een voorwerp dat zwart wit is fotograferen is ook zwart wit fotografiequote:Op vrijdag 2 november 2007 12:39 schreef Sugar het volgende:
Hmmm, zie nu dat er staat 'zwartwitfotografie'. Dat laat al heel wat minder ruimte.
Ik vind het allemaal best maar dit soort vragen gaan toch komen , dus was ik zo lief om het gelijk aan te kaartenquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:37 schreef Sugar het volgende:
Ik mag hopen dat het gewoon zo breed blijft, Ymke.Dat is toch juist leuk aan die titel?
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben al bezig geweest.
[ afbeelding ]
Alleen nu ik zo zit te kijken was het wellicht beter geweest als wit op de voorgrond zat.
Dat is bij mij bruin witquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:06 schreef ..bennie het volgende:
Wat betreft de discussie zw wat mag wel, wat mag niet. Zou dit mogen?
[ afbeelding ]
Maar is die foto bij jou zwart wit? Bij mij lijkt het echt bruin wit op mn monitor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:13 schreef ..bennie het volgende:
Als ik me goed herinner is het gezicht met geel, de snoet van het hondje z/w de achtergrond met rood en het lijf van het hondje en de jas met bruin bijgewerkt, met wel allemaal met slechts gebruik te maken van de z/w conversietool van PS.
Wellicht een zwart/wit monitor proberen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:15 schreef Ymke het volgende:
[..]
Maar is die foto bij jou zwart wit? Bij mij lijkt het echt bruin wit op mn monitor.
Duotone <> zwart/wit. Dus lijkt me niet. Duotone kan ook blauw wit oid zijn namelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:15 schreef Re het volgende:
duotoon lijkt me toch ook wel mogen hoor...
mja bruin-wit mag dan niet... en sepia, die wel?quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:11 schreef freud het volgende:
[..]
Duotone <> zwart/wit. Dus lijkt me niet. Duotone kan ook blauw wit oid zijn namelijk.
MODje?
De foto is wat bruinig van tint geworden en iets korreliger. Maar het gebouw komt er inderdaad mooier uit. Is het een kleurenfoto omgezet naar zw/wit? Dan zou het echt nog beter kunnen. (Met channelmixer -> monochroom, en dan maar schuiven, kijken wat je mooi vind.)quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:23 schreef RS4 het volgende:
Eigenlijk heb je wel gelijk! Ik ben nog niet zo'n held met Photoshop, maar ik ga m'n best doen .
Zo vind ik m al een stuk beter:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik het beide ga doen en ga kijken wat het mooiste resultaat gaat opleverenquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:33 schreef Ynske het volgende:
Overigens, grijs is ook z/w 8)
ben er zelf nog niet uit of ik voor een omzetting ga of toch t echt op zw kleuren ga gooien.
* Ynske brainstormt nog even verder
dat is een beetje een contrasterende opmerking hoorquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:51 schreef Yoni het volgende:
Ik wil nog even met Xilantof overleggen, maar die is wat lastig bereikbaar momenteel door zijn verhuizing. Wat mij betreft: out of the box denken mag best en is leuk, maar duotone en sepia zijn imo niet zwart/wit.
sepia en duotone is niet out of de box genoeg?quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:51 schreef Yoni het volgende:
Ik wil nog even met Xilantof overleggen, maar die is wat lastig bereikbaar momenteel door zijn verhuizing. Wat mij betreft: out of the box denken mag best en is leuk, maar duotone en sepia zijn imo niet zwart/wit.
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemenquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:56 schreef Re het volgende:
[..]
dat is een beetje een contrasterende opmerking hoor
laat dus bij voorbaat weinig ruimte over als ze al beslist heeft...quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemen
Ze geeft idd haar eigen mening, en die vind Re contrasterend. Dat het haar eigen mening is sluit niet uit dat Re hem contrasterend vindquote:Op zaterdag 3 november 2007 11:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemen
pfff Re, heb je een potje zeik-en-zeur-pillen teveel leeggegeten?quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:10 schreef Re het volgende:
[..]
laat dus bij voorbaat weinig ruimte over als ze al beslist heeft...
er ligt nog helemaal niets op tafel, ik constateer alleen maar. En wat gestechel in OUD hiermee te maken heeft ontgaat me ook even... Yoni kan ook best voor haarzelf opkomen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
pfff Re, heb je een potje zeik-en-zeur-pillen teveel leeggegeten?
In Oud aan t stechelen en hier nu ook al. waarom kan t allemaal niet eens geaccepteerd worden zoals t op tafel ligt
Omdat het een forum is. Yoni heeft een mening over wat zwart/wit is.Wij denken daar anders over.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:14 schreef Ynske het volgende:
waarom kan t allemaal niet eens geaccepteerd worden zoals t op tafel ligt
Sterker nog, als ik de oude foto's van voor de 2e wereld oorlog bekijk van mijn opa's en oma's, zie ik op 2 exemplaren na alleen maar sepia foto's zoals hieronder:quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:19 schreef Re het volgende:
Als je naar de "klassieke" zwart-wit fotografie kijkt zit daar 50% sepia tussen, wat toen gewoon als zwart wit bekend stond...
Ja, eens. En er zijn altijd wel mensen die geen punten gaan uitdelen omdat je te ver van het begaande pad gedacht hebt.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:26 schreef Ynske het volgende:
maar kan me wel voorstellen dat bv duotone met cyaan of magenta minder bij zw in de buurt komt. als die sepiaachtige kleuren
Die foto van toeps is genomen met Fuji neopan 1600 in mijn analoge F100.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef Yoni het volgende:
Xilantof zojuist even aan de telefoon gehad en hij heeft dezelfde mening als ik. Was het thema zwart/wit geweest dan hadden dingen als een zwerver naast een zakenman in kleur ook nog gekund, want dan was het contrast "zwart/wit" geweest. Da's in dit geval dus niet, want het onderwerp is echt ingezonden als zwartwitfotografie. Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt.
De enige voorwaarde waar aan moet worden voldaan deze maand, is dus dat je foto zwart/wit is (en ja Shark, dat is inclusief de eventuele grijstinten).
nope, dat is een apart process. Het origineel is een glazen plaat; filmpjes bestonden toen nog niet of nauwelijks.Sepia toning is een smerig ruikend proces--er komt zwavel bij kijken, je kent de geur wel als rotte eireren.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:40 schreef Yoni het volgende:
En wat betreft sepia in oude foto's. Dat is toch meestal gewoon een verkleuring, aging van een foto?
dus die legs foto zou jij afkeuren... (niet dat die mee gaat doen omdat hij al een keertje heeft meegedaan)quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:50 schreef Yoni het volgende:
Njummie... rotte eieren.
Maar goed... echte sepia is dus een apart proces. Ik zit gewoon even mee te denken hoor.. ik vind het nl. nogal een twijfelgevalletje
dat lijkt mij inderdaad ook het bestequote:Op zaterdag 3 november 2007 12:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, gewoon dus zwart/witfotografie. En als iedereen gewoon dat in zijn achterhoofd houdt en inzendt wat hij/zij denkt dat goed is, dan bepalen de stemmers uiteindelijk wel of het er mee doorkan.
dat is geen zwart/witquote:Op zaterdag 3 november 2007 12:12 schreef Ynske het volgende:
Overigens vind ik de zw foto's van Yousuf Karsh
zoiets bv
[ afbeelding ]
Created by Yousuf Karsh
jah lieverd, deze foto heb ik ergens van t net afgeplukt, maar t ging mij om t ideequote:Op zaterdag 3 november 2007 13:34 schreef PankPinther het volgende:
nou dan doe ik ook maar ff mee, het is tenslotte traditie![]()
[..]
dat is geen zwart/wit
als je een foto converteerd naar grijswaarden dan zijn alle rgb waarden gelijk
en dat is bij deze foto niet het geval
dus is dit ook een vorm van sepia/duotone
het valt alleen niet zo erg op
ik stem vanaf mijn werk, daar hebben alle zwart/wit foto's een gelige zweem vanwege de slechte kwalitiet monitor. ga ik jullie allemaal afzeiken.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Tenminste, zo zie ik het. Iemand kan best een bonte kleurenverzameling insturen, maar daar gaan dan sowieso mijn punten niet heen.
Ik vind sepia eigenlijk ook geen zwart/wit.
weet ik, en wat mij betreft is sepia prima, het ging meer even over het traditionele mierenneukenquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
jah lieverd, deze foto heb ik ergens van t net afgeplukt, maar t ging mij om t idee
Moet jij niet gewoon werken op het werk danquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik stem vanaf mijn werk, daar hebben alle zwart/wit foto's een gelige zweem vanwege de slechte kwalitiet monitor. ga ik jullie allemaal afzeiken.
quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Moet jij niet gewoon werken op het werk dan!?
Channelmixen is soms net even beter vooropgesteld dat het onder "kleurcorrecties valt wat volgens de regels mag. En anders mag greyscale ws ook niet en moet je 'desaturate' gebruikenquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:43 schreef Noli. het volgende:
[Beginners-muts-modus]
![]()
Maar een foto omzetten naar grijswaarden mag dus weer niet? Of toch wel?
al mocht het niet, je kan het toch niet controlerenquote:Op zaterdag 3 november 2007 14:16 schreef Yoni het volgende:
Channelmixer is toegestaan voor het omzetten naar z/w
Dat weet ik ook wel. Maar alles moet nou eenmaal helemaal zwart op wit gezet worden hier in FOTquote:Op zaterdag 3 november 2007 14:37 schreef PankPinther het volgende:
[..]
al mocht het niet, je kan het toch niet controleren
eindresultaat zijn grijswaarden
nou maak het dan simpelquote:Op zaterdag 3 november 2007 14:40 schreef Yoni het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar alles moet nou eenmaal helemaal zwart op wit gezet worden hier in FOT![]()
![]()
da's al jaren zo bij de fotowedstrijden, ben je er nou nog niet aan gewend?quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:18 schreef Chanty het volgende:
Jemig het moet wel leuk blijven zeg
Hoe ik van een mug een olifant maak...
zwart/wit is van zwart tot wit en alle grijstinten ertusseninquote:Op zaterdag 3 november 2007 15:26 schreef Ireth het volgende:
Valt dit nu onder z/w of is dit teveel greyscale achtig?
[ afbeelding ]
Nee want ik doe nog geen jaren meequote:Op zaterdag 3 november 2007 15:26 schreef PankPinther het volgende:
[..]
da's al jaren zo bij de fotowedstrijden, ben je er nou nog niet aan gewend?
was het niet k_man of american nightmare die ermee begon?
misschien heeft er nog iemand een linkje naar het allereerste fotowedstrijd discussie topic?
Je mag zoveel greyscale als je maar wilt. het gaat om het wel of niet toelaten van kleur.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:26 schreef Ireth het volgende:
Valt dit nu onder z/w of is dit teveel greyscale achtig?
[ afbeelding ]
is niet zwart wit hequote:Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
die foto van buzzer, met een klein beetje rood erin, mag dat wel?
Nee, dat mag niet.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
die foto van buzzer, met een klein beetje rood erin, mag dat wel?
daarom had ik hem er ook even neergezet, dan is het gelijk duidelijk dat dat niet magquote:
Ik vind hem liefquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:08 schreef D.W het volgende:
is deze betre dan de eerste?
[ afbeelding ]
er gaat iets niet helemaal lekker met laden, ik zag ze net ook nietquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:17 schreef Ymke het volgende:
Buzzer , ik zie je foto's niet
het is niet wazigquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:22 schreef Chanty het volgende:
@ Buzzer: het zijn twee mooie foto's maar door ze in zwart wit om te zetten vind ik ze juist minder mooi worden. Ik probeer zelf altijd iets toe te voegen aan de foto door hem om te zetten in zwart wit, een bepaalde sfeer erin te brengen. De omzetting voegt voor mijn gevoel niets toe aan de foto's. Het blijven voor mij mooie kleurenfoto's die helaas zijn omgezet naar zwart wit. Hoop dat je een beetje snapt wat ik wil zeggen, zal wel wazig klinken maar kan t niet beter uitleggen
ik vind het op een of andere manier een ontroerende fotoquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:08 schreef D.W het volgende:
is deze betre dan de eerste?
[ afbeelding ]
stuur mij even een mailtje als je wil buzzer@fok.nlquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:38 schreef D.W het volgende:
kan het proberen, doe ik morgen dan.
Jou foto's zie ik nog steeds niet buzzer, tinypic is zo traag hier, dat ie uiteindelik weergeeft kan de server niet vinden. Kijk straks nog wel een keer.
hier totaal geen last van Tinypicquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:38 schreef D.W het volgende:
kan het proberen, doe ik morgen dan.
Jou foto's zie ik nog steeds niet buzzer, tinypic is zo traag hier, dat ie uiteindelik weergeeft kan de server niet vinden. Kijk straks nog wel een keer.
dankjewelquote:Op zaterdag 3 november 2007 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
@Miss_S: Leuk idee. Van voren is misschien mooier. Ik vind je wel een mooie zwartwit-conversie hebben zo. Je tweede set met de lettertjes is ook heel tof gevonden. Ik ga voor foto #3, maar vind onderin de foto het middelste blokje, wat gebogen lijkt, vrij storend. Mischien dat nog ff wegcroppen oid?
Deze foto is ook leuk , gespannen blik is helemaal goed gevangenquote:Op zondag 4 november 2007 05:59 schreef Sugar het volgende:
Ik ben het behoorlijk eens met deuitgebreide
reactie van PdeHoog over de al geplaatste foto's. Leuk onderwerp is het!
Ik vind deze leuk:
[ afbeelding ]
Maar misschien vind ik het toch leuker om iets nieuws te maken voor de wedstrijd.
An , ik vind het wit van haar hoofddoek erg mooi maar verder lijkt de bewerking wat doorgeschoten , t komt wat onnatuurlijk over (de huid) en de hand lijkt nu net een stompjequote:Op zondag 4 november 2007 09:12 schreef An24 het volgende:
Ben dit weekend wat shoots aan het wegwerken. Gister deze bewerkt.
[ afbeelding ]
En juist van die meningen en vragen stellen ga je veel leren , ik heb nog nooit zoveel van fotos maken geleerd als in de begindagen dat ik met de wedstrijden mee deed.quote:Op zondag 4 november 2007 09:15 schreef Ireth het volgende:
(deze staat dus al onder mijn ctrl-v sinds Fok gisteren laat weer niet te bereiken was. Nu eindelijk tijd om ff te posten)
PdeHoog!Wat een lange lap tekst qua reactie's! Hulde!!!
Wat een tijd heb je daar in gestoken!
Reactie van mij daarop> Ik heb geen flauw idee wat me exact aanspreekt in z/w foto's. Ik vind iets mooi, of ik vind iets niet mooi en dat kan qua onderwerp gelijk zijn of compleet verschillend. Kan niet echt iets aanwijzen wat ik mooi vind vandaar dat ik ook het gevoel heb een beetje te dwalen in mijn foto's van wat nu wel en niet goed kan... Heb het idee dat dit de maand wordt waar ik het meest om meningen ga vragen geloof ik
Ja ik hoor het al vaker over het doorschieten. Wel grappig want dat was nu net mijn idee. Een blote arm past nu ook eenmaal niet met het beeld dat je ziet. Ik wilde een contrast tussen het stereotype beeld van een vrouw met een hoofddoek en het "plastic" ervan weergeven. Soort van statement zeg maar. Misschiend dat als ik hem gebruik voor de wedstrijd hem wat minder hard bewerk.quote:Op zondag 4 november 2007 09:18 schreef Ymke het volgende:
[..]
An , ik vind het wit van haar hoofddoek erg mooi maar verder lijkt de bewerking wat doorgeschoten , t komt wat onnatuurlijk over (de huid) en de hand lijkt nu net een stompjeEn van mij mag je een flink stuk aan de onderkant croppen , maakt het beeld wat rustiger
Meningen zijn goed, maar ook slechts meningen hequote:Op zondag 4 november 2007 09:15 schreef Ireth het volgende:
(deze staat dus al onder mijn ctrl-v sinds Fok gisteren laat weer niet te bereiken was. Nu eindelijk tijd om ff te posten)
Reactie van mij daarop> Ik heb geen flauw idee wat me exact aanspreekt in z/w foto's. Ik vind iets mooi, of ik vind iets niet mooi en dat kan qua onderwerp gelijk zijn of compleet verschillend. Kan niet echt iets aanwijzen wat ik mooi vind vandaar dat ik ook het gevoel heb een beetje te dwalen in mijn foto's van wat nu wel en niet goed kan... Heb het idee dat dit de maand wordt waar ik het meest om meningen ga vragen geloof ik
Ik vind hem cool, maar linksboven in de hoek zitten nog wat storende elementjes in de achtergrond. Die misschien ff wegklonen?quote:Op zondag 4 november 2007 09:12 schreef An24 het volgende:
Ben dit weekend wat shoots aan het wegwerken. Gister deze bewerkt.
[ afbeelding ]
Ik snap je statement niet zo goedquote:Op zondag 4 november 2007 09:27 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja ik hoor het al vaker over het doorschieten. Wel grappig want dat was nu net mijn idee. Een blote arm past nu ook eenmaal niet met het beeld dat je ziet. Ik wilde een contrast tussen het stereotype beeld van een vrouw met een hoofddoek en het "plastic" ervan weergeven. Soort van statement zeg maar. Misschiend dat als ik hem gebruik voor de wedstrijd hem wat minder hard bewerk.
Dat was ook nog de bedoeling iddquote:Op zondag 4 november 2007 09:27 schreef PdeHoog het volgende:
kijk ook gewoon eens rond naar andere onderwerpen. Kinderen zijn leuk, maar mits er een speciale sfeer in zit is vaak kleur leuker vind ik.
Oh die foto van mij was om te vragen of dat mag. De foto op jouw boek zit volgens mij ook rood in om hem warmer te maken.quote:Op zaterdag 3 november 2007 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
Zwartwitfotografie is een cool onderwerp voor de wedstrijdAlleen is niet elk onderwerp geschikt voor zwartwit-fotografie. Je kan zwartwit-fotografie gebruiken bij die onderwerpen waarbij je ergens de nadruk wil leggen op een sfeer oid. Oude mensen met zo'n karakteristiek gezicht etc. Ook die foto van D.W. is er uitstekend geschikt voor imo. Teveel foto's uit dit topic worden omgebouwd van kleurenfoto naar zwartwit-foto, maar je moet je even bedenken of dat ze wel mooier maakt. Vaak niet nl. Ga eens met lijnen spelen. Kijk naar architectuur of lijnen in landschappen oid. Zoek patronen op. Die doen het ook vaak leuk in zwartwit. Oh...en laten we concertfoto's niet vergeten
Maar daar zal ongetwijfeld een overkill van komen
@Bennie: Mwjah. Hij heeft iets liefs, maar ik denk dat deze in kleur mooier geweest zou zijn.
Hij is cool zoquote:Op zondag 4 november 2007 09:57 schreef An24 het volgende:
Nu heb ik alleen de ruis eruit gehaald en niets aan haar gezicht gedaan.
[ afbeelding ]
Dusquote:Op zondag 4 november 2007 10:06 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Oh die foto van mij was om te vragen of dat mag. De foto op jouw boek zit volgens mij ook rood in om hem warmer te maken.
Dat is idd een typische zwartwit-fotoquote:Dit vind ik wel een typische z/w sfeer:
[ afbeelding ]
De discussie ging over of je kleurtonen/duotonen mag toevoegen aan de wedstrijdfotoquote:Op zondag 4 november 2007 11:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DusIk zie het verband niet helemaal
[..]
Dat is idd een typische zwartwit-fotoMag alleen ietsiepietsie scherper
Die discussie heb ik gezien, maar daar heb ik niet op gereageerd verderquote:Op zondag 4 november 2007 11:38 schreef ..bennie het volgende:
[..]
De discussie ging over of je kleurtonen/duotonen mag toevoegen aan de wedstrijdfoto.
Waar blijft jouw zwartwit-foto? Die zijn meestal welquote:
ik wacht nog even op mijn model, die is hier over tien minuutjesquote:Op zondag 4 november 2007 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waar blijft jouw zwartwit-foto? Die zijn meestal wel
tx, dat was slechts om de mood te zetten, niet om in te zenden.quote:Op zaterdag 3 november 2007 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
@Shark: idem ditoEerste foto is overigens toffer dan tweede
Derde (gebouw in Leiden?) is ook lekker
Bedoel je niet de highlight op de kromming van het leren handvat?quote:Op zondag 4 november 2007 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
3. Uit een oudere zwart/witserie van mij. Ik vond de krommng van het leren handvat leuk.
[ afbeelding ]
tx. hij zei dat zijn abs er nu helemaal goed uitzagen en dattie weer op de foto wilde, maar hij komt 24 december ff naar NL, dus dat word kou lijden voor hem, whehehequote:Op zondag 4 november 2007 13:28 schreef Tha_Erik het volgende:
@Shark.Bait; Ik blijf het een hele toffe en sterke foto vinden. Negative space. En dat hij als klein persoon ook wegkijkt, in plaats van de foto is, het spreekt me alemaal enorm aan.
Ik vind de remake toch minder dan het origineel. Heel vreemd. Van deze serie vind ik #2 en #4 errug sterk. Bij 2 heb je idd het sterke lijnenspel van de takken die toch naar de vogel leiden op de een of andere manier en die laatste heeft gewoon een toffe uitstraling.quote:Op zondag 4 november 2007 13:28 schreef Tha_Erik het volgende:
En in de tijd dat ik dit getypt heb weer twee nieuwe foto's.
[quote]Op zondag 4 november 2007 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
1. Remake van een eerdere foto.
[ afbeelding ]
2. Een kraai in de mist. Op een of andere manier vind ik het lijnenspel van de takken hier heel erg gaaf.
[ afbeelding ]
3. Uit een oudere zwart/witserie van mij. Ik vond de krommng van het leren handvat leuk.
[ afbeelding ]
4. Uit dezelfde serie als de voorgaande. Ik vind 'm heel tof, maar jammer dat de paraplu geen metalen punt meer heeft.
[ afbeelding ]
Dat vermoeden had ik alquote:Op zondag 4 november 2007 13:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
tx, dat was slechts om de mood te zetten, niet om in te zenden.
[ afbeelding ]
(ja hitsige vrouwen, ik weet dat het logo er klote uitziet, so be it)
Aah, okee. Waar blijven de zebra('s) dan?quote:Op zondag 4 november 2007 14:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik alMaar goed...ik wil natuurlijk niet het idee wekken dat ik iemand oversla met het leveren van commentaar
greyscale met omgekeerde curves?quote:Op zondag 4 november 2007 14:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Denkt iemand dat een rode paraplu met de channelmixer zwart kan lijken? Dat moet toch te doen zijn?
Iets teveel gekopieerd hequote:
Die met donkerder gras, en dus meer contrast tussen wit kruis en 'groen' gras vind ik het mooist. Misschien bij de anderen je gras ook wat zwarter maken? (met roodfilter dus)quote:Op zondag 4 november 2007 14:13 schreef PdeHoog het volgende:
Ruk-het-archief-open-deel 2
#PH8 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach
[ afbeelding ]
#PH9 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach
[ afbeelding ]
#PH10 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach
[ afbeelding ]
Dat heet een groen filterquote:Op zondag 4 november 2007 14:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, met dit plaatje
[ afbeelding ]
kom ik toch een heel eind met de channelmixer (red: 0%, green: 50%, blue: 104%, constant: -30%)
[ afbeelding ]
Die roos is lekkerquote:Op zondag 4 november 2007 14:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aah, okee. Waar blijven de zebra('s) dan?
[ afbeelding ]
uitvoering kan je beter denk ik...of toch zw/w maken....quote:
Al noem je het een aardappel, zolang het werkt ben ik tevredenquote:
Óókal zo tofquote:Londense kinderkopjes:
[ afbeelding ]
Ik zou proberen iets meer contrast aan te brengen op de witte snoepjes het zout. Of die gewoon weglaten en het algehele contrast wat opvoeren van de foto. Je dropjes pepertjes maken een vale indruk.quote:
Volgens mij is het peper en zout...quote:Op zondag 4 november 2007 14:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou proberen iets meer contrast aan te brengen op de witte snoepjes. Of die gewoon weglaten en het algehele contrast wat opvoeren van de foto. Je dropjes maken een vale indruk.
het zijn pepertjes en zeezoutquote:Op zondag 4 november 2007 14:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou proberen iets meer contrast aan te brengen op de witte snoepjes. Of die gewoon weglaten en het algehele contrast wat opvoeren van de foto. Je dropjes maken een vale indruk.
Hmmm..ik hoorde gister iets over dropjes. Vandaar mijn aannamequote:Op zondag 4 november 2007 14:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Volgens mij is het peper en zout...
Ik wacht geduldig de dropjes af danquote:Op zondag 4 november 2007 14:32 schreef prupke het volgende:
[..]
het zijn pepertjes en zeezout
dropjes moet ik nog gaan proberen ....
Oja, die extreem wedstrijd, die had ik bijna ook hier kunnen insturen:quote:Op zondag 4 november 2007 14:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Van alle onderwerpen van dit jaar waren er een paar waar ik veel zin in had en dat waren extreem, portret en zwart/wit.
Bij die onderste toch een andere zw/w conversie gebruiken; groen filter is denk ik het mooist. Word de paddestoel zwart, je gras licht.quote:Op zondag 4 november 2007 14:37 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb deze ook nog:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]
Hmm, zoiets?quote:Op zondag 4 november 2007 14:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Bij die onderste toch een andere zw/w conversie gebruiken; groen filter is denk ik het mooist. Word de paddestoel zwart, je gras licht.
Tof puckzzz, zo te zien heb jij een leuk middagje gehadquote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
@marjo: niets ten nadele van je dochter hoor...maar ik heb nou al zóveel foto's van haar gezien...
model is weg...foto genomen met een Canon EOS 5D(lang verhaal, te lezen in de komende showcase)
[ afbeelding ]
Dat zou heel goed kunnen. Maar als ik kijk naar het aantal keer dat ik haar ingestuurd heb als inzending valt het best mee.quote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
@marjo: niets ten nadele van je dochter hoor...maar ik heb nou al zóveel foto's van haar gezien...
zo'n reactie had ik wel verwacht..nevermind, ik heb niets gezegd.quote:Op zondag 4 november 2007 18:07 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Maar als ik kijk naar het aantal keer dat ik haar ingestuurd heb als inzending valt het best mee.
Er zijn er meer die steeds dezelfde persoon als onderwerp hebben. En deze insturen...
hij is lekker An! pose is fijn ontspannen, achtergrond is mooi.quote:Op zondag 4 november 2007 18:06 schreef An24 het volgende:
[..]
Tof puckzzz, zo te zien heb jij een leuk middagje gehadLekker bewerkt, precies scherpte op goede punten !
Heb er zelf ook nog 1 waar ik me bezig ben geweest. Welke foto vinden jullie meest geslaagd voor de wedstrijd?
[ afbeelding ]
Oe...lekker. Zo eentje probeer ik nu al tijden te makenquote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
model is weg...foto genomen met een Canon EOS 5D(lang verhaal, te lezen in de komende showcase)
[ afbeelding ]
Dankquote:Op zondag 4 november 2007 18:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hij is lekker An! pose is fijn ontspannen, achtergrond is mooi.
Mjah ze had donkere kleding aan...en ze is nog eens mooi donker..best lastig somsquote:Op zondag 4 november 2007 18:14 schreef Re het volgende:
lekkere plaat An, het zwart loopt net iets vol maar dat kan aan de monitor liggen hier...
Mooi onderwerp zegquote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
[ afbeelding ]
Ben het met Re eens, en het is imo meer dan technisch gemierenneuk. Je verliest veel detail, zowel in de vorm van haar lichaam als in haar krulletjes en dat doet de foto geen goed.quote:Op zondag 4 november 2007 18:23 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah ze had donkere kleding aan...en ze is nog eens mooi donker..best lastig somsMaar het doet me te weinig om er wat aan te doen
![]()
Dank. Ik ben nu zowiezo met de hele serie bezig en heb wat jullie comments betreft al betere gevonden..quote:Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben het met Re eens, en het is imo meer dan technisch gemierenneuk. Je verliest veel detail, zowel in de vorm van haar lichaam als in haar krulletjes en dat doet de foto geen goed.
Bovendien, zwart-wit conversies staan of vallen met hoe mooi je de zwarten en witten erin houdt, zonder ze over de kop te jagen.
Qua compo, blik en pose een mooie foto verder.
Heel tof, met dat perspectief enzoquote:
2!!!quote:Op zondag 4 november 2007 19:39 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik kwam ook nog wat archiefspul tegen btw:
1) Van de Fok-wedstrijd kleuren:
[ afbeelding ]
2: van de DPChallenge 'bw portrait':
[ afbeelding ]
3: en deze is ook van een Fok-wedstrijd, vorig jaar ergens ofzo:
[ afbeelding ]
die ruis vond ik toen mooi
hmmm...ik zou persoonlijk nog meer verschil tussen de paddo en het gras willen, maar da's mijn smaak.quote:Op zondag 4 november 2007 15:02 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Hmm, zoiets?
[ afbeelding ]
Of ik 'misbruik' Laura nog een keer:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 november 2007 18:07 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Maar als ik kijk naar het aantal keer dat ik haar ingestuurd heb als inzending valt het best mee.
Er zijn er meer die steeds dezelfde persoon als onderwerp hebben. En deze insturen...
Nee klopt, hier ook (gecalibreerd enzo) maar ik vind dat het er niet aan de foto afdoet.quote:Op zondag 4 november 2007 18:14 schreef Re het volgende:
lekkere plaat An, het zwart loopt net iets vol maar dat kan aan de monitor liggen hier...
Die is erg mooiquote:
quote:
Oke, sluit de wedstrijd maar, wat mij betreft hebben we een winnaar!quote:Op zondag 4 november 2007 21:23 schreef Shark.Bait het volgende:
Deze is een mogelijke inzending voor de zw/w wedstrijd van mij; maar missschien meer iets voor de december wedstrijd->landschap.
[ afbeelding ]
ik vind de laatste foto het mooistquote:Op zondag 4 november 2007 21:09 schreef _Kaatje_ het volgende:
@ An24: erg mooie sfeer!Ik sluit me wel aan bij mijn voorgangers wat betreft het dichtgelopene zwart.
@ Vliegvrager, het zijn alle 3 mooie foto's, maar ik neem aan dat je geen eerdere wedstrijdfoto gaat inzenden?
@ Prupke: dieren in zwart/wit vind ik zelf nooit zo mooi, het past niet zo. (Tenzij het zebra's zijn, dan weer wel). Die van het gebouw vind ik wél erg mooi, aparte compositie!
@ Sugar: de laatste foto met die ene auto doet me meer, er wordt meer een keuzegevoel opgeroepen. De auto staat nog wel erg centraal, en misschien zou je nog meer óp het papier kunnen duiken om de auto meer van onderaf te kunnen fotograferen?
Mag ik ook jullie mening over onderstaande drie foto's?
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
Eens is. SB 5 punten. donequote:Op zondag 4 november 2007 21:27 schreef Ireth het volgende:
[..]
Oke, sluit de wedstrijd maar, wat mij betreft hebben we een winnaar!
Ik heb hier helemaal niks mee juist. Wat een kitschplaat.quote:
nummer 3!quote:Op zondag 4 november 2007 21:09 schreef _Kaatje_ het volgende:
@ An24: erg mooie sfeer!Ik sluit me wel aan bij mijn voorgangers wat betreft het dichtgelopene zwart.
@ Vliegvrager, het zijn alle 3 mooie foto's, maar ik neem aan dat je geen eerdere wedstrijdfoto gaat inzenden?
@ Prupke: dieren in zwart/wit vind ik zelf nooit zo mooi, het past niet zo. (Tenzij het zebra's zijn, dan weer wel). Die van het gebouw vind ik wél erg mooi, aparte compositie!
@ Sugar: de laatste foto met die ene auto doet me meer, er wordt meer een keuzegevoel opgeroepen. De auto staat nog wel erg centraal, en misschien zou je nog meer óp het papier kunnen duiken om de auto meer van onderaf te kunnen fotograferen?
Mag ik ook jullie mening over onderstaande drie foto's?
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op zondag 4 november 2007 21:46 schreef Sugar het volgende:
Ik heb hier helemaal niks mee juist. Wat een kitschplaat.![]()
Nou zeg, in sexy en gewaagd denken ze er anders overquote:Op maandag 5 november 2007 09:14 schreef Sugar het volgende:
Haha, bennie.![]()
![]()
Over mijn autootjes, weleens gehoord van zwartwitdenken?![]()
Enne Dizer, gatver.
Hebbie nou echt gewoon een foto gemaakt op de roltrap van een wildvreemde? Als ik dat zou doen zou ik een mep krijgen met die tas en aangehouden worden voor stalking oid?quote:Op maandag 5 november 2007 09:28 schreef Sugar het volgende:
Bennie, ik vind je hond mooi. Je foto dus. Maar wel jammer van het oortje links en het heel zwarte bij zijn andere oog. Ik had het mooier gevonden als het oog toch zichtbaar was.
Wil iemand misschien nog zeggen wat hij van deze 3 vindt? Bedankt.
1.
[ afbeelding ]
ik vind 1 en 2 echt super!!quote:Op maandag 5 november 2007 09:28 schreef Sugar het volgende:
Bennie, ik vind je hond mooi. Je foto dus. Maar wel jammer van het oortje links en het heel zwarte bij zijn andere oog. Ik had het mooier gevonden als het oog toch zichtbaar was.
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
ik vond 'm ook net iets over the top zeg maarquote:Op maandag 5 november 2007 09:35 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou zeg, in sexy en gewaagd denken ze er anders over![]()
.
Vooruit, deze dan maar:
[ afbeelding ]
quote:
Beterquote:Op maandag 5 november 2007 09:53 schreef D.W het volgende:
deze met de lucht wat donkerder:
[ afbeelding ]
Nummer 2 vind ik super, 1 is overbelicht, en afgezien daarvan net als 3 imo niet echt instuurwaardig.quote:Op maandag 5 november 2007 09:28 schreef Sugar het volgende:
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
niet slecht, maar misschien wel voor verbetering vatbaar.....quote:Op maandag 5 november 2007 09:35 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou zeg, in sexy en gewaagd denken ze er anders over![]()
.
Vooruit, deze dan maar:
[ afbeelding ]
Een perfect voorbeeld hoe onscherpte wél gebruikt mag/kan/moet wordenquote:Op maandag 5 november 2007 09:28 schreef Sugar het volgende:
2.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 november 2007 09:47 schreef Ireth het volgende:
SB: die molenplaat vind ik dus weer minder, vind die eerste mooier. mysterieuzer, hij trekt me aan.
Hehehehe..die discussie is in het begin gevoerd en toen werd gezegd dat dat dus niet magquote:Op maandag 5 november 2007 11:32 schreef pirke het volgende:
[ afbeelding ]
Deze wil ik misschien inzenden, en naar mijn interpretatie van het thema zwart-wit past hij daar binnen(en ook binnen de photoshop regels, alleen beetje saturation aangepast)
Mooiquote:Op maandag 5 november 2007 12:18 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]
(archieffoto's mogen toch gewoon?)
mooie plaat, maar ik vind hem voor het goede nét iets te gladjes...quote:Op maandag 5 november 2007 11:02 schreef Re het volgende:
kinders doen het ook altijd goed met stemmen toch?
[ afbeelding ]
Helaas, dit mag dus nietquote:Op maandag 5 november 2007 11:32 schreef pirke het volgende:
[ afbeelding ]
Deze wil ik misschien inzenden, en naar mijn interpretatie van het thema zwart-wit past hij daar binnen(en ook binnen de photoshop regels, alleen beetje saturation aangepast)
Ghe, als de 12 onderwerpen van volgend jaar bekend zijn, dan één foto maken die je 12x in kunt zendenquote:Op maandag 5 november 2007 12:38 schreef Re het volgende:
is het eigenlijk zo dat een foto maar 1 keer mag meedoen met een FOT fotowedstrijd?
Daar zijn geen vastgestelde regels voor. Maar denk dat je weinig kans maakt met elke keer dezelfde fotoquote:Op maandag 5 november 2007 12:38 schreef Re het volgende:
is het eigenlijk zo dat een foto maar 1 keer mag meedoen met een FOT fotowedstrijd?
Dat zal volgende maand ergens wordenquote:Op maandag 5 november 2007 12:44 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ghe, als de 12 onderwerpen van volgend jaar bekend zijn, dan één foto maken die je 12x in kunt zenden.
Over 2008 gesproken... Hoe zit het met de nieuwe onderwerpen, wanneer gaan we daar weer mee los?![]()
oh wat jammer dat die kerel erbij staat!!quote:Op maandag 5 november 2007 12:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zat aan deze te denken..
jammer dat je er niet 1 andere kleur in mag laten
[ afbeelding ]
meningen, anyone?
thanksquote:Op maandag 5 november 2007 13:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
oh wat jammer dat die kerel erbij staat!!
hele toffe foto!
oh, en partial desat vind ik persoonlijk 9 van de 10 erg lelijk, dus die schoentjes lekker zo laten
gewoon voor je eigen collectie zou ik dat lekker doen, niets houdt je tegen om je foto te verbeteren, dan maar niet meedoen met deze foto als je zelf vind dat het extra value heeft...quote:Op maandag 5 november 2007 13:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
thanks
het was echt een lucky shot, ze stonden daar zo saampjes, zij met die toffe schoenen, en ineens ging ze aan de reling hangen, dus ik bliksemsnel schieten![]()
in dit geval lijkt het me wel heel tof om die schoenen rood te laten, maargoed, damanie he
Neee. Als je dat niet doet is het een Puckzzz foto, geen MissyMirjam foto. Als jij hem rood wil, dan maak je hem rood, dan is het een MM foto. En zoals Re al zegt, dan maar niet insturen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
in dit geval lijkt het me wel heel tof om die schoenen rood te laten, maargoed, damanie he
ja psies!quote:Op maandag 5 november 2007 13:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Neee. Als je dat niet doet is het een Puckzzz foto, geen MissyMirjam foto. Als jij hem rood wil, dan maak je hem rood, dan is het een MM foto. En zoals Re al zegt, dan maar niet insturen.
ik maak hem wel rood, alleen niet om in te sturenquote:Op maandag 5 november 2007 13:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Neee. Als je dat niet doet is het een Puckzzz foto, geen MissyMirjam foto. Als jij hem rood wil, dan maak je hem rood, dan is het een MM foto. En zoals Re al zegt, dan maar niet insturen.
Cocaïne, jeweetsquote:Op maandag 5 november 2007 15:10 schreef Shark.Bait het volgende:
wat is dat witte op die fietsen en in de bomen bij de laatste?Infrarood?
quote:Op maandag 5 november 2007 15:57 schreef Puckzzz het volgende:
Foei Roosje!! degene die op het knopje drukt heeft de foto gemaakt he? al komt het idee, de uitvoering, de set, de belichting etc. allemaal uit jouw handen...jij hebt niet op het knopje gedrukt!
Dan moet jij 'm ook insturenquote:Op maandag 5 november 2007 15:48 schreef radlah het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn vriendin noemt het een zelfportret, maar ik heb toch zekers op het knopje gedrukt.
maakt niet uit toch? de opdracht is dat je een foto maakt in een bepaald thema.quote:Op maandag 5 november 2007 16:59 schreef pirke het volgende:
Het is toch een thema waar we elke maand een foto voor maken, geen opdracht?
...
Eerder een fraaie discussie en fantastische platenquote:Op maandag 5 november 2007 20:18 schreef The_Frog het volgende:
Ook maar eens wat ingestuurd. Ik zie heel fraaie platen en een fantastische discussie voorbij komen.
Die uilquote:
Maar als ik een foto maak in het thema "zwart-wit" dan wil dat niet zeggen dat ik een zwart-wit foto maak... een leuke foto van een zwart-witte koe op groen gras past er dan ook in. Als het een opdracht is "maak een zwart-witte foto", dan kan die koe natuurlijk niet.quote:Op maandag 5 november 2007 20:03 schreef Kamermans het volgende:
[..]
maakt niet uit toch? de opdracht is dat je een foto maakt in een bepaald thema.
spijker op de kop slaatquote:Op maandag 5 november 2007 23:24 schreef pirke het volgende:
[..]
Maar als ik een foto maak in het thema "zwart-wit" dan wil dat niet zeggen dat ik een zwart-wit foto maak... een leuke foto van een zwart-witte koe op groen gras past er dan ook in. Als het een opdracht is "maak een zwart-witte foto", dan kan die koe natuurlijk niet.
Nou.... je hebt het antwoord al gegeven hequote:Op maandag 5 november 2007 23:24 schreef pirke het volgende:
Maar als ik een foto maak in het thema "zwart-wit" dan wil dat niet zeggen dat ik een zwart-wit foto maak... een leuke foto van een zwart-witte koe op groen gras past er dan ook in. Als het een opdracht is "maak een zwart-witte foto", dan kan die koe natuurlijk niet.
We hebben vooruitgewerktquote:Op maandag 5 november 2007 22:48 schreef MissBliss het volgende:
@ The Frog: Die eerste![]()
![]()
![]()
![]()
Pfft, iedereen heeft al een hele stapel foto's klaarliggen... en ik niet!![]()
maar euh.... hij heeft wel heel erg gelijk , want ik denk dat de meeste fotos die er tot nu toe getoond zijn kleur fotos zijn die om gezet zijn in zwart /witquote:Op maandag 5 november 2007 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou.... je hebt het antwoord al gegeven heHet thema is "zwartwit-fotografie" en niet "zwart-wit"
Helemaal waarquote:Op maandag 5 november 2007 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
We hebben vooruitgewerkt. Dat is de hele bedoeling toch van het vooral klaarhebben van de onderwerpen
?
Het thema zwartwit-fotografie wil ook niet perse zeggen dat de hele foto in zwartwit moet zijn... zie mijn mogelijke inzending:quote:Op maandag 5 november 2007 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou.... je hebt het antwoord al gegeven heHet thema is "zwartwit-fotografie" en niet "zwart-wit"
Dat ding van mij kan ik (geloof ik) niet meer op standje z/w zetten.quote:Op maandag 5 november 2007 23:40 schreef prupke het volgende:
[..]
maar euh.... hij heeft wel heel erg gelijk , want ik denk dat de meeste fotos die er tot nu toe getoond zijn kleur fotos zijn die om gezet zijn in zwart /wit
incusief die van mij
Voor mij niet, aangezien er wel degelijk kleur in zit.quote:Op maandag 5 november 2007 23:49 schreef pirke het volgende:
[..]
Het thema zwartwit-fotografie wil ook niet perse zeggen dat de hele foto in zwartwit moet zijn... zie mijn mogelijke inzending:
[ afbeelding ]
Deze past toch perfect binnen het thema zwartwit-fotografie?
Jaquote:Op maandag 5 november 2007 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
We hebben vooruitgewerkt [afbeelding]. Dat is de hele bedoeling toch van het vooral klaarhebben van de onderwerpen [afbeelding]?
Dus als ik een analoge camera pak, met een zwartwit rolletje, een zwart-wit foto afdruk en dan met een rood potlood iets een heel klein beetje inkleur, is het dan opeens geen zwartwit foto meer? Of een foto die in het thema zwartwit past?quote:Op maandag 5 november 2007 23:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Voor mij niet, aangezien er wel degelijk kleur in zit.
Ik vind inderdaad dat het dan niet in het thema past.quote:Op maandag 5 november 2007 23:54 schreef pirke het volgende:
[..]
Dus als ik een analoge camera pak, met een zwartwit rolletje, een zwart-wit foto afdruk en dan met een rood potlood iets een heel klein beetje inkleur, is het dan opeens geen zwartwit foto meer? Of een foto die in het thema zwartwit past?
Ik vind dat nogal zwart-wit gedacht. Ik zou het juist toejuichen als er alternatieve interpretaties van het thema worden bedacht.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat het dan niet in het thema past.
t jammere is dan weer dat juist dat out-of-the-box denken toch weer word beperktquote:Op dinsdag 6 november 2007 07:58 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal zwart-wit gedacht. Ik zou het juist toejuichen als er alternatieve interpretaties van het thema worden bedacht.
Overigens vind ik een zw-foto met een beetje kleur nou niet direct de meest creatieve vorm daarvan.
Ik had mijzelf een dichterlijke vrijheid toegestaan, zo brutaal ben ik dan ook wel weer.quote:Op dinsdag 6 november 2007 08:03 schreef Sugar het volgende:
Vliegvrager, zwart-wit-denken zou zijn als er 2 opties waren en een derde optie is uitgesloten. Nu is er slechts 1 optie.![]()
en nu ben ik je kwijtquote:Op dinsdag 6 november 2007 08:50 schreef Sugar het volgende:
En eigenlijk heb je nog gelijk ook.Want de twee opties waaruit gekozen werd zouden dan zijn óf zwartwit óf kleur en een combinatie daarvan is de uitgesloten derde...
![]()
quote:Een monochroom afbeelding, bijvoorbeeld op papier, een beeldscherm, of een projectiescherm, bestaat uit twee kleuren, vaak zwart en wit. Ook bij andere kleuren, bijvoorbeeld zwart en groen, wordt dit zwart-wit genoemd. Zo'n afbeelding kan al of niet ook tussenliggende kleuren (grijstinten) bevatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |