Die foto van toeps is genomen met Fuji neopan 1600 in mijn analoge F100.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef Yoni het volgende:
Xilantof zojuist even aan de telefoon gehad en hij heeft dezelfde mening als ik. Was het thema zwart/wit geweest dan hadden dingen als een zwerver naast een zakenman in kleur ook nog gekund, want dan was het contrast "zwart/wit" geweest. Da's in dit geval dus niet, want het onderwerp is echt ingezonden als zwartwitfotografie. Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt.
De enige voorwaarde waar aan moet worden voldaan deze maand, is dus dat je foto zwart/wit is (en ja Shark, dat is inclusief de eventuele grijstinten).
nope, dat is een apart process. Het origineel is een glazen plaat; filmpjes bestonden toen nog niet of nauwelijks.Sepia toning is een smerig ruikend proces--er komt zwavel bij kijken, je kent de geur wel als rotte eireren.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:40 schreef Yoni het volgende:
En wat betreft sepia in oude foto's. Dat is toch meestal gewoon een verkleuring, aging van een foto?
dus die legs foto zou jij afkeuren... (niet dat die mee gaat doen omdat hij al een keertje heeft meegedaan)quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:50 schreef Yoni het volgende:
Njummie... rotte eieren.
Maar goed... echte sepia is dus een apart proces. Ik zit gewoon even mee te denken hoor.. ik vind het nl. nogal een twijfelgevalletje
dat lijkt mij inderdaad ook het bestequote:Op zaterdag 3 november 2007 12:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, gewoon dus zwart/witfotografie. En als iedereen gewoon dat in zijn achterhoofd houdt en inzendt wat hij/zij denkt dat goed is, dan bepalen de stemmers uiteindelijk wel of het er mee doorkan.
dat is geen zwart/witquote:Op zaterdag 3 november 2007 12:12 schreef Ynske het volgende:
Overigens vind ik de zw foto's van Yousuf Karsh
zoiets bv
[ afbeelding ]
Created by Yousuf Karsh
jah lieverd, deze foto heb ik ergens van t net afgeplukt, maar t ging mij om t ideequote:Op zaterdag 3 november 2007 13:34 schreef PankPinther het volgende:
nou dan doe ik ook maar ff mee, het is tenslotte traditie![]()
[..]
dat is geen zwart/wit
als je een foto converteerd naar grijswaarden dan zijn alle rgb waarden gelijk
en dat is bij deze foto niet het geval
dus is dit ook een vorm van sepia/duotone
het valt alleen niet zo erg op
ik stem vanaf mijn werk, daar hebben alle zwart/wit foto's een gelige zweem vanwege de slechte kwalitiet monitor. ga ik jullie allemaal afzeiken.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Tenminste, zo zie ik het. Iemand kan best een bonte kleurenverzameling insturen, maar daar gaan dan sowieso mijn punten niet heen.
Ik vind sepia eigenlijk ook geen zwart/wit.
weet ik, en wat mij betreft is sepia prima, het ging meer even over het traditionele mierenneukenquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
jah lieverd, deze foto heb ik ergens van t net afgeplukt, maar t ging mij om t idee
Moet jij niet gewoon werken op het werk danquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik stem vanaf mijn werk, daar hebben alle zwart/wit foto's een gelige zweem vanwege de slechte kwalitiet monitor. ga ik jullie allemaal afzeiken.
quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Moet jij niet gewoon werken op het werk dan!?
Channelmixen is soms net even beter vooropgesteld dat het onder "kleurcorrecties valt wat volgens de regels mag. En anders mag greyscale ws ook niet en moet je 'desaturate' gebruikenquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:43 schreef Noli. het volgende:
[Beginners-muts-modus]
![]()
Maar een foto omzetten naar grijswaarden mag dus weer niet? Of toch wel?
al mocht het niet, je kan het toch niet controlerenquote:Op zaterdag 3 november 2007 14:16 schreef Yoni het volgende:
Channelmixer is toegestaan voor het omzetten naar z/w
Dat weet ik ook wel. Maar alles moet nou eenmaal helemaal zwart op wit gezet worden hier in FOTquote:Op zaterdag 3 november 2007 14:37 schreef PankPinther het volgende:
[..]
al mocht het niet, je kan het toch niet controleren
eindresultaat zijn grijswaarden
nou maak het dan simpelquote:Op zaterdag 3 november 2007 14:40 schreef Yoni het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar alles moet nou eenmaal helemaal zwart op wit gezet worden hier in FOT![]()
![]()
da's al jaren zo bij de fotowedstrijden, ben je er nou nog niet aan gewend?quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:18 schreef Chanty het volgende:
Jemig het moet wel leuk blijven zeg
Hoe ik van een mug een olifant maak...
zwart/wit is van zwart tot wit en alle grijstinten ertusseninquote:Op zaterdag 3 november 2007 15:26 schreef Ireth het volgende:
Valt dit nu onder z/w of is dit teveel greyscale achtig?
[ afbeelding ]
Nee want ik doe nog geen jaren meequote:Op zaterdag 3 november 2007 15:26 schreef PankPinther het volgende:
[..]
da's al jaren zo bij de fotowedstrijden, ben je er nou nog niet aan gewend?
was het niet k_man of american nightmare die ermee begon?
misschien heeft er nog iemand een linkje naar het allereerste fotowedstrijd discussie topic?
Je mag zoveel greyscale als je maar wilt. het gaat om het wel of niet toelaten van kleur.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:26 schreef Ireth het volgende:
Valt dit nu onder z/w of is dit teveel greyscale achtig?
[ afbeelding ]
is niet zwart wit hequote:Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
die foto van buzzer, met een klein beetje rood erin, mag dat wel?
Nee, dat mag niet.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
die foto van buzzer, met een klein beetje rood erin, mag dat wel?
daarom had ik hem er ook even neergezet, dan is het gelijk duidelijk dat dat niet magquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |