ik externe beheer API's er in kan bouwen net als in WP, erg leuk om dat eens een keertje te doen en uit te zoeken
.
Dat vindt iedereen toch leuk, hehe.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.
Neuh, ik zelf niet. Maar Wyri is dan weer bezig met sitemaps, dan weer met link lijstjes, dan weer met dit, dan weer met dat. Wel leuk om te zienquote:Op donderdag 6 december 2007 14:13 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat vindt iedereen toch leuk, hehe.
Ja best welquote:Op donderdag 6 december 2007 14:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.
Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....quote:Op donderdag 6 december 2007 14:20 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ja best wel. VInd het heerlijk om dingen aan elkaar te knopen, verschillende systemen met elkaar te laten werken. Zoals me wow screenshots van nu bijna een jaar, met lokatie info er bij. 2 websites met 1 login systeem bouwn, forum module voor me CMS bouwen met geintregreerde sessies. Fok! kloontje maken voor een botje wat netjes inlogt en uitlogt wanner hij komt en gaat
. Heerlijk
!!!!
En toen stond je opeens eerstequote:Op donderdag 6 december 2007 14:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....
Nog leuker als je de antwoorden al hebtquote:Op donderdag 6 december 2007 14:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....
Ik wou bijna een automatisch antwoord post systeem intergeren, maar in een IRC-kanaal, met een spel waar alles om snelheid draait, is het nogal vreemd dat je in 20 milliseconde een complete zin inclusief interpunctie en hoofdletters kunt typen.quote:
Juist niet, het is nu telkens de uitdaging om te kijken hoe "slim" mijn systeem wel niet is! En af en toe komt er een reperterende vraag bij, dat is dom geluk.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:30 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nog leuker als je de antwoorden al hebt.
Als je het via een BNC doet met een vrouwen naam is dat toch geen probleem?quote:Op donderdag 6 december 2007 14:31 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wou bijna een automatisch antwoord post systeem intergeren, maar in een IRC-kanaal, met een spel waar alles om snelheid draait, is het nogal vreemd dat je in 20 milliseconde een complete zin inclusief interpunctie en hoofdletters kunt typen.
Dat is waar ja, moet nog steeds eens me class gaan maken om me eggdrop bot aan te sturenquote:Op donderdag 6 december 2007 14:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Juist niet, het is nu telkens de uitdaging om te kijken hoe "slim" mijn systeem wel niet is! En af en toe komt er een reperterende vraag bij, dat is dom geluk.
Je zou een set sites kunnen zoeken en daar per site een plugin voor maken om te kijken of je bepaalde lyrics van kan vinden. Punt is denk ik dat je moet gaan uitzoeken wat bekende nummers zijn en wat niet ,....quote:Op donderdag 6 december 2007 14:37 schreef dikkedorus het volgende:
Ik ben sinds kort bezig aan een IRC bot die zinnen opzoekt in lyrics databases en iedereen z'n zinnen afmaakt met songteksten. Ik heb al wat kleins werkend, maar er zijn geen fijn parsebare lyrics databases zo ver ik weet. (gebruik nu http://www.mldb.org)
Probleem is dat de database te vol staat met totaal onbekende nummers, en je dus heel vaak songteksten krijgt die niemand kent, en dan is de lol eraf.
Cross-matchen met review-websites en top-40 charts.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:44 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Je zou een set sites kunnen zoeken en daar per site een plugin voor maken om te kijken of je bepaalde lyrics van kan vinden. Punt is denk ik dat je moet gaan uitzoeken wat bekende nummers zijn en wat niet ,....
Schrijf een beetje normaal Nederlandsquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:22 schreef WyriHaximus het volgende:
WyriHaximus gaat WyriBot maar modulair opbouwen zodat hij de volgende dingen er in kan hangenMail2Wii.com V3.0 back-end Fok! RSS feeds Afhandelen van gegevens uit WoW naar me site toe en andere dingen die met me screenshots te maken hebben Het HTMLaliseren van modules af laten handelen en syncroniseren tussen me thuis server waar die op komt te draaien en me site server Me eggdrop bot aansturen
WyriHaximus heeft nog veel te doen
IRC bot voor linuxquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:30 schreef Geqxon het volgende:
Eggdrop?
Hehe weet het, vond het nog best aardig gelukt om het van de chaos in me hoofd naar woorden over te zettenquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:30 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Schrijf een beetje normaal Nederlands![]()
Het is nu echt niet fijn om je posts te lezen.
Ik maak het aantal <input type="file" /> veldjes meestal variabel, maar leg met het uploaden van meerdere bestanden al snel een grens op het aantal veldjes/te uploaden bestanden. Je hebt toch altijd van die mensen die ik weet niet hoe veel bestanden van een x aantal MB tegenlijk gaan proberen te uploaden, dat pikken veel servers niet.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:40 schreef Scorpie het volgende:
kan je ook multiple file upload doen Tuvai? Met zo`n java class ofzo?
Er zijn applets die multiple file uploads aan kunnen en waar je zelf in kan stellen hoeveel bestanden per request je weg stuurt. Zal volgende week ff op me werk kijken voor jequote:Op vrijdag 7 december 2007 21:59 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik maak het aantal <input type="file" /> veldjes meestal variabel, maar leg met het uploaden van meerdere bestanden al snel een grens op het aantal veldjes/te uploaden bestanden. Je hebt toch altijd van die mensen die ik weet niet hoe veel bestanden van een x aantal MB tegenlijk gaan proberen te uploaden, dat pikken veel servers niet.![]()
Java werk ik verder niet eens echt mee, wel ooit nog van plan om me d'r in te verdiepen, maar zit d'r voorlopig nog niet in.Iets kunnen maken om bijvoorbeeld een hele map + inhoud tegenlijk te uploaden zou mooi zijn.
ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:16 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Er zijn applets die multiple file uploads aan kunnen en waar je zelf in kan stellen hoeveel bestanden per request je weg stuurt. Zal volgende week ff op me werk kijken voor je.
Het spijtige van files uploaden zonder een puik appletje is dat je meestal bar slechte feedback krijgt over het uploadproces. Zeker met meer of grote files is dat eigenlijk haast niet bruikbaar. Ik heb nog steeds die vage 0.x php extension op m'n uitcheck-lijstje staan waarmee je in PHP de upload bij kan houden en feedback kan geven, zonder vage perlshit...quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:11 schreef Cageon het volgende:
[..]
ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)
Punt is dat je dan tegen de max upload limiet kan aanlopen. Wil je dat echter omzeilen met een applet wat de files ieder in een appart request weg stuurd ipv allemaal tegelijkertijdquote:Op zaterdag 8 december 2007 00:11 schreef Cageon het volgende:
[..]
ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)
Als je het gebruiken van de applet facultatief maakt, dwz een alternatief biedt en netjes degradet, is het prima usable heurquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:12 schreef Tuvai.net het volgende:
Applets wil ik inderdaad niet gebruiken, dat scoort bij mij even hoog op de bullshit-meter als Flash. Een website / CMS moet gewoon onder alle omstandigheden toegankelijk zijn, ook voor mensen die geen behoefte hebben aan vage, aparte en veeleisende dingen als Flash en Java (applets).
laat eens zien wat er uit komt, ik ben wel benieuwd!quote:Op zondag 9 december 2007 13:56 schreef Mordreth het volgende:
Op dit moment een functie in PHP voor weegave van verschillende soorten grafieken in png-formaat. Meer voor de gein, en maybe ook wel handig voor het pakket op m'n werk.
Hmm de kracht van bloggen via je browser is dat je dit overal kan doen. Via een standalone app zul je eerst deze app moeten downloaden etc. En als ie in bv C# is ontwikkeld ben je ook nog OS afhankelijk. Ik zie er persoonlijk het nut niet zo van in.quote:Op zondag 9 december 2007 15:32 schreef ARKON het volgende:
Momenteel bezig met een wordpress stand alone applicatie zodat je blogposts maken maken zonder de webclient. Werkt op elke wordpress blog en je hoeft niet steeds via je webbrowser in te loggen om blogposts maken.
Het is ook meer voor mijzelf bedoeld, om nou elke keer weer via de browser te gaan posten is voor mij een gedoe. ik kan nu direct vanaf mijn applicatie een categorie kiezen en posten en de resultaat gelijk zien in de browser of preview in de app. Gemaakt in java trouwens.quote:Op zondag 9 december 2007 15:58 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmm de kracht van bloggen via je browser is dat je dit overal kan doen. Via een standalone app zul je eerst deze app moeten downloaden etc. En als ie in bv C# is ontwikkeld ben je ook nog OS afhankelijk. Ik zie er persoonlijk het nut niet zo van in.
Als ik het goed heb zijn er overigens technieken als Adobe Flex om het browser gedeelte 'weg te laten' bij zaken als bloggen.
Maar wat als de applicatie optioneel is? Desktop apps bieden nog altijd wel meer kracht dan webapps.quote:Op zondag 9 december 2007 15:58 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmm de kracht van bloggen via je browser is dat je dit overal kan doen. Via een standalone app zul je eerst deze app moeten downloaden etc. En als ie in bv C# is ontwikkeld ben je ook nog OS afhankelijk. Ik zie er persoonlijk het nut niet zo van in.
Als ik het goed heb zijn er overigens technieken als Adobe Flex om het browser gedeelte 'weg te laten' bij zaken als bloggen.
ftp'enquote:Op zondag 9 december 2007 23:20 schreef Farenji het volgende:
Ik vond het op vakantie heel erg prettig dat er een losse windowsapplicatie was om mijn foto's te resizen en uploaden naar mijn blog (want resizen kun je dan ook gewoon client sided doen!). Natuurlijk is het idee van bloggen om alles via de browser te doen maar met fileuploads gaat dat gewoon vrij kut, als je veel bestanden moet overpompen.
Het grote voordeel van client sided resizen is dat als je ergens in de bush bush van bokkie wokkie land zit met een crappy 3KB/s internetlijntje niet 8 jaar hoeft te wachten voordat je 7 megapixel foto's geupload zijn.quote:Op maandag 10 december 2007 00:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ftp'en
daarna 1x bloggen die ook gelijk je foto's resized (of iets aan roept dat dat iets (enkele seconden) later voor je doet zonder dat jij er op hoeft te wachten.
Alsie optioneel is dan is er uiteraard niets mis mee, zelfs een toevoeging dan. Maar voor puur bloggen heb je aan de kracht van normale webapps meer dan genoeg, voor uitgebreidere zaken is een stand-alone app natuurlijk errug handig (hoewel je tegenwoordig ook ontzettend veel kan bereiken met AJAX enzo, wat die 'feeling' dan betreft).quote:Op zondag 9 december 2007 22:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar wat als de applicatie optioneel is? Desktop apps bieden nog altijd wel meer kracht dan webapps.
true.., maar volgens mij hebben internet cafe's altijd redelijk rappe lijntjes?quote:Op maandag 10 december 2007 00:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het grote voordeel van client sided resizen is dat als je ergens in de bush bush van bokkie wokkie land zit met een crappy 3KB/s internetlijntje niet 8 jaar hoeft te wachten voordat je 7 megapixel foto's geupload zijn.
Ik heb vaak genoeg een moddertrage verbinding meegemaakt, ligt er natuurlijk wel aan waar je zit. In Afrika gaat het over het algemeen niet zo rap kan ik je melden....quote:Op maandag 10 december 2007 08:34 schreef mschol het volgende:
[..]
true.., maar volgens mij hebben internet cafe's altijd redelijk rappe lijntjes?
Vooral dat ice7 klinkt heel erg goed, ik zou daar wel naar willen kijken wanneer je iets testbaars hebtquote:Op maandag 10 december 2007 13:34 schreef SharQueDo het volgende:
Ice7, website framework in PHP5. Volledig OOP en volledig module-based en volgens mijn SSS-principe (security, speed, simplicity, in die volgorde). Eigenlijk meer een core engine dus die modules afhandelt.Is bijna zo goed als klaar voor de eerste beta.
Tevens ben ik wat eigen modules ervoor aan het schrijven voor Ice7 (templating module, mysql module, cms module, simple user module) die ook allemaal mijn SSS principe volgen.Templating (met nested blocks), mysql (met caching
) en simple user modules zijn al klaar, cms moet ik nog aan beginnen. 't Is allemaal nog simpel, maar de geavanceerdheid ligt in de modules zelf.
![]()
Daarna ga ik verder om mijn webgame erop te bouwen. Een web-based online Space Exploration/Colonisation game. Beetje Planetarion-achtig, maar dan met onder andere een vleugje Warzone 2100.Tevens ga ik dan met GD stevig aankutten om 3d planeten (via textures) en starmaps en crap te genereren, wat overigens al voor een deel gelukt is met eerdere tests.
![]()
Ha daar ben ik ook mee bezig alleen dan aan de andere kant - ik moet een client maken voor een soap interface (oa voor gebruikersauthenticatie). Simpel op zich, ware het niet dat de server slecht werkt, de documentatie onjuist en incompleet is en de mensen die me zouden moeten kunnen vertellen hoe het werkt incompetent zijn. Ben nu al weken bezig, elke keer een testje doen, een foutmelding krijgen, deze doorgeven aan de applicatiebeheerder aan de andere kant, dagen wachten op feedback, aan de hand daarvan een minieme aanpassing aan mijn script maken, vervolgens een andere foutmelding krijgen... etc etc. Vrij frustrerend.quote:Op maandag 10 december 2007 21:08 schreef Cageon het volgende:
WebServices front-end/proxy voor een ander web-based(http) communicatie protocol
Om zo op een later moment sneller over te kunnen springen naar een implementatie in de webservice.
(Werk)
Denk je niet dat je te veel grote onderwerpen aanpakt in één framework? Als ik kijk naar veel frameworks zie ik dat ze alles aanpakken en dat ze dan vaak maar gemiddeld scoren op die vlakken die goed vervangbaar zijn door libraries. Overigens ontwikkel ik zelf ook een framework, dus ik ben ook wel benieuwd naar Ice7quote:Op maandag 10 december 2007 13:34 schreef SharQueDo het volgende:
Ice7, website framework in PHP5. Volledig OOP en volledig module-based en volgens mijn SSS-principe (security, speed, simplicity, in die volgorde). Eigenlijk meer een core engine dus die modules afhandelt.Is bijna zo goed als klaar voor de eerste beta.
Tevens ben ik wat eigen modules ervoor aan het schrijven voor Ice7 (templating module, mysql module, cms module, simple user module) die ook allemaal mijn SSS principe volgen.Templating (met nested blocks), mysql (met caching
) en simple user modules zijn al klaar, cms moet ik nog aan beginnen. 't Is allemaal nog simpel, maar de geavanceerdheid ligt in de modules zelf.
![]()
Daarna ga ik verder om mijn webgame erop te bouwen. Een web-based online Space Exploration/Colonisation game. Beetje Planetarion-achtig, maar dan met onder andere een vleugje Warzone 2100.Tevens ga ik dan met GD stevig aankutten om 3d planeten (via textures) en starmaps en crap te genereren, wat overigens al voor een deel gelukt is met eerdere tests.
![]()
klinkt bekend.quote:Op maandag 10 december 2007 21:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ha daar ben ik ook mee bezig alleen dan aan de andere kant - ik moet een client maken voor een soap interface (oa voor gebruikersauthenticatie). Simpel op zich, ware het niet dat de server slecht werkt, de documentatie onjuist en incompleet is en de mensen die me zouden moeten kunnen vertellen hoe het werkt incompetent zijn. Ben nu al weken bezig, elke keer een testje doen, een foutmelding krijgen, deze doorgeven aan de applicatiebeheerder aan de andere kant, dagen wachten op feedback, aan de hand daarvan een minieme aanpassing aan mijn script maken, vervolgens een andere foutmelding krijgen... etc etc. Vrij frustrerend.
Van de week moet wel iets toonbaar zijnquote:Op zondag 9 december 2007 14:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
laat eens zien wat er uit komt, ik ben wel benieuwd!
Database en templating zit momenteel nog ķn de framework. Ik ben bezig die over te zetten naar Ice7 modules en om de core op te schonen cq optimaliseren en documenteren. Naast die twee wil ik een CMS module erbij hebbend dan is de basis zowat compleet om kleine tot middelgrote websites te ontwikkelen ermee.quote:Op maandag 10 december 2007 21:33 schreef autocue het volgende:
[..]
Denk je niet dat je te veel grote onderwerpen aanpakt in één framework? Als ik kijk naar veel frameworks zie ik dat ze alles aanpakken en dat ze dan vaak maar gemiddeld scoren op die vlakken die goed vervangbaar zijn door libraries. Overigens ontwikkel ik zelf ook een framework, dus ik ben ook wel benieuwd naar Ice7.
Vreselijk is dat. Hier op het werk komen ook vaker van die klussen binnen die we van een ander bedrijf overnemen in de vorm van applicatie-ontwerp. Dan krijg je vaak van die halfwerkende applicaties die voor geen ruk functioneren, en waar broncodetechnisch ook alle logica ontbreekt. De personen die je hierover vragen zou kunnen stellen zijn of niet bereikbaar of halen hun schouders op. Om over de slechte en outdated documentatie nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 10 december 2007 21:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ha daar ben ik ook mee bezig alleen dan aan de andere kant - ik moet een client maken voor een soap interface (oa voor gebruikersauthenticatie). Simpel op zich, ware het niet dat de server slecht werkt, de documentatie onjuist en incompleet is en de mensen die me zouden moeten kunnen vertellen hoe het werkt incompetent zijn. Ben nu al weken bezig, elke keer een testje doen, een foutmelding krijgen, deze doorgeven aan de applicatiebeheerder aan de andere kant, dagen wachten op feedback, aan de hand daarvan een minieme aanpassing aan mijn script maken, vervolgens een andere foutmelding krijgen... etc etc. Vrij frustrerend.
Kijk eens naar de blogfunctie in TextMate. link naar screencastquote:Op zondag 9 december 2007 15:32 schreef ARKON het volgende:
Momenteel bezig met een wordpress stand alone applicatie zodat je blogposts maken maken zonder de webclient. Werkt op elke wordpress blog en je hoeft niet steeds via je webbrowser in te loggen om blogposts maken.
Voor het werk C# en aankomende stage C++ evenals voor school.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Van de week moet wel iets toonbaar zijn.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen.
Op 't werk voornamelijk ASP/VB.NET i.c.m. MSSQL, binnenkort eens naar C# kijken als achterliggende code voor de ASP. Thuis voornamelijk met PHP i.c.m. MySQL.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen.
Ik programmeer in C++ en ben game designer. Waar ik nu precies mee bezig ben is helaas bedrijfsgeheim. Ik ben nog maar net begonnen, en het is enorm tof om met een klein groepje mensen awsome games te makenquote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit alleen qua gebruikersgemak denk ik iets minder. Maar ik zag wel leuke opties dat ik op zich wel kan maken.quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:12 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Kijk eens naar de blogfunctie in TextMate. link naar screencast
Java is mijn 'main language'. Ben me momenteel aan het verdiepen in JSF + A4J & EJB 3 (3e jaars informatica). Zodra ik aan m'n minor Webtechnologie ga beginnen, wil ik een project doen waarbij gebruik wordt gemaakt van het Spring framework.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
Bij dit voorbeeld:quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:11 schreef dikkedorus het volgende:
Die urls zijn *zo* irritant, vooral omdat je dan die namen precies goed moet hebben. Het voegt niets toe voor de gebruiker.
1 |
Tegenwoordig bijna alleen maar OO perl en javascript. Ik werk als developer bij een onderzoeksbedrijf dat via internet klanttevredeheidsonderzoek doet, ik bouw in een klein team aan de applicatie hierachter. Daarnaast heb ik mijn eigen webbedrijf en de rest is hobby.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
Dat is een onderdeel ervan, alleen..quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:56 schreef SharQueDo het volgende:
Is dat niet gewoon een htaccess wrapper?
Ik heb genoeg sites gezien waar deeplinken naar artikelen alleen goed gaat als je de volledige tekst opgeeft, gelukkig mag je bij de meeste de tekst.html wel weghalen, maar niet gedeeltelijk neerzetten.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij dit voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Maakt het niets uit. Zolang de 3431 maar in takt blijft.
MonMon, to keep track of your cashquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:40 schreef JortK het volgende:
Vandaag ook weer een stukje verder gegaan met mijn geld bijhoudt administratie dingetje
Belangrijkste is nu dat ik de applicatie kan laten omgaan met meerdere talen.
De taal items sla ik op in een tabel, dit heeft toch mijn voorkeur boven een bestand
Ik heb me projectje ook maar een naam gegeven: MoneyMonitor
Werk: PHP & MySQL (+ XHTML, CSS, JS....), op het moment bijna enkel en alleen webdevelopment.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Moet ik zelf natuurlijk ookquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Werk: PHP & MySQL (+ XHTML, CSS, JS....), op het moment bijna enkel en alleen webdevelopment.
Prive: Java, C, VB.NET, XHTML, CSS, JS, "AJAX".
Goede sloganquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:49 schreef Cageon het volgende:
[..]
MonMon, to keep track of your cash
Just like TomTom that keeps track of you
Werk: PHP & MySQL & Oracle & AJAX & Ben aan het starten met C#quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
Wat verwacht je van Ice7? Wat verwacht je te testen en te kunnen zien?quote:Op maandag 10 december 2007 20:59 schreef JortK het volgende:
[..]
Vooral dat ice7 klinkt heel erg goed, ik zou daar wel naar willen kijken wanneer je iets testbaars hebt
Ik verwacht een framework waarmee ik makkelijk een omgeving op kan zetten blocks en modules die ik zelf wilquote:Op woensdag 12 december 2007 11:39 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Wat verwacht je van Ice7? Wat verwacht je te testen en te kunnen zien?
People Hate Perlquote:Op woensdag 12 december 2007 16:44 schreef Farenji het volgende:
Jammer dat niemand verder in perl programmeert... alleen maar dat php
Het is duidelijk dat je niet weet wat perl is anders had je het niet met zo'n mank vooroorlogs speelgoedtaaltje als QBasic vergeleken. Laat ik het je daarom maar vergeven.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:47 schreef SharQueDo het volgende:
Perl? Wat is dat?
Ook jammer dat niemand meer in QBasic programmeert.
PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef H4ze het volgende:
[..]
People Hate Perl
Kan je me misschien de voordelen van Perl tov PHP vertellen? Is Perl volwassener wat OOP betreft?
kan je eens een stukje plakken hier?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.
Perl is veel consistenter en consequenter, veel volwassener, en ontzettend uitbreidbaar dmv de CPAN repository waar je alles wat je wil kan vinden, en meer. Nieuwe modules installeren is supermakkelijk - vergelijkbaar met iets als apt-get van debian als je dat kent.
Het idee dat perl ouderwets en traag is klopt gewoon niet - CGI was traag maar met de komst van mod_perl voor apache is het bloedsnel geworden, want gecompileerd en stateful. Je script hoeft dus niet elke keer opnieuw gecompileerd te worden, dit hoeft alleen de eerste keer dat je het runt.
Ik zal niet zeggen dat je in perl niet lelijk kan programmeren (want oh wat kan je er een onbegrijpelijke bagger mee maken als je wil) maar je wordt wel meer gedwongen zaken meer te structureren. Bovendien kun je alles met perl, het is veel krachtiger dan php, ook omdat het niet beperkt tot webdevelopment is. Je kan er volledige GUI applicaties mee maken inclusief 3d graphics.
Wat betreft OO vind ik perl ontzettend elegant - en heel intuitief zodra je die elegantie inziet. Bij php is de OO er later een beetje bijgehacked. Dat zie je nog terug aan het schrijnende gebrek aan OO benadering in alle functies van PHP.
Oke duidelijkquote:Op woensdag 12 december 2007 17:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.
Perl is veel consistenter en consequenter, veel volwassener, en ontzettend uitbreidbaar dmv de CPAN repository waar je alles wat je wil kan vinden, en meer. Nieuwe modules installeren is supermakkelijk - vergelijkbaar met iets als apt-get van debian als je dat kent.
Het idee dat perl ouderwets en traag is klopt gewoon niet - CGI was traag maar met de komst van mod_perl voor apache is het bloedsnel geworden, want gecompileerd en stateful. Je script hoeft dus niet elke keer opnieuw gecompileerd te worden, dit hoeft alleen de eerste keer dat je het runt.
Ik zal niet zeggen dat je in perl niet lelijk kan programmeren (want oh wat kan je er een onbegrijpelijke bagger mee maken als je wil) maar je wordt wel meer gedwongen zaken meer te structureren. Bovendien kun je alles met perl, het is veel krachtiger dan php, ook omdat het niet beperkt tot webdevelopment is. Je kan er volledige GUI applicaties mee maken inclusief 3d graphics.
Wat betreft OO vind ik perl ontzettend elegant - en heel intuitief zodra je die elegantie inziet. Bij php is de OO er later een beetje bijgehacked. Dat zie je nog terug aan het schrijnende gebrek aan OO benadering in alle functies van PHP.
Ik plak een paar regels uit de eerste perl file die ik zie.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:37 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
kan je eens een stukje plakken hier?
Zo ziet het er idd uit..quote:Op woensdag 12 december 2007 19:18 schreef soylent het volgende:
[..]
Ik plak een paar regels uit de eerste perl file die ik zie.
$VERSION =~ s/^\$.*:\W(.*)\W.+?$/$1/;
$Text =~ s/\%(s|d)/$Dyn[$_]/;
$ReturnString =~ s{(\%A)}{$Self->Get($DAYS[$wd]);}egx;
Eigenlijk kan je gewoon random met kracht op je toetsenbord rammen, het resultaat is vrijwel altijd valide perl.
Ik ben het helemaal met je eens, alleen heb ik het met Java versus PHP. In Java word je geforceerd om richting perfectionisme te programmeren, in PHP kun je doen en laten wat je wilt. Ik zie vaak mensen in PHP een class als functie-verzameling gebruiken..... dat leer je in Java wel af.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
....
Exact.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, alleen heb ik het met Java versus PHP. In Java word je geforceerd om richting perfectionisme te programmeren, in PHP kun je doen en laten wat je wilt. Ik zie vaak mensen in PHP een class als functie-verzameling gebruiken..... dat leer je in Java wel af.
omdat perl een VEEELS te hoge learningcurve heeft misschien wel?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:44 schreef Farenji het volgende:
Een stukje posten? Ik weet niet of het veel zegt als je geen perl kent, het kan misschien nogal obscuur overkomen maar als je er een beetje ervaring mee hebt is het heel helder. Hier is bijvoorbeeld de User class van een applicatie die ik onlangs heb ontwikkeld. Deze zorgt oa voor authenticatie, opslaan van user session variables en laden/opslaan van usergegevens in de database. Ik heb oa voor de database, configuratie, sessie en taalondersteuning afzonderlijke classes gemaakt. Dit zijn universeel inzetbare modules die ik in vrijwel elke applicatie kan hergebruiken. Voor het meerendeel van deze classes val ik terug op bestaande perl modules (CGI, CGI::Session, DBI) waarvan ik vaak een eigen implementatie heb gemaakt die alle properties en methods overerven dmv OO. Zoals je kan zien heeft het wel wat weg van php (of eigenlijk andersom: php heeft wel wat weg van perl). Alleen dan is perl gewoon veel mooier. ;)quote:Op woensdag 12 december 2007 17:37 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
kan je eens een stukje plakken hier?
het klinkt wel tof...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 | use strict; use Session; use Language; use Database; use Configuration; use Request; use Digest::SHA1 qw(sha1_base64); use Data::Dumper; sub new { my $classname = shift; my $user = { ID => 0, username => '', password => '', name => '', email => '', request => Request->new(), @_ }; my $session = Session->new( request => $user->{request}, ); $user->{session} = $session; bless $user, $classname; return $user; } sub getByID { my $self = shift; my ($ID) = @_; my $dbh = Database->instance(); my $sth = $dbh->prepare('select ID, username, name, email, userlevel, languageID from users where ID = ?;'); $sth->execute($ID); my $user = User->new(); if (my $ref = $sth->fetchrow_hashref()) { $user->{session}->param( authenticated => 1, ID => $ref->{ID}, userlevel => $ref->{userlevel}, username => $ref->{username}, name => $ref->{name}, email => $ref->{email}, languageID => $ref->{languageID}, ); $user->fillFromHash($ref); $user->setLanguage($ref->{languageID}); return $user; } } sub reload { my $self = shift; if ($self->{ID}) { $self = $self->getByID($self->{ID}); } return $self; } sub getLanguageID { my $self = shift; my $languageID = $self->{session}->param('languageID') ? $self->{session}->param('languageID') : Language->defaultID(); return $languageID; } sub setLanguage { my $self = shift; my $config = Configuration->instance(); my ($lang) = @_; if (my $language = Language->get($lang)) { $self->{session}->param( languageID => $language->{ID}, ); } # die $self->getLanguageID(); if (my $referer = $self->{request}->referer()) { # $referer =~ s/language=[a-z0-9]*//gi; # die $referer; print $self->{request}->redirect($referer); } else { print $self->{request}->redirect("http://" . $config->{site}->{domain} . $config->{site}->{script}); } exit(); } sub authenticate { my $self = shift; my $args = { username => '', password => '', @_ }; if (!$args->{username} || !$args->{password}) { return 0; } my $passwordhash = sha1_base64($args->{password}); my $dbh = Database->instance(); my $sth = $dbh->prepare('select ID, username, name, email, userlevel, languageID from users where username = ? and passwordhash = ?;'); $sth->execute($args->{username}, $passwordhash); if (my $ref = $sth->fetchrow_hashref()) { # user is authenticated, fill session $self->{session}->param( authenticated => 1, ID => $ref->{ID}, userlevel => $ref->{userlevel}, username => $ref->{username}, name => $ref->{name}, email => $ref->{email}, languageID => $ref->{languageID}, ); $self->fillFromHash($ref); $self->setLanguage($ref->{languageID}); return 1; } else { $self->{session}->param( authenticated => 0 ); return 0; } } sub changePassword { my $self = shift; return if (!$self->{ID}); my ($password, $passwordConfirm) = @_; if ($password eq $passwordConfirm) { my $dbh = Database->instance(); my $sth = $dbh->prepare(" update users set passwordhash = ? where ID = ?; "); $sth->execute(sha1_base64($password), $self->{ID}) or die $sth->errstr; $self->logout(); return 1; } } sub isAuthenticated { my $self = shift; return $self->{session}->param('authenticated'); } sub logout { my $self = shift; # just to be sure $self->{session}->param( 'userlevel' => 0, 'authenticated' => 0, ); $self->{session}->delete(); } sub getUserlevel { my $self = shift; my $userlevel = $self->{session}->param('userlevel') ? $self->{session}->param('userlevel') : 0; return $userlevel; } sub getUsername { my $self = shift; return $self->{session}->param('username'); } sub getName { my $self = shift; return $self->{session}->param('name'); } sub getEmail { my $self = shift; return $self->{session}->param('email'); } sub fillFromHash { my $self = shift; my %userData = @_; foreach my $key (%userData) { $self->{$key} = $userData{$key}; } return $self; } sub saveSession { # save al user vars to session my $self = shift; my $session = $self->{session}; $session->param('ID', $self->{ID}); $session->param('languageID', $self->{languageID}); $session->param('username', $self->{username}); $session->param('name', $self->{name}); $session->param('email', $self->{email}); $session->param('userlevel', $self->{userlevel}); } sub getSession { # get al user vars from session my $self = shift; my $session = $self->{session}; $self->{ID} = $session->param('ID'); $self->{languageID} = $session->param('languageID'); $self->{username} = $session->param('username'); $self->{name} = $session->param('name'); $self->{email} = $session->param('email'); $self->{userlevel} = $session->param('userlevel'); return $self; } sub isUnique { # is the username unique? my $self = shift; my $dbh = Database->instance(); my $sth = $dbh->prepare(" select * from users where ID != ? and username = ?; "); $sth->execute($self->{ID}, $self->{username}) or die $sth->errstr; if ($sth->fetchrow_hashref) { return; } else { return 1; } } sub save { # save user vars to db my $self = shift; my $dbh = Database->instance(); if ($self->{ID}) { # existing user, update my $sth = $dbh->prepare(" update users set username = ?, name = ?, email = ?, userlevel = ? where ID = ?; "); $sth->execute( $self->{username}, $self->{name}, $self->{email}, $self->{userlevel}, $self->{ID} ) or die $sth->errstr; } else { # new user, insert my $sth = $dbh->prepare(" insert into users (username, passwordhash, name, email, userlevel) values (?, ?, ?, ?, ?); "); $sth->execute( $self->{username}, sha1_base64($self->{password}), $self->{name}, $self->{email}, $self->{userlevel} ) or die $sth->errstr; $self->{ID} = $sth->{mysql_insertid}; } $self->saveSession(); return $self->{ID}; } sub getSessionParam { my $self = shift; my ($param) = @_; return $self->{session}->param($param); } sub getSessionParams { my $self = shift; return $self->{session}->param_hashref(); } sub setSessionParam { my $self = shift; my %params = @_; foreach my $key (keys %params) { $self->{session}->param($key, $params{$key}); } } 1; |
Het geposte fragment is "net" in de zin dat de hele applicatie netjes het MVC model volgt - het is onderdeel van een ontzettend veel grotere applicatie die ik uiteraard niet ga posten omdat daar geen ruimte voor is op fok en ook omdat ik niet alles ga weggeven - mijn klant betaalt me goed voor het maken van deze applicatie.quote:Op donderdag 13 december 2007 00:58 schreef mschol het volgende:
dat php wat wegheeft van perl is logisch.. maar perl mooier? niet echt...
ik ken perl code die best rommelig is (maar perfect werkt, drukke webwinkel) en php scripts die echt veel netter zijn dan dat... dus het is maar net je programmeerstijl
Er zijn voor PHP hele aardige frameworks en mbv deze frameworks kun je je webapps op een vrij simpele manier het MVC model laten volgenquote:Op donderdag 13 december 2007 01:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het geposte fragment is "net" in de zin dat de hele applicatie netjes het MVC model volgt
Dat dus. Dat je in PHP de vrijheid hebt om te coden "zoals je wilt", betekent niet dat je daardoor niet netjes kan programmeren in PHP.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:13 schreef Tuvai.net het volgende:
PHP is makkelijker en trekt daardoor veel onkundige hobbyisten aan, maar is bij verre niet incapabel te noemen. 'Lelijk programmeren' kun je net zo goed in Java, ASP, Perl of welke andere taal dan ook. Net zo goed als dat je wel netjes en object georiėnteerd kunt programmeren in PHP.
1 2 3 4 5 6 7 | if ((string)"false" == (int)0) { echo "true"; } else { echo "false"; } ?> |
lol dat is wel erg door geschoten jaquote:Op donderdag 13 december 2007 09:54 schreef Farenji het volgende:
En FOR CRYING OUT LOUD. Neem dit stukje code nou:
[ code verwijderd ]
Volgens php is de STRING "false" gelijk aan de INTEGER 0.![]()
![]()
Dat je gewoon in het wilde weg variabelen kunt gebruiken, zonder ze te declareren als int, bool, wat dan ook, is inderdaad irritant. Dan krijg je niet alleen rare fratsen met statements en vergelijkingen zoals in jouw voorbeeldstukje, maar dan krijg je ook gevallen als een ongedeclareerde $var. Wat is $var? Is het een $_COOKIE['var']? Is het een $_POST['var']? Op het feit dat je toch gewoon ongedeclareerd $var kunt gebruiken gaan heel veel 'programmeurs' de mist in. Ongelooflijk veelvoorkomend beveiligingslek is zoiets ook.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:54 schreef Farenji het volgende:
En FOR CRYING OUT LOUD. Neem dit stukje code nou:
[ code verwijderd ]
Volgens php is de STRING "false" gelijk aan de INTEGER 0.![]()
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | return files.size(); } public UserFile getFile(int i){ return files.get ![]() } public UserFile getFile(String s){ for (int i = 0; i < files.size(); i++){ if (files.get ![]() return files.get ![]() } } } |
Fok!?quote:Op donderdag 27 december 2007 22:44 schreef WyriHaximus het volgende:
Ben zelf trouwens met een class bezig die bij de combi Username, Email, URL van een comment een avatar bij de volgende sites zoekt: 'digg','twitter','blogcatalog','mybloglog','gravatar','default' (Zal hem later wel ff posten nu nog niet.) En nu vroeg ik me af wat volgens jullie nou sites zijn waar ik support voor moet toevoegen? Het is oorspronkelijk voor me blog comments bedoelt en wil het daar ook in de burt bij houden maar wil het in 1 keer goed uitgebreid maken zodat het ook een groot bereik heeft. Een 'demo' van de avatar class in actie is hier te zien: http://wyrihaximus.net/home/guestbook/
Fok was ook het eerst wat in me opkwamquote:Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Fok!?
Ik was bezig met een simpel IRC client voor 1 bepaalde site die een eigen soort IRC-protocol gebruiken..
Oftewel een verneukte IRC-protocol xD
Ja idd Fok! is wel een idee.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Fok!?
Ik was bezig met een simpel IRC client voor 1 bepaalde site die een eigen soort IRC-protocol gebruiken..
Oftewel een verneukte IRC-protocol xD
Dat is idd ook wel een idee. Punt is dat het originele idee van de class was om er een stuk of 10 grote internationale sites in te proppen iig voor de download zodat het een mooie class was die een gemiddelde blogger kon gebruiken en wou daarom in die hoek blijven. Maar kan nu net zo goed daarnaast nog een zooi functies maken voor maar specifieke sites zoals fok en tweakersquote:Op donderdag 27 december 2007 23:14 schreef JortK het volgende:
[..]
Fok was ook het eerst wat in me opkwam
grote sites als tweakers.net misschien ook wel, aangezien je toch een tech achtig bloggie hebt
En dan ook phpBB.com
Ja precies dat is het idee. Het lijkt mij alleen een beetje over the top om hier een OO object voor te maken:quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:59 schreef Geqxon het volgende:
Dan kun je voor elke grote user-community een eigen mooi object maken. OO
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | { $user_url = 'http://digg.com/users/' . $nick . '/h.png'; $random_url = 'http://digg.com/img/udh.png'; $user = file_get_contents($user_url); if(!$user) { return false; } $md5_user = md5($user); $md5_random = md5(file_get_contents($random_url)); if($md5_user!=$md5_random) { return $user_url; } else { return false; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | String userURL; String randomURL; public AvatarSource(String userURL, String randomURL){ // Constructor this.userURL = userURL; this.randomURL = randomURL; } public String getAvatar(String nickName){ String user = file_get_contents(sprintf(userURL,nickName)); String random = file_get_contents(randomURL); if (user == false){ return null; } String userMD5 = md5(user); String randomMD5 = md5(random); if (userMD5.equals(randomMD5)){ return null; } else { return user; } } } AvatarSource digg = new AvatarSource('http://digg.com/users/%s/h.png', 'http://digg.com/img/udh.png'); String avatarContent = digg.getAvatar('WyrilHaximus'); |
perl perl perlquote:Op woensdag 12 december 2007 16:44 schreef Farenji het volgende:
Goeie idd, kan zoiets gebruiken voor de sites die op deze manier checkquote:Op vrijdag 28 december 2007 12:05 schreef Geqxon het volgende:
Zelf zou ik in bijvoorbeeld Java iets als volgt oplossen:
[ code verwijderd ]
Niet eens zo heel erg overkill, en makkelijk te gebruiken om meerdere users te checken zonder constant dezelfde redudante code uit te moeten voeren, maar simpelweg met hetzelfde object.
Je kan vertellen welke contestquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:04 schreef Chandler het volgende:
Ik ben bezig met een 15KB contest scriptje waar ik helaas weinig over kan mededelen
Ik heb er idd net even naar gekeken; maar blijkt dat het hier aan deze kant gewoon niet wil werken..quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Je kan vertellen welke contest. Trouwens al in dat andere topic van je gegeken voor tinymce?
Ja herkenbaar. Ben zelf niet echt aan het devven op het moment heb net 24 uur aan restore en damagecontrol achter de rug voor me thuis servertje. Ding is naar de klote door gekut van nuon. Zo maar eens een blog post af maken als het lukt en dan misschien morgen (als ik uit me bed komquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:22 schreef Cageon het volgende:
Documenteren van een webservice...
Niet heel erg spannend, maar ook dat moet gebeuren.
mja dit is werk..quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:42 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Ben zelf niet echt aan het devven op het moment heb net 24 uur aan restore en damagecontrol achter de rug voor me thuis servertje. Ding is naar de klote door gekut van nuon. Zo maar eens een blog post af maken als het lukt en dan misschien morgen (als ik uit me bed kom) verder met me een phpBB mod afmaken en dan zie ik wel weer.
Het hoort er ook bij dus mij zal je er niet snel over horenquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:47 schreef Cageon het volgende:
[..]
mja dit is werk..
Voor mezelf heb ik wat leuks in het vooruitzicht wat ik tijdens mijn stage zal doen.
Maar dat zal wat 3D rendering en video/image processing inhouden.![]()
Voor school een lijn volgende robot ontwikkelen. (Wel leuk, erg frusti door crap documentatie en ontwikkelomgeving, LegoMindstorms RCX en BrickOS)
Voor thuis een projectje liggen soort gelijk aan het school project maar dan voor mezelf, zonder OS en een kleine uC (ATMega8 - 8bits 16mhz processor) lekker knutselen
Netjes netjes ben benieuwtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:07 schreef colourAgga het volgende:
Ik ben bezig met:
[ afbeelding ]
En de blogpost die erbij hoort.
Ah .Net, maandag nieuwe PC bestellen dan kan ik daar ook fatsoenlijk mee aan de gang gaanquote:Op donderdag 3 januari 2008 21:49 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben thuis momenteel een beetje inactief qua projectjes. Heb wat nieuwe PS2 en DS spellen d'r bij dus ik vermaak me daar effe mee.Op mijn werk ben ik nu bezig het CMS dat ik thuis had geschreven (PHP i.c.m. MySQL) te herschrijven in ASP.NET i.c.m. MSSQL, daar er op m'n werk binnenkort veel klanten c.q. bedrijven bij komen met ieder een (semi)-beheerbare/dynamische website, en er wel al belangstelling was voor (het beetje) CMS dat ik thuis al in PHP/MySQL gemaakt had.
.
Verder, om het over iets totaal anders te hebben, heb ik deze week Flash MX en Photoshop CS3 geļnstalleerd en ben ik tussendoor er mee aan het experimenteren en tutorials aan het opzoeken. Gewoon omdat ik het effe nodig heb.Qua programmeren ben ik zeer tevreden over mijn kunnen, maar mijn grafische kant mag wat mij betreft ietsjes beter.
mailman? http://www.gnu.org/software/mailman/index.htmlquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:58 schreef Chandler het volgende:
Ik ben bezig met een mailing list manager die voor iedere site te gebruiken is. Waarbij het niet werkt met een eigen database systeem maar gebruik maakt van de huidige database en tabellen!.
Truequote:Op maandag 7 januari 2008 14:15 schreef colourAgga het volgende:
Nee, daar moet je http://www.rememberthemilk.com voor gebruiken
Bugzilla.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:18 schreef Mordreth het volgende:
ff een algemene vraag. Wat voor bugtracking systeem maken jullie op je werk gebruik van?
Mantis met een koppeling naar SVN.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:18 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Trueken ik. Misschien toch maar eens proberen
. Maar iets snel neerkrabbelen werkt een stuk sneller
. Meestal zet ik herrineringen in m'n exchange agenda.. maarja..
.
ff een algemene vraag. Wat voor bugtracking systeem maken jullie op je werk gebruik van?
Nee, EasyMailingListCreatorquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:15 schreef slacker_nl het volgende:
mailman? http://www.gnu.org/software/mailman/index.html
ligt er natuurlijk aan wat voor soort project.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:33 schreef kamustra het volgende:
Dit is waarschijnlijk een ongelooflijke noobvraag, maar ik ga hem toch stellen, en wel hier.
Ik ben van plan binnekort aan m'n eerste grote project te beginnen, ik heb al heel wat ervaring in kleine scriptjes enz, dus daar zit het probleem niet.
Er is mij echter altijd gezegd een goed plan te maken voor je begint enz, maar nu vraag ik me af hoe je aan dat plan begint..
Gewoon simpel beginnen en dan alles uitwerken (op papier or whatever). Opschrijven wat je allemaal er in wilt hebben. Dus bijvoorbeeld beginnen met: gebruikers inloggen, instellingen, gebruikersbeheer, speloptiesquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:38 schreef kamustra het volgende:
Een spelletjes, textbased, php & mysql
Edit: Erd is wel een goed idee ja, maar dan gaat het nog alleen maar over de db..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 | * The function handleThis first checks if an array of FID's is used, then handles the command given * in the 'input' accordingly. If a variable of the FID has been changed the return value of this function * is set to 'true'. */ public boolean handleThis(String input, fid FID, DisplayCanvas cnv){ boolean chnge=false; fids[0] = FID; //System.out.println("loaded sample: " + FID.sample);; //if arrayMode is true there is an array of FIDs if (arrayMode){ //System.out.println("Axis is in: " + x); System.out.println("Entering array draw mode"); for (int i=0;i<fids.length;i++){ //if (tfFFT[i] != null) System.out.println(tfFFT[i].getPointCount()); if (fids[i] != null){ tfs[0] = tf; if (input.equals("go")){ calcFID(fids[i]); //System.out.println("Calculating FID number: " + i); } else if (input.equals("ds")){ calcFFT(fids[i]); } else if (input.startsWith("ft")){ if (tfs[i] != null){ //uses current TableFunction to redraw the current spectrum drawFFTAgain(ft.FFT(fids[i].fidReal, fids[i].fidImg), cnv, tfs[i], fids[i], x); CoordinateRect rect = cnv.getCoordinateRect(); rect.setLimits(0,200,-24,24); } else{ //Draws a new spectrum tfs[i] = drawFFT(ft.FFT(fids[i].fidReal, fids[i].fidImg), cnv, fids[i], x); } } else if (input.equals("df")){ if (tfs[i] != null){ //uses current TableFunction to redraw the current FID drawFIDAgain(fids[i], cnv, tfs[i]); } else{ //Draws a new FID tfs[i] = drawFID(fids[i], cnv); } } } } } // if arraymode is false, single fid commands are given if (!arrayMode){ System.out.println("Entering single draw mode"); if (input.contains("=") && input.contains("?")==false && input.contains(",")==false && input.contains("ax")==false){ setParam(FID, input); chnge=true; } else if (input.equals("go")) { FID.calc_fid(); prev_cr = null; } else if (input.equals("ds")) { //ft.FFT(FID.fidReal, FID.fidImg); //spectrumTF(ft.fftRe, FID, x); if (ft.ftCalculated){ calculatedTF(); drawSingle(cnv); } } else if (input.equals("df")) { signalTF(FID.fidReal); drawSingle(cnv); } else if (input.equals("ft")) { currentSpectralAxis = spectrumTF(ft.FFT(FID.fidReal, FID.fidImg), FID, x); drawSingle(cnv); } else if (input.contains("?") ){ showParams(FID, input); } } //Used to create an array if (input.contains("=") && input.contains(",")){ setParams(fids[0], input); arrayMode=true; chnge=true; } //Other commands if (input.equals("quit") || input.equals("exit")) System.exit(0); else if (input.equals("print")) System.out.println(gatherFileInformation()); else if (input.equals("ff")) { CoordinateRect cr = cnv.getCoordinateRect(); scaleThis(cr); } else if (input.equals("help") || input.equals("halp")) System.out.println(getHelp()); else if (input.startsWith("axis") && input.contains("=")){ x = input.split("=")[1]; } else if (input.startsWith("axis") && input.contains("?")){ System.out.println("Axis: " + x); //System.out.println("whut?"); } return chnge; } |
En wat doet het ;pquote:Op maandag 14 januari 2008 14:47 schreef HostiMeister het volgende:
mijn nieuwe commandcentre voor mijn applicatie: ben er heel blij mee
[ code verwijderd ]
(moest het ff kwijt , is namelijk de belangrijkste functie in mijn heel project)
Dit blokkie code stuurt een NMR simulator (voor het grootste deel) aan.quote:
Dat snap ik, maar is het niet leuker om mailman te integreren met je CMS?quote:Op woensdag 9 januari 2008 08:57 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee, EasyMailingListCreatoroftewel eigen script werk
Devven is zelf zulke systemen makenquote:Op maandag 14 januari 2008 19:06 schreef cablegunmaster het volgende:
wat is devven :p? ik zelf ben bezig met mn allereerste phpnuke site ^^ lekker noobie uploaden en kijken hoe in fucksnaam je alles werkend krijgt![]()
ik snap hoe queries in elkaar steken .. maar hoe alles eromheen werkt geen idee..ik zie wel ^^.
php nuke 8.0
Precies is leuk om te doen hoorquote:Op maandag 14 januari 2008 19:01 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar is het niet leuker om mailman te integreren met je CMS?
Je kan hier nog wel flink wat aan sleutelen hoor, code technisch gezienquote:Op maandag 14 januari 2008 14:47 schreef HostiMeister het volgende:
mijn nieuwe commandcentre voor mijn applicatie: ben er heel blij mee
[ code verwijderd ]
(moest het ff kwijt , is namelijk de belangrijkste functie in mijn heel project)
Als je perl kan, moet je eens naar de module LWP::UserAgent kijken, is erg leuk!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:12 schreef WyriHaximus het volgende:
Woei en heb een nieuw ambitues plannetje: Een class bouwen die menselijk browsen nabootst. Inclusief dingen als inloggen, dingen posten, uitloggen etc etc.
Nou, ja, flink... gaat me meer om de functies die deze grote if then else meuk aanroept..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan hier nog wel flink wat aan sleutelen hoor, code technisch gezien
Ja en dan een grote stap verder in de richting van menselijk browse gedrag nabootsenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je perl kan, moet je eens naar de module LWP::UserAgent kijken, is erg leuk!
Daar heb ik ooit nog eens een fok inlogger mee gemaakt die mijn sig update aan de hand van Last.FM lijstjes die ook realtime werden opgehaald.
Mja, het ziet er gewoon rommelig uit, no offense natuurlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou, ja, flink... gaat me meer om de functies die deze grote if then else meuk aanroept..
Log4j (of iets gelijkwaardigs) is sowieso een aardig idee. Ik neem aan dat de array fids een private class variabele is?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, het ziet er gewoon rommelig uit, no offense natuurlijk
Want als dit het belangrijkste gedeelte is van je app, dan moet het er ook goed uitzien of course
dat neem je goed aan ja! Log4j? wasda?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Log4j (of iets gelijkwaardigs) is sowieso een aardig idee. Ik neem aan dat de array fids een private class variabele is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |