abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2007 @ 21:59:54 #1
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54560727
Er wordt natuurlijk in DIG een hoop ontwikkeld aan sites en applicaties.

Nu lijkt het mij leuk (ja ik ben nieuwsgierig ) en misschien wel anderen om eens van andere te horen waar zij mee bezig zijn

TS trapt natuurlijk af, ik ben op dit moment bezig om een CRM/ERP systeempje te schrijven in PHP
pi_54560940
Ja, zo ken ik er ook nog een paar . SAP is ook een "erp systeempje" .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 12 november 2007 @ 22:10:27 #3
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54561002
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, zo ken ik er ook nog een paar [afbeelding]. SAP is ook een "erp systeempje" [afbeelding].
Tis ook heel simpel en ik wil het niet zo als SAP hebben
pi_54562114
Ik dev COD5
  Lieve Belg maandag 12 november 2007 @ 22:42:07 #5
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54562136
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 12 november 2007 @ 22:42:27 #6
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54562143
Ik ben bezig met een nieuwe soort Physics Engine, 2D dit keer:
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  maandag 12 november 2007 @ 22:44:33 #7
98259 mstr
Een jonge God!
pi_54562207
Een nieuw en snel FOK!.
  maandag 12 november 2007 @ 22:45:07 #8
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54562229
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
Urenregistratie is leuk, daar kun je ook altijd mee bezig blijven om nieuwe functionaliteiten in te bouwen
  Lieve Belg maandag 12 november 2007 @ 22:48:13 #9
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54562362
Inderdaad. Ik wou het eerst en vooral voor mezelf thuis ontwikkelen, om het in combinatie met nieuwe zaken te gaan gebruiken. De bedoeling is dat het basisconcept via classes beschikbaar is, en daarboven op twee lagen zijn opgebouwd. De ene is de website waarbij alles te beheren is, de rest is dezelfde functionaliteit maar nu via een webservice. Zo kan ik later dan eenvoudig een client maken dat op de achtergrond draait. Op die manie ris het mogelijk om dan snel je uren te laten registreren

Ook al even zitten spelen met Adobe Flex voor de weergave ervan, daar kan je ook toffe dingen met doen.
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_54562391
Ik dev een cyborg die erop gemaakt is te infiltreren in de Amerikaanse bank en vervolgens geld naar mijn rekening doorsluist.
  maandag 12 november 2007 @ 22:52:12 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54562504
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Interesant. Ik heb net een app'je geschreven voor sms. Drag en Drop en database eraan gekoppeld. Gebruik je een sms centrale of een eigen sms/gsm kaart of een gateway achtige omgeving ?

Inclusief video berichtjes en voice berichten. Of alleen standaard sms ?

Ben nu bezig met een predictive dialer en een GSM A5 decryptie.
  maandag 12 november 2007 @ 23:03:22 #12
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_54562909
Ah een devvers united topic ! Anyway ben bezig met een upgrade van de email gateway voor mail2wii.com . (Ow in PHP .) Straks moet ik ook nog ff aan de texten op de main page werken want die zijn nog niet echt duidelijk genoeg .
phluphy for president!
pi_54563264
Een Portfolio in ASP.NET binnenkort maar is beginnen met een CMS, maar ik ben zoiemand die nooit zijn eigen projecten af maakt

Als iemand trouwens nog een proggie oid nodig heeft, ik wil proggen in C#
  maandag 12 november 2007 @ 23:43:34 #14
85129 dikkedorus
pi_54564316
Wat een saaie ICT projecten allemaal
pi_54564386
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef DoDie het volgende:
Een Portfolio in ASP.NET binnenkort maar is beginnen met een CMS, maar ik ben zoiemand die nooit zijn eigen projecten af maakt

Als iemand trouwens nog een proggie oid nodig heeft, ik wil proggen in C#
leer c++ (visual of borland) en we praten verder.
A little bit hateful
pi_54564453
Helemaal niks. Al maanden niks in PHP gedaan, moet echt weer eens beginnen
pi_54564799
Een uren/brandstof/onkosten registratiesysteem voor een consultancybedrijf, met nog wat andere meuk.. al met al een soort intranet
pi_54565512
Voor mezelf een financieel pakketje, waar ik m'n eigen financien kan schrijven, voor m'n werk een servicedeskapplicatie waar we meldingen in bij kunnen houden, maar dat is inmiddels zo'n 'it's done when it's done'-applicatie
pi_54565563
Ik ben op mijn werk bezig met een zooi applicaties herschrijven zodat ze ook op php 5 draaien. Ik ben een project helemaal aan het herdoen om er een zooi aanpassingen aan te doen.

Thuis ben ik bezig met een grote schaak database gebasseerd op php + mysql en java om de games te showen. Veel functies grote database met veel tabellen, heel inlog systeem. Java leer ik nu pas voor het eerst dus ik ben flink aan het bijleren.

Maar nu ben ik ff aan het chillen want ik ben bezopen!

<3

Off-topic: I <3 Techno was de shit
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_54565739
teeveepee
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:17:38 #21
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_54567688
Ow en op me werk ben ik met een iDEAL systeempje bezig .
phluphy for president!
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:24:17 #22
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54567766
Ik probeer in de tijd die ik vrij heb, de highslide functionaliteit in te bouwen in een customized (niet supported, en outdated) coppermine gallery. De hele methode van thumbs weergeven moet ik aanpassen...

In zo'n klare applicatie, is dat allemaal makkelijker gezegd dan gedaan...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_54567794
Op werk ben ik bezig met verschillende services te ontwikkelen en onderhoud op te plegen, thuis doe ik nu geen bal want ik zit midden in een verhuizing
Daarnaast nog wat demo-werk afleveren deze week.
pi_54567826
Een rss nieuws dump in php.
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:31:39 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54569964
op m'n werk zoals altijd met een schoolpakket (waarderingen, presenties, etc), thuis met een agenda a la google calender en een site.
pi_54570391
Een telnetserver, niet voor werk, voor hobby.
Lambo of Rekt
pi_54571571
* saban heeft veel vrije tijd over om iets te doen in PHP/MYSQL, maar heeft geen idee wat..
ne okuyon, bokmu var?
pi_54572517
voor het werk:
Van alles, maar moet voor de verandering is een keer iets afmaken.
ASM/C/C++/C#
Microcontroller aansturing, OpenGL/SDL, Direct3D verschillende kleine dingetjes.
Actueel is momenteel een 4 wielige robotje die ik aan stuur dmv. microcontroller.
2 motortjes
- 1 voor de aandrijving van de wielen.
- 1 voor het aansturen van de stuurinrichting.

Beiden DCMotoren voorlopig.

Voor t werk:
C# .NET en webservices en transacties (iDeal en een andere interface)
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_54572530
Een SOAP clientservice, ombouwen van een zoekinterface voor onderzoeksgegevens, en verder enkele bugs oplossen. Alles in Perl.
pi_54572764
Hehe, grappig Tuvai
Grappig trouwens, ik ken genoeg mensen die bij de stichting thuiszorg Rijnland werken.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2007 12:34:59 ]
pi_54576165
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:46 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

leer c++ (visual of borland) en we praten verder.
Iemand die in de ICT niet met zijn tijd mee gaat kan straks (nu al) alleen nog maar onderhoud plegen op oude software...
Borland? bedoel je CodeGear?

Maar ontopic.

Bezig met een hoop
- Op mijn werk windows applicaties (Delphi en C#).
- Thuis mijnCV.com (asp.net C#) en daarnaast nog wat silverlight speeltjes.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:15:42 #33
85129 dikkedorus
pi_54576572
Ik denk dat ie gewoon Borland C++ bedoelt. Maar het feit dat IDE's als twee verschillende talen worden gezien zegt al wel iets over het begripniveau van de poster.
Overigens is C++ op veel vakgebieden nog lang niet vervangen door C#. Denk aan games bijvoorbeeld. .
pi_54577367
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:15 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat ie gewoon Borland C++ bedoelt. Maar het feit dat IDE's als twee verschillende talen worden gezien zegt al wel iets over het begripniveau van de poster.
Overigens is C++ op veel vakgebieden nog lang niet vervangen door C#. Denk aan games bijvoorbeeld. .
Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.
ivm XNA, toch een mooie stap imho.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:11:38 #35
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54578038
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[afbeelding]

EDIT: Ik zie nu net pas dat Firefox voor een of andere reden mjin favicons door elkaar haalt. [afbeelding]
Grappig Tuvai

Ik kom vaak bij StimulanSZ over de vloer en wij hebben daar ook systemen draaien
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:19:02 #36
85129 dikkedorus
pi_54579667
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:44 schreef Cageon het volgende:

[..]

Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.
ivm XNA, toch een mooie stap imho.
XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.
C# is overigens wel een toffe taal hoor, maar C++ is toch een stuk intuitiever als je naar de hardware kruipt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ook de gamedevver waar ik werkzaam ben heeft totaal geen plannen in die richting, het viel mij zelfs "tegen" hoe diep ze nog op de hardware zitten. Zelfs geheugenallocatie wordt nog handmatig geregeld en geoptimaliseerd, iets wat op PC's al jaren niet meer wordt gedaan .
pi_54581971
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:19 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.
C# is overigens wel een toffe taal hoor, maar C++ is toch een stuk intuitiever als je naar de hardware kruipt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ook de gamedevver waar ik werkzaam ben heeft totaal geen plannen in die richting, het viel mij zelfs "tegen" hoe diep ze nog op de hardware zitten. Zelfs geheugenallocatie wordt nog handmatig geregeld en geoptimaliseerd, iets wat op PC's al jaren niet meer wordt gedaan .
Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.

Ben me overigens bewust van het feit dat ze heel veel optimisations maken die normaal gesproken niet nodig zijn. Wat dat betreft zijn er maar weinig applicaties die real-time simulaties doen, in verhouding tot de "gewone" desktop applicaties.

Jij bent werkzaam bij een gamedev bedrijf(?), doen zij toevallig stages/afstudeerders aan nemen?
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:13:11 #38
85129 dikkedorus
pi_54582500
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:52 schreef Cageon het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.

Ben me overigens bewust van het feit dat ze heel veel optimisations maken die normaal gesproken niet nodig zijn. Wat dat betreft zijn er maar weinig applicaties die real-time simulaties doen, in verhouding tot de "gewone" desktop applicaties.

Jij bent werkzaam bij een gamedev bedrijf(?), doen zij toevallig stages/afstudeerders aan nemen?
Je bent net twee dagen te laat
Verder nemen ze alleen mensen aan met echt diepe 3D graphics achtergrond. Ik weet niet in hoeverre je daar in zit. Anders kan je me over een jaar of wat een PM sturen :p
pi_54582648
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:13 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Je bent net twee dagen te laat
Verder nemen ze alleen mensen aan met echt diepe 3D graphics achtergrond. Ik weet niet in hoeverre je daar in zit. Anders kan je me over een jaar of wat een PM sturen :p
Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.

Ik neem aan dat ze meer doen dan alleen graphics?
AI bv.
pi_54583248
Ik ben bezig om deployments te automatiseren met Bladelogic voor allerlei applicaties en/of configuratie files in bash.

Daarnaast is het perl en shell voor van alles en nog wat.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:24:25 #41
85129 dikkedorus
pi_54584428
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:17 schreef Cageon het volgende:

[..]

Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.

Ik neem aan dat ze meer doen dan alleen graphics?
AI bv.
Uiteraard.
Wat heb je als achtergrond?
pi_54584743
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:24 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Uiteraard.
Wat heb je als achtergrond?
MBO Applicatie Ontwikkelaar niveau 4 (spannend ja, mgoed ~6 maand stage gelopen bij een bedrijf dat C/C++ deed)

HBO Informatica / Technische informatica.
Heb wat AI gedaan zoals A*, en een systeem om een character een speler te laten volgen en eventuele interessante activiteiten uit te voeren die op zijn pad komen en hierdoor mogelijk de speler te assisteren. (Niet volledig afgekomen ivm tijds nood en niet al te duidelijk UnrealScript documentatie. Wil dit nog steeds netjes zelf implementeren in C++ of C#.)
Flocking behaviour (erg basic...)

Unreal Script overigens een soort van mengelmoes van C++ / Java. (Hadden geen keus)

Heb ook wat geprutst met een terrain renderer, particle system. <-- niet afgemaakt jammer genoeg en alle code kwijt. Was in DirectX. Model loader voor OpenGL / SDL geschreven. (SDL voor het maken van het scherm etc, op Mac OS X) erg basic.
Ben niet vreemd met BSPs.

Oftewel ik had iets leuks kunnen hebben had ik wat af gemaakt.
on ervaren en de lat te hoog leggen.

Heelaas nu stukken minder tijd voor. Heb hier wel twee boeken liggen AI Game programming 1 + 2 en nog een boek over Game Development van dezelfde schrijver.
De boeken ook zo goed als in zijn geheel doorgelezen, dus happen niet alleen stof.

Momenteel voor de opleiding bezig met een robot die een lijntje moet volgen.
Ook wat "AI" voor nodig om plaatst bepaling te doen, routes berekenen etc het leren kennen van een onbekende omgeving.
^ Ok, beetje offtopic
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:40:01 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54584865
Voor m'n stage ben ik bezig met een koppeling tussen een CRM en MS Office in Delphi.
Voor m'n werk ben ik bezig met het verbteren van het online CRM in PHP/MySQL.

Thuis ben ik bezig met DVD-database die uiteindelijk moet zorgen voor een interactief boodschappenlijstje op m'n mobiel. En daarnaast maak ik nog handige (en soms ook onzinnige) online toepassingen voor downloadprogramma's
So we just called him Fred
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:01:21 #44
192481 Core2
Happiness is the road
pi_54585429
Eigen scripttaal in C#, reeds afgerond. Ben dit nu aan het verwerken in een webservice, wil eigenlijk een soort gaming platform bouwen waarbij er aan de server side en aan de client side een script kan draaien. Communicatie verloopt dan via de webservice, (tijdelijke) state informatie wordt opgeslagen in een database. Dat was het in een notendop :-)

Ff 1 regel code om een voorbeeld te geven wat de scripttaal kan:
1{1,2,3}.sort(func(x,y)->y.compareto(x)).select(func(x)->x>1).foreach(func(x)->print(x)); //print 3,2
  Lieve Belg dinsdag 13 november 2007 @ 21:07:50 #45
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54585559
Het is maar wat je handig noemt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:08:12 #46
85129 dikkedorus
pi_54585567
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:35 schreef Cageon het volgende:
^ Ok, beetje offtopic
Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.
Maar Rare is ook niet verkeerd.
pi_54585624
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:08 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.
Maar Rare is ook niet verkeerd.
Sjah, alleen in Engeland en daar zit mijn probleem. Maargoed ik zal er verder niet over uitweiden, offtopic/SC

Mag ik misschien een url naar de website van het bedrijf?
Voor afstudeer stage dan misschien.
pi_54586160
Ben van nature een java programmeur maar bezig met .Net al is het meer orienteren en kennismaken met de taal dan echt gebruik maken.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:38:45 #49
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54586392
Ik probeer vandaag (en gisteren en eergisteren, grrrrr ) mijn php-tooltje via soap te laten praten met een sharepoint webservice zoals IK dat wil... dat stomme webservice-apparaat blijft echter vasthouden aan de sharepoint view en negeert mijn caml-query alsof het dat jochie zonder fietslampje uit de reclame is....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:46:46 #50
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_54588447
Maar 2 personen in de fysica hoek? Ik werk aan (hoewel... ben net begonnen, dus tot nu toe vooral 'met') een model dat de hydrodynamica in een gas-vloeistof systeem berekend. Volledig 3D en zonder simplificaties. Dat alles in C.
Tevens een paar side-applications dat onze dump files kan omschrijven naar de wat meer gangbare VTK standaard.
Edit: Oja, ik heb ook een GUI gemaakt waarmee je het model kunt aansturen. Dat met QT en C++.

[ Bericht 12% gewijzigd door Visitor.Q op 13-11-2007 23:05:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')