abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:35:28 #76
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54188984
Laatst was er nog wel een onderzoek van Foquz Etnomarketing, waarin bleek dat 79% van de moslims zichzelf als praktiserend moslim beschouwen, en van de groep praktiserende moslims gaf zo'n 25% aan niet naar de moskee te gaan. "Moslims" blijven volgens welke telmethode of definitie dan ook nog steeds een breed containerbegrip.
Géén kloon van tvlxd!
pi_54189183
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zijn er achthonderdvijftigduizend teveel.
Hmm, discrimineren en tegen vrijheid van godsdienst, zeg, moet jij niet eens het land uit geschopt worden,

leer integreren man lees de grondwet, de fundament van de NLse cultuur!
pi_54189187
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Xith het volgende:

[..]

Hmm, discrimineren en tegen vrijheid van godsdienst, zeg, moet jij niet eens het land uit geschopt worden,

leer integreren man lees de grondwet, fundament van de NLse cultuur!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:05:14 #79
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_54190929
Zou de topic niet " Minder geregistreerde moslims dan gedacht " moeten zijn?

Dit is hetzelfde met werkelozen. Er zijn veel meer werkelozen dan ze ons laten denken, omdat de helft niet geregistreerd is.
Struisvogel politiek heet dat!
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_54191038
Mijn buurman is een Afghaan en moslim, maar ik geloof niet dat religie zijn prioriteit heeft in het leven. Tijdens de ramadan stond ie buiten op zijn balkon een sigaretje te roken, en nadat we effe aan de praat waren geweest vroeg ik of ie zin had in een biertje, en daar zei ie geen nee tegen, mits ie goed koud was. Het was nog geen zonsondergang, dus als ie zich strict aan de regels van de ramadan zou houden, had ie hem wel geweigerd. Dus tsja....de man is wel moslim, maar hoeveel waarde moet je daar nou helemaal aan hechten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:08:25 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_54192305
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:10 schreef Hathor het volgende:
Dus tsja....de man is wel moslim, maar hoeveel waarde moet je daar nou helemaal aan hechten?
Je slaat de spijker op zijn kop. Wie boeit dat nou?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_54194387
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:10 schreef Hathor het volgende:
Mijn buurman is een Afghaan en moslim, maar ik geloof niet dat religie zijn prioriteit heeft in het leven. Tijdens de ramadan stond ie buiten op zijn balkon een sigaretje te roken, en nadat we effe aan de praat waren geweest vroeg ik of ie zin had in een biertje, en daar zei ie geen nee tegen, mits ie goed koud was. Het was nog geen zonsondergang, dus als ie zich strict aan de regels van de ramadan zou houden, had ie hem wel geweigerd. Dus tsja....de man is wel moslim, maar hoeveel waarde moet je daar nou helemaal aan hechten?
De man is moslim als hij in Allah gelooft. Of hij zijn geloof praktiseert heeft er dan niets mee te maken. Je kan in Allah geloven en je geloof niet praktiseren.Of je daar mee weg komt is een tweede.....
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:05:15 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54194879
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Carnaval komt toch ook op tv? Waarom de ramadandanniet?
Carvanal poep ik zelf ook op, maar het blijft wel een cultuurfenomeen in bepaalde delen van Nederland en is steeds meer losgeweekt van het oorspronkelijke katholieke fenomeen. Carnaval is in principe de katholieke variant van het suikerfeest, alleen zijn er nog maar heel weinig carnavalsvierders die ook vooraf aan vasten doen.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 03:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan zullen ze die toch zelf moeten fokken, want de tijd dat jan rap en zijn ouwe moer hier zomaar naar binnen kon wandelen en vervolgens doodleuk jarenlang thuis kon gaan zitten parasiteren op de belastingbetaler is inmiddels wel een heel eind achter ons, en dat zou eens tijd worden ook.
[/qoute]

Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Het fenomeen 'gezinshereniging' zorgde er vroeger al voor dat er hele dorpen op 1 oorspronkelijke verblijfsvergunning werden geïmporteerd, met de legaalverklaring van die tigduizend afgewezen asielzoekers zal er ook al menig plan worden gesmeedt om flink wat famlieleden te importeren. En een bruidje uit het land van herkomst halen kan ook nog steeds, legaal dan wel via mazen in de wet.

[quote]
Misschien neemt het aantal wel af omdat Jami populairder is dan je had durven dromen?
Ik heb weleens zitten fantaseren dat de import van moslims naar de westerse wereld er toe zal leiden dat er inder geval een aantal afvalligen zullen zijn, bekeerlingen, maar ook ketters en revisionisten. Dus moslims die vanuit Europa niet radicaliseren, maar liberaliseren. En van dat punt, kan er ook een verlichting gaan plaatsvinden in het MO, waar kritiek danwel het anders interpreteren nu nog kan leiden tot middeleeuwse bestraffingen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_54196957
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Xith het volgende:

[..]

Hmm, discrimineren
wie, wat ,waar? Meld het, want discriminatie is verboden!
quote:
en tegen vrijheid van godsdienst,
waar heb je het over?
quote:
zeg, moet jij niet eens het land uit geschopt worden,
waarom, omdat ik geen kebab lust?
quote:
leer integreren man
in de moslimcultuur never niet

btw: vrouw
quote:
lees de grondwet,
gelezen maar ik betwijfel of jij de wet kent.
quote:
de fundament van de NLse cultuur!
Ken je het verschil tussen cultuur en wet niet? Foei

Je bent echt en licht in de duisternis zeg.
pi_54199283
Minder moslims, gemeentes die zeggen minder last van moslimjongeren dan van extreemrechtse jongeren te hebben - het zijn barre tijden voor nieuwpopulistischantimoslimrechts
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:38:49 #86
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_54199438
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
Minder moslims, gemeentes die zeggen minder last van moslimjongeren dan van extreemrechtse jongeren te hebben - het zijn barre tijden voor nieuwpopulistischantimoslimrechts
En het zijn goede tijden voor boomknuffelaars en geitenwollensokkenbreiers van bijvoorbeeld Groen Links en PVDA, die nu kunnen zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl alles erop wijst dat dit niet zo is.
pi_54199692
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

En het zijn goede tijden voor boomknuffelaars en geitenwollensokkenbreiers van bijvoorbeeld Groen Links en PVDA, die nu kunnen zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl alles erop wijst dat dit niet zo is.
Nou en of Problemen met rechts groter dan met islam
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:55:00 #88
195406 VinnieVega
You\'re excited? Feel the
pi_54199741
quote:

[..]

PVDA is niet links
you can kill a revolutionary, but you can't kill the revolution
pi_54204456
quote:

Sinterklaas bestaat ook.
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:26:29 #90
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_54240791
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:32 schreef SCH het volgende:

[..]

En als jood
Of je Christen, Zen, Boeddhist bent, islamiet of jood, er is leven, er is leven na de dood
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:33:54 #91
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54240951
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sinterklaas bestaat ook.
Het bericht bevalt je niet, dus het is niet waar?
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:37:26 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54241031
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
Dat hondenpoep irritanter is dan geluidsoverlast maakt geluidsoverlast nog niet minder vervelend.
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 11:52:08 #93
8781 crew  Frutsel
pi_54241353
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat hondenpoep irritanter is dan geluidsoverlast maakt geluidsoverlast nog niet minder vervelend.
En soms werkt hondenpoep geluidsoverlast in de hand, dus wie weet..
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:58:18 #94
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54241490
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En soms werkt hondenpoep geluidsoverlast in de hand, dus wie weet..
Ik denk niet dat er een heel direct verband is tussen moslimradicalisme en extreem-rechts, beide kanten op. Maar goed.
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 12:04:41 #95
8781 crew  Frutsel
pi_54241617
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een heel direct verband is tussen moslimradicalisme en extreem-rechts, beide kanten op. Maar goed.
Misschien moet dat eens onderzocht worden
pi_54245787
quote:

[..]

Uit het CBS-onderzoek komt ondermeer naar voren dat de verwachting is dat in Nederland in 2050 ongeveer 8% van de bevolking moslim zal zijn. Daarmee is niet eens de factor 'afvalligheid' meegerekend.

Kan jij aangeven wat je bedoelt met 'alles wijst erop blahblah'? Is die 8% een aantal dat gelijk staat aan een tsunami?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')