Tis ook heel simpel en ik wil het niet zo als SAP hebbenquote:Op maandag 12 november 2007 22:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, zo ken ik er ook nog een paar [afbeelding]. SAP is ook een "erp systeempje" [afbeelding].
Urenregistratie is leuk, daar kun je ook altijd mee bezig blijven om nieuwe functionaliteiten in te bouwenquote:Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
Interesant. Ik heb net een app'je geschreven voor sms. Drag en Drop en database eraan gekoppeld. Gebruik je een sms centrale of een eigen sms/gsm kaart of een gateway achtige omgeving ?quote:Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
leer c++ (visual of borland) en we praten verder.quote:Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef DoDie het volgende:
Een Portfolio in ASP.NET binnenkort maar is beginnen met een CMS, maar ik ben zoiemand die nooit zijn eigen projecten af maakt
Als iemand trouwens nog een proggie oid nodig heeft, ik wil proggen in C#
Iemand die in de ICT niet met zijn tijd mee gaat kan straks (nu al) alleen nog maar onderhoud plegen op oude software...quote:Op maandag 12 november 2007 23:46 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
leer c++ (visual of borland) en we praten verder.
Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:15 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat ie gewoon Borland C++ bedoelt. Maar het feit dat IDE's als twee verschillende talen worden gezien zegt al wel iets over het begripniveau van de poster.
Overigens is C++ op veel vakgebieden nog lang niet vervangen door C#. Denk aan games bijvoorbeeld..
Grappig Tuvaiquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[afbeelding]
EDIT: Ik zie nu net pas dat Firefox voor een of andere reden mjin favicons door elkaar haalt. [afbeelding]
XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:44 schreef Cageon het volgende:
[..]
Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.
ivm XNA, toch een mooie stap imho.
Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:19 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.
C# is overigens wel een toffe taal hoor, maar C++ is toch een stuk intuitiever als je naar de hardware kruipt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ook de gamedevver waar ik werkzaam ben heeft totaal geen plannen in die richting, het viel mij zelfs "tegen" hoe diep ze nog op de hardware zitten. Zelfs geheugenallocatie wordt nog handmatig geregeld en geoptimaliseerd, iets wat op PC's al jaren niet meer wordt gedaan.
Je bent net twee dagen te laatquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:52 schreef Cageon het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.
Ben me overigens bewust van het feit dat ze heel veel optimisations maken die normaal gesproken niet nodig zijn. Wat dat betreft zijn er maar weinig applicaties die real-time simulaties doen, in verhouding tot de "gewone" desktop applicaties.
Jij bent werkzaam bij een gamedev bedrijf(?), doen zij toevallig stages/afstudeerders aan nemen?![]()
Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:13 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Je bent net twee dagen te laat
Verder nemen ze alleen mensen aan met echt diepe 3D graphics achtergrond. Ik weet niet in hoeverre je daar in zit. Anders kan je me over een jaar of wat een PM sturen :p
Uiteraard.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:17 schreef Cageon het volgende:
[..]
Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.
Ik neem aan dat ze meer doen dan alleen graphics?
AI bv.
MBO Applicatie Ontwikkelaar niveau 4 (spannend ja, mgoed ~6 maand stage gelopen bij een bedrijf dat C/C++ deed)quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:24 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Uiteraard.
Wat heb je als achtergrond?
1 |
Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.quote:
Sjah, alleen in Engeland en daar zit mijn probleem. Maargoed ik zal er verder niet over uitweiden, offtopic/SCquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:08 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.
Maar Rare is ook niet verkeerd.
Laatste klinkt best interessantquote:Op woensdag 14 november 2007 09:01 schreef Blind_Guardian het volgende:
Op mijn werk:
Bezig met het uitbreiden van een beoordelingssysteem voor bouwbedrijven (Delphi)
Op school:
Net klaar met een blok waarin we een ziekenhuis-CRM moesten onderhouden en uitbreiden (Java)
Thuis:
Nog altijd bezig met het ontwikkelen van de releaseversie van een erotisch spel (C#)
Volgens mij vroeg hij om een voorbeeld omdat ie zelf wat wil bouwen.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hetzelfde dat het bouwen in welke andere programmeertaal dan ook leuk maakt? Kutpost overigens, op zulke anti-posts zit niemand te wachten.
Nou vind ik (ASP).NET in combinatie met MSSQL zeker veel lekkerder werken voor grote projecten, maar ik gebruik nog steeds hartstikke graag PHP omdat 't zo flexibel en makkelijk toepasbaar is.
Ook erg innovatief/creatief.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]Dat kan ook ja.
In dat geval vind ik CMS`jes altijd wel leuk om in PHP te maken.
Klopt, zodra versie 1.0 uit is kan ik weer testers gebruiken (lees: aanmeldingen voor v1.1)quote:Op woensdag 14 november 2007 09:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Laatste klinkt best interessant. (Alleen jammer dat je geen testers meer nodig hebt
.)
Hmm goed met C# ben ik nog niet, ben het wel aan het lerenquote:Op woensdag 14 november 2007 13:20 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Klopt, zodra versie 1.0 uit is kan ik weer testers gebruiken (lees: aanmeldingen voor v1.1)
Devvers die goed zijn met C# kan ik echter onderhand wel gebruiken aangezien ook mijn tijd steeds verder beperkt wordt door school, werk en vriendin![]()
quote:Op woensdag 14 november 2007 10:33 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Volgens mij vroeg hij om een voorbeeld omdat ie zelf wat wil bouwen.
Maak je eigen youtube. Dus een site waar je filmpjes (alle formaten) kan uploaden en dat het dan wordt omgezet naar flv enz.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:18 schreef saban het volgende:
Wat is uitdagend/leuk om te bouwen in PHP/MYSQL?
quote:Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef JortK het volgende:
Misschien wel een leuk idee om iets van een contributed project op te zetten?
- Zowiezo heb ik mijn eigen filmpjes niet -> dus geen eigen gebruik.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:09 schreef magnifor het volgende:
[..]
Maak je eigen youtube. Dus een site waar je filmpjes (alle formaten) kan uploaden en dat het dan wordt omgezet naar flv enz.
Zoiets heb ik al eens gebouwdquote:Op woensdag 14 november 2007 14:14 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Een soort community website met een forum en een frontpage met ingezonden nieuwsberichten ?![]()
hehe....
Je hoeft het toch niet te maken voor je zelf of om het te verspreiden? Je vroeg om iets leuks/uitdagend. Ga aan de slag zou ik zeggen.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:14 schreef saban het volgende:
[..]
- Zowiezo heb ik mijn eigen filmpjes niet -> dus geen eigen gebruik.
- Indien ik gratis verspreid, niemand zal het gebruiken? Er zijn genoeg goede alternatieven?
- Maar eigelijk wel leuk om het te bouwen, zal als ik thuis ben eens kijken naar mn server over hoe en wat
Vind het mooi, maar pas als windows het standaard opneemt in internet explorer.. ben ik bang dat het een techniek dat verdwijnt tussen al die alternatieven... En dan is het leren weer zo vergeefse moeitequote:Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef HarryP het volgende:
Is er al iemand bezig met silverlight?
Zelf ben ik er een beetje mee bezig maar vind het echt super..
http://www.microsoft.com/Silverlight/
Voorbeelden:
http://silverlight.net/community/gallerydetail.aspx?cat=3
Quick start:
http://silverlight.net/quickstarts/silverlight10/default.aspx
Ik denk dat dat met Silverlight nog wel gaat gebeurenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:05 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Vind het mooi, maar pas als windows het standaard opneemt in internet explorer.. ben ik bang dat het een techniek dat verdwijnt tussen al die alternatieven... En dan is het leren weer zo vergeefse moeite
Netjesquote:Op donderdag 15 november 2007 18:43 schreef sweboy het volgende:
Vandaag even een RSS Feed decompiler gemaakt.
Zoeken in RSS feeds naar keywords, indien keyword erin staat, word het resultaat getoond.
Silverlight is tof, maar ik wacht ook nog even af alvorens ik me er in verdiep voordat 't dadelijk weer zo'n flop is.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef HarryP het volgende:
Is er al iemand bezig met silverlight?
Zelf ben ik er een beetje mee bezig maar vind het echt super..
http://www.microsoft.com/Silverlight/
Voorbeelden:
http://silverlight.net/community/gallerydetail.aspx?cat=3
Quick start:
http://silverlight.net/quickstarts/silverlight10/default.aspx
met of zonder achterdeurtjesquote:Op zondag 2 december 2007 17:09 schreef JortK het volgende:
Om dit topic weer een beetje tot leven te blazen, hier weer een post
Ik ben zojuist begonnen met het maken van een programma waarmee je je geld zaken kan regelen, inclusief het kunnen inlezen van bank bestanden en dat soort zaken.
Dit alles met VB.NET, en om ook eens te stoeien met Visual Studio 2008
Uiteraard zonderquote:
Dat wil ik ook nog eens gaan, maar dan voor hele kleine ondernemers (die net de hobby voorbij zijn zeg maar), maar dan in PHPquote:Op zondag 2 december 2007 17:09 schreef JortK het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met het maken van een programma waarmee je je geld zaken kan regelen, inclusief het kunnen inlezen van bank bestanden en dat soort zaken.
Dat klinkt heel leuk, in welke taal?quote:Op zondag 2 december 2007 17:19 schreef PiRANiA het volgende:
Leuk topic!
Ik ben bezig met een sms-systeem. Je smst naar een nummer en de tekst wordt gebeamed.
Voor op de mobiel ?quote:Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef Intrepidity het volgende:
Een adresboek in J2ME (schoolopdrachtje)
Kloptquote:
Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaaltquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:59 schreef Spike1506 het volgende:
Nog altijd bezig met me weblog systeem te herschrijven naar het OO principe!
Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:35 schreef JortK het volgende:
Gister me begin gemaakt aan me 'geld bijhoud' systeempje
Ook even gekeken naar andere pakketen, en maar van alle pakketen de beste functionaliteiten overnemen, plus dat ik nog wat eigen ideene heb
Je kan vaak wel je overzichten exporteren naar een bestand (en die opslaan naar je computer). Daarna weer importeren in je boekhoudpakket. Het is een stap extra, maar dat kan niet anders lijkt me?quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.
Ben pas begonnen met OOP in PHP dus zal eerst basis blogsysteempje doen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaalt. Ga ook kijken of ik externe beheer API's er in kan bouwen net als in WP, erg leuk om dat eens een keertje te doen en uit te zoeken
.
Via het internerbankieren bij bijna elke bank kun je exporterenquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.
Lijkt me wel leuk om eens screenshots te zien (zonder persoonlijke gegevens dan)
Dat ik daar zelf niet aan had gedacht..quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Via het internerbankieren bij bijna elke bank kun je exporteren
Die mutaties kun je dan inlezen
Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:41 schreef soylent het volgende:
Ik ben wat meuk netjes aan het refactoren die ik in een paar weken onder tijdsdruk in elkaar heb gebaggerd
Als je veel naar andere blogs linked en hun naar jouw is het wel interesant ja, anders ook niet echtquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:45 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Ben pas begonnen met OOP in PHP dus zal eerst basis blogsysteempje doen.
Heb trouwens ook nog nooit iets over Pinback en Trackback gehoord, maar na even kijken op google ziet dit wel interessant uit, denk dat ik dit zeker op den duur erin ga zetten.
Oh, ik vind 't heerlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk.Al die losse style attributen in de HTML in classes proppen, alle veelvoorkomende PHP/ASP functies in een globaal bestand gooien, overal classes voor maken, enzovoorts.
Een maand apart voor opruimen? Nice.. die luxe hebben ik hier nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk.Al die losse style attributen in de HTML in classes proppen, alle veelvoorkomende PHP/ASP functies in een globaal bestand gooien, overal classes voor maken, enzovoorts.
Nouja, niet dat we deze hele maand specifiek daarvoor gebruiken. Maar de meeste bedrijven waar we mee werken die zijn langzaam al allemaal aan het dichtgaan voor deze maand. We hebben nog wel projecten lopen, maar in verhouding met de rest van het jaar véél meer tijd over voor intern opruimwerk.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:11 schreef Mordreth het volgende:
Een maand apart voor opruimen? Nice.. die luxe hebben ik hier niet. Is leuk werk om te doen
.
Oeh tell me morequote:Op donderdag 6 december 2007 11:34 schreef WyriHaximus het volgende:
Een RSS feed voor de fok forums.
+quote:
= quick and dirtyquote:Op donderdag 6 december 2007 11:51 schreef JortK het volgende:
Wyri vertel eens wat meer over die RSS feeds
Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaalt. Ga ook kijken of ik externe beheer API's er in kan bouwen net als in WP, erg leuk om dat eens een keertje te doen en uit te zoeken
.
Dat vindt iedereen toch leuk, hehe.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.
Neuh, ik zelf niet. Maar Wyri is dan weer bezig met sitemaps, dan weer met link lijstjes, dan weer met dit, dan weer met dat. Wel leuk om te zienquote:Op donderdag 6 december 2007 14:13 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat vindt iedereen toch leuk, hehe.
Ja best welquote:Op donderdag 6 december 2007 14:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.
Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....quote:Op donderdag 6 december 2007 14:20 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ja best wel. VInd het heerlijk om dingen aan elkaar te knopen, verschillende systemen met elkaar te laten werken. Zoals me wow screenshots van nu bijna een jaar, met lokatie info er bij. 2 websites met 1 login systeem bouwn, forum module voor me CMS bouwen met geintregreerde sessies. Fok! kloontje maken voor een botje wat netjes inlogt en uitlogt wanner hij komt en gaat
. Heerlijk
!!!!
En toen stond je opeens eerstequote:Op donderdag 6 december 2007 14:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....
Nog leuker als je de antwoorden al hebtquote:Op donderdag 6 december 2007 14:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....
Ik wou bijna een automatisch antwoord post systeem intergeren, maar in een IRC-kanaal, met een spel waar alles om snelheid draait, is het nogal vreemd dat je in 20 milliseconde een complete zin inclusief interpunctie en hoofdletters kunt typen.quote:
Juist niet, het is nu telkens de uitdaging om te kijken hoe "slim" mijn systeem wel niet is! En af en toe komt er een reperterende vraag bij, dat is dom geluk.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:30 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nog leuker als je de antwoorden al hebt.
Als je het via een BNC doet met een vrouwen naam is dat toch geen probleem?quote:Op donderdag 6 december 2007 14:31 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wou bijna een automatisch antwoord post systeem intergeren, maar in een IRC-kanaal, met een spel waar alles om snelheid draait, is het nogal vreemd dat je in 20 milliseconde een complete zin inclusief interpunctie en hoofdletters kunt typen.
Dat is waar ja, moet nog steeds eens me class gaan maken om me eggdrop bot aan te sturenquote:Op donderdag 6 december 2007 14:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Juist niet, het is nu telkens de uitdaging om te kijken hoe "slim" mijn systeem wel niet is! En af en toe komt er een reperterende vraag bij, dat is dom geluk.
Je zou een set sites kunnen zoeken en daar per site een plugin voor maken om te kijken of je bepaalde lyrics van kan vinden. Punt is denk ik dat je moet gaan uitzoeken wat bekende nummers zijn en wat niet ,....quote:Op donderdag 6 december 2007 14:37 schreef dikkedorus het volgende:
Ik ben sinds kort bezig aan een IRC bot die zinnen opzoekt in lyrics databases en iedereen z'n zinnen afmaakt met songteksten. Ik heb al wat kleins werkend, maar er zijn geen fijn parsebare lyrics databases zo ver ik weet. (gebruik nu http://www.mldb.org)
Probleem is dat de database te vol staat met totaal onbekende nummers, en je dus heel vaak songteksten krijgt die niemand kent, en dan is de lol eraf.
Cross-matchen met review-websites en top-40 charts.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:44 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Je zou een set sites kunnen zoeken en daar per site een plugin voor maken om te kijken of je bepaalde lyrics van kan vinden. Punt is denk ik dat je moet gaan uitzoeken wat bekende nummers zijn en wat niet ,....
Schrijf een beetje normaal Nederlandsquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:22 schreef WyriHaximus het volgende:
WyriHaximus gaat WyriBot maar modulair opbouwen zodat hij de volgende dingen er in kan hangenMail2Wii.com V3.0 back-end Fok! RSS feeds Afhandelen van gegevens uit WoW naar me site toe en andere dingen die met me screenshots te maken hebben Het HTMLaliseren van modules af laten handelen en syncroniseren tussen me thuis server waar die op komt te draaien en me site server Me eggdrop bot aansturen
WyriHaximus heeft nog veel te doen
IRC bot voor linuxquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:30 schreef Geqxon het volgende:
Eggdrop?
Hehe weet het, vond het nog best aardig gelukt om het van de chaos in me hoofd naar woorden over te zettenquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:30 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Schrijf een beetje normaal Nederlands![]()
Het is nu echt niet fijn om je posts te lezen.
Ik maak het aantal <input type="file" /> veldjes meestal variabel, maar leg met het uploaden van meerdere bestanden al snel een grens op het aantal veldjes/te uploaden bestanden. Je hebt toch altijd van die mensen die ik weet niet hoe veel bestanden van een x aantal MB tegenlijk gaan proberen te uploaden, dat pikken veel servers niet.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:40 schreef Scorpie het volgende:
kan je ook multiple file upload doen Tuvai? Met zo`n java class ofzo?
Er zijn applets die multiple file uploads aan kunnen en waar je zelf in kan stellen hoeveel bestanden per request je weg stuurt. Zal volgende week ff op me werk kijken voor jequote:Op vrijdag 7 december 2007 21:59 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik maak het aantal <input type="file" /> veldjes meestal variabel, maar leg met het uploaden van meerdere bestanden al snel een grens op het aantal veldjes/te uploaden bestanden. Je hebt toch altijd van die mensen die ik weet niet hoe veel bestanden van een x aantal MB tegenlijk gaan proberen te uploaden, dat pikken veel servers niet.![]()
Java werk ik verder niet eens echt mee, wel ooit nog van plan om me d'r in te verdiepen, maar zit d'r voorlopig nog niet in.Iets kunnen maken om bijvoorbeeld een hele map + inhoud tegenlijk te uploaden zou mooi zijn.
ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:16 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Er zijn applets die multiple file uploads aan kunnen en waar je zelf in kan stellen hoeveel bestanden per request je weg stuurt. Zal volgende week ff op me werk kijken voor je.
Het spijtige van files uploaden zonder een puik appletje is dat je meestal bar slechte feedback krijgt over het uploadproces. Zeker met meer of grote files is dat eigenlijk haast niet bruikbaar. Ik heb nog steeds die vage 0.x php extension op m'n uitcheck-lijstje staan waarmee je in PHP de upload bij kan houden en feedback kan geven, zonder vage perlshit...quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:11 schreef Cageon het volgende:
[..]
ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)
Punt is dat je dan tegen de max upload limiet kan aanlopen. Wil je dat echter omzeilen met een applet wat de files ieder in een appart request weg stuurd ipv allemaal tegelijkertijdquote:Op zaterdag 8 december 2007 00:11 schreef Cageon het volgende:
[..]
ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)
Als je het gebruiken van de applet facultatief maakt, dwz een alternatief biedt en netjes degradet, is het prima usable heurquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:12 schreef Tuvai.net het volgende:
Applets wil ik inderdaad niet gebruiken, dat scoort bij mij even hoog op de bullshit-meter als Flash. Een website / CMS moet gewoon onder alle omstandigheden toegankelijk zijn, ook voor mensen die geen behoefte hebben aan vage, aparte en veeleisende dingen als Flash en Java (applets).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |