abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54136896
quote:
Scholier gewond bij steekpartij Amsterdam-Zuidoost
Uitgegeven: 24 oktober 2007 15:51
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2007 15:53

AMSTERDAM - Een scholier is woensdagmiddag gewond geraakt door een steekpartij in Amsterdam-Zuidoost.
NU.nl/Joram Tentua

Het incident gebeurde bij een bushalte bij Gulden Kruis. Het slachtoffer is nog aanspreekbaar, liet de politie weten. Volgens de lokale zender AT5 is een traumahelikopter ter plaatse.

Eerder deze maand werd een 16-jarige leerling van een ROC in Amsterdam-West op het schoolplein doodgestoken door een 14-jarige medeleerling, na een ruzie over het gooien van een pen.
De vakantie is weer voorbij!
pi_54137038
Altijd gezellig in de Bijlmer.
Secrets never die. Only people.
pi_54137100
Bij elke puber die wordt neergestoken wordt er een connectie gemaakt met school? Zodat het lijkt alsof scholen onveilig zijn ofzo?
pi_54137139
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:13 schreef Fides het volgende:
Bij elke puber die wordt neergestoken wordt er een connectie gemaakt met school? Zodat het lijkt alsof scholen onveilig zijn ofzo?
Open Schoolgemeenschap Bijlmer zit aan die weg, dus het zou er best eens mee te maken kunnen hebben.
Secrets never die. Only people.
pi_54137228
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:15 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Open Schoolgemeenschap Bijlmer zit aan die weg, dus het zou er best eens mee te maken kunnen hebben.
Dat zal wel, maar tuurlijk gaan er op rondom scholen (waar zeer veel personen van de meest criminele leeftijdsgroep rondlopen) veel mis. Maar door het erbij halen van de school wordt net gedaan alsof scholen gevaarlijk zijn oid.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:19:53 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54137254
Een steekpartij? Tussen scholieren? In Nederland?

Amerikaanse toestanden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54137373
Wat een pruster is die dader zeg... Het slachtoffer leeft nog. Ochja, scholieren hé, ze moeten het allemaal nog leren!
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:29:24 #8
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_54137501
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:24 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Wat een pruster is die dader zeg... Het slachtoffer leeft nog. Ochja, scholieren hé, ze moeten het allemaal nog leren!
zeker een vmbo'er
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_54137661
quote:
Scholier gewond bij steekpartij
AMSTERDAM - Een 15-jarige scholier is woensdagmiddag gewond geraakt door een steekpartij in Amsterdam-Zuidoost. De jongen ligt met meerdere steekwonden in zijn borst in het ziekenhuis, maar is nog aanspreekbaar, liet de politie weten.

Het slachtoffer had eerder op de dag op de middelbare school aan de straat Gulden Kruis ruzie gekregen met twee andere leerlingen. Zij sloegen hem na lestijd rond 15.15 uur bij de nabijgelegen bushalte in elkaar en staken hem meerdere malen. De jongen kon de school nog zelf binnenstrompelen.

De politie weet wie de daders zijn, maar heeft ze nog niet aangehouden. Het is vooralsnog onduidelijk om wat voor school het precies gaat.
Mensen mensen, niet te snel oordelen, de stekers zijn vast schizofreen dus in wezen ook slachtoffer.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:38:20 #10
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_54137687
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:15 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Het Open RioolGemeenschap zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_54137762
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het Open RioolGemeenschap zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
Bah gemeenschap in het open riool

2Girls1Cup maar dan erger
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_54139123
goh in de bijlmer....wat raar. Laat ik het hier maar bij laten.

kan me niet herinneren dat wij 20 jaar geleden met messen op school liepen..................
pi_54139303
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Amerikaanse toestanden!
marokkaanse of Turkse zou ik eerder zeggen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54139756
Al wat bekend over de afkomst van de daders en slachtoffer
zeker weer onze vrienden uit Noord-Afrika en het midden-oosten
pi_54139832
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:20 schreef Just_4_fun het volgende:
Al wat bekend over de afkomst van de daders en slachtoffer
zeker weer onze vrienden uit Noord-Afrika en het midden-oosten
Er werd niet gezegd dat het Nederlkanders waren..... dus met de PC van de pers zijn het dus idd weer noordafrikanen
pi_54139837
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Fides het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar tuurlijk gaan er op rondom scholen (waar zeer veel personen van de meest criminele leeftijdsgroep rondlopen) veel mis. Maar door het erbij halen van de school wordt net gedaan alsof scholen gevaarlijk zijn oid.
Hehe, generalisaties maken op basis van leeftijd is ok, maar op afkomst mag van jou zeker niet?
pi_54139973
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bah gemeenschap in het open riool

2Girls1Cup maar dan erger
Kan niet erger zijn dan 2Girls1Cup, dat was echt te ranzig.
pi_54139974
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hehe, generalisaties maken op basis van leeftijd is ok, maar op afkomst mag van jou zeker niet?
nee want Fides is een kloontje van
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:40:20 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_54143028
Kunnen we geen centraal topic maken voor neergestoken scholieren?
pi_54143203
Is Cohen al met de thee langs geweest?

.
pi_54143842
quote:
Twee jongens opgepakt na steekincident Amsterdam
Uitgegeven: 24 oktober 2007 21:03

AMSTERDAM - De politie heeft woensdag aan het begin van de avond in Amsterdam Zuid-Oost twee jongens (15) aangehouden, op verdenking van betrokkenheid bij de steekpartij eerder op de dag bij een school in het zelfde stadsdeel.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54145890
Voor zowel het slachtoffer als de dader van deze rap-related-stickout, vind ik het jammer dat zij ook slachtoffer zijn geworden van het politieke pap&&nathou klimaat. Dit had allemaal nooit zo ver hoeven komen.

Maar voor onze Job vind ik deze 3de (rap-related) steekpartij echt helemaal top
Die man kan dit allemaal niet meer handle-len, zelfs al zou de beste man een 2de slokdarm nemen zodat hij al die thee wat sneller kan wegwerken.

1 ding van de linkse kerk is wel geslaagd, en dat is die (rap-related) politieke campagne van ze

http://www.youtube.com/watch?v=WJVfJ3-wXTQ

'Yieh!!'
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54146127
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Amerikaanse toestanden!
Detectiepoortjes ; binnenkort aanwezig in alle scholen
pi_54146162
hmmz deja vu iemand?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:31:58 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54146314
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Mensen mensen, niet te snel oordelen, de stekers zijn vast schizofreen dus in wezen ook slachtoffer.

Deze reactie doet een gooi naar de meest trieste reactie van het jaar.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:32:43 #27
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:35:17 #28
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_54146449
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

ik vind hem eigenlijk wel wat hebben
doet me denken aan iemand .....
zonnig Brasil
pi_54146466
quote:

[..]

Hij heeft zeker wel een goed punt.

Aan welk syndroom denk jij waar de steker nu weer aan lijdt?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54146497
quote:

[..]

Maar zo ontzettend begrijpelijk deze dagen.
pi_54146553
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:13 schreef Fides het volgende:
Die bushalte ligt er 25 meter vanaf
Geef mij maar Amsterdam
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:35:26 #32
187710 JBoy
Granulocytje
pi_54148389
*Zucht* Wat een vreselijk land is dit aan het worden zeg...
pi_54148530
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:48 schreef djstoffel het volgende:
goh in de bijlmer....wat raar. Laat ik het hier maar bij laten.

kan me niet herinneren dat wij 20 jaar geleden met messen op school liepen..................
Nee toen was dit kabinet er ook nog niet
en die euroos...
en al die eh
jemig wat een tijd was dat zeg! Geweldiggggggg
We dachten niet eens aan zulke idiote dingen als iemand neersteken oid?
Bedoel Hallow? We waren bezig met echt leuke dingen en agressief waren er niet veel!
Heel soms bij het uitgaan, van die vechtpartijtjes ach..misschien eens in de 3 maand een keer dat het voorkwam!
Maar messen no way, flinke pats tegen de snuit kregen ze dan en dat was hem dan wel weer..
Dus geen popcorn bij nodig hoor!
Wat mankeert die domme kids?
fuck them echt!@
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:18:29 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54149805
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Aan het syndroom "dader", net als Bilal B.
pi_54151426
Lijkt langzaam een trend te worden! Man, man is toch niet normaal meer!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:43:04 #36
3647 B.R.Oekhoest
pi_54154722
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:42 schreef Labrador1974 het volgende:
Lijkt langzaam een trend te worden! Man, man is toch niet normaal meer!
100% gecorreleerd met de toename van etno-ghetto's.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_54155096
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

100% gecorreleerd met de toename van etno-ghetto's.
De Bijlmer is al 30 jaar zwart.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:18:07 #38
3542 Gia
User under construction
pi_54155323
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Slechte jeugd, geen kansen, blabla....
pi_54156670
Nu ben ik wel benieuwd naar welke oplossingen hier gegeven kunnen worden inzake;
hoe pak je die kids nu aan?

Hoe voorkom je dat ze dit soort dingen doen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54156903
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar welke oplossingen hier gegeven kunnen worden inzake;

Muzieklessen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54156963
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:20 schreef JohnDope het volgende:
Voor zowel het slachtoffer als de dader van deze rap-related-stickout, vind ik het jammer dat zij ook slachtoffer zijn geworden van het politieke pap&&nathou klimaat. Dit had allemaal nooit zo ver hoeven komen.

Maar voor onze Job vind ik deze 3de (rap-related) steekpartij echt helemaal top
Die man kan dit allemaal niet meer handle-len, zelfs al zou de beste man een 2de slokdarm nemen zodat hij al die thee wat sneller kan wegwerken.

1 ding van de linkse kerk is wel geslaagd, en dat is die (rap-related) politieke campagne van ze
http://www.youtube.com/watch?v=WJVfJ3-wXTQ
Ik word nogal moe van dat eeuwige links-gezever. Deze week onderkende Henk Kamp, één van de kopstukken binnen de VVD, nog bij Pauw & Witteman dat de politiek breed is tekortgeschoten in de aanpak van dit soort problemen. De verantwoordelijkheid ligt bij alle partijen die regeringsverantwoordelijkheid droegen.
quote:
hoe pak je die kids nu aan? Hoe voorkom je dat ze dit soort dingen doen?
Dat begint denk ik door ze niet langer als 'kids' te zien, maar als jonge criminelen. Iedereen die met een wapen op zak loopt, kun je wat mij betreft per definitie crimineel noemen en als zodanig behandelen. Er is namelijk geen enkel geldig excuus waarom je met een wapen op zak zou moeten lopen.

Het probleem is veel en veel breder dan alleen het feit dat jongeren wapens dragen. Het is de totale cultuur, die naar mij idee heel sterk wordt beïnvloed door de a-muziek die hip-hop heet. Jongeren krijgen met de paplepel ingegoten dat het cool is om 25 kogels in je reet te hebben. Status en respect, weet je.

Bij de rellen in Amsterdam-Slotervaart is inmiddels een handjevol tuig opgepakt, maar binnen 2 dagen staan ze weer op straat, zonder enige straf. Dat soort figuren pist toch in de broek van het lachen? Het is alleen maar goed voor hun aanzien. Ik heb twee dagen in de cel gezeten, je weets.

Op de radio zei laatst iemand wat zinnigs: die jongeren hebben de indruk dat ze de baas zijn in de wijk en dat ze voor eigen rechter kunnen spelen. Ze zijn vogelvrij verklaard en worden met fluwelen handschoenen aangepakt. De politie moet orde en gezag gaan herstellen. De problemen zijn inmiddels zo ver gevorderd dat je dat alleen nog bereikt met een waar terreurbewind. Eén jaar tuchtschool/strafkamp is daarbij zo ongeveer het MINIMALE waaraan je moet denken. En dump de rekening van deze heropvoedingscursus maar bij de ouders, want die hebben gefaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2007 12:33:21 ]
pi_54158048
als je vogelvrij verklaard bent, word je dus juist niet met fluwelen handschoenen aangepakt, lijkt mij... de omgeving, de buurt is vogelvrij verklaard.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 13:30:03 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54158282
quote:

Naschoolse activiteiten. En bovendien ook detectiepoorten of beveiligingspersoneel, die er op toeziet dat scholieren geen wapens naar binnen smokkelen.
pi_54158287
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik word nogal moe van dat eeuwige links-gezever. Deze week onderkende Henk Kamp, één van de kopstukken binnen de VVD, nog bij Pauw & Witteman dat de politiek breed is tekortgeschoten in de aanpak van dit soort problemen. De verantwoordelijkheid ligt bij alle partijen die regeringsverantwoordelijkheid droegen.
Finacieel of strafsgewijs.
Minder euro's meer knuppelen is toch echt de oplossing
Als je dat takkewijf op NOVA ziet... geen verantwoording voor de daders en na de straf moet de staat en de belastingbetaler (wiens auto net al afgefakkeld is) weer opdraaien voor de verzorging van de teringlijers
pi_54158527
wat je ziet is dat 'zij' menen dat dit land wat voor hen moet doen en niet wat zij zelf voor dit land (wijk, stad dus niet zo hoogdravend bedoeld zoals het ms klinkt) kunnen betekenen.
niet dat ik me nu dagelijks voorhoud "iets te betekenen voor het vaderland" maar ik verwacht dan ook niets zonder iets... bepaalde zetten die ik maak of niet maak, hebben gevolgen en die gevolgen zijn dan ook voor mijn rekening.
zij, die die schoen passen, redeneren andersom, eerst moet 'men' over de brug komen, en dan pas gaan ze kijken of ze eventueel misschien als het weer mee zit zelf enig initiatief zouden kunnen tonen, maar dan altijd nog met tig mitsen en maren en evenzoveel verwijten.

ze zien niet dat zelf eens iets ondernemen niet buigen is voor de meerderheid, niet buigen is voor de vijand (die er niet is overigens) maar gewoon in eigen belang, het voor wat hoort wat is niet 1 richtingsverkeer en dan vanuit hun richting enkel, maar zo zien zij het blijkbaar wel, en verdedigen die houding met het bekende "ja maar,dat komt omdat jullie..." , iets wat hen, zoals gezegd, keurig wordt aangereikt door de zachte krachten van de geitenwollensokkenbende, voor wie het feitelijk een ver van hun bed show is, zodat zij iets makkelijker in dat blinde idealisme van die zachte krachten blijven hangen, en bovendien, het is hun bestaansrecht, het slachtofferisme van anderen, dat gaan ze niet ondermijnen zolang het wat oplevert (stemmen bv ).
pi_54158773

wat heb jij op je knackebreud Milagro?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:02:24 #47
3542 Gia
User under construction
pi_54158956
Ik zou toch eindelijk eens wat heropvoedingskampen willen zien in Nederland.
Een jongere, jonger dan 18, die een geweldsdelict pleegt of dit nou verkrachting, beroving of een ruzie met wapens is, mag daar gratis en voor niks naartoe tot zijn/haar 23ste jaar. Uiteraard gaat ook de kinderbijslag daarnaartoe, lijkt me logisch.
Wat mij betreft komen er in elke provincie een stuk of 5 van die kampen.
De jongere kan daar een opleiding volgen en een vak leren en mag op zijn 23ste verjaardag weer de maatschapij in, zonder strafblad.
pi_54159025
Maar fuck waar ligt dit toch aan? Aan de ouders?
Hoe komen dat soort kids zo verknipt gewoon?
Begrijp er niets van leg eens uit dan!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:09:04 #49
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_54159091
Vast weer onze medelanders, voorspelbaar
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:09:26 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54159096
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:02 schreef Gia het volgende:
Een jongere, jonger dan 18, die een geweldsdelict pleegt of dit nou verkrachting, beroving of een ruzie met wapens is, mag daar gratis en voor niks naartoe tot zijn/haar 23ste jaar. Uiteraard gaat ook de kinderbijslag daarnaartoe, lijkt me logisch.
De jongere kan daar een opleiding volgen en een vak leren en mag op zijn 23ste verjaardag weer de maatschapij in, zonder strafblad.
Waarom niet meteen 3 per grote stad?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:29:45 #51
3542 Gia
User under construction
pi_54159536
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom niet meteen 3 per grote stad?
Liever niet in een stad. Lekker op het platteland, waar niks te doen is. Het moet er niet te gezellig zijn, natuurlijk.

Daarbij, hoeveel grote steden hebben we? 5 per provincie levert al 60 kampen op, toch? 50 plaatsen per kamp, kunnen we al 3000 jeugdige crimineeltjes kwijt. Zoveel meer zullen er toch niet zijn....toch?
Of is het nog erger dan ik dacht?
pi_54160445
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:02 schreef Gia het volgende:
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.

De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
pi_54160549
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Maar fuck waar ligt dit toch aan? Aan de ouders?
Hoe komen dat soort kids zo verknipt gewoon?
Begrijp er niets van leg eens uit dan!
opvoeding van de ouders
Ik kan de link niet meer vinden maar recentelijk canadees (?) onderzoek heeft uitgewezen dat niet de wijk/buurt etc NIET van belang is in de ontwikkeling (of gebrek daaraan). Maar wel de reacties van ouders op gedragingen van het kind in de eerste 3 jaar.

IPV van lachen en misdraging negeren omdat het kind zgn onschuldig is zet de doon voor de rest van het leven.

Iets dat van die Fatima in die NOVA uitzinding ook goed te zien was..... alweer was het Wat doet Nederland VOOR die etterbakken..... niet "tegen" of de vraagstelling omdraaien naar wat dragen die etterbakken bij.

MIZ is die mevrouw daarmee medeschuldig aan wat er daar nu speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door desiredbard op 25-10-2007 15:26:21 ]
pi_54163262
Het zijn in-ci-den-ten.
En de personen die betrokken zijn bij die in-ci-den-ten zijn allemaal slachtoffer.
Het is voor die jongens die gestoken hebben afschuwelijk dat het zo moest lopen, en wat denk je van de ouders van die stekers? Verschrikkelijk.
Snap het nou es!
pi_54163595
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.

De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
een kamp..... genaamd Markerwaard
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:06:41 #56
3647 B.R.Oekhoest
pi_54163915
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De Bijlmer is al 30 jaar zwart.
Precies. waar ligt het probleem dus? Dat er een slecht opgevoede generatie nu van zich laat spreken.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:16:58 #57
3542 Gia
User under construction
pi_54164199
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een beetje spreiding van die instituten door heel Nederland kan geen kwaad.
Ze weghalen uit de randstad en verkassen naar het Drentse platteland, kan ook geen kwaad.
quote:
Dit laatste is ook weer waar.
Laten we het opvoedingsgestichten noemen.

Ik pleit wel voor een zeer streng regime met een soort puntensysteem, waarmee de bewoners bepaalde privileges kunnen verdienen, variërend van televisie kijken tot een weekendje naar huis.
Elke dag les voor jongeren tot 18 jaar. Vanaf 16 jaar de mogelijkheid om een vak te leren.
(Mensen met universitaire mogelijkheden vind je in die groepen toch niet)
pi_54164360
Is er al wat bekend over de nationaliteit van dader en slachtoffer.
Of moet ik een gokje wagen ....
Ik lees nog steeds nergens dat het Nederlanders zou betreffen.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:50:18 #59
3542 Gia
User under construction
pi_54164991
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:19 schreef desiredbard het volgende:
IPV van lachen en misdraging negeren omdat het kind zgn onschuldig is zet de doon voor de rest van het leven.
Inderdaad. Ik ken ook van die ouders die zo vreselijk moesten lachen toen hun boefje ontdeugend was op zijn derde en dan later bij bureau jeugdzorg terecht komen, omdat ze de toestand niet meer in de hand hebben. Ja, daar mag je dan trots op zijn.

Och, een kind van 3 straffen is zo zielig en het is zo grappig wat ze allemaal uitvreten. Ze moeten nog lang genoeg luisteren, laat ze nu maar hun grenzen ontdekken.

Dat soort excuses, inderdaad.

Kinderen moeten vanaf de geboorte al opgevoed worden. En hoe ouder ze worden, des te meer mag je gehoorzaamheid verwachten en dien je onbehoorlijk gedrag te corrigeren. En dat hoeft niet met slaag, liever niet zelfs, maar een corrigerende tik op de vingers, een keer in de hoek staan en vanaf een jaar of 5 privileges ontnemen, zoals computergebruik, is niets mis mee.

En heus, ook ik ben weleens inconsequent, niemand is perfect, maar lachen om rotstreken is vragen om moeilijkheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')