De vakantie is weer voorbij!quote:Scholier gewond bij steekpartij Amsterdam-Zuidoost
Uitgegeven: 24 oktober 2007 15:51
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2007 15:53
AMSTERDAM - Een scholier is woensdagmiddag gewond geraakt door een steekpartij in Amsterdam-Zuidoost.
NU.nl/Joram Tentua
Het incident gebeurde bij een bushalte bij Gulden Kruis. Het slachtoffer is nog aanspreekbaar, liet de politie weten. Volgens de lokale zender AT5 is een traumahelikopter ter plaatse.
Eerder deze maand werd een 16-jarige leerling van een ROC in Amsterdam-West op het schoolplein doodgestoken door een 14-jarige medeleerling, na een ruzie over het gooien van een pen.
Open Schoolgemeenschap Bijlmer zit aan die weg, dus het zou er best eens mee te maken kunnen hebben.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:13 schreef Fides het volgende:
Bij elke puber die wordt neergestoken wordt er een connectie gemaakt met school? Zodat het lijkt alsof scholen onveilig zijn ofzo?
Dat zal wel, maar tuurlijk gaan er op rondom scholen (waar zeer veel personen van de meest criminele leeftijdsgroep rondlopen) veel mis. Maar door het erbij halen van de school wordt net gedaan alsof scholen gevaarlijk zijn oid.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:15 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Open Schoolgemeenschap Bijlmer zit aan die weg, dus het zou er best eens mee te maken kunnen hebben.
zeker een vmbo'erquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:24 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Wat een pruster is die dader zeg... Het slachtoffer leeft nog.Ochja, scholieren hé, ze moeten het allemaal nog leren!
![]()
Mensen mensen, niet te snel oordelen, de stekers zijn vast schizofreen dus in wezen ook slachtoffer.quote:Scholier gewond bij steekpartij
AMSTERDAM - Een 15-jarige scholier is woensdagmiddag gewond geraakt door een steekpartij in Amsterdam-Zuidoost. De jongen ligt met meerdere steekwonden in zijn borst in het ziekenhuis, maar is nog aanspreekbaar, liet de politie weten.
Het slachtoffer had eerder op de dag op de middelbare school aan de straat Gulden Kruis ruzie gekregen met twee andere leerlingen. Zij sloegen hem na lestijd rond 15.15 uur bij de nabijgelegen bushalte in elkaar en staken hem meerdere malen. De jongen kon de school nog zelf binnenstrompelen.
De politie weet wie de daders zijn, maar heeft ze nog niet aangehouden. Het is vooralsnog onduidelijk om wat voor school het precies gaat.
Het Open RioolGemeenschap zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:15 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Open Schoolgemeenschap Bijlmer zit aan die weg, dus het zou er best eens mee te maken kunnen hebben.
Bahquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het Open RioolGemeenschap zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
marokkaanse of Turkse zou ik eerder zeggenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een steekpartij?Tussen scholieren?
In Nederland?
![]()
Amerikaanse toestanden!![]()
Er werd niet gezegd dat het Nederlkanders waren..... dus met de PC van de pers zijn het dus idd weer noordafrikanenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:20 schreef Just_4_fun het volgende:
Al wat bekend over de afkomst van de daders en slachtoffer
zeker weer onze vrienden uit Noord-Afrika en het midden-oosten![]()
Hehe, generalisaties maken op basis van leeftijd is ok, maar op afkomst mag van jou zeker niet?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar tuurlijk gaan er op rondom scholen (waar zeer veel personen van de meest criminele leeftijdsgroep rondlopen) veel mis. Maar door het erbij halen van de school wordt net gedaan alsof scholen gevaarlijk zijn oid.
Kan niet erger zijn dan 2Girls1Cup, dat was echt te ranzig.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bahgemeenschap in het open riool
![]()
2Girls1Cup maar dan erger![]()
nee want Fides is een kloontje vanquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hehe, generalisaties maken op basis van leeftijd is ok, maar op afkomst mag van jou zeker niet?
quote:Twee jongens opgepakt na steekincident Amsterdam
Uitgegeven: 24 oktober 2007 21:03
AMSTERDAM - De politie heeft woensdag aan het begin van de avond in Amsterdam Zuid-Oost twee jongens (15) aangehouden, op verdenking van betrokkenheid bij de steekpartij eerder op de dag bij een school in het zelfde stadsdeel.
Detectiepoortjes ; binnenkort aanwezig in alle scholenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een steekpartij?Tussen scholieren?
In Nederland?
![]()
Amerikaanse toestanden!![]()
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Mensen mensen, niet te snel oordelen, de stekers zijn vast schizofreen dus in wezen ook slachtoffer.
ik vind hem eigenlijk wel wat hebbenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Deze reactie doet een gooi naar de meest trieste reactie van het jaar.
Hij heeft zeker wel een goed punt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar zo ontzettend begrijpelijk deze dagen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die bushalte ligt er 25 meter vanafquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:13 schreef Fides het volgende:
Bij elke puber die wordt neergestoken wordt er een connectie gemaakt met school? Zodat het lijkt alsof scholen onveilig zijn ofzo?
Nee toen was dit kabinet er ook nog nietquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:48 schreef djstoffel het volgende:
goh in de bijlmer....wat raar. Laat ik het hier maar bij laten.
kan me niet herinneren dat wij 20 jaar geleden met messen op school liepen..................
Aan het syndroom "dader", net als Bilal B.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wel een goed punt.![]()
Aan welk syndroom denk jij waar de steker nu weer aan lijdt?
100% gecorreleerd met de toename van etno-ghetto's.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:42 schreef Labrador1974 het volgende:
Lijkt langzaam een trend te worden! Man, man is toch niet normaal meer!
De Bijlmer is al 30 jaar zwart.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
100% gecorreleerd met de toename van etno-ghetto's.
Slechte jeugd, geen kansen, blabla....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wel een goed punt.![]()
Aan welk syndroom denk jij waar de steker nu weer aan lijdt?
Muzieklessenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar welke oplossingen hier gegeven kunnen worden inzake;
hoe pak je die kids nu aan?
Hoe voorkom je dat ze dit soort dingen doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Ik word nogal moe van dat eeuwige links-gezever. Deze week onderkende Henk Kamp, één van de kopstukken binnen de VVD, nog bij Pauw & Witteman dat de politiek breed is tekortgeschoten in de aanpak van dit soort problemen. De verantwoordelijkheid ligt bij alle partijen die regeringsverantwoordelijkheid droegen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:20 schreef JohnDope het volgende:
Voor zowel het slachtoffer als de dader van deze rap-related-stickout, vind ik het jammer dat zij ook slachtoffer zijn geworden van het politieke pap&&nathou klimaat. Dit had allemaal nooit zo ver hoeven komen.
Maar voor onze Job vind ik deze 3de (rap-related) steekpartij echt helemaal top![]()
Die man kan dit allemaal niet meer handle-len, zelfs al zou de beste man een 2de slokdarm nemen zodat hij al die thee wat sneller kan wegwerken.
1 ding van de linkse kerk is wel geslaagd, en dat is die (rap-related) politieke campagne van ze
http://www.youtube.com/watch?v=WJVfJ3-wXTQ
Dat begint denk ik door ze niet langer als 'kids' te zien, maar als jonge criminelen. Iedereen die met een wapen op zak loopt, kun je wat mij betreft per definitie crimineel noemen en als zodanig behandelen. Er is namelijk geen enkel geldig excuus waarom je met een wapen op zak zou moeten lopen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar welke oplossingen hier gegeven kunnen worden inzake;
hoe pak je die kids nu aan? Hoe voorkom je dat ze dit soort dingen doen?
Naschoolse activiteiten. En bovendien ook detectiepoorten of beveiligingspersoneel, die er op toeziet dat scholieren geen wapens naar binnen smokkelen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:19 schreef zhe-devilll het volgende:
hoe pak je die kids nu aan?
Hoe voorkom je dat ze dit soort dingen doen?
Finacieel of strafsgewijs.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik word nogal moe van dat eeuwige links-gezever. Deze week onderkende Henk Kamp, één van de kopstukken binnen de VVD, nog bij Pauw & Witteman dat de politiek breed is tekortgeschoten in de aanpak van dit soort problemen. De verantwoordelijkheid ligt bij alle partijen die regeringsverantwoordelijkheid droegen.
Waarom niet meteen 3 per grote stad?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:02 schreef Gia het volgende:
Ik zou toch eindelijk eens wat heropvoedingskampen willen zien in Nederland.
Een jongere, jonger dan 18, die een geweldsdelict pleegt of dit nou verkrachting, beroving of een ruzie met wapens is, mag daar gratis en voor niks naartoe tot zijn/haar 23ste jaar. Uiteraard gaat ook de kinderbijslag daarnaartoe, lijkt me logisch.
Wat mij betreft komen er in elke provincie een stuk of 5 van die kampen.
De jongere kan daar een opleiding volgen en een vak leren en mag op zijn 23ste verjaardag weer de maatschapij in, zonder strafblad.
Liever niet in een stad. Lekker op het platteland, waar niks te doen is. Het moet er niet te gezellig zijn, natuurlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom niet meteen 3 per grote stad?
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:02 schreef Gia het volgende:
Ik zou toch eindelijk eens wat heropvoedingskampen willen zien in Nederland.
Een jongere, jonger dan 18, die een geweldsdelict pleegt of dit nou verkrachting, beroving of een ruzie met wapens is, mag daar gratis en voor niks naartoe tot zijn/haar 23ste jaar. Uiteraard gaat ook de kinderbijslag daarnaartoe, lijkt me logisch.
Wat mij betreft komen er in elke provincie een stuk of 5 van die kampen.
De jongere kan daar een opleiding volgen en een vak leren en mag op zijn 23ste verjaardag weer de maatschapij in, zonder strafblad.
opvoeding van de oudersquote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Maar fuck waar ligt dit toch aan? Aan de ouders?
Hoe komen dat soort kids zo verknipt gewoon?
Begrijp er niets van leg eens uit dan!
een kamp..... genaamd Markerwaardquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.
De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
Precies. waar ligt het probleem dus? Dat er een slecht opgevoede generatie nu van zich laat spreken.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De Bijlmer is al 30 jaar zwart.
Een beetje spreiding van die instituten door heel Nederland kan geen kwaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.
Dit laatste is ook weer waar.quote:De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
Inderdaad. Ik ken ook van die ouders die zo vreselijk moesten lachen toen hun boefje ontdeugend was op zijn derde en dan later bij bureau jeugdzorg terecht komen, omdat ze de toestand niet meer in de hand hebben. Ja, daar mag je dan trots op zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:19 schreef desiredbard het volgende:
IPV van lachen en misdraging negeren omdat het kind zgn onschuldig is zet de doon voor de rest van het leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |