quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:07 schreef Sjoewe het volgende:
ik heb toch beduidend vaker last van programma chrashes in Leopard
Net zelfs Traktor.
Als dat me gebeurd terwijl ik sta te draaien. Ben ik echt de sjaak...
das 2,5 GB.. Waar is die andere 55GB dan?????????????quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gewoon even alle programma's selecteren in de programma-map en dan Toon info kiezen. Kost em even wat tijd om de gebruikte ruimte te berekenen, maar je kunt dan wel zien hoeveel ruimte je programma's innemen..
Je kunt natuurlijk Disk Inventory X downloaden, kun je alles goed zienquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:43 schreef E.T. het volgende:
kun je trouwens ergens zien hoe groot de progs op je HD zijn?
Ik heb een HD van 120 GB, heb 20 GB aan foto's en 10 GB aan video, vrije ruimte 30 GB.. Zit die overige 60 dan echt helemaal vol met programmatuur?? En ik heb er niks bijzonders op staan, het meeste was zelfs voorgeinstalleerd![]()
edit: "toon info" geeft geen info van m'n prog-map trouwens..
Disk Inventory X.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:43 schreef E.T. het volgende:
kun je trouwens ergens zien hoe groot de progs op je HD zijn?
Ik heb een HD van 120 GB, heb 20 GB aan foto's en 10 GB aan video, vrije ruimte 30 GB.. Zit die overige 60 dan echt helemaal vol met programmatuur?? En ik heb er niks bijzonders op staan, het meeste was zelfs voorgeinstalleerd![]()
edit: "toon info" geeft geen info van m'n prog-map trouwens..
quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:36 schreef Geqxon het volgende:
Sjoewe, slimpie. Een net uitgebracht besturingsysteem op een productiemachine draaien.!
Op dit moment zijn er gewoon weinig virussen, spyware toestanden voor Apple geschreven, dat is meer omdat Apple nog een niche markt is en eigenlijk niet interessant is voor kwaadwillenden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:07 schreef countergirl het volgende:
Op de site van Apple staat dat hun computers veel minder last hebben van virussen en andere problemen die bij windows veel voorkomen. Maar is dat ook zo?? Op dit moment heb ik een fujitsu Siemens scaleo 600. Hier heb ik gigantische problemen mee gehad en van het kastje naar de muur gestuurd. Nu ben ik van plan om volgend jaar een laptop van apple aan te schaffen. Maar zijn ze wel zo goed????
Op een productiemachine installeer je pas updates als je zeker weet dat het je werk niet zal verstoren.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:06 schreef Sjoewe het volgende:
[..]Dus?
Alles crasht hier maar random. Ben ook weer een uur photoshopwerk kwijt.
Pfff. Ik ga maar voor de clean install denk ik. En anders gaat Tiger er lekker weer op.
Ik trek dit echt slecht.
Nee INholland, vorige keer kon ik de handleiding van Tiger volgen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:41 schreef Battlefan het volgende:
Eduroam zeker? Ben benieuwd hoe het morgen gaat bij mij op school, vorige keer kreeg ik het werkend zonder handleiding, maar ik zie m'n instellingen nu nergens meer terug, dat wordt spannend
Ja ik heb interesse in een iPhone maar vind 8gb te weinig geheugen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dus je hebt interesse?
Weet het trouwens nog niet helemaal zeker, en moet het ook nog regelen met de gene die de iPhone voor mij gaat mee nemen.
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070701021844725quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:05 schreef E.T. het volgende:
Wat doet 'windowserver_last.log'??
Hoe kom ik eraan? Hoe kom ik eraf (belangrijker)? Wat doet het? Van welk programma komt het af? Waar is het voor nodig?
Please enlighten me! Domme bestand is bijna 20GB groot![]()
1 |
Jaar lang gedraaid, maar 1x een kernel panic gehad onder Tiger. Ik ben er wel mee eens dat Leopard nog wat stabieler mag betreft programmatuur..quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:20 schreef Maidenfan het volgende:
Sja, de blauwe schermen van windows zijn in OSX inderdaad niet te vinden... Kernel-panics darentegen... Komt mijns inziens ongeveer evenveel voor... Zo goed als nooit op een goede installatie maw...
Mja opzich.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Op een productiemachine installeer je pas updates als je zeker weet dat het je werk niet zal verstoren.
Had je nog wel een Full-system backup gemaakt? Zoals veel mensen al melden gaf upgraden gewoon nog wat problemen, wat minder netjes mjahquote:Op maandag 29 oktober 2007 00:27 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja opzich.
Al zat het wat kwa compatibility wel goed dacht ik zo. Ik had niet gedacht aan radom chrashes eigenlijk. Dat is zo on-apple.
Je bent de eerste die het zegt...quote:
Laat ik dan voor het positieve geluid zorgen. Ik heb - op het Last.fm-probleem na - geen problemen met mijn upgrade.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zoals veel mensen al melden gaf upgraden gewoon nog wat problemen
Als het dan es een keer niet werkt, krijg je dus in 1 keer van het gezeur "Wat een kutzooi, het lijkt Windows welquote:Op maandag 29 oktober 2007 01:37 schreef broer het volgende:
[..]
Laat ik dan voor het positieve geluid zorgen. Ik heb - op het Last.fm-probleem na - geen problemen met mijn upgrade.
Dus het kan wel goed gaan.
Hier het hele document..quote:Adobe Photoshop CS3, Flash CS3 Professional, Contribute CS3, Dreamweaver CS3, Fireworks CS3, Flash Player 9, GoLive 9, Illustrator CS3, InCopy CS3, InDesign CS3, Bridge CS3, Version Cue CS3, Device Central CS3 and Acrobat Connect (Start Meeting) are all compatible with Leopard.
Products that will require updates for full Leopard compatibility include Adobe Acrobat 8 Professional and the company’s professional video applications, including Adobe Premiere Pro CS3, After Effects CS3 Professional, Encore CS3 and Soundbooth CS3.
Swets wist het ook niet en zat met hetzelfde 'probleem'.. Zelfde file die zo achterlijk groot was.quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070701021844725
Het lijkt erop dat ie eigenlijk alle handelingen bijhoudt wat je doet, dat is voor eventueel crashmeldingen, zodat problemen opgespoord kunnen worden.
Maar je kan em ook verwijderen als ie te groot wordt. Moet je wel als Root inloggen en via Terminal zo'n commando'tje runnen..
[ code verwijderd ]
Maar misschien snapt Swets dit beter..
[..]
quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:42 schreef Roeni3 het volgende:
TerugVindPoes.
Nou ja, is ie al gebruikt.![]()
likewisequote:Op maandag 29 oktober 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
Dat die vandaag maar eens mag komen, die poes.
Mja ach, volgens mij komen de meeste installatieproblemen door dat APE ding, wat ik niet zo gek vind als je ziet hoe dat inhackt op je systeem. Het zou niet mogen gebeuren uiteraard, maar ach. Verder lees ik op veel fora problemen in de trant van "als ik Sweet Icon Manager Deluxe 3.1beta installeer, dan doet ie het niet!!!11111". 3rd Party apps dus. Volgens mij valt het allemaal nogal mee.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:59 schreef Fliepke het volgende:
Wat een hoop problemen zeg. Ik wilde eigenlijk nu ongeveer ook zo'n apparaat kopen, maar als ik lees van al die crashes ben ik blij dat ik even niet genoeg geld ervoor heb.
Ja, dat sowieso. Je bent echt gek als je het nieuwste van het nieuwste installeert op een machine waar je van afhankelijk bent.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
(en ik moet het een keer eens zijn met Gex, als je zo afhankelijk bent van al die tooltjes, wacht dan een week (of 2) met upgraden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |