abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54199413
quote:
Problemen met rechts groter dan met islam

Zaterdag 27 oktober 2007 - DEN HAAG - Incidenten met rechts-radicalen komen ruim drie keer vaker voor dan problemen met radicaliserende moslims. Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) onder 75 gemeenten.

Acht gemeenten meldden incidenten met islamitisch radicalisme, terwijl 27 gemeenten te maken hadden met rechts-radicalisme. De problemen met extreemrechts spelen vooral in de Kop van Noord-Holland, Oost-Brabant, Noord-Limburg, Zuid-Holland en Oost-Groningen.

Rob Witte, medewerker jeugd en veiligheid van Forum, het Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling, herkent het probleem. "Het zou me niets verbazen als er nog meer incidenten door rechts-radicalen worden veroorzaakt dan nu bekend is. Dat probleem is veel groter dan de problemen met de Mohammed B.'s van deze wereld."

Volgens hem is er in Nederland veel aandacht voor de groep moslims die radicaliseert, maar is er nauwelijks oog voor extreemrechts. "Die incidenten worden vaker afgedaan als kwajongensstreken. Terwijl in de laatste decennia meer mensen ernstig zijn verwond door extreemrechts dan door moslimextremisten."

Witte pleit voor meer aandacht voor geradicaliseerde Nederlanders. "Of het nou moslim-radicalen of rechts-radicalen zijn."

Uit het onderzoek van de VNG bleek ook dat gemeenten vooral behoefte hebben aan hulp bij signalering van radicalisering.
bron: pzc
quote:
Rechts groter probleem dan Islam

DEN HAAG - Nederlandse gemeenten hebben vaker te kampen met rechts-radicalisme dan met islamitische radicalisering. Dat blijkt uit een onderzoek door het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Aan het onderzoek hebben 75 gemeenten deelgenomen. Bij de gemeenten die incidenten meldden, ging het in 27 gevallen om rechts-radicalisme en in acht gevallen om moslimradicalisme. Verder blijkt uit het onderzoek dat gemeenten maar beperkt zicht hebben op de problematiek van radicalisering. Volgens de onderzoekers is dat begrijpelijk omdat deze problematiek zeer complex is.
Het is voor het eerst dat de gemeenten zijn gepeild over deze problematiek. Gemeenten blijken vooral behoefte te hebben aan hulp bij het signaleren van radicalisering. Ook willen ze informatie over projecten en maatregelen op het gebied van deze problematiek. Daarnaast zouden gemeenten geholpen zijn met duidelijke richtlijnen van politie en maatschappelijke instanties over de aanpak van radicalisering.
bron: AD

Eiindelijk wordt dit weer eens hardop gezegd en aan de hand van de cijfers concreet gemaakt en onder de aandacht gebracht. We houden de adem in over de Samir A-'s en ondertussen gaan de extreemrechtsjes hun gang. Een tendens die je ook op FOK! ziet trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door SCH op 27-10-2007 12:48:19 ]
pi_54199430
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:37 schreef SCH het volgende:

[..]

bron: ad
[..]

Eiindelijk wordt dit weer eens hardop gezegd en aan de hand van de cijfers concreet gemaakt en onder de aandacht gebracht. We houden de adem in over de Samir A-'s en ondertussen gaan de extreemrechtsjes hun gang. Een tendens die je ook op FOK! ziet trouwens.
Daarom ook een bij voorbaat kansloos topic op fok.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:39:47 #3
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_54199455
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:37 schreef SCH het volgende:

[..]

bron: ad
[..]

Ja, Fok! zit vol met kaalkopjes
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_54199489
Verbaasd me niets..

Tevens TVP, want dit gaat een reltopic worden..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54199512
quote:
Terwijl in de laatste decennia meer mensen ernstig zijn verwond door extreemrechts dan door moslimextremisten.
die muzelmannen gaan gewoon zo lang door tot dat het slachtoffer dood is
You dream it, I live it.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:44:38 #6
27167 SuperWeber
pi_54199535
Wie is de auteur van die artikelen trouwens??

SCH??
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_54199621
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:39 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ja, Fok! zit vol met kaalkopjes
Extreem rechts is toch niet alleen maar kaalkopjes?
pi_54199661
Het valt me trouwens op dat het rechts-radicalisme in gebieden speelt waar de integratieproblematiek nou niet bepaald het grootst is Brabant, Groningen, Limburg???
pi_54199672
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:50 schreef SCH het volgende:
Het valt me trouwens op dat het rechts-radicalisme in gebieden speelt waar de integratieproblematiek nou niet bepaald het grootst is Brabant, Groningen, Limburg???
angst voor het onbekende
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54199699
Radicalisme is natuurlijk niet hetzelfde als overlast. En wat je niet telt, dat is er niet.
Verder kwam ik nog een leuke reactie tegen die ik eenieder niet wil onthouden:
quote:
Hoeveel terreuraanslagen heeft rechts gepleegd?
Linkse terreur aanslagen:
- Makro branden,
- Bom aanslag op Janmaat,
- bomaanslag op D'Ancona
- RARA,
- Fortuyn,
- Alle acties van de AFA gaan gepaard met geweld,
Islamitische terreur aanslagen:
- van Gogh,
- Slotervaart,
- Bilal B.,
Extreem Rechts:
- ?
Wat ik me wel kan voorstellen is dat de perceptie van de linkse observatoren beïnvloed wordt door de openlijke uitingen van extreem rechts. Hun redenatie is, wij leven in een vrij (?) mijn vraagteken) land en kunnen onze politieke voorkeuren vrijelijk tonen. Hierdoor is extreem rechts eerder waar te nemen dan het extremisme van de taqqiya bedrijvende moslimbroeder die alles in het geniep doet. Totdat hij zichzelf en een hele hoop niet moslims opblaast.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:53:23 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54199707
Om alvast de voor de hand liggende opmerkingen te maken:

"Onderzoek van een links knuffelclubje, subsidie veiligstellen, bladiebladiebla"

Zo, hebben we dat gehad, kan er dan nu met argumenten gediscussieerd worden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:54:00 #12
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_54199718
quote:
ja, dat zijn de enige gebieden die nog niet besmet zijn door die kakkerlakkenplaag en dus nog het meeste te verliezen hebben
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:54:22 #13
27167 SuperWeber
pi_54199727
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Extreem rechts is toch niet alleen maar kaalkopjes?
Nee, maar ik ben voor de verandering vandaag even getransformeerd in een "inverted"-SCH...

Oftewel, ik reageer op dit topic ongeveer net zoals jij reageert in topics over allochtonen...

pi_54199753
oh god, de moslims moeten weer even geaaid en in goed daglicht gezet worden hoor

Leuk dat er in NL minder radicalisering van moslims zou zijn, maar ondertussen veroorzaken niet geradicaliseerde moslims veel meer problemen dan niet geradicaliseerde nederlanders. Dat we hier in NL niet constant met aanslagen over en weer te maken hebben weten we allemaal wel (behalve mensen die deelnemen in de 2e kamer: Die zien overal een dreiging van terrorisme )
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:58:45 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54199818
Nou, er staat dat van de 75 participerende gemeenten er 27 problemen met rechts radicalen melden, en 8 problemen met moslims.

Wat er NIET bijstaat is om HOEVEEL problemen/incidenten het per gemeenten gaat. Stel je voor ze kijken naar Waspik en Amsterdam. Amsterdam meldt moslim problemen, Waspik meldt rechts radicalen problemen.

Is in dit hypothetische voorbeeld de balans dan 50/50? Lijkt me niet toch. Dus ik vind het een nogal suggestief onderzoek. Zeker ook omdat maar een klein percentage van de gemeenten participeerden.
  Donald Duck held zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:59:50 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54199836
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

"Onderzoek van een links knuffelclubje, subsidie veiligstellen, bladiebladiebla"

Dat is ook nogal een zwakke tactiek: tegenargumenten op die manier proberen uit te schakelen zonder dat je er op hoeft te reageren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54199837
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zie reactie Swetsenegger
pi_54199860
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Daarom ook een bij voorbaat kansloos topic op fok.
Maar leuk om te volgen welke doodsverwensingen er vandaag over tafel zullen vliegen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Donald Duck held zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:01:03 #19
46149 __Saviour__
pi_54199861
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:55 schreef LoggedIn het volgende:
oh god, de moslims moeten weer even geaaid en in goed daglicht gezet worden hoor
Heel tactisch tijdstip ook weer, met de nog altijd aanhoudende autobranden in Amsterdam. Beetje doorzichtig allemaal, dit soort berichten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:01:53 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54199873
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie reactie Swetsenegger
Waar heb ik het over een links knuffelclubje? Ik heb geen flauw idee wie het onderzoek gelast dan wel uitgevoerd heeft. Ik vind alleen de manier waarop de uitslag gepresenteerd wordt nogal dubieus om genoemde en onderbouwde redenen. Het zou je sieren als je daar gewoon op in zou gaan in plaats van dit soort vreemde reacties zonder enige grond.
pi_54199894
quote:
-radicalisme in gebieden Groningen,
Nieuwsbericht op TV Noord afgelopen week.
quote:
Ruim 600 rechts-extremistische jongeren

GRONINGEN - Ruim 600 jongeren in de provincie Groningen blijken aangesloten te zijn bij rechts-extremistische groepen. Dat blijkt uit een politierapport 'Polarisatie onder jongeren in Groningen'.

Opvallend is dat de meeste rechts-extremistische jongeren actief zijn in Winschoten, Stadskanaal en het noorden van de provincie. Wat de politie met name zorgen baart, is de gestage toename van willekeurig fysiek geweld door deze jongeren.

Een kwart van hen kan bestempeld worden als 'harde kern-leden'. Deze jongeren zijn niet alleen actief in eigen omgeving, maar onderhouden ook banden met groeperingen elders in het Noorden en zelfs met de internationale en gewelddadige beweging Blood & Honour.

De uikomsten van het rapport werden maandag besproken met alle Groningse burgemeesters.
Op de site van tvnoord is een korte reportage te zien, en er staat een interview met de poliitiechef.

Triest gewoon..!
Het huidige politieke klimaat in dit land draagt hier imo aan bij.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54199909
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Heel tactisch tijdstip ook weer, met de nog altijd aanhoudende autobranden in Amsterdam. Beetje doorzichtig allemaal, dit soort berichten
idd
pi_54200594
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar heb ik het over een links knuffelclubje? Ik heb geen flauw idee wie het onderzoek gelast dan wel uitgevoerd heeft. Ik vind alleen de manier waarop de uitslag gepresenteerd wordt nogal dubieus om genoemde en onderbouwde redenen. Het zou je sieren als je daar gewoon op in zou gaan in plaats van dit soort vreemde reacties zonder enige grond.
Het valt op dat bij dit soort onderzoeken meteen zulke reacties volgen in de trant van: het onderzoek zal wel niet deugen. Dat lees ik veel minder als het gaat om incidenten van moslims. Zo'n vechtpartij met Ehsan Jami wordt uitgemeten alsof er weer iets groots gaande is en de gehele vrijheid van meningsuiting in het geding is.

Ik zou willen dat je gewoon in zou gaan op de inhoud. Wat is je belang om het onderzoek in twijfel te trekken?

Want natuurlijk valt er wel wat af te dingen op het onderzoek, zoals op ieder onderzoek. Maar als je dat doet dan impliceer je ook dat je de uitkomst niet gelooft. Ik denk dat dit onderzoek toch wel wat aangeeft. Namelijk dat er gewoon problemen zijn met een grote groep jongeren, waar voor mij ook die moslimradicalinski's onder vallen. Het is logisch dat de focus voor een deel bij de islam ligt vanwege de moord op Van Gogh. Er is alleen het gevaar dat door die moord de aandacht nu wel heel eenzijdig wordt gelegd bij de moslims terwijl het probleem dus veel groter en breder is.

Ik ben ook benieuwd wat er precies onder extreemrechts wordt verstaan, want volgens mij gaat het niet alleen om kaalkopjes maar om grote groepen boze jongeren die hun pijlen richten op allochtonen, Gewoon omdat ze boos en ontevreden zijn. Net zoals moslimjongeren boos en ontevreden zijn. Laten we eens kijken wat we daar tegen kunnen doen - hoe we hun wereld positiever kunnen krijgen en zorgen dat die groep niet groeit.
pi_54200615
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof het een complot is maar reageer er eens inhoudelijk op. Wat vind je van deze problematiek en van de inhoud van het bericht???
  Donald Duck held zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:49:45 #25
46149 __Saviour__
pi_54200683
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof het een complot is maar reageer er eens inhoudelijk op. Wat vind je van deze problematiek en van de inhoud van het bericht???
Het is precies wat Swetsenegger zegt. Zoals het in het nieuwsbericht wordt beschreven, zegt het onderzoek helemaal niks. Ook is het moment van het uitkomen van dit bericht gewoon uitermate opvallend. Duidelijk als afleiding voor de situatie in Amsterdam.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')