Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel? De maatregel die de VVD voorstaat zou uitstekend kunnen helpen om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren omlaag te brengen. Misschien dat ze dan ook eens wat minder snel stoppen met school. Criminaliteit is een keuze.quote:Op maandag 12 november 2007 09:48 schreef speknek het volgende:
Grappig, ik zou juist het 'land uitzetten' dikdrukken. Vind ik volstrekt immoreel. De rest kan ik me nog redelijk voorstellen.
quote:Op maandag 12 november 2007 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel? De maatregel die de VVD voorstaat zou uitstekend kunnen helpen om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren omlaag te brengen. Misschien dat ze dan ook eens wat minder snel stoppen met school. Criminaliteit is een keuze.
Ik ben het inhoudelijk eens met alle punten die Kamp noemt, maar toch vind ik dat de VVD de weg kwijt is. Dat komt meer doordat ze nogal opzichtelijk op een wanhopige manier de spotlights zoeken met andermans stokpaardjes.
Dat gedoe over discriminatie is weer ouderwets links, politiek correct en belachelijk, maar dit toont aan dat de druk van politici die het porbleem wel serieus nemen - Wilders en Verdonk - wel z'n vruchten gaat afwerpen. Verder uitstekende voorstellen van een politicus die ik eik al had afgeschreven.quote:VVD wil hulp aan illegalen strafbaar stellen
Uitgegeven: 12 november 2007 08:06
Laatst gewijzigd: 12 november 2007 09:46
AMSTERDAM - Illegalen moeten actief worden opgespoord. Justitie moet burgemeesters en ambtenaren die hulp bieden aan illegalen vervolgen.
ANP
Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Henk Kamp in een notitie over migratie, zo meldt de Volkskrant maandag.
Kamp is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de islam'. Hij wil daarom dat de oproep tot gebed met geluidsversterking vanuit moskeeën wordt verboden.
Misdragen
Ook zou hij een verbod op 'alle gezichtsbedekkende kleding' wensen. Jongeren van 18 jaar en ouder met een dubbele nationaliteit moeten volgens Kamp hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen en het land worden uitgezet als zij zich misdragen.
Huwelijksmigratie
Daarnaast zou de liberaal de minimumleeftijd voor huwelijksmigratie willen verhogen van 21 jaar naar 24 jaar. Aspirant-huwelijkskandidaten zouden met dna-tests moeten aantonen geen neef en nicht te zijn.
De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid. Het aantal huwelijksmigranten zou de parlementariër van dertig- naar vijfduizend willen terugbrengen.
Discriminatie
De oud-minister van Defensie spreekt zich daarnaast uit tegen discriminatie. "Ieder individu heeft het recht zonder vooroordelen tegemoet te worden getreden. Discriminatie is even bedreigend voor de samenleving als radicalisering."
Kamp presenteert zijn notitie dinsdag in de Tweede Kamer bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Justitie.
(c) Novum
Dit is al een stokpaardje van de VVD voordat de PVV bestond.quote:Op maandag 12 november 2007 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het inhoudelijk eens met alle punten die Kamp noemt, maar toch vind ik dat de VVD de weg kwijt is. Dat komt meer doordat ze nogal opzichtelijk op een wanhopige manier de spotlights zoeken met andermans stokpaardjes.
Je kiest er toch zelf voor om 2 paspoorten te behouden?quote:Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Iemand uitzetten bij het plegen van een delict is immoreel omdat het discriminerend is. Als iemand met één paspoort dit delict pleegt wacht hem immers een andere straf.
Absoluut, het ging me er meer om dat mensen die hier geboren en getogen zijn, uitgezet worden naar een land waar ze misschien maar een halve binding mee hebben. Daarbij zadel je dan een ander land met ons probleem op, als je zo iemand het recht geeft zich Nederlands burger te noemen, dan moet je zelf ook maar de verantwoordelijkheid ervoor nemen.quote:Op maandag 12 november 2007 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
Je als migrant in Nederland vestigen, je kinderen niet fatsoenlijk opvoeden, je afzetten tegen de westerse samenleving, maar ondertussen WEL je hand ophouden voor een uitkering vind je NIET immoreel?
Soms moet je 'discrimineren' (lees: een bepaalde groep iets anders behandelen) om een probleem gericht aan te pakken. Stel dat de politie op een bepaalde plek preventief fouilleert, dan is er een wezenlijke kans dat het passerende omaatje van 83 mag doorlopen, maar dat de puber van 16 wél wordt gefouilleerd. Discriminatie?quote:Op maandag 12 november 2007 10:05 schreef IHVK het volgende:
Iemand uitzetten bij het plegen van een delict is immoreel omdat het discriminerend is. Als iemand met één paspoort dit delict pleegt wacht hem immers een andere straf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |