abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2007 @ 21:59:54 #1
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54560727
Er wordt natuurlijk in DIG een hoop ontwikkeld aan sites en applicaties.

Nu lijkt het mij leuk (ja ik ben nieuwsgierig ) en misschien wel anderen om eens van andere te horen waar zij mee bezig zijn

TS trapt natuurlijk af, ik ben op dit moment bezig om een CRM/ERP systeempje te schrijven in PHP
pi_54560940
Ja, zo ken ik er ook nog een paar . SAP is ook een "erp systeempje" .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 12 november 2007 @ 22:10:27 #3
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54561002
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, zo ken ik er ook nog een paar [afbeelding]. SAP is ook een "erp systeempje" [afbeelding].
Tis ook heel simpel en ik wil het niet zo als SAP hebben
pi_54562114
Ik dev COD5
  Lieve Belg maandag 12 november 2007 @ 22:42:07 #5
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54562136
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 12 november 2007 @ 22:42:27 #6
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54562143
Ik ben bezig met een nieuwe soort Physics Engine, 2D dit keer:
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  maandag 12 november 2007 @ 22:44:33 #7
98259 mstr
Een jonge God!
pi_54562207
Een nieuw en snel FOK!.
  maandag 12 november 2007 @ 22:45:07 #8
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54562229
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Op mijn werk ben ik bezig met een PHP project waarbij sms centraal staat. Thuis ben ik bezig met een systeem om eenvoudig uurregistratie bij te houden voor verschillende projecten en gebruikers, momenteel bezig met de onderliggende code zodat het systeem daarna er bovenop gebouwd kan worden.
Urenregistratie is leuk, daar kun je ook altijd mee bezig blijven om nieuwe functionaliteiten in te bouwen
  Lieve Belg maandag 12 november 2007 @ 22:48:13 #9
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54562362
Inderdaad. Ik wou het eerst en vooral voor mezelf thuis ontwikkelen, om het in combinatie met nieuwe zaken te gaan gebruiken. De bedoeling is dat het basisconcept via classes beschikbaar is, en daarboven op twee lagen zijn opgebouwd. De ene is de website waarbij alles te beheren is, de rest is dezelfde functionaliteit maar nu via een webservice. Zo kan ik later dan eenvoudig een client maken dat op de achtergrond draait. Op die manie ris het mogelijk om dan snel je uren te laten registreren

Ook al even zitten spelen met Adobe Flex voor de weergave ervan, daar kan je ook toffe dingen met doen.
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_54562391
Ik dev een cyborg die erop gemaakt is te infiltreren in de Amerikaanse bank en vervolgens geld naar mijn rekening doorsluist.
  maandag 12 november 2007 @ 22:52:12 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54562504
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:42 schreef Jump het volgende:
Interesant. Ik heb net een app'je geschreven voor sms. Drag en Drop en database eraan gekoppeld. Gebruik je een sms centrale of een eigen sms/gsm kaart of een gateway achtige omgeving ?

Inclusief video berichtjes en voice berichten. Of alleen standaard sms ?

Ben nu bezig met een predictive dialer en een GSM A5 decryptie.
  maandag 12 november 2007 @ 23:03:22 #12
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_54562909
Ah een devvers united topic ! Anyway ben bezig met een upgrade van de email gateway voor mail2wii.com . (Ow in PHP .) Straks moet ik ook nog ff aan de texten op de main page werken want die zijn nog niet echt duidelijk genoeg .
phluphy for president!
pi_54563264
Een Portfolio in ASP.NET binnenkort maar is beginnen met een CMS, maar ik ben zoiemand die nooit zijn eigen projecten af maakt

Als iemand trouwens nog een proggie oid nodig heeft, ik wil proggen in C#
  maandag 12 november 2007 @ 23:43:34 #14
85129 dikkedorus
pi_54564316
Wat een saaie ICT projecten allemaal
pi_54564386
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef DoDie het volgende:
Een Portfolio in ASP.NET binnenkort maar is beginnen met een CMS, maar ik ben zoiemand die nooit zijn eigen projecten af maakt

Als iemand trouwens nog een proggie oid nodig heeft, ik wil proggen in C#
leer c++ (visual of borland) en we praten verder.
A little bit hateful
pi_54564453
Helemaal niks. Al maanden niks in PHP gedaan, moet echt weer eens beginnen
pi_54564799
Een uren/brandstof/onkosten registratiesysteem voor een consultancybedrijf, met nog wat andere meuk.. al met al een soort intranet
pi_54565512
Voor mezelf een financieel pakketje, waar ik m'n eigen financien kan schrijven, voor m'n werk een servicedeskapplicatie waar we meldingen in bij kunnen houden, maar dat is inmiddels zo'n 'it's done when it's done'-applicatie
pi_54565563
Ik ben op mijn werk bezig met een zooi applicaties herschrijven zodat ze ook op php 5 draaien. Ik ben een project helemaal aan het herdoen om er een zooi aanpassingen aan te doen.

Thuis ben ik bezig met een grote schaak database gebasseerd op php + mysql en java om de games te showen. Veel functies grote database met veel tabellen, heel inlog systeem. Java leer ik nu pas voor het eerst dus ik ben flink aan het bijleren.

Maar nu ben ik ff aan het chillen want ik ben bezopen!

<3

Off-topic: I <3 Techno was de shit
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_54565739
teeveepee
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:17:38 #21
84926 WyriHaximus
pi_54567688
Ow en op me werk ben ik met een iDEAL systeempje bezig .
phluphy for president!
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:24:17 #22
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54567766
Ik probeer in de tijd die ik vrij heb, de highslide functionaliteit in te bouwen in een customized (niet supported, en outdated) coppermine gallery. De hele methode van thumbs weergeven moet ik aanpassen...

In zo'n klare applicatie, is dat allemaal makkelijker gezegd dan gedaan...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_54567794
Op werk ben ik bezig met verschillende services te ontwikkelen en onderhoud op te plegen, thuis doe ik nu geen bal want ik zit midden in een verhuizing
Daarnaast nog wat demo-werk afleveren deze week.
pi_54567826
Een rss nieuws dump in php.
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:31:39 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54569964
op m'n werk zoals altijd met een schoolpakket (waarderingen, presenties, etc), thuis met een agenda a la google calender en een site.
pi_54570391
Een telnetserver, niet voor werk, voor hobby.
Lambo of Rekt
pi_54571571
* saban heeft veel vrije tijd over om iets te doen in PHP/MYSQL, maar heeft geen idee wat..
ne okuyon, bokmu var?
pi_54572517
voor het werk:
Van alles, maar moet voor de verandering is een keer iets afmaken.
ASM/C/C++/C#
Microcontroller aansturing, OpenGL/SDL, Direct3D verschillende kleine dingetjes.
Actueel is momenteel een 4 wielige robotje die ik aan stuur dmv. microcontroller.
2 motortjes
- 1 voor de aandrijving van de wielen.
- 1 voor het aansturen van de stuurinrichting.

Beiden DCMotoren voorlopig.

Voor t werk:
C# .NET en webservices en transacties (iDeal en een andere interface)
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_54572530
Een SOAP clientservice, ombouwen van een zoekinterface voor onderzoeksgegevens, en verder enkele bugs oplossen. Alles in Perl.
pi_54572764
Hehe, grappig Tuvai
Grappig trouwens, ik ken genoeg mensen die bij de stichting thuiszorg Rijnland werken.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2007 12:34:59 ]
pi_54576165
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:46 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

leer c++ (visual of borland) en we praten verder.
Iemand die in de ICT niet met zijn tijd mee gaat kan straks (nu al) alleen nog maar onderhoud plegen op oude software...
Borland? bedoel je CodeGear?

Maar ontopic.

Bezig met een hoop
- Op mijn werk windows applicaties (Delphi en C#).
- Thuis mijnCV.com (asp.net C#) en daarnaast nog wat silverlight speeltjes.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:15:42 #33
85129 dikkedorus
pi_54576572
Ik denk dat ie gewoon Borland C++ bedoelt. Maar het feit dat IDE's als twee verschillende talen worden gezien zegt al wel iets over het begripniveau van de poster.
Overigens is C++ op veel vakgebieden nog lang niet vervangen door C#. Denk aan games bijvoorbeeld. .
pi_54577367
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:15 schreef dikkedorus het volgende:
Ik denk dat ie gewoon Borland C++ bedoelt. Maar het feit dat IDE's als twee verschillende talen worden gezien zegt al wel iets over het begripniveau van de poster.
Overigens is C++ op veel vakgebieden nog lang niet vervangen door C#. Denk aan games bijvoorbeeld. .
Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.
ivm XNA, toch een mooie stap imho.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:11:38 #35
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54578038
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[afbeelding]

EDIT: Ik zie nu net pas dat Firefox voor een of andere reden mjin favicons door elkaar haalt. [afbeelding]
Grappig Tuvai

Ik kom vaak bij StimulanSZ over de vloer en wij hebben daar ook systemen draaien
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:19:02 #36
85129 dikkedorus
pi_54579667
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:44 schreef Cageon het volgende:

[..]

Dit zie ik wel "redelijk snel" gebeuren overigens.
ivm XNA, toch een mooie stap imho.
XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.
C# is overigens wel een toffe taal hoor, maar C++ is toch een stuk intuitiever als je naar de hardware kruipt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ook de gamedevver waar ik werkzaam ben heeft totaal geen plannen in die richting, het viel mij zelfs "tegen" hoe diep ze nog op de hardware zitten. Zelfs geheugenallocatie wordt nog handmatig geregeld en geoptimaliseerd, iets wat op PC's al jaren niet meer wordt gedaan .
pi_54581971
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:19 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

XNA is wel leuk, maar als je de hardware echt wil pushen zal je toch echt wat grondiger te werk gaan.
C# is overigens wel een toffe taal hoor, maar C++ is toch een stuk intuitiever als je naar de hardware kruipt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ook de gamedevver waar ik werkzaam ben heeft totaal geen plannen in die richting, het viel mij zelfs "tegen" hoe diep ze nog op de hardware zitten. Zelfs geheugenallocatie wordt nog handmatig geregeld en geoptimaliseerd, iets wat op PC's al jaren niet meer wordt gedaan .
Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.

Ben me overigens bewust van het feit dat ze heel veel optimisations maken die normaal gesproken niet nodig zijn. Wat dat betreft zijn er maar weinig applicaties die real-time simulaties doen, in verhouding tot de "gewone" desktop applicaties.

Jij bent werkzaam bij een gamedev bedrijf(?), doen zij toevallig stages/afstudeerders aan nemen?
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:13:11 #38
85129 dikkedorus
pi_54582500
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:52 schreef Cageon het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens, maar als C# de juiste interfaces aan zou bieden moet wel een hoop mogelijk zijn uiteindelijk.

Ben me overigens bewust van het feit dat ze heel veel optimisations maken die normaal gesproken niet nodig zijn. Wat dat betreft zijn er maar weinig applicaties die real-time simulaties doen, in verhouding tot de "gewone" desktop applicaties.

Jij bent werkzaam bij een gamedev bedrijf(?), doen zij toevallig stages/afstudeerders aan nemen?
Je bent net twee dagen te laat
Verder nemen ze alleen mensen aan met echt diepe 3D graphics achtergrond. Ik weet niet in hoeverre je daar in zit. Anders kan je me over een jaar of wat een PM sturen :p
pi_54582648
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:13 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Je bent net twee dagen te laat
Verder nemen ze alleen mensen aan met echt diepe 3D graphics achtergrond. Ik weet niet in hoeverre je daar in zit. Anders kan je me over een jaar of wat een PM sturen :p
Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.

Ik neem aan dat ze meer doen dan alleen graphics?
AI bv.
pi_54583248
Ik ben bezig om deployments te automatiseren met Bladelogic voor allerlei applicaties en/of configuratie files in bash.

Daarnaast is het perl en shell voor van alles en nog wat.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:24:25 #41
85129 dikkedorus
pi_54584428
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:17 schreef Cageon het volgende:

[..]

Mja dan moet ik serieus gaan overwegen om bij Rare een internship te doen van 11 maanden.

Ik neem aan dat ze meer doen dan alleen graphics?
AI bv.
Uiteraard.
Wat heb je als achtergrond?
pi_54584743
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:24 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Uiteraard.
Wat heb je als achtergrond?
MBO Applicatie Ontwikkelaar niveau 4 (spannend ja, mgoed ~6 maand stage gelopen bij een bedrijf dat C/C++ deed)

HBO Informatica / Technische informatica.
Heb wat AI gedaan zoals A*, en een systeem om een character een speler te laten volgen en eventuele interessante activiteiten uit te voeren die op zijn pad komen en hierdoor mogelijk de speler te assisteren. (Niet volledig afgekomen ivm tijds nood en niet al te duidelijk UnrealScript documentatie. Wil dit nog steeds netjes zelf implementeren in C++ of C#.)
Flocking behaviour (erg basic...)

Unreal Script overigens een soort van mengelmoes van C++ / Java. (Hadden geen keus)

Heb ook wat geprutst met een terrain renderer, particle system. <-- niet afgemaakt jammer genoeg en alle code kwijt. Was in DirectX. Model loader voor OpenGL / SDL geschreven. (SDL voor het maken van het scherm etc, op Mac OS X) erg basic.
Ben niet vreemd met BSPs.

Oftewel ik had iets leuks kunnen hebben had ik wat af gemaakt.
on ervaren en de lat te hoog leggen.

Heelaas nu stukken minder tijd voor. Heb hier wel twee boeken liggen AI Game programming 1 + 2 en nog een boek over Game Development van dezelfde schrijver.
De boeken ook zo goed als in zijn geheel doorgelezen, dus happen niet alleen stof.

Momenteel voor de opleiding bezig met een robot die een lijntje moet volgen.
Ook wat "AI" voor nodig om plaatst bepaling te doen, routes berekenen etc het leren kennen van een onbekende omgeving.
^ Ok, beetje offtopic
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:40:01 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54584865
Voor m'n stage ben ik bezig met een koppeling tussen een CRM en MS Office in Delphi.
Voor m'n werk ben ik bezig met het verbteren van het online CRM in PHP/MySQL.

Thuis ben ik bezig met DVD-database die uiteindelijk moet zorgen voor een interactief boodschappenlijstje op m'n mobiel. En daarnaast maak ik nog handige (en soms ook onzinnige) online toepassingen voor downloadprogramma's
So we just called him Fred
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:01:21 #44
192481 Core2
Happiness is the road
pi_54585429
Eigen scripttaal in C#, reeds afgerond. Ben dit nu aan het verwerken in een webservice, wil eigenlijk een soort gaming platform bouwen waarbij er aan de server side en aan de client side een script kan draaien. Communicatie verloopt dan via de webservice, (tijdelijke) state informatie wordt opgeslagen in een database. Dat was het in een notendop :-)

Ff 1 regel code om een voorbeeld te geven wat de scripttaal kan:
1{1,2,3}.sort(func(x,y)->y.compareto(x)).select(func(x)->x>1).foreach(func(x)->print(x)); //print 3,2
  Lieve Belg dinsdag 13 november 2007 @ 21:07:50 #45
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54585559
Het is maar wat je handig noemt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:08:12 #46
85129 dikkedorus
pi_54585567
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:35 schreef Cageon het volgende:
^ Ok, beetje offtopic
Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.
Maar Rare is ook niet verkeerd.
pi_54585624
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:08 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Klinkt goed, jammer dat ik net ben aangenomen.
Maar Rare is ook niet verkeerd.
Sjah, alleen in Engeland en daar zit mijn probleem. Maargoed ik zal er verder niet over uitweiden, offtopic/SC

Mag ik misschien een url naar de website van het bedrijf?
Voor afstudeer stage dan misschien.
pi_54586160
Ben van nature een java programmeur maar bezig met .Net al is het meer orienteren en kennismaken met de taal dan echt gebruik maken.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:38:45 #49
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54586392
Ik probeer vandaag (en gisteren en eergisteren, grrrrr ) mijn php-tooltje via soap te laten praten met een sharepoint webservice zoals IK dat wil... dat stomme webservice-apparaat blijft echter vasthouden aan de sharepoint view en negeert mijn caml-query alsof het dat jochie zonder fietslampje uit de reclame is....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:46:46 #50
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_54588447
Maar 2 personen in de fysica hoek? Ik werk aan (hoewel... ben net begonnen, dus tot nu toe vooral 'met') een model dat de hydrodynamica in een gas-vloeistof systeem berekend. Volledig 3D en zonder simplificaties. Dat alles in C.
Tevens een paar side-applications dat onze dump files kan omschrijven naar de wat meer gangbare VTK standaard.
Edit: Oja, ik heb ook een GUI gemaakt waarmee je het model kunt aansturen. Dat met QT en C++.

[ Bericht 12% gewijzigd door Visitor.Q op 13-11-2007 23:05:09 ]
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:55:21 #51
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54588715
Zit een beetje te spelen met PHP, al een tijd niks meer gemaakt en ik moet nu echt wat gaan doen (tenminste, dat idee heb ik )
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_54589041
Stemt er iemand voor een SC topic hiernaast?
Kan er nog wat gezellig gebabbeld worden. Zodat hier niet echt off-topic gegaan wordt.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:01:47 #53
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_54593910
Op mijn werk:
Bezig met het uitbreiden van een beoordelingssysteem voor bouwbedrijven (Delphi)

Op school:
Net klaar met een blok waarin we een ziekenhuis-CRM moesten onderhouden en uitbreiden (Java)

Thuis:
Nog altijd bezig met het ontwikkelen van de releaseversie van een erotisch spel (C#)
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:11:13 #54
84926 WyriHaximus
pi_54594062
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:01 schreef Blind_Guardian het volgende:
Op mijn werk:
Bezig met het uitbreiden van een beoordelingssysteem voor bouwbedrijven (Delphi)

Op school:
Net klaar met een blok waarin we een ziekenhuis-CRM moesten onderhouden en uitbreiden (Java)

Thuis:
Nog altijd bezig met het ontwikkelen van de releaseversie van een erotisch spel (C#)
Laatste klinkt best interessant . (Alleen jammer dat je geen testers meer nodig hebt .)
phluphy for president!
pi_54595132
Wat is uitdagend/leuk om te bouwen in PHP/MYSQL?
ne okuyon, bokmu var?
pi_54595179
tvptje
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_54595236
wat testprojectjes met Servlets, man, wat een bagger
  woensdag 14 november 2007 @ 10:33:08 #58
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54595420
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:26 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Hetzelfde dat het bouwen in welke andere programmeertaal dan ook leuk maakt? Kutpost overigens, op zulke anti-posts zit niemand te wachten.

Nou vind ik (ASP).NET in combinatie met MSSQL zeker veel lekkerder werken voor grote projecten, maar ik gebruik nog steeds hartstikke graag PHP omdat 't zo flexibel en makkelijk toepasbaar is.
Volgens mij vroeg hij om een voorbeeld omdat ie zelf wat wil bouwen.
pi_54596264
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:37 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat kan ook ja.

In dat geval vind ik CMS`jes altijd wel leuk om in PHP te maken.
Ook erg innovatief/creatief.
Verzin iets nieuws!
  woensdag 14 november 2007 @ 13:20:33 #60
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_54599223
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:11 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Laatste klinkt best interessant . (Alleen jammer dat je geen testers meer nodig hebt .)
Klopt, zodra versie 1.0 uit is kan ik weer testers gebruiken (lees: aanmeldingen voor v1.1)
Devvers die goed zijn met C# kan ik echter onderhand wel gebruiken aangezien ook mijn tijd steeds verder beperkt wordt door school, werk en vriendin
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:41:31 #61
84926 WyriHaximus
pi_54599731
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:20 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Klopt, zodra versie 1.0 uit is kan ik weer testers gebruiken (lees: aanmeldingen voor v1.1)
Devvers die goed zijn met C# kan ik echter onderhand wel gebruiken aangezien ook mijn tijd steeds verder beperkt wordt door school, werk en vriendin
Hmm goed met C# ben ik nog niet, ben het wel aan het leren .
phluphy for president!
pi_54599764
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:33 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Volgens mij vroeg hij om een voorbeeld omdat ie zelf wat wil bouwen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_54600353
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:18 schreef saban het volgende:
Wat is uitdagend/leuk om te bouwen in PHP/MYSQL?
Maak je eigen youtube. Dus een site waar je filmpjes (alle formaten) kan uploaden en dat het dan wordt omgezet naar flv enz.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:11:49 #64
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54600413
Misschien wel een leuk idee om iets van een contributed project op te zetten?
  woensdag 14 november 2007 @ 14:14:13 #65
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54600479
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef JortK het volgende:
Misschien wel een leuk idee om iets van een contributed project op te zetten?

Een soort community website met een forum en een frontpage met ingezonden nieuwsberichten ?

hehe....
pi_54600487
Ik ga binnenkort maar eens beginnen aan een mini projectje: foto`s uploaden in PHP, dus meerdere files/directory`s. En dan natuurlijk een soort fotoboek van maken
pi_54600493
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:09 schreef magnifor het volgende:

[..]

Maak je eigen youtube. Dus een site waar je filmpjes (alle formaten) kan uploaden en dat het dan wordt omgezet naar flv enz.
- Zowiezo heb ik mijn eigen filmpjes niet -> dus geen eigen gebruik.
- Indien ik gratis verspreid, niemand zal het gebruiken? Er zijn genoeg goede alternatieven?
- Maar eigelijk wel leuk om het te bouwen, zal als ik thuis ben eens kijken naar mn server over hoe en wat
ne okuyon, bokmu var?
pi_54600518
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:14 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Een soort community website met een forum en een frontpage met ingezonden nieuwsberichten ?

hehe....
Zoiets heb ik al eens gebouwd alleen ik doe er vrij weinig (niks) mee.
ne okuyon, bokmu var?
pi_54600672
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:14 schreef saban het volgende:

[..]

- Zowiezo heb ik mijn eigen filmpjes niet -> dus geen eigen gebruik.
- Indien ik gratis verspreid, niemand zal het gebruiken? Er zijn genoeg goede alternatieven?
- Maar eigelijk wel leuk om het te bouwen, zal als ik thuis ben eens kijken naar mn server over hoe en wat
Je hoeft het toch niet te maken voor je zelf of om het te verspreiden? Je vroeg om iets leuks/uitdagend. Ga aan de slag zou ik zeggen.
  woensdag 14 november 2007 @ 17:56:24 #71
192481 Core2
Happiness is the road
pi_54606119
Eerst maar eens wachten op VS 2008 eind deze maand.
Heb al wel veel geprutst met XAML (dus niet met een sleurpleur/GUI editor, maar met de hand), en ik vind het echt een gave techniek. Jammer is wel dat de xaml editor in beta 2 telkens crasht op XP.
pi_54606329
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef HarryP het volgende:
Is er al iemand bezig met silverlight?
Zelf ben ik er een beetje mee bezig maar vind het echt super..

http://www.microsoft.com/Silverlight/

Voorbeelden:
http://silverlight.net/community/gallerydetail.aspx?cat=3

Quick start:
http://silverlight.net/quickstarts/silverlight10/default.aspx
Vind het mooi, maar pas als windows het standaard opneemt in internet explorer.. ben ik bang dat het een techniek dat verdwijnt tussen al die alternatieven... En dan is het leren weer zo vergeefse moeite
A little bit hateful
  donderdag 15 november 2007 @ 17:31:04 #73
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54630244
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:05 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Vind het mooi, maar pas als windows het standaard opneemt in internet explorer.. ben ik bang dat het een techniek dat verdwijnt tussen al die alternatieven... En dan is het leren weer zo vergeefse moeite
Ik denk dat dat met Silverlight nog wel gaat gebeuren
pi_54631691
Vandaag even een RSS Feed decompiler gemaakt.

Zoeken in RSS feeds naar keywords, indien keyword erin staat, word het resultaat getoond.
  donderdag 15 november 2007 @ 18:53:44 #75
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54631914
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:43 schreef sweboy het volgende:
Vandaag even een RSS Feed decompiler gemaakt.

Zoeken in RSS feeds naar keywords, indien keyword erin staat, word het resultaat getoond.
Netjes

Op welk platform?
pi_54632405
Ik ben al een tijdje een killmail system aan maken voor eve online. Nog niet af maar een klein deel wel.
pi_54632532
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:53 schreef JortK het volgende:

[..]

Netjes

Op welk platform?
ASP (classic)
pi_54636589
Hobbyprojectje: Een EK 2008 poule website voor m'n vriendengroep, waarop iedereen zijn voorspellingen in kan vullen voor de wedstrijduitslagen en voor welke landen er uiteindelijk op de 1e, 2e en 3e plaats komen.

De bedoeling is dat men naast een verloop van de puntenaantallen per pouledeelnemer ook realtime de stand van de wedstrijden kan volgen - hopelijk kan ik voor dit laatste een gratis webservice opsnorren die deze informatie doorgeeft, en anders moet er dmv screenscraping nog wel het een en ander te regelen zijn om deze informatie los te peuteren.

Dit alles hoop ik te realiseren met MS SQL 2005 en C# / ASP.NET 2.0. Op dit moment heb ik al een compleet databasemodel en ben ik (bijna) zover dat de data-access laag volledig gegenereerd wordt aan de hand van de SQL tabeldefinities, en dan kan ik beginnen met het daadwerkelijk opzetten van de verschillende invoer- en overzichtsschermen.

Het leek me een aardige klus voor een hobbyprojectje, en daarnaast moet er ook nog gewoon geld verdiend worden, dus beter maar op tijd beginnen
...and if you've never heard that silence, it's a god-awful sound...
pi_54637467
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef HarryP het volgende:
Is er al iemand bezig met silverlight?
Zelf ben ik er een beetje mee bezig maar vind het echt super..

http://www.microsoft.com/Silverlight/

Voorbeelden:
http://silverlight.net/community/gallerydetail.aspx?cat=3

Quick start:
http://silverlight.net/quickstarts/silverlight10/default.aspx
Silverlight is tof, maar ik wacht ook nog even af alvorens ik me er in verdiep voordat 't dadelijk weer zo'n flop is.
  donderdag 15 november 2007 @ 23:45:37 #80
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54639257
note 2 self -> check out silverlight
  zondag 2 december 2007 @ 17:09:53 #81
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54993928
Om dit topic weer een beetje tot leven te blazen, hier weer een post

Ik ben zojuist begonnen met het maken van een programma waarmee je je geld zaken kan regelen, inclusief het kunnen inlezen van bank bestanden en dat soort zaken.

Dit alles met VB.NET, en om ook eens te stoeien met Visual Studio 2008
pi_54994034
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:09 schreef JortK het volgende:
Om dit topic weer een beetje tot leven te blazen, hier weer een post

Ik ben zojuist begonnen met het maken van een programma waarmee je je geld zaken kan regelen, inclusief het kunnen inlezen van bank bestanden en dat soort zaken.

Dit alles met VB.NET, en om ook eens te stoeien met Visual Studio 2008
met of zonder achterdeurtjes
A little bit hateful
  zondag 2 december 2007 @ 17:18:14 #83
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54994115
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:14 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

met of zonder achterdeurtjes
Uiteraard zonder

Wil het zelf ook gaan gebruiken (daar komt het idee in eerste instantie vandaan ) dus zal helemaal gaan zoals het moet
  zondag 2 december 2007 @ 17:19:04 #84
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_54994139
Leuk topic!

Ik ben bezig met een sms-systeem. Je smst naar een nummer en de tekst wordt gebeamed.
pi_54994245
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:09 schreef JortK het volgende:
Dat wil ik ook nog eens gaan, maar dan voor hele kleine ondernemers (die net de hobby voorbij zijn zeg maar), maar dan in PHP
  zondag 2 december 2007 @ 17:29:20 #86
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54994304
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:19 schreef PiRANiA het volgende:
Leuk topic!

Ik ben bezig met een sms-systeem. Je smst naar een nummer en de tekst wordt gebeamed.
Dat klinkt heel leuk, in welke taal?
pi_54997135
Een systeempje om je CD/LP/Muziek DVD's collectie bij te houden.

Gewoon in PHP en MySQL.
pi_54997885
Een adresboek in J2ME (schoolopdrachtje)
  zondag 2 december 2007 @ 20:06:18 #89
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54997911
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef Intrepidity het volgende:
Een adresboek in J2ME (schoolopdrachtje)
Voor op de mobiel ?
pi_54998084
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:06 schreef JortK het volgende:

[..]

Voor op de mobiel ?
Klopt Vrij zinloos, want welke telefoon heeft er geen adresboek tegenwoordig.. Maarja, daar zijn het schoolopdrachten voor
  zondag 2 december 2007 @ 20:15:09 #91
84926 WyriHaximus
pi_54998162
Ben bezig geweest met pingbacks, Akismet en heb het 1 en andere omgezet naar html op me site. Ow en er ook maar een blog post van gemaakt .
phluphy for president!
  zondag 2 december 2007 @ 22:53:31 #92
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_55002981
Ik probeerde dit weekend een functie te maken waarmee je random een aantal bollen in een kubusvormig domein kan zetten zonder dat ze elkaar overlappen. Dit heb ik nu nog in Matlab gemaakt, maar het is de bedoeling om er een (snellere) C variant mee te maken, ik heb het nodig om mijn model aan te sturen. Helaas is nu zelfs de matlab versie nog niet helemaal goed, dus ik laat het voor vandaag verder maar zitten.
pi_55003311
Ik heb vandaag besteed aan de laatste bugs pletten in een webinterface van een reserveringssysteem voor huizen, appartementen etc. Helemaal meertalig, modulair opgezet, en compleet configureerbaar, inclusief volledig cms erachter. Is best cool geworden al zeg ik het zelf.

Morgen ga ik verder met een algoritme om natuurlijke talen te herkennen aan de hand van frequentie van lettertuples en -triples in teksten. Leuk onderzoeksprojectje.
pi_55003559
php dingen liggen momenteel geheel stil...
ben nu bezig een VB.net proggie in elkaar aan het zetten dat het volgende doet:
1) lees bestanden vanaf een opgegeven directory, deze bestanden voldoen aan een bepaalde regex (hiervoor heb ik dus een eigen getfiles() functie moeten schrijven)
2) pomp deze bestanden een mysql database in...

met 0,0 verstand in het begin van VB (op wat kennis van Autoit en PHP na) was dat best een prestige thuis-rommel project voor mij
en tot nu toe lukt het aardig en werkt hij in theorie al (alles wat ik nodig heb kan ik in princiepe coden nu) alleen ik wil altijd meer dus het wordt steeds een langere lijst met dingen die ik wil..
(dit is overigens een onderdeel van een php/mysql systeem waar in ik al mijn gekeken en nog te bekijken anime in wil gaan bij houden... op file niveau, alles wat ik download komt namelijk op dvd terecht en netjes bewaard)
  maandag 3 december 2007 @ 08:34:31 #95
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_55007436
ik ben nu bezig met een cachesysteem in php...
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:50:22 #96
84926 WyriHaximus
pi_55035087
En ik ben nu bezig met eem module op me site compleet om te zetten naar HTML .
phluphy for president!
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:59:22 #97
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_55035352
Nog altijd bezig met me weblog systeem te herschrijven naar het OO principe!
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:35:24 #98
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55036256
Gister me begin gemaakt aan me 'geld bijhoud' systeempje

Ook even gekeken naar andere pakketen, en maar van alle pakketen de beste functionaliteiten overnemen, plus dat ik nog wat eigen ideene heb
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:39:23 #99
84926 WyriHaximus
pi_55036355
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:59 schreef Spike1506 het volgende:
Nog altijd bezig met me weblog systeem te herschrijven naar het OO principe!
Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaalt . Ga ook kijken of ik externe beheer API's er in kan bouwen net als in WP, erg leuk om dat eens een keertje te doen en uit te zoeken .
phluphy for president!
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:40:09 #100
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_55036365
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:35 schreef JortK het volgende:
Gister me begin gemaakt aan me 'geld bijhoud' systeempje

Ook even gekeken naar andere pakketen, en maar van alle pakketen de beste functionaliteiten overnemen, plus dat ik nog wat eigen ideene heb
Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.
Lijkt me wel leuk om eens screenshots te zien (zonder persoonlijke gegevens dan)
pi_55036459
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef Spike1506 het volgende:

[..]

Wat ik me dan wel afvraag is hoe je de gegevens van een banksite wilt halen? Meestal moeten mensen hiervoor inloggen met bijv. een code.
Je kan vaak wel je overzichten exporteren naar een bestand (en die opslaan naar je computer). Daarna weer importeren in je boekhoudpakket. Het is een stap extra, maar dat kan niet anders lijkt me?
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:45:36 #102
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_55036481
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:39 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Bouw je er dan ook dingen als Pingback en Trackback in of dat niet? Heb het zelf gedaan en tot nu toe erg verrassende resultaten behaalt . Ga ook kijken of ik externe beheer API's er in kan bouwen net als in WP, erg leuk om dat eens een keertje te doen en uit te zoeken .
Ben pas begonnen met OOP in PHP dus zal eerst basis blogsysteempje doen.
Heb trouwens ook nog nooit iets over Pinback en Trackback gehoord, maar na even kijken op google ziet dit wel interessant uit, denk dat ik dit zeker op den duur erin ga zetten.

Verder is het niet echt een blogsysteempje dat ik openbaar ga maken (alleen voor me vriendin die de oude versie al heeft en eventueel bekende die het willen) aangezien er al genoeg van die dingen zijn die hun werk goeddoen. Dus een API zal wel nooit erin komen gok ik.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:01:28 #103
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55038224
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef Spike1506 het volgende:

[..]

Lijkt me wel leuk om eens screenshots te zien (zonder persoonlijke gegevens dan)
Via het internerbankieren bij bijna elke bank kun je exporteren

Die mutaties kun je dan inlezen
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:40:01 #104
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_55039039
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:01 schreef JortK het volgende:

[..]

Via het internerbankieren bij bijna elke bank kun je exporteren

Die mutaties kun je dan inlezen
Dat ik daar zelf niet aan had gedacht..
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:41:21 #105
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55039064
Ik ben wat meuk netjes aan het refactoren die ik in een paar weken onder tijdsdruk in elkaar heb gebaggerd
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55039235
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:41 schreef soylent het volgende:
Ik ben wat meuk netjes aan het refactoren die ik in een paar weken onder tijdsdruk in elkaar heb gebaggerd
Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk. Al die losse style attributen in de HTML in classes proppen, alle veelvoorkomende PHP/ASP functies in een globaal bestand gooien, overal classes voor maken, enzovoorts.
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:10:35 #107
84926 WyriHaximus
pi_55039731
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:45 schreef Spike1506 het volgende:

[..]

Ben pas begonnen met OOP in PHP dus zal eerst basis blogsysteempje doen.
Heb trouwens ook nog nooit iets over Pinback en Trackback gehoord, maar na even kijken op google ziet dit wel interessant uit, denk dat ik dit zeker op den duur erin ga zetten.
Als je veel naar andere blogs linked en hun naar jouw is het wel interesant ja, anders ook niet echt .
phluphy for president!
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:13:52 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55039819
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik heb nu ook opruimmaand op 't werk. Al die losse style attributen in de HTML in classes proppen, alle veelvoorkomende PHP/ASP functies in een globaal bestand gooien, overal classes voor maken, enzovoorts.
Oh, ik vind 't heerlijk. Een klant kwam steeds met nieuwe wensen waar mijn mooie klasse niet op berekend was... Het mondde uit in een aantal files die elkaar continu overal aanriepen, nieuwe features moesten op 5 afzonderlijke plekken toegevoegd worden, blergh... Ik vind 't heerlijk om dat dan om te zetten in iets dat goed te beheren is en ook voor de toekomst geschikt is

Alleen 't is soms moeilijk te verkopen dat je wel uren maakt, maar dat er niets verandert Daarom ben ik blij dat ik mag refactoren, yay
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55072301
Voor vandaag.. bugs, bugs, en bugs pletten. Daarna zorgen dat certificaten uitgeprint kunnen worden. En een start maken aan het uitbreiden van de workshops. En dan vanavond weer aan m'n eigen speelgoed werken (online agenda en een site voor een klant). Mijn dag is weer volgepland .
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Tuvai.net het volgende:
Een maand apart voor opruimen? Nice.. die luxe hebben ik hier niet . Is leuk werk om te doen .
pi_55072582
Ik ga me vandaag bezighouden met een vertaling-database voor het multilingual maken van onze grootste applicatie. Een van die klusjes waar ik een spuughekel aan heb, maar wat toch moet gebeuren.
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:11 schreef Mordreth het volgende:
Een maand apart voor opruimen? Nice.. die luxe hebben ik hier niet . Is leuk werk om te doen .
Nouja, niet dat we deze hele maand specifiek daarvoor gebruiken. Maar de meeste bedrijven waar we mee werken die zijn langzaam al allemaal aan het dichtgaan voor deze maand. We hebben nog wel projecten lopen, maar in verhouding met de rest van het jaar véél meer tijd over voor intern opruimwerk.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:34:36 #111
84926 WyriHaximus
pi_55074728
Een RSS feed voor de fok forums .
phluphy for president!
pi_55074769
Eerst een grafisch ontwerp voor een sms-systeem, daarna de PHP code erin verwerken (gebruik makend van de API van mollie). Super simpel dus.
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 6 december 2007 @ 11:50:47 #113
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 6 december 2007 @ 13:02:54 #114
84926 WyriHaximus
pi_55076575
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:50 schreef JortK het volgende:

[..]

Oeh tell me more
+
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:51 schreef JortK het volgende:
Wyri vertel eens wat meer over die RSS feeds
= quick and dirty . nee ben nog bezig. De feeds werken nu iig wel, maar er moeten dingen nog wat netjes afgewerkt worden zodat ik straks Danny niet op ze dak krijg. Ben bezig er een kloontje van te maken en daar alles wat in van het forum af haal in onder te brengen .
phluphy for president!
pi_55077022
Klinkt goed .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55077850
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:39 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.
  donderdag 6 december 2007 @ 14:13:38 #117
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55078106
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:00 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jij vind het volgens mij heel leuk om allerlei web 2.0 achtig spul in je website te bouwen, hehe.
Dat vindt iedereen toch leuk, hehe.
pi_55078183
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:13 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat vindt iedereen toch leuk, hehe.
Neuh, ik zelf niet. Maar Wyri is dan weer bezig met sitemaps, dan weer met link lijstjes, dan weer met dit, dan weer met dat. Wel leuk om te zien
  donderdag 6 december 2007 @ 14:20:43 #119
84926 WyriHaximus
pi_55078254
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:00 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ja best wel . VInd het heerlijk om dingen aan elkaar te knopen, verschillende systemen met elkaar te laten werken. Zoals me wow screenshots van nu bijna een jaar, met lokatie info er bij. 2 websites met 1 login systeem bouwn, forum module voor me CMS bouwen met geintregreerde sessies. Fok! kloontje maken voor een botje wat netjes inlogt en uitlogt wanner hij komt en gaat . Heerlijk !!!!
phluphy for president!
pi_55078312
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:20 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Ja best wel . VInd het heerlijk om dingen aan elkaar te knopen, verschillende systemen met elkaar te laten werken. Zoals me wow screenshots van nu bijna een jaar, met lokatie info er bij. 2 websites met 1 login systeem bouwn, forum module voor me CMS bouwen met geintregreerde sessies. Fok! kloontje maken voor een botje wat netjes inlogt en uitlogt wanner hij komt en gaat . Heerlijk !!!!
Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....
  donderdag 6 december 2007 @ 14:27:32 #121
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55078383
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat doet mij denken aan een IRC bot die ik ooit gemaakt had. Die voegde zichzelf toe aan trivia kanaal, en ging vervolgens de antwoorden op de vragen (gesteld door een trivia-bot) opzoeken in diverse systemen en databases, logde de vragen inclusief antwoorden in een MySQL database.....
En toen stond je opeens eerste
  donderdag 6 december 2007 @ 14:30:38 #122
84926 WyriHaximus
pi_55078446
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Nog leuker als je de antwoorden al hebt .
phluphy for president!
pi_55078467
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:27 schreef JortK het volgende:

[..]

En toen stond je opeens eerste
Ik wou bijna een automatisch antwoord post systeem intergeren, maar in een IRC-kanaal, met een spel waar alles om snelheid draait, is het nogal vreemd dat je in 20 milliseconde een complete zin inclusief interpunctie en hoofdletters kunt typen.
pi_55078490
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:30 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Nog leuker als je de antwoorden al hebt .
Juist niet, het is nu telkens de uitdaging om te kijken hoe &quot;slim&quot; mijn systeem wel niet is! En af en toe komt er een reperterende vraag bij, dat is dom geluk.
  donderdag 6 december 2007 @ 14:36:28 #125
84926 WyriHaximus
pi_55078557
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:31 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik wou bijna een automatisch antwoord post systeem intergeren, maar in een IRC-kanaal, met een spel waar alles om snelheid draait, is het nogal vreemd dat je in 20 milliseconde een complete zin inclusief interpunctie en hoofdletters kunt typen.
Als je het via een BNC doet met een vrouwen naam is dat toch geen probleem?
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:32 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Juist niet, het is nu telkens de uitdaging om te kijken hoe &quot;slim&quot; mijn systeem wel niet is! En af en toe komt er een reperterende vraag bij, dat is dom geluk.
Dat is waar ja, moet nog steeds eens me class gaan maken om me eggdrop bot aan te sturen /
phluphy for president!
  donderdag 6 december 2007 @ 14:37:18 #126
85129 dikkedorus
pi_55078571
Ik ben sinds kort bezig aan een IRC bot die zinnen opzoekt in lyrics databases en iedereen z'n zinnen afmaakt met songteksten. Ik heb al wat kleins werkend, maar er zijn geen fijn parsebare lyrics databases zo ver ik weet. (gebruik nu http://www.mldb.org)
Probleem is dat de database te vol staat met totaal onbekende nummers, en je dus heel vaak songteksten krijgt die niemand kent, en dan is de lol eraf.
  donderdag 6 december 2007 @ 14:44:29 #127
84926 WyriHaximus
pi_55078664
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:37 schreef dikkedorus het volgende:
Ik ben sinds kort bezig aan een IRC bot die zinnen opzoekt in lyrics databases en iedereen z'n zinnen afmaakt met songteksten. Ik heb al wat kleins werkend, maar er zijn geen fijn parsebare lyrics databases zo ver ik weet. (gebruik nu http://www.mldb.org)
Probleem is dat de database te vol staat met totaal onbekende nummers, en je dus heel vaak songteksten krijgt die niemand kent, en dan is de lol eraf.
Je zou een set sites kunnen zoeken en daar per site een plugin voor maken om te kijken of je bepaalde lyrics van kan vinden. Punt is denk ik dat je moet gaan uitzoeken wat bekende nummers zijn en wat niet ,....
phluphy for president!
pi_55078928
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:44 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Je zou een set sites kunnen zoeken en daar per site een plugin voor maken om te kijken of je bepaalde lyrics van kan vinden. Punt is denk ik dat je moet gaan uitzoeken wat bekende nummers zijn en wat niet ,....
Cross-matchen met review-websites en top-40 charts.
  donderdag 6 december 2007 @ 15:08:18 #129
85129 dikkedorus
pi_55079181
Kom je ook niet ver mee, tekst-bekendheid hangt niet echt samen met de populariteit van de nummers. Vooral de wat oudere nummers zijn (in mijn omgeving) kwa tekst veel herkenbaarder. Verder heb ik geen kant-en-klare database om doorheen te browsen en moet alles via de html frontends dus dat wordt enorm gekloot. (ben verder gamedevver, geen webdevver, dus zo simpel mogelijk houden is wel een vereiste)
  donderdag 6 december 2007 @ 15:47:18 #130
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55080048
Bezig aan een client API voor een document conversie systeem (Taal: Java)
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:22:04 #131
84926 WyriHaximus
pi_55102814
* WyriHaximus gaat WyriBot maar modulair opbouwen zodat hij de volgende dingen er in kan hangen:
  • Mail2Wii.com V3.0 backend
  • Fok! RSS feeds
  • Afhandelen van gegevens uit WoW naar me site toe en andere dingen die met me screenshots te maken hebben
  • Het HTMLaliseren van modules af laten handelen en syncroniseren tussen me thuis server waar die op komt te draaien en me site server
  • Me eggdrop bot aansturen
    * WyriHaximus heeft nog veel te doen
  • phluphy for president!
    pi_55103016
    Eggdrop?
      vrijdag 7 december 2007 @ 15:30:58 #133
    85129 dikkedorus
    pi_55103025
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 15:22 schreef WyriHaximus het volgende:
    WyriHaximus gaat WyriBot maar modulair opbouwen zodat hij de volgende dingen er in kan hangen
  • Mail2Wii.com V3.0 back-end
  • Fok! RSS feeds
  • Afhandelen van gegevens uit WoW naar me site toe en andere dingen die met me screenshots te maken hebben
  • Het HTMLaliseren van modules af laten handelen en syncroniseren tussen me thuis server waar die op komt te draaien en me site server
  • Me eggdrop bot aansturen
    WyriHaximus heeft nog veel te doen
  • Schrijf een beetje normaal Nederlands
    Het is nu echt niet fijn om je posts te lezen.
    pi_55103407
    Verder ga ik dit weekend een console app schrijven om alle spullen te inventariseren. En ja, dat gaat een hele mooie console-based app worden. GUI for teh suck.
      vrijdag 7 december 2007 @ 17:43:27 #135
    84926 WyriHaximus
    pi_55106124
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 15:30 schreef Geqxon het volgende:
    Eggdrop?
    IRC bot voor linux
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 15:30 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Schrijf een beetje normaal Nederlands
    Het is nu echt niet fijn om je posts te lezen.
    Hehe weet het, vond het nog best aardig gelukt om het van de chaos in me hoofd naar woorden over te zetten .
    phluphy for president!
    pi_55107566
    Ik ga weer eens een poging doen om de heilige graal te vinden. Een CMS achtig iets die in het geheel op 1 grote boomstructuur gebaseerd is en waar alle elementen (van de root tot aan de kleinste content elementen) nodes in deze tree zijn, en waarvan de structuur allemaal in 1 self referencing table is vastgelegd. Ik wil het zo generiek en modulair mogelijk doen, van datamodel tot aan objectmodel en presentatielaag, al zit ik nu te bedenken hoever ik die generiek-heid en abstractie moet doorvoeren; als je het niet ver genoeg doet kom je later in de problemen doordat je dingen wil die niet kunnen, maar als je het te ver doorvoert dan valt de grond onder alles weg en eindig je met een overge-engineerd stuk onbruikbare software...

Eerst maar eens een goed ontwerp maken dus voordat ik ga coden.
    pi_55109763
    Ben nu ook weer met m'n CMS`je bezig, nu met een fancy file-upload systeem die bestanden kan categoriseren a.d.h. type (jpg, gif en bmp zijn bijvoorbeeld plaatjes, mp3, wav en mid zijn audio, etcetera) en waar je ongelimiteerd submappen kunt aanmaken en beheren.

CMS`jes zijn veelvoorkomend en recht toe recht aan, maar oh zo leuk om te maken.
    pi_55110271
    kan je ook multiple file upload doen Tuvai? Met zo`n java class ofzo?
      vrijdag 7 december 2007 @ 21:49:52 #139
    84926 WyriHaximus
    pi_55112092
    CMS is idd er leuk om te maken, en na iedere rebuild word het steeds beter . * WyriHaximus heeft er ook al 1 gemaakt .

Maar goed eerst WyriBot maar eens uitdenken .
    phluphy for president!
    pi_55112411
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 20:40 schreef Scorpie het volgende:
    kan je ook multiple file upload doen Tuvai? Met zo`n java class ofzo?
    Ik maak het aantal <input type="file" /> veldjes meestal variabel, maar leg met het uploaden van meerdere bestanden al snel een grens op het aantal veldjes/te uploaden bestanden. Je hebt toch altijd van die mensen die ik weet niet hoe veel bestanden van een x aantal MB tegenlijk gaan proberen te uploaden, dat pikken veel servers niet.

Java werk ik verder niet eens echt mee, wel ooit nog van plan om me d'r in te verdiepen, maar zit d'r voorlopig nog niet in. Iets kunnen maken om bijvoorbeeld een hele map + inhoud tegenlijk te uploaden zou mooi zijn.
      vrijdag 7 december 2007 @ 22:16:35 #141
    84926 WyriHaximus
    pi_55113017
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 21:59 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik maak het aantal <input type="file" /> veldjes meestal variabel, maar leg met het uploaden van meerdere bestanden al snel een grens op het aantal veldjes/te uploaden bestanden. Je hebt toch altijd van die mensen die ik weet niet hoe veel bestanden van een x aantal MB tegenlijk gaan proberen te uploaden, dat pikken veel servers niet.

Java werk ik verder niet eens echt mee, wel ooit nog van plan om me d'r in te verdiepen, maar zit d'r voorlopig nog niet in. Iets kunnen maken om bijvoorbeeld een hele map + inhoud tegenlijk te uploaden zou mooi zijn.
    Er zijn applets die multiple file uploads aan kunnen en waar je zelf in kan stellen hoeveel bestanden per request je weg stuurt. Zal volgende week ff op me werk kijken voor je .
    phluphy for president!
    pi_55115901
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 22:16 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Er zijn applets die multiple file uploads aan kunnen en waar je zelf in kan stellen hoeveel bestanden per request je weg stuurt. Zal volgende week ff op me werk kijken voor je .
    ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)
      zaterdag 8 december 2007 @ 00:37:56 #143
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_55116575
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 00:11 schreef Cageon het volgende:

[..]

ik zou liever geen applet gebruiken aangezien het prima zonder kan. en met javascript de input elementen toevoegen. (iets meer werk om meerdere files te uploaden voorde gebruiker, mar geen applet)
    Het spijtige van files uploaden zonder een puik appletje is dat je meestal bar slechte feedback krijgt over het uploadproces. Zeker met meer of grote files is dat eigenlijk haast niet bruikbaar. Ik heb nog steeds die vage 0.x php extension op m'n uitcheck-lijstje staan waarmee je in PHP de upload bij kan houden en feedback kan geven, zonder vage perlshit...
      zaterdag 8 december 2007 @ 01:01:45 #144
    84926 WyriHaximus
    pi_55117113
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 00:11 schreef Cageon het volgende:

[..]

Punt is dat je dan tegen de max upload limiet kan aanlopen. Wil je dat echter omzeilen met een applet wat de files ieder in een appart request weg stuurd ipv allemaal tegelijkertijd .

Of, en dit stuift nu in eens door me hoofd, als je ieder input veld in een aparte form (gericht op ieder ze eigen iframe) zet. Deze via 1 knop laten submitten en de status in een divje laten zien .
    phluphy for president!
    pi_55123578
    Ben momenteel ook bezig om een suite te schrijven rondom onze LDAP servers voor verschillende doeleinde. Datavalidatie, om vervolgens tegen een DB aan te gaan hangen en te kijken welke entries verkeerd in LDAP staan, welke er niet in horen te staan etc etc. Dit dmv queries tegen de LDAP servers direct, en via een LDIF file.

En als hobby project ben ik bezig om taalweb via de cli toeganglijk te maken, zodat ik een dict heb voor Nederlandse woorden. Alleen moet ik HTML::TreeBuilder ff wat beter doorgronden.
    pi_55131115
    Applets wil ik inderdaad niet gebruiken, dat scoort bij mij even hoog op de bullshit-meter als Flash. Een website / CMS moet gewoon onder alle omstandigheden toegankelijk zijn, ook voor mensen die geen behoefte hebben aan vage, aparte en veeleisende dingen als Flash en Java (applets).
      zaterdag 8 december 2007 @ 21:23:59 #147
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_55133194
    Teveel atm, maar centraal staat een schoolproject (project management tool in Java (EJB 3.0 + JSF + Ajax4JSF)).
    *BURP*
    pi_55144248
    Op dit moment een functie in PHP voor weegave van verschillende soorten grafieken in png-formaat. Meer voor de gein , en maybe ook wel handig voor het pakket op m'n werk.
      zondag 9 december 2007 @ 14:00:55 #149
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_55144350
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 20:12 schreef Tuvai.net het volgende:
    Applets wil ik inderdaad niet gebruiken, dat scoort bij mij even hoog op de bullshit-meter als Flash. Een website / CMS moet gewoon onder alle omstandigheden toegankelijk zijn, ook voor mensen die geen behoefte hebben aan vage, aparte en veeleisende dingen als Flash en Java (applets).
    Als je het gebruiken van de applet facultatief maakt, dwz een alternatief biedt en netjes degradet, is het prima usable heur Maar goed, een echt goed appletje heb ik nog niet gevonden..

Ben nu aan het experimenteren met de PECL uploadprogress extensie, maar ik heb nog geen manier gevonden om XmlHttpRequest aan te roepen terwijl de upload in gang is (Component not available )
    pi_55145619
    Heb op dit moment de grote basis van mijn vacaturebank systeem klaar. Wil echter nu nog de het de control panel voor de werkzoekenden uitbreiden (met o.a. CV maker -> PDF output) en een nieuwsbrief voor de werkzoekenden met nieuwe vacatures (op basis van hun voorkeuren).
    you and I ain't done Zeke!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')