Bron:frontpage.fok.nlquote:Ongeveer 5 procent van de Nederlandse bevolking is islamiet, zo blijkt uit nieuwe cijfers over 2006 van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat komt overeen met 850.000 mensen.
Het aantal valt lager uit dan eerdere schattingen. Dat komt omdat het CBS een andere werkwijze hanteert, die volgens het bureau een betere raming oplevert. Volgens de oude berekeningen zou het aantal islamieten in 2006 boven de één mijoen zijn uitgekomen.Circa de helft van de niet-Westerse allochtonen hangt de islam aan. Turken (325.000) en Marokkanen (260.000) vormen de grootste groepen moslims. Dan volgen de Surinamers met 34.000. Er zijn volgens het CBS 12.000 autochtone moslims.
Voor de nieuwe telling maakte het CBS gebruik van enquêtes, waarbij mensen zelf konden opgeven welk geloof ze aanhangen. Veel moslims verklaarden helemaal niet gelovig te zijn.
Ja joh, laten we godsdienst gaan reguleren. De middeleeuwen waren toch al zo'n fijne periode!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:41 schreef Elfletterig het volgende:
D66 hield een tijdje terug al een pleidooi om grondiger uit te zoeken tot welke religie mensen behoren. Velen worden namelijk automatisch ergens onder geschaard, zonder dat naar hun opvatting is gevraagd.
Ik vind 'slechts' 850.000 moslims trouwens nog meer dan genoeg hoor, voor zo'n klein land als Nederland. Wat mij betreft wordt er dan ook een rem gezet op verder immigratie van niet-westerse allochtonen.
hoe meer moslims des te middeleeuwser het hier wordtquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:01 schreef pfaf het volgende:
Ja joh, laten we godsdienst gaan reguleren. De middeleeuwen waren toch al zo'n fijne periode!
En als we ze dan gaan verbranden en kruistochten gaan houden is het feestje helemaal compleet!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:03 schreef Herald het volgende:
[..]
hoe meer moslims des te middeleeuwser het hier wordt
Waar lees je dat ik zeg dat we godsdienst moeten reguleren?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:01 schreef pfaf het volgende:![]()
Ja joh, laten we godsdienst gaan reguleren. De middeleeuwen waren toch al zo'n fijne periode!
Ja, want uit het westen komen immers geen moslims.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:41 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft wordt er dan ook een rem gezet op verder immigratie van niet-westerse allochtonen.
Hoeveel illegale moslims zouden er zijn dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:18 schreef DrDarwin het volgende:
De illegale moslims tellen ze niet bij het CBS.
Bijna niet, nee. Zie het persbericht van CBS.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:41 schreef Sapstengel het volgende:
Ja, want uit het westen komen immers geen moslims.
ik snap niet wat de vrijheid van godsdienst te maken heeft met een stop te zetten op niet-westerse allochtonen. ik denk dat je eerder je eigen motieven ervoor hebt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik zeg dat we godsdienst moeten reguleren?Ik stel voor om alleen de rem te zetten op verdere immigratie van niet-westerse allochtonen. Het staat mensen vrij om een religie te kiezen EN om deze af te vallen.
Mensen konden zelf aangeven of ze zich moslim voelen of niet. En er is nog nooit een moslim geweest die mijn vrijheden heeft ingeperkt hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:39 schreef Elkarden het volgende:
Er zijn niet minder moslims, maar de Linkse propagandamachine wil ons doen geloven dat er minder moslims zijn. Ali en Hassan uit Overvecht bidden niet 5x op een dag en doen maar een paar dagen mee aan de ramadan. Wil dat zeggen dat ze geen moslim zijn? Zo voelen ze zichzelf echter wil. In Frankrijk gebeurt hetzelfde, men gaat gewoon een beetje met de cijfers knutselen en zo komen ze op een lager percentage uit en is het morrende volk dat hun eigen vrijheid steeds verder ziet ingeperkt worden weer een paar jaar gerust gesteld..
Moslims hebben een slechte reputatie met het behandelen van mensen die tot de Islam willen uittreden, remember?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:40 schreef VinnieVega het volgende:
[..]
ik snap niet wat de vrijheid van godsdienst te maken heeft met een stop te zetten op niet-westerse allochtonen. ik denk dat je eerder je eigen motieven ervoor hebt.
Begrijp het dan, volgens sommige is het zodra het over moslims gaat slecht.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:42 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Mensen konden zelf aangeven of ze zich moslim voelen of niet. En er is nog nooit een moslim geweest die mijn vrijheden heeft ingeperkt hoor.
CBS is gewoon een onafhankelijk instituut, wat voor baat hebben zij erbij om net te doen of er minder mislims in NL zouden zijn? Ze geven verder ook geen waarde oordelen, maar constateren slechts.
Leugens!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:42 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Mensen konden zelf aangeven of ze zich moslim voelen of niet. En er is nog nooit een moslim geweest die mijn vrijheden heeft ingeperkt hoor.
CBS is gewoon een onafhankelijk instituut, wat voor baat hebben zij erbij om net te doen of er minder mislims in NL zouden zijn? Ze geven verder ook geen waarde oordelen, maar constateren slechts.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:00 schreef Djaser het volgende:
[..]
Leugens!
De CBS is een linkse propaganda machine die na de pijpen danst van extreem linkse partijen als het CDA. Dit nieuws bericht bewijst dat maar weer eens!
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:11 schreef Fides het volgende:
Alsof rel-Marokkaantjes ook maar iets te maken hebben met de Islam. Dat is het zelfde als zeggen dat in de jaren '70-'80 de 'problemen' door/met Surinamers werden veroorzaakt door Winti.
Dat eerste deel slaat natuurlijk nergens op, maar goed.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:05 schreef Pulu het volgende:
Kijk dit heeft alleen nieuwswaarde voor mensen die nooit in aanraking komen met zogenaamde moslims...van de meeste mensen die zich moslim noemen kan je ook met een korreltje zout nemen...in de praktijk betekent het dat een bepaald deel de ramadan doet, slachtfeest viert, geen alcohol drinkt en geen varkensvlees eet, maar iedereen die wel eens buiten de deur komt en toevallig ook nog een stad (groot of klein) woont, heeft allang door dat de mensen die zich moslim noemen of worden gezien strict gezien een eigen (minder rigide) invulling geven aan hun geloof
sommige kunnen dat moeilijk accepteren inderdaad, maar om dan de grenzen te sluiten voor niet-westerse bevolkingsgroepen vind ik eigenlijk veel radicaler. dat zou betekenen dat mensen uit japan(omdat ze niet westers zijn) er niet in mogen. als je trouwens alleen marokkanen bedoelt moet je dat wat duidelijker in je post zetten. ik vind niet-westers zo generaliserendquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:43 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Moslims hebben een slechte reputatie met het behandelen van mensen die tot de Islam willen uittreden, remember?
Het hele nieuwsbericht heeft alleen maar relevantie, omdat er zo'n commotie is rondom overlastgevende marokkaanse jochies in het publieke domein (ik doel niet alleen op Slotervaart) en in plaats van de echte oorzaken aan te pakken gaan we de oorzaken zoeken in de islam waar deze jongetjes geen koek van hebben gegeten...islam is dit islam is dat blah blah....geloof het of niet maar er is redelijk deel van de nederlandse bevolking die echt denkt dat 850.000 (voorheen 1 miljoen) mannetjes met baarden en vrouwtjes helemaal gesluierd rondlopen....mijn vader komt uit Suriname en hij was van huis uit moslim wat in de praktijk betekende dat hij geen varkensvlees eet en 2 keer per jaar naar de moskee ging....ik geef dezelfde invulling aan mijn 'geloof'....verder ben ik net zo zondig als de overige 27-jarigen....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:10 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Dat eerste deel slaat natuurlijk nergens op, maar goed.
Ze hebben "geteld" hoeveel moslims er zijn in Nederland, niets meer, niets minder. Het blijken er nu minder te zijn dan gedacht, punt.
Wat jij nu wil zeggen is dat ook mensen hebben gezegd dat ze moslim zijn die geen rigide invulling geven aan hun geloof? Ik zie niet in waarom dit erg is, als iemand zich moslim voelt mag hij van mij zich moslim noemen. Als iemand zich een heks vind, mag die zich een heks noemen. Dat is allemaal toegestaan.
true thatquote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:23 schreef Pulu het volgende:
[..]
Het hele nieuwsbericht heeft alleen maar relevantie, omdat er zo'n commotie is rondom overlastgevende marokkaanse jochies in het publieke domein (ik doel niet alleen op Slotervaart) en in plaats van de echte oorzaken aan te pakken gaan we de oorzaken zoeken in de islam waar deze jongetjes geen koek van hebben gegeten...islam is dit islam is dat blah blah....geloof het of niet maar er is redelijk deel van de nederlandse bevolking die echt denkt dat 850.000 (voorheen 1 miljoen) mannetjes met baarden en vrouwtjes helemaal gesluierd rondlopen....mijn vader komt uit Suriname en hij was van huis uit moslim wat in de praktijk betekende dat hij geen varkensvlees eet en 2 keer per jaar naar de moskee ging....ik geef dezelfde invulling aan mijn 'geloof'....verder ben ik net zo zondig als de overige 27-jarigen....
Precies, niet focussen op de Islam!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:23 schreef Pulu het volgende:
[..]
Het hele nieuwsbericht heeft alleen maar relevantie, omdat er zo'n commotie is rondom overlastgevende marokkaanse jochies in het publieke domein (ik doel niet alleen op Slotervaart) en in plaats van de echte oorzaken aan te pakken gaan we de oorzaken zoeken in de islam waar deze jongetjes geen koek van hebben gegeten...islam is dit islam is dat blah blah....geloof het of niet maar er is redelijk deel van de nederlandse bevolking die echt denkt dat 850.000 (voorheen 1 miljoen) mannetjes met baarden en vrouwtjes helemaal gesluierd rondlopen....mijn vader komt uit Suriname en hij was van huis uit moslim wat in de praktijk betekende dat hij geen varkensvlees eet en 2 keer per jaar naar de moskee ging....ik geef dezelfde invulling aan mijn 'geloof'....verder ben ik net zo zondig als de overige 27-jarigen....
Ik torn niet aan de vrijheid van godsdienst. De komst van nog meer niet-westerse allochtonen betekent tevens de komst van nog meer moslims en dat vind ik niet wenselijk. Het huidige niveau is acceptabel en beheersbaar. Er zijn nog grote integratieproblemen onder deze groep mensen. Dat betreft de eerste, maar ook de tweede en derde generatie. Zo is er enorm veel schooluitval onder Marokkaanse jongeren. Ik vind dat we problemen (taalachterstand, leerachterstand, normen/waarden en integratie) eerst moeten oplossen voordat we nieuwe stromen niet-westerse allochtonen toelaten. En dan NOG met mate.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:40 schreef VinnieVega het volgende:
ik snap niet wat de vrijheid van godsdienst te maken heeft met een stop te zetten op niet-westerse allochtonen. ik denk dat je eerder je eigen motieven ervoor hebt.
Ik begrijp wat je dwars zit, maar wat jij wil is niet uitvoerbaar. als je een bevolkingsgroep afwijst op grond van religie, afkomst of huidskleur verslechter je de situatie alleen maar. het valt me op dat heel veel mensen vinden dat er genoeg moslims zijn in nederland en er eigenlijk geen moslim meer de grens over mag( Het land is te vol is ook een favoriet argument) terwijl vanuit europa er nonstop polen naar binnen komen. ook onder deze mensen zitten hufters(er zijn zelfs bendes die vanuit polen de nederlandse grens overgaan om in huizen in te breken en vervolgens met de gestolen waar weer veilig de niet-gecontroleerde grens overgaan). ik heb in principe niks tegen de poolse mensen die hier komen werken, maar ik kan niet tegen het hypocriete van de meeste mensen die liever geen buitenlanders meer binnen de grenzen willen hebben.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik torn niet aan de vrijheid van godsdienst. De komst van nog meer niet-westerse allochtonen betekent tevens de komst van nog meer moslims en dat vind ik niet wenselijk. Het huidige niveau is acceptabel en beheersbaar. Er zijn nog grote integratieproblemen onder deze groep mensen. Dat betreft de eerste, maar ook de tweede en derde generatie. Zo is er enorm veel schooluitval onder Marokkaanse jongeren. Ik vind dat we problemen (taalachterstand, leerachterstand, normen/waarden en integratie) eerst moeten oplossen voordat we nieuwe stromen niet-westerse allochtonen toelaten. En dan NOG met mate.
Mee eens, Polen moeten onder dezelfde regels vallen, verder ben ik heel blij met de green card die komt, geschoolde mensen mogen binnen, kan je niets kom je er niet in of sluit maar achteraan aan de rij.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:24 schreef VinnieVega het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je dwars zit, maar wat jij wil is niet uitvoerbaar. als je een bevolkingsgroep afwijst op grond van religie, afkomst of huidskleur verslechter je de situatie alleen maar. het valt me op dat heel veel mensen vinden dat er genoeg moslims zijn in nederland en er eigenlijk geen moslim meer de grens over mag( Het land is te vol is ook een favoriet argument) terwijl vanuit europa er nonstop polen naar binnen komen. ook onder deze mensen zitten hufters(er zijn zelfs bendes die vanuit polen de nederlandse grens overgaan om in huizen in te breken en vervolgens met de gestolen waar weer veilig de niet-gecontroleerde grens overgaan). ik heb in principe niks tegen de poolse mensen die hier komen werken, maar ik kan niet tegen het hypocriete van de meeste mensen die liever geen buitenlanders meer binnen de grenzen willen hebben.
mischien is het ook makkelijker om blanke allochtonen te accepteren dan mensen die duidelijk uit een ander werelddeel komen.![]()
mm, was mij nog niet bekend. moet ik zeggen dat niks kunnen erg relatief is, iedereen kan werken natuurlijk, hoef je niet per se geschoold voor te zijn. weet niet of dat principe gaat werken. de meeste geschoolde polen blijven gewoon lekker in polen. het zijn juist de mensen met iets minder kansen die hier komen om meer te verdienen, vandaar dat er ook nogal wat uitschot tussen zit.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:59 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Mee eens, Polen moeten onder dezelfde regels vallen, verder ben ik heel blij met de green card die komt, geschoolde mensen mogen binnen, kan je niets kom je er niet in of sluit maar achteraan aan de rij.
Hoe verknipt kan je zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:00 schreef M42 het volgende:
[..]
Agh die cijfers geloof ik niet. Er zitten veel moslims in dit land enkel om de democratie omver te werpen en in hun heilige oorlog tegen het Westen. Denk je werkelijk dat deze mensen eerlijk aangeven dat zij moslim zijn. Zij willen juist de mensen laten denken dat het allemaal niet zo erg is, dat het allemaal uitzonderingen zijn die zo crimineel zijn, dat de problemen enkel incidenten zijn.
En zoals je ziet geloven weer een hoop mensen deze bullshit, dus hun missie is weer geslaagd.
Op de FP staan nog wel wat verkniptere reacties bij dit nieuwsbericht.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Hoe verknipt kan je zijn.
Van de FP uiteraard.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:32 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Op de FP staan nog wel wat verkniptere reacties bij dit nieuwsbericht.
Het is een links complot.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:48 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb wat gemengde gevoelens bij het tijdstip van het onderzoek van het CBS.
Het argument 'miljoen moslims in Nederland' is in eerdere discussies gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden, met name over de publicatie van cartoons (moeten Nederlandse illustratoren en cartoonisten zich houden aan islamitische regels) en bij het pleidooi voor het inwisselen van traditionele Nederlandse feestdagen voor islamitische, bijvoorbeeld het Suikerfeest.
Ik zie geen enkele noodzaak voor dit onderzoek op dit moment of enkele relevantie van deze onderzoeksresultaten bij een actuele discussie (,terwijl die eerder evident aanwezig waren).
Dat is voor Wilders c.s. juist slecht nieuws.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:55 schreef michiel5 het volgende:
Maar anyway dit is toch goed nieuws? De Tsunami blijkt minder hoog dan verwacht.
Tsja dat is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt, Ik vind het er 15.150.000 te weinig.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zijn er achthonderdvijftigduizend teveel.
Met een dergelijk onderzoek is men zeker een jaar bezig, dat het net nu uitkomt, met de rellen in A'dam, is dus gewoon toeval.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:48 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb wat gemengde gevoelens bij het tijdstip van het onderzoek van het CBS.
Ook al wonen er 2 miljoen moslims in NL, vrijheid van meningsuiting moet blijven bestaan.quote:Het argument 'miljoen moslims in Nederland' is in eerdere discussies gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden, met name over de publicatie van cartoons (moeten Nederlandse illustratoren en cartoonisten zich houden aan islamitische regels)
Of ik nou 2de pinksterdag of met het suikerfeest vrij ben is mij om het even, iefst op alletwee natuurlijkquote:en bij het pleidooi voor het inwisselen van traditionele Nederlandse feestdagen voor islamitische, bijvoorbeeld het Suikerfeest.
Zoals gezegd, moment is toevallig en doe nou niet of dit het enige nutteloze onderzoek is dat deze week wordt gepubliceerd, zo nutteloos vind ik het trouwens niet.quote:Ik zie geen enkele noodzaak voor dit onderzoek op dit moment of enkele relevantie van deze onderzoeksresultaten bij een actuele discussie (,terwijl die eerder evident aanwezig waren).
Ik heb een vaag, doch duidelijk genoeg vermoeden, dat, tamelijk zeker, vast te stellen is, dat jouw, als vanouds zo schoon verwoorde, gevoelens wellicht -maar niet zeker!- ietwat gemengder zouden zijn, mocht het zo zijn, dat er wel sprake is van een evidente relevantie, en dat het jou niet zwaar zal vallen, het CBS ervan te betichten, deze nieuwe, lagere cijfers dan, de agenda zulker lieden volgend, te publiceren, opdat, wat ongetwijfeld als vermeende motivatie opgeworpen wordt, de in zo'n geval lopende discussie, op minder polariserende, oftewel in vermoedelijk, in dan verschijnende topics, als struisvogelgedrag aan te duiden, wijze zal verlopen, met hier en daar de suggestie, dat zekere politieke, ons o zo bekende stromingen hierbij belang hebben.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:48 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie geen enkele noodzaak voor dit onderzoek op dit moment of enkele relevantie van deze onderzoeksresultaten bij een actuele discussie (,terwijl die eerder evident aanwezig waren).
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb een vaag, doch duidelijk genoeg vermoeden, dat, tamelijk zeker, vast te stellen is, dat jouw, als vanouds zo schoon verwoorde, gevoelens wellicht -maar niet zeker!- ietwat gemengder zouden zijn, mocht het zo zijn dat, in het geval van een evidente relevantie, het jou niet zwaar zal vallen, het CBS ervan te betichten, deze nieuwe, lagere cijfers dan, de agenda zulker lieden volgend, te publiceren, opdat, wat ongetwijfeld als vermeende motivatie opgeworpen wordt, de in zo'n geval lopende discussie, op minder polariserende, oftewel in vermoedelijk, in dan verschijnende topics, als struisvogelgedrag aan te duiden, wijze zal verlopen, met hier en daar de suggestie, dat zekere politieke, ons o zo bekende stromingen hierbij belang hebben.
Emigreer naar Marokko en je hebt je moslimland, Nederland zal varkensvlees blijven eten!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:03 schreef Djaser het volgende:
[..]
Tsja dat is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt, Ik vind het er 15.150.000 te weinig.
Ik snap het wel.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:08 schreef michiel5 het volgende:
[..]
![]()
twee keer gelezen, geen touw aan vast te knopen.
Ooit zei jij dat jij joods was. en nou begrijp ik je reactiequote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bij criminaliteitscijfers wordt vrijwel nooit bijgehouden welk geloof iemand aanhangt, alleen de ethnische afkomst is doorgaans bekend.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Dus veroorzaken de moslims die er zijn verhoudingsgewijs nog meer overlast!!![]()
Wat er niet klopte was dus dat we veel te veel mensen tot islamieten rekenden. Dat was eigenlijk al wel bekend. Veel moslims worden onterecht als gelovige moslim meegerekend. Dat is bij andere geloven trouwens ook nog steeds zo. Het is maar welke criteria je hanteert. Ik denk dat het aantal praktiserende gelovige moslims nog veel lager ligt dan deze 850.000.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:54 schreef Burakius het volgende:
'Veel moslims verklaarden helemaal niet gelovig te zijn'
Wat klopt er hier niet?
Hoe kan een moslim een moslim zijn als hij niet gelooft.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat er niet klopte was dus dat we veel te veel mensen tot islamieten rekenden. Dat was eigenlijk al wel bekend. Veel moslims worden onterecht als gelovige moslim meegerekend. Dat is bij andere geloven trouwens ook nog steeds zo. Het is maar welke criteria je hanteert. Ik denk dat het aantal praktiserende gelovige moslims nog veel lager ligt dan deze 850.000.
Wat nog meer dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:40 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk, dat de islamisering niet alleen cijfertjes uit een onderzoek betreffen.
Ik denk dat de term islamisering niet alleen gaat aantallen moslims in NL, maar ook de pogingen van moslims (en de multicullers) om hun geloof steeds overal in de maatschappij door te drukken. Neem bijvoorbeeld dat hele ramadan-gebeuren, overal media-aandacht. Ik vond het zeer opmerkelijk dat het suikerfeest meerdere malen per dag onderwerp was op kindertelevisie. Zelfs in de fockin' Teletubbies ging het over hoe leuk dat suikerfeest wel niet was, met lekker gezellig met de hele familie zoete koekjes en snoepjes eten, etc. Nog een keer!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:32 schreef VinnieVega het volgende:
islamisering bestaat niet. is een term verzonnen door wilders om in te spelen op de moslim-angst die in nederland heerst
Carnaval komt toch ook op tv? Waarom de ramadandanniet?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat de term islamisering niet alleen gaat aantallen moslims in NL, maar ook de pogingen van moslims (en de multicullers) om hun geloof steeds overal in de maatschappij door te drukken. Neem bijvoorbeeld dat hele ramadan-gebeuren, overal media-aandacht. Ik vond het zeer opmerkelijk dat het suikerfeest meerdere malen per dag onderwerp was op kindertelevisie. Zelfs in de fockin' Teletubbies ging het over hoe leuk dat suikerfeest wel niet was, met lekker gezellig met de hele familie zoete koekjes en snoepjes eten, etc. Nog een keer!
Of die onzin met dat niet handen willen schudden, hoofddoekjes door leraressen dragen; de moslim voelt zich verheven boven de ongelovige en is dus superieur. De verzuiling wordt weer nieuw leven ingeblazen.
Maar de marokkanenterreur en de islam worden te vaak door elkaar gehaald, omdat het fenomenen zijn die wel uit dezelfde hoek komen
mischien heb je gelijk als je vindt dat er teveel aandacht is voor de ramadan in de media. merk het zelf niet eens echt op(let er mischien ook niet op?). Maar is dat dan niet de schuld van de media zelf, die zoeken het toch zelf op? Of denk je werkelijk dat er moslims zijn die de media onder druk zetten om en islamitisch onderwerp te behandelen?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat de term islamisering niet alleen gaat aantallen moslims in NL, maar ook de pogingen van moslims (en de multicullers) om hun geloof steeds overal in de maatschappij door te drukken. Neem bijvoorbeeld dat hele ramadan-gebeuren, overal media-aandacht. Ik vond het zeer opmerkelijk dat het suikerfeest meerdere malen per dag onderwerp was op kindertelevisie. Zelfs in de fockin' Teletubbies ging het over hoe leuk dat suikerfeest wel niet was, met lekker gezellig met de hele familie zoete koekjes en snoepjes eten, etc. Nog een keer!
Of die onzin met dat niet handen willen schudden, hoofddoekjes door leraressen dragen; de moslim voelt zich verheven boven de ongelovige en is dus superieur. De verzuiling wordt weer nieuw leven ingeblazen.
Maar de marokkanenterreur en de islam worden te vaak door elkaar gehaald, omdat het fenomenen zijn die wel uit dezelfde hoek komen
Dan zullen ze die toch zelf moeten fokken, want de tijd dat jan rap en zijn ouwe moer hier zomaar naar binnen kon wandelen en vervolgens doodleuk jarenlang thuis kon gaan zitten parasiteren op de belastingbetaler is inmiddels wel een heel eind achter ons, en dat zou eens tijd worden ook.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Als het er geen miljoen zijn, waarvan ik zelfs denk dat het er meer dan een miljoen zijn, zullen we dat aantal gerust in een aantal jaren wel halen. Dit is pure partijpsychologie. Aan de andere kant wel weer fijn dat je op deze manier douchepoeperd Wilders er mee stil krijgt.²
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Carnaval komt toch ook op tv? Waarom de ramadandanniet?
alleen iets minder alchohol, sex en kutmuziekquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Goed gezien waarde SCH, rammadan is net zo'n gekkenfeest.
En als joodquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:28 schreef zoalshetis het volgende:
trouwens, volgens mij wonen er 16 miljoen moslims in nederland.
iedereen wordt toch als moslim geboren?
Het zijn er denk ik nog minder dan dat. Ik denk zo'n 30-40 % max van dat aantal.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:41 schreef Elfletterig het volgende:
D66 hield een tijdje terug al een pleidooi om grondiger uit te zoeken tot welke religie mensen behoren. Velen worden namelijk automatisch ergens onder geschaard, zonder dat naar hun opvatting is gevraagd.
Ik vind 'slechts' 850.000 moslims trouwens nog meer dan genoeg hoor, voor zo'n klein land als Nederland. Wat mij betreft wordt er dan ook een rem gezet op verder immigratie van niet-westerse allochtonen.
Hmm, discrimineren en tegen vrijheid van godsdienst, zeg, moet jij niet eens het land uit geschopt worden,quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Xith het volgende:
[..]
Hmm, discrimineren en tegen vrijheid van godsdienst, zeg, moet jij niet eens het land uit geschopt worden,
leer integreren manlees de grondwet, fundament van de NLse cultuur!
Je slaat de spijker op zijn kop. Wie boeit dat nou?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:10 schreef Hathor het volgende:
Dus tsja....de man is wel moslim, maar hoeveel waarde moet je daar nou helemaal aan hechten?
De man is moslim als hij in Allah gelooft. Of hij zijn geloof praktiseert heeft er dan niets mee te maken. Je kan in Allah geloven en je geloof niet praktiseren.Of je daar mee weg komt is een tweede.....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:10 schreef Hathor het volgende:
Mijn buurman is een Afghaan en moslim, maar ik geloof niet dat religie zijn prioriteit heeft in het leven. Tijdens de ramadan stond ie buiten op zijn balkon een sigaretje te roken, en nadat we effe aan de praat waren geweest vroeg ik of ie zin had in een biertje, en daar zei ie geen nee tegen, mits ie goed koud was. Het was nog geen zonsondergang, dus als ie zich strict aan de regels van de ramadan zou houden, had ie hem wel geweigerd. Dus tsja....de man is wel moslim, maar hoeveel waarde moet je daar nou helemaal aan hechten?
Carvanal poep ik zelf ook op, maar het blijft wel een cultuurfenomeen in bepaalde delen van Nederland en is steeds meer losgeweekt van het oorspronkelijke katholieke fenomeen. Carnaval is in principe de katholieke variant van het suikerfeest, alleen zijn er nog maar heel weinig carnavalsvierders die ook vooraf aan vasten doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Carnaval komt toch ook op tv? Waarom de ramadandanniet?
Ik heb weleens zitten fantaseren dat de import van moslims naar de westerse wereld er toe zal leiden dat er inder geval een aantal afvalligen zullen zijn, bekeerlingen, maar ook ketters en revisionisten. Dus moslims die vanuit Europa niet radicaliseren, maar liberaliseren. En van dat punt, kan er ook een verlichting gaan plaatsvinden in het MO, waar kritiek danwel het anders interpreteren nu nog kan leiden tot middeleeuwse bestraffingen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 03:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zullen ze die toch zelf moeten fokken, want de tijd dat jan rap en zijn ouwe moer hier zomaar naar binnen kon wandelen en vervolgens doodleuk jarenlang thuis kon gaan zitten parasiteren op de belastingbetaler is inmiddels wel een heel eind achter ons, en dat zou eens tijd worden ook.
[/qoute]
Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Het fenomeen 'gezinshereniging' zorgde er vroeger al voor dat er hele dorpen op 1 oorspronkelijke verblijfsvergunning werden geïmporteerd, met de legaalverklaring van die tigduizend afgewezen asielzoekers zal er ook al menig plan worden gesmeedt om flink wat famlieleden te importeren. En een bruidje uit het land van herkomst halen kan ook nog steeds, legaal dan wel via mazen in de wet.
[quote]
Misschien neemt het aantal wel af omdat Jami populairder is dan je had durven dromen?![]()
wie, wat ,waar? Meld het, want discriminatie is verboden!quote:
waar heb je het over?quote:en tegen vrijheid van godsdienst,
waarom, omdat ik geen kebab lust?quote:zeg, moet jij niet eens het land uit geschopt worden,
in de moslimcultuur never nietquote:leer integreren man
gelezen maar ik betwijfel of jij de wet kent.quote:lees de grondwet,
Ken je het verschil tussen cultuur en wet niet? Foeiquote:de fundament van de NLse cultuur!
En het zijn goede tijden voor boomknuffelaars en geitenwollensokkenbreiers van bijvoorbeeld Groen Links en PVDA, die nu kunnen zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl alles erop wijst dat dit niet zo is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
Minder moslims, gemeentes die zeggen minder last van moslimjongeren dan van extreemrechtse jongeren te hebben - het zijn barre tijden voor nieuwpopulistischantimoslimrechts
Nou en of Problemen met rechts groter dan met islamquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
En het zijn goede tijden voor boomknuffelaars en geitenwollensokkenbreiers van bijvoorbeeld Groen Links en PVDA, die nu kunnen zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl alles erop wijst dat dit niet zo is.
PVDA is niet linksquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
En het zijn goede tijden voor boomknuffelaars en geitenwollensokkenbreiers van bijvoorbeeld Groen Links en PVDA, die nu kunnen zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl alles erop wijst dat dit niet zo is.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en of Problemen met rechts groter dan met islam![]()
Of je Christen, Zen, Boeddhist bent, islamiet of jood, er is leven, er is leven na de doodquote:
Dat hondenpoep irritanter is dan geluidsoverlast maakt geluidsoverlast nog niet minder vervelend.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
Minder moslims, gemeentes die zeggen minder last van moslimjongeren dan van extreemrechtse jongeren te hebben - het zijn barre tijden voor nieuwpopulistischantimoslimrechts
En soms werkt hondenpoep geluidsoverlast in de hand, dus wie weet..quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat hondenpoep irritanter is dan geluidsoverlast maakt geluidsoverlast nog niet minder vervelend.
Ik denk niet dat er een heel direct verband is tussen moslimradicalisme en extreem-rechts, beide kanten op. Maar goed.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En soms werkt hondenpoep geluidsoverlast in de hand, dus wie weet..
Misschien moet dat eens onderzocht wordenquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een heel direct verband is tussen moslimradicalisme en extreem-rechts, beide kanten op. Maar goed.
Uit het CBS-onderzoek komt ondermeer naar voren dat de verwachting is dat in Nederland in 2050 ongeveer 8% van de bevolking moslim zal zijn. Daarmee is niet eens de factor 'afvalligheid' meegerekend.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |