Voordat de term 'kut-marokkaan' was ingeburgerd, het politiek-correcte denken in bijna alle lagen van de bevolking de norm was en Fortuyn's sterrendom nog moest flonkeren, was er al sprake van straatterrorisme door Marokkanen.quote:(Novum) - Nederlanders bestempelen crimineel gedrag van groepen Marokkanen onterecht als een product van hun cultuur. Ook wetenschappers maken die fout, stelt Jan Dirk de Jong dinsdag. De criminoloog promoveert volgende week aan de Rijksuniversiteit Groningen.
De Jong deed onderzoek naar Marokkaanse jongeren in de Amsterdamse wijk Slotervaart. Volgens hem wordt crimineel gedrag van groepen Marokkaanse jongens vaak verklaard door de vechtersmentaliteit die hun ouders zouden hebben meegenomen uit het Rifgebergte. De onderzoeker bestrijdt dit.
De jongens voelen zich afgewezen doordat Nederlanders hen zien als 'kut-Marokkanen' of 'Marokkaanse straatterroristen', stelt De Jong. Daardoor zijn zij sterker op elkaar aangewezen, wat groepsprocessen versterkt. "Hierdoor raken zij sneller verstrikt in onderlinge gedragsverwachtingen van hun straatcultuur, hetgeen kan uitmonden in onverwacht heftig delinquent groepsgedrag."
Bovendien ontstaan er 'versterkte loyaliteitsverwachtingen' binnen de groep en 'extreme vijandigheden naar buiten toe'. De reacties op hun gedrag worden ook nog aangewend om crimineel gedrag te gaan vertonen, zegt De Jong.
Volgens de promovendus zijn Nederlanders daarmee zelf verantwoordelijk voor het verhevigen van delinquent groepsgedrag en de ontwikkeling van een straatcultuur. Het groepsgedrag wordt ervaren als uitdagend en agressief. "We moeten deze jongens in de eerste plaats beschouwen als onze jongens. Geen Marokkaanse, maar Nederlandse jongens."
De onderzoeker zegt dat geen sprake is van onwil bij de Marokkaanse straatjongens, maar van 'knellende onmacht'. "Ze proberen gezichtsverlies te beperken door de indruk te wekken dat ze er zelf bewust voor kiezen zich delinquent te gedragen."
Wie is zoo zieligquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:26 schreef HarryP het volgende:
Ze zijn zooooo zielig.
past het niet in jou beeld is het gelijk onzinquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:34 schreef Vamps het volgende:
Wat een onzin. Nu worden die lui wederom in de slachtoffer positie gezet.
Ik vind het geen onzin "omdat het niet in mijn beeld past". Met je ongegronde oordelen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:37 schreef Meki het volgende:
[..]
past het niet in jou beeld is het gelijk onzin
ga eerst in verdiepen voordat je iets roept
Laat er eens één afstuderen op het feit WAARDOOR autochtone Nederlanders hen zo zien, ipv standaard van het slechte van autochtonene en goede van allochtonen in het algemeen en Marokkaanse straatschoffies in het bijzonder uit te gaan.quote:De jongens voelen zich afgewezen doordat Nederlanders hen zien als 'kut-Marokkanen' of 'Marokkaanse straatterroristen', stelt De Jong.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:43 schreef Vamps het volgende:
[..]
Ik vind het geen onzin "omdat het niet in mijn beeld past". Met je ongegronde oordelen.
Daarnaast heb ik me er genoeg in verdiept om er een mening over te kunnen hebben.![]()
Meki is waarheid!quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo verdiept je wilt lezen wat jij wilt lezen
Kijk als je luistert naar wat ik zeg . dan is dat een andere verhaal
Gast, je gaat toch niet menen dat ik een tekst met een dergelijke opbouw en zo rijk aan argumenten en logica serieus moet nemen, he?quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo verdiept je wilt lezen wat jij wilt lezen
Kijk als je luistert naar wat ik zeg . dan is dat een andere verhaal
En direct wijzen naar anderen in plaats van jullie eigen problemen aan de kaak te stellen. Typisch. Net als dat wanneer je een slechte cijferlijst hebt, zeggen dat er anderen zijn die het nog slechter hebben gedaan. Het gaat toch om het beeld van jouw gemeenschap, die wil je toch verbeteren, in plaats van het te ontkennen, neem de kritiek aan voor de waarheid en doe er iets constructiefs mee in jullie eigen gemeenschap, en zorg dat jullie minder vaak in een negatief daglicht worden gesteld.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:32 schreef Meki het volgende:
En crimineel Nederlandse criminelen zeker de schuld van Aliens
Zorg jij heel snel en gelijk nu meteen dat Nederlandse hooligans niet meer gaan rellen ?? en zorg potverdorie dat de pedofielen aangepakt moeten worden. En zorg dat jullie niet in een slechte daglicht komen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En direct wijzen naar anderen in plaats van jullie eigen problemen aan de kaak te stellen. Typisch. Net als dat wanneer je een slechte cijferlijst hebt, zeggen dat er anderen zijn die het nog slechter hebben gedaan. Het gaat toch om het beeld van jouw gemeenschap, die wil je toch verbeteren, in plaats van het te ontkennen, neem de kritiek aan voor de waarheid en doe er iets constructiefs mee in jullie eigen gemeenschap, en zorg dat jullie minder vaak in een negatief daglicht worden gesteld.
Want als er niet zoveel Marokkanen meer in nieuwsberichten verschijnen, heeft de Nederlander geen stok meer om mee te slaan. De vis voedt zichzelf niet.
Kijk ik lees wat de waarheid is. en dat moet jij ook doen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:59 schreef Vamps het volgende:
[..]
Gast, je gaat toch niet menen dat ik een tekst met een dergelijke opbouw en zo rijk aan argumenten en logica serieus moet nemen, he?
Mag ik meteen vragen waarom jij concludeerd dat ik mijn mening baseer op wat ik lees en niet op wat ik ervaar?![]()
Meki wil eigenlijk zeggen:quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Kijk ik lees wat de waarheid is. en dat moet jij ook doen.
Begin maar eerst Telegraaf en rechtse media´s te boycotten
En wat als ze dat nou gewoon ZIJN? Het politiebureau met stenen bekogelen, potenrammen aan de Reguliersdwarsstraat, gewelddadige berovingen... - Het ZIJN gewoon criminelen en ze WILLEN dat ook gewoon zijn. Dan moet je niet piepen dat je ook als zodanig wordt betiteld.quote:De jongens voelen zich afgewezen doordat Nederlanders hen zien als 'kut-Marokkanen' of 'Marokkaanse straatterroristen', stelt De Jong. Daardoor zijn zij sterker op elkaar aangewezen, wat groepsprocessen versterkt. "Hierdoor raken zij sneller verstrikt in onderlinge gedragsverwachtingen van hun straatcultuur, hetgeen kan uitmonden in onverwacht heftig delinquent groepsgedrag."
Dus, door die indruk te wekken, of door zichzelf er daadwerkelijk schuldig aan te maken, zorgen ze zelf voor het stempel. Ik heb echt geen seconde beklag met ze. Dat Nederlanders er deels ZELF voor verantwoordelijk zijn, ben ik trouwens WEL met de onderzoeker eens. De uitspraak althans, niet de onderbouwing. We hebben het namelijk veel te ver uit de klauwen laten lopen, door jarenlang veel te soft te straffen.quote:Volgens de promovendus zijn Nederlanders daarmee zelf verantwoordelijk voor het verhevigen van delinquent groepsgedrag en de ontwikkeling van een straatcultuur. Het groepsgedrag wordt ervaren als uitdagend en agressief. De onderzoeker zegt dat geen sprake is van onwil bij de Marokkaanse straatjongens, maar van 'knellende onmacht'. "Ze proberen gezichtsverlies te beperken door de indruk te wekken dat ze er zelf bewust voor kiezen zich delinquent te gedragen."
Volledig mee eens.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:15 schreef Bakf het volgende:
Voordat de term 'kut-marokkaan' was ingeburgerd, het politiek-correcte denken in bijna alle lagen van de bevolking de norm was en Fortuyn's sterrendom nog moest flonkeren, was er al sprake van straatterrorisme door Marokkanen.
Dat zo'n man gaat promoveren, is echt te gek voor woorden want hij heeft geen verstand van het leggen van wetenschappelijk verantwoorde causale relaties.
Nu doe je precies wat ik net zei dat het probleem in stand houdt, wijzen naar anderen. Zo los je natuurlijk nooit iets op. Dit doet me denken aan een moordenaar die in de rechtszaal stelt dat hij vrijgepleit moet worden omdat er ook andere moordenaars rondlopen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Zorg jij heel snel en gelijk nu meteen dat Nederlandse hooligans niet meer gaan rellen ?? en zorg potverdorie dat de pedofielen aangepakt moeten worden. En zorg dat jullie niet in een slechte daglicht komen.
En snel een beetje![]()
Je hebt hele proefschrift al ingezien, dat je zo stellig bent?quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:15 schreef Bakf het volgende:
Dat zo'n man gaat promoveren, is echt te gek voor woorden want hij heeeft geen verstand van het leggen van wetenschappelijk verantwoorde causale relaties.
Vertel? Omdat ze dingen roepen die niet in jouw christelijke straatje passen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:20 schreef Jurgen21 het volgende:
Criminologen neem ik al jaren niet meer serieus![]()
omdat dat rifgebergte-tuig in Marokko al helemaal geen schijn van kans maakt. Hier krijgen ze tenminste nog graties geld, en mogen ze van tijd tot tijd ongestraft rellen onder het mom van "iek ben klaain en zaai sein groot en das niet ierluuk, owh nee.", iets wat in Marokko ondenkbaar zou zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag: als zo veel Marokkaanse jongeren in Nederland *menen* dat ze geen kans maken omdat ze Marokkaan zijn, waarom verkassen ze dan niet naar een land waar ze meer kans hebben? Zou ik persoonlijk liever doen dan crimineel worden. Maar die keuze maken ze dus bewust. Liever crimineel dan je eigen toekomst opbouwen.
Dat is natuurlijk baarlijke nonsens.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:07 schreef Bushmaster het volgende:
In dit land heeft iedereen gelijke kansen.
Onderbouw dat eens, ipv roepen dat het onzin is. Ik zie voor iedereen dezelfde kansen en de vrienden van mij die van oorsprong geen nederlandse achtergrond hebben heb ik nooit steen en been horen klagen over dat ze gediscrimineerd werden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk baarlijke nonsens.
V.
Ik zie toch echt 'allochtonen' opklimmen tot functies als staatssecretaris, wethouder en stadsdeelvoorzitter. Ook zie ik ze hoog staan op lijsten van politieke partijen. Waar een wil is, is een weg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:52 schreef Verbal het volgende:
Dat is natuurlijk baarlijke nonsens.
Het is gewoon zo. Kinderen uit gegoedere kringen hebben gewoon op voorhand betere kaarten in handen. Dat er her en der kinderen uit een achterstandsgezin (let wel, ík heb het hier niet over allochtoon of autochtoon) doorbreken, soit. Er zijn ook mislukkelingen uit de hogere klassen die in de goot eindigen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens, ipv roepen dat het onzin is. Ik zie voor iedereen dezelfde kansen en de vrienden van mij die van oorsprong geen nederlandse achtergrond hebben heb ik nooit steen en been horen klagen over dat ze gediscrimineerd werden.
Beetje goedkoop. Internet-types zijn gewoon mensen. Mensen die hun persoonlijke ervaringen hebben en die kranten lezen en het nieuws op tv zien. Jij bent ook een 'internet-type'.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:43 schreef Verbal het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik heb meer vertrouwen in iemand die er onderzoek naar heeft gedaan, dan een stel internet-types die, ironisch genoeg, precies dát laten zien waar die man het over heeft.
Zij hebben daar anders wel drie keer zoveel moeite voor moeten doen dan de gemiddelde talentloze corpsbal.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie toch echt 'allochtonen' opklimmen tot functies als staatssecretaris, wethouder en stadsdeelvoorzitter. Ook zie ik ze hoog staan op lijsten van politieke partijen. Waar een wil is, is een weg.
http://www.opinio.nu/node/965quote:Wat was er zo politiek correct aan de studie criminologie?
De politieke correctheid van de criminologie bracht met zich mee dat men altijd zei: ‘Het valt wel mee met de criminaliteitscijfers’. Elk onderzoek dat uitwees dat criminaliteit verontrustende vormen aannam werd gerelativeerd of ‘verklaard’ vanuit de boze motieven van de onderzoekers. Je kunt zelfs wel zeggen dat de criminologie – een hele wetenschap dus – op de keper beschouwd maar één doel had: het ontkennen van de realiteit van criminaliteit. Deze politieke correctheid ging mij toen erg fascineren, en sindsdien is het steeds op mijn pad gekomen.
Wanneer ontdekte u dat de criminologie politiek correct was?
In mijn studieperiode speelde de affaire-Buikhuisen. Prof. dr. W. Buikhuisen deed iets wat voor de politiek correcte goegemeente absoluut taboe was: hij wees erop dat criminaliteit niet alleen een sociale maar ook een biologische component had. Dat kon niet. Hij werd toen door Piet Grijs, de grootinquisiteur van het politiek correcte denken in die tijd, een jaar lang achtervolgd met hatelijke stukjes in Vrij Nederland. Uiteindelijk zou dat leiden tot de marginalisering van Buikhuisen. Hij is gestopt met zijn werk en heeft nu een antiekwinkeltje.
Wat had Buikhuisen gezegd?
Hij knaagde aan een gekoesterde theorie. Progressieve mensen vinden dat problemen veroorzaakt moeten worden door sociaal-economische factoren. Welk probleem het ook is, of het nu om terrorisme gaat of criminaliteit, het moet altijd met sociaal-economische factoren te maken hebben. En als onderzoek zou wijzen op culturele of op biologische factoren, dan moet je dus proberen dat te onderdrukken, de onderzoeker te marginaliseren of iets dergelijks.
Wie wel?quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:20 schreef Jurgen21 het volgende:
ik vind dat jij beter moet leren lezen en je ns moet verdiepen in het vaststellen van causaliteiten die soms niet tegelijkertijd een waardeoordeel in zich hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:15 schreef Bakf het volgende:
[..]
Voordat de term 'kut-marokkaan' was ingeburgerd, het politiek-correcte denken in bijna alle lagen van de bevolking de norm was en Fortuyn's sterrendom nog moest flonkeren, was er al sprake van straatterrorisme door Marokkanen.
Dat zo'n man gaat promoveren, is echt te gek voor woorden want hij heeeft geen verstand van het leggen van wetenschappelijk verantwoorde causale relaties.
Wat een flauwekul. Weer zo iemand die het verschil niet ziet tussen een verklaring en een excuus.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:53 schreef Elfletterig het volgende:
En ik kan ook met hetzelfde gemak zeggen dat de onderzoeker zich 'schuldig maakt' aan hetzelfde 'goedpratende' gedrag dat veel mensen een doorn in het oog is...
Marokkanen kunnen heel goed jij-bakken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Zorg jij heel snel en gelijk nu meteen dat Nederlandse hooligans niet meer gaan rellen ?? en zorg potverdorie dat de pedofielen aangepakt moeten worden. En zorg dat jullie niet in een slechte daglicht komen.
En snel een beetje![]()
en hoeveel uur onderzoek heb jij aan je conclusie vooraf laten gaan? Zit er niets in de veronderstelling dat het heel verleidelijk is om het gedrag van Marokkanen af te doen als een uitvloeisel van hun cultuur? Lekker veilig want dan is daarmee de kous daarmee af.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:12 schreef Gelderland het volgende:
triest dat zo'n idioot kan promoveren. Kijk naar de misdaadcijfers... dat komt echt niet alleen omdat 'de samenleving' dit soort gasten afstoot. Kijk eerst eens naar de oorzaak. WAAROM worden MArokkanen afgestoten? Juist ja; doordat de meeste zich niet kunnen gedragen. Waarom komen er bij de meeste criminele delicten Marokkanen als dader naar voren? Zeker omdat 'wij' ze niet als onze jongens zienLOL.. wij zien Turken ook niet als 'onze jongens'..
ow ow ow wat zijn ze weer zieligbah, ik kots op dit soort linkse propeganda. DAt zo'n snuiterd kan promoveren
Inderdaad. De 'nederlandse' jongeren in de straatcultuur gedragen zich namelijk net zo.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:08 schreef JelleS het volgende:
Eindelijk een wetenschapper die mij gelijk geeft in mijn betoog dat het eerder ligt aan een straatcultuur dan de Marokkaanse cultuur (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het er helemaal niets mee te maken heeft, maar dat is specifieker dan 'DE' Marrokaanse cultuur).
quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:20 schreef Jurgen21 het volgende:
Weet iemand of de auteur van het proefschrift dat ook zelf zo duidelijk zegt? Dit is een quote van de journalist (van een lokaal blad....) en niet dat van De Jong zelf. Ik zie hem nergens letterlijk zeggen dat het de schuld is van de Nederlandse maatschappij.quote:De reden dat Marokkaanse jongeren zo veel heviger ontsporen, ligt aan de Nederlandse samenleving stelt De Jong.
Dus omdat ze met veel personen op een kleine oppervlakte leven, is het logisch dat ze de wet overtreden?quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:44 schreef sneakypete het volgende:
Marokkanen vormen een grote groep allochtonen en zijn in bepaalde wijken in ons land relatief oververtegenwoordigd. Logisch dat ze dan makkelijk een groepje kunnen vormen en zich tegen de maatschappij kunnen keren, zeker als je hun taalachterstand en lagere sociale afkomst meetelt. Mogelijk gemaakt door een onverstandig woon en migratiebeleid.
Heel veel vreemdelingen op een hoopje vegen is gewoon dom. Je ziet het nu ook gebeuren bij Poolse gastarbeiders, wekelijks duiken al berichten op over criminaliteit varierend van rijden onder invloed tot beroving. Dit terwijl de Polen toch bepaald geen moslims zijn. Hieruit blijkt hoe onzinnig is om de islam in
Wel opvallend dat Marokkanen het zoveel slechter doen dan andere buitenlanders.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:18 schreef Argento het volgende:
[..]
en hoeveel uur onderzoek heb jij aan je conclusie vooraf laten gaan? Zit er niets in de veronderstelling dat het heel verleidelijk is om het gedrag van Marokkanen af te doen als een uitvloeisel van hun cultuur? Lekker veilig want dan is daarmee de kous daarmee af.
Als die Marokkaantjes niet in Nederland waren geboren maar in Marokko dan zouden het nu geitenhoeders en bedelaars zijn geweest. Daar krijg je geen kansen om iets van je leven te maken tenzij je heel veel geld hebt of drugscrimineel bent (maar dan leef je meestal niet zo lang).quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:41 schreef anuszwam het volgende:
Het is onzin dat Marrokanen niet dezelfde kansen hebben als Nederlanders. We hebben toch ook Marrokanen met topfuncties?
Marokkanen moeten juist blij zijn dat ze zoveel mogelijkheden hebben in Nederland, iets wat in Marokko niet te vinden is.
AMEN(!) @ anuszwam en Bakf.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:34 schreef Bakf het volgende:
[..]
Als die Marokkaantjes niet in Nederland waren geboren maar in Marokko dan zouden het nu geitenhoeders en bedelaars zijn geweest. Daar krijg je geen kansen om iets van je leven te maken tenzij je heel veel geld hebt of drugscrimineel bent (maar dan leef je meestal niet zo lang).
Marokkanen die hier zijn geboren moeten zich kapot schamen: ze krijgen alle kansen van deze samenleving maar weigeren de hen uitgestoken hand.
Iets met biologische factoren verklaren deden de Nazi-wetenschappers ook. Het is bepaald geen toeval dat er een symbiose was tussen conservatieven en nazi's in die tijd. In plaats van dat conservatieven boos werden dat er met de ideën van Lombroso en Gobineau aan de haal werd gegaan voelden ze zich gevleid.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
Cliteur in de Opinio over politieke correctheid:
[..]
http://www.opinio.nu/node/965
Dit stukje tekst zal nog vaak van toepassing zijn.
[..]
Wie wel?
De criminologie als wetenschap zou er beter aan doen een ander paradigma aan te hangen. Probeer eens niet vanuit een vastgeroest sociaal-economisch kader te redeneren en theoretiseren om crimineel gedrag te verklaren. Cultuur, religie en ras zijn veel belangrijkere factoren. Als dat typisch linkse denken eens uit de universiteiten zou worden uitgebannen, zouden er pas echt zinvolle beleidsaanbevelingen richting politiek gaan.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:41 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ben bijna afgestudeerd criminoloog, maar soms heeft het echt geen zin om op Fok! mee te discussieren. Als je met deze opmerking een discussie aan probeert te gaan, is het bij voorbaat al kansloos. Want je mening ligt toch al vast. Of nee wacht, ik ben een linkse hippe die tegen alle autochtone Nederlanders is, en dus Marokanen knuffel. Jammer.
Alweer zo'n neo-nazist. Maak het maar eens hard wat je zegt. En nee, het boek The Bell Curve is al volledig afgebrand dus kom daar niet mee aanzetten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:41 schreef Bakf het volgende:
[..]
De criminologie als wetenschap zou er beter aan doen een ander paradigma aan te hangen. Probeer eens niet vanuit een vastgeroest sociaal-economisch kader te redeneren en theoretiseren om crimineel gedrag te verklaren. Cultuur, religie en ras zijn veel belangrijkere factoren. Als dat typisch linkse denken eens uit de universiteiten zou worden uitgebannen, zouden er pas echt zinvolle beleidsaanbevelingen richting politiek gaan.
![]()
Hoe kom je erbij dat ie statistisch onderzoek heeft gedaan?quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:04 schreef Yildiz het volgende:
Zo, ik ga even briesen.
BRIES!
[ afbeelding ]
Done.
Heb je daar een bron van? Want hier in Almere heb je de bijzondere omstandigheid dat in bepaalde wijken de verhouding allochtoon/autochtoon zo'n beetje fifty-fifty is en beide zie ik gewoon foutief gedrag vertonen. Je weet wel, van die wiggers.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zie mezelf ook als een linkse aanhanger, maar toch moet ik meegaan in de gedachtengang van Bakf, andere bevolkingsgroepen hebben te maken met dezelfde sociale-economische omstandigheden in achterstandsbuurten, maar toch vergrijpen zij zich niet of veel minder aan criminaliteit en geweldpleging. Dan kom je al snel uit bij cultuur en religieverschillen die dat onderscheid verklaart.
Ik doel daarmee niet op de onderzoeker, maar op de users die hier met statline aan komen zetten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ie statistisch onderzoek heeft gedaan?
Natuurlijk hebben Marokkanen nooit iets slechts gedaan om deze reactie te verklaren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:51 schreef Kosmopoliet het volgende:
Nogal logische uitkomst. Zet je mensen als samenleving maatschappelijk buiten spel, dan gaan mensen zich niet aan de 'regels' van de maatschappij houden. Er wordt door veel mensen alleen maar getrapt naar alle Marokkanen in Nederland en dat zie je ook op Fok. Marokkanen worden in een hoek gedreven door de samenleving en dat moet iedereen zich aantrekken.
Dat bedoel ik nou. Scheer niet alle Marokkanen over 1 kam.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben Marokkanen nooit iets slechts gedaan om deze reactie te verklaren.
Hoe lang zijn er al Marokkanen in NL, 25 jaar?quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:51 schreef Kosmopoliet het volgende:
Nogal logische uitkomst. Zet je mensen als samenleving maatschappelijk buiten spel, dan gaan mensen zich niet aan de 'regels' van de maatschappij houden. Er wordt door veel mensen alleen maar getrapt naar alle Marokkanen in Nederland en dat zie je ook op Fok. Marokkanen worden in een hoek gedreven door de samenleving en dat moet iedereen zich aantrekken.
Alle autochtonen worden toch ook over 1 kam geschoren?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:08 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou. Scheer niet alle Marokkanen over 1 kam.
In het verleden hadden bijvoorbeeld Turken ook een slechtere naam dan tegenwoordig. Dan zou je ook een vergelijking moeten maken tussen crimineel of asociaal gedrag van mannelijke en vrouwelijke Nederlanders.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:16 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hoe lang zijn er al Marokkanen in NL, 25 jaar?
Sinds wanneer zijn er problemen met Marokkanen, ongeveer zeg maar 7 jaar?
Dus je verhaal klopt niet.
En waarom doen Marokkaanse meiden het dan wel redelijk goed?
Het buitensluiten doet zeker geen goed, maar hebben ze dat er zelf niet een beetje naar gemaakt?
Autochtonen worden niet in negatieve zin over 1 kam geschoren. Als Nederlanders autochtonen beoordelen kijken zij meer naar het individu.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle autochtonen worden toch ook over 1 kam geschoren?
Je hebt gelijk. "De maatschappij" kan niet met buitenlanders omgaan. Zullen we alle buitenlanders maar gewoon de grens overzetten dan?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:22 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
In het verleden hadden bijvoorbeeld Turken ook een slechtere naam dan tegenwoordig. Dan zou je ook een vergelijking moeten maken tussen crimineel of asociaal gedrag van mannelijke en vrouwelijke Nederlanders.
Heeft de maatschappij het er zo onderhand ook al niet een beetje naar gemaakt door een hele groep te stigmatiseren. Niet het individu wordt beoordeeld maar het individu naar de hele groep en de hele groep weer naar het slechte gedrag van enkele individuen.
Maar als allochtonen naar autochtonen kijken doen ze het wel. Ze hebben ze het over "De maatschappij" die hun slecht behandelt. Pot-ketel.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:25 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Autochtonen worden niet in negatieve zin over 1 kam geschoren. Als Nederlanders autochtonen beoordelen kijken zij meer naar het individu.
Dat zou niet zo goed zijn voor het toerisme en de economie. Ik heb het over immigranten en de generaties daaropvolgend en dat zijn Nederlanders. De maatschappij zal moeten wennen aan nieuwkomers en sommige mensen in een maatschappij hebben daar meer moeite mee dan anderen. Helaas pakt dat vaak ook slecht uit voor sommige nieuwkomers die daardoor geen of weinig kansen krijgen, in een hoek gezet worden en juist zich daardoor soms buiten de (regels van de) maatschappij plaatsen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. "De maatschappij" kan niet met buitenlanders omgaan. Zullen we alle buitenlanders maar gewoon de grens overzetten dan?
Ten dele is dat natuurlijk ook terecht. Vaak klagen zij ook niet over de maatschappij als geheel, maar over discriminatie binnen die maatschappij.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar als allochtonen naar autochtonen kijken doen ze het wel. Ze hebben ze het over "De maatschappij" die hun slecht behandelt. Pot-ketel.
Het gaat mij meer om het feit dat al er heel lang Marokkanen in NL zijn, en pas de laaste paar jaren de problemen al groter worden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:22 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
In het verleden hadden bijvoorbeeld Turken ook een slechtere naam dan tegenwoordig. Dan zou je ook een vergelijking moeten maken tussen crimineel of asociaal gedrag van mannelijke en vrouwelijke Nederlanders.
Heeft de maatschappij het er zo onderhand ook al niet een beetje naar gemaakt door een hele groep te stigmatiseren. Niet het individu wordt beoordeeld maar het individu naar de hele groep en de hele groep weer naar het slechte gedrag van enkele individuen.
Het gaat om een zelfversterkend effect, zoals ook al te lezen was in de conclusie van de onderzoeker.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:42 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het feit dat al er heel lang Marokkanen in NL zijn, en pas de laaste paar jaren de problemen al groter worden.
Dat houd in een neerwaardse lijn, inplaats een stijgende lijn.
Uitsluiten zou daar zeker niet bij helpen, maar waarom is het slechter gegaan door de jaren heen?
Uiteraard geld dit niet voor de hele Marokkaanse gemeenschap, maar toch wel een aardig deel.
Misschien word het tijd dat die "Nederlanders " inzien dat ze niet gediscrimineerd kunnen worden als ze zich ook als "Nederlander" gedragen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:35 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Dat zou niet zo goed zijn voor het toerisme en de economie. Ik heb het over immigranten en de generaties daaropvolgend en dat zijn Nederlanders. De maatschappij zal moeten wennen aan nieuwkomers en sommige mensen in een maatschappij hebben daar meer moeite mee dan anderen. Helaas pakt dat vaak ook slecht uit voor sommige nieuwkomers die daardoor geen of weinig kansen krijgen, in een hoek gezet worden en juist zich daardoor soms buiten de (regels van de) maatschappij plaatsen.
Wat is het zich typisch als 'Nederlander' gedragen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien word het tijd dat die "Nederlanders " inzien dat ze niet gediscrimineerd kunnen worden als ze zich ook als "Nederlander" gedragen.
Je niet gediscrimineerd voelen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:57 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Wat is het zich typisch als 'Nederlander' gedragen?
Als je gediscrimineerd wordt voel je je ook gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je niet gediscrimineerd voelen.
Dat kan je ook omdraaien. Als je je gediscrimineerd voelt, word je ook gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:09 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Als je gediscrimineerd wordt voel je je ook gediscrimineerd.
Wat een voorbeeld. Heb ik vaker langs zien komen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan je ook omdraaien. Als je je gediscrimineerd voelt, word je ook gediscrimineerd.
Ik werkte in een fabriek die werd overgenomen., Er kwamen mensen van de koper kijken en ze hadden een opmerking over het slechte licht: "Het is behoorlijk donker hier." Een collega van mij mompelde boos : "Zeg het dan gewoon, dat hier veel negers werken.
Vervolgens kan je negatieve gedrag discriminatie uitlokken. Dus de gediscrimineerde heeft hierin zelf ook een verantwoordelijkheid. Je kan als kut-Marokkaan ook denken "Ik word niet door "De maatschappij" gediscrimineerd maar alleen door een paar domme individuen, daar trek ik mij niets van aan.
Hij voelde zich gediscrimineerd dus interpreteerde hij de wereld ook zo. Het maakt dus niet uit wat er gebeurd, zijn houding zorgt er voor dat hij zich gediscrimineerd voelt.
Eens met TS.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:15 schreef Bakf het volgende:
[..]
En dat baseer jij allemaal op dit ene nieuwsberichtjequote:Op dinsdag 6 november 2007 13:15 schreef Bakf het volgende:
Het komt niet veel voor. Sommige mensen kunnen het zo ervaren, maar dan kom je terug op mijn vorige post. Dat is ook een zelfversterkend effect. Het is kortzichtig om het discriminatie verhaal bij 1 partij te zoeken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:25 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Wat een voorbeeld. Heb ik vaker langs zien komen.Helaas is het zo dat als je wordt gediscrimineerd het meestal niet zo makkelijk om dat te negeren. Vooral als de discriminatie veel voorkomt. Als je voor de zoveelste keer wordt afgewezen vanwege je afkomst dan trekken de meeste gediscrimineerden zich dat wel degelijk aan en ook worden zij onterecht in hun mogelijkheden en toekomst benadeeld.
Dat is wel erg gemakkelijk, nietwaar? Dat er mensen (zoals jij) zijn die zich niet druk maken over de mogelijkheid dat ze worden gediscrimineerd en/of beledigd, is natuurlijk geen argument voor het standpunt dat iedereen zich daar maar niet zo druk over moet maken. De verantwoordelijkheid ligt altijd bij degene die iets zegt of schrijft, niet bij de ontvanger. De omgekeerde wereld!quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het komt niet veel voor. Sommige mensen kunnen het zo ervaren, maar dan kom je terug op mijn vorige post. Dat is ook een zelfversterkend effect. Het is kortzichtig om het discriminatie verhaal bij 1 partij te zoeken.
Ik word vast elke dag gediscrimineerd, maar ik heb toevallig geen kleurtje of Arabische naam. Ik stap erover heen ga verder. Mensen die zielig blijven doen zijn daar in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor.
Tussen 'zielig doen' en daadwerkelijk gediscrimineerd worden zit nogal een verschil. Een baan, stageplek of kans (meerdere malen) niet krijgen vanwege bijvoorbeeld je Marokkaanse afkomst kan behoorlijk invloed hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het komt niet veel voor. Sommige mensen kunnen het zo ervaren, maar dan kom je terug op mijn vorige post. Dat is ook een zelfversterkend effect. Het is kortzichtig om het discriminatie verhaal bij 1 partij te zoeken.
Ik word vast elke dag gediscrimineerd, maar ik heb toevallig geen kleurtje of Arabische naam. Ik stap erover heen ga verder. Mensen die zielig blijven doen zijn daar in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor.
Juist en wie als een beest wordt behandeld, zal zich uiteindelijk als een beest gaan gedragen. Geef de Marokkaan die keer op keer wordt afgewezen en verstoten eens ongelijk dat hij zich tegen de samenleving gaat keren en deze terroriseert.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:44 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Tussen 'zielig doen' en daadwerkelijk gediscrimineerd worden zit nogal een verschil. Een baan, stageplek of kans (meerdere malen) niet krijgen vanwege bijvoorbeeld je Marokkaanse afkomst kan behoorlijk invloed hebben.
Ik beslis toch zelf hoe belangrijk ik iemands mening vind? Ik kan op ieder wissewasje boos reageren maar daar maak ik geen vrienden mee. Ik kan na 1 afwijzing met mijn vrienden gaan filosoferen over hoe oneerlijk de wereld is en oude vrouwtjes gaan beroven, maar daar bereik ik niets mee. Daarmee houd eventuele echte discriminatie ook niet op.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:35 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat is wel erg gemakkelijk, nietwaar? Dat er mensen (zoals jij) zijn die zich niet druk maken over de mogelijkheid dat ze worden gediscrimineerd en/of beledigd, is natuurlijk geen argument voor het standpunt dat iedereen zich daar maar niet zo druk over moet maken. De verantwoordelijkheid ligt altijd bij degene die iets zegt of schrijft, niet bij de ontvanger. De omgekeerde wereld!
Ongelijk geef ik hem, maar begrijpen kan ik hem/ de groep wel voor een deel.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:45 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Juist en wie als een beest wordt behandeld, zal zich uiteindelijk als een beest gaan gedragen. Geef de Marokkaan die keer op keer wordt afgewezen en verstoten eens ongelijk dat hij zich tegen de samenleving gaat keren en deze terroriseert.
De migratie beperken. Als er steeds een hoog percentage tweede en derde generatie Marokkanen en Turken hun huwelijkspartner uit het land van herkomst haalt blijven de tegenstellingen zich herhalen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:53 schreef koejoeloek het volgende:
ik heb genoeg marrokanen en turken gesproken om te kunnen zeggen dat het deels klopt, maar de fout die ligt toch echt niet bij de autochtonen maar bij de allochtonen.
Eerste generatie marokkanen was volbloed 100% marokkaan,
de Derde generatie waar wij nu te maken mee hebben zit er tussenin, ze zijn in Nederland geboren, ze zijn half turks/marokkaans en half nederlands, ze willen nederlander zijn maar dat lukt ze niet, maar echt turk/marokkaan zijn ze ook niet. En dat is nou precies het probleem. Wat er aan te doen is, i dont know, maar zo zit het
Ligt het verschil echt bij een huwelijkspartner uit eigen land? Ik denk meer aan de samenscholing van islamiten, ik ben behoorlijk vaak in bijvoorbeeld Liverpool geweest waar je wijken hebt met om de 500 meter een moskee, waar is dat in godsnaam voor nodig?Denk niet dat het aan die huwelijkspartner ligt, meer aan de openheid van de Nederlanders, het respect van ons naar hun, en andersom hun respect naar ons, dat heeft echt geen ene fuck te maken met een huwelijkspartner.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De migratie beperken. Als er steeds een hoog percentage tweede en derde generatie Marokkanen en Turken hun huwelijkspartner uit het land van herkomst haalt blijven de tegenstellingen zich herhalen.
Nee, het verschil ligt hem niet in een element.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:05 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ligt het verschil echt bij een huwelijkspartner uit eigen land? Ik denk meer aan de samenscholing van islamiten, ik ben behoorlijk vaak in bijvoorbeeld Liverpool geweest waar je wijken hebt met om de 500 meter een moskee, waar is dat in godsnaam voor nodig?Denk niet dat het aan die huwelijkspartner ligt, meer aan de openheid van de Nederlanders, het respect van ons naar hun, en andersom hun respect naar ons, dat heeft echt geen ene fuck te maken met een huwelijkspartner.
Ali heeft jantje neergestoken, tja, als Ali een nederlandse vrouw had, had ie het nooit gedaan..
geloof je het zelf?
je kwam zelf met de huwelijkspartner, waar ik dan toch graag een argument over hoorquote:Op woensdag 7 november 2007 00:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, het verschil ligt hem niet in een element.
Het argument gaf ik zoeven al aan.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:12 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
je kwam zelf met de huwelijkspartner, waar ik dan toch graag een argument over hoor![]()
Als je naar de gedetineerden gaat kijken, dan zie je echter een heel ander verhaal. Antillianen zijn veruit het crimineelst, en komen percentagegewijs het meest in de gevangenis terecht. Op de 2e plaats komen Surinamers waar er in principe het meest van in de gevangenis zitten (er zijn minder Antillianen in Nederland dus lager percentage). Op de 3e plaats komen dan de Marokkanen, op de 4e plaats de Turken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarom de autochtonen Marokkanen straatterroristen noemen (?) , we hebben in Nederland talloze andere nationaliteiten in de minderheid die aan discriminatie of racistische uitingen blootgesteld worden, die moeilijk aan een baan komen, die wellicht in een hopeloze situatie zitten, die tevens wonen in een achterstandswijk, maar die zich niet (in zulke mate) wenden tot crimineel wangedrag. Denk dan aan de zwarte bevolking, of de Aziatische, zelfs de Turkse bevolking weet zich over het grote geheel goed te gedragen en zijn beter geïntegreerd.
Surinamers en Antillianen reageren net zo vaak defensief en agressief krijg ik het idee, volgens mij is dat niet iets wat echt kenmerkend is voor de Marokkaanse of Islamitische cultuur. Ik denk dat het een probleem is van een minderheid die tussen wal en schip valt: Opgevoed met de normen en waarden die hun ouders meenamen uit het thuisland, maar toch in een liberale vrije democratie geworpen worden als ze wat ouder worden.quote:Bij een verklaring waaraan dit verschil te wijten is, kom je dan al snel uit bij hun cultuur. Misschien hoort het wel bij de Marokkaanse/(Islamitische) cultuur om zo defensief en aggressief te reageren wanneer het tegenzit.
Ik denk dat de munt - net als alle munten - ook een keerzijde heeft. En ook in dit geval kun je niet alleen en 100% de Marokkanen de schuld geven van de problemen, het heeft deels ook te maken met acceptatie van de Nederlandse kant.quote:Maar de reden waarom de Marokkaanse bevolking zo gehaat wordt, is door hun eigen handelen, en niet andersom.
Tegenwoordig doen ze dat ook al veel minder. Het is voor Marokkanen veel simpeler om iemand uit Frankrijk te halen, en voor Turken veel simpeler om iemand uit Duitsland te halen, want EU.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:58 schreef damian5700 het volgende:
De migratie beperken. Als er steeds een hoog percentage tweede en derde generatie Marokkanen en Turken hun huwelijkspartner uit het land van herkomst haalt blijven de tegenstellingen zich herhalen.
Kip?quote:De jongens voelen zich afgewezen doordat Nederlanders hen zien als 'kut-Marokkanen' of 'Marokkaanse straatterroristen', stelt De Jong. Daardoor zijn zij sterker op elkaar aangewezen, wat groepsprocessen versterkt. "Hierdoor raken zij sneller verstrikt in onderlinge gedragsverwachtingen van hun straatcultuur, hetgeen kan uitmonden in onverwacht heftig delinquent groepsgedrag."
Tis voornamelijk 2e generatie, de 3e generatie is nog maar heel jong.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:53 schreef koejoeloek het volgende:
de Derde generatie waar wij nu te maken mee hebben zit er tussenin, ze zijn in Nederland geboren, ze zijn half turks/marokkaans en half nederlands, ze willen nederlander zijn maar dat lukt ze niet, maar echt turk/marokkaan zijn ze ook niet. En dat is nou precies het probleem. Wat er aan te doen is, i dont know, maar zo zit het
Heb je ook goed naar de cijfers gekeken?quote:Op woensdag 7 november 2007 00:27 schreef koejoeloek het volgende:
Beetje offtopic maar je geeft aan dat Antilianen meer in de bak zitten dan turken/marokkanen, dat kan inderdaad wel waar zijn, maar laten we ook even kijken naar de reden waarvoor ze vast zitten. Negen van de tien antillianen zitten vast vanwege drugs-gerelateerde zaken, laten we zeggen 90 procent zit vast voor het smokkelen van drugs. Doen zij daar iemand kwaad mee? Nee, alleen zichzelf. Een turk/marokkaan die iemand in elkaar slaat omdat ie een ander geloof heeft, of waarvoor je tegenwoordig wel niet in elkaar geslgen word in Nederland, heeft daar iemand last van? Jazeker. Kortom de hoeveelheid mensen in een gevangenis van een bepaald soort zegt totaal niks.
Ik weet niet wat 'veel minder' is, maar gemengde huwelijken onder Turken en Marokkanen zijn betrekkelijk zeldzaam.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Tegenwoordig doen ze dat ook al veel minder. Het is voor Marokkanen veel simpeler om iemand uit Frankrijk te halen, en voor Turken veel simpeler om iemand uit Duitsland te halen, want EU.
En zo kom je ook makkelijk om de inburgering heen, want in Frankrijk en Duitsland hoeven nieuwkomers niet in te burgeren. Wat een woord ook trouwens, "inburgeren".
Ze halen dan ook een Turk(se) of Marokkaan(se) uit andere EU landen. Die hebben dan al een EU paspoort of een EU verblijfsvergunning en kunnen dus ook zonder inburgering naar Nederland. In plaats van direct naar Nederland te gaan gaan ze dus via een ander EU land en omzeilen zo de inburgering in Nederland.quote:Op woensdag 7 november 2007 01:14 schreef damian5700 het volgende:
Ik weet niet wat 'veel minder' is, maar gemengde huwelijken onder Turken en Marokkanen zijn betrekkelijk zeldzaam.
Het ligt echt aan de Marokkanen zelf dat zij een zooitje van hun leven maken. Niemand die hen verplicht van school af te gaan .... dat doen zij echt zelf.quote:VVD: Vogelaar verdoezelt beeld schoolverlaters
door Job Slok
DEN HAAG - Minister Vogelaar (Integratie) probeert de situatie van Marokkaanse schoolverlaters in Amsterdam rooskleuriger voor te stellen dan die is. Ze heeft zodoende de Tweede Kamer onjuist geïnformeerd, vindt VVD-Tweede Kamerlid Henk Kamp.
Hij noemt de kwestie schokkend en wil opheldering.
Vogelaar schreef de Tweede Kamer onlangs dat in de gemeente Amsterdam vier van de tien Marokkaanse mannen tot 23 jaar het onderwijs voortijdig verlaat. Uit het onderzoek 'De Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam' blijkt nu echter dat dit aantal veel hoger is.
Van alle Marokkaanse jongeren gaat maar liefst 60 procent zonder startkwalificatie van school. Jongens maken van deze groep het overgrote deel uit, waardoor het totaalaandeel zelfs op zeven op de tien uitkomt, in plaats van de vier die Vogelaar aan de Kamer meldde. "Hoe kunt u uw werk als minister naar behoren doen als u op een belangrijk punt als dit niet weet hoe ernstig de situatie is?", wil Kamp van haar weten.
Uit de brief van Vogelaar blijkt verder dat eenderde van de Marokkaanse schoolkinderen in Amsterdam geen CITO-toets doet. Zij worden aangemerkt als zorgleerling, bij wie volstaan wordt met een zogeheten didactisch onderzoek en een intelligentietest.
Dan hebben we het volgens mij nog steeds over dezelfde mensen, alleen die anticiperen op Nederlandse wetgeving.quote:Op woensdag 7 november 2007 01:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze halen dan ook een Turk(se) of Marokkaan(se) uit andere EU landen. Die hebben dan al een EU paspoort of een EU verblijfsvergunning en kunnen dus ook zonder inburgering naar Nederland. In plaats van direct naar Nederland te gaan gaan ze dus via een ander EU land en omzeilen zo de inburgering in Nederland.
Zoek ook eens op de "België route", erg populair momenteel bij Marokkanen en Turken. De "Duitsland route" wordt ook al gebruikt, en de "Spanje route" is erg populair voor immigranten uit Zuid Amerika.
En tja.... in Nederland hebben we dan ook zo'n GEWELDIGE inburgeringscursus waarin gevraagd wordt hoe je een fietsband plakt en waar je een bankrekening opent.![]()
![]()
We hebben het hier natuurlijk wel over de VUquote:Op dinsdag 6 november 2007 19:41 schreef Bakf het volgende:
[..]
De criminologie als wetenschap zou er beter aan doen een ander paradigma aan te hangen. Probeer eens niet vanuit een vastgeroest sociaal-economisch kader te redeneren en theoretiseren om crimineel gedrag te verklaren. Cultuur, religie en ras zijn veel belangrijkere factoren. Als dat typisch linkse denken eens uit de universiteiten zou worden uitgebannen, zouden er pas echt zinvolle beleidsaanbevelingen richting politiek gaan.
![]()
Stel dat er 500.000 Marokkaanse jongeren zijn.quote:Maar uit het onderzoek 'De Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam' blijkt dat van alle Marokkaanse jongeren maar liefst 60% zonder startkwalificatie van school gaat. Jongens maken van deze groep het overgrote deel uit, waardoor het totaalaandeel zelfs op 70% uitkomt, in plaats van de 40% die Vogelaar aan de Kamer meldde.
Point taken. En dan vooral etnografische studies; bij uitstek de gelegenheid om eigen kleuring in je verhaal te krijgen. Leuk bij negers in Afrika en vissersdorpen in Portugal in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw, maar zo achterhaald als wat.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:15 schreef Bakf het volgende:
[..]
Door een spaarvarken kado te doen.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:04 schreef zoalshetis het volgende:
hoe kan ik het goedmaken jegens die straatboeven?
en het belangrijkste nog: "ondanks de goedbedoelde mantel der liefde zeer polariserend". zien we vaker met linkse proefschriften en -balonnetjes.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Point taken. En dan vooral etnografische studies; bij uitstek de gelegenheid om eigen kleuring in je verhaal te krijgen. Leuk bij negers in Afrika en vissersdorpen in Portugal in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw, maar zo achterhaald als wat.
En gemiddeld 1 publicatie per anderhalf jaar in Nederlandse tijdschriften als onderbouwing van een proefschrift laat al zien dat dit meer bezigheidstherapie was dan baanbrekend wetenschappelijk onderzoek.
Wat die promovendus doet, noemen ze "naar de gewenste conclusie toe redeneren."quote:Op woensdag 7 november 2007 13:34 schreef Stpan het volgende:
Waar haalt de TS de quote vandaan?
Die promovendus zegt nergens dat het de crimineel gedrag de schuld van autochtonen is.
Maar toch lijkt het erop dat het wel door de leescommissie heenkomt...quote:Op woensdag 7 november 2007 13:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En gemiddeld 1 publicatie per anderhalf jaar in Nederlandse tijdschriften als onderbouwing van een proefschrift laat al zien dat dit meer bezigheidstherapie was dan baanbrekend wetenschappelijk onderzoek.
Het is voor elk rechtse Nederlander duidelijk dat die promovendus politiek bedrijft onder het mom van wetenschappelijk onderzoek.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:55 schreef Stpan het volgende:
Nogmaals, waar haal je dan die quote vandaan? Ik zie em nergens uit de mond of op schrift van de promovendus voorbij komen.
En naar welke gewenste conclusie wordt er geredeneerd dan?
Dat is een zware uitspraak, "...en wie als beest wordt behandeld". Ik ken weinig mensen die allochtonen actief afwijzen of verstoten, laat staan als beesten behandelen. Negeren is een beter woord. Net zoals veel mensen Tokkies negeren. Ik vind de gemiddelde Nederlander nog steeds tolerant en soft.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:45 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Juist en wie als een beest wordt behandeld, zal zich uiteindelijk als een beest gaan gedragen. Geef de Marokkaan die keer op keer wordt afgewezen en verstoten eens ongelijk dat hij zich tegen de samenleving gaat keren en deze terroriseert.
Ras zou ik schrappen (en vervangen door genetische achtergrond), maar dat cultuur een belangrijke rol speelt bij gedrag is evident, als je dat ontkent schort er wat aan je vermogen tot waarnemen en redeneren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alweer zo'n neo-nazist. Maak het maar eens hard wat je zegt. En nee, het boek The Bell Curve is al volledig afgebrand dus kom daar niet mee aanzetten.
Als we te soft zijn is het dus toch onze schuld?quote:Op donderdag 8 november 2007 19:35 schreef Forno het volgende:
[..]
Dat is een zware uitspraak, "...en wie als beest wordt behandeld". Ik ken weinig mensen die allochtonen actief afwijzen of verstoten, laat staan als beesten behandelen. Negeren is een beter woord. Net zoals veel mensen Tokkies negeren. Ik vind de gemiddelde Nederlander nog steeds tolerant en soft.
Maar statistieken en gevangenissen liegen niet. Veel problemen zijn te herleiden tot de cultuur van marokkanen. Losse opvoeding, man meerderwaardig aan vrouw. Twee essentiele punten waarin de gemiddelde Nederlander duidelijk verschilt. De losse opvoeding in combinatie met onze softe aanpak is de bron van veel ellende. Alle partijen zullen hieraan moeten meewerken; ouders, politie, imams, scholen.
Het is zo simpel om te zeggen dat wij alles fout doen.
Het is criminologie he... Eenieder in de (echte) wetenschappelijke wereld weet wat zo'n titel voorstelt... Je moet veel lezen (veel kwantitatieve arbeid), maar verder mag je er lustig op los fantaseren (weinig kwaliteit dus).quote:Op donderdag 8 november 2007 17:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar toch lijkt het erop dat het wel door de leescommissie heenkomt...
De hedendaagsee criminologie is op een dood spoor beland. De gehanteerde theorieën voldoen al lang niet meer. Men blijft vanuit een ivoren toren hardnekkig het criminele handelen van de mens verklaren op grond van het onrecht dat de misdadiger is aangedaan door een corrupte maatschappij. Het linkse denken kan geen antwoorden meer geven op de tegenwoordige problemen.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is criminologie he... Eenieder in de (echte) wetenschappelijke wereld weet wat zo'n titel voorstelt... Je moet veel lezen (veel kwantitatieve arbeid), maar verder mag je er lustig op los fantaseren (weinig kwaliteit dus).
Echt kerel, wat een bullshit. Het probleem is altijd al integratie geweest. Zolang Nederlanders dat 'negeren' erin houden, zoals jij het noemt, wordt het er nooit wat beter op.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:35 schreef Forno het volgende:
[..]
Dat is een zware uitspraak, "...en wie als beest wordt behandeld". Ik ken weinig mensen die allochtonen actief afwijzen of verstoten, laat staan als beesten behandelen. Negeren is een beter woord. Net zoals veel mensen Tokkies negeren. Ik vind de gemiddelde Nederlander nog steeds tolerant en soft.
Maar statistieken en gevangenissen liegen niet. Veel problemen zijn te herleiden tot de cultuur van marokkanen. Losse opvoeding, man meerderwaardig aan vrouw. Twee essentiele punten waarin de gemiddelde Nederlander duidelijk verschilt. De losse opvoeding in combinatie met onze softe aanpak is de bron van veel ellende. Alle partijen zullen hieraan moeten meewerken; ouders, politie, imams, scholen.
Het is zo simpel om te zeggen dat wij alles fout doen.
Wow, dit is het quoten waard.quote:Op donderdag 8 november 2007 20:27 schreef Bakf het volgende:
[..]
De hedendaagsee criminologie is op een dood spoor beland. De gehanteerde theorieën voldoen al lang niet meer. Men blijft vanuit een ivoren toren hardnekkig het criminele handelen van de mens verklaren op grond van het onrecht dat de misdadiger is aangedaan door een corrupte maatschappij. Het linkse denken kan geen antwoorden meer geven op de tegenwoordige problemen.
Je hebt me te overtuigd met je geniale argument!quote:Op donderdag 8 november 2007 20:44 schreef boyv het volgende:
[..]
Echt kerel, wat een bullshit. Het probleem is altijd al integratie geweest. Zolang Nederlanders dat 'negeren' erin houden, zoals jij het noemt, wordt het er nooit wat beter op.
Blijkbaar is begrijpend lezen jou nooit aangeleerd.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:19 schreef Forno het volgende:
[..]
Je hebt me te overtuigd met je geniale argument!
Integratie is altijd het probleem geweest, zolang we dat negeren wordt het nooit wat beter.
Ik wenste het zelf bedacht te hebben.
ben je gek! Veel knuffelen en afstand te nemen van het Christelijk gedachtengoed en Nederlandquote:Op woensdag 7 november 2007 13:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Door een spaarvarken kado te doen.
Knuffelen is goed. Religie is slecht.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:58 schreef thloreg het volgende:
[..]
ben je gek! Veel knuffelen en afstand te nemen van het Christelijk gedachtengoed en Nederland [ afbeelding ]
Inderdaad ik heb nooit begrijpend kunnen lezen. Bedankt voor je heldere uitleg.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:41 schreef boyv het volgende:
[..]
Blijkbaar is begrijpend lezen jou nooit aangeleerd.
ik zal mijn post in drie stappen uitleggen:
- integratie is het probleem
- dat moet van twee kanten komen
- zolang Nederlanders allochtonen negeren (zoals jij dat zegt), ligt de schuld in bij de Nederlanders zelf
Andere problemen vloeien voort uit die niet-acceptatie van bepaalde bevolkingsgroepen of minderheden.
Nogmaals, waar haal jij de quote "Crimineel gedrag marokkanen schuld van autochtonen" vandaan? Ik lees het namelijk nergens!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:17 schreef Bakf het volgende:
[..]
Het is voor elk rechtse Nederlander duidelijk dat die promovendus politiek bedrijft onder het mom van wetenschappelijk onderzoek.
Wat dacht je van het accepteren van het feit dat er steeds meer andere mensen in Nederland komen wonen, in plaats van dat negeren? Dan is er niet meer iets zoals 'zij' en 'wij'.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:29 schreef Forno het volgende:
[..]
Inderdaad ik heb nooit begrijpend kunnen lezen. Bedankt voor je heldere uitleg.
Wat ben je toch goed in het overreden van mensen. Eerst een verwijt of krachtterm en dan de inhoud! Ik zeg het nogmaals, geniaal!
Ps: rest mij nog een ieniemienie piepklein vraagje; wat versta je onder integratie?
Psps: wat doe jij aan integratie? Nu ben ik ook wel benieuwd wat iemand doet, die zo hard schreeuwt dat we moeten integreren.
wat een vreemde uitspraak. dus als ik accepteer dat mensen hun dieren in huis slachten, dan is er geen wij-zij meer?quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:18 schreef boyv het volgende:
[..]
Wat dacht je van het accepteren van het feit dat er steeds meer andere mensen in Nederland komen wonen, in plaats van dat negeren? Dan is er niet meer iets zoals 'zij' en 'wij'.
Je mag dieren niet in huis slachten, maar wel bij een boer of veeslachterij, zodat jij het later kan eten?quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een vreemde uitspraak. dus als ik accepteer dat mensen hun dieren in huis slachten, dan is er geen wij-zij meer?
en ja het ligt idd aan de persoon/gezin/familie zelf.
De problemen die veroorzaakt worden door een Marokkaan, heeft hij weldegelijk zelf veroorzaakt en daar is hij ook zelf verantwoordelijk voor. De oorzaak van zijn gedachte en het praktiseren daarvan hoeft echter niet per definitie zijn schuld te zijn. Een slechte opvoeding, verstoting door de maatschapij, geweld in de kinderjaren zijn allemaal factoren die crimineel gedrag kunnen vergroten.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:50 schreef Strolie75 het volgende:
Gut, zoveelste veilig-thuis-achter-de-PC-geitenwollensok-onderzoek.
Die Marokkanen moeten onder hand toch wel behoorlijk in de war raken. Wat ze ook doen, het is nooit hun schuld.
Is you a ree-tard then? Or has you been drinkin' too much moonshine again? Dem there 'shine'll mess you up in the head.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:56 schreef boyv het volgende:
Je mag dieren niet in huis slachten, maar wel bij een boer of veeslachterij, zodat jij het later kan eten?
Wat een vreemde uitspraak.
Daar heb je gelijk in. Misschien is het dan handig om de mensen die dieren thuis zonder vergunning, of, verkeerdslachten daarop aan te spreken, in plaats van de religie, cultuur of de hele bevolkingsgroep. Als een Marokkaan thuis een dier slacht, zegt dat nog niet dat elke Marokkaan dat doet. Ik ben blij dat je het ook zo ziet.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:41 schreef Cairon het volgende:
[..]
Is you a ree-tard then? Or has you been drinkin' too much moonshine again? Dem there 'shine'll mess you up in the head.
In een veeslachterij, en bij de boer gelden regels, die zijn bij wet verplicht om bepaalde zaken op een bepaalde manier ten uitvoer te brengen. Als ze de regels overtreden dan kunnen ze daarop worden aangesproken en zullen ze als ze de wet breken ook hun boete moeten betalen.
He slachten van vee is dan ook een beroep, en een veeslachterij is dan ook niet gelijk aan een woonhuis.
Er zijn een aantal redenen waarom men niet thuis vee mag slachten. Het zorgt voor overlast, het is een hygienisch risico, gebrek aan controle en verantwoordelijkheid, en nog een handjevol andere redenen waarom je thuis niet mag slachten.
Maar blijkbaar heb jij er ook geen moeite mee om een kat of een hond te villen op straat in het bijzijn van kinderen. Aangezien je geen greintje relativeringsvermogen hebt, en niet in staat bent om gedachtes te vormen die van toepassing zijn op de samenleving waarin wij wonen en de regelgeving die daaruit is voort gevloeid.
En wat heb jij gestudeerd slimmerik ?quote:Op donderdag 8 november 2007 20:27 schreef Bakf het volgende:
[..]
De hedendaagsee criminologie is op een dood spoor beland. De gehanteerde theorieën voldoen al lang niet meer. Men blijft vanuit een ivoren toren hardnekkig het criminele handelen van de mens verklaren op grond van het onrecht dat de misdadiger is aangedaan door een corrupte maatschappij. Het linkse denken kan geen antwoorden meer geven op de tegenwoordige problemen.
idd hij draait oorzaak en gevolg omquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:15 schreef Bakf het volgende:
[..]
Dat zo'n man gaat promoveren, is echt te gek voor woorden want hij heeft geen verstand van het leggen van wetenschappelijk verantwoorde causale relaties.
ja! en dat 'groepsgevoel' hoeven we toch niet te pikken?quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd hij draait oorzaak en gevolg om![]()
Waar hij wel gelijk in heeft is dat het over 1 kam scheren van marrokaanse jongeren tot meer groepsgevoel leid
Iddquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:50 schreef Strolie75 het volgende:
Gut, zoveelste veilig-thuis-achter-de-PC-geitenwollensok-onderzoek.
Die Marokkanen moeten onder hand toch wel behoorlijk in de war raken. Wat ze ook doen, het is nooit hun schuld.
Kijk uit, je gebruikt lastige woorden. Dat heet tegenwoordig elitair en Haagse pluche.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:21 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
En wat heb jij gestudeerd slimmerik ?
Die theorieen worden helemaal niet gehanteerd. Er zijn vele theorieen en stromingen binnen de criminologie die allemaal een andere verklaring hanteren. Dat de ene wetenschapper nu deze theorie gebruikt, of een ander in Amerika, boeit helemaal niet. Het gaat om het falsifieren van een bepaalde theorie, of deze nu klopt of niet. Het gaat helemaal niet om politiek. Als jij dat gelooft dan wens ik je veel succes in deze enge boze maatschappij.
Misschien een tip, ga ook criminologie doen. Dan heb je meer recht van spreken..![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Misschien moet je als wetenschapper eens proberen niet aan tunnelvisie te doen zoals al jaren gedaan wordt. Er wordt vanuit gegaan dat een verklarende factor absoluut geen genetische kan zijn. Maar het zou interessant zijn om die kant toch eens te onderzoeken. Een deel van crimineel gedrag, of in ieder geval van ongewenst gedrag, zou voort kunnen komen uit het befaamde Mediterraanse 'korte lontje' dat toch echt genetisch bepaald is.
Het enige wat ik in dit persbericht lees is dat wanneer die ventjes al op het criminele pad zitten, hun gedrag en die groepsprocessen mede door de inrichting van onze maatschappij in een negatieve spiraal terechtkomt. Ik zie niet zo wat hier omgedraaid is.quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd hij draait oorzaak en gevolg om![]()
Waar hij wel gelijk in heeft is dat het over 1 kam scheren van marrokaanse jongeren tot meer groepsgevoel leid
Economie.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:21 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
En wat heb jij gestudeerd slimmerik ?
Hij bedoelt waarschijnlijk "falsificeren"quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kijk uit, je gebruikt lastige woorden. Dat heet tegenwoordig elitair en Haagse pluche.
Verbluffend dat iemand die zelf daadwerkelijk gestudeerd heeft (aan een universiteit, naar ik mag aannemen?) op basis van een enkel krantenartikel de academische vaardigheden van een promovendus in twijfel durft te trekken en daarbij ook nog eens conclusies fabriceert die niet in het artikel naar voren komen. En dat allemaal op basis van het niet overeenkomen van je eigen waarnemingen (?) met deze (vermeende) conclusies. Als dit het niveau is van de universiteiten, dan moet het je ook niet verbazen dat iemand met een dergelijk proefschrift kan promoveren.quote:
Ach, ik pleit gewoon voor het boerenverstand ipv het volharden in onbruikbare kamergeleerde-theorieën die als doel hebben een wetenschappelijke loopbaan te creëren.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:04 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Verbluffend dat iemand die zelf daadwerkelijk gestudeerd heeft (aan een universiteit, naar ik mag aannemen?) op basis van een enkel krantenartikel de academische vaardigheden van een promovendus in twijfel durft te trekken en daarbij ook nog eens conclusies fabriceert die niet in het artikel naar voren komen. En dat allemaal op basis van het niet overeenkomen van je eigen waarnemingen (?) met deze (vermeende) conclusies. Als dit het niveau is van de universiteiten, dan moet het je ook niet verbazen dat iemand met een dergelijk proefschrift kan promoveren.
Het mag allebei.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:33 schreef Bakf het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk "falsificeren"
Het boerenverstand is over het algemeen gebaseerd op uiterlijk waarneembare zaken, en juist discussies die moeten dienen om problemen op te lossen die ontstaan door een multitude aan oorzaken zijn hier niet bij gebaat. Het is in mijn ogen verstandiger om proberen te onderzoeken wat achterliggende oorzaken zijn en daarmee oplossingen te vinden dan te kijken naar enkel uiterlijk waarneembare zaken en op basis daarvan aan symptoombestrijding te gaan doen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:33 schreef Bakf het volgende:
[..]
Ach, ik pleit gewoon voor het boerenverstand ipv het volharden in onbruikbare kamergeleerde-theorieën die als doel hebben een wetenschappelijke loopbaan te creëren.
En dat doe je juist niet door etnografisch onderzoek: dat is louter beschrijvend.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:43 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Het boerenverstand is over het algemeen gebaseerd op uiterlijk waarneembare zaken, en juist discussies die moeten dienen om problemen op te lossen die ontstaan door een multitude aan oorzaken zijn hier niet bij gebaat. Het is in mijn ogen verstandiger om proberen te onderzoeken wat achterliggende oorzaken zijn en daarmee oplossingen te vinden dan te kijken naar enkel uiterlijk waarneembare zaken en op basis daarvan aan symptoombestrijding te gaan doen.
Als boerenverstand genoeg was om onderzoek te doen en goede conclusies te trekken wat betreft criminaliteit, dan was er niet zoiets als criminologie.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:33 schreef Bakf het volgende:
[..]
Ach, ik pleit gewoon voor het boerenverstand ipv het volharden in onbruikbare kamergeleerde-theorieën die als doel hebben een wetenschappelijke loopbaan te creëren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |