quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:29 schreef Mindlight het volgende:[..]
Het scheelt 1 titel dit jaar tussen deze 2 spelers
Als er wat mij betreft iemand niet opvallend was over het gehele jaar gezien, was het Gonzalez wel. Een prima AO gehad, 1 goede masters gespeeld en that's it zo'n beetje.
Maar finale GS is dan wel weer een uitstekende prestatie, alleen is het al weer lang geleden. En Gasquet heeft zijn plaats wel verdiend, maar had hem meer rond plek 12-15 ingeschat in plaats van nummer 8 van de wereld. Op een of andere manier zijn de nederlagen tegen spelers als Tsonga, Vliegen, Clement, Andreev meer blijven hangen dan een overwinning op Roddick op Wimbledon.
Heb even naar zijn resultaten van dit jaar gekeken en er zitten weinig aansprekende overwinningen bij. Het lijkt wel een heel klein beetje of hij vaak geluk heeft gehad met de loting. Ik kom tot vier overwinningen dit jaar op top tien spelers, terwijl hij er vijf keer van verloren heeft. Niet om iets af te doen van zijn resultaten, maar meer om aan te geven dat ik het op basis wat ik het afgelopen jaar gezien heb het verrassend vind dat Gasquet hier mee doet.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."