het is de stroganoff geworden geloof ik. Hebquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
@ MB: ik vind stamppot altijd ideaal voedsel als je een lange avond moet werken (ook prima als bodem voor een feestje trouwens).
Ik sabbel op een diksaplolly van de hemaen ik vind m nog lekker ook.
en terechtquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:07 schreef FB-aight het volgende:
vandaag en de komende maand niets!
wegens het kapotslaan van een autoruit
Steak met gegrilde groentes en patatas bravas uit de oven!!! (aardappelpartjes in de schil met veul knoflook en verse tijm en zo)quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:51 schreef DarkElf het volgende:
Nu een glas crystal clear. Vanavond steak met... dat moet ik nog verzinnen
op zich wel ware het niet dat ik geen echte fan van aardappels in schil benquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:56 schreef Tezz het volgende:
[..]
Steak met gegrilde groentes en patatas bravas uit de oven!!! (aardappelpartjes in de schil met veul knoflook en verse tijm en zo)
Idee??
Hier wordt het iets simpels: waarschijnlijk rijst of zo met wat kipfliet/groentes.
En hij smaakt heerlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Mmm, het ruikt hier naar verschgemaakte appelmoes
Heb er een paar druppels limoensap, een schepje bruine basterdsuiker en wat kaneel doorgeroerd
Ja hoor, het is best te doen. Ze worden iets minder knapperig, maar dat is te verwachten. Verder smaken ze prima.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Mini-rulez, wil dat een beetje, aardappelkroketjes uit de oven (we hebben geen frituurpan namelijk, en dat moet ook maar zo blijven)
tip: probeer eens versgemaakte appelmoes met een schepje versgeklopte slagroom...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Mmm, het ruikt hier naar verschgemaakte appelmoes
Heb er een paar druppels limoensap, een schepje bruine basterdsuiker en wat kaneel doorgeroerd
PS wat een heeeeeerlijke plaatjes hebt u daar gevonden MM![]()
Da's altijd zo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:04 schreef Tezz het volgende:
Het 'iets makkelijks' van een paar posts hierboven van mij, werd wel heel erg makkelijk, want we zijn bij de Mc Donalds geweest.............speciaal voor dochterlief, die maar liefst twee happen van haar hamburger heeft genomen en verder niets luste. Dat was dus weer een erg duur happymeal....
klinktquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:50 schreef ennuik het volgende:
Pastasalade
![]()
Verse pasta (uit de winkel), verse pesto, rood uitje, gele paprika, tomaten, baby spinazie, nog een andere soort sla, mozerella en parmaham... Heerlijk!
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vanmiddag als een brave huisslons muffins maken, lekker in de oven laten staan, had geen andere plek, en ach, dat kan geen kwaad
wordt er hier een late night snack klaargamaakt, oven aangestoken
bakblik erin gefrot
na een paar minuten
*snif* wtf stinkt daar zo
haal dan ook eerste die muffins uit de oven![]()
![]()
![]()
OT:drink ik een rood wijntje, en wat dadels met monchou, en wat er dan ook zo uit die meurende oven komt
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:25 schreef ColdFeet het volgende:
Hier een avondje simpele genoegens.
Spaghettini carbonara, met die lekkere pancetta van Little Italy (Isegrim, die moet je kennen), en peterselie en een sjalotje en al dat lekkers
Nu een shootertje granaatappelsap, en een groot glas vers appel-mandarijnensap, heerlijk.
We hebben nog een tomaat-olijfstokbroodje van LI liggen, even wat roomboter smelten met een teen uitgeperste knoflook, dippen en genieten
Wat is het toch fijn om mij binnenkort bij je te zijn!
Gillende keukenmeidenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:14 schreef popolon het volgende:
'Screaming hot chicken wings' gaan nu de oven in.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:09 schreef niet_links het volgende:
Tom yam Khung, in de middag en phad pik pau in de avond. Waarschijnlijk met water of pepsi
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
Hier zelfgemaakte pasta met rode ui, tijn en aardappel. Van Jamie Oliveren een beetje van mij.
Als ik mijn keuken weer indurf
Haha, dat is doorgaans onze zondagshap! Ik noem het altijd nachos con todos en geloof me..todos zit erin!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:40 schreef minilotje het volgende:
Ook hier iets burittowrapperigs.
Vriendlief houdt niet zo van Mexicaans (idioot, ik weet het), maar ik ben vanavond helemaal alleen en ik heb zin om onderuitgezakt op de bank te hangen en de Once Upon A Time In Mexico-dvd eens uit z'n folietje te halen.
Hoog tijd dus voor pyjamaatje-aan-en-met-je-handen-eten-en-fikse-boeren-laten-eten.
Zachte tortillas. Erin stevig gekruid, en zachtjes rul gebakken tartaarvlees (weer eens iets anders dan gehakt) met salsasaus en zure room, dikke slierten cheddar en jalapeñopepertjes uit een pot. Ik doe het vandaag maar gewoon eens zonder sla en andere frisse groenigheid.![]()
Ernaast een schaal met nachochips, met daaroverheen een dikke, zelfgemaakte kaassaus (eerst roux in elkaar klutsen, er vervolgens veel brokken cheddar en een pakje roomkaas in laten smelten, en peper en koriander er als laatste doorroeren).
En een ijskoude fles cola.
Burp. Stink. Burp.
![]()
Venkelquote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:49 schreef SHE het volgende:
Ik maak een salade v an geblancheerde sugarsnaps; haricots verts, ijsbergsla, paprika en een dressing van citroen, knoflook, olijfolie.
Daarbij zelf gepaneerde kalfs schnitzels en een aardappel-venkelpuree..wel met een stiekem scheutje room natuurlijk
Ik heb mijn eerste loodzware tortilla vol kazige, pittige prut even in de lucht gestoken om een vleestoost op je uit te brengen, SHE. Heb je nog steeds zoveel last van het eten van dode beesten? Echt vegetariër zijn lukt je nog niet zo, hè?quote:
Klinkt heerlijk, ik ben benieuwd!!quote:Op donderdag 1 november 2007 00:21 schreef Bluezz het volgende:
Uurtje geleden een hartig bonbonnetje uitgeprobeerd
Spaanse Chutney met aubergine, paprika, ui etc mengen met roomkaas en in een plakje rauwe ham gerold.
Lekker.quote:
mmm, nog eens doorgelezen maar dit lijkt me wel wat voor zaterdagquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:40 schreef minilotje het volgende:
Zachte tortillas. Erin stevig gekruid, en zachtjes rul gebakken tartaarvlees (weer eens iets anders dan gehakt) met salsasaus en zure room, dikke slierten cheddar en jalapeñopepertjes uit een pot. Ik doe het vandaag maar gewoon eens zonder sla en andere frisse groenigheid.![]()
Ernaast een schaal met nachochips, met daaroverheen een dikke, zelfgemaakte kaassaus (eerst roux in elkaar klutsen, er vervolgens veel brokken cheddar en een pakje roomkaas in laten smelten, en peper en koriander er als laatste doorroeren).
Hoe maak jij hem altijd dan??? Ben wel benieuwd.......ik heb ook nog een andere variant (met kipfilet, ananas en goudse oude kaas. Ook lekker.....).quote:Op donderdag 1 november 2007 14:57 schreef Qwea het volgende:
ik maak mn zuurkool schotel altijd andersik ga deze eens proberen binnenkort. Maar wel zonder Mosterd
OT ; Glas limonade. Om half 5 pakken we de trein naar Amsterdam om ff te shoppen, geen idee nog wat we eten. Misschien kfc, maar ik geef de voorkeur aan een leuk restaurantje
quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:19 schreef Tezz het volgende:
Van de Knorr wereldgerechten net de Zweedse variant op (met bietjes purree en gehaktballetjes). Het was echt goor.![]()
Hemzelf op een bedje van rucola salade, op smaak gebracht met een beetje masage olie...............quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:27 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
![]()
Nog geen flauw idee voor vanaaf, zie wel waar vriendlief mee thuiskomt![]()
quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:35 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hemzelf op een bedje van rucola salade, op smaak gebracht met een beetje masage olie...............
Oh ha, ik blijf ontopic, want ik eet namelijk een toetje! Activa yoghurt met muesli. En niet omdat ik niet kan schijten hoe-noemen-meisjes-dat, maar gewoon omdat ik het lekker vind!
Oh ja, kan ik me nog herinneren, wij hadden ook altijd zo'n zin in een vette hap om half 8 smorgens, met een pot bier erbijquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
net boterhammen met kaas en katenspek erop de oven in geschoven
must.. have.. heavy.. breakfast..
altijd fijn, die nachtdiensten
Geconfijte citroen?quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:18 schreef Isegrim het volgende:
DarkElf, ziet er lekker uit!
Ik krijg vanaaf collega's te eten. Het precieze menu weet ik nog niet, maar ik maak iig een kiptajine met gekonfijte citroen en olijven.
Van die Marokkaanse in zout ingelegde citroenen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 13:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Geconfijte citroen?Vertel me meer!
Gewoon op een bord kiepen en dan rustig terugschuiven in de panquote:Op zaterdag 3 november 2007 16:48 schreef Tezz het volgende:
Ik heb toch maar even wat in elkaar geflansd: een tortilla die nu in de pan aan het afkoelen is zodat hij straks mooi in punten gesneden kan worden........
Ui, courgette, gele paprika, knoflook, champignons, gekookte aardappelschijfjes en reepjes achterham even flink opbakken/aanfruiten in een hapjespan en daarover heen een mengsel van een stuk of zeven eieren, geklopt met room en een zakje geraspte kaas erdoor. Mengseltje erover, deksel op de pan en wachten totdat hij gestold is (overigens is het omkeren van deze tortillakoek een hele kunst, hihi).
Ja dat is de theorie. En dan is het makkelijk.quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:50 schreef latislos het volgende:
[..]
Gewoon op een bord kiepen en dan rustig terugschuiven in de pan
Nee joh. Ovenwant aan en bord tegen de omelet aan klemmen, da's bij mij altijd foolproof!quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:54 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja dat is de theorie. En dan is het makkelijk.
Maar de praktijk valt doorgaans erg tegen...................
Ben toe aan een wijntje..........
echt?quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nu eerst een stel kir royales maken
Nouja, misschien zijn ze wel erg lekkerquote:Op zaterdag 3 november 2007 18:05 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Er staan wraps in de ovenVan de AH
Kom ik thuis, zie ik dat ze vega zijn
![]()
Ja daaromquote:Op zaterdag 3 november 2007 18:06 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nouja, misschien zijn ze wel erg lekker
je drinkt jezelfquote:Op zaterdag 3 november 2007 18:31 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nu drink ik een zelfgemaakte vruchtensap van ananas, sinasappel en kiwi
Hebben sinds gisteren dit ding: http://www.kijkshop.nl/pr(...)entrifuge-hr1861-00/
1 woord.. heeeeerlijk!
Ja staat leuk he?quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:45 schreef SHE het volgende:
Ik wilde DE's recept gaan maken![]()
Maar manlief wil vlees
Wel leuk dat jij ook onderborden gebruikt; dat zie ik bijna nooit meer! Ik gebruik ze ook elke dag; vind het zo praktisch en bovendien staat het gewoon leuk
Vanavond dus rosbief; daar ga ik een stevige jachtsaus bij maken; tenminste als het lukt. Ik verneuk sauzen altijd.
Daarbij geblancheerde haricots verts en een bomvolle salade; een beetje van caesar en een beetje van mij.
Die heb ik ook, tof ding!quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:31 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nu drink ik een zelfgemaakte vruchtensap van ananas, sinasappel en kiwi
Hebben sinds gisteren dit ding: http://www.kijkshop.nl/pr(...)entrifuge-hr1861-00/
1 woord.. heeeeerlijk!
Appelsap heb ik ook al gemaakt ja.. echt heerlijk!quote:Op zondag 4 november 2007 12:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Die heb ik ook, tof ding!
Maar ik vind kiwisap niet zo lekker, krijg er kriebelige mond van. Mijn nummer-1-favoriet is appelsap, lekkerrrrr.
Man, je drinkt echt nooit wat anders, of wel?quote:Op zondag 4 november 2007 12:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Crystal Clear Cranberry & Limoen
Is 't geen appeltje?quote:Op maandag 5 november 2007 13:17 schreef iamredleader het volgende:
Lunch was een kopje groentesoep, een bolletje groentekroket, een gekookt eitje, een glaasje karnemelk en een yoghurtbakje. En er ligt nog een appel op m'n bureau
groot gelijk heb jequote:Op maandag 5 november 2007 16:17 schreef vogelkooi het volgende:
vette frikandelen met friet!
weinig culinair maar wel lekker.
Ben nu al bezig, beetje fokken en leren.quote:Op maandag 5 november 2007 16:20 schreef Muck het volgende:
[..]
groot gelijk heb je
en daarna leren voor chemie![]()
same herequote:Op maandag 5 november 2007 16:21 schreef vogelkooi het volgende:
[..]
Ben nu al bezig, beetje fokken en leren.
oehquote:Op maandag 5 november 2007 16:26 schreef minilotje het volgende:
Hoeraaa. Net terug van onze saaie dorpsmarkt, en er is een nieuwe kraam! Een vrolijke, Armeense jongen met allerlei soorten olijven, gevulde pepers, gevulde vruchten, feta, gemarineerde tomaatjes en meer leuks dat hier verder alleen de Albert Heijn in idioot kleine bakjes voor honderd keer zoveel verkoopt.![]()
Ik heb een plastic tas vol, en dat wordt vanavond waarschijnlijk allemaal weggeknabbeld bij een film.
ow heb ik geen last van, die kouwe frikandelen zijn nu nog niet te eten.quote:Op maandag 5 november 2007 16:27 schreef Muck het volgende:
[..]
same here
en blokjes kaas die eigenlijk door de rösti moeten aan het opeten (OT, jeweets)
dat klinkt exotisch jaquote:Op maandag 5 november 2007 16:32 schreef minilotje het volgende:
De daverende markt van het idyllische Alblasserdam
geen idee of die van mij dat lust....quote:En ik lust ook geen olijven, maar m'n lief wel.
stiekem als ik niet kijk en het gaat over eten, mag dit een heel klein beetje SC zijnquote:Op maandag 5 november 2007 16:33 schreef vogelkooi het volgende:
[..]
ow heb ik geen last van, die kouwe frikandelen zijn nu nog niet te eten.
Die kaas is dan wel erg verleidelijk, maaruh die chemie roept, en dit was geen slowchat dacht ik.
![]()
niks mis met pittigquote:Op maandag 5 november 2007 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
net de appeltaart gemaakt en geprobeerd een sausje te maken voor bij de burrito's
het is alleen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel pittig geworden![]()
![]()
![]()
maargoed,
houdt wel van pittig, dus houd ik het bij de gewone taco-saus
Het was heerlijke zalm met gebakken aardappels, geroerbakte courgette met cherrytomaat en roomkaas.quote:Op zondag 4 november 2007 17:29 schreef Xennia het volgende:
Ik ga zo eten bij een vriendin en laat me verrassen. De wijn zal iig rijkelijk vloeien
Proficiat!!!!!!!! Fijne verjaardag voor Milou en voor jou: geniet van je dochter!!!quote:Op dinsdag 6 november 2007 07:56 schreef SeaOfLove het volgende:
kopje thee. Lekker ontbijt op bed gedaan met dochterlief voor haar verjaardag
![]()
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:48 schreef coltje87 het volgende:
M'n moeder is jarig, dat worden veel happen vanavond. Er ligt nog een bak bami malai in de koelkast, dat wordt m'n avondeten. 'k Ga nu water opzetten voor de thee.
Dankjewelquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:56 schreef Muck het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
mijn vader overmorgen toevallig
quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:25 schreef SHE het volgende:
een kip is doorgaans een haar
Die dingen lijken me zó ranzig.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:40 schreef Bluezz het volgende:
Groene thee nu, met een sultana hartig.
Apart
Mij ook. Vind je ze lekker, Bluezz?quote:
ja apart he? vond ik ook.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:40 schreef Bluezz het volgende:
Groene thee nu, met een sultana hartig.
Apart
Ik vind ze zo ranzigquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:40 schreef Bluezz het volgende:
Met een sultana hartig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |