abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54544161
Nu verdienen ze het ook gewoon om ten onder te gaan.

AMSTERDAM - Illegalen moeten actief worden opgespoord. Justitie moet burgemeesters en ambtenaren die hulp bieden aan illegalen vervolgen.( )
ANP

Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Henk Kamp in een notitie over migratie, zo meldt de Volkskrant maandag.

Kamp is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de islam'. Hij wil daarom dat de oproep tot gebed met geluidsversterking vanuit moskeeën wordt verboden.

Misdragen

Ook zou hij een verbod op 'alle gezichtsbedekkende kleding' wensen. Jongeren van 18 jaar en ouder met een dubbele nationaliteit moeten volgens Kamp hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen en het land worden uitgezet als zij zich misdragen.

Huwelijksmigratie

Daarnaast zou de liberaal de minimumleeftijd voor huwelijksmigratie willen verhogen van 21 jaar naar 24 jaar. Aspirant-huwelijkskandidaten zouden met dna-tests moeten aantonen geen neef en nicht te zijn.
( )
De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid. Het aantal huwelijksmigranten zou de parlementariër van dertig- naar vijfduizend willen terugbrengen.

Discriminatie

De oud-minister van Defensie spreekt zich daarnaast uit tegen discriminatie. "Ieder individu heeft het recht zonder vooroordelen tegemoet te worden getreden. Discriminatie is even bedreigend voor de samenleving als radicalisering."( )

Kamp presenteert zijn notitie dinsdag in de Tweede Kamer bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Justitie.

http://www.nu.nl/news/131(...)rafbaar_stellen.html

[ Bericht 1% gewijzigd door IHVK op 12-11-2007 09:54:22 ]
pi_54544198
wtf?
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_54544226
Eindelijk eens wat actie.
Uiteraard is dit bedoeld om Rita te frustreren.
  Trouwste user 2022 maandag 12 november 2007 @ 09:45:56 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_54544302
Triest idd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 12 november 2007 @ 09:46:34 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_54544314
In plaats dat de VVD zich afzet tegen die dissidenten lopen ze er achteraan
pi_54544333
Kamp is het nieuwe VVD-boegbeeld, zo veel is duidelijk. Sinds hij weer in de running is, is hij voortdurend in de media, met standpunten die zo van de PVV afkomstig zouden kunnen zijn.

Ik heb het afgelopen jaar al vaker vastgesteld dat de VVD de weg kwijt heeft en absoluut geen thema's heeft om het kabinet mee te bestrijden. Rutte kwam met de gekste onderwerpen, niet zelden droop de wanhoop ervan af.

Daar waar de SP als oppositiepartij in de peilingen redelijk haar zetelaantal vasthoudt en waar andere oppositiepartijen groeien, zakt de VVD in elkaar. Ze weten zich totaal niet te profileren, vandaar dit soort krampachtige pogingen.
  maandag 12 november 2007 @ 09:48:26 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_54544356
Grappig, ik zou juist het 'land uitzetten' dikdrukken. Vind ik volstrekt immoreel. De rest kan ik me nog redelijk voorstellen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54544424
Goh, zijn ze bij de VVD wakkergeschoten?

Dat hadden ze al twintig jaar geleden moeten doen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Trouwste user 2022 maandag 12 november 2007 @ 09:53:40 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_54544452
En dit dan ? Is dat geen landschaps bevuiling

Dat krijg je soms ongevraagd in huis als je tv kijkt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54544499
Dit is juist goed nieuws voor iedereen die de huidige rechtervleugel in NL hekelt. Laat ze het maar lekker uitvechten aan die kant, nog meer versplintering namelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54544587
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:48 schreef speknek het volgende:
Grappig, ik zou juist het 'land uitzetten' dikdrukken. Vind ik volstrekt immoreel. De rest kan ik me nog redelijk voorstellen.
Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel? De maatregel die de VVD voorstaat zou uitstekend kunnen helpen om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren omlaag te brengen. Misschien dat ze dan ook eens wat minder snel stoppen met school. Criminaliteit is een keuze.

Ik ben het inhoudelijk eens met alle punten die Kamp noemt, maar toch vind ik dat de VVD de weg kwijt is. Dat komt meer doordat ze nogal opzichtelijk op een wanhopige manier de spotlights zoeken met andermans stokpaardjes.
pi_54544617
Goede maatregelen, alleen zie ik het er niet doorkomen.
pi_54544631
Goede plannen van de VVD.
Mijn stem hebben ze.
pi_54544647
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel? De maatregel die de VVD voorstaat zou uitstekend kunnen helpen om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren omlaag te brengen. Misschien dat ze dan ook eens wat minder snel stoppen met school. Criminaliteit is een keuze.

Ik ben het inhoudelijk eens met alle punten die Kamp noemt, maar toch vind ik dat de VVD de weg kwijt is. Dat komt meer doordat ze nogal opzichtelijk op een wanhopige manier de spotlights zoeken met andermans stokpaardjes.

Iemand uitzetten bij het plegen van een delict is immoreel omdat het discriminerend is. Als iemand met één paspoort dit delict pleegt wacht hem immers een andere straf.
  maandag 12 november 2007 @ 10:05:54 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54544661
quote:
VVD wil hulp aan illegalen strafbaar stellen
Uitgegeven: 12 november 2007 08:06
Laatst gewijzigd: 12 november 2007 09:46

AMSTERDAM - Illegalen moeten actief worden opgespoord. Justitie moet burgemeesters en ambtenaren die hulp bieden aan illegalen vervolgen.
ANP

Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Henk Kamp in een notitie over migratie, zo meldt de Volkskrant maandag.

Kamp is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de islam'. Hij wil daarom dat de oproep tot gebed met geluidsversterking vanuit moskeeën wordt verboden.

Misdragen

Ook zou hij een verbod op 'alle gezichtsbedekkende kleding' wensen. Jongeren van 18 jaar en ouder met een dubbele nationaliteit moeten volgens Kamp hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen en het land worden uitgezet als zij zich misdragen.

Huwelijksmigratie

Daarnaast zou de liberaal de minimumleeftijd voor huwelijksmigratie willen verhogen van 21 jaar naar 24 jaar. Aspirant-huwelijkskandidaten zouden met dna-tests moeten aantonen geen neef en nicht te zijn.

De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid. Het aantal huwelijksmigranten zou de parlementariër van dertig- naar vijfduizend willen terugbrengen.

Discriminatie

De oud-minister van Defensie spreekt zich daarnaast uit tegen discriminatie. "Ieder individu heeft het recht zonder vooroordelen tegemoet te worden getreden. Discriminatie is even bedreigend voor de samenleving als radicalisering."

Kamp presenteert zijn notitie dinsdag in de Tweede Kamer bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Justitie.
(c) Novum
Dat gedoe over discriminatie is weer ouderwets links, politiek correct en belachelijk, maar dit toont aan dat de druk van politici die het porbleem wel serieus nemen - Wilders en Verdonk - wel z'n vruchten gaat afwerpen. Verder uitstekende voorstellen van een politicus die ik eik al had afgeschreven.

Nu het CDA nog.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 12 november 2007 @ 10:07:05 #16
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54544681
Achja, na-aap politiek alle andere coalitie en oppositie partijen zijn de weg al kwijt, nu ook de VVD.
pi_54544689
quote:

[..]

Dit is al een stokpaardje van de VVD voordat de PVV bestond.
De VVD kan een deel van deze plannen wel voorelkaar krijgen in tegenstelling tot de PVV.
pi_54544757
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Iemand uitzetten bij het plegen van een delict is immoreel omdat het discriminerend is. Als iemand met één paspoort dit delict pleegt wacht hem immers een andere straf.
Je kiest er toch zelf voor om 2 paspoorten te behouden?
En ja, je kan best je Marokkaanse paspoort niet accepteren.
  maandag 12 november 2007 @ 10:10:50 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_54544759
quote:
Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel?
Absoluut, het ging me er meer om dat mensen die hier geboren en getogen zijn, uitgezet worden naar een land waar ze misschien maar een halve binding mee hebben. Daarbij zadel je dan een ander land met ons probleem op, als je zo iemand het recht geeft zich Nederlands burger te noemen, dan moet je zelf ook maar de verantwoordelijkheid ervoor nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54544854
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef IHVK het volgende:
Soms moet je 'discrimineren' (lees: een bepaalde groep iets anders behandelen) om een probleem gericht aan te pakken. Stel dat de politie op een bepaalde plek preventief fouilleert, dan is er een wezenlijke kans dat het passerende omaatje van 83 mag doorlopen, maar dat de puber van 16 wél wordt gefouilleerd. Discriminatie?

Dreigen met uitzetting kan een prima middel zijn om probleemjongeren terug de schoolbanken in te dwingen. Het kan ook een prima middel zijn om ouders ertoe te dwingen hun kinderen beter op te voeden. Ik vind er niets discriminerends aan: na 30-40 jaar wordt het zo onderhand tijd dat bepaalde mensen zich eens gaan aanpassen aan de Nederlandse samenleving. En daarbij benadruk ik graag dat er ook migranten zijn die dat WEL goed doen.
pi_54544982
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:10 schreef speknek het volgende:
Absoluut, het ging me er meer om dat mensen die hier geboren en getogen zijn, uitgezet worden naar een land waar ze misschien maar een halve binding mee hebben. Daarbij zadel je dan een ander land met ons probleem op, als je zo iemand het recht geeft zich Nederlands burger te noemen, dan moet je zelf ook maar de verantwoordelijkheid ervoor nemen.
Als je problemen effectief wilt bestrijden, is stap 2 (na stap 1 - onderkennen) dat je geen medelijden moet hebben met de veroorzakers ervan. Je kondigt de maatregelen vooraf aan, dus ze zijn er vooraf van op de hoogte. Ze kunnen nooit zeggen: we hebben het niet geweten. Met je opmerkingen over binding kan ik helemaal niks. Het is namelijk evident dat ze met Nederland ook extreem weinig binding hebben. Een ander land opzadelen met een probleem? Het is eerder omgekeerd. Marokko heeft ons opgezadeld met een probleem: een groep orthodoxe mensen die weigert om in de Nederlandse samenleving te integreren. Bovendien is Marokko's eigen keuze dat Marokkanen altijd het Marokkaanse paspoort houden. Herhaaldelijk is gevraagd om van dat standpunt af te stappen, maar daar kiest Marokko niet voor.

Verantwoordelijkheid nemen kan OOK prima door iemand zijn Nederlands burgerschap af te nemen. Het is de starre houding van Marokko die het mogelijk maakt om deze mensen naar Marokko uit te zetten. Het land krijgt zo een koekje van eigen deeg.
  maandag 12 november 2007 @ 10:24:11 #22
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54545020
quote:
maar dit toont aan dat de druk van politici die het porbleem wel serieus nemen - Wilders en Verdonk - wel z'n vruchten gaat afwerpen.
Dat is ook te zien in uitspraken van andere partijen over andere onderwerpen. Het is in ieder geval goed dat er door de discussies, soms pas achteraf, nogmaals kritisch naar het beleid gekeken wordt, ook al staan alle partijen nog steeds in hun eigen hoek.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54545078
Henk Kamp.
pi_54545100
(Opmerking overbodig geworden, omdat de topics inmiddels zijn samengevoegd)

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2007 11:24:54 ]
pi_54545136
Henk Kamp.
  maandag 12 november 2007 @ 10:36:49 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54545283
quote:
Jij bent voor de import van incest en analfabetisme?

Je bent trouwens nog iemand een fles korenwijn schuldig.
  maandag 12 november 2007 @ 10:36:54 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54545286
Hoe wil hij dat met die dubbele nationaliteit gaan regelen aangezien marokko een soort van viraal paspoort systeem (kinderen van mensen met een marokkaans paspoort krijgen ook automatisch een paspoort ) heeft ingesteld waar je zelfs als je dat wilt niet van af komt?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 12 november 2007 @ 10:36:57 #28
3542 Gia
User under construction
pi_54545287
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:38 schreef IHVK het volgende:
AMSTERDAM - Illegalen moeten actief worden opgespoord. Justitie moet burgemeesters en ambtenaren die hulp bieden aan illegalen vervolgen.( )
ANP
Mee eens.
quote:
Als klokken niet geluiden mogen worden, dan mag dit inderdaad ook niet, op te vroege tijdstippen.
quote:
Ook eens, met beide punten. Deze punten tellen uiteraard niet alleen voor moslims. Ook een bivakmuts mag dan niet meer. En een criminele griek kan ook zijn Nederlandse paspoort verliezen.
quote:
( )
Leeftijdsverhoging vind ik onzin. Stel liever de eis dat de nieuwkomer de Nederlandse taal redelijk beheerst en slaagt voor het inburgeringsexamen.
Trouwen met neef en nicht is inderdaad niet goed. Trouwen op zich is niet zo'n probleem, maar je vervolgens voortplanten is minder.
7500 euro eis is natuurlijk onzin. Dan doen ze gewoon pas na 6 jaar een beroep op de sociale zekerheid.

Wb sociale zekerheid. Gescheiden moslima's die van de bijstand leven, dienen hetzelfde behandeld te worden dan andere alleenstaande vrouwen. Werkweigeren op grond van geloof flink aanpakken.
quote:
De oud-minister van Defensie spreekt zich daarnaast uit tegen discriminatie. "Ieder individu heeft het recht zonder vooroordelen tegemoet te worden getreden. Discriminatie is even bedreigend voor de samenleving als radicalisering."( )
Mee eens. Je mag iemand niet om zijn geloof, afkomst, geslacht enz.... buitensluiten.
Maar anderzijds mag een geloof ook geen excuus zijn om een uitzondering te kunnen zijn.
  maandag 12 november 2007 @ 10:37:56 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54545312
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:36 schreef SpecialK het volgende:
Hoe wil hij dat met die dubbele nationaliteit gaan regelen aangezien marokko een soort van viraal paspoor systeem heeft ingesteld waar je zelfs als je dat wilt niet van af komt?
Makkelijk toch? Die raken gewoon hun NL'se paspoort kwijt.
  † In Memoriam † maandag 12 november 2007 @ 10:39:34 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54545359
* Boze_Appel is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de overheid'.

Volgens mij kan Kamp liberaal niet spellen.
Carpe Libertatem
  maandag 12 november 2007 @ 10:40:09 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54545377
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Makkelijk toch? Die raken gewoon hun NL'se paspoort kwijt.
Ja maar we willen toch juist de mensen die helemaal kiezen voor dit land en gewoon prima deelnemen aan de samenleving enzo niet kwijt?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 12 november 2007 @ 10:40:15 #32
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_54545381
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat gedoe over discriminatie is weer ouderwets links, politiek correct en belachelijk...[knip]
Tja...tot dat jij slachtoffer wordt van discriminatie...

Discriminatie ouderwets links noemen, is ook zo'n argument wat je enkel een blanke-jonge-middelklasse-hetero-man zal horen uiten. terwijl ze ook eigenlijk een minderheid zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 12 november 2007 @ 10:41:35 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_54545421
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:22 schreef Elfletterig het volgende:
Als je problemen effectief wilt bestrijden, is stap 2 (na stap 1 - onderkennen) dat je geen medelijden moet hebben met de veroorzakers ervan. Je kondigt de maatregelen vooraf aan, dus ze zijn er vooraf van op de hoogte. Ze kunnen nooit zeggen: we hebben het niet geweten.
Deze redeneertrant maakt het wel erg moeilijk niet aan Godwin's Law te conformeren.
quote:
Met je opmerkingen over binding kan ik helemaal niks. Het is namelijk evident dat ze met Nederland ook extreem weinig binding hebben.
Dat maakt het dan wel okee?
quote:
Een ander land opzadelen met een probleem? Het is eerder omgekeerd. Marokko heeft ons opgezadeld met een probleem: een groep orthodoxe mensen die weigert om in de Nederlandse samenleving te integreren.
Tabula rasa? Wat hebben hier geboren kinderen daarmee te maken?
quote:
Bovendien is Marokko's eigen keuze dat Marokkanen altijd het Marokkaanse paspoort houden. Herhaaldelijk is gevraagd om van dat standpunt af te stappen, maar daar kiest Marokko niet voor.
Je kunt niet Marokko's halsstarrigheid gebruiken als een stok om Nederlandse staatsburgers mee te slaan.
pi_54545446
Wel fijn dat de VVD alleen achterlijke migranten wil aanpakken, zo laten ze de migranten met een IQ van 80+ tenminste met rust.
  maandag 12 november 2007 @ 10:43:13 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54545457
quote:
De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid.
Voor mensenhandelaren + een levenslange uitkering nog steeds een schijntje...
censuur :O
  maandag 12 november 2007 @ 10:43:28 #36
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_54545466
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:39 schreef Boze_Appel het volgende:
* Boze_Appel is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de overheid'.
* Semisane ook al.
quote:
Volgens mij kan Kamp liberaal niet spellen.
Och...heel de vvd heeft daar al jaren last van hoor.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_54545467

Goede zaak, mijn stem had de VVD toch al.
Niet voor de poes
  maandag 12 november 2007 @ 10:44:36 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54545498
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:53 schreef tong80 het volgende:
En dit dan ? Is dat geen landschaps bevuiling

[ afbeelding ]

Dat krijg je soms ongevraagd in huis als je tv kijkt.

Welke neef en nicht hebben dit mormel uitgescheten!

Uitzetten!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 november 2007 @ 10:45:12 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54545512
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:40 schreef Semisane het volgende:
Tja...tot dat jij slachtoffer wordt van discriminatie...
Tja, dat ben ik wel eens geweest... get over it. En geweld is al strafbaar, en daar gaat het om.
quote:
Discriminatie ouderwets links noemen,
Discriminatie in het strafrecht opnemen is ouderwets-linkse onzin ja, heeft meer met social engineering dan met een vrije samenleving te maken.
quote:
is ook zo'n argument wat je enkel een blanke-jonge-middelklasse-hetero-man zal horen uiten. terwijl ze ook eigenlijk een minderheid zijn.
Alleen ben ik dat niet. Next.
  maandag 12 november 2007 @ 10:46:13 #40
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54545527
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor mensenhandelaren + een levenslange uitkering nog steeds een schijntje...
Het mag inderdaad wel hoger.
pi_54545666
Goeie ideeen, alleen komen ze 25 jaar te laat, nu zit het hele land vol meet leeglopers en niksnutten van allochtone komaf, en daar kom je niet zomaar vanaf. Voor soortgelijke uitspraken werd Bolkesteijn in zijn tijd nog bijna met pek en veren het land uitgetzet, wel goed om te zien dat er nu eindelijk meer mensen beseffen dat Nederland totaal geen baat heeft bij nog meer Turkse en Marokkaanse immigranten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_54545670
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:41 schreef speknek het volgende:
Dat maakt het dan wel okee?
Ja, als je extreem weinig binding hebt met Nederland, of je zelfs actief tegen de westerse samenleving verzet, is het prima dat je wordt uitgezet. Je hebt in Nederland dan namelijk niets te zoeken.
quote:
Tabula rasa? Wat hebben hier geboren kinderen daarmee te maken?
Alles. Ze kennen hun situatie en kunnen er ook zelf voor kiezen om zich te gedragen als Nederlander. Doen ze niet. OK, moet kunnen, maar als ze dan misdrijven plegen, is het afpakken van de Nederlandse nationaliteit een prima middel.
quote:
Je kunt niet Marokko's halsstarrigheid gebruiken als een stok om Nederlandse staatsburgers mee te slaan.
Ik zou niet weten waarom niet. Je geeft de bedoelde groep criminelen te veel eer als je ze 'Nederlands staatsburger' noemt. Hun 'staatsburgerschap' zetten ze willens en wetens ZELF op het spel, dus dan ga je ook maar op de blaren zitten.

Problemen oplossen doe je door te denken in mogelijkheden, in plaats van onmogelijkheden.
pi_54545676
een achterlijke migrant hoeft geen illegaal te zijn.
pi_54545684
In hoeverre linkt de Topictitel met de inhoud van de gequote tekst in de OP?
Ik zie namelijk nergens ets staan dat op de achterlijkheid van de immigranten duidt.

Verder is dit makkelijk roepen natuurlijk, en heeft het niet veel om het lijf, behalve dat de VVD bezig is een rechtser en harder geluid te laten horen in de hoop wat minder zetels te verliezen dan nu in de peilingen wordt voorspeld.
pi_54545714
Wat overigens niet inhoud dat ik nu ineens sympathie voel voor de VVD, dit is gewoon populistisch gedrag om te redden wat er te redden valt, het is en blijft gewoon een kutpartij vol met hoeren en kontendraaiers.
  maandag 12 november 2007 @ 10:55:02 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54545751
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:52 schreef DivineJester het volgende:
In hoeverre linkt de Topictitel met de inhoud van de gequote tekst in de OP?
Ik zie namelijk nergens ets staan dat op de achterlijkheid van de immigranten duidt.

Verder is dit makkelijk roepen natuurlijk, en heeft het niet veel om het lijf, behalve dat de VVD bezig is een rechtser en harder geluid te laten horen in de hoop wat minder zetels te verliezen dan nu in de peilingen wordt voorspeld.
Sorry, origineel Volkskrant-artikel - wat ik helaas niet can copy-pasten - heeft meer de insteek van onderwijs, taalvaardigheid, neef-nicht verhoudingen en analfabetisme.
pi_54545792
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:36 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent voor de import van incest en analfabetisme?
Je bent trouwens nog iemand een fles korenwijn schuldig.
Nee, ik wees er alleen op dat er al een topic over dit onderwerp is... Klik de link om mijn standpunten te lezen, zou ik zeggen.

Ik ben overigens niemand een fles korenwijn schuldig, want ik ben geen enkele weddenschap aangegaan. In tegenstelling tot de indruk die jij kennelijk van mij hebt, is het NIET zo dat ik problemen met Marokkanen in Nederland niet onderken. Ik zie die problemen wel degelijk en wil ook dat ze krachtig worden bestreden. In het voorbeeld waar jij naar wijst, was er alleen sprake van een nieuwsfeit waarbij de afkomst van de dader niet vermeld stond. Ik vind het op zo'n moment NIET correct om al op voorhand te stellen dat het om een Marokkaan gaat.
  FOK!fotograaf maandag 12 november 2007 @ 10:59:10 #48
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54545877
Op zich niet eens gek om te kijken of het om een inteelthuwelijk gaat. Die gewoonte is in mijn ogen best een serieuze factor in de problematiek rond losgeslagen personen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 12 november 2007 @ 10:59:49 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54545890
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, ik wees er alleen op dat er al een topic over dit onderwerp is... Klik de link om mijn standpunten te lezen, zou ik zeggen.

Ik ben overigens niemand een fles korenwijn schuldig, want ik ben geen enkele weddenschap aangegaan. In tegenstelling tot de indruk die jij kennelijk van mij hebt, is het NIET zo dat ik problemen met Marokkanen in Nederland niet onderken. Ik zie die problemen wel degelijk en wil ook dat ze krachtig worden bestreden. In het voorbeeld waar jij naar wijst, was er alleen sprake van een nieuwsfeit waarbij de afkomst van de dader niet vermeld stond. Ik vind het op zo'n moment NIET correct om al op voorhand te stellen dat het om een Marokkaan gaat.
OK, heb ik je verkeerd ingeschat.
  maandag 12 november 2007 @ 11:00:57 #50
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_54545911
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tja, dat ben ik wel eens geweest... get over it. En geweld is al strafbaar, en daar gaat het om.
[..]
Get over it? Makkelijk te zeggen voor jouw wellicht, ik ken dan toevallig mensen die constant hebben ondervonden in hun land en enkel daar af zijn gekomen door naar Nederland te emigreren. Of wel...volgens mij weet je toch echt niet waarover het soms gaat bij discriminatie.

Overigens is geweld maar een klein onderdeel van discriminatie.
quote:
Discriminatie in het strafrecht opnemen is ouderwets-linkse onzin ja, heeft meer met social engineering dan met een vrije samenleving te maken.
Tuurlijk, zou het niet gewoon zijn, dat alle mensen gewoon dezelfde rechten dienen te krijgen in een land....tuurlijk als 1 persoon die rechten verspeeld, mag je ze best van die persoon afnemen, maar een situatie krijgen waarbij je een klein groepje hebt die wettelijk bevoordeeld worden tegenover de rest Ergo de rest wordt gediscrimineerd lijkt me imho niet echt een fijne situatie....vooral daar dit in de historie nog nooit goed heeft gewerk...tijd voor plan B lijkt me dan...en ja..idd wettelijk vaststellen dat iedereen de zelfde rechten heeft, lijkt me dan beter.

Overigens hoeft daarvoor discriminatie niet in het strafrecht te zitten rasisme wel overigens enkel wettelijk bescherming tegenover minderheden Ras, seksualiteit, sekse, enz lijkt me wel nodig.

[..]
quote:
Alleen ben ik dat niet. Next.
Nou joepie....je gaf enkel me de indruk dat je het wel was. Next....?
pi_54545921
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Sorry, origineel Volkskrant-artikel - wat ik helaas niet can copy-pasten - heeft meer de insteek van onderwijs, taalvaardigheid, neef-nicht verhoudingen en analfabetisme.
Heb je een linkje, ben er wel benieuwd naar. Of moet je ingeschreven zijn ofzo?
pi_54545982
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:53 schreef Hathor het volgende:
Wat overigens niet inhoud dat ik nu ineens sympathie voel voor de VVD, dit is gewoon populistisch gedrag om te redden wat er te redden valt, het is en blijft gewoon een kutpartij vol met hoeren en kontendraaiers.
Dus jij vind problemen oplossen populisme?
En de draaikonten zitten bij de PvdA. Zeker niet bij de VVD.
pi_54546030
Er is inderdaad al een topic over dit onderwerp, ik zal een merge-aanvraag doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54546090
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:10 schreef HarryP het volgende:

[..]

Je kiest er toch zelf voor om 2 paspoorten te behouden?
En ja, je kan best je Marokkaanse paspoort niet accepteren.
Weinig Marokkanen van de 2e generatie hebben een dubbel paspoort hoor. Ze hebben wel allemaal een dubbele nationaliteit. Dat is van rechtswege zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54546105
Er zitten sterke punten bij. Er moet toch iets gedaan worden om ook in de toekomst dit land leefbaar en betaalbaar te houden hoewel het allemaal een beetje op mosterd na de maaltijd lijkt omdat het kwaad voor een deel al is geschied.

Al die kansloze figuren die niets bijdragen moeten maar eens de toegang worden ontzegt of worden aangepakt. Dat soort mensen vormen een veel te zware last op onze sociale voorzieningen zonder dat ze daar zelf ooit tot bijdragen.
pi_54546137
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou niet weten waarom niet. Je geeft de bedoelde groep criminelen te veel eer als je ze 'Nederlands staatsburger' noemt. Hun 'staatsburgerschap' zetten ze willens en wetens ZELF op het spel, dus dan ga je ook maar op de blaren zitten.
Maar je geeft ze niet teveel eer als je ze dan Marokkaans staatsburger noemt, want Marokkaanse staatsburgers zijn...? Dan wel consequent wezen en ook alle bekende Marokkanen gewoon Marokkaan noemen. Dus niet van de gasten die superveel bijdragen aan Nederland en internationale bekendheid genieten, ineens zeggen dat het Nederlanders zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 12-11-2007 11:22:00 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_54546357
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:38 schreef IHVK het volgende:
Nu verdienen ze het ook gewoon om ten onder te gaan.
Nou.. nou..
quote:

ANP
Helemaal mee eens, enige wat een illegale in NL verdient is humanistische hulp mits nodig, geen opvang voor economische doeleinden als het een illegaal betreft.
quote:
Als je alleen de Islam aanpakt Dhr Kamp, ben je zelf aan het discrimineren, radicaal aan het discrimineren, zou een van zijn adviseurs hem dat niet kunnen uitleggen?
quote:
Misdragen

Ook zou hij een verbod op 'alle gezichtsbedekkende kleding' wensen.

Eens.
quote:
Jongeren van 18 jaar en ouder met een dubbele nationaliteit moeten volgens Kamp hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen en het land worden uitgezet als zij zich misdragen.
Misdragen klinkt zo soft, als het landverraad is kan ik het nog wel begrijpen.
Huwelijksmigratie
quote:
Daarnaast zou de liberaal de minimumleeftijd voor huwelijksmigratie willen verhogen van 21 jaar naar 24 jaar.
Zinloos, in landen als Turkije en Marokko heb je zo je leeftijd veranderd
quote:
Aspirant-huwelijkskandidaten zouden met dna-tests moeten aantonen geen neef en nicht te zijn.
Ik zie dit niet als haalbaar, volgens mij moet er dan wel het en ander in grondwet gewijzigd worden.
quote:
Trouwen is duur Dhr Kamp, als ik een zaal moet afhuren, eten moet regelen voor tig mensen, huwelijksreis, receptie etc etc en ik moet dan ook nog een 3/4 maanden loon aan de overheid geven waar ik de 1e 5 jaar niets aan heb, nou na 5 jaar doe ik dan een beroep op mijn borgsom en de Sociale dienst.
quote:
Discriminatie

Die gast heeft het niet door dat hij zelf aan het discrimineren is door zich enkel te richten op de 'opdringerige islam'

Hmm, misschien dacht hij nog voor jaarovergang een grapje uithalen.
pi_54546572
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:04 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dus jij vind problemen oplossen populisme?
En de draaikonten zitten bij de PvdA. Zeker niet bij de VVD.
Nee, maar die vernieuwde attitude van ze vind ik wel populisme, gewoon inspelen op het overall gevoel in Nederland nu het niet zo goed gaat met de partij, waar hebben we dat gedrag toch vaker gezien? En sorry hoor, maar een partij die eerst 4 jaar regeert met de PvdA, om vervolgens gewoon doodleuk in een coalitie te gaan zitten met het CDA kan ik niet serieus nemen, dat is een partij zonder principes.
pi_54546689
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Maar je geeft ze niet teveel eer als je ze dan Marokkaans staatsburger noemt, want Marokkaanse staatsburgers zijn...? Dan wel consequent wezen en ook alle bekende Marokkanen gewoon Marokkaan noemen. Dus niet van de gasten die superveel bijdragen aan Nederland en internationale bekendheid genieten, ineens zeggen dat het Nederlanders zijn.
Kijk: Marokko stelt dat kinderen van Marokkanen altijd de Marokkaanse nationaliteit krijgen en hiervan geen afstand kunnen doen. Dat is een uitgangspunt waaraan (helaas) niet valt te tornen. In Nederland geboren Marokkanen hebben niet de mogelijkheid om afstand te doen van het Marokkaan-schap.

Maar doordat ze twee nationaliteiten hebben, kan Nederland WEL een gerichte maatregel nemen op het moment dat ze crimineel worden. Nederland kan namelijk bij wet vastleggen dat de Nederlandse nationaliteit ze wordt afgenomen. De stugge opstelling van Marokko maakt het voor Nederland dus mogelijk om een specifieke maatregel te treffen tegen een even zo specifieke probleemgroep.

Marokkanen zijn altijd Marokkaan, hoe ik daar over denk doet niet ter zake, want dat regelt de Marokkaanse wet. Als een Nederlandse Marokkaan zich normaal gedraagt, heb ik er geen moeite mee dat ze een dubbele nationaliteit hebben. Of ze zich dan Nederlander of Marokkaan willen noemen, interesseert me ook niet. Wanneer het echter stugge criminelen zijn, die voortdurend misdrijven plegen, vind ik het afnemen van de Nederlandse nationaliteit een prima optie.

Marokko heeft geen recht om daar over te klagen: ze maken deze maatregel namelijk zelf mogelijk.
pi_54546701
Meneer Kamp wil stemmen wegpikken bij Rita Verdonk en de PVV, heb ik het idee. Omdat het de laatste tijd niet zo goed gaat met de VVD, kunnen ze wel wat aanhang gebruiken.
pi_54546846
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:28 schreef Hathor het volgende:
Nee, maar die vernieuwde attitude van ze vind ik wel populisme, gewoon inspelen op het overall gevoel in Nederland nu het niet zo goed gaat met de partij, waar hebben we dat gedrag toch vaker gezien? En sorry hoor, maar een partij die eerst 4 jaar regeert met de PvdA, om vervolgens gewoon doodleuk in een coalitie te gaan zitten met het CDA kan ik niet serieus nemen, dat is een partij zonder principes.
Je opmerkingen over populisme deel ik wel, maar de opmerkingen over regeren niet. Voordat de PvdA met de VVD regereerde, regeerden ze samen met het CDA (1989-1994). Dus dat is dan net zo krom. En voordat het CDA met de PvdA regeerde, regeerden ze met de VVD. Dat is dan dus ook net zo krom. Je kunt politieke partijen nooit verwijten dat ze regeringsverantwoordelijkheid nemen.

Dat de VVD geen thema's heeft, ben ik wel met je eens. Eind vorige week ook: het bericht dat de VVD 100.000 mensen aan werk wil helpen. Waarom nu? Waarom niet toen ze in de regering zaten? En waarom moet ik bij deze banen steeds zo denken aan de Melkert-banen? Tussen 1994 en 2006 zat de VVD doorlopend in de regering. In die tijd is het aantal files fors gestegen en is er vrij weinig gedaan aan het wegennet. In de verkiezingscampagne komt de VVD ineens met kreten als 'meer wegen aanleggen'. Waarom niet veel eerder?

De VVD heeft aan geloofwaardigheid ingeboet.
pi_54546956
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kijk: Marokko stelt dat kinderen van Marokkanen altijd de Marokkaanse nationaliteit krijgen en hiervan geen afstand kunnen doen. Dat is een uitgangspunt waaraan (helaas) niet valt te tornen. In Nederland geboren Marokkanen hebben niet de mogelijkheid om afstand te doen van het Marokkaan-schap.

Maar doordat ze twee nationaliteiten hebben, kan Nederland WEL een gerichte maatregel nemen op het moment dat ze crimineel worden. Nederland kan namelijk bij wet vastleggen dat de Nederlandse nationaliteit ze wordt afgenomen. De stugge opstelling van Marokko maakt het voor Nederland dus mogelijk om een specifieke maatregel te treffen tegen een even zo specifieke probleemgroep.

Marokkanen zijn altijd Marokkaan, hoe ik daar over denk doet niet ter zake, want dat regelt de Marokkaanse wet. Als een Nederlandse Marokkaan zich normaal gedraagt, heb ik er geen moeite mee dat ze een dubbele nationaliteit hebben. Of ze zich dan Nederlander of Marokkaan willen noemen, interesseert me ook niet. Wanneer het echter stugge criminelen zijn, die voortdurend misdrijven plegen, vind ik het afnemen van de Nederlandse nationaliteit een prima optie.

Marokko heeft geen recht om daar over te klagen: ze maken deze maatregel namelijk zelf mogelijk.
Je mist alleen iets essentieels in je betoog. De Nederlandse wet erkent alleen de Nederlandse nationaliteit. Wet en regelgeving is dan ook alleen gebaseerd op Nederlands erkent staatsburgerschap. Sterker nog, voor de Nederlandse wet bestaat de "Marokkaanse nationaliteit" helemaal niet, immers daar ontleent de persoon geen rechten en plichten mee. Het afpakken van het Nederlands staatsburgersschap kan alleen om redenen die voor eenieder hetzelfde zijn. Je voorstellen gaan dan ook in tegen de Nederlandse grondwet waarbij eenieder dezelfde straf krijgt voor hetzelfde vergrijp.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54547107
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
Je mist alleen iets essentieels in je betoog. De Nederlandse wet erkent alleen de Nederlandse nationaliteit. Wet en regelgeving is dan ook alleen gebaseerd op Nederlands erkent staatsburgerschap. Sterker nog, voor de Nederlandse wet bestaat de "Marokkaanse nationaliteit" helemaal niet, immers daar ontleent de persoon geen rechten en plichten mee. Het afpakken van het Nederlands staatsburgersschap kan alleen om redenen die voor eenieder hetzelfde zijn. Je voorstellen gaan dan ook in tegen de Nederlandse grondwet waarbij eenieder dezelfde straf krijgt voor hetzelfde vergrijp.
Een kwestie van de wet aanpassen, simpel. Gewoon vastleggen dat dubbele nationaliteiten WEL bestaan, want dat is concreet het geval. En zou gauw dat eenmaal vastligt, kun je ook specifieke maatregelen nemen tegen mensen met een dubbele nationaliteit. Iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit kun je de Nederlandse nationaliteit niet afpakken, omdat hij dan statenloos wordt. Iemand met een dubbele nationaliteit kun je WEL de Nederlandse nationaliteit afpakken, want dan blijft er nog eentje over.

Een kwestie van denken in mogelijkheden in plaats van in onmogelijkheden.
pi_54547162
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een kwestie van de wet aanpassen, simpel. Gewoon vastleggen dat dubbele nationaliteiten WEL bestaan, want dat is concreet het geval. En zou gauw dat eenmaal vastligt, kun je ook specifieke maatregelen nemen tegen mensen met een dubbele nationaliteit. Iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit kun je de Nederlandse nationaliteit niet afpakken, omdat hij dan statenloos wordt. Iemand met een dubbele nationaliteit kun je WEL de Nederlandse nationaliteit afpakken, want dan blijft er nog eentje over.

Een kwestie van denken in mogelijkheden in plaats van in onmogelijkheden.
Het is een kwestie van de Grondwet aanpassen en tevens de strafwet aanpassen en internationale mensenrechten verdragen opzeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54547188
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een kwestie van de Grondwet aanpassen en tevens de strafwet aanpassen en internationale mensenrechten verdragen opzeggen.
Zo gedaan hoor.
pi_54547212
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo gedaan hoor. [ afbeelding ]
En dat om criminaliteit op te lossen. Stelletje incompetenten ook he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54547250
quote:

[..]

Ow en de Rijkswet op het Nederlanderschap
Allah Al Watan Al Malik
pi_54547301
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mompelt iets over 'Ben je nu Nederlander of niet' te realistisch worden enzo.
  maandag 12 november 2007 @ 12:41:49 #69
124377 pmb_rug
salvation received
pi_54548443
Kan iemand mij uitleggen hoe die leeftijdsgrens van 24 te rechtvaardigen is??????????

Is dit niet gewoon een arbitraire, beklagenswaardig normatieve grens waar een neutrale overheid zich verre van zou moeten houden?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 12 november 2007 @ 12:54:22 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_54548672
Waarschijnlijk zijn de meeste huwelijksmigranten jonger dan 24 jaar, of scheiden de mensen die voor die tijd trouwen vaker. Gewoon een manier om minder huwelijksmigranten te krijgen dus.
pi_54548742
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:41 schreef pmb_rug het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe die leeftijdsgrens van 24 te rechtvaardigen is??????????

Is dit niet gewoon een arbitraire, beklagenswaardig normatieve grens waar een neutrale overheid zich verre van zou moeten houden?
Een meisje wordt op haar 17 beloofd aan een of andere neef/kennis van de ouders in het buitenland. Dat meisje is nog naïef en denk dat haar ouders het beste met haar voor hebben. Haar ouders vinden het niet nodig haar te laten studeren en wachten geduldig af tot ze 21 is om dan vanuit het ouderlijke huis te vertrekken naar een man die ze niet kent / nog maar 3 keer heeft gezien.

Als zo'n vrouw 24 is heeft ze zlef al een leven opgebouwd en meer kennsi van de wereld en kan veel beter beslissen of ze iets wel of niet wil zonder de druk van de ouders/familie. Jammer dan dat sommige mannen zelf een vrouw moeten gaan zoeken...
  maandag 12 november 2007 @ 13:04:37 #72
124377 pmb_rug
salvation received
pi_54548833
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:54 schreef speknek het volgende:
Waarschijnlijk zijn de meeste huwelijksmigranten jonger dan 24 jaar, of scheiden de mensen die voor die tijd trouwen vaker. Gewoon een manier om minder huwelijksmigranten te krijgen dus.
het is toch absurd dat je aan volwassen dit soort volstrekt willekeurige eisen gaat stellen?
het argument van scheiden geldt ook voor niet-immigranten al betwijfel ik zeer of het een valide argument is, in NL trouwen mensen rond hun 29e en toch gaat minstens 1/3 scheiden. wijsheid komt duidelijk niet met de jaren.
?Porque no te calles?
  maandag 12 november 2007 @ 13:08:07 #73
124377 pmb_rug
salvation received
pi_54548914
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:57 schreef HarryP het volgende:

[..]

Een meisje wordt op haar 17 beloofd aan een of andere neef/kennis van de ouders in het buitenland. Dat meisje is nog naïef en denk dat haar ouders het beste met haar voor hebben. Haar ouders vinden het niet nodig haar te laten studeren en wachten geduldig af tot ze 21 is om dan vanuit het ouderlijke huis te vertrekken naar een man die ze niet kent / nog maar 3 keer heeft gezien.

Als zo'n vrouw 24 is heeft ze zlef al een leven opgebouwd en meer kennsi van de wereld en kan veel beter beslissen of ze iets wel of niet wil zonder de druk van de ouders/familie. Jammer dan dat sommige mannen zelf een vrouw moeten gaan zoeken...
Ik ga trouwen met een meisje (die toevalliger wijs net 24 is geworden, maar goed) uit Amerika (is blank, spreekt Nederland Engels en Spaans, is hoog opgeleid). Ik zou in principe genaaid worden door deze wet als ze nu in effect was. Wat is dan het argument voor die 24?
Is dit niet gewoon verkapte discriminatie? Zeg dan gewoon dat het alleen geldt voor mensen met een kleurtje of van mediterane afkomst! Dit is ronduit schijnheilig.
Daarnaast vind ik het ook nog misplaatst paternalistisch.

Ik vind je redenering sowieso al twijfelachtig, laat staan dat een neturale overheid dit in overweging zou moeten nemen.
?Porque no te calles?
pi_54548990
quote:
Eerste twee is geen enkel punt. En wat mensenrechten betreft: ik zou niet weten waarom het een 'mensenrecht' is om twee nationaliteiten te hebben, laat staan wat erop tegen is om iemand die meerdere nationaliteiten heeft er eentje af te nemen. Welk recht wordt er precies geschonden?
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, kun je nagaan hoe sterk criminaliteit met één bepaalde bevolkingsgroep is verweven, dat iets als het afpakken van een nationaliteit al bijdraagt aan het oplossen van criminaliteit... - Je moet datgene doen wat nodig is om criminaliteit op te lossen. Als het afpakken van een nationaliteit daarvoor nodig en effectief is, moet je dat niet nalaten.
pi_54549089
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:08 schreef pmb_rug het volgende:
Ik ga trouwen met een meisje (die toevalliger wijs net 24 is geworden, maar goed) uit Amerika (is blank, spreekt Nederland Engels en Spaans, is hoog opgeleid). Ik zou in principe genaaid worden door deze wet als ze nu in effect was. Wat is dan het argument voor die 24? Is dit niet gewoon verkapte discriminatie? Zeg dan gewoon dat het alleen geldt voor mensen met een kleurtje of van mediterane afkomst! Dit is ronduit schijnheilig. Daarnaast vind ik het ook nog misplaatst paternalistisch.
Wat jij hier voorstelt, is pas werkelijk discriminerend. Als die vriendin van je goed Nederlands spreekt en voldoende is opgeleid, zal het geen probleem zijn om hier goed in te burgeren. Het verhogen van de leeftijd zie ik meer als het vergroten van een barrière, juist voor de probleemgroepen.
pi_54549449
De VVD is hiet de weg kwijt.. de VVD heeft de juiste weg nog nooit gevonden!
pi_54549576
Heeft de VVD voor de verandering eens goede voorstellen, wordt het nog afgekraakt.
Op het gebied van immigratie en integratie vind ik de VVD een stuk inhoudelijker dan Rita en een stuk realistischer dan Geert.

Maar ja, voor de rest blijft het een partij die rijken bevoordeelt ten koste van de rest, dus of ze hiermee veel stemmen kunnen afsnoepen van Geert en Rita, ik betwijfel het.
pi_54549703
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:36 schreef rebel6 het volgende:

Op het gebied van immigratie en integratie vind ik de VVD een stuk inhoudelijker dan Rita en een stuk realistischer dan Geert.
Er zijn dan ook nog geen program of beginselen bekend.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 12 november 2007 @ 13:43:39 #79
124377 pmb_rug
salvation received
pi_54549774
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat jij hier voorstelt, is pas werkelijk discriminerend.
ik stel voor om die grens gewoon op 21 te houden. ik stel dat dit verkapte discriminatie is.
quote:
Als die vriendin van je goed Nederlands spreekt en voldoende is opgeleid, zal het geen probleem zijn om hier goed in te burgeren.
hoe kan ze nou inburgeren als ze niet naar Nederland mag komen door een absurde leeftijdsgrens?
quote:
Het verhogen van de leeftijd zie ik meer als het vergroten van een barrière, juist voor de probleemgroepen.
het verhoogt dus ook de barriere voor niet-probleem groepen.
?Porque no te calles?
pi_54550004
Ik denk ook dat verhoging van die leeftijdsgrens niet nodig is als je de andere criteria goed naleeft, pmb_rug. Maar het stellen van een leeftijdsgrens vind ik nog niet meteen discriminatie. In Nederland mag je alcohol drinken als je 16 bent en sterke drank op je 18e. In de VS moet je voor beide 21 zijn. Discriminatie? Of een land dat zelf zijn wetten bepaalt? In de VS mag je autorijden als je 16 wordt, in Nederland moet je 18 zijn. Discriminatie?

Als Nederland een leeftijdsgrens van 24 stelt voor importbruiden, dan is dat gewoon een leeftijdsgrens en niet meteen discriminatie. Ik ben het WEL met je eens dat zo'n verhoging ook de barrière voor niet-probleemgroepen groter maakt, dus daarom vind ik het ook geen goede maatregel.
pi_54550105
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zijn dan ook nog geen program of beginselen bekend.
Ik zou daar ook geen al te hoge verwachtingen over hebben als ik jou was, Rita roept meer dan dat ze met haalbare maatregelen komt.
  maandag 12 november 2007 @ 14:14:39 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_54550509
Geweldig suggestieve OP

Want waarom zou NL uberhaupt iets aan illegalen doen? Dat zijn toch maar zielige mensen? Vergeet niet dat NL van iedereen is

En dik lachen als het puntje aangesneden wordt dat vooral onder turken consanguiniteit veel voorkomt

Ik heb ook een tante, die heeft de schone taak om dagelijk met gehandicapte kinderen van en naar zo'n speciale school te rijden in zo'n busje, en ze kan ook bevestigen dat dat alweer jaren een voornamelijk buitenlands feestje is.

Maar we ridiculiseren liever dan dat we hand in eigen boezem steken.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 12 november 2007 @ 14:17:32 #83
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_54550569
Ik vind het opmerkelijk dat de VVD juist met een aantal standpunten komt die aangeeft dat ze wel degelijk een sterke visie hebben op bepaalde zaken. Ze nemen standpunten in, die misschien niet altijd even origineel zijn, maar wel degelijk kunnen rekenen op steun.

Persoonlijk vind ik het idee van een jeugdinrichting, of gewoon een ouderwets internaat, een geslaagd voorstel.

Jongeren zorgen momenteel voor een groot deel van de overlast, en bij de jeugd ligt de toekomst. Als de jeugd ontspoort en daarmee haar eigen graf weet te graven, en als ouders niet in kunnen of willen grijpen, dan moet de Overheid haar burgers kunnen beschermen. Want de basis moet goed stevig staan, anders kun je in Nederland geen productief leven opbouwen. Zonder een gedegen opleiding, zonder discipline kun je het schudden. Een internaat kan voor een bepaalde groep wel degelijk een uitkomst bieden op een hoopvolle toekomst.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  maandag 12 november 2007 @ 14:22:53 #84
3542 Gia
User under construction
pi_54550694
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja maar we willen toch juist de mensen die helemaal kiezen voor dit land en gewoon prima deelnemen aan de samenleving enzo niet kwijt?
Die raken hun Nederlandse paspoort toch ook niet kwijt!
  maandag 12 november 2007 @ 14:43:25 #85
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54551177
quote:

[..]

Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel?
Dus jij vindt dat Prins Pils en Maxima ook een DNA test hadden moeten ondergaan, geen redes mogen uitspreken over het gebrek aan Nederlandse identiteit en hun uitkering hadden moeten weigeren?
Here we are now, entertain us.
  maandag 12 november 2007 @ 15:00:01 #86
124377 pmb_rug
salvation received
pi_54551655
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk ook dat verhoging van die leeftijdsgrens niet nodig is als je de andere criteria goed naleeft, pmb_rug. Maar het stellen van een leeftijdsgrens vind ik nog niet meteen discriminatie. In Nederland mag je alcohol drinken als je 16 bent en sterke drank op je 18e. In de VS moet je voor beide 21 zijn. Discriminatie? Of een land dat zelf zijn wetten bepaalt? In de VS mag je autorijden als je 16 wordt, in Nederland moet je 18 zijn. Discriminatie?
Een leeftijdsgrens is natuurlijk zeer terecht, die geldt ook voor ons (18 jaar geloof ik, of 21). Het gaat namelijk om belangrijke keuzes die je niet aan een kind (!) moet overlaten. Echter, na je 21e ben je gewoon volwassen voor de wet. Daarna moet je in principe alles kunnen doen wat iemand van 25 ook mag. Elke andere grens is wmb arbitrair. Ik bedoel, waarom 24? waarom niet 25? of 23? Ik ben 23 en heb echt niet het idee voor mezelf beschermd te moeten worden nu ik ga trouwen.
quote:
Als Nederland een leeftijdsgrens van 24 stelt voor importbruiden, dan is dat gewoon een leeftijdsgrens en niet meteen discriminatie. Ik ben het WEL met je eens dat zo'n verhoging ook de barrière voor niet-probleemgroepen groter maakt, dus daarom vind ik het ook geen goede maatregel.
Het is dus niet gewoon een leeftijdsgrens, maar een buitengewone. 21 is gewoon, 24 is arbitrair. Het komt op mij over als een vorm van 'Moslimpje pesten' (met natuurlijk het goed bedoelde motief om uithuwelijking lastiger te maken).
ben blij dat we het verder eens zijn.
?Porque no te calles?
pi_54551828
quote:
Op maandag 12 november 2007 14:43 schreef voyeur het volgende:
Dus jij vindt dat Prins Pils en Maxima ook een DNA test hadden moeten ondergaan, geen redes mogen uitspreken over het gebrek aan Nederlandse identiteit en hun uitkering hadden moeten weigeren?
Beetje onzinnige opmerkingen. Willem-Alexander en Máxima zijn niet uit hetzelfde moederland afkomstig en er bestaat niet echt een reëele kans dat ze familie van elkaar zijn. Willem-Alexander is kroonprins en verricht allerlei werkzaamheden. Een discussie over de wenselijkheid van het koningshuis hoort niet in dit topic thuis.
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:00 schreef pmb_rug het volgende:
Een leeftijdsgrens is natuurlijk zeer terecht, die geldt ook voor ons (18 jaar geloof ik, of 21). Het gaat namelijk om belangrijke keuzes die je niet aan een kind (!) moet overlaten. Echter, na je 21e ben je gewoon volwassen voor de wet. Daarna moet je in principe alles kunnen doen wat iemand van 25 ook mag. Elke andere grens is wmb arbitrair. Ik bedoel, waarom 24? waarom niet 25? of 23? Ik ben 23 en heb echt niet het idee voor mezelf beschermd te moeten worden nu ik ga trouwen.
Als je kijkt naar het loon, krijgen mensen vaak tot hun 23 een jeugdloon. Ook een grens en dus ook arbitrair. Feitelijk is ELKE grens arbitrair. Op welke leeftijd zijn mensen toe aan seks? alcohol? trouwen? autorijden? De één is op z'n 13e al volwassen, de ander is op z'n 20e nog een broekie.
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:00 schreef pmb_rug het volgende:
Het is dus niet gewoon een leeftijdsgrens, maar een buitengewone. 21 is gewoon, 24 is arbitrair. Het komt op mij over als een vorm van 'Moslimpje pesten' (met natuurlijk het goed bedoelde motief om uithuwelijking lastiger te maken).
ben blij dat we het verder eens zijn.
Ik ook. Gebeurt niet vaak, namelijk
  maandag 12 november 2007 @ 15:33:56 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_54552559
24 is ook gewoon dom, dan heeft die importbruid veel minder kans om goed in te burgeren, omdat ze vaster zit in patronen. Ze moeten gewoon alleen importbruiloften toestaan als de import goede papieren heeft. Zoals een hoge opleiding, uitzicht op een goede baan in Nederland, etc. Leeftijd is symptoombestrijding, en nog fout ook.
  maandag 12 november 2007 @ 15:42:45 #89
124377 pmb_rug
salvation received
pi_54552836
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:33 schreef speknek het volgende:
24 is ook gewoon dom, dan heeft die importbruid veel minder kans om goed in te burgeren, omdat ze vaster zit in patronen. Ze moeten gewoon alleen importbruiloften toestaan als de import goede papieren heeft. Zoals een hoge opleiding, uitzicht op een goede baan in Nederland, etc. Leeftijd is symptoombestrijding, en nog fout ook.

wat vind je van het taal vereiste? het lijkt me dat goed Engels toch genoeg is?
?Porque no te calles?
pi_54553810
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Spreken we in Nederland dan Engels?

Eerder trouwen voor een verblijfsvergunning
  maandag 12 november 2007 @ 16:56:59 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_54554634
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:42 schreef pmb_rug het volgende:

Ik zit aan een puntensysteem te denken zoals ze dat in Canada of Australie hebben. Dan moet je bijvoorbeeld vijftig punten hebben om het land in te mogen komen; leeftijd onder de dertig is 10 punten, persoonlijk vermogen boven de 40k is 15 punten, intentieverklaring voor een vaste baan is 10 punten, intentieverklaring voor een vaste baan met jaarsalaris boven de 40k is 20 punten, etc.

En dan kun je bijvoorbeeld bepalen dat goed niveau Frans of Duits is 2 punten, goed niveau Engels is 10 punten en goed niveau Nederlands is 15 punten.
pi_54556194
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:48 schreef speknek het volgende:
sommige dingen gaan te ver andere dingen zijn juist goed maar het mag wel duidelijk zijn dat Mark de leiding kwijt is en de VVD stuurloos is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54556228
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zit aan een puntensysteem te denken zoals ze dat in Canada of Australie hebben. Dan moet je bijvoorbeeld vijftig punten hebben om het land in te mogen komen; leeftijd onder de dertig is 10 punten, persoonlijk vermogen boven de 40k is 15 punten, intentieverklaring voor een vaste baan is 10 punten, intentieverklaring voor een vaste baan met jaarsalaris boven de 40k is 20 punten, etc.

En dan kun je bijvoorbeeld bepalen dat goed niveau Frans of Duits is 2 punten, goed niveau Engels is 10 punten en goed niveau Nederlands is 15 punten.
mooi systeem idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54556884
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:46 schreef remlof het volgende:
In plaats dat de VVD zich afzet tegen die dissidenten lopen ze er achteraan
Valt me ook tegen dat ze zich verlagen tot dit populistische geleuter, zeker van Kamp had ik beter verwacht.
pi_54560761
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Valt me ook tegen dat ze zich verlagen tot dit populistische geleuter, zeker van Kamp had ik beter verwacht.
De VVD laat blijken dat voor seriieuze oplossingen voor het immigratie probleem je bij de VVD moet zijn.
Problemen oplossen heeft weinig met populisme te maken.

Ik vind het een beetje populistisch om alles maar populisme te noemen..
  FOK!fotograaf maandag 12 november 2007 @ 22:15:45 #96
145146 Andyy
pi_54561175
gooi wat van de PVV en de TON in een mixer en je krijgt dit
  FOK!fotograaf maandag 12 november 2007 @ 22:16:11 #97
145146 Andyy
pi_54561197
maar het is alsnog beter dan al dat linkse zooi
pi_54561257
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

sommige dingen gaan te ver andere dingen zijn juist goed maar het mag wel duidelijk zijn dat Mark de leiding kwijt is en de VVD stuurloos is
Dat vind ik wel een goed punt, ja. We hebben de afgelopen tijd Henk Kamp nu al vaker in het nieuws gezien. Hij vindt dit, hij vond dat, de VVD doet zus, en doet zo. Maar waar is Rutte nou? Is-ie op vakantie? Ziek? Verdwenen?
  maandag 12 november 2007 @ 22:25:14 #99
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54561511
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een goed punt, ja. We hebben de afgelopen tijd Henk Kamp nu al vaker in het nieuws gezien. Hij vindt dit, hij vond dat, de VVD doet zus, en doet zo. Maar waar is Rutte nou? Is-ie op vakantie? Ziek? Verdwenen?
Rutte maakt even ruimte voor zijn partijgenoten. Dat is zijn leiderschapskwaliteit.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54561706
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:25 schreef Gabry het volgende:

[..]

Rutte maakt even ruimte voor zijn partijgenoten. Dat is zijn leiderschapskwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')