quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:07 schreef Sjoewe het volgende:
ik heb toch beduidend vaker last van programma chrashes in Leopard
Net zelfs Traktor.
Als dat me gebeurd terwijl ik sta te draaien. Ben ik echt de sjaak...
das 2,5 GB.. Waar is die andere 55GB dan?????????????quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gewoon even alle programma's selecteren in de programma-map en dan Toon info kiezen. Kost em even wat tijd om de gebruikte ruimte te berekenen, maar je kunt dan wel zien hoeveel ruimte je programma's innemen..
Je kunt natuurlijk Disk Inventory X downloaden, kun je alles goed zienquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:43 schreef E.T. het volgende:
kun je trouwens ergens zien hoe groot de progs op je HD zijn?
Ik heb een HD van 120 GB, heb 20 GB aan foto's en 10 GB aan video, vrije ruimte 30 GB.. Zit die overige 60 dan echt helemaal vol met programmatuur?? En ik heb er niks bijzonders op staan, het meeste was zelfs voorgeinstalleerd![]()
edit: "toon info" geeft geen info van m'n prog-map trouwens..
Disk Inventory X.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:43 schreef E.T. het volgende:
kun je trouwens ergens zien hoe groot de progs op je HD zijn?
Ik heb een HD van 120 GB, heb 20 GB aan foto's en 10 GB aan video, vrije ruimte 30 GB.. Zit die overige 60 dan echt helemaal vol met programmatuur?? En ik heb er niks bijzonders op staan, het meeste was zelfs voorgeinstalleerd![]()
edit: "toon info" geeft geen info van m'n prog-map trouwens..
quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:36 schreef Geqxon het volgende:
Sjoewe, slimpie. Een net uitgebracht besturingsysteem op een productiemachine draaien.!
Op dit moment zijn er gewoon weinig virussen, spyware toestanden voor Apple geschreven, dat is meer omdat Apple nog een niche markt is en eigenlijk niet interessant is voor kwaadwillenden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:07 schreef countergirl het volgende:
Op de site van Apple staat dat hun computers veel minder last hebben van virussen en andere problemen die bij windows veel voorkomen. Maar is dat ook zo?? Op dit moment heb ik een fujitsu Siemens scaleo 600. Hier heb ik gigantische problemen mee gehad en van het kastje naar de muur gestuurd. Nu ben ik van plan om volgend jaar een laptop van apple aan te schaffen. Maar zijn ze wel zo goed????
Op een productiemachine installeer je pas updates als je zeker weet dat het je werk niet zal verstoren.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:06 schreef Sjoewe het volgende:
[..]Dus?
Alles crasht hier maar random. Ben ook weer een uur photoshopwerk kwijt.
Pfff. Ik ga maar voor de clean install denk ik. En anders gaat Tiger er lekker weer op.
Ik trek dit echt slecht.
Nee INholland, vorige keer kon ik de handleiding van Tiger volgen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:41 schreef Battlefan het volgende:
Eduroam zeker? Ben benieuwd hoe het morgen gaat bij mij op school, vorige keer kreeg ik het werkend zonder handleiding, maar ik zie m'n instellingen nu nergens meer terug, dat wordt spannend
Ja ik heb interesse in een iPhone maar vind 8gb te weinig geheugen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dus je hebt interesse?
Weet het trouwens nog niet helemaal zeker, en moet het ook nog regelen met de gene die de iPhone voor mij gaat mee nemen.
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070701021844725quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:05 schreef E.T. het volgende:
Wat doet 'windowserver_last.log'??
Hoe kom ik eraan? Hoe kom ik eraf (belangrijker)? Wat doet het? Van welk programma komt het af? Waar is het voor nodig?
Please enlighten me! Domme bestand is bijna 20GB groot![]()
1 |
Jaar lang gedraaid, maar 1x een kernel panic gehad onder Tiger. Ik ben er wel mee eens dat Leopard nog wat stabieler mag betreft programmatuur..quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:20 schreef Maidenfan het volgende:
Sja, de blauwe schermen van windows zijn in OSX inderdaad niet te vinden... Kernel-panics darentegen... Komt mijns inziens ongeveer evenveel voor... Zo goed als nooit op een goede installatie maw...
Mja opzich.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Op een productiemachine installeer je pas updates als je zeker weet dat het je werk niet zal verstoren.
Had je nog wel een Full-system backup gemaakt? Zoals veel mensen al melden gaf upgraden gewoon nog wat problemen, wat minder netjes mjahquote:Op maandag 29 oktober 2007 00:27 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja opzich.
Al zat het wat kwa compatibility wel goed dacht ik zo. Ik had niet gedacht aan radom chrashes eigenlijk. Dat is zo on-apple.
Je bent de eerste die het zegt...quote:
Laat ik dan voor het positieve geluid zorgen. Ik heb - op het Last.fm-probleem na - geen problemen met mijn upgrade.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zoals veel mensen al melden gaf upgraden gewoon nog wat problemen
Als het dan es een keer niet werkt, krijg je dus in 1 keer van het gezeur "Wat een kutzooi, het lijkt Windows welquote:Op maandag 29 oktober 2007 01:37 schreef broer het volgende:
[..]
Laat ik dan voor het positieve geluid zorgen. Ik heb - op het Last.fm-probleem na - geen problemen met mijn upgrade.
Dus het kan wel goed gaan.
Hier het hele document..quote:Adobe Photoshop CS3, Flash CS3 Professional, Contribute CS3, Dreamweaver CS3, Fireworks CS3, Flash Player 9, GoLive 9, Illustrator CS3, InCopy CS3, InDesign CS3, Bridge CS3, Version Cue CS3, Device Central CS3 and Acrobat Connect (Start Meeting) are all compatible with Leopard.
Products that will require updates for full Leopard compatibility include Adobe Acrobat 8 Professional and the company’s professional video applications, including Adobe Premiere Pro CS3, After Effects CS3 Professional, Encore CS3 and Soundbooth CS3.
Swets wist het ook niet en zat met hetzelfde 'probleem'.. Zelfde file die zo achterlijk groot was.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070701021844725
Het lijkt erop dat ie eigenlijk alle handelingen bijhoudt wat je doet, dat is voor eventueel crashmeldingen, zodat problemen opgespoord kunnen worden.
Maar je kan em ook verwijderen als ie te groot wordt. Moet je wel als Root inloggen en via Terminal zo'n commando'tje runnen..
[ code verwijderd ]
Maar misschien snapt Swets dit beter..
[..]
quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:42 schreef Roeni3 het volgende:
TerugVindPoes.
Nou ja, is ie al gebruikt.![]()
likewisequote:Op maandag 29 oktober 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
Dat die vandaag maar eens mag komen, die poes.
Mja ach, volgens mij komen de meeste installatieproblemen door dat APE ding, wat ik niet zo gek vind als je ziet hoe dat inhackt op je systeem. Het zou niet mogen gebeuren uiteraard, maar ach. Verder lees ik op veel fora problemen in de trant van "als ik Sweet Icon Manager Deluxe 3.1beta installeer, dan doet ie het niet!!!11111". 3rd Party apps dus. Volgens mij valt het allemaal nogal mee.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:59 schreef Fliepke het volgende:
Wat een hoop problemen zeg. Ik wilde eigenlijk nu ongeveer ook zo'n apparaat kopen, maar als ik lees van al die crashes ben ik blij dat ik even niet genoeg geld ervoor heb.
Ja, dat sowieso. Je bent echt gek als je het nieuwste van het nieuwste installeert op een machine waar je van afhankelijk bent.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
(en ik moet het een keer eens zijn met Gex, als je zo afhankelijk bent van al die tooltjes, wacht dan een week (of 2) met upgraden)
Ik kon niet wachten.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:30 schreef Tijn het volgende:
Je bent echt gek als je het nieuwste van het nieuwste installeert op een machine waar je van afhankelijk bent.
Raar dat ze zeggen dat het komt door een oude versie van APE en dat de problemen in de versies na maart zijn verholpen. Ik heb namelijk een paar weken geleden, toen ik m'n Powerbook van Swets overnam en Tiger vers installeerde, ook de nieuwste APE geïnstalleerd. En toch had ik het probleem dat Leopard niet wilde booten.quote:
Ik weet het ook niet, ik gebruik dat ding niet. Het zal wel een combinatie van 6 factoren zijn oid.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Raar dat ze zeggen dat het komt door een oude versie van APE en dat de problemen in de versies na maart zijn verholpen. Ik heb namelijk een paar weken geleden, toen ik m'n Powerbook van Swets overnam en Tiger vers installeerde, ook de nieuwste APE geïnstalleerd. En toch had ik het probleem dat Leopard niet wilde booten.
Online? Dan mag je hem normaal gesproken binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden weer terug sturenquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:29 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het niet aangezien ik afgelopen donderdag een MacBook besteld heb.
Ja om vervolgens weer een tijd te wachten totdat de nieuwe geleverd wordt. Ik zal het bij deze houden. Wachten duurt altijd zo vreselijk lang als je iets gekocht hebt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:33 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Online? Dan mag je hem normaal gesproken binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden weer terug sturen![]()
Dat vind ik altijd een beetje flauw. Toen de Macbook gekocht werd was hij goed genoeg voor wat hij moest doen, nu er een nieuwe uit is opeens niet meer? Dan vind ik het vrij asociaal om Apple met een gebruikte Macbook op te schepen, puur omdat jij wat nieuwers wilt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:33 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Online? Dan mag je hem normaal gesproken binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden weer terug sturen![]()
Die gast heeft em nog niet eens binnen. Als hij de doos niet opent en en gelijk retourt is er nix aan de houd zou zeggen. Als jij meer dan 1000 euro neertelt voor je mac en een week daarna komt en nieuwe, baal jij toch ook?quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd een beetje flauw. Toen de Macbook gekocht werd was hij goed genoeg voor wat hij moest doen, nu er een nieuwe uit is opeens niet meer? Dan vind ik het vrij asociaal om Apple met een gebruikte Macbook op te schepen, puur omdat jij wat nieuwers wilt.
En de verzendkosten word keurig door Apple betaald I presume?quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:55 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Die gast heeft em nog niet eens binnen. Als hij de doos niet opent en en gelijk retourt is er nix aan de houd zou zeggen. Als jij meer dan 1000 euro neertelt voor je mac en een week daarna komt en nieuwe, baal jij toch ook?
De MacBook is zeker prima, maar ik kan me voorstellen dat hij, gezien zijn reactie, het wel balen vind dat Apple vlak daarna met een nieuwe uitkomt. Maar goed, hij is niet van plan om hem terug te sturen, dus er niks aan het handjequote:Op maandag 29 oktober 2007 10:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd een beetje flauw. Toen de Macbook gekocht werd was hij goed genoeg voor wat hij moest doen, nu er een nieuwe uit is opeens niet meer? Dan vind ik het vrij asociaal om Apple met een gebruikte Macbook op te schepen, puur omdat jij wat nieuwers wilt.
De verzendkosten terug naar apple moet de koper betalen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En de verzendkosten word keurig door Apple betaald I presume?
Verder zou ik niet balen als er een upgrade zou komen, aangezien ik zelf op de hoogte van de upgrades ben.
Ik zou er ontzettend van balen wanneer het nieuwe MB voor dezelfde prijs wordt aangeboden. Maar tussen de aankondiging van Apple en mogelijke eerste levering van een nieuwe versie zal ook nog tijd zitten.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:17 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
De verzendkosten terug naar apple moet de koper betalen.
En verder kan ik niet voorstellen dat je van alle upgrades op de hoogte zou zijn. En ook niet dat je het fijn zou vinden om een verouderd apparaat te krijgen voor de prijs van de nieuwste...
Daar kun je wel op rekenen. Prijzen van Macs zijn vaak jarenlang hetzelfde, alleen de specs worden beter in de loop der tijd.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:31 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
Ik zou er ontzettend van balen wanneer het nieuwe MB voor dezelfde prijs wordt aangeboden.
Ik heb nog even gekeken hoe groot de log-file bij mij was, die was 32kbquote:Op maandag 29 oktober 2007 08:20 schreef E.T. het volgende:
[..]
Swets wist het ook niet en zat met hetzelfde 'probleem'.. Zelfde file die zo achterlijk groot was.
Vanuit Disk Inventory X kun je trouwens naar de file in Finder en 'm daar verwijderen. Ik heb 'm gisteravond dus fijn naar m'n prullenbak verplaatst.. vandaag even aankijken en dan gooi ik 'm vanmiddag definitief weg.
Had vanmorgen wel een vastloper toen ik naar een ander tabblad in Safari wilde (niets reageerde meer onder Tiger), maar na een herstart doet alles het weer primaVooralsnog lijkt 't nog op een gevalletje 'definitief verwijderen'
![]()
Oe, dat is wel een goeie om te checken. Ik heb een vrij exotische printer, ik ben benieuwd of 'ie nog werkt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:01 schreef broer het volgende:
Mijn printer wordt niet meer ondersteund. Leopard ziet hem, weet zelfs het merk en type, maar heeft geen drivers beschikbaar. En wat er op de cd bij de printer staat, schijnt ook al niet overweg te kunnen met Leopard. [ afbeelding ]
Ik heb een stuk of 10 vastlopers gehad bij iMovie tijdens het importeren van video.. Als er dus video-gegevens in die log staan, dan is het geen wonder dat ie zo groot isquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb nog even gekeken hoe groot de log-file bij mij was, die was 32kb
Om te unrarren gebruik ik UnrarX. Beetje simpel, maar werkt wel.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:07 schreef donderopman het volgende:
Wat is een goede rar aplicatie?
Persoonlijk, vind ik het nu logischer in elkaar zitten. Het zit nu onder 1 ding network preferences. Alles kun je nu binnen 1 scherm instellen, ben er alleen nog niet uit hoe ik een 802.1x verbinding moet opzetten, dat lukte me namelijk de eerste instantie niet maar dat kan ook de authenticatie van het certificaat liggen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:08 schreef Kremers het volgende:
Zo, heheNa ruim een halfuur lopen klooien eindelijk het netwerk op de HvA aan de praat gekregen
Dat Internetconnect is echt complet anders in Leopard, best verwarrend allemaal...
Dat moet ik dus ook, maar ik heb geen idee hoe ik dat ga doen......quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
ben er alleen nog niet uit hoe ik een 802.1x verbinding moet opzetten, dat lukte me namelijk de eerste instantie niet maar dat kan ook de authenticatie van het certificaat liggen.
Ik zoek het vanmiddag nog even uit..
Onder Leopard werkt het iig prima!quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Om te unrarren gebruik ik UnrarX. Beetje simpel, maar werkt wel.
Nou ik probeer aan de hand van handleiding van Tiger het internet aan de gang te krijgen maar het wil gewoon niet!quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach, het is een beetje pielen met de instellingen, de benamingen zijn over het algemeen nog wel hetzelfde.
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=322613quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:42 schreef DaFrenk het volgende:
Ben eens aan het denken wat voor externe HDD ik erbij ga kopen. De 250GB My Book Pro zit zo'n beetje vol, zit allerlei meuk op en om daar nu ook nog bij te gaan backuppen zie ik niet echt zitten.
Dus wil eigenlijk een schijf erbij hebben voor te backuppen. Bij voorkeur een 500GB zodat ik hem zowel voor de PC () als voor de Mac kan gebruiken. Nu zie ik dat de 500GB variant van de My Book Pro niet echt direct leverbaar is, dat is wel jammer. Want hoe langer ik wacht met backuppen hoe oncomfortabeler ik de Mac gebruik
Wat voor ervaringen hebben jullie? De LaCie's zijn natuurlijk erg populair onder de Mac gebruikers vermoed ik. Hebben die eigenlijk een aan/uitschakelaar of moet je daarvan ook de stroom uittrekken?
Wow! Thanks! En goede prijs ook!quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=322613
Direct op voorraad, voor 15:30 besteld en volgende dag binnen..
Ik ben tevreden over de My Book Pro, hij is ontzettend stil en vrij snel met Firewire...
Doet ook niks. Heb alles ingevuld waarmee ik normaal inlog op inholland netwerk maar er gebeurt niks.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:55 schreef IT-Pro het volgende:
-Menn0-, heb je al eens met de verschillende domeinen geëxperimenteerd? Pas het domein bijvoorbeeld eens aan naar "Gebruiker".
Het domein "Inlogvenster" is volgens mij puur bedoeld om via het inloggen op je Mac met dezelfde authenticatie-gegevens ook direct op het wifi-netwerk te verbinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |