abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:29:45 #51
3542 Gia
User under construction
pi_54159536
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom niet meteen 3 per grote stad?
Liever niet in een stad. Lekker op het platteland, waar niks te doen is. Het moet er niet te gezellig zijn, natuurlijk.

Daarbij, hoeveel grote steden hebben we? 5 per provincie levert al 60 kampen op, toch? 50 plaatsen per kamp, kunnen we al 3000 jeugdige crimineeltjes kwijt. Zoveel meer zullen er toch niet zijn....toch?
Of is het nog erger dan ik dacht?
pi_54160445
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:02 schreef Gia het volgende:
Ik zou toch eindelijk eens wat heropvoedingskampen willen zien in Nederland.
Een jongere, jonger dan 18, die een geweldsdelict pleegt of dit nou verkrachting, beroving of een ruzie met wapens is, mag daar gratis en voor niks naartoe tot zijn/haar 23ste jaar. Uiteraard gaat ook de kinderbijslag daarnaartoe, lijkt me logisch.
Wat mij betreft komen er in elke provincie een stuk of 5 van die kampen.
De jongere kan daar een opleiding volgen en een vak leren en mag op zijn 23ste verjaardag weer de maatschapij in, zonder strafblad.
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.

De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
pi_54160549
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Maar fuck waar ligt dit toch aan? Aan de ouders?
Hoe komen dat soort kids zo verknipt gewoon?
Begrijp er niets van leg eens uit dan!
opvoeding van de ouders
Ik kan de link niet meer vinden maar recentelijk canadees (?) onderzoek heeft uitgewezen dat niet de wijk/buurt etc NIET van belang is in de ontwikkeling (of gebrek daaraan). Maar wel de reacties van ouders op gedragingen van het kind in de eerste 3 jaar.

IPV van lachen en misdraging negeren omdat het kind zgn onschuldig is zet de doon voor de rest van het leven.

Iets dat van die Fatima in die NOVA uitzinding ook goed te zien was..... alweer was het Wat doet Nederland VOOR die etterbakken..... niet "tegen" of de vraagstelling omdraaien naar wat dragen die etterbakken bij.

MIZ is die mevrouw daarmee medeschuldig aan wat er daar nu speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door desiredbard op 25-10-2007 15:26:21 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54163262
Het zijn in-ci-den-ten.
En de personen die betrokken zijn bij die in-ci-den-ten zijn allemaal slachtoffer.
Het is voor die jongens die gestoken hebben afschuwelijk dat het zo moest lopen, en wat denk je van de ouders van die stekers? Verschrikkelijk.
Snap het nou es!
pi_54163595
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.

De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
een kamp..... genaamd Markerwaard
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:06:41 #56
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_54163915
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De Bijlmer is al 30 jaar zwart.
Precies. waar ligt het probleem dus? Dat er een slecht opgevoede generatie nu van zich laat spreken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:16:58 #57
3542 Gia
User under construction
pi_54164199
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een beetje spreiding van die instituten door heel Nederland kan geen kwaad.
Ze weghalen uit de randstad en verkassen naar het Drentse platteland, kan ook geen kwaad.
quote:
Dit laatste is ook weer waar.
Laten we het opvoedingsgestichten noemen.

Ik pleit wel voor een zeer streng regime met een soort puntensysteem, waarmee de bewoners bepaalde privileges kunnen verdienen, variërend van televisie kijken tot een weekendje naar huis.
Elke dag les voor jongeren tot 18 jaar. Vanaf 16 jaar de mogelijkheid om een vak te leren.
(Mensen met universitaire mogelijkheden vind je in die groepen toch niet)
pi_54164360
Is er al wat bekend over de nationaliteit van dader en slachtoffer.
Of moet ik een gokje wagen ....
Ik lees nog steeds nergens dat het Nederlanders zou betreffen.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:50:18 #59
3542 Gia
User under construction
pi_54164991
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:19 schreef desiredbard het volgende:
IPV van lachen en misdraging negeren omdat het kind zgn onschuldig is zet de doon voor de rest van het leven.
Inderdaad. Ik ken ook van die ouders die zo vreselijk moesten lachen toen hun boefje ontdeugend was op zijn derde en dan later bij bureau jeugdzorg terecht komen, omdat ze de toestand niet meer in de hand hebben. Ja, daar mag je dan trots op zijn.

Och, een kind van 3 straffen is zo zielig en het is zo grappig wat ze allemaal uitvreten. Ze moeten nog lang genoeg luisteren, laat ze nu maar hun grenzen ontdekken.

Dat soort excuses, inderdaad.

Kinderen moeten vanaf de geboorte al opgevoed worden. En hoe ouder ze worden, des te meer mag je gehoorzaamheid verwachten en dien je onbehoorlijk gedrag te corrigeren. En dat hoeft niet met slaag, liever niet zelfs, maar een corrigerende tik op de vingers, een keer in de hoek staan en vanaf een jaar of 5 privileges ontnemen, zoals computergebruik, is niets mis mee.

En heus, ook ik ben weleens inconsequent, niemand is perfect, maar lachen om rotstreken is vragen om moeilijkheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')