abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54238579
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:59 schreef Fliepke het volgende:
Wat een hoop problemen zeg. Ik wilde eigenlijk nu ongeveer ook zo'n apparaat kopen, maar als ik lees van al die crashes ben ik blij dat ik even niet genoeg geld ervoor heb.
Mja ach, volgens mij komen de meeste installatieproblemen door dat APE ding, wat ik niet zo gek vind als je ziet hoe dat inhackt op je systeem. Het zou niet mogen gebeuren uiteraard, maar ach. Verder lees ik op veel fora problemen in de trant van "als ik Sweet Icon Manager Deluxe 3.1beta installeer, dan doet ie het niet!!!11111". 3rd Party apps dus. Volgens mij valt het allemaal nogal mee.

(en ik moet het een keer eens zijn met Gex, als je zo afhankelijk bent van al die tooltjes, wacht dan een week (of 2) met upgraden)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:30:28 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_54238630
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

(en ik moet het een keer eens zijn met Gex, als je zo afhankelijk bent van al die tooltjes, wacht dan een week (of 2) met upgraden)
Ja, dat sowieso. Je bent echt gek als je het nieuwste van het nieuwste installeert op een machine waar je van afhankelijk bent.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:32:08 #53
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_54238656
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:30 schreef Tijn het volgende:
Je bent echt gek als je het nieuwste van het nieuwste installeert op een machine waar je van afhankelijk bent.
Ik kon niet wachten.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:36:44 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_54238728
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

dat APE ding
Raar dat ze zeggen dat het komt door een oude versie van APE en dat de problemen in de versies na maart zijn verholpen. Ik heb namelijk een paar weken geleden, toen ik m'n Powerbook van Swets overnam en Tiger vers installeerde, ook de nieuwste APE geïnstalleerd. En toch had ik het probleem dat Leopard niet wilde booten.
pi_54238772
Upgrade (paar dagen terug) is hier ook perfect gegaan. Een MBP van amper 2 weken oud. Gewoon geinstalleerd vanaf een externe USB-schijf. Enige dingen die ik tot nu toe ben tegengekomen (en waarschijnlijk heel snel zijn opgelost). Beetje vergelijkbaar met Windows XP SP2, toen alle 3rd party developers opeens hun programma's moesten aanpassen. Hele hoop heisa, heel snel opgelost.

- Quartz effecten zijn minder vloeiend. Batterij of netstroom maakt niets uit, en spotlight is heus niet meer bezig met indexeren.
- iGrabNews werkt niet meer / Panic Unison gebruiken! (Of weet iemand nog goede freeware)
- InsomniaX werkt niet meer, maar de developer heeft op zijn site al gezegd dat hij het weet en zodra hij leopard heeft eraan zal werken
- Parallels en Boot Camp.... Zodra ik mijn BC partitie in Parallels wilde opstarten begon hij raar te doen, en na een force quit van parallels (windows loopt vast op parallels tools) was de partitie onstartbaar. Nu doet hij het ondertussen weer, maar ik heb geen idee waarom.

Verder werken alle Adobe producten perfect bij me, zelfs After Effects deed het zonder updates in Leopard meteen goed.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_54238775
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Raar dat ze zeggen dat het komt door een oude versie van APE en dat de problemen in de versies na maart zijn verholpen. Ik heb namelijk een paar weken geleden, toen ik m'n Powerbook van Swets overnam en Tiger vers installeerde, ook de nieuwste APE geïnstalleerd. En toch had ik het probleem dat Leopard niet wilde booten.
Ik weet het ook niet, ik gebruik dat ding niet. Het zal wel een combinatie van 6 factoren zijn oid.

Enniewee, zodra die binnen is ga ik eerst m'n MacBook maar eens doen, staat toch geen data (meer) op, kan ik zo een clean install op doen. Even spelen en wennen, en dan van het weekend ofzo de iMac maar eens doen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:55:30 #57
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_54239255
Hm, morgen nieuwe MB?
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:17:24 #59
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_54239454
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:06 schreef Jarno het volgende:
Hm, morgen nieuwe MB?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_54239645
Ik heb de hele tijd gezegd dat ik mijn huidige MacBook zal wegdoen als er een nieuwe reeks komt, maar ik denk toch dat ik nog maar even wacht en dan gelijk maar een MacBook Pro koop, het scherm wordt me eigenlijk veel te klein.

Of ik hou de MacBook en koop me een iMac 24", maar niet voordat alle kinderziektes daar zo'n beetje uit zijn.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_54239666
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:06 schreef Jarno het volgende:
Hm, morgen nieuwe MB?
Ik hoop het niet aangezien ik afgelopen donderdag een MacBook besteld heb.
pi_54239756
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:29 schreef TsiisSkaaf het volgende:

[..]

Ik hoop het niet aangezien ik afgelopen donderdag een MacBook besteld heb.
Online? Dan mag je hem normaal gesproken binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden weer terug sturen
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_54239810
Kun je in iTunes trouwens ook een (smart) playlist maken die elke keer bij het syncen random tracks bevat? Ik kan wel een random playist maken, maar die is maar 1 x random, toch?
pi_54239955
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:33 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Online? Dan mag je hem normaal gesproken binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden weer terug sturen
Ja om vervolgens weer een tijd te wachten totdat de nieuwe geleverd wordt. Ik zal het bij deze houden. Wachten duurt altijd zo vreselijk lang als je iets gekocht hebt.
Maarja, dan had ik hem dus in de winkel moeten kopen. Keuzes......
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:46:19 #65
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54240001
Ars Techinca heeft weer een technische review uitgebracht: http://arstechnica.com/reviews/os/mac-os-x-10-5.ars/ Voor iedereen die zin heeft in de technische details achter al dat moois
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54240003
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:33 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een beetje flauw. Toen de Macbook gekocht werd was hij goed genoeg voor wat hij moest doen, nu er een nieuwe uit is opeens niet meer? Dan vind ik het vrij asociaal om Apple met een gebruikte Macbook op te schepen, puur omdat jij wat nieuwers wilt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:55:10 #67
159979 G.Fawkes
pi_54240147
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:46 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een beetje flauw. Toen de Macbook gekocht werd was hij goed genoeg voor wat hij moest doen, nu er een nieuwe uit is opeens niet meer? Dan vind ik het vrij asociaal om Apple met een gebruikte Macbook op te schepen, puur omdat jij wat nieuwers wilt.
Die gast heeft em nog niet eens binnen. Als hij de doos niet opent en en gelijk retourt is er nix aan de houd zou zeggen. Als jij meer dan 1000 euro neertelt voor je mac en een week daarna komt en nieuwe, baal jij toch ook?
pi_54240226
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:55 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Die gast heeft em nog niet eens binnen. Als hij de doos niet opent en en gelijk retourt is er nix aan de houd zou zeggen. Als jij meer dan 1000 euro neertelt voor je mac en een week daarna komt en nieuwe, baal jij toch ook?
En de verzendkosten word keurig door Apple betaald I presume?

Verder zou ik niet balen als er een upgrade zou komen, aangezien ik zelf op de hoogte van de upgrades ben.
pi_54240532
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:46 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De MacBook is zeker prima, maar ik kan me voorstellen dat hij, gezien zijn reactie, het wel balen vind dat Apple vlak daarna met een nieuwe uitkomt. Maar goed, hij is niet van plan om hem terug te sturen, dus er niks aan het handje
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:17:57 #70
159979 G.Fawkes
pi_54240598
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:00 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En de verzendkosten word keurig door Apple betaald I presume?

Verder zou ik niet balen als er een upgrade zou komen, aangezien ik zelf op de hoogte van de upgrades ben.
De verzendkosten terug naar apple moet de koper betalen.

En verder kan ik niet voorstellen dat je van alle upgrades op de hoogte zou zijn. En ook niet dat je het fijn zou vinden om een verouderd apparaat te krijgen voor de prijs van de nieuwste...
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:27:24 #71
12221 Tijn