Bron:frontpage.fok.nlquote:Ongeveer 5 procent van de Nederlandse bevolking is islamiet, zo blijkt uit nieuwe cijfers over 2006 van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat komt overeen met 850.000 mensen.
Het aantal valt lager uit dan eerdere schattingen. Dat komt omdat het CBS een andere werkwijze hanteert, die volgens het bureau een betere raming oplevert. Volgens de oude berekeningen zou het aantal islamieten in 2006 boven de één mijoen zijn uitgekomen.Circa de helft van de niet-Westerse allochtonen hangt de islam aan. Turken (325.000) en Marokkanen (260.000) vormen de grootste groepen moslims. Dan volgen de Surinamers met 34.000. Er zijn volgens het CBS 12.000 autochtone moslims.
Voor de nieuwe telling maakte het CBS gebruik van enquêtes, waarbij mensen zelf konden opgeven welk geloof ze aanhangen. Veel moslims verklaarden helemaal niet gelovig te zijn.
Ja joh, laten we godsdienst gaan reguleren. De middeleeuwen waren toch al zo'n fijne periode!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:41 schreef Elfletterig het volgende:
D66 hield een tijdje terug al een pleidooi om grondiger uit te zoeken tot welke religie mensen behoren. Velen worden namelijk automatisch ergens onder geschaard, zonder dat naar hun opvatting is gevraagd.
Ik vind 'slechts' 850.000 moslims trouwens nog meer dan genoeg hoor, voor zo'n klein land als Nederland. Wat mij betreft wordt er dan ook een rem gezet op verder immigratie van niet-westerse allochtonen.
hoe meer moslims des te middeleeuwser het hier wordtquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:01 schreef pfaf het volgende:
Ja joh, laten we godsdienst gaan reguleren. De middeleeuwen waren toch al zo'n fijne periode!
En als we ze dan gaan verbranden en kruistochten gaan houden is het feestje helemaal compleet!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:03 schreef Herald het volgende:
[..]
hoe meer moslims des te middeleeuwser het hier wordt
Waar lees je dat ik zeg dat we godsdienst moeten reguleren?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:01 schreef pfaf het volgende:![]()
Ja joh, laten we godsdienst gaan reguleren. De middeleeuwen waren toch al zo'n fijne periode!
Ja, want uit het westen komen immers geen moslims.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:41 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft wordt er dan ook een rem gezet op verder immigratie van niet-westerse allochtonen.
Hoeveel illegale moslims zouden er zijn dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:18 schreef DrDarwin het volgende:
De illegale moslims tellen ze niet bij het CBS.
Bijna niet, nee. Zie het persbericht van CBS.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:41 schreef Sapstengel het volgende:
Ja, want uit het westen komen immers geen moslims.
ik snap niet wat de vrijheid van godsdienst te maken heeft met een stop te zetten op niet-westerse allochtonen. ik denk dat je eerder je eigen motieven ervoor hebt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik zeg dat we godsdienst moeten reguleren?Ik stel voor om alleen de rem te zetten op verdere immigratie van niet-westerse allochtonen. Het staat mensen vrij om een religie te kiezen EN om deze af te vallen.
Mensen konden zelf aangeven of ze zich moslim voelen of niet. En er is nog nooit een moslim geweest die mijn vrijheden heeft ingeperkt hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:39 schreef Elkarden het volgende:
Er zijn niet minder moslims, maar de Linkse propagandamachine wil ons doen geloven dat er minder moslims zijn. Ali en Hassan uit Overvecht bidden niet 5x op een dag en doen maar een paar dagen mee aan de ramadan. Wil dat zeggen dat ze geen moslim zijn? Zo voelen ze zichzelf echter wil. In Frankrijk gebeurt hetzelfde, men gaat gewoon een beetje met de cijfers knutselen en zo komen ze op een lager percentage uit en is het morrende volk dat hun eigen vrijheid steeds verder ziet ingeperkt worden weer een paar jaar gerust gesteld..
Moslims hebben een slechte reputatie met het behandelen van mensen die tot de Islam willen uittreden, remember?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:40 schreef VinnieVega het volgende:
[..]
ik snap niet wat de vrijheid van godsdienst te maken heeft met een stop te zetten op niet-westerse allochtonen. ik denk dat je eerder je eigen motieven ervoor hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |