Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel? De maatregel die de VVD voorstaat zou uitstekend kunnen helpen om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren omlaag te brengen. Misschien dat ze dan ook eens wat minder snel stoppen met school. Criminaliteit is een keuze.quote:Op maandag 12 november 2007 09:48 schreef speknek het volgende:
Grappig, ik zou juist het 'land uitzetten' dikdrukken. Vind ik volstrekt immoreel. De rest kan ik me nog redelijk voorstellen.
quote:Op maandag 12 november 2007 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel? De maatregel die de VVD voorstaat zou uitstekend kunnen helpen om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren omlaag te brengen. Misschien dat ze dan ook eens wat minder snel stoppen met school. Criminaliteit is een keuze.
Ik ben het inhoudelijk eens met alle punten die Kamp noemt, maar toch vind ik dat de VVD de weg kwijt is. Dat komt meer doordat ze nogal opzichtelijk op een wanhopige manier de spotlights zoeken met andermans stokpaardjes.
Dat gedoe over discriminatie is weer ouderwets links, politiek correct en belachelijk, maar dit toont aan dat de druk van politici die het porbleem wel serieus nemen - Wilders en Verdonk - wel z'n vruchten gaat afwerpen. Verder uitstekende voorstellen van een politicus die ik eik al had afgeschreven.quote:VVD wil hulp aan illegalen strafbaar stellen
Uitgegeven: 12 november 2007 08:06
Laatst gewijzigd: 12 november 2007 09:46
AMSTERDAM - Illegalen moeten actief worden opgespoord. Justitie moet burgemeesters en ambtenaren die hulp bieden aan illegalen vervolgen.
ANP
Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Henk Kamp in een notitie over migratie, zo meldt de Volkskrant maandag.
Kamp is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de islam'. Hij wil daarom dat de oproep tot gebed met geluidsversterking vanuit moskeeën wordt verboden.
Misdragen
Ook zou hij een verbod op 'alle gezichtsbedekkende kleding' wensen. Jongeren van 18 jaar en ouder met een dubbele nationaliteit moeten volgens Kamp hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen en het land worden uitgezet als zij zich misdragen.
Huwelijksmigratie
Daarnaast zou de liberaal de minimumleeftijd voor huwelijksmigratie willen verhogen van 21 jaar naar 24 jaar. Aspirant-huwelijkskandidaten zouden met dna-tests moeten aantonen geen neef en nicht te zijn.
De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid. Het aantal huwelijksmigranten zou de parlementariër van dertig- naar vijfduizend willen terugbrengen.
Discriminatie
De oud-minister van Defensie spreekt zich daarnaast uit tegen discriminatie. "Ieder individu heeft het recht zonder vooroordelen tegemoet te worden getreden. Discriminatie is even bedreigend voor de samenleving als radicalisering."
Kamp presenteert zijn notitie dinsdag in de Tweede Kamer bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Justitie.
(c) Novum
Dit is al een stokpaardje van de VVD voordat de PVV bestond.quote:Op maandag 12 november 2007 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het inhoudelijk eens met alle punten die Kamp noemt, maar toch vind ik dat de VVD de weg kwijt is. Dat komt meer doordat ze nogal opzichtelijk op een wanhopige manier de spotlights zoeken met andermans stokpaardjes.
Je kiest er toch zelf voor om 2 paspoorten te behouden?quote:Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Iemand uitzetten bij het plegen van een delict is immoreel omdat het discriminerend is. Als iemand met één paspoort dit delict pleegt wacht hem immers een andere straf.
Absoluut, het ging me er meer om dat mensen die hier geboren en getogen zijn, uitgezet worden naar een land waar ze misschien maar een halve binding mee hebben. Daarbij zadel je dan een ander land met ons probleem op, als je zo iemand het recht geeft zich Nederlands burger te noemen, dan moet je zelf ook maar de verantwoordelijkheid ervoor nemen.quote:Op maandag 12 november 2007 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel?
Soms moet je 'discrimineren' (lees: een bepaalde groep iets anders behandelen) om een probleem gericht aan te pakken. Stel dat de politie op een bepaalde plek preventief fouilleert, dan is er een wezenlijke kans dat het passerende omaatje van 83 mag doorlopen, maar dat de puber van 16 wél wordt gefouilleerd. Discriminatie?quote:Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef IHVK het volgende:
Iemand uitzetten bij het plegen van een delict is immoreel omdat het discriminerend is. Als iemand met één paspoort dit delict pleegt wacht hem immers een andere straf.
Als je problemen effectief wilt bestrijden, is stap 2 (na stap 1 - onderkennen) dat je geen medelijden moet hebben met de veroorzakers ervan. Je kondigt de maatregelen vooraf aan, dus ze zijn er vooraf van op de hoogte. Ze kunnen nooit zeggen: we hebben het niet geweten. Met je opmerkingen over binding kan ik helemaal niks. Het is namelijk evident dat ze met Nederland ook extreem weinig binding hebben. Een ander land opzadelen met een probleem? Het is eerder omgekeerd. Marokko heeft ons opgezadeld met een probleem: een groep orthodoxe mensen die weigert om in de Nederlandse samenleving te integreren. Bovendien is Marokko's eigen keuze dat Marokkanen altijd het Marokkaanse paspoort houden. Herhaaldelijk is gevraagd om van dat standpunt af te stappen, maar daar kiest Marokko niet voor.quote:Op maandag 12 november 2007 10:10 schreef speknek het volgende:
Absoluut, het ging me er meer om dat mensen die hier geboren en getogen zijn, uitgezet worden naar een land waar ze misschien maar een halve binding mee hebben. Daarbij zadel je dan een ander land met ons probleem op, als je zo iemand het recht geeft zich Nederlands burger te noemen, dan moet je zelf ook maar de verantwoordelijkheid ervoor nemen.
Dat is ook te zien in uitspraken van andere partijen over andere onderwerpen. Het is in ieder geval goed dat er door de discussies, soms pas achteraf, nogmaals kritisch naar het beleid gekeken wordt, ook al staan alle partijen nog steeds in hun eigen hoek.quote:maar dit toont aan dat de druk van politici die het porbleem wel serieus nemen - Wilders en Verdonk - wel z'n vruchten gaat afwerpen.
Jij bent voor de import van incest en analfabetisme?quote:
Mee eens.quote:Op maandag 12 november 2007 09:38 schreef IHVK het volgende:
AMSTERDAM - Illegalen moeten actief worden opgespoord. Justitie moet burgemeesters en ambtenaren die hulp bieden aan illegalen vervolgen.()
ANP
Als klokken niet geluiden mogen worden, dan mag dit inderdaad ook niet, op te vroege tijdstippen.quote:Kamp is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de islam'. Hij wil daarom dat de oproep tot gebed met geluidsversterking vanuit moskeeën wordt verboden.
Ook eens, met beide punten. Deze punten tellen uiteraard niet alleen voor moslims. Ook een bivakmuts mag dan niet meer. En een criminele griek kan ook zijn Nederlandse paspoort verliezen.quote:Ook zou hij een verbod op 'alle gezichtsbedekkende kleding' wensen. Jongeren van 18 jaar en ouder met een dubbele nationaliteit moeten volgens Kamp hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen en het land worden uitgezet als zij zich misdragen.
Leeftijdsverhoging vind ik onzin. Stel liever de eis dat de nieuwkomer de Nederlandse taal redelijk beheerst en slaagt voor het inburgeringsexamen.quote:Daarnaast zou de liberaal de minimumleeftijd voor huwelijksmigratie willen verhogen van 21 jaar naar 24 jaar. Aspirant-huwelijkskandidaten zouden met dna-tests moeten aantonen geen neef en nicht te zijn.
()
De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid. Het aantal huwelijksmigranten zou de parlementariër van dertig- naar vijfduizend willen terugbrengen.
Mee eens. Je mag iemand niet om zijn geloof, afkomst, geslacht enz.... buitensluiten.quote:De oud-minister van Defensie spreekt zich daarnaast uit tegen discriminatie. "Ieder individu heeft het recht zonder vooroordelen tegemoet te worden getreden. Discriminatie is even bedreigend voor de samenleving als radicalisering."()
Makkelijk toch? Die raken gewoon hun NL'se paspoort kwijt.quote:Op maandag 12 november 2007 10:36 schreef SpecialK het volgende:
Hoe wil hij dat met die dubbele nationaliteit gaan regelen aangezien marokko een soort van viraal paspoor systeem heeft ingesteld waar je zelfs als je dat wilt niet van af komt?
Ja maar we willen toch juist de mensen die helemaal kiezen voor dit land en gewoon prima deelnemen aan de samenleving enzo niet kwijt?quote:Op maandag 12 november 2007 10:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Makkelijk toch? Die raken gewoon hun NL'se paspoort kwijt.
Tja...tot dat jij slachtoffer wordt van discriminatie...quote:Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat gedoe over discriminatie is weer ouderwets links, politiek correct en belachelijk...[knip]
Deze redeneertrant maakt het wel erg moeilijk niet aan Godwin's Law te conformeren.quote:Op maandag 12 november 2007 10:22 schreef Elfletterig het volgende:
Als je problemen effectief wilt bestrijden, is stap 2 (na stap 1 - onderkennen) dat je geen medelijden moet hebben met de veroorzakers ervan. Je kondigt de maatregelen vooraf aan, dus ze zijn er vooraf van op de hoogte. Ze kunnen nooit zeggen: we hebben het niet geweten.
Dat maakt het dan wel okee?quote:Met je opmerkingen over binding kan ik helemaal niks. Het is namelijk evident dat ze met Nederland ook extreem weinig binding hebben.
Tabula rasa? Wat hebben hier geboren kinderen daarmee te maken?quote:Een ander land opzadelen met een probleem? Het is eerder omgekeerd. Marokko heeft ons opgezadeld met een probleem: een groep orthodoxe mensen die weigert om in de Nederlandse samenleving te integreren.
Je kunt niet Marokko's halsstarrigheid gebruiken als een stok om Nederlandse staatsburgers mee te slaan.quote:Bovendien is Marokko's eigen keuze dat Marokkanen altijd het Marokkaanse paspoort houden. Herhaaldelijk is gevraagd om van dat standpunt af te stappen, maar daar kiest Marokko niet voor.
Voor mensenhandelaren + een levenslange uitkering nog steeds een schijntje...quote:De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid.
* Semisane ook al.quote:Op maandag 12 november 2007 10:39 schreef Boze_Appel het volgende:
* Boze_Appel is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de overheid'.
Och...heel de vvd heeft daar al jaren last van hoor.quote:Volgens mij kan Kamp liberaal niet spellen.
Welke neef en nicht hebben dit mormel uitgescheten!quote:Op maandag 12 november 2007 09:53 schreef tong80 het volgende:
En dit dan ? Is dat geen landschaps bevuiling
[ afbeelding ]
Dat krijg je soms ongevraagd in huis als je tv kijkt.
Tja, dat ben ik wel eens geweest... get over it. En geweld is al strafbaar, en daar gaat het om.quote:Op maandag 12 november 2007 10:40 schreef Semisane het volgende:
Tja...tot dat jij slachtoffer wordt van discriminatie...
Discriminatie in het strafrecht opnemen is ouderwets-linkse onzin ja, heeft meer met social engineering dan met een vrije samenleving te maken.quote:Discriminatie ouderwets links noemen,
Alleen ben ik dat niet. Next.quote:is ook zo'n argument wat je enkel een blanke-jonge-middelklasse-hetero-man zal horen uiten.terwijl ze ook eigenlijk een minderheid zijn.
Het mag inderdaad wel hoger.quote:Op maandag 12 november 2007 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor mensenhandelaren + een levenslange uitkering nog steeds een schijntje...
Ja, als je extreem weinig binding hebt met Nederland, of je zelfs actief tegen de westerse samenleving verzet, is het prima dat je wordt uitgezet. Je hebt in Nederland dan namelijk niets te zoeken.quote:Op maandag 12 november 2007 10:41 schreef speknek het volgende:
Dat maakt het dan wel okee?
Alles. Ze kennen hun situatie en kunnen er ook zelf voor kiezen om zich te gedragen als Nederlander. Doen ze niet. OK, moet kunnen, maar als ze dan misdrijven plegen, is het afpakken van de Nederlandse nationaliteit een prima middel.quote:Op maandag 12 november 2007 10:41 schreef speknek het volgende:
Tabula rasa? Wat hebben hier geboren kinderen daarmee te maken?
Ik zou niet weten waarom niet. Je geeft de bedoelde groep criminelen te veel eer als je ze 'Nederlands staatsburger' noemt. Hun 'staatsburgerschap' zetten ze willens en wetens ZELF op het spel, dus dan ga je ook maar op de blaren zitten.quote:Op maandag 12 november 2007 10:41 schreef speknek het volgende:
Je kunt niet Marokko's halsstarrigheid gebruiken als een stok om Nederlandse staatsburgers mee te slaan.
Sorry, origineel Volkskrant-artikel - wat ik helaas niet can copy-pasten - heeft meer de insteek van onderwijs, taalvaardigheid, neef-nicht verhoudingen en analfabetisme.quote:Op maandag 12 november 2007 10:52 schreef DivineJester het volgende:
In hoeverre linkt de Topictitel met de inhoud van de gequote tekst in de OP?
Ik zie namelijk nergens ets staan dat op de achterlijkheid van de immigranten duidt.
Verder is dit makkelijk roepen natuurlijk, en heeft het niet veel om het lijf, behalve dat de VVD bezig is een rechtser en harder geluid te laten horen in de hoop wat minder zetels te verliezen dan nu in de peilingen wordt voorspeld.
Nee, ik wees er alleen op dat er al een topic over dit onderwerp is... Klik de link om mijn standpunten te lezen, zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 november 2007 10:36 schreef PJORourke het volgende:
Jij bent voor de import van incest en analfabetisme?
Je bent trouwens nog iemand een fles korenwijn schuldig.
OK, heb ik je verkeerd ingeschat.quote:Op maandag 12 november 2007 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, ik wees er alleen op dat er al een topic over dit onderwerp is... Klik de link om mijn standpunten te lezen, zou ik zeggen.
Ik ben overigens niemand een fles korenwijn schuldig, want ik ben geen enkele weddenschap aangegaan. In tegenstelling tot de indruk die jij kennelijk van mij hebt, is het NIET zo dat ik problemen met Marokkanen in Nederland niet onderken. Ik zie die problemen wel degelijk en wil ook dat ze krachtig worden bestreden. In het voorbeeld waar jij naar wijst, was er alleen sprake van een nieuwsfeit waarbij de afkomst van de dader niet vermeld stond. Ik vind het op zo'n moment NIET correct om al op voorhand te stellen dat het om een Marokkaan gaat.
Get over it? Makkelijk te zeggen voor jouw wellicht, ik ken dan toevallig mensen die constant hebben ondervonden in hun land en enkel daar af zijn gekomen door naar Nederland te emigreren. Of wel...volgens mij weet je toch echt niet waarover het soms gaat bij discriminatie.quote:Op maandag 12 november 2007 10:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tja, dat ben ik wel eens geweest... get over it. En geweld is al strafbaar, en daar gaat het om.
[..]
Tuurlijk, zou het niet gewoon zijn, dat alle mensen gewoon dezelfde rechten dienen te krijgen in een land....tuurlijk als 1 persoon die rechten verspeeld, mag je ze best van die persoon afnemen, maar een situatie krijgen waarbij je een klein groepje hebt die wettelijk bevoordeeld worden tegenover de rest Ergo de rest wordt gediscrimineerd lijkt me imho niet echt een fijne situatie....vooral daar dit in de historie nog nooit goed heeft gewerk...tijd voor plan B lijkt me dan...en ja..idd wettelijk vaststellen dat iedereen de zelfde rechten heeft, lijkt me dan beter.quote:Discriminatie in het strafrecht opnemen is ouderwets-linkse onzin ja, heeft meer met social engineering dan met een vrije samenleving te maken.
Nou joepie....je gaf enkel me de indruk dat je het wel was.quote:Alleen ben ik dat niet. Next.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |