abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54536013
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:05 schreef Troubles. het volgende:
In dit topic zijn gympen genoemd, die de blanke TS zelf ook draagt. Verder komt de neger er met zijn blanke vrienden wel in. Dus over welke kenmerken heb jij het eigenljik?
Alle algemene kenmerken die overeenkomen met herrieschoppers uit het verleden. Dat kan neger zijn, dat kan ook het feit zijn dat hij alleen aan komt lopen (het zijn meestal de mensen die alleen naar een disco gaan die de dames in de zaak structureel lastigvallen). Het kan ook zijn dat de uitsmijter een van de mensen uit de groep wel kende en dat ze daarom mochten doorlopen. Mogelijk was hij kaal. Of hij droeg 'Karl Kani' of iets van 'Lonsdale'. En misschien groette hij de uitsmijter niet vriendelijk genoeg waardoor de uitsmijter vond dat hij er (te) agressief uitzag. Kies maar een reden, of een combinatie daarvan, uit en/of voeg nog een paar leuke toe.

Ook als je enkel het kenmerk neger kiest, maakt dat het niet rascistisch.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zondag 11 november 2007 @ 21:13:14 #152
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_54536042
Tsja het is niet best, de 'goeien' moeten ook altijd lijden onder de 'slechten' he
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_54536193
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:00 schreef 700MB het volgende:

[..]

Voor elk bedrijf dat ook in de toekomst wil voortbestaan is het dat wel.
[..]

Aha.
[..]

In deze discussie staat het WEL gelijk aan elkaar. Het zijn namelijk beide objectieve criteria op basis waarvan je iemand in een groep in kunt delen. Het is objectief bepaalbaar of iemand wel of geen neger is, en dat geldt ook voor een skinhead: je hebt een kaal hoofd of je hebt het niet. En ook voor mensen met sportschoenen aan. Het is niet objectief bepaalbaar of iemand herrie zal gaan schoppen, en dus is het de allereerlijkste methode om mensen waarbij de grootste kans bestaat dat ze het gaan doen te weigeren.
[..]

De intenties zijn allesbepalend. Het neger zijn is namelijk niet bepalend in de beslissing.
[..]

Doe dat eens wel, want dat is namelijk precies waar het hier om gaat. Jij kiest er zelf voor om alles wat in theorie ook maar iets met ras te maken zou kunnen als rascistisch te bestempelen. Dat is het echter niet.
Je herhaalt je woorden en gaat niet op mijn argumenten in. Ik denk dat we uitgepraat zijn.
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:54 schreef Athmozz het volgende:

[..]

moorden overtreed je de wet mee, iemand de toegang weigeren overtreed je geen enkele wet mee (en racisme kunnen ze toch niet aantonen aangezien dit hier naar alle waarschijnlijkheid zelfs niet eens de reden is).
Jij stelt dat je je bedrijf enkel moet inrichten op inkomsten. Als het meer inkomen oplevert, mag je negers weigeren, zeg je. Morele overwegingen zijn volgens jou niet van belang. Moorden zou dan ook mogen. Je bent niet consequent.

Het gaat niet om de legaliteit, even afgezien van het feit dat racisme wel degelijk verboden is in Nederland. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen moorden zonder dat de overheid erachter komt.
pi_54536212
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:12 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ook als je enkel het kenmerk neger kiest, maakt dat het niet rascistisch.
Ik noem dit dan ook racistisch.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54536248
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:18 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Je herhaalt je woorden en gaat niet op mijn argumenten in. Ik denk dat we uitgepraat zijn.
Ik ga wel op je argumenten in, maar dat op al je argumenten hetzelfde antwoord mogelijk is ligt meer aan jouw manier van argumenteren dan aan mijn antwoorden.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_54536267
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:19 schreef Troubles. het volgende:
Ik noem dit dan ook racistisch.
Hoe je het noemt maakt niet uit, het is het niet.
pi_54536374
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Iemand die zegt dat het okay is mensen in een openbare gelegenheid te weigeren op grond van hun huidskleur is een racist.

Dan kun je verder nog wel je 700MB vollullen maar dan is het klaar.
pi_54536539
quote:
Op zondag 11 november 2007 03:07 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik kom al bijna 5 jaar wekelijks (soms meerdere keren per week) in de Joffer in Deventer. Zo ook vanavond. Ik doe dit met een groep van 5 a 6 vrienden. Waaronder een vriend uit Gambia. En die werd vanavond voor de 2e keer binnen korte tijd geweigerd onder het mom 'sportschoenen niet toegestaan'.

Een feit is dat ikzelf K-Swiss draag (volledig witte sportschoenen) en ik kom er ALTIJD in.
Het vreemde is dat wanneer die Gambiase vriend van ons SAMEN met ons naar binnen gaat, hij gewoon mag doorlopen. Nu kwam hij 5 minuten later aanlopen.

Vanavond werd ik dus in de Joffer opgebeld door die Gambiase vriend die buiten stond. Hij was volledig overstuur. Ik heb m'n jas gepakt en ben vertrokken. Ik heb nog verhaal gehaald bij de uitsmijter maar hij wilde er verder niet op ingaan. Ik heb hem nog 2 euro gegeven (niemand geeft normaal geld daar) en hem een 'fijne avond' gewenst.

OF je weigert iedereen met sportschoenen OF je laat iedereen binnen, maar maak geen uitzonderingen voor allochtonen. Die uitsmijter moet beseffen wat voor een impact dit heeft gehad op die jongen.
Ik vind uitgaansgelegenheden die denken te kunnen bepalen wat jij aan moet hebben per definitie klote.
Gaat echt nergens over. Dat mensen naar dat soort keten gaan begrijp ik echt niet.
pi_54536580
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:25 schreef Troubles. het volgende:
Iemand die zegt dat het okay is mensen in een openbare gelegenheid te weigeren op grond van hun huidskleur is een racist.
Het is niet op basis van hun huidskleur, het is op basis van waarschijnlijkheid in welk hokje ze passen in combinatie met de kans op problemen. Dat is in sommige gelegenheden een groep negers die er komt, en in een andere een groep skinheads. Beide groepen worden geweigerd. Daar zit geen enkel verschil tussen in de weigering.
Het feit dat het soms om een huidskleur gaat is niet meer dan een trivialiteit. Een weigering zegt niet 'jij bent een neger dus je veroorzaakt problemen' maar het zegt 'er zijn hier wel eens negers geweest die problemen hebben veroorzaakt en dat willen we voor zijn'.

Het enige verschil wat er tussen de groepen zelf zit is dat de groep negers het zich persoonlijk aantrekt omdat ze dat nu eenmaal gewend zijn om te doen. Homo's zijn daar ook goed in. Meteen gillen en schreeuwen dat ze weer eens gediscrimineerd worden. Dat is niet zo. Accepteer dat eens.
pi_54536663
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:31 schreef McKillem het volgende:
Ik vind uitgaansgelegenheden die denken te kunnen bepalen wat jij aan moet hebben per definitie klote.
Gaat echt nergens over. Dat mensen naar dat soort keten gaan begrijp ik echt niet.
Dat gaat meestal een-op-een. Het is een leuke tent -> iedereen gaat er heen -> het wordt erg druk met teveel verschillende groepen -> conflicten tussen de groepen -> er moet gefilterd worden. En dan ga je kijken wat de overeenkomsten zijn geweest bij de verschillende conflicten.
pi_54536705
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:35 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat gaat meestal een-op-een. Het is een leuke tent -> iedereen gaat er heen -> het wordt erg druk met teveel verschillende groepen -> conflicten tussen de groepen -> er moet gefilterd worden. En dan ga je kijken wat de overeenkomsten zijn geweest bij de verschillende conflicten.
Je kan natuurlijk ook gewoon de conflicterende individuen weigeren in plaats van volledige volksstammen omdat ze bepaalde schoenen dragen.
pi_54536817
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:36 schreef McKillem het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon de conflicterende individuen weigeren in plaats van volledige volksstammen omdat ze bepaalde schoenen dragen.
Dat kan... soms. Vaak echter niet omdat het lang niet altijd dezelfde personen uit de groep zijn. Als er sporadisch een incidentje is, is dat prima mogelijk.
Maar op een gegeven moment gaat het als het een drukke, populaire locatie is uit de hand lopen. Er moet verhaal gehaald worden voor de vorige keer. De keer daarop komt er een nog grotere groep om wraak te nemen voor het verhaal halen van de vorige keer, en langzaamaan loopt dat uit de hand. En je moet het voorzijn anders krijgt je disco de eerstvolgende paar jaar een stempel 'tuig-HQ' of 'ruziefabriek'.
pi_54536872
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Racisme is het onderscheid maken door middel van ras.
pi_54536906
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Een kanarie is een vogel, maar niet elke vogel is een kanarie.
pi_54536908
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:42 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat kan... soms. Vaak echter niet omdat het lang niet altijd dezelfde personen uit de groep zijn. Als er sporadisch een incidentje is, is dat prima mogelijk.
Maar op een gegeven moment gaat het als het een drukke, populaire locatie is uit de hand lopen. Er moet verhaal gehaald worden voor de vorige keer. De keer daarop komt er een nog grotere groep om wraak te nemen voor het verhaal halen van de vorige keer, en langzaamaan loopt dat uit de hand. En je moet het voorzijn anders krijgt je disco de eerstvolgende paar jaar een stempel 'tuig-HQ' of 'ruziefabriek'.
En je denkt dat een deurbeleid tegen andersgekleurden die rellers wat kalmer maakt?

Volgens mij gaan dan zeker de ruiten aan diggelen en is de sfeer in de stad op scherp.
pi_54536939
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:45 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het onderscheid maken door middel van ras is racisme.
pi_54537031
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:45 schreef 700MB het volgende:

[..]

Goh, ga je het ineens begrijpen?
pi_54537065
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:46 schreef Dodecahedron het volgende:

dat is rassendiscriminatie..
pi_54537101
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:51 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

dat is rassendiscriminatie..
ook best.

I say tom-ay-to, you say tom-ah-to.
pi_54537183
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:45 schreef Dodecahedron het volgende:
En je denkt dat een deurbeleid tegen andersgekleurden die rellers wat kalmer maakt?
En jij denkt dat de skinheads of zwaar-onder-de-tattoos-zittende bikers die een net restaurant niet in mogen positiever reageren? Of uberhaubt op enig andere manier?
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:45 schreef Dodecahedron het volgende:
Volgens mij gaan dan zeker de ruiten aan diggelen en is de sfeer in de stad op scherp.
Mogelijk, maar gelet op het aantal tenten dat een deurbeleid heeft en het aantal dergelijke incidenten lijkt me dat bijzonder onwaarschijnlijk. Een deurbeleid, welk deurbeleid dan ook, is dan ook zelden zomaar uit de lucht gegrepen. Het is eigenlijk altijd het gevolg van een serie incidenten in de betreffende disco/straat/plein. Het deurbeleid is dan ook niet tegen 'andersgekleurden' het is tegen 'potentiele probleemgevallen'. Daarom mag iemand binnen een andere groep wel naar binnen waar hij alleen niet naar binnen zou mogen.
pi_54537296
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:55 schreef 700MB het volgende:

[..]

En jij denkt dat de skinheads of zwaar-onder-de-tattoos-zittende bikers die een net restaurant niet in mogen positiever reageren? Of uberhaubt op enig andere manier?
Die kunnen gewoon een net pak aan trekken en dan komen ze er gewoon in.
quote:
Mogelijk, maar gelet op het aantal tenten dat een deurbeleid heeft en het aantal dergelijke incidenten lijkt me dat bijzonder onwaarschijnlijk. Een deurbeleid, welk deurbeleid dan ook, is dan ook zelden zomaar uit de lucht gegrepen. Het is eigenlijk altijd het gevolg van een serie incidenten in de betreffende disco/straat/plein. Het deurbeleid is dan ook niet tegen 'andersgekleurden' het is tegen 'potentiele probleemgevallen'. Daarom mag iemand binnen een andere groep wel naar binnen waar hij alleen niet naar binnen zou mogen.
Als je een andersgekleurde direct als een potentieel probleem geval ziet dan ben je een racist.
pi_54537374
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:50 schreef Troubles. het volgende:
Goh, ga je het ineens begrijpen?
Ik begrijp het prima. Alle geweigerde negertjes die niets gedaan hebben/zullen doen voelen zich gekwetst omdat ze worden geweigerd. Waar het om gaat, en wat jij niet wilt begrijpen, is dat de eigenaar van de disco niet bezig is met het runnen van een liefdadige instelling en dat er wisnt gemaakt moet worden. Hij moet daartoe beslissingen nemen die daarop invloed kunnen hebben. Dat kan het weigeren van een groep zijn. Jij maakt daar iets persoonlijks van, maar het is alles behalve persoonlijk. Hij weet prima dat tussen de geweigerde groep, of dat nu negers zijn of iets anders, ook nette klanten zitten. Dat is echter, terecht, geen bezwaar als er problemen zijn die voorkomen moeten worden. Elk gevoel van gekwetstheid is dus op geen enkele manier terecht.
pi_54537390
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:46 schreef Dodecahedron het volgende:
Nee, dat is niet correct.
pi_54537595
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:02 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ik begrijp het prima. Alle geweigerde negertjes die niets gedaan hebben/zullen doen voelen zich gekwetst omdat ze worden geweigerd. Waar het om gaat, en wat jij niet wilt begrijpen, is dat de eigenaar van de disco niet bezig is met het runnen van een liefdadige instelling en dat er wisnt gemaakt moet worden. Hij moet daartoe beslissingen nemen die daarop invloed kunnen hebben. Dat kan het weigeren van een groep zijn. Jij maakt daar iets persoonlijks van, maar het is alles behalve persoonlijk. Hij weet prima dat tussen de geweigerde groep, of dat nu negers zijn of iets anders, ook nette klanten zitten. Dat is echter, terecht, geen bezwaar als er problemen zijn die voorkomen moeten worden. Elk gevoel van gekwetstheid is dus op geen enkele manier terecht.
Nee, weet je wat ik niet begrijp? Dat racisten blijven ontkennen dat ze racist zijn maar tegelijkertijd keihard zeggen dat het prima is om mensen, enkel op grond van hun huidskleur toegang tot een openbare gelegenheid te weigeren.
pi_54537669
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:58 schreef Dodecahedron het volgende:
Die kunnen gewoon een net pak aan trekken en dan komen ze er gewoon in.
Nee, dat is lang niet altijd waar.
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:58 schreef Dodecahedron het volgende:
Als je een andersgekleurde direct als een potentieel probleem geval ziet dan ben je een racist.
Zeker niet. Het is over het algemeen prima statistisch gezien te onderbouwen dat iemand een groter risico oplevert dan een ander. En dat is soms een neger, soms een andere groep. Waar het echter op neer komt is dat er een probleem is (steeds ruzie in de zaak) en dat de eigenaar op een gegeven moment toch iets moet ondernemen.
Een uitgebreid psychologisch onderzoek bij elke bezoeker is niet mogelijk, en oplossingen als pas-systemen kunnen in theorie wel maar dan kan je concurrentiepositie behoorlijk beinvloeden. Dus moet de oplossing zo simpel mogelijk zijn wil het zowel uitvoerbaar blijven als werken.
En dat is een filter zoals een deurbeleid. Het werkt nooit vlekkeloos, er worden mensen geweigerd die wel een nette bezoeker zijn, en er komt ook wel iemand binnen die niet aan het weiger-profiel voldoet maar toch problemen veroorzaken. Een perfect systeem bestaat niet en dat hoeft ook helemaal niet.
Het is dus nooit persoonlijk, en dus ook geen vorm van discriminatie.
pi_54537717
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:10 schreef Troubles. het volgende:
Nee, weet je wat ik niet begrijp? Dat racisten blijven ontkennen dat ze racist zijn maar tegelijkertijd keihard zeggen dat het prima is om mensen, enkel op grond van hun huidskleur toegang tot een openbare gelegenheid te weigeren.
Het is niet op grond van hun huidskleur.
  zondag 11 november 2007 @ 22:15:44 #177
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54537754
Heel lullig voor de andersgekleurde medemensch die zich gewoon sociaal gedraagt, maar dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Negers en Turken/Marokkanen hebben een ander 'eergevoel' dan de gemiddelde autochtoon, zijn eerder in den kuif gepikt etc. Net zoals de boer, kaalkop, de voetbalsupporter en het volk met de plakplaatjes en ijzerwaren in het smoelwerk, weet je gewoon dat de kans op ellende gewoon groter is dan met doorsneevolk of studenten. Ik denk trouwens dat een club brallende corpsballen ook heel vaak geweigerd wordt.

Een kroeg/disco kan ook bang zijn een bepaald stempel te krijgen als er te veel mensen van een bepaalde, opvallend aanwezige groep zijn. Dus dat ze een maatschappelijk aanvaardbaar gehalte aan etniërs binnenlaten, en dan met name in gemengde groepen.

Maar nogmaals, lullig voor de vriend van TS.

Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 11 november 2007 @ 22:18:51 #178
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_54537864
Een voormalig collega van mij had een bar/disco achtig iets, als er dan allochtonen binnen kwamen draaide hij nederlandstalige muziek, waren ze zo weer weg.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  zondag 11 november 2007 @ 22:26:01 #179
66083 Platina
78th Element
pi_54538122
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:10 schreef xman het volgende:

Naderhand nog met 2 verschillende dronken breezersletjes zitten zoenen.. maarja das een ander verhaal.
Damn.. maar waar ging het ook alweer over. Ohja.. ik kom altijd wel binnen..
bedankt voor het melden. nu zul je weer goed slapen vannacht wetende dat je met 2 meisjes hebt gekust en je e-penis weer un paar cm gegroeid is?
  zondag 11 november 2007 @ 22:26:31 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54538138
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is mooi. Dan worden kwaliteitsgelegenheden niet vervuild met petjesdragende VMBO-josti's op gympen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 11 november 2007 @ 22:54:21 #181
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_54539073
ik snap niet dat je gewoon verhaal bent gaan halen? als je er al zo lang komt...vraag dan ook gewoon de eigenaar van die tent om uitleg ofzo, beetje krom om vanwege iemand die net in dienst is (doet gewoon zn werk, hij zal vast niet vanwege zijn persoonlijke afkeur alleen donkere mensen weigeren) nooit meer naar die tent toe te gaan

natuurlijk is het flauw, ik heb ook vrienden die het soms meemaken, maar bij uitgaansgelegenheden kiezen ze er vaker voor om alles over één kam te scheren dan individueel personen van een bepaalde afkomst te blokken bij de ingang
Primum non nocere
pi_54539268
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:26 schreef Platina het volgende:

[..]

bedankt voor het melden. nu zul je weer goed slapen vannacht wetende dat je met 2 meisjes hebt gekust en je e-penis weer un paar cm gegroeid is?
Hahaha.. ja ach. Het boeit me niet enorm.. Dat was eigenlijk m'n boodschap.
Zulke paupertenten wil je nieteens bezoeken joh. En als het je zo ontzettend deert (ik kan begrijpen dat dat gebeurt met maar 1 goede tent in een dorp), maak dat dan terplekke kenbaar. Het liefst met zoveel mogelijk (liefst blanke) vrienden dreigen zo'n tent te boycotten.

Of doe nieteens de moeite joh. Je treft ze het hardst door juist niet je geld daar uit te geven. En neem zoveel mogelijk vrienden mee.
pi_54539411
quote:
Wat ben jij een eng mannetje. Een neger weigeren maakt iemand niet meteen een racist. Jij bent zeker van het type dat graag het stempel racist op iemand drukt zodat je een rechtvaardiging hebt om hem door zijn kop te schieten. Anti-racisten zijn daardoor nog altijd 100 keer erger dan de door hen vermeende racisten.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_54539579
quote:
Op zondag 11 november 2007 23:08 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Wat ben jij een eng mannetje. Een neger weigeren maakt iemand niet meteen een racist. Jij bent zeker van het type dat graag het stempel racist op iemand drukt zodat je een rechtvaardiging hebt om hem door zijn kop te schieten. Anti-racisten zijn daardoor nog altijd 100 keer erger dan de door hen vermeende racisten.
Lees het topic anders eens goed door, vrouwtje.

Ik heb nergens maar dan ook nergens gezegd dat iemand een racist is om een enkele neger te weigeren.
Iemand is wel racistisch om iemand te weigeren in een openbare gelegenheid op grond van een huidskleur.
pi_54540502
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:18 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jij stelt dat je je bedrijf enkel moet inrichten op inkomsten. Als het meer inkomen oplevert, mag je negers weigeren, zeg je. Morele overwegingen zijn volgens jou niet van belang. Moorden zou dan ook mogen. Je bent niet consequent.
Er is wel degelijk een groot verschil. Als je iemand vermoord is dat iets waar die persoon héél veel last van heeft en zijn omgeving ook, als je iemand de toegang tot een discotheek ontzegt door negers te weigeren, ga je die mens daar hoogstens eens mee geirriteerd hebben en that's it. Een enorm groot verschil dus lijkt me. Morele overwegingen komen idd ver achteraan bij dergelijke beslissingen, maar ik zeg niet dat ze er helemaal niet zijn. Sommige dingen (zoals in dit geval de neger) zijn best te overwegen tov wat het resultaat ervan is, andere dingen zijn gewoon niet te overwegen (zelfs al zou het en schitterend resultaat hebben)
quote:
Het gaat niet om de legaliteit, even afgezien van het feit dat racisme wel degelijk verboden is in Nederland. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen moorden zonder dat de overheid erachter komt.)
Daar kom je op een belangrijk punt om te bekijken wat je als bedrijf doet. Een moord kan je idd mss plegen zonder dat ze er ooit achter komen, maar stél ze komen erachter, dan heb je het serieus zwaar aan je been, en dan wordt jij normaal persoonlijk vervolgd en zal het bedrijf daar niet/amper klappen van ondervinden.
Stel dat die neger dit wil aanbrengen als racisme (wat die heel wss niet doet), dan nog kan je dat met een ietwat deftige advocaat wel op een minnelijke schikking laten uitdraaien, en in de meeste gevallen gewoon in zo laten voorkomen dat je in je recht staat. Als er een rechtzaak van zou komen zijn het jou 2 of 3 buitenwippers die gaan getuigen tegen 1 persoon die jou aanklaagt, en de uitvluchten zijn rap gevonden (niet passende klederdracht, te opgejaagd gedrag waardoor er verdenking was van druggebruik, niet in orde met de kledingsvoorschriften...)
Het is dus woord tegen woord, wat je nooit echt een zware veroordeling zal opleveren, hoogstens een normale boete. Dergelijke zaken calculeer je als bedrijf soms in; de boete / sanctie die tegenover een "misdrijf" staat. Soms is het zelfs interessanter vanuit het oogpunt van het bedrijf om er de overtreding bij te pakken.

Beschouw het als 150 of 180 rijden op de snelweg. Als je gepakt wordt aan 150 valt de boete nog best mee, dus dat is best te doen om die overtreding te begaan. Als je gepakt wordt aan 180 is het intrekking rijbewijs, dus dat kan er niet meer door. Afweging => 150 rijden.
(of zoals de belastingen verkeerd aangeven; sowieso doen, maar subtiel genoeg dat het niet opvalt & je dus niet gepakt wordt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54540644
Ach, ik word ook weleens geweigerd bij bepaalde (ballen)tenten wanneer ik niet met vrouwen ben. Ligt toch echt aan het publiek wat ze in de tent willen hebben, ik met mijn kale hoofd en soms allochtone vrienden zijn nou eenmaal niet het publiek wat ze in die ballententen zoeken. Jammer, maar waar.
pi_54543267
quote:
Op zondag 11 november 2007 23:56 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een groot verschil. Als je iemand vermoord is dat iets waar die persoon héél veel last van heeft en zijn omgeving ook, als je iemand de toegang tot een discotheek ontzegt door negers te weigeren, ga je die mens daar hoogstens eens mee geirriteerd hebben en that's it. Een enorm groot verschil dus lijkt me. Morele overwegingen komen idd ver achteraan bij dergelijke beslissingen, maar ik zeg niet dat ze er helemaal niet zijn. Sommige dingen (zoals in dit geval de neger) zijn best te overwegen tov wat het resultaat ervan is, andere dingen zijn gewoon niet te overwegen (zelfs al zou het en schitterend resultaat hebben)
[..]

Daar kom je op een belangrijk punt om te bekijken wat je als bedrijf doet. Een moord kan je idd mss plegen zonder dat ze er ooit achter komen, maar stél ze komen erachter, dan heb je het serieus zwaar aan je been, en dan wordt jij normaal persoonlijk vervolgd en zal het bedrijf daar niet/amper klappen van ondervinden.
Stel dat die neger dit wil aanbrengen als racisme (wat die heel wss niet doet), dan nog kan je dat met een ietwat deftige advocaat wel op een minnelijke schikking laten uitdraaien, en in de meeste gevallen gewoon in zo laten voorkomen dat je in je recht staat. Als er een rechtzaak van zou komen zijn het jou 2 of 3 buitenwippers die gaan getuigen tegen 1 persoon die jou aanklaagt, en de uitvluchten zijn rap gevonden (niet passende klederdracht, te opgejaagd gedrag waardoor er verdenking was van druggebruik, niet in orde met de kledingsvoorschriften...)
Het is dus woord tegen woord, wat je nooit echt een zware veroordeling zal opleveren, hoogstens een normale boete. Dergelijke zaken calculeer je als bedrijf soms in; de boete / sanctie die tegenover een "misdrijf" staat. Soms is het zelfs interessanter vanuit het oogpunt van het bedrijf om er de overtreding bij te pakken.

Beschouw het als 150 of 180 rijden op de snelweg. Als je gepakt wordt aan 150 valt de boete nog best mee, dus dat is best te doen om die overtreding te begaan. Als je gepakt wordt aan 180 is het intrekking rijbewijs, dus dat kan er niet meer door. Afweging => 150 rijden.
(of zoals de belastingen verkeerd aangeven; sowieso doen, maar subtiel genoeg dat het niet opvalt & je dus niet gepakt wordt)
Ik geloof dat je het niet begrijpt. Je probeert de bedrijfsvoering te rechtvaardigen door te stellen dat morele belangen niet meewegen, maar alleen praktische. Dat is onjuist, want moorden, zo stel je zelf, zou niet mogen omdat de persoon daar "héél veel last van heeft". Het verschil tussen moorden en discrimineren op ras ligt bij jou dus in een (geheel subjectief) verschil van ernst. Je argument dat moraliteit niet mee kan spelen in bedrijfsvoering blijft daardoor geheel invalide.
  maandag 12 november 2007 @ 08:38:23 #188
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_54543287
negervrij stappen is 14.gif
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_54543318
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:03 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee, dat is niet correct.
Dat is wel correct. Even wat 'autoritaire verwijzingen' aangezien normale argumenten voor jou blijkbaar niet gelden

Wikipedia
Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven.

Van Dale
racisme
ra·cis·me
/rasIsm«/, /rAsIsm«/
het
1
·
opvatting dat het ene ras superieur is aan het andere en, daaruit voortvloeiend, dat ten aanzien van het ene ras andere maatstaven kunnen (mogen) worden aangelegd dan ten aanzien van het andere
synoniem: rassenwaan
2
·
discriminatie op grond van het ras

3
·
(metonymisch) uiting van rassenwaan

En daar wil ik aan toevoegen dat het spel van termen niet uitmaakt. Wanneer je mensen weigert op ras op basis van een kansberekening ben je net zo immoreel en onmenselijk bezig als wanneer je mensen weigert omdat je negers haat. Je kan dit verschil niet hard maken. "Intenties" van mensen is niet waar het hier om draait. Al zou het wel; de horecabaas is op de hoogte van het feit dat hij mensen buitensluit. Zijn intentie is dus geld verdienen en dat is voor hem belangrijker dan de intentie mensen goed te behandelen. Dat maakt hem evengoed kandidaat voor de blaam.
pi_54543500
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ik geloof dat je het niet begrijpt. Je probeert de bedrijfsvoering te rechtvaardigen door te stellen dat morele belangen niet meewegen, maar alleen praktische. Dat is onjuist, want moorden, zo stel je zelf, zou niet mogen omdat de persoon daar "héél veel last van heeft". Het verschil tussen moorden en discrimineren op ras ligt bij jou dus in een (geheel subjectief) verschil van ernst. Je argument dat moraliteit niet mee kan spelen in bedrijfsvoering blijft daardoor geheel invalide.
Mijn argument blijft staan maar om andere redenen: Moorden wordt je persoonlijk voor vervolgd & is de sanctie té groot, weigeren op basis van huidskleur wordt je niet persoonlijk voor vervolgd én de sanctie valt nog best goed mee ook (als je al veroordeeld wordt), dus dat kan je je als bedrijf nog wel permitteren.

De persoonlijke moraal moet je zoveel mogelijk proberen vervlakken als je dergelijke beslissingen neemt, niet volledig in een hoekje drukken & er niet naar kijken. Dingen die nog enigszins een beetje aanvaardbaar zijn kan je uithalen, zaken die sowieso niet aanvaardbaar zijn niet meer.
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
En daar wil ik aan toevoegen dat het spel van termen niet uitmaakt. Wanneer je mensen weigert op ras op basis van een kansberekening ben je net zo immoreel en onmenselijk bezig als wanneer je mensen weigert omdat je negers haat. Je kan dit verschil niet hard maken. "Intenties" van mensen is niet waar het hier om draait. Al zou het wel; de horecabaas is op de hoogte van het feit dat hij mensen buitensluit. Zijn intentie is dus geld verdienen en dat is voor hem belangrijker dan de intentie mensen goed te behandelen. Dat maakt hem evengoed kandidaat voor de blaam.
Ik vind dit verschillend hoor (niet dat het er iets toe doet trouwens), in het 1ste geval heb je een gegronde & beredeneerde keuze gemaakt (die weliswaar discutabel is), in het 2de geval gaat het puur om vooroordelen.
Vaak komen die vooroordelen redelijk goed overeen met de statistieken, en daardoor worden er vaak beschuldigingen van racisme geuit. Het bedrijf waar ik werk heeft tot nu toe 6x een vreemdeling (marokaan/turk) in dienst gehad, en alle zes zijn ze binnen de 3 maand aan de deur gezet wegens niet afkomen / diefstal van het bedrijf, terwijl dat bij gewone blanken (en er werken ook Fransen & een hollander) véél lager ligt (1 man op rond de 50). Verwacht jij dat bij een sollicitatie die vreemdeling nog aangenomen gaat worden? Enkel als het moet, anders nemen we wel eentje die statistisch gezien véél minder risico inhoudt.
Zijn ze dan ook immoreel bezig? Ik vind van niet.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54543636
huilie
pi_54543663
Tja, de goeie lijden onder de kwaaien he.
pi_54543979
Hier is het nog veel erger,

je word hier geweigerd als je blank bent en nette schoenen aanheb

Dus de kroegen zijn elke week leeg
pi_54544002
zeg, maar mensen uit Gambia zijn toch erg atletisch per definitie,

Waarom heeft hij niet over hem heen gesprongen en naar een donker hoekje gerent in die kroeg
pi_54544461
quote:
"Intenties" van mensen is niet waar het hier om draait.
Intenties zijn in alle gevallen, altijd, in elke situatie belangrijker dan het uiteindelijke resultaat. Niet alleen hier in deze situatie, maar zonder uitzondering overal en altijd.

Iets goeds doen met slechte motivatie is altijd slechter dan iets slechts doen met de juiste motivatie.

In de meeste gevallen zijn motivaties overigens enkel als 'neutraal' te kenmerken, aangezien een betrokkende subjectief is door zijn betrokkenheid en een buitenstaander te weinig informatie heeft over de beweegredenen om een objectief oordeel te kunnen vormen.
quote:
Al zou het wel; de horecabaas is op de hoogte van het feit dat hij mensen buitensluit. Zijn intentie is dus geld verdienen en dat is voor hem belangrijker dan de intentie mensen goed te behandelen. Dat maakt hem evengoed kandidaat voor de blaam.
Ik zou zeggen: welkom in een kapitalistische samenleving. Het doel van elke ondernemer is het om zoveel mogelijk winst te maken, het is niet zijn levensmissie om het leven van zijn klanten zo perfect mogelijk te laten zijn.

Elke verstandige ondernemer ziet zijn klanten niet als individuen maar deelt ze in in segmenten op basis van de mogelijke waarde (of kostenpost) die ze vertegenwoordigen. Dat kan zijn op basis van leeftijd: jongeren bellen relatief meer en zijn dus interessanter voor telecombedrijven; ouderen hebben relatief vaker een prepaid met een 1 maal per jaar opgewaardeerd beltegoed en die kosten alleen maar een hoop geld. Ook kan je selecteren op gezinssamenstelling (banken willen graag gezinnetjes zodat ze daar een hypotheek aan kunnen slijten) of op adres (teveel negatieve (fraude) ervaringen uit een bepaalde postcode en het risico wordt bij een lening gewoon te groot om hem nog te verstrekken).

Meer klanten zorgt voor meer overheadkosten, dus wil je als bedrijf alleen maar klanten die meer opleveren dan ze kosten. Dus wat doe je dan: je neemt maatregelen om te zorgen dat je zoveel mogelijk klanten uit het gewenste segment binnenhaalt. Dat daar een paar tussen zitten die alsnog alleen maar geld kosten neem je op de koop toe, evenals het risico dat je een aantal 'big fish' in de overige segmenten laat liggen. Het wel toelaten van leden van ongewenste segmenten komt ook voor, maar ook dat is dan enkel een strategisch besluit: een klant die alleen maar geld kost kan een winstgevende klant binnenbrengen, word-of-mouth is een heel krachtig reclameinstrument.

Je kan het het best interpreteren als het duperen van een onschuldige groep op basis van de acties van anderen. Dat is echter op geen enkele manier de bedoeling van een dergelijk bedrijf, het enkele doel hier is het niet laten duperen van zichzelf.

Voor de disco in kwestie zijn de segmenten versimpeld op verschillende niveaus in te delen: 1 groep die elke zaterdagavond hun volledige loon van die week er opdrinken, 1 groep die niet veel drinkt maar ook niet weinig, 1 groep die eigenlijk de hele avond met 1 watertje doet. Elk van die groepen verdeel je dan verder onder: een deel van elk segment veroorzaakt nooit problemen, een deel is wel eens lastig maar tolerabel en een deel veroorzaakt regelmatig problemen. Op het moment dat uit een van deze selecties problemen ontstaan kijk je naar de waarde van die groep voor je disco.
Het zal daarbij zo zijn dat probleemveroorzakers uit de veel-besteders-groep meer problemen kunnen veroorzaken voordat ze eruit gezet worden dan wanneer ze in de waterdrinkers-categorie vallen, maar ook voor die groep houdt het een keer op. Als de problemen meevallen zijn alle groepen welkom. Zodra er wel problemen zijn is de groep die de problemen veroorzaakt niet meer welkom. Om te kijken welke groep het is die niet meer welkom is kijk je naar overeenkomstige eigenschappen. Dat kan het lid zijn van dezelfde voetbalclub zijn. Daar kun je alleen iets mee als ze altijd naar je disco komen met sjaaltjes/shirts van de betreffende club. Als ze dat niet doen zijn ze bij de ingang niet te selecteren, hoogstens binnen als ze samenscholen. Dat kunnen ook de skinheads zijn. Daar is wel al een collectieve eigenschap aan te ontdekken, namelijk het afwezig zijn van haar. Die zijn op basis van die eigenschap prima te filteren. Er kunnen daarbij ook een paar uit de groep grootverbruikers die nooit problemen veroorzaken gefilterd worden, maar dat is enkel een bedrijfsrisico, niet persoonlijk.

Pas bovenstaande redeneringen toe op negers en je zult zien dat het ras-aspect in deze kwestie enkel een toevalligheid is die gelet op de statistische en financiele achtergrond erachter op geen enkele manier relevant is.

Als jij een product op eBay of marktplaats zet en je krijgt 1 reactie van een Nigeriaan in uitermate slecht Engels en 1 reactie van een (toevallig blanke) Amerikaan geloof ik er niets van dan er veel personen zijn die met die Nigeriaan in zee gaan. Er zijn nu eenmaal teveel van dergelijke oplichters. Toch zijn er ook genoeg Nigerianen die wel eerlijk zijn. En er zijn ook genoeg Nigerianen die eerlijk zijn en belabbert Engels schrijven. Die keuze heeft, net als het deurbeleid van de disco, niets met de persoon in kwestie te maken. Ook niet met het feit dat hij Nigeriaan is. Enkel en alleen met ervaringen uit het verleden. En met het feit dat jij niet opgelicht wilt worden.
pi_54544978
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:29 schreef VlaDje het volgende:
zeg, maar mensen uit Gambia zijn toch erg atletisch per definitie,

Waarom heeft hij niet over hem heen gesprongen en naar een donker hoekje gerent in die kroeg
Ja klopt, en alle joden zijn rijk en aziaten kunnen goed rekenen.
  maandag 12 november 2007 @ 10:50:22 #197
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54545639
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:22 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Ja klopt, en alle joden zijn rijk en aziaten kunnen goed rekenen.
Die worden dan ook meestal wel gewoon toegelaten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 november 2007 @ 10:58:12 #198
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_54545849
Die uitsmijter denkt ook

" Hee ik weiger die achterlijke negers en krijg nog 2euro van ze ook "
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_54546571
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:58 schreef Rozevla het volgende:
Die uitsmijter denkt ook

" Hee ik weiger die achterlijke negers en krijg nog 2euro van ze ook "
Uitsmijters denken niet.
  maandag 12 november 2007 @ 11:34:04 #200
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54546756
quote:
Op zondag 11 november 2007 03:09 schreef thedude0 het volgende:
De neger gaat er nog weken van wakker liggen

whehehe! Ligt ie daar in zijn tentje in foetushouding apatisch voor zich uit te staren! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')