Liever niet in een stad. Lekker op het platteland, waar niks te doen is. Het moet er niet te gezellig zijn, natuurlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom niet meteen 3 per grote stad?
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:02 schreef Gia het volgende:
Ik zou toch eindelijk eens wat heropvoedingskampen willen zien in Nederland.
Een jongere, jonger dan 18, die een geweldsdelict pleegt of dit nou verkrachting, beroving of een ruzie met wapens is, mag daar gratis en voor niks naartoe tot zijn/haar 23ste jaar. Uiteraard gaat ook de kinderbijslag daarnaartoe, lijkt me logisch.
Wat mij betreft komen er in elke provincie een stuk of 5 van die kampen.
De jongere kan daar een opleiding volgen en een vak leren en mag op zijn 23ste verjaardag weer de maatschapij in, zonder strafblad.
opvoeding van de oudersquote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Maar fuck waar ligt dit toch aan? Aan de ouders?
Hoe komen dat soort kids zo verknipt gewoon?
Begrijp er niets van leg eens uit dan!
een kamp..... genaamd Markerwaardquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.
De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
Precies. waar ligt het probleem dus? Dat er een slecht opgevoede generatie nu van zich laat spreken.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De Bijlmer is al 30 jaar zwart.
Een beetje spreiding van die instituten door heel Nederland kan geen kwaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het idee vind ik prima, maar ik zie niet in waarom er per provincie vijf van zulke kampen nodig zijn. Je moet die kampen neerzetten op plekken waar de problemen zich voordoen. Ik denk niet dat je in (bijvoorbeeld) Overijssel meer dan één kamp nodig zult hebben.
Dit laatste is ook weer waar.quote:De benaming heropvoedingskampen klopt trouwens ook niet. Wat jij wilt, zijn opvoedingskampen. Het woord 'her-opvoeding' suggereert dat er al eens poging zou zijn gedaan om dit tuig op te voeden. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. De kampen worden hun eerste kennismaking met opvoeding...
Inderdaad. Ik ken ook van die ouders die zo vreselijk moesten lachen toen hun boefje ontdeugend was op zijn derde en dan later bij bureau jeugdzorg terecht komen, omdat ze de toestand niet meer in de hand hebben. Ja, daar mag je dan trots op zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:19 schreef desiredbard het volgende:
IPV van lachen en misdraging negeren omdat het kind zgn onschuldig is zet de doon voor de rest van het leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |