laat eens zien wat er uit komt, ik ben wel benieuwd!quote:Op zondag 9 december 2007 13:56 schreef Mordreth het volgende:
Op dit moment een functie in PHP voor weegave van verschillende soorten grafieken in png-formaat. Meer voor de gein, en maybe ook wel handig voor het pakket op m'n werk.
Hmm de kracht van bloggen via je browser is dat je dit overal kan doen. Via een standalone app zul je eerst deze app moeten downloaden etc. En als ie in bv C# is ontwikkeld ben je ook nog OS afhankelijk. Ik zie er persoonlijk het nut niet zo van in.quote:Op zondag 9 december 2007 15:32 schreef ARKON het volgende:
Momenteel bezig met een wordpress stand alone applicatie zodat je blogposts maken maken zonder de webclient. Werkt op elke wordpress blog en je hoeft niet steeds via je webbrowser in te loggen om blogposts maken.
Het is ook meer voor mijzelf bedoeld, om nou elke keer weer via de browser te gaan posten is voor mij een gedoe. ik kan nu direct vanaf mijn applicatie een categorie kiezen en posten en de resultaat gelijk zien in de browser of preview in de app. Gemaakt in java trouwens.quote:Op zondag 9 december 2007 15:58 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmm de kracht van bloggen via je browser is dat je dit overal kan doen. Via een standalone app zul je eerst deze app moeten downloaden etc. En als ie in bv C# is ontwikkeld ben je ook nog OS afhankelijk. Ik zie er persoonlijk het nut niet zo van in.
Als ik het goed heb zijn er overigens technieken als Adobe Flex om het browser gedeelte 'weg te laten' bij zaken als bloggen.
Maar wat als de applicatie optioneel is? Desktop apps bieden nog altijd wel meer kracht dan webapps.quote:Op zondag 9 december 2007 15:58 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmm de kracht van bloggen via je browser is dat je dit overal kan doen. Via een standalone app zul je eerst deze app moeten downloaden etc. En als ie in bv C# is ontwikkeld ben je ook nog OS afhankelijk. Ik zie er persoonlijk het nut niet zo van in.
Als ik het goed heb zijn er overigens technieken als Adobe Flex om het browser gedeelte 'weg te laten' bij zaken als bloggen.
ftp'enquote:Op zondag 9 december 2007 23:20 schreef Farenji het volgende:
Ik vond het op vakantie heel erg prettig dat er een losse windowsapplicatie was om mijn foto's te resizen en uploaden naar mijn blog (want resizen kun je dan ook gewoon client sided doen!). Natuurlijk is het idee van bloggen om alles via de browser te doen maar met fileuploads gaat dat gewoon vrij kut, als je veel bestanden moet overpompen.
Het grote voordeel van client sided resizen is dat als je ergens in de bush bush van bokkie wokkie land zit met een crappy 3KB/s internetlijntje niet 8 jaar hoeft te wachten voordat je 7 megapixel foto's geupload zijn.quote:Op maandag 10 december 2007 00:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ftp'en
daarna 1x bloggen die ook gelijk je foto's resized (of iets aan roept dat dat iets (enkele seconden) later voor je doet zonder dat jij er op hoeft te wachten.
Alsie optioneel is dan is er uiteraard niets mis mee, zelfs een toevoeging dan. Maar voor puur bloggen heb je aan de kracht van normale webapps meer dan genoeg, voor uitgebreidere zaken is een stand-alone app natuurlijk errug handig (hoewel je tegenwoordig ook ontzettend veel kan bereiken met AJAX enzo, wat die 'feeling' dan betreft).quote:Op zondag 9 december 2007 22:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar wat als de applicatie optioneel is? Desktop apps bieden nog altijd wel meer kracht dan webapps.
true.., maar volgens mij hebben internet cafe's altijd redelijk rappe lijntjes?quote:Op maandag 10 december 2007 00:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het grote voordeel van client sided resizen is dat als je ergens in de bush bush van bokkie wokkie land zit met een crappy 3KB/s internetlijntje niet 8 jaar hoeft te wachten voordat je 7 megapixel foto's geupload zijn.
Ik heb vaak genoeg een moddertrage verbinding meegemaakt, ligt er natuurlijk wel aan waar je zit. In Afrika gaat het over het algemeen niet zo rap kan ik je melden....quote:Op maandag 10 december 2007 08:34 schreef mschol het volgende:
[..]
true.., maar volgens mij hebben internet cafe's altijd redelijk rappe lijntjes?
Vooral dat ice7 klinkt heel erg goed, ik zou daar wel naar willen kijken wanneer je iets testbaars hebtquote:Op maandag 10 december 2007 13:34 schreef SharQueDo het volgende:
Ice7, website framework in PHP5. Volledig OOP en volledig module-based en volgens mijn SSS-principe (security, speed, simplicity, in die volgorde). Eigenlijk meer een core engine dus die modules afhandelt.Is bijna zo goed als klaar voor de eerste beta.
Tevens ben ik wat eigen modules ervoor aan het schrijven voor Ice7 (templating module, mysql module, cms module, simple user module) die ook allemaal mijn SSS principe volgen.Templating (met nested blocks), mysql (met caching
) en simple user modules zijn al klaar, cms moet ik nog aan beginnen. 't Is allemaal nog simpel, maar de geavanceerdheid ligt in de modules zelf.
![]()
Daarna ga ik verder om mijn webgame erop te bouwen. Een web-based online Space Exploration/Colonisation game. Beetje Planetarion-achtig, maar dan met onder andere een vleugje Warzone 2100.Tevens ga ik dan met GD stevig aankutten om 3d planeten (via textures) en starmaps en crap te genereren, wat overigens al voor een deel gelukt is met eerdere tests.
![]()
Ha daar ben ik ook mee bezig alleen dan aan de andere kant - ik moet een client maken voor een soap interface (oa voor gebruikersauthenticatie). Simpel op zich, ware het niet dat de server slecht werkt, de documentatie onjuist en incompleet is en de mensen die me zouden moeten kunnen vertellen hoe het werkt incompetent zijn. Ben nu al weken bezig, elke keer een testje doen, een foutmelding krijgen, deze doorgeven aan de applicatiebeheerder aan de andere kant, dagen wachten op feedback, aan de hand daarvan een minieme aanpassing aan mijn script maken, vervolgens een andere foutmelding krijgen... etc etc. Vrij frustrerend.quote:Op maandag 10 december 2007 21:08 schreef Cageon het volgende:
WebServices front-end/proxy voor een ander web-based(http) communicatie protocol
Om zo op een later moment sneller over te kunnen springen naar een implementatie in de webservice.
(Werk)
Denk je niet dat je te veel grote onderwerpen aanpakt in één framework? Als ik kijk naar veel frameworks zie ik dat ze alles aanpakken en dat ze dan vaak maar gemiddeld scoren op die vlakken die goed vervangbaar zijn door libraries. Overigens ontwikkel ik zelf ook een framework, dus ik ben ook wel benieuwd naar Ice7quote:Op maandag 10 december 2007 13:34 schreef SharQueDo het volgende:
Ice7, website framework in PHP5. Volledig OOP en volledig module-based en volgens mijn SSS-principe (security, speed, simplicity, in die volgorde). Eigenlijk meer een core engine dus die modules afhandelt.Is bijna zo goed als klaar voor de eerste beta.
Tevens ben ik wat eigen modules ervoor aan het schrijven voor Ice7 (templating module, mysql module, cms module, simple user module) die ook allemaal mijn SSS principe volgen.Templating (met nested blocks), mysql (met caching
) en simple user modules zijn al klaar, cms moet ik nog aan beginnen. 't Is allemaal nog simpel, maar de geavanceerdheid ligt in de modules zelf.
![]()
Daarna ga ik verder om mijn webgame erop te bouwen. Een web-based online Space Exploration/Colonisation game. Beetje Planetarion-achtig, maar dan met onder andere een vleugje Warzone 2100.Tevens ga ik dan met GD stevig aankutten om 3d planeten (via textures) en starmaps en crap te genereren, wat overigens al voor een deel gelukt is met eerdere tests.
![]()
klinkt bekend.quote:Op maandag 10 december 2007 21:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ha daar ben ik ook mee bezig alleen dan aan de andere kant - ik moet een client maken voor een soap interface (oa voor gebruikersauthenticatie). Simpel op zich, ware het niet dat de server slecht werkt, de documentatie onjuist en incompleet is en de mensen die me zouden moeten kunnen vertellen hoe het werkt incompetent zijn. Ben nu al weken bezig, elke keer een testje doen, een foutmelding krijgen, deze doorgeven aan de applicatiebeheerder aan de andere kant, dagen wachten op feedback, aan de hand daarvan een minieme aanpassing aan mijn script maken, vervolgens een andere foutmelding krijgen... etc etc. Vrij frustrerend.
Van de week moet wel iets toonbaar zijnquote:Op zondag 9 december 2007 14:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
laat eens zien wat er uit komt, ik ben wel benieuwd!
Database en templating zit momenteel nog ín de framework. Ik ben bezig die over te zetten naar Ice7 modules en om de core op te schonen cq optimaliseren en documenteren. Naast die twee wil ik een CMS module erbij hebbend dan is de basis zowat compleet om kleine tot middelgrote websites te ontwikkelen ermee.quote:Op maandag 10 december 2007 21:33 schreef autocue het volgende:
[..]
Denk je niet dat je te veel grote onderwerpen aanpakt in één framework? Als ik kijk naar veel frameworks zie ik dat ze alles aanpakken en dat ze dan vaak maar gemiddeld scoren op die vlakken die goed vervangbaar zijn door libraries. Overigens ontwikkel ik zelf ook een framework, dus ik ben ook wel benieuwd naar Ice7.
Vreselijk is dat. Hier op het werk komen ook vaker van die klussen binnen die we van een ander bedrijf overnemen in de vorm van applicatie-ontwerp. Dan krijg je vaak van die halfwerkende applicaties die voor geen ruk functioneren, en waar broncodetechnisch ook alle logica ontbreekt. De personen die je hierover vragen zou kunnen stellen zijn of niet bereikbaar of halen hun schouders op. Om over de slechte en outdated documentatie nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 10 december 2007 21:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ha daar ben ik ook mee bezig alleen dan aan de andere kant - ik moet een client maken voor een soap interface (oa voor gebruikersauthenticatie). Simpel op zich, ware het niet dat de server slecht werkt, de documentatie onjuist en incompleet is en de mensen die me zouden moeten kunnen vertellen hoe het werkt incompetent zijn. Ben nu al weken bezig, elke keer een testje doen, een foutmelding krijgen, deze doorgeven aan de applicatiebeheerder aan de andere kant, dagen wachten op feedback, aan de hand daarvan een minieme aanpassing aan mijn script maken, vervolgens een andere foutmelding krijgen... etc etc. Vrij frustrerend.
Kijk eens naar de blogfunctie in TextMate. link naar screencastquote:Op zondag 9 december 2007 15:32 schreef ARKON het volgende:
Momenteel bezig met een wordpress stand alone applicatie zodat je blogposts maken maken zonder de webclient. Werkt op elke wordpress blog en je hoeft niet steeds via je webbrowser in te loggen om blogposts maken.
Voor het werk C# en aankomende stage C++ evenals voor school.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Van de week moet wel iets toonbaar zijn.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen.
Op 't werk voornamelijk ASP/VB.NET i.c.m. MSSQL, binnenkort eens naar C# kijken als achterliggende code voor de ASP. Thuis voornamelijk met PHP i.c.m. MySQL.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Van de week moet wel iets toonbaar zijn.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |