abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55101139
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:52 schreef moussie het volgende:

en aardig wat van die kamers zitten in sociale huurwoningen waarvan de hoofdhuurder niet doorstroomt omdat de kamerverhuur veel te lucratief is

Dit is verboden en gebeurd zeer zelden
pi_55101407
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:52 schreef moussie het volgende:

[..]

je wil het maar niet snappen ? Die mensen staan op straat, de AZC's moeten asap dicht,
Hoe kom je daarbij? AZC's die eerst moesten sluiten blijven nu langer open vanwege meer nieuwe asielzoekers. Dat is blijkbaar geen enkel probleem.
quote:
niemand die zit te wachten op woonwagenkampen of barakkenghetto's vol met voormalige asielzoekers.

voor de rest raad ik je aan de links die je aangeboden krijgt eens te bekijken .. zo lees je bvb in de .pdf dat er in het jaar 2006 3864 nieuwe huurders zijn dankzij een speciale urgentie, 2146 daarvan dankzij stadsvernieuwing ..
[..]
Het overgrote deel van de gewone woningzoekenden krijgt geen urgentie, dat zegt genoeg.
quote:
en aardig wat van die kamers zitten in sociale huurwoningen waarvan de hoofdhuurder niet doorstroomt omdat de kamerverhuur veel te lucratief is
[..]
wat een onzin.
quote:
tja, het zou dan ook nogal dom zijn om te gaan vluchten naar een land waar ze even weinig/nog minder hebben .. zou jij toch ook niet doen ?
Je geeft dus toe dat ze om economische redenen naar Europa vluchten ipv een land in de regio.
Fijn, zijn we het toch nog ergens over eens.
pi_55102444
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:20 schreef rebel6 het volgende:
Hoe kom je daarbij? AZC's die eerst moesten sluiten blijven nu langer open vanwege meer nieuwe asielzoekers. Dat is blijkbaar geen enkel probleem.
jij leest echt niets van die jouw aangeboden links, niet waar .. ?
er komen in één AZC 100 plaatsen erbij, ja, maar in de anderen verdwijnen er 1420 opvangplaatsen
http://www.coa.nl/NED/cms(...)ingslijst_310308.pdf
quote:
Het overgrote deel van de gewone woningzoekenden krijgt geen urgentie, dat zegt genoeg.
als er geen speciale omstandigheden zijn krijg je geen urgentie, nee ..
quote:
wat een onzin.
naar wat ik zo hoor gebeurd dat nog steeds, al gaat het niet meer zo makkelijk als vroeger .. maar ja, wat je wel krijgt is dat veel woningeigenaren hun voormalige gezinswoningen verbouwen naar dure studentenflats, op die manier wordt er ook aardig wat woonruimte voor gezinnen aan de markt onttrokken , heel logisch dat het gebeurt, niets mis mee ..
waar het in deze om ging is dat je de studenten niet verwijt dat zij zo nodig in Amsterdam willen wonen waardoor er een geruim aantal voormalige gezinswoningen in studentenflats is verandert cq je langer moet wachten
quote:
Je geeft dus toe dat ze om economische redenen naar Europa vluchten ipv een land in de regio.
Fijn, zijn we het toch nog ergens over eens.
ik zie het voor de meesten meer als een kwestie van overleven .. het heeft weinig nut om van de regen in de drup te vluchten ..
maar ja, er zitten er idd tussen die bikkelhard liegen om er zelf beter van te worden .. ene Hirsi Megan/Ali comes to mind
pleased to meet you
pi_55103572
moussie schreef:
quote:
nah, die Somalische vriend heeft evenveel recht om het simpele feit dat die op straat wordt gezet buiten zijn schuld .. als het huis van de autochtoon wordt afgebroken, afgebrandt is oid staat die ook vooraan in de wachtlijst .. de ander minder urgentiepunten toekennen omdat die asielzoeker was, tja .. da's discriminatie niet waar ?
Dat geldt hooguit voor GPers die in een AZC zitten die op het punt staan om gesloopt te worden, maar voor de rest (waarschijnlijk zelfs de meerderheid) van de GPers gaat dat niet op, want die wonen allang niet meer in een AZC. En die krijgen ook gewoon urgentie? Beetje vreemd nietwaar?
quote:
omdat ik dan met mijn kinderen op straat sta en er alsnog iemand voor in de rij komt te staan .. lood om oud ijzer dus ..
Als je duizenden mensen vraagt om nog een paar maanden langer te wachten maar zelf niet bereid bent om in te schikken vind je dat zelf niet een beetje hypocriet?
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:08 schreef moussie het volgende:

[..]

jij leest echt niets van die jouw aangeboden links, niet waar .. ?
Jawel hoor.
quote:
er komen in één AZC 100 plaatsen erbij, ja, maar in de anderen verdwijnen er 1420 opvangplaatsen
http://www.coa.nl/NED/cms(...)ingslijst_310308.pdf

als er geen speciale omstandigheden zijn krijg je geen urgentie, nee ..
Behalve als je een GPer bent, zie boven.
quote:
naar wat ik zo hoor gebeurd dat nog steeds, al gaat het niet meer zo makkelijk als vroeger .. maar ja, wat je wel krijgt is dat veel woningeigenaren hun voormalige gezinswoningen verbouwen naar dure studentenflats, op die manier wordt er ook aardig wat woonruimte voor gezinnen aan de markt onttrokken , heel logisch dat het gebeurt, niets mis mee ..
waar het in deze om ging is dat je de studenten niet verwijt dat zij zo nodig in Amsterdam willen wonen waardoor er een geruim aantal voormalige gezinswoningen in studentenflats is verandert cq je langer moet wachten
[..]
Die paar gezinswoningen die onttrokken worden aan de markt zijn totaal niet relevant voor het totaalplaatje.
quote:
ik zie het voor de meesten meer als een kwestie van overleven .. het heeft weinig nut om van de regen in de drup te vluchten ..
Best begrijpelijk hoor dat ze hierheen willen komen, maar m'n punt is dat daar geen directe noodzaak voor is.
pi_55110651
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:18 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Bij Nederlanders wordt pas urgentie gegeven als hun huis onbewoonbaar is geworden of bij ernstige bedreiging. Anders kun je het wel vergeten, ook al woon je nog zo beroerd.
Maar bij GPers maakt het allemaal niet uit of het echt nodig is, urgentie krijg je toch wel.
De woonsituatie van GP'ers is volgens Nederlandse normen veelal ook onhoudbaar. Maar dat is een herhaling van zetten.
quote:
[..]

Wat hebben studenten hier nou mee te maken? Die gaan voor kamers (of als ze rijk zijn een appartement) en hebben dus niks met de sociale sector te maken.
Nou ja, je begon zelf over stacaravans. Ik ken wel studenten in woningen hoor.
quote:
[..]

Dan neem je m'n post iets te letterlijk, ik bedoel natuurlijk "mensen als jij".
Dan nog: omdat mensen zoals ik GP'ers serieus nemen en als echte mensen beschouwen, daarom zouden ze voorrang krijgen. Te veel eer, lijkt me.
quote:
[..]

Oh ja dat is waar, ze zijn met een rechtstreekse lijnvlucht vanuit Somalië Nederland binnengekomen.
En je ziet ook regelmatig boten met Iranërs binnenkomen bij Scheveningen, helemaal vergeten.
Als ze eerst in een veilig derde land geweest zijn, worden ze afgewezen. En al helemaal als ze eerst in een Scngen-land geweest zijn. Volgens de regels.
quote:
[..]

Ze kozen in ieder geval bewust voor Europa. Dan is het vrij dom om te denken dat je gelijk een verblijfsvergunning en een huis krijgt. Als je zo graag naar een rijk land wilt en ook duizenden dollars kunt betalen aan de smokkelorganisatie dan kun je je ook wel informeren over hoe lang het ongeveer duurt.
Ja, jij bent deskundige, merk ik wel. Hoeveel vluchtverhalen heb je al gehoord of gelezen? Denk je dat je een reis kunt boeken alsof het een vakantiereisje is? "We dachten dit jaar maar eens Nederland te doen. Daar schijnen ze wel mooie huizen aan de gracht te hebben, dat willen we wel eens meemaken. Je zoekt wat afwisseling in het leven, toch."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55110878
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:58 schreef rebel6 het volgende:
moussie schreef:
[..]

Dat geldt hooguit voor GPers die in een AZC zitten die op het punt staan om gesloopt te worden, maar voor de rest (waarschijnlijk zelfs de meerderheid) van de GPers gaat dat niet op, want die wonen allang niet meer in een AZC. En die krijgen ook gewoon urgentie? Beetje vreemd nietwaar?
Inderdaad zijn er wel die al in woningen woonden. Vroeger werden de ROA-woningen "omgeklapt" naar gewone huurhuizen als mensen een status krijgen. Ik neem aan dat dat nu ook zal gaan gebeuren, dat is immers het eenvoudigst voor iedereen.
quote:
[..]

Als je duizenden mensen vraagt om nog een paar maanden langer te wachten maar zelf niet bereid bent om in te schikken vind je dat zelf niet een beetje hypocriet?
Duizenden mensen moeten langer wachten, omdat er 1000 GP'ers een urgentie krijgen?? Ja inderdaad, iedereen op de wachtlijst moet langer wachten. Een of twee maanden langer wachten op een totale wachttijd van 75 maanden.
quote:
[..]

Jawel hoor.
[..]

[..]

Die paar gezinswoningen die onttrokken worden aan de markt zijn totaal niet relevant voor het totaalplaatje.
[..]

Best begrijpelijk hoor dat ze hierheen willen komen, maar m'n punt is dat daar geen directe noodzaak voor is.
Vluchtverhalen gelezen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55114582
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De woonsituatie van GP'ers is volgens Nederlandse normen veelal ook onhoudbaar. Maar dat is een herhaling van zetten.
Echt dikke BS.

Ik geloof best dat jullie 1 of 2 AZC's kennen waar het niet zo goed toeven is, maar je kunt nog niet eens aantonen dat dat voor de meerderheid van de AZC's geldt. Laat staan dat asielzoekers buiten AZC's in "onhoudbare" woonomstandigheden wonen.

Ik zie ze niet massaal onder een brug slapen of met z'n 20en in 1 huis zitten, dus ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt.
quote:
Dan nog: omdat mensen zoals ik GP'ers serieus nemen en als echte mensen beschouwen, daarom zouden ze voorrang krijgen. Te veel eer, lijkt me.
[..]
Zucht, wat begrijp je niet aan "mensen zoals jullie", daar bedoel ik natuurlijk iedereen mee die achter dit discriminerende plan staat, inclusief de PvdAers die dit hebben verzonnen en uitvoeren.
quote:
Als ze eerst in een veilig derde land geweest zijn, worden ze afgewezen. En al helemaal als ze eerst in een Scngen-land geweest zijn. Volgens de regels.
[..]
Natuurlijk zijn ze in een veilig derde land geweest, anders kun je NL niet bereiken.
quote:
Ja, jij bent deskundige, merk ik wel. Hoeveel vluchtverhalen heb je al gehoord of gelezen? Denk je dat je een reis kunt boeken alsof het een vakantiereisje is? "We dachten dit jaar maar eens Nederland te doen. Daar schijnen ze wel mooie huizen aan de gracht te hebben, dat willen we wel eens meemaken. Je zoekt wat afwisseling in het leven, toch."
Mensensmokkel dat begrijp ik ook wel.
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:08 schreef Kees22 het volgende:

Duizenden mensen moeten langer wachten, omdat er 1000 GP'ers een urgentie krijgen?? Ja inderdaad, iedereen op de wachtlijst moet langer wachten. Een of twee maanden langer wachten op een totale wachttijd van 75 maanden.
Dus "positieve" discriminatie van asielzoekers door de overheid is wat jou betreft ok, zolang de schade voor Nederlanders maar beperkt blijft.

Vreemde gedachtengang. Zou je het andersom ook goedkeuren? Vast niet.
pi_55115923
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:58 schreef rebel6 het volgende:
moussie schreef:
[..]

ooh, krijgen die gewoon een urgentie ? Zover ik weet was een van de voorwaarden daarvoor dat je in een AZC moest verblijven cq binnenkort zonder huisvesting zitten
quote:
dus of ik met mijn kinderen of de GP'er met zijn kinderen moeten maar op straat gaan zitten omdat iemand niet tevreden is met het dak boven zijn hoofd ?
quote:
Jawel hoor.
dat blijkt anders niet uit je reacties
quote:
en daarvan zou ik dan graag een bron willen zien
quote:
die paar ? ik denk dat je daar behoorlijk in vergist .. die 'kamers' die studenten huren zitten vaak genoeg op een etage die vroeger eensgezinswoning werd genoemd
quote:
willen overleven is geen directe noodzaak ?
en kom nou niet met het verhaal dat ze wel geld hebben om een vliegticket te kopen, ze hadden van dat geld ook voedsel kunnen kopen of zo, ten eerste weet je niet of er daar überhaupt voedsel te koop is en ten tweede, wat schiet je ermee op, over 14 dagen is het geld weer op, werk is er niet, en dan verhonger je alsnog als je niet voor die tijd wordt doodgeschoten of zo ..
pleased to meet you
pi_55116687
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:13 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Echt dikke BS.

Ik geloof best dat jullie 1 of 2 AZC's kennen waar het niet zo goed toeven is, maar je kunt nog niet eens aantonen dat dat voor de meerderheid van de AZC's geldt. Laat staan dat asielzoekers buiten AZC's in "onhoudbare" woonomstandigheden wonen.

Ik zie ze niet massaal onder een brug slapen of met z'n 20en in 1 huis zitten, dus ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt.
Daar hebben we het al over gehad: jij gelooft liever je eigen gedachten (waarvan ik wou cdat ze waar waren) dan de realiteit. Klaar!
quote:
[..]

Zucht, wat begrijp je niet aan "mensen zoals jullie", daar bedoel ik natuurlijk iedereen mee die achter dit discriminerende plan staat, inclusief de PvdAers die dit hebben verzonnen en uitvoeren.
Ik sta nergens achter. Ik heb gestemd.
quote:
[..]

Natuurlijk zijn ze in een veilig derde land geweest, anders kun je NL niet bereiken.
Niet volgens de wettelijke definitie. Volgens de Nederlandse wet, vastgesteld door de Nederlandse volksvertegenwoordiging.
quote:
[..]

Mensensmokkel dat begrijp ik ook wel.
Vluchtverhalen was mijn vraag!
quote:
[..]

Dus "positieve" discriminatie van asielzoekers door de overheid is wat jou betreft ok, zolang de schade voor Nederlanders maar beperkt blijft.

Vreemde gedachtengang. Zou je het andersom ook goedkeuren? Vast niet.
Hoe bedoel je. Positieve discirminatie van Nederlanders zolang de schade voor asielzoekers maar beperkt blijft?
pi_55116851
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik hoor af en toe over hollanders die denken dat Nederland hetzelfde is als holland. Of Amsterdammers die denken dat het land ophoudt bij hun gemeentegrenzen.
da's ook niet zo, de beschaving houd daar echter wel op.
pi_55116899
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:50 schreef Sora het volgende:

[..]

da's ook niet zo, de beschaving houd daar echter wel op.
Beschaving?
pi_55116948
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Beschaving?
beschaving buiten amsterdam wat een mop.
pi_55117236
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:55 schreef Sora het volgende:

[..]

beschaving buiten amsterdam wat een mop.
Ach ja, je doet wat je kunt.
pi_55117753
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:12 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, krijgen die gewoon een urgentie ? Zover ik weet was een van de voorwaarden daarvoor dat je in een AZC moest verblijven cq binnenkort zonder huisvesting zitten
[..]
Als dat zo is (bron?) waarom kom je daar nu pas mee?
quote:
dus of ik met mijn kinderen of de GP'er met zijn kinderen moeten maar op straat gaan zitten omdat iemand niet tevreden is met het dak boven zijn hoofd ?
[..]
Op straat wonen gun ik niemand, maar je begrijpt m'n punt dat je pas recht van spreken hebt als je zelf in een rotte woonsituatie zit zonder dat je urgentie krijgt en een asielzoeker piept even voor.
quote:
die paar ? ik denk dat je daar behoorlijk in vergist .. die 'kamers' die studenten huren zitten vaak genoeg op een etage die vroeger eensgezinswoning werd genoemd
[..]
Ken ik, zijn vaak juist dure kooppanden in de binnenstad die omgebouwd zijn tot studentenhuis.
quote:
willen overleven is geen directe noodzaak ?
Leg mij nou eens uit waarom een Somaliër niet naar buurland Kenia kan.
Of waarom een Irakees niet naar Turkije of Jordanië kan.
Natuurlijk is Europa beter, maar als je zo redeneert kun je de halve wereld wel toelaten.
quote:
en kom nou niet met het verhaal dat ze wel geld hebben om een vliegticket te kopen, ze hadden van dat geld ook voedsel kunnen kopen of zo, ten eerste weet je niet of er daar überhaupt voedsel te koop is en ten tweede, wat schiet je ermee op, over 14 dagen is het geld weer op, werk is er niet, en dan verhonger je alsnog als je niet voor die tijd wordt doodgeschoten of zo ..
Daar heb je gelijk in, maar een paar duizend dollar is genoeg om in een buurland iets op te bouwen.
pi_55122047
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:27 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als dat zo is (bron?) waarom kom je daar nu pas mee?
het is al tig jaar een algemene regel, als je door overmacht op straat komt te staan krijg je voorrang, dat telt voor iedereen .. dacht dat iedereen dat wel weet ..
quote:
Op straat wonen gun ik niemand, maar je begrijpt m'n punt dat je pas recht van spreken hebt als je zelf in een rotte woonsituatie zit zonder dat je urgentie krijgt en een asielzoeker piept even voor.
ik ken beide situaties, ik kon het ook schudden met mijn kind, alleen waren het bij mij geen asielzoekers maar mensen uit buurten die ontruimd werden ondanks het feit dat half Amsterdam op zijn achterste poten stond
quote:
Ken ik, zijn vaak juist dure kooppanden in de binnenstad die omgebouwd zijn tot studentenhuis.
ach ja, die dure kooppanden in de binnenstad .. in die tijd dat wij daar onderzoek naar deden in het kadaster (rond 1975) zijn we menig pand tegen gekomen dat in een maand tijd in waarde vertienvoudigt is
quote:
Leg mij nou eens uit waarom een Somaliër niet naar buurland Kenia kan.
Of waarom een Irakees niet naar Turkije of Jordanië kan.
Natuurlijk is Europa beter, maar als je zo redeneert kun je de halve wereld wel toelaten.
er zitten al 150.000 Somaliërs in Kenya, net zoals er meer dan 2,3 miljoen Afghanen in Pakistan zitten (waarvan iets meer dan 1 miljoen officieel) en bijna 1 miljoen in Iran ..
wat de Iraqi aangaat, daarvan zitten er ook aardig wat in de regio, voornamelijk Syrië en Iran .. Jordanië houdt wat dat aangaat de poorten goed dicht, en ergens kan ik ze geen ongelijk geven, gezien hun politieke situatie .. voor de rest zijn Iraqi's in het algemeen wat minder afhankelijk van hulp en zoeken hun eigen doel, en dat zal 9 van de 10 keer wel om een land gaan waar je al familie of vrienden hebt wonen.

nogmaals, alle cijfers
http://www.unhcr.org/statistics/STATISTICS/4676a71d4.pdf

zover ik weet heeft niemand het over het toelaten van de halve wereld, waarom altijd dit soort vluchten in verbale extremen ? Het gaat hier om 1000 woningen die gereserveerd zijn en om het feit dat deze mensen, nu zij een verblijfsvergunning hebben en op straat worden gezet, net als ieder ander in een soortgelijke situatie recht op voorrang hebben ..
quote:
Daar heb je gelijk in, maar een paar duizend dollar is genoeg om in een buurland iets op te bouwen.
als het in het buurland rustig en vredig is wel ja .. soms ..
pleased to meet you
pi_55124332
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:11 schreef moussie het volgende:

[..]

het is al tig jaar een algemene regel, als je door overmacht op straat komt te staan krijg je voorrang, dat telt voor iedereen .. dacht dat iedereen dat wel weet ..
[..]
Ja, de algemene regel ken ik, maar dan wordt er gekeken naar individuele omstandigheden.
GPers krijgen echter collectief urgentie, ongeacht waar ze nu wonen en ongeacht of ze nu wel of niet snel uit hun woning moeten.
quote:
er zitten al 150.000 Somaliërs in Kenya
Dat is niks voor zo'n groot land.
quote:
, net zoals er meer dan 2,3 miljoen Afghanen in Pakistan zitten (waarvan iets meer dan 1 miljoen officieel) en bijna 1 miljoen in Iran ..
Weet jij hoe groot Pakistan en Iran zijn? En bovendien streng-islamitisch, dus ze zullen zich daar prima thuisvoelen.
quote:
wat de Iraqi aangaat, daarvan zitten er ook aardig wat in de regio, voornamelijk Syrië en Iran .. Jordanië houdt wat dat aangaat de poorten goed dicht, en ergens kan ik ze geen ongelijk geven, gezien hun politieke situatie ..
Hier vind je het al onmenselijk als asielzoekers in een dorp moeten wonen, maar als Jordanië botweg de grens dichthoudt voor mensen uit Irak heb je daar begrip voor?
Het klopt trouwens niet, volgens jouw link (jaja die lees ik dus wel degelijk ) vangt Jordanië 1.2 miljoen asielzoekers uit Irak op. Waaruit maar weer blijkt dat er geen noodzaak is om naar Europa te komen.
quote:
zover ik weet heeft niemand het over het toelaten van de halve wereld, waarom altijd dit soort vluchten in verbale extremen ? Het gaat hier om 1000 woningen die gereserveerd zijn en om het feit dat deze mensen, nu zij een verblijfsvergunning hebben en op straat worden gezet, net als ieder ander in een soortgelijke situatie recht op voorrang hebben ..
[..]
Alleen worden de meesten niet op straat gezet maar krijgen ze urgentie omdat ze asielzoeker zijn.
Ook al hebben ze allang onderdak gevonden bij familie, wat bij Nederlanders ook geen reden is voor urgentie. Het blijft dus een walgelijk staaltje discriminatie ten koste van Nederlanders.
En hier laat ik het bij.
pi_55129019
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:43 schreef rebel6 het volgende:
Ja, de algemene regel ken ik, maar dan wordt er gekeken naar individuele omstandigheden.
GPers krijgen echter collectief urgentie, ongeacht waar ze nu wonen en ongeacht of ze nu wel of niet snel uit hun woning moeten.
en daarvan wil ik dus graag de bron zien .. ik ken nl een aantal GP'ers die niet voor een urgentie in aanmerking komen omdat zij al bij iemand ingeschreven staan ..
quote:
Dat is niks voor zo'n groot land.
[..]
Weet jij hoe groot Pakistan en Iran zijn? En bovendien streng-islamitisch, dus ze zullen zich daar prima thuisvoelen.
er zijn er wel meer landen die heel groot zijn, dat zegt op zich weinig over het bewoonbare/bebouwbare land .. je kan dan wel miljoenen mensen gaan opvangen ergens in een stoffig grensgebied, maar wat dan ?

Australië bvb is dik 9 keer zo groot als Pakistan, toch wonen er in Pakistan pakweg 8 keer zoveel mensen en vangt Pakistan, in vaak barre omstandigheden want ze hebben het gewoon niet, meer dan 1 miljoen vluchtelingen op, meer dan 2 miljoen als je de niet geregistreerden meetelt, tegenover Australië met in totaal nog geen 69.000 vluchtelingen ..
nog schrijnender wordt het verhaal als je Amerika met Pakistaan vergelijkt, dat land is 12 keer zo groot, heeft nog niet eens dubbel zo veel bewoners en vangt in totaal nog geen 850.000 vluchtelingen op .. en dan zijn dat rijke landen, en in hoeverre de laatste medeverantwoordelijk zo niet dé verantwoordelijke is voor een riant gedeelte van die vluchtelingenstroom zal ik maar even helemaal buiten beschouwing laten, gaat te ver off topic
quote:
Hier vind je het al onmenselijk als asielzoekers in een dorp moeten wonen, maar als Jordanië botweg de grens dichthoudt voor mensen uit Irak heb je daar begrip voor?
je bent dus niet bekend met de politieke situatie daar, lees je even in zou ik zo zeggen ..
quote:
Het klopt trouwens niet, volgens jouw link (jaja die lees ik dus wel degelijk ) vangt Jordanië 1.2 miljoen asielzoekers uit Irak op. Waaruit maar weer blijkt dat er geen noodzaak is om naar Europa te komen.
en waar lees jij dat ?
ik lees
onder Annexes Table 3 : Refugee population .. by country/territory of asylum
scroll je naar Jordan, en daar zie je dat Jordanië in totaal 965 vluchtelingen opgenomen heeft, allemaal via de UNHCR (!!) .. bovenop de al aanwezige halve miljoen
daarna Annexes Table 5 : Refugee population .. by major origin and country of asylum
scroll je naar Iraq, en daar zie je in de kolom 'country/territory of asylum' onder Jordan dat er 754 binnen gekomen ..

maar idd, er wordt veel aan de grenzen opgevangen in kampen .. daar zien wij dan ook geregeld beelden van, rijen hongerende mensen die soms nog niet eens een tent of deken hebben om zich te beschermen tegen de nachtelijke kou in de woestijn, steppe of anderszins stoffig en droog gebied, de toestroom is te groot om iedereen te kunnen helpen .. en dat soms al jaren ..
vindt je het nou echt gek dat mensen liever alles op alles zetten om ergens te komen waar je wel een kans hebt om een toekomst op te bouwen .. zou jij gaan kiezen voor zo'n troosteloos gebed zonder eind ergens in een stoffig kamp, terwijl het nog maar de vraag is of je dat wel overleeft, of zou jij ook proberen om ergens te komen zolang je nog de kracht hebt om te lopen ?
quote:
Alleen worden de meesten niet op straat gezet maar krijgen ze urgentie omdat ze asielzoeker zijn.
Ook al hebben ze allang onderdak gevonden bij familie, wat bij Nederlanders ook geen reden is voor urgentie. Het blijft dus een walgelijk staaltje discriminatie ten koste van Nederlanders.
En hier laat ik het bij.
Bij de Nederlanders ligt de familiesituatie dan ook vaak anders, het is de schoonzoon/dochter die bij je in komt wonen, dat is wel even iets anders dan met het complete gezin van je broer/zus/familielid je woning delen ..
en tja, feit blijft dat de Nederlander zich wel in kon schrijven op zijn 18de en over het algemeen wat meer grip heeft op zijn leven omdat de uiterlijke omstandigheden redelijk stabiel zijn, ongemakkelijke woonsituaties zoals inwonende schoonzoon/dochter zijn dan ook vaak het resultaat van onverantwoordelijk handelen, of te wel, je eigen opgemaakte bedje waar je dan maar in moet gaan liggen

deze mensen zitten dankzij omstandigheden die buiten hun macht liggen hier, en al langer dan 6 jaar gevangen in een eindeloze papiermolen die wij bedacht hebben, nu moeten ze nog eens 6+ jaar wachten op de volgende papiermolen voor ze eindelijk door mogen gaan met leven ? Voor een kind (een derde van de asielzoekers, remember ?) is dat het grootste gedeelte van hun jeugd !! En dat dan omdat hun ouders wel slim en sterk genoeg waren om geen genoegen te nemen met een stoffig kamp in het midden van nergens ?

Maar ja, humanisme is uit de mode tegenwoordig .. nationalisme is in schijnt ?
pleased to meet you
pi_55137380
Ik las vandaag in de Volkskrant, dat men in Amsterdam tot 2016 31.000 huurwoningen wil gaan verkopen. Dat is 4.000 per jaar (OK: bijna 4.000). Ben toch wel benieuwd wat dat voor effect op de wachtlijsten gaat hebben.
Let wel: niet 4.000 woningen bijbouwen, maar 4.000 huurwoningen uit de sociale sector omzetten naar koopwoningen voor de middeninkomens.
pi_55142482
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:12 schreef Kees22 het volgende:
Ik las vandaag in de Volkskrant, dat men in Amsterdam tot 2016 31.000 huurwoningen wil gaan verkopen. Dat is 4.000 per jaar (OK: bijna 4.000). Ben toch wel benieuwd wat dat voor effect op de wachtlijsten gaat hebben.
Let wel: niet 4.000 woningen bijbouwen, maar 4.000 huurwoningen uit de sociale sector omzetten naar koopwoningen voor de middeninkomens.

dat begrijp je verkeerd

de huizen worden verkocht aan de mensen die er al in wonen, deze worden gestimuleerd om de woning te kopen ipv te huren

hierdoor komt in eens veel geld vrij die gebruikt wordt om de wijk op te knappen of om nieuwe woningen bij te bouwen

het is niet zo dat mensen hun woning uitgekickt worden en dat deze woningen verkocht worden...
pi_55144626
Nou voor de wat sjiekere sociale huurwoningen (die bestaan, ik woon er momenteel) is dat misschien wel een optie, maar zo'n pauperflat als waarin ik eerst zat....die zou ik NEVER kopen, risico op waardevermindering door de aanwezigheid van Tokkies links, rechts, boven, onder, voor en achter is veel te groot. Zou daar nou animo voor zijn, vraag ik me af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')