Heel Limburg kan van mij part weggevaagd worden, verhuis ik wel weer terug naar Twentequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:49 schreef Killer_Mom het volgende:
gedraag je eens Roggelse knook, Kepel is Panningen, noem t ook zo.![]()
Ik heb geen idee wat ík overhou, hij is nog bezig met bloeien dusquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:29 schreef Prowl het volgende:
Heel Limburg kan van mij part weggevaagd worden, verhuis ik wel weer terug naar Twente
En Roggel, daar wil ik niet eens wonen![]()
Iemand stekjes over?![]()
deel 2!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:12 schreef Bluezz het volgende:
Morgen nog ff snel schieten hoe ze er nu bijstaan
uitgraven en overhouden kan altijd vorstvrij oppotten tot t voorjaar. te veel moeite, met een scheut krijg je volgend jaar mooiere planten . t is net onkruid.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:23 schreef Bluezz het volgende:
Ja, deel 2, ik was zo vrij om hem te openen
En die killerstekjes, leuk toch!!
Jammer van de vorst... moet ik hem straks als het niks meer is uitgraven en die exra scheut eraf breken/snijden?
wie heeft mijn bericht gewist over die Roggelse knookquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:29 schreef Prowl het volgende:
[..]
Heel Limburg kan van mij part weggevaagd worden, verhuis ik wel weer terug naar Twente
En Roggel, daar wil ik niet eens wonen![]()
Iemand stekjes over?![]()
Die laatste heb ik niet, en die bovenste is botquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:02 schreef Xebber het volgende:
Scheut met een snoeischaar recht afknippen.
Of met een takkeschaar als ie te dik is.
heel mooi en echt grootgeworden, als t niet gaat vriezen heb je er nog lang plezier van.quote:Op maandag 5 november 2007 01:03 schreef Bluezz het volgende:
Killermam, heb je gezien dat je bruggekind de bovenkant schutting uiteindelijk ook heeft bereikt![]()
De laatste der mohicanen
Ik heb er ook wel om op te sturen hoorquote:Op zondag 4 november 2007 23:31 schreef Killer_Mom het volgende:
ik stuur graag een stekje op. een PM en we regelen t verder. ik heb er maar 4 helaas.
quote:Op maandag 5 november 2007 08:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel om op te sturen hoor![]()
Ik zal even kijken hoeveel ik er heb.
Meeten leek me gewoon gezellig
Klopt, dit jaar is bijna alles aan planten vernietigd. Er zat een virus in wat andere leden van de Solanaceae (aardappelachtigen, waar ook de brugmansia bij hoort) kan besmetten en gevaarlijk kan zijn voor de export van plantgoed. Daarom moest alles wat ermee besmet was vernietigd worden, ook al hadden de planten zelf er geen last van.quote:Op zondag 4 november 2007 23:25 schreef Prowl het volgende:
Ik heb helemaal niks t ruilen, ik zou 2jr geleden stekken krijgen van iemand hier uit de straat maar die kocht een nieuwe plant die besmet was met 1 of andere ziekte waardoor al zn planten er aan zijn gegaan![]()
Verder heb ik ze dit jaar ook helemaal nergens in de tuincentra gezien![]()
Wij hebben d'r weer een paar honderd duzend. Maar inderdaad, wij moesten ook alles storen. Ze waren verdomme mooi, die roden (één van de moeilijkere soorten), moet je ze stortenquote:Op zaterdag 10 november 2007 18:39 schreef ABgirl het volgende:
[..]
Klopt, dit jaar is bijna alles aan planten vernietigd. Er zat een virus in wat andere leden van de Solanaceae (aardappelachtigen, waar ook de brugmansia bij hoort) kan besmetten en gevaarlijk kan zijn voor de export van plantgoed. Daarom moest alles wat ermee besmet was vernietigd worden, ook al hadden de planten zelf er geen last van.
Ze zijn nu hard bezig met virusvrij materiaal, dus grote kans dat ze volgend jaar weer wat meer in de tuincentra te vinden zijn.
Die schade kan je dekken. Nee zeggen tegen klanten niet.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:40 schreef ABgirl het volgende:
Dat is dan echt jammer idd. Opzich was het wel logisch om de export en plantmateriaal te beschermen, maar de kwekers hadden wel wat meer schadeloos gesteld mogen worden.
een jaar overslaan voor de kwekers is funest, die stekjes die wij over en weer sturen, zijn die ook besmet?quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:45 schreef dubidub het volgende:
[..]
Die schade kan je dekken. Nee zeggen tegen klanten niet.
maar dat doen we niet, van een plant sturen we er 4 op. lijkt me geen probleem.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:40 schreef kaasplankje het volgende:
Killer_Mom :
die stekjes die wij over en weer sturen, zijn die ook besmet?
mwoa da hoeft helemaal niet, uit voorzorg wordt alles op de hoop gegooid.
Ik heb wel het idee dat woekerende viri te maken hebben met het feit dat veel bomen en plantensoorten vegetatief vermeerderd worden. Zoals bij de iepziekte of vrij recent de mysterieuze kastanjeziekte. De gezaaide exemplaren hebben vaak nergens last van. Als je stek van stek van stek van stek enz. maakt, krijg je uiteindelijk steeds meer narigheid..
Funest is een groot woord, brugmansia's zijn een onderdeel van onze teelt. Je kunt het opvangen met andere soorten en dat gebeurt wel, maar d'r valt gewoon een enorm gat in je planningquote:Op zaterdag 10 november 2007 23:31 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
een jaar overslaan voor de kwekers is funest, die stekjes die wij over en weer sturen, zijn die ook besmet?
Ik ook niet, maar de mogelijkheid is aanwezig.quote:Op zondag 11 november 2007 16:14 schreef Xebber het volgende:
Ik zou dus niet weten waarom die van ons dus besmet zouden moeten zijn.
Welk virus bedoel je? Die van 2 jaar terug? Je benaming is een beetje onhandig, solanaceae is de latijnse naam voor de Nachtschadefamilie, waartoe de brugmansia behoort. Een virus kan dus in de solanaceae zitten, omdat solanaceae gevoelig hiervoor zijn. Je kunt imho niet spreken van 'het solanaceae-virus'quote:Op zondag 11 november 2007 16:47 schreef kaasplankje het volgende:
wat zijn de symptomen van het solanaceae-virus?
Volgens mij kan je die niet herkennen. Jaarlijks worden er monsters genomen, om te kijken of het virus aanwezig is. Dit wordt gedaan om de aardappelteelt te beschermen. Als het virus in de sierteelt aanwezig is, moet de sierteelt lijden om de overige teelt te beschermen. De brugmansia lijdt ook niet onder het virus. Het zit in de plant, maar doet daar nietsquote:Op zondag 11 november 2007 17:28 schreef kaasplankje het volgende:
pwoah ik las dat hierboven:
Op zaterdag 10 november 2007 18:39 schreef ABgirl het volgende:
[..]
Klopt, dit jaar is bijna alles aan planten vernietigd. Er zat een virus in wat andere leden van de Solanaceae (aardappelachtigen, waar ook de brugmansia bij hoort) kan besmetten en gevaarlijk kan zijn voor de export van plantgoed.
Ik vroeg me gewoon af hoe je besmette planten kan herkennen..
Jip. Aardappel (solanum tuberosum oid) is lid van de Nachtschadefamilie en is dus ook gevoelig voor dit virus. Ik ken de specifieke schade aan de aardappel niet, maar ik kan me voorstellen dat dit virus niet schadelijk is voor de plant, maar wel voor z'n vrucht. Dit zal ook gevolgen hebben voor de export, wat natuurlijk voorkomen moet worden.quote:Op zondag 11 november 2007 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
heeft het virus dan wél schadelijke gevolgen voor de aardappelteelt?
Aardappelziekte is een schimmel, alle nachtschadegewassen zijn hier zeer gevoelig voor en wordt de plant zelf ook ziek. Zwarte necrotische plekken op stam en blad. Bij de Tomaat lijkt de vruchtaandoening ook iets op Neusrot.quote:Op zondag 11 november 2007 19:57 schreef dubidub het volgende:
[..]
Jip. Aardappel (solanum tuberosum oid) is lid van de Nachtschadefamilie en is dus ook gevoelig voor dit virus. Ik ken de specifieke schade aan de aardappel niet, maar ik kan me voorstellen dat dit virus niet schadelijk is voor de plant, maar wel voor z'n vrucht. Dit zal ook gevolgen hebben voor de export, wat natuurlijk voorkomen moet worden.
Edit: effe gezocht, en volgens mij was het een uitbraak van aardappelziekte, je aardappels gaan er dan zo uitzien:
[ afbeelding ]
dus we sturen stekken door, no prob. ?quote:Op maandag 12 november 2007 16:18 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Aardappelziekte is een schimmel, alle nachtschadegewassen zijn hier zeer gevoelig voor en wordt de plant zelf ook ziek. Zwarte necrotische plekken op stam en blad. Bij de Tomaat lijkt de vruchtaandoening ook iets op Neusrot.
De schimmelsporen overleven de winters in de grond en komen het jaar daarna keihard terug als het lang vochtig is. Je kan er preventief tegen spuiten maar het blijft hardnekkige zooi.![]()
Als het die patatteziekte is danquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:35 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
dus we sturen stekken door, no prob. ?
Je kan ze prima laten overwinteren, je moet ze dan terugsnoeien en in een warme stalling zetten geloof ik (zo doet m'n baas 't ). Als je dit elk jaar goed doet, kunnen ze heel oud worden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 03:31 schreef Prowl het volgende:
Hoe lang leven die planten trouwens?
Hij zei dat zijn eerste en oudste plant uit 1986 was, kan dat?
Aardappelziekte is idd heel wat anders. Dat wordt veroorzaakt door een schimmelaantasting, namelijk door Phytophora infestans.quote:Op zondag 11 november 2007 19:57 schreef dubidub het volgende:
[..]
Jip. Aardappel (solanum tuberosum oid) is lid van de Nachtschadefamilie en is dus ook gevoelig voor dit virus. Ik ken de specifieke schade aan de aardappel niet, maar ik kan me voorstellen dat dit virus niet schadelijk is voor de plant, maar wel voor z'n vrucht. Dit zal ook gevolgen hebben voor de export, wat natuurlijk voorkomen moet worden.
Edit: effe gezocht, en volgens mij was het een uitbraak van aardappelziekte, je aardappels gaan er dan zo uitzien:
[ afbeelding ]
Aha duidelijk. Ik wist alleen dat we alles moesten ruimen, omdat anders de aardappelteelt gevaar liep. 't is dus niet zo lastig om uit te leggen, d'r was wel wat begrip voor, alleen de afwikkeling van allerlei procedures was niet tof. Irritante mensen van 't ministerie enzo.quote:Op donderdag 15 november 2007 00:38 schreef ABgirl het volgende:
[..]
Aardappelziekte is idd heel wat anders. Dat wordt veroorzaakt door een schimmelaantasting, namelijk door Phytophora infestans.
Virussen hoeven geen duidelijke schade te geven, maar kunnen wel een groeivermindering of raar gevormde planten geven. Als dit één virus is hoeft dit geen probleem te zijn, maar bij meerdere virussen kunnen planten er echt onder gaan lijden.
Probleem zit hem meer in dat Nederland ongeveer de grootste exporteur van aardappelpootgoed naar andere delen van de wereld is. Hier mag gewoon niets verkeerds inzitten en dus ook geen virussen. Deze kunnen vaak alleen via laboratoriumproeven aangetoond worden, maar mogen er gewoon niet inzitten. Omdat er een kans was dat het virus uit de Brugmansia de aardappels voor de pootgoedteelt zou kunnen besmetten, zijn uit voorzorg alle Brugmansia planten geruimd. DIt lijkt heel voorbarig en misschien moeilijk uit te leggen, maar Nederland moest dit wel om zijn internationale positie op het gebied van uitgangsmateriaal te beschermen.
ik dank je. niet moeilijk doen dit is is t klein. die 4 stekjes ? niks mis mee...quote:Op donderdag 15 november 2007 01:26 schreef Xebber het volgende:
Kortom: De stekken die wij van Killer_Mom hebben gekregen vorig jaar dragen dat virus dus niet, en staat het ons vrij om van de plant die daaruit is gekomen, nieuwe stekken te maken.
Bedankt voor jullie zeer constructieve bijdrage aan dit topic, ABgirl en Watuntrik! Dat wordt heel erg gewaardeerd!
Dat is dus weer niet zeker. Heb kan best zijn dat het een nieuw ontdekt virus is en al jaren in de planten aanwezig is. In dat geval is er wel een kans dat ze het virus dragen. Maar zolang je ze niet enorm bij iedereen gaat verspreiden enzo zal het niet echt een groot probleem zijn.quote:Op donderdag 15 november 2007 01:26 schreef Xebber het volgende:
Kortom: De stekken die wij van Killer_Mom hebben gekregen vorig jaar dragen dat virus dus niet, en staat het ons vrij om van de plant die daaruit is gekomen, nieuwe stekken te maken.
Bedankt voor jullie zeer constructieve bijdrage aan dit topic, ABgirl en Watuntrik! Dat wordt heel erg gewaardeerd!
laatbloeiers zijn balen, de vorst kwam te vroeg dit jaar, mijne waren al erder weg. groot met bloemen en bevroren. half oktober al . de vorige post. met ziektes en zo, dat kan wel zijn, als dat echt was hadden we kneusjes in de tuin gehad [ van mijn stekjes] en dat was niet zo, kwekers vekopen ook geen kneuzen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:16 schreef Bluezz het volgende:
De bluezzemansia is vanmiddag afgeknipt, de vorst erover en weg was ie
Enkele stekken zitten in een emmer water
jah, dat had ik ook, nog vol in de knop en bloemen en ! met een laag ijs ... half oktober. en toen hield t op.quote:Op zondag 18 november 2007 00:38 schreef Bluezz het volgende:
Inderdaad de bladeren waren bevroren maar de bloemen wilden nog wel ff volhouden...alhoewel die hingen er ook nog wat triest bij.
Wanneer is de originele plant gekocht dan, dus waar de stekken weer vanaf komen?quote:Op zondag 18 november 2007 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
laatbloeiers zijn balen, de vorst kwam te vroeg dit jaar, mijne waren al erder weg. groot met bloemen en bevroren. half oktober al . de vorige post. met ziektes en zo, dat kan wel zijn, als dat echt was hadden we kneusjes in de tuin gehad [ van mijn stekjes] en dat was niet zo, kwekers vekopen ook geen kneuzen.
veel wortes al, ziet er goed uit, nog even en ze hebben niet genoeg aan een emmer water, dan moet je ze oppotten. anders krijgen ze te weinig voeding, en worden ze rot, goed oplettten dus. bij mij nog niet omdat ze in klein beetje verwarmde berging staan, t vriest er net niet, na een lek in t dak is de verwarming aan, en je ziet de wortels groeien.quote:
Ja, inderdaad.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:44 schreef Bluezz het volgende:
Nou ja Senes, wat rot, en wat vervelend van die diefstal ook
Ben nu wel blij met 2 stekken die uitlopers hebben.. we hebben nu plek zat gekregen (zie blogje)
OMG, wat kut! Snel maar effe kijken of je nieuwe kan regelen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:40 schreef senesta het volgende:
Ik heb slecht nieuws, ze hebben hier in de schuur gestaan en degene die hier de fiets van Joey uit de schuur heeft gejat vond het blijkbaar ook erg lollig om mijn planten te mollen.
Mijn brugmansia's maar ook de canna's die ik daar had staan zijn allemaal stuk![]()
Ik ga kijken of ik er nog iets van kan redden maar het zag er niet best uit
Ja, ik ga maar weer even op zoekquote:Op donderdag 7 februari 2008 18:07 schreef dubidub het volgende:
[..]
OMG, wat kut! Snel maar effe kijken of je nieuwe kan regelen?
Mocht het niet lukken om hier een stekje te bemachtigen dan kun je altijd hier: http://www.kwekerijgommer.com/ bestellen, heb ik ook gedaan vorig jaar, ze hebben enorm veel verschillende soorten en het word keurig thuis bezorgd, wel flink gekortwiekt dus als je er wilt bestellen zou ik niet te lang wachtenquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh ik wil ook een Brugmansia, heb er nog steeds geen een
Inderdaadquote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:43 schreef senesta het volgende:
[..]
Mocht het niet lukken om hier een stekje te bemachtigen dan kun je altijd hier: http://www.kwekerijgommer.com/ bestellen, heb ik ook gedaan vorig jaar, ze hebben enorm veel verschillende soorten en het word keurig thuis bezorgd, wel flink gekortwiekt dus als je er wilt bestellen zou ik niet te lang wachten
Nou kom ik daar niet zo vaak, maar ik heb ze nog nooit in een tuincentrum gezienquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:13 schreef senesta het volgende:
En vorig jaar toen bijna geen enkel tuincentrum ze had kon ik ze daar gewoon bestellen
*gil*quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:08 schreef Killer_Mom het volgende:
deze week ga ik de stekken versturen. ze mogen bijna de potgrond in. even mijn PM nakijken, en je krijgt een berichtje . of je stuurt t mij een.
vorig jaar stonden de Brugmantias te koop, honderden op rij, met bloemen en nog geen halve meter hoog. 2.95 .
Ga ik morgen ook meteen doenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:29 schreef Killer_Mom het volgende:
Gil gehoord.![]()
ze mogen nu in binnenpotten, { met gat onderin } doorsnee 20 a 30 cm, en met mooi weer naar buiten.
Had je m`n adres nog? Had ik je ooit eens toegestuurd als het goed isquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:29 schreef Killer_Mom het volgende:
Gil gehoord.![]()
ze mogen nu in binnenpotten, { met gat onderin } doorsnee 20 a 30 cm, en met mooi weer naar buiten.
yep heb ik nog... en die tuinman geeft goede tips, maar geen plantjes, ze zijn te koop in de winkel van eigen huis en tuin , of zo.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:28 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Had je m`n adres nog? Had ik je ooit eens toegestuurd als het goed is
de planten moeten 's nachts nog naar binnen, met mooi weer overdag kunnen ze naar buiten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:56 schreef Xebber het volgende:
* Xebber wacht nog even tot na de nachtvorst deze week.
goed aangekomen, goed zo, een aantal weken binnen kan nog goed, half mei kunnen ze naar buiten, als er geen nachtvorst verwacht wordt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:03 schreef Morretje het volgende:Gekregen!! Dank je K_M
![]()
Heb hier nog geen zon in de tuin (staat op het noorden) Dan vast nog niet verstandig al naar buiten te doen overdag? Zet ze zo op water maar denk ik..
dat is balen. t stekje is goed verpakt, dat kan wel een paar dagen blijven in de verpakking, maar toch raar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn postbode had er blijkbaar geen zin in vandaag..niks gezien
Een tuin op het noorden is nou niet écht bevordelijk voor een Brugmansia hé. Daar komt de zon vrijwel nooit.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:03 schreef Morretje het volgende:
Heb hier nog geen zon in de tuin (staat op het noorden) Dan vast nog niet verstandig al naar buiten te doen overdag? Zet ze zo op water maar denk ik..
mwoa, in de zomer valt het mee hoor. Dan heb ik na 11 totdat de zon bijna ondergaat zonnestralen.. Is dat niet genoeg denk je?quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:40 schreef Xebber het volgende:
[..]
Een tuin op het noorden is nou niet écht bevordelijk voor een Brugmansia hé. Daar komt de zon vrijwel nooit.
kan nog een paar weken, t is nog vroeg in t jaar en deze planten zijn laatbloeiers, vraag maar aan Bluezz half oktober bloemen, half November vevroren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dan gaat hij voorlopig in het water, naast het zebragras in het raamkozijn
Je mist het punt hier helemaalquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:
Zeg, waarom kan dit onderwerp niet gewoon in het Homegrowers van Entheogene Planten topic? Beetje nutteloos om hier een apart topic voor te openen.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:39 schreef Morretje het volgende:
[..]
mwoa, in de zomer valt het mee hoor. Dan heb ik na 11 totdat de zon bijna ondergaat zonnestralen.. Is dat niet genoeg denk je?
Doorgeskimt nu.quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je mist het punt hier helemaal
Alles al helemaal doorgelezen inclusief het 1e topic?
omdat dit over een bijzondere [ huis tuin en keuken ] plant gaat. de mensen in Homegrowers van Entheogene Planten topic lezen dit topic ook wel als ze er intresse voor hebben.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:
Zeg, waarom kan dit onderwerp niet gewoon in het Homegrowers van Entheogene Planten topic? Beetje nutteloos om hier een apart topic voor te openen.
om die in de container te kiepenquote:Op donderdag 14 februari 2008 23:19 schreef Bluezz het volgende:
Goeie bruikbare tip van die baksteen
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:
wij ook nietquote:
ik heb al mijn stekken weggegeven, en heb er nog 2 over, een voor ons mam en een voor mij, beide zijn onder een beetje rot en slijmerig. weinig wortels ook. misschien mag ik een beroep doen op een stekje van jou voor volgens jaar? dit jaar zie ik t niet zitten dat er ook maar een 2 meter plant komt.quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:54 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb genoeg ruimte om een grote bak binnen te zetten, in de tuinkamer, daar is ook genoeg zon e.d.
Dit jaar ga ik dus voor een grote pot... ook omdat we nog een beetje met de tuin aan het rommelen zijn en ik ff niet zo'n bakbeest in de volle grond wil zetten!
De andere stek is naar mijn zus
thanks.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:37 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb de oerstam over, die nu razendsnel uitloopt in de zon, binnen in een emmer water die ik regelmatig ververs, die ik ook over 2 weken of zo in potgrond ga zetten.
En ja, natuurlijk ga ik (voor jou, en weer) stekken volgend jaar! Komt goe
quote:Op zondag 6 april 2008 15:34 schreef Xebber het volgende:
Oh fuck, da's waar ook. Ik moet nog potgrond kopen.
dat is te zien...quote:Op zondag 6 april 2008 13:39 schreef Bluezz het volgende:
Ik geef deze dus ook bijna geen aandacht.. ja water en af en toe mag ie even buiten spelen.
Plaatje van vandaag :
[ afbeelding ]
Hij gaat dus als een speer
haal de scheuten er af. helemaal kaal maken. eerst de wortels. alles wat groen is eruitknijpen. over een paar weken krijg je nieuwe scheuten. dan heb je ook wortelgroei. en lente. streng zijn. je bent de rest van het jaar slaaf met watergeven en mesten. , nu heb je de kans om even iets uit te stellen. .quote:Op zondag 6 april 2008 15:10 schreef Bluezz het volgende:
Goed zeg! Leuk als je het zo hard ziet gaan he
Ik twijfel of ik die zijscheutjes eraf zal halen en nog even wortel zal laten trekken?
Eindelijk gedaan. En meteen maar een pot van 50 cm doorsnee en 35 liter inhoud gekocht.quote:Op zondag 6 april 2008 15:34 schreef Xebber het volgende:
Oh fuck, da's waar ook. Ik moet nog potgrond kopen.
een bloemknop?quote:Op woensdag 23 april 2008 19:15 schreef dubidub het volgende:
Vandaag zag ik trouwens alweer de eerste bloem, een enkele bloem met een rode kelk en gele uiteinden aan de bloem. Morgen ff kijken voor foto'tsj.
Morretje, hij kan naar buiten hoorquote:Op maandag 7 april 2008 10:26 schreef Morretje het volgende:
K_M, moet dat bij de mijne ook? Die overigens nog steeds niet buiten is geweest, maar in de vensterbank in de zon staat..
[ afbeelding ]
met zachte groene blaadjes moet je oppassen voor nachtvorst, dat is nog een maand opletten. en binnen zetten. ik laat dit jaar de stekken het zelf uitzoeken, , armoede en minder slaafs zijn.quote:
ow jee, sprak de amateurquote:Op donderdag 24 april 2008 12:09 schreef Xebber het volgende:
Misschien moet je wel de hele tijd de kleine topjes d'r uit halen, maar dat kan Killer_Mom ons vást wel vertellen.
die scheuten mag je weggooienquote:Op vrijdag 25 april 2008 16:10 schreef Xebber het volgende:
* Xebber breekt de jonge scheuten weg en zet ze in een glaasje water.
quote:
Ja, ik zal zometeen even kijken of ik een fotootje kan makenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:18 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil hem gewoon verder in de pot houden dit jaar, niet echt ruimte voor het helse ding
Maak je ook een fotootje senes?
Hier ook! Enne, ik geef em niet elke dag water hoor..quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:49 schreef senesta het volgende:
Die van mij staat al een week of 2 a 3 in de volle grond
Je houdt ze in die 20 cm pot totdat er bleomen aankomen?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:07 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn 2 stekken staan nog steeds in 2 potjes van 20 CM. bevalt me goed, dit jaar wacht ik een maand of zo , kijken of er bloemen aankomen.
dit jaar dus niet. ik wacht af hoe ze t in een klein potje gaan doen.quote:Op zondag 1 juni 2008 02:04 schreef Bluezz het volgende:
Het zijn survivors mom, echt, ik scheur vanalles eraf, maar het is ongelofelijk hoe ze terugvechten
Ik denk dat het komt omdat ik steeds de aangevroten bladeren weghaalquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:07 schreef Xebber het volgende:
Da's een ruime pot, die van mij is 45 cm.
Vind het alleen een beetje raar dat jouw blad groter wordt dan die van mij.
Afwachten maar. Ziet er iig gezond uit.
Ahum..quote:Op zondag 22 juni 2008 22:34 schreef Xebber het volgende:
"Bluezzmansia"
Brugmansia bedoel je, of Morremansia.![]()
Ziet er mooi uit. Rond deze tijd vorig jaar had ik ook al de eerste knop. Duurt trouwens nog wel even voor ie gaat bloeien, rond de 10 dagen nog.
Hoe hoog is hij?
Morgen kom je aan de beurt, eerst werkenquote:Op maandag 23 juni 2008 00:19 schreef Xebber het volgende:
Hoogtes wil ik weten! En lengte van bladeren!
Nou inderdaad, spik en span die tegels.quote:Op donderdag 3 juli 2008 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Best hoog mom! Maar die blaadjes klinken zielig
Ik vind die tegels zo eng netjes van Xebber.
Leidt wel een beetje af hoor
Ik ga zo de tuin even inquote:Op donderdag 3 juli 2008 02:30 schreef Xebber het volgende:
Gelegd door een professional.Door een vriend van me dus.
But hey, ben ik de enige die elke zondag een foto maakt en post?
Ben je ondertussen niet onderkoeld en nat geraakt van het in de tuin zitten?quote:
Ik heb de foto wel gemaakt, alleen nog niet op mijn pc gezetquote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:49 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ben je ondertussen niet onderkoeld en nat geraakt van het in de tuin zitten?
ziet er goed uit, vol en groen, zover ben ik ook, wel een halve meter kleiner. geen een knop , door de regen heb ik ook niet een keer water moeten geven, morgen eens wat mest bijgooien.quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef dubidub het volgende:
Ik zag bij ons twee van die grote brugmansia bomen in de container leggen.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn mansie heeft veel geel blad, en vooral veel keine blaadjes. Moet zo`n plant ook gediefd worden, dat wist ik niet! Hij is nu een metertje hoog, met wel veul knoppen waarvan de eerste misschien morgen helemaal open is
[ afbeelding ]
alleen als t een automaat is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
mazda 323f met te weinig zitplaatsen voor een gezin met 3 kleine kotersKopen?
jammer, geen automaat. ,quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
nope, tis een pokerd
En zoals ik al hoopte was vandaag de eerste bloem open
heel mooi, en heel veel beter als vorig jaar, knap gedaan, mijn complimenten, ook voor Bluezz 'quote:
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:53 schreef Xebber het volgende:
Met regen moet ik ook wel water geven, want door die grote bladeren drupt alles naast de pot.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:47 schreef Xebber het volgende:
[ afbeelding ]
Nu mét Mara, mijn pup die ik nu 2 weken heb.
Vandaag mijn tuin eens flink opschonen.
Maak jij ook eens een pic van je mishandelde Bruggie, Killer_Mom. En Senes, Morretje e.a. ook eens.
geen mest , geen water genoeg,quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Xebber het volgende:
Van mijn Brugmansia is werkelijk NIKS meer over. Het blad is er vanaf gevallen als een idioot terwijl ik mijn 'behandelplan' totaal niet gewijzigd heb. Wel nog veel knoppen, maar bloemen op kale takken is ook niet mooi.
Bij ons gaat 't seizoen volgens mij weer beginnen ;Pquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:50 schreef Xebber het volgende:
Bij mij is d'r ook zo goed als niks meer van over, maar 't seizoen is toch al zo goed als voorbij.
Vorig jaar oktober hadden wij er enkele duizenden, zonder bloemen natuurlijkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:03 schreef Bluezz het volgende:
Vorig jaar okt. had ik nog bloemen heur
Ik heb nu ook nog steeds minimaal 20 bloemen en een zooi knoppen, maar vrijwel geen blad meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:03 schreef Bluezz het volgende:
Vorig jaar okt. had ik nog bloemen heur
vertel ons het geheim van overleven , iets meer als een stokje in een emmer water ? en wat doen we erna? je baas kijkt nooit op FOK , kom op...........quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:17 schreef dubidub het volgende:
Bij ons staan d'r alweer een paar duzendWe zijn eindelijk weer aan't vermeerderen.
Ik heb geen flauw ideequote:Op zaterdag 1 november 2008 01:04 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
vertel ons het geheim van overleven , iets meer als een stokje in een emmer water ? en wat doen we erna? je baas kijkt nooit op FOK , kom op...........
bij God zellf dus.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:45 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Bij ons stekken we de plant en we steken hem binnen een dag. Wij laten niets overleven ofzo, we maken gewoon nieuwe planten. 't voordeel is dat wij natuurlijk de temperatuur enzo kunnen regelen en we weten precies wat goed voor de plant is en wat niet. Alleen daar ga ik niet over, daarvoor moet je bij de hogere machten zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |