quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:26 schreef sombie het volgende:
Voor alle ouders hier een extra dikkeop deze verdrietige dag.
Ik heb het ook deze keer weer als een steun ervaren, dat jullie ook aan "ons" dachten. De saamhorigheid binnen OUD! is toch wel erg bijzonder vind ik. Ik weet nog goed dat er tijdens Danyel's kritische dagen ook veel kaars-icoontjes waren, en een kring werd gemaakt, enz. Mijn zus heeft toen al die topics voor me uitgeprint en gebundeld, ik zal dit altijd bewaren en koesteren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:40 schreef vamperotica het volgende:
Ook ik zit hier met tranen in mn ogen aan jullie te denken...
Dit "nieuwe" verdriet voor Tan... Zo pijnlijk voor mij al.. Hoe moet het dan voor jullie zijn... Jullie die maar al te goed weten waar ze doorheen moet...
Maar Bluezz, jouw verdriet mag ook aandacht, toch? Hoe triest ook, maar ook Jamie en jij hebben een plekje hier in dit topic. En zoals ik je al eerder zei, ook al heeft het een plekje, het blijft kwetsbaar. Dus juist ook in dit soort tijden is het fijn als je hier enigszins wat troost kunt vinden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:02 schreef Bluezz het volgende:
Ik kom niet in dit topic binnenlopen om aandacht te genereren hoor,
Heel erg mooiquote:Op woensdag 9 januari 2008 21:28 schreef Lois het volgende:
Ik zag net een mooi gedichtje, jullie vast al bekend:
"Als tranen een trap konden bouwen,
en herinneringen een brug,
Dan klommen we omhoog naar de hemel,
en namen je gewoon mee terug"
Ik moet heel erg oppassen dat het huis niet één groene bloem wordt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:44 schreef YPPY het volgende:
Fluf, ben je er al uit of je iets met een groene bloem gaat doen in je huis? Dat is wel mooi om Danyel mee te nemen.
Heel mooi, en zo waar!! Als dát kon!quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:28 schreef Lois het volgende:
Zo Lois, die hakte er even in hierquote:Op woensdag 9 januari 2008 21:28 schreef Lois het volgende:
Toen Mink geboren werd en overleed was ik nog geen moeder, ik weet nog dat ik dat toen verschrikkelijk vond maar de impact daarvan besefte ik pas toen ikzelf moeder werd. Een van de eerste minuten dat ik mijn kind op mijn buik had moest ik daaraan terugdenken en realiseerde ik me pas hoe verschrikkelijk het moet zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:44 schreef YPPY het volgende:
Met Danyel en Thijs vond ik het wel anders, voor mijn gevoel. Dat vond ik al echte jongens die we 'kenden'. Met Mink, en nu met Ayen zijn het baby'tjes die niet eens een kans hebben gehad om zich te laten kennen. (hopelijk zeg ik nu niks stoms)
Dat heb ik nu dus ook heel sterk idd.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:11 schreef easy-going het volgende:
[..]
Toen Mink geboren werd en overleed was ik nog geen moeder, ik weet nog dat ik dat toen verschrikkelijk vond maar de impact daarvan besefte ik pas toen ikzelf moeder werd. Een van de eerste minuten dat ik mijn kind op mijn buik had moest ik daaraan terugdenken en realiseerde ik me pas hoe verschrikkelijk het moet zijn.voor iedereen hier
Lois ik heb hem 'geleend' voor de kring van Ayden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:28 schreef Lois het volgende:
Ik weet al deels wat Jeroen wil bespreken, maar ik sta er niet achter. Grofweg iets in de trant van vergeving. Ik sta wel achter het principe, maar ik voel het zelf niet zo.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:55 schreef piglet het volgende:
O moeilijk phluphy. Wil je straks wel weten wat er besproken is of dat liever ook (nog) niet?
Ik denk nog vaak aan Danyel. En zeker de laatste dagen komt de tijd van de geboorte van Danyel en Lucas weer terug. Dat blijft voor mij voor altijd verbonden met elkaar
En ook eenvoor de andere ouders in dit topic.
Oh, maar zo bedoelde ik het ook niet hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:20 schreef phluphy het volgende:
Oh, maar het staat niet tussen ons in, BE. Ook al denken we er anders over, we respecteren elkaar volledig hierin. Waar ik overigens heel blij om ben.
Ik krijg opeens zo'n raar, maar fijn beeld in mijn hoofd:quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:12 schreef kozakken het volgende:
Ik denk aan jullie.
Aan al die prachtige kleine engeltjes, vlindertjes, helikopters, bloemetjes, sterretjes en al die kindjes die daarvoor staan.
De kindjes die we hier 'kennen':
Aan Jamie.Dochter van Bluezz
Aan Max. Zoon van Pepper961
Aan Mink. Zoon van Moussy en BlackCrow
Aan Pepijn. zoon van mama_van_Pepijn
Aan Stan. Zoon van Irule25
Aan Esmee. Dochter van Humpeltje
Aan Danyel. Zoon van Phluphy
Aan Thijs. Zoon van Bar en SoaringCondor
Aan Estee. dochter van Dayves
Aan Ayden. zoon van Tan
Voor altijd bewaard in herinneringen en voortlevend in naam, gedachten en gesprekken.
Ik heb dat ook wel eens... Als er 's winters bijvoorbeeld opeens een paar vlokjes sneeuw nar beneden dwarrelen... Of wat druppeltjes regen... Of er verschijnt opeens een gaatje in een wolkendek waar een zonnestraaltje tussendoor piept.....quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:14 schreef Moonah het volgende:
Oh, zo'n kinderkringetje is wel heel ontroerend.![]()
Ik ben ervan overtuigd dat ze daar niet alleen zijn, en dat er familie is die zich over hen ontfermd, maar zo'n beeld van lieve kleine schatjes die met elkaar kunnen spelen is wel heel fijn.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:30 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik krijg opeens zo'n raar, maar fijn beeld in mijn hoofd:
de kindjes in het lijstje maken ook een kring, net zoals in het topic voor Ayden.
Jamie pakt de hand vand Max
Max pakt de hand van Mink
Mink pakt de hand van Pepijn
Pepijn pakt de hand van Stan
Stan pakt de hand van Esmee
Esmee pakt de hand van Danyel
Danyel pakt de hand van Thijs
Thijs pakt de hand van Estee
Estee pakt de hand van Ayden
(En om het kringetje weer rond te maken pakt Ayden de hand van Jamie)
![]()
Wat een mooi beeld schets je daar phluphy.quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:30 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik krijg opeens zo'n raar, maar fijn beeld in mijn hoofd:
de kindjes in het lijstje maken ook een kring, net zoals in het topic voor Ayden.
![]()
Hakt dit er eventjes inquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:30 schreef phluphy het volgende:
[..]
![]()
Ik ken het gedichtje en elke keer als ik die lees moet ik huilen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:28 schreef Lois het volgende:
Wat schattigquote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:34 schreef _Bar_ het volgende:
En Bluezz, ook hier word Thijs ouder naar mijn idee, ik zie hem ook soms in gedachten naar de Chresh rennen met zijn rugzakje op zijn rug....
Nee ik kan daar juist wel van genieten, niet altijd even goed, maar de meeste tijd welquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat schattigtoch??
Geeft je dat een goed gevoel of werpt het je meteen weer 10 stappen terug?
Sterkte hierin Pluphyquote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:55 schreef phluphy het volgende:
Het gesprek gisteren was goed. Het heeft enorm veel impact gehad, dus ik wil het graag eerst nog even wat laten bezinken.
.
Ow barquote:Op maandag 14 januari 2008 17:04 schreef _Bar_ het volgende:
Een verhaal wat ik online tegen kwam:
[ afbeelding ]
Het droomventje
Ach lieve Pluphyquote:Op maandag 14 januari 2008 20:54 schreef phluphy het volgende:
Jeetje Bar.Ik heb 'm gelijk uit moeten zetten, dat melodietje staat ook op één van Danyel's cd'tjes, die we altijd draaiden aan zijn ziekenhuisbedje. Ik heb al die cd'tjes nog, maar heb me er nog niet toe durven zetten om ze nog eens te luisteren. Ik kwam er nu achter dat het daar inderdaad nog steeds te vroeg voor is.
![]()
Door de gebeurtenissen rondom Ayden vorige week ben ik aardig van slag geweest. Toch zat er iets positiefs aan, want ik voelde me een paar dagen heel dichtbij Danyel. Net alsof door het herbeleven, onze band nog meer aangesterkt is.![]()
Over 2,5 week gaan we verhuizen. Het voelt echt als een hele grote stap naar een heel nieuw leven.
We sluiten weer een episode af, en keren de rug toe aan de plek die we destijds bewust hebben gekozen om er tot rust te kunnen komen. Letterlijk in een isolement wonen om zoveel mogelijk alleen te zijn met jezelf en je gedachten. Het heeft ons goed gedaan, maar nu wordt het tijd om verder te gaan.
Ik vind het knap dat je dat kan, echt waar. Van alle moeilijke dingen waar ik mee te maken krijg, vind ik een confrontatie met kinderen in de leefijd 0-2 het moeilijkst. Ik heb er nooit meer één aangekeken, moet ik bekennen.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:55 schreef _Bar_ het volgende:voor jou lieve meid
Zo had ik het vanavond eventjes te moeilijk, ik was klaar met knutselen van de carnaval toen ons jongste lid begon te huilen (meiske is van augustus 2007)
Ik mijn handen netjes gewassen en de kleine meid in mijn armen gepakt, heerlijk wiegend dicht tegen me aan, en toen was het fles tijd en mams vond het wel makkelijk omdat ik haar toch al vast had, dat ik het wel even kon doen...
Dus meiske zat heerlijk te genieten van haar melk, dicht tegen me aan en toen kwamen daar ineens de traantjes, en nog meer traantjes, even van geluk even van gemis
En nu is het gelukkig weer voorbij
Dat krijg je geheid met zo'n liedje dan, Bluezz. Dat snijdt dan echt door je ziel.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:09 schreef Bluezz het volgende:
Ach Bar, dat is toch ook logisch, maar wat goed dat je het toch gewoon doet!!
En wat kan muziek toch veel doen idd fluf
Zo kon ik het liedje "isn't she lovely" van stevie wonder heel lang niet meer normaal horen, ik ging kapot van pijn van binnen (liedje is tijdens of na de crematie -waar ik dus niet bij was- gedraaid) en zette het dan maar weer uit.
En ineens een jaartje of 2,3 geleden hoorde ik het in een kroeg, waar ik heel gezellig zat in een goed gesprek met mijn vriendin.
Tranen over mijn wangen, maar vanaf toen is het geen probleem meer, al zal het liedje natuurlijk de rest van mijn leven onlosmakelijk met Jamie verbonden blijven
Idem hier. Heel bewust een paar dagen eraan toegegeven.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:14 schreef _Bar_ het volgende:
Wat ik soms ook doe is mijn pijn en verdriet soms bewust opzoeken
Toen ik het nieuws las van Ayden, heb ik kort daarna, gelijk de muziek opgezocht wat er afgespeeld werd tijdens de begrafenis van Thijs, gewoon Bam het verdriet het gemis boven op me laten vallen.
Het nieuws deed me zelf al heel veel, had het ijskoud, was versteend, en tranen bleven bungelen, en mede door het mezelf nog even heftiger te maken door het juist op te zoeken, bezorgde me later een soort van"rust"
En kon het weer beetje afsluiten,
Wat niet wilt zeggen dat het niks met me deed of doet, want merk wel dat ik emotioneler ben dan de afgelopen maanden.
Alles is gewoon terug naar boven gekomen...
Komt wel weer goed, maar nu moet het weer even op zijn plaats vallen
Dank je wel dat je de moeite nam dit op te schrijven.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:18 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ben hier nog niet zo lang en begon net een beetje met alle verhalen terug te lezen.
Onvoorstelbaar wat een verdriet hier sommigen hebben moeten meemaken. En hoe onvoorstelbaar dapper het is dat jullie die verhalen hier wil delen en hoe jullie ermee omgaan.
Niemand wil zoiets meemaken, als je kind sterft, gaat er bij jezelf ook een beetje iets dood denk ik.
Je leven zal nooit meer helemaal hetzelfde zijn. En hoe cliche ''het wordt minder'' nooit vergeet je iets wat deel van jezelf is geweest. Hoe mooi is de liefde van ouders naar je kind toe....
Vind het ook zo mooi om te lezen dat zoveel mensen steun bieden hier en dat je daar daadwerkelijk wat aan kan hebben.
En ik weet zeker dat jullie verhalen andere mensen ook helpen. Je beseft je des te meer hoe gelukkig je mag zijn als alles goed gaat.
En hoe klein de verschillen soms kunnen zijn. Ik realiseer me ook dat ik dingen misschien wel anders zou moeten doen of er meer bij zou moeten stil staan.
Het is allemaal ''ver van mijn bed-show'' ik ken niemand echt in mijn omgeving die iets soortgelijks heeft meegemaakt, maar dankzij jullie besef ik ''dat die dingen écht gebeuren''
En ik vraag me wel eens af of ik zelf verder zou kunnen als een van mn kinderen iets zou overkomen.
Jullie zijn geweldige ouders en dankejwel voor het opschrijven van jullie verhalen
quote:Op maandag 14 januari 2008 23:18 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat krijg je geheid met zo'n liedje dan, Bluezz. Dat snijdt dan echt door je ziel.![]()
Wat een toepasselijk liedje trouwens.![]()
Wat ook stom is, ik "ontdekte" opeens dat een bekend liedje, van Janet Jackson (Together Again) een ontzettend mooie tekst heeft. Zo toepasselijk. Stom is dat, vroeger nooit echt op gelet, maar die tekst is werkelijk zo passend.
Het leuke eraan vind ik, dat het zo'n ontzettend vrolijk liedje is! Het geeft een heel blij gevoel.
Hier kun je het horen, je zult het meteen herkennen.
En dit is de tekst:
There are times
When I look above
And beyond
There are times when I feel your love
Around me baby
Ill never forget my baby
(Ill never forget you)
There are times when I look above and beyond
There are times when I feel your love around me baby
Ill never forget my baby
When I feel that I dont belong
Draw my strength
From the words when you said
Hey its about you baby
Look deeper inside you baby
Dream about us together again
What I want us together again baby
I know well be together again cuz
Everywhere I go
Every smile I see
I know you are there
Smilin back at me
Dancin in moonlight
I know you are free
Cuz I can see your star
Shinin down on me
Good times well share again
Makes me wanna dance
Say it loud and proud
All my loves for you
Always been a true angel to me
Now above
I cant wait for you to wrap your wings around me baby
Oooh wrap them around me baby
Sometimes hear you whisperin
No more pain
No worries will you ever see now baby
Im so happy for my baby
Dit laatste twee alinea's.
Ontzettend moedig van je, om het zo neer te zetten, maar zoals Pluphy al aangaf ook dank je welquote:Op maandag 14 januari 2008 23:18 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Heey wat "grappig" dat je met dit liedje aankomt!quote:Op maandag 14 januari 2008 23:18 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat krijg je geheid met zo'n liedje dan, Bluezz. Dat snijdt dan echt door je ziel.![]()
Wat een toepasselijk liedje trouwens.![]()
Wat ook stom is, ik "ontdekte" opeens dat een bekend liedje, van Janet Jackson (Together Again) een ontzettend mooie tekst heeft. Zo toepasselijk. Stom is dat, vroeger nooit echt op gelet, maar die tekst is werkelijk zo passend.
Het leuke eraan vind ik, dat het zo'n ontzettend vrolijk liedje is! Het geeft een heel blij gevoel.
Hier kun je het horen, je zult het meteen herkennen.
En dit is de tekst:
There are times
When I look above
And beyond
There are times when I feel your love
Around me baby
Ill never forget my baby
(Ill never forget you)
There are times when I look above and beyond
There are times when I feel your love around me baby
Ill never forget my baby
When I feel that I dont belong
Draw my strength
From the words when you said
Hey its about you baby
Look deeper inside you baby
Dream about us together again
What I want us together again baby
I know well be together again cuz
Everywhere I go
Every smile I see
I know you are there
Smilin back at me
Dancin in moonlight
I know you are free
Cuz I can see your star
Shinin down on me
Good times well share again
Makes me wanna dance
Say it loud and proud
All my loves for you
Always been a true angel to me
Now above
I cant wait for you to wrap your wings around me baby
Oooh wrap them around me baby
Sometimes hear you whisperin
No more pain
No worries will you ever see now baby
Im so happy for my baby
Dit laatste twee alinea's.
Wat lief dat je reageert!quote:Op maandag 14 januari 2008 23:41 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ik vind jullie juist zo ontzettend moedig!!
En ik denk dat heel veel mensen (sommige geven het ook al aan) hier vooral lezen en eigenlijk niet weten wat ze hier neer moeten zetten. En moet ook zeggen dat dat zo moeilijk is om te verwoorden. Daarom vind ik het ook knap dat jullie de woorden vinden om alles te beschrijven.
Voor mensen die het niet meemaken is het eigenlijk met geen woord uit te leggen hoe je ergens begrijpt wat jullie doormaken maar ook weer helemaal niet eigenlijk. Omdat nooit hetelfde is wat jullie moeten hebben doormaken. Ik moet nog heel veel lezen maar voor nu is het even genoeg. Het gekke is wel dat het je gewoon niet loslaat. Van te voren had ik dit nooit allemaal willen lezen maar het is goed te beseffen dat het er is.
Woow spannend Phluph! Inderdaad een stressvol dagje zeg.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:26 schreef phluphy het volgende:
Yep, en om het helemaal compleet te maken heb ik er ook nog even een (2e) sollicitatiegesprek tussen gepland. Nou ja, een lunchafspraak om de arbeidsvoorwaarden te bespreken. Komt wel goed.![]()
De stresstijd begint met een gezellig dagje naar Snoopy. Daarna kan ik de hele wereld aan.![]()
Ik ken dat ja.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:14 schreef _Bar_ het volgende:
Wat ik soms ook doe is mijn pijn en verdriet soms bewust opzoeken
Toen ik het nieuws las van Ayden, heb ik kort daarna, gelijk de muziek opgezocht wat er afgespeeld werd tijdens de begrafenis van Thijs, gewoon Bam het verdriet het gemis boven op me laten vallen.
Het nieuws deed me zelf al heel veel, had het ijskoud, was versteend, en tranen bleven bungelen, en mede door het mezelf nog even heftiger te maken door het juist op te zoeken, bezorgde me later een soort van"rust"
En kon het weer beetje afsluiten,
Wat niet wilt zeggen dat het niks met me deed of doet, want merk wel dat ik emotioneler ben dan de afgelopen maanden.
Alles is gewoon terug naar boven gekomen...
Komt wel weer goed, maar nu moet het weer even op zijn plaats vallen
Dit is precies een beetje de reden waarom het er bij mij steeds niet van komt om hier een stukje te posten. Dan zie ik iets waarop ik wil reageren, zoals nu bijvoorbeeld het fantastische hoekje van Phluphy voor Danyel en dan denk ik, maar als ik dan daarop reageer dan ga ik voorbij aan de andere moeders (en vaders) die hier posten en dat wil ik niet en dan post ik maar weer niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:29 schreef Spuuglokje het volgende:
En voor alle anderen ook een knuffel hoor!
Prachtig Tan..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:11 schreef Tan het volgende:
Bij de post zat vandaag een kaart. Op die kaart stond een gedicht, hij werd mooier bij iedere keer dat ik hem overlas en daarom wil ik hem delen:
Je bent nog hier
en toch zo ver
Als een gedoofde ster
waarvan
het laatste licht
nog komen moet
tussen einde en begin
houdt de tijd de adem in...
ik weet geen woorden
en geen zin
Geschreven door Jan Vijn
Het geeft zo mooi weer hoe ik me voel, waar ik nu inzit, hoe ik er tegen aan kijk.dat zijn van die brok-in-mijn-keel-dingen.
Dat is dan ook wel leuk om met schoolbordverf over te schilderen. Daarvan weet ik zéker dat ze het ook op kleur mengen.quote:Magneetverf
Met KARWEI Magneetverf maakt u van ieder gewenst oppervlak een magneetveld. Hiervoor brengt u minimaal 3 lagen aan.
KARWEI Magneetverf is alleen verkrijgbaar in grijs, maar u kunt de KARWEI Magneetverf overschilderen met KARWEI Muurverf of Schoolbordverf om een gekleurd magnetisch vlak te maken.
U vindt de KARWEI Magneetverf in het schap met grond- en speciaalverf.
Prijzen KARWEI-verfmengmachine:
500 ml, geschikt voor ca. 0,8 m² - ¤ 14.99
1 liter, geschikt voor ca. 1,7 m² - ¤ 24.99
Dit is een prachtige zegebede en de melodie die ik ervan ken is ook heel mooi, krijg er tranen van in m'n ogen... waarschijnlijk weet ik nog welke vriendin je bedoelt ookquote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:49 schreef Cat22 het volgende:
Ik moest gisteravond laat opeens weer denken aan de volgende tekst:
May the road rise to meet you
May the wind be at your back
May the sun shine warm upon your face
May the rain fall sweetly upon your fields
And untill we meet again
May God hold you in the palm of his hand
Het is een Ierse psalm die mijn koor heeft gezongen op de begrafenis van een van haar leden (tevens een goede vriendin van mij). Zij stierf onverwacht op 22 jarige leeftijd. Ze had al heel wat tegenslagen in haar leven gehad en dit was één van haar favoriete teksten die haar kracht gaf om telkens weer door te gaan.
Misschien dat het voor de ouders hier ook een stukje kracht kan geven.
Ja goed onthoudenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja, precies, dan moet je geen kind om je heen hebben dat om aandacht vraagt. Sinds Tristan naar school is heb ik echt weer veel meer ruimte voor mijn creativiteit. En dat voelt goed.Zodra jij er de rust en ruimte voor kunt vinden, zou je dan een mooi schilderij kunnen maken. Als ik goed onthouden heb waar je woont, zou je bijvoorbeeld hier een cursus kunnen doen. Als zoiets je wat lijkt natuurlijk.
Bright, je maakt me nieuwsgierig, ik heb je een PM gestuurd.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:46 schreef Bright het volgende:
[..]
Dit is een prachtige zegebede en de melodie die ik ervan ken is ook heel mooi, krijg er tranen van in m'n ogen... waarschijnlijk weet ik nog welke vriendin je bedoelt ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |