kijk eens aan, altijd handig, een échte dokter in de zaalquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:31 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat een onzin, dit is al enige jaren bekend.
Zyprexa is een goed antipsychoticum, en ook heeft een bepaald percentage hier helemaal geen last van. Regelmatige controles van bloedsuiker en cholestetol zijn nodig.
De bron die jij aanhaalt is een website beheerd door psychiatrische patienten die een afkeer hebben tegen alles wat met hun ziekte te maken heeft.
Dit is stemmingmakerij en komt totaal niet overeen met de grote studies die er in de afgelopen jaren zijn gedaan. Bovendien verloopt over enkele jaren het patent op olanzapine en zal het in prijs dalen.
de onzin of de pillen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja interessant, maar ik betwijfel of veel fokkers dat slikken...
Fixedquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:07 schreef ScienceJapan het volgende:
Het volgende artikel vond ik schreef ik op de website Psychiatrie Vandaag.
quote:
Dit is de teneur van psychiatrie.nu.quote:Er word hard gebeld en op de deur gebonkt. Je doet open. Vijf heren met lange regenjassen stappen direct naar binnen. Het lijkt wel een overval. Ze kijken een momentje rond in je huis. Eentje, die zich voorgesteld heeft als psychiater stelt je een paar vragen. Je bent wat overdonderd, weet niet goed wat te antwoorden. Na een paar minuten zegt hij gehaast en kortaf dat je een gevaar bent voor jezelf. De andere regenjassen knikken begrijpend. Het blijken een officier van justitie, een rechter en een griffier te zijn. De vijfde herken je als je advocaat. Werkt die samen met de overvallers? Hij zegt niets, staat je niet echt bij. Er wordt een papier te voorschijn gehaald. Een Rechterlijke Machtiging (RM) noemen ze het. Het document is al volledig ingevuld en ondertekend door de burgemeester. Je mag wat dierbare spullen pakken en word afgevoerd. Er blijkt tevoren al een bed voor je gereserveerd in een Psychiatrisch Ziekenhuis (PZ). De overval had ook plaats kunnen vinden bij een bankje in een willekeurig park. Het gebeurt steeds vaker. De afgelopen 5 jaar is het aantal RM's in bijvoorbeeld amsterdam vervijfvoudigd, het aantal in bewarings stellingen (IBS) verdrievoudigd. "Een psychiater kan willekeurig elke cliënt opgesloten krijgen." Op een recent congres van psychiaters was er geen een bereid die stelling tegen te spreken. psychiaters oordelen in zo'n overvalsituatie binnen enkele minuten over de "kwaliteit van het leven" van anderen en nemen dan een beslissing over gedwongen opname. Wettelijk is voorgeschreven dat de burgemeester die beslissing moet nemen, op advies van de psychiater maar in de praktijk geven burgemeesters, tegen de wet in, psychiaters ondertekende blanco machtigingsformulieren mee als ze op pad gaan. Met de DSM-IV, hun bijbel vol duizenden psychiatrische ziektebeelden, in de hand, weten psychiaters voor iedereen wel een afwijking te formuleren. Niemand voldoet immers aan de heersende onzinnige ideaalbeelden met zijn tegenstrijdige eisen. Niemand is perfect.
Oh, daar staat die site vol mee. Vergeef me dat ik niet elke keer als TS weer iets post daar weer ga kijken wat er nu weer voor tendentieus stuk is bijgekomen..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:17 schreef KonnieKipke het volgende:
Dit is de teneur van psychiatrie.nu.
Het is verhaal is ronduit paranoïde en minachtend. En gaat voorbij aan het feit dat degene in dat verhaal waarschijnlijk zichzelf al langer verwaarloosde en gevaar voor zijn omgeving veroorzaakte.
www.sciencejapan.com is trouwens ook zo'n site.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef soylent het volgende:
[..]
Oh, daar staat die site vol mee. Vergeef me dat ik niet elke keer als TS weer iets post daar weer ga kijken wat er nu weer voor tendentieus stuk is bijgekomen..
Ik kom relatief vaak de combinatie schizofrenie - techniek tegen. Tinoz had ook een heel uitgebreide site, en Jan Molendijk is ook continu bezig met sites, forums en chatrooms. Ik ben ooit admin geweest van een forum waar de hele techniek werd gedaan door een schizofrene jongen die een chip van de BBC in zijn hoofd had. Hij werkte soms wat slordig maar was absoluut een grote steun en toeverlaat. Ik denk ook dat het web een heel mooi platform kan zijn voor een schizofreen om zich te uiten, wat vaak fascinerend maar soms ook treurig leesmateriaal oplevert.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:27 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
www.sciencejapan.com is trouwens ook zo'n site.
Voor iemand met schizofrenie kan TS wel goed webdesignen.
Heb je daar een referentie voor, voor zover als mij bekend is bestaat er onduidelijkheid over wat schizofrenie nu werkelijk inhoud en worden er vrijwel geen testen uitgevoerd op patiënten die geen medicijnen slikken...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:31 schreef KonnieKipkehet volgende:
Daarnaast is het zo dat patienten met schizofrenie een grotere kans hebben op diabetes, zonder medicatie te gebruiken. Het hebben van de ziekte predisponeert tot diabetes.
Wat een bulshit is dit. De medicijnen maken hem juist tot wat hij is, of ten minste het geweldadige gedeelte. Dat geld natuurlijk niet voor iedereen, sommige mensen zijn van nature nu eenmaal agressiever aangelegd of hebben een nare/harde jeugde gehad etc.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:47 schreef milagro het volgende:
nou dat wordt niets dus...
ik probeer even wat... had Bilal B dit medicijn maar voorgeschreven gekregen, dan was hij ws te dik geweest om over die balie te springen...
nah, dat wordt het hem ook niet..
uhuh, want wat 'de familie' zegt, klopt... behalve als de familie om gedwongen opname vraagt en de psychiater op hun aanraden dus bij je binnen valt met 5 man en met een door de burgervader reeds getekend papiertje wappert en jij zonder enige inbreng opgesloten wordt... toch?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:00 schreef ScienceJapan het volgende:
"Zijn familie heeft de afgelopen zes weken drie keer contact gehad met de kliniek en verzocht om aanpassing van de dosering van zijn anti-psychotica."
De dosering was niet hoog genoeg volgens de familie, Bilal B. leed waarschijnlijk hevig door de nare effecten van de medicijnen op zijn lichaam en geest met daarnaast de inhumane vrijheidsontneming, zoals hij dat mogelijk zelf ervaart heeft.
tis alleen jammer dat het verhaal dan weer niet klopt, het haalt een paar verschillende wetten/maatregelen door elkaar heen (heb het net een half uurtje geleden geleerd...)quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:17 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
[..]
Dit is de teneur van psychiatrie.nu.
Het is verhaal is ronduit paranoïde en minachtend. En gaat voorbij aan het feit dat degene in dat verhaal waarschijnlijk zichzelf al langer verwaarloosde en gevaar voor zijn omgeving veroorzaakte.
Ik vind niet dat je mensen zoals Bilal B. met rust moet laten, in het geval van Bilal B. is het duidelijk dat hij plannen had om een terroristische aanslag te plegen. Hij was een (aankomend) crimineel die veel mensen letsel had kunnen toebrengen door criminele daden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:16 schreef milagro het volgende:
wat wil je nou, dat ze de Bilals van deze wereld niet gedwongen opsluiten, niet volstoppen met ' troep' , want doen ze dat wel, dan ga jij miepen over de dwang.
doen ze precies wat jij wil,en dat is ze niet volstoppen met troep, geen gedwongen opnames, dan begin je te miepen dat ze hadden moeten luisteren, niet naar de Bilals voor wie je eerst eigen inspraak wilde, maar naar de familie, en dus gewoon de dosis hadden moeten verhogen, tegen de wil van de Bilals van deze wereld in ..
'ze' kunnen dus niet winnen zo, hè..
hoe dan ook, weltrusten, met of zonder medicatie.
In 1995 is reeds wetenschappelijk bewezen dat medicijnen zoals Zyprexa de "kwaliteit van leven" van patiënten op de lange termijn, globaal bezien, verslechterd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:31 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat een onzin ... Bij overgewicht en risico's op diabetes en hart-en vaatziektes kan er altijd voor gekozen worden een ander AP te kiezen. Daarbij is de levensstijl van patienten met schizofrenie en bipolaire 1 stoornissen ronduit slecht te noemen.
Waar maak jij precies uit op dat ik schizofrenie heb? Ben je (student) psychiater?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:27 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
www.sciencejapan.com is trouwens ook zo'n site.
Voor iemand met schizofrenie kan TS wel goed webdesignen.
blatante onzin trouwensquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:16 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
In 1995 is reeds wetenschappelijk bewezen dat medicijnen zoals Zyprexa de "kwaliteit van leven" van patiënten op de lange termijn, globaal bezien, verslechterd.
In 1998 hebben wetenschappers aangetoond dat de behandeling met twee of meer verschillende soorten antipsychotische medicijnen het risico op vroege dood verhoogt. Je wil een patiënt dus niet laten wisselen van antipsychoticum en indien je de wetenschap zou respecteren zou je mensen nimmer met antipsychotische middelen behandelen, of er ten minste zeer voorzichtig mee omgaan.
De "onzin" is afkomstig uit een wetenschappelijk rapport van Bob Whitaker. Bob Whitaker is auteur van het welbekende boek "Mad in America: Valse Wetenschap, Valse Medicijnen en de voortdurende inhumane behandelingen van mensen met psychische problemen". Hij heeft meerdere belangrijke awards gewonnen waaronder de George Polk Award voor Medisch Schrijven, de 'National Association for Science Writers' Award voor beste Magazine artikel (gepubliceerd in Fortune). In 1988, was hij mede-auteur van een serie over psychiatrisch onderzoek voor de Boston Globe welke een finalist was in de Pulitzer Award voor publieke diensten. Voordat hij zijn boek "Mad in America" schreef, was hij mede-oprichter van een publiceer bedrijf genaamd CenterWatch, dat de ontwikkeling van psychiatrische medicatie dekte. Hij heeft tevens voordat hij zijn boek schreef als directeur gewerkt voor publicaties op Harvard Medical School en was medisch publicist/schrijver voor de Albany Times Union krant, in Albany New York, voor meerdere jaren.quote:
Je enorme koppigheid en weerstand tot inzicht.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:21 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Waar maak jij precies uit op dat ik schizofrenie heb? Ben je (student) psychiater?
Dat zegt niet alles, de FDA heeft onlangs een waarschuwing uitgegeven dat Atypische antipsychotica niet minder schadelijk hoeven zijn als traditionele antipsychotica: http://www.fda.gov/cder/drug/advisory/antipsychotics.htmquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:30 schreef Re het volgende:
atypicals waren toen nog niet eens op de markt
Wellicht dat dit in orthomoleculaire geneeskundige kringen als een respectabel referent geldt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:34 schreef Re het volgende:
en je hebt al vaker met die subjectieve bron lopen strooien en met diezelfde Whitaker die welgeteld 1 publicatie heeft in peer-reviewed journals.
Als je vind dat je daarmee alle genoemde feiten afdoende hebt afgedaan dan is er in mijn opinie iets goed mis met je...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:10 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Wellicht dat dit in orthomoleculaire geneeskundige kringen als een respectabel referent geldt.
Ik vind dit soort uitlatingen racistisch overkomen, je verhevent jezelf hiermee boven een ander en plaatst hem of haar in een negatief hokje...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:37 schreef soylent het volgende:
[..]
Ik kom relatief vaak de combinatie schizofrenie - techniek tegen. Tinoz had ook een heel uitgebreide site, en Jan Molendijk is ook continu bezig met sites, forums en chatrooms. Ik ben ooit admin geweest van een forum waar de hele techniek werd gedaan door een schizofrene jongen die een chip van de BBC in zijn hoofd had. Hij werkte soms wat slordig maar was absoluut een grote steun en toeverlaat. Ik denk ook dat het web een heel mooi platform kan zijn voor een schizofreen om zich te uiten, wat vaak fascinerend maar soms ook treurig leesmateriaal oplevert.
zet er dan wel bij dat dat in bejaarden met een ver gevorderde vorm van dementie met zware gedragsproblemen is. Wat op zich niet vreemd is want van een psychotisch kasplantje worden ze ineens weer actief participerende mensen. Je selectieve quotes zijn stuitend.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:03 schreef ScienceJapan het volgende:
"Because the increase in mortality was seen with atypical antipsychotic medications in all three chemical classes, the Agency has concluded that the deadly effect is probably related to the common pharmacologic effects of all atypical antipsychotic medications, including those that have not been systematically studied.
Het past niet in de gangbare definitie van racisme. Maar dat ik veel schizofrenen tegenkom met een website, wil nog niet zeggen dat iedereen met een website dat is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:47 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Ik vind dit soort uitlatingen racistisch overkomen, je verhevent jezelf hiermee boven een ander en plaatst hem of haar in een negatief hokje...
Je suggereerd dat http://www.sciencejapan.com/ door een schizofreen persoon is gemaakt, een van "het soort" je vaker tegenkomt op het internet waardoor het bij voorbaat niet betrouwbaar is.
In mijn opinie heet zulk gedrag racisme.
Dat is juist het probleem, het middel is veel erger dan de kwaal. Je geloof dat psychiatrische antipsychotische medicatie goed werkt is een misvatting die je is geïnternaliseerd door de psychiatrie. De medicijnen maken de persoon die een psychose ervaart juist vele malen psychotischer en beperken gelijktijdig bepaalde delen in de hersenen waardoor bepaalde negatieve effecten die kunnen voortvloeien uit een psychose, zoals agressiviteit en onrust etc. onderdrukt worden. Wanneer zo iemand stopt met de medicatie ervaart hij of zij vaak een zeer heftige terugval omdat de medcijnen een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia veroorzaken dat verband houdt met een grotere heftigheid van zowel negatieve als positieve symptomen. M.a.w. de veranderingen in de hersenen die door medicijnen wordt veroorzaakt hangt samen met een verslechtering van precies die symptomen (psychose) die de medicijnen zouden moeten verlichten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:05 schreef zoalshetis het volgende:
ach ja. zolang het middel maar beter blijft dan de kwaal.
ik heb van heel dichtbij te maken met een persoon dat psychotische aanvallen kan krijgen, maar niet volledig schizofreen is.quote:
Ben je een (student) psychiater? Zo nee, op welke wijze kun jij mensen als schizofreen classificeren?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:55 schreef soylent het volgende:
[..]
Het past niet in de gangbare definitie van racisme. Maar dat ik veel schizofrenen tegenkom met een website, wil nog niet zeggen dat iedereen met een website dat is.
Op de lange termijn zal de kwaliteit van leven van de persoon achteruitgaan, het werkelijke probleem dat ervoor zorgt dat de persoon zich onwel voelt in bepaalde situaties of perioden wordt niet opgelost met de medicijnen maar juist verslechterd op de lange termijn...quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb van heel dichtbij te maken met een persoon dat psychotische aanvallen kan krijgen, maar niet volledig schizofreen is.
zolang hij medicijnen neemt. risperdal in dit geval, is hij een stuk gelukkiger dan zonder. ook aan risperdal zitten bijwerkingen.
wat wil je liever? chaos, pijn en woede die vaak zelfmoord tot gevolg heeft als ze niet slikken.
of iemand die dikker wordt en met gezond eten en goede begeleiding een diabetes kan voorkomen?
ja wat wil je dan? de medische wereld staat aan het begin van het genezen van dit soort hersenziektes.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:17 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal de kwaliteit van leven van de persoon achteruitgaan, het werkelijke probleem dat ervoor zorgt dat de persoon zich onwel voelt in bepaalde situaties of perioden wordt niet opgelost met de medicijnen maar juist verslechterd op de lange termijn...
.... ik vind het zo jammer dat mensen uit de psychiatrische wereld dusdanig kortzichtig/begriploos kunnen zijn. Er bestaat geen enkel bewijs voor het bestaan voor geen van alle officiële psychiatrische stoornissen en ik hoop dat je begrijpt dat de miljoenen miljarden (?) die gedurende de afgelopen 50 jaar geïnvesteerd zijn door psychiatrische organisaties en de farmaceutische industrie om dat bewijs te verkrijgen het bewijs levert dat er geen "hersenziekten" als oorzaak voor psychiatrische stoornissen bestaat.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja wat wil je dan? de medische wereld staat aan het begin van het genezen van dit soort hersenziektes.
het nadeel is dus dat nu nog niet heel gericht een geneesmiddel bestaat voor psychoses. maar dat is er voor kanker evenmin.
zit die tijd uit en hoop op wondermiddelen die zieke mensen kunnen fixen.
Psychische problemen worden vaak veroorzaakt door omliggende factoren zoals een "opzichzelfstaande" hersenziekte, te weinig inname van bepaalde noodzakelijke voedingsstoffen etc. etc.quote:We hebben tot op de dag van vandaag nog geen enkel bewijs voor ofwel de oorzaak of de fysiologie voor geen van elke psychiatrische diagnose.
Elk geval waarin een "hersenstoornis" gevonden zou zijn, bleek vals te zijn. Geen enkele claim voor genen die bepaalde psychiatrische condities zouden veroorzaken heeft de tands des tijd doorstaan. Ondanks de populaire valselijke propaganda.
het probleem met mensen die hersenziek zijn is nogmaals dat er geen goede cure voor bestaat, maar gelukkig zijn ze op de erasmus erg ver. misschien komt nederland wel als eerste met een hersenpilletje uit. ik hoop het voor de persoon die ik ken. en ja. schizofrenie is aan te tonen in de scan. of wist je dat niet?quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:32 schreef ScienceJapan het volgende:
Die beste man is emeritus-hoogleraar in biologie en wijsbegeerte en dus emeritus én niet werkzaam in de psychiatrie. Dan kan hij nog wel hoogleraar zijn, maar van huidig onderzoek weet hij weinig af.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:32 schreef ScienceJapan het volgende:
Emeritus-hoogleraar biologie en wijsbegeerte Wim J. van der Steen doet onderzoek naar de wetenschappelijke onvolledigheid binnen de psychiatrie en hij stelt het volgende:
Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het probleem met mensen die hersenziek zijn is nogmaals dat er geen goede cure voor bestaat, maar gelukkig zijn ze op de erasmus erg ver. misschien komt nederland wel als eerste met een hersenpilletje uit. ik hoop het voor de persoon die ik ken. en ja. schizofrenie is aan te tonen in de scan. of wist je dat niet?
Mogelijk heeft hij zich persoonlijk toegelegd op een onderzoek? Daardoor kan hij juist op bepaalde gebieden extra veel kennis vergaren door de tijd die hij beschikbaar heeft.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Die beste man is emeritus-hoogleraar in biologie en wijsbegeerte en dus emeritus én niet werkzaam in de psychiatrie. Dan kan hij nog wel hoogleraar zijn, maar van huidig onderzoek weet hij weinig af.
Veel criminele Marokkanen licht verstandelijk gehandicapt is ook een storing in je hoofd dus dit was een inkoppertje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:47 schreef milagro het volgende:
nou dat wordt niets dus...
ik probeer even wat... had Bilal B dit medicijn maar voorgeschreven gekregen, dan was hij ws te dik geweest om over die balie te springen...
nah, dat wordt het hem ook niet..
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotesquote:Op zondag 28 oktober 2007 00:39 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.
Misschien staat er nog een linkje op voor een goed persoonlijkheidsonderzoek.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotes....
Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund, oh, vast wel
quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.
Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.
Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
Ja, jij hebt er klaarblijkelijk verstand van.... Een psychiater zou jou in mijn geval paranoïa noemen en vertellen dat je aan wanen lijdt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotes....
Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund, oh, vast wel
ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijfquote:Op maandag 29 oktober 2007 02:16 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
[..]
Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...
Indien ik geen wetenschappelijke ondergrond zou bezitten over het feit dat het aannemelijk is dat schizofrenie geen hersenziekte is dan nog zou ik kunnen begrijpen hoe mensen door bepaalde omstandigheden bepaalde problemen kunnen ervaren en het (heel erg) moeilijk kunnen hebben.
Hoeveel decenniums wil je nog blijven hopen dat de psychiatrie haar belofte van 50 jaar geleden waar gaat maken? Voel je jezelf niet steeds belachelijker worden naarmate meer tijd verstrekt? Of houd je jezelf dwangmatig vast aan het (in mijn opinie onzinnige en vaak barbaarse) ideaalbeeld van de psychiatrie die je is geïnternaliseerd door psychiatrische literatuur?
Ik neem aan dat je niet al te dom bent, zo niet dan wil ik je adviseren om mijn eerdere berichten en referenties eens door te lezen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 02:25 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijf
ik weet heus wel dat je als psychiatrisch patient teleurgesteld kan worden in de psychiatrie, ze hebben je immers niet adequaat kunnen helpen en het is inderdaad zonde dat je tot de groep farmacologische non-responders behoort, maar daar zijn gelukkig voor jou alternatieven voor.
Maar vertel, waar bestaat jouw wetenschappelijke ondergrond uit?
ik ben inderdaad niet dom en heb die referenties gelezen, net zoals ongeveer 5,000 wetenschappijke artikelen die het tegendeel bewijzen, ik heb er zelf ongeveer 150 geschreven over de laatste 5 jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:10 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet al te dom bent, zo niet dan wil ik je adviseren om mijn eerdere berichten en referenties eens door te lezen.
Iig. om weer terug te komen op het onderwerp van deze topic, psychiatrische mediciatie zorgt ervoor dat patiënten op de lange termijn chronisch ziek en daardoor verslaafd worden aan de mediciatie en dat de kwaliteit van leven van patiënten die antipsychotische medicatie gebruiken vele malen slechter is op termijn, althans globaal bezien, dan wanneer zij helemaal geen antipsychotische middelen tot zich zouden hebben gekregen.
Je doet wel erg boude uitspraken voor iemand die "wetenschappelijke" psychiatrische artikelen schrijft...quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:26 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben inderdaad niet dom en heb die referenties gelezen, net zoals ongeveer 5,000 wetenschappijke artikelen die het tegendeel bewijzen, ik heb er zelf ongeveer 150 geschreven over de laatste 5 jaar.
Maar goed, dat soort argumentatie gaat er toch niet in bij je. Lees eens wat buiten je beperkte subjectieve kader en zoek op QoL, GAF, SF-36 en schizofrenie etc.
nee jij komt met solide bewijzen wilde je zeggen? en de aanhalingstekens kunnen wel weg...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:41 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Je doet wel erg boude uitspraken voor iemand die "wetenschappelijke" psychiatrische artikelen schrijft...
Wel, indien de Food en Drug administration van Amerika publiekelijk een grote waarschuwing uit voor de schadelijkheid van atypische antipsychotische medicatie dan neem ik aan dat het wel ernstig is en als er tevens veel bewijs bestaat dat de medicijnen ook bij vermeend schizofrene mensen en mensen die een psychose hebben (ervaren) veel schade aanricht en zorgt voor een verslechtering van hun problemen dan lijkt het mij duidelijk dat er iets goed mis is met de veronderstelde "wetenschap" genaamd psychiatrie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:57 schreef Re het volgende:
[..]
nee jij komt met solide bewijzen wilde je zeggen? en de aanhalingstekens kunnen wel weg...
Het woord zegt het in feite al: antipsycho(ticum), je denken wordt bemoeilijkt en beperkt/geblokkeerd. Voor mensen die dat niet willen kan het erg traumatiserend en naar zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:04 schreef Rexonium het volgende:
Ik heb ze ook 4 dagen ingenomen, ben er mee gestopt toen ik 12 uur later wakker werd op de bank met de TV nog aan en een (intussen) leeg glas drinken nog in m'n hand...![]()
Neem wel een half diazepammetje of melatonine als ik echt niet kan slapen in het vervolg, dan voelt het tenminste niet alsof ik uit een coma ontwaak![]()
het gaat om gewichtstoename wat geen ene drol te maken heeft met de effectiviteit van het medicijn, verder als blijkt dat je last hebt van gewichtstoename je kan besluiten om te stoppen met APs en je daarna weer terug gaat op je oude nivo qua gewichtquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:34 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Wel, indien de Food en Drug administration van Amerika publiekelijk een grote waarschuwing uit voor de schadelijkheid van atypische antipsychotische medicatie dan neem ik aan dat het wel ernstig is en als er tevens veel bewijs bestaat dat de medicijnen ook bij vermeend schizofrene mensen en mensen die een psychose hebben (ervaren) veel schade aanricht en zorgt voor een verslechtering van hun problemen dan lijkt het mij duidelijk dat er iets goed mis is met de veronderstelde "wetenschap" genaamd psychiatrie.
gelukkig is de geestelijke verminking die schizofrenie heet het walhallaquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:37 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Het woord zegt het in feite al: antipsycho(ticum), je denken wordt bemoeilijkt en beperkt/geblokkeerd. Voor mensen die dat niet willen kan het erg traumatiserend en naar zijn.
Wanneer mensen dit soort medicijnen onder dwang geïnjecteerd krijgen kan het een ware marteling voor ze zijn, je geest wordt n.l. veranderd terwijl je dat niet wil. Je wordt in feite geestelijk verminkt.
Ik vind het belachelijk dat veel psychiaters en andere mensen die de psychiatrie willen beschermen altijd psychiatrische medicijnen vergelijken met bijvoorbeeld chemotherapie ter behandeling van kanker of andere zeer ernstige ziekten. Ze leggen daarmee een directe link tussen een van de meest dodelijke ziekten en psychische problemen onder de noemer schizofrenie....quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:53 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat om gewichtstoename wat geen ene drol te maken heeft met de effectiviteit van het medicijn, verder als blijkt dat je last hebt van gewichtstoename je kan besluiten om te stoppen met APs en je daarna weer terug gaat op je oude nivo qua gewicht
weet je dat je van chemokuren zo verschrikkelijk kan gaan kotsen dat je zelfs perforaties van je slokdarm kan krijgen..... oncologie is toch zo'n intens slechte wetenschap huh
objectief gezien zijn bijwerkingen bijwerkingen ongeacht de ziekte en bijwerkingen zijn helaas sterk verbonden met farmacologische ingrepen, je kan zelfs zo stellen dat omdat er bijwerkingen zijn een medicijn werkt. Dus je aanname dat er een directe link zou bestaan als deze argumentatie wordt gebruikt is een losse flodder van jouw kant en een verkeerde aanname ter verdediging van je eigen utopie.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:43 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk dat veel psychiaters en andere mensen die de psychiatrie willen beschermen altijd psychiatrische medicijnen vergelijken met bijvoorbeeld chemotherapie ter behandeling van kanker of andere zeer ernstige ziekten. Ze leggen daarmee een directe link tussen een van de meest dodelijke ziekten en psychische problemen onder de noemer schizofrenie....
Bij kanker ga je dood als je niet behandeld wordt, indien je schizofrenie hebt wordt je beter indien je niet met medicijnen wordt behandeld.......
En indien je wel medicijnen krijgt wordt je chronisch ziek en moet je de rest van je leven medicijnen blijven slikken!
joh, die info heb ik hierboven al gegeven, tenzij je een demente psychotische bejaarde bent heb je niets te vrezen, en dan nog is de kans zo klein (1% ongeveer) dat je eerder dood gaat aan ouderdom (99%).quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:48 schreef ScienceJapan het volgende:
Het gaat niet alleen om gewichtstoename, je tracht de informatie te beperken tot de waarschuwing die is afgegeven door de producent Lilly.
De waarschuwing van de FDA is vele malen ernstiger en stelt o.a. dat het medicijn dodelijk is of de dood in de hand werkt.
thanks.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:11 schreef Drugshond het volgende:
[NWS] -> [R&P]
Ja, indien je oogkleppen opzet en puur en alleen naar het fenomeen "bijwerkingen" kijkt dan vind je het overal terug, ook bij de behandeling voor lichamelijke ziekten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
objectief gezien zijn bijwerkingen bijwerkingen ongeacht de ziekte en bijwerkingen zijn helaas sterk verbonden met farmacologische ingrepen, je kan zelfs zo stellen dat omdat er bijwerkingen zijn een medicijn werkt. Dus je aanname dat er een directe link zou bestaan als deze argumentatie wordt gebruikt is een losse flodder van jouw kant en een verkeerde aanname ter verdediging van je eigen utopie.
Het is alom bewezen dat psychiatrische medicijnen dodelijk zijn, voor meer zelfmoord zorgen en het risico op geweldadige moord vergroten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
en schizofrenie is dan misschien niet direct dodelijk (alhoewel kijk naar het aantal zelfmoorden, fatale verslavingen etc.)maar wel schadelijk voor jezelf en je omgeving, laat mij een studie zien die dat tegendeel bewijst en kom niet aan met je ene artikeltje in medical hypotheses van meneer Whitaker, want dat is slechts een hypothese die door niemand verder wordt onderschreven.
Ook goed om "normale" mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:25 schreef KonnieKipke het volgende:
Ook goed om psychotische mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.quote:Op donderdag 1 november 2007 21:40 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Het is alom bewezen dat psychiatrische medicijnen dodelijk zijn, voor meer zelfmoord zorgen en het risico op geweldadige moord vergroten.
Hoe kom jij aan die informatie? Dat wat je zegt is niet waar en wordt door de psychiatrie vals gepropageerd in de media.quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.
slik het maar.
quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:
maar goed grammofoonplaat of betonnen plaat... een pot nat
..... ik begrijp niet wat de reden is dat je de informatie blijft ontkennen wat zou kunnen betekenen dat je zelf geen verstand hebt van de materie ofwel (moedwillig) vast wil blijven houden aan een waanbeeld....quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:
ja hoi... bestaan psychiatrische ziektes nou of niet... uit bovenstande zeg je blijkbaar van wel
kom eens met een solide bron voor de atrofie en vergroting van de basale ganglia.
en als je aan de ene kant zit te verklaren dat antipsychotica patienten psychotischer maken maar dat als ze stoppen een terugval krijgen zit je jezelf onderuit te halen...
maar goed grammofoonplaat of betonnen plaat... een pot nat
typisch beeld ja... op naar de relapsequote:Op zaterdag 3 november 2007 14:48 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
![]()
Psychotische afweer mijn waarde
Hersenonderzoekers heten neuroloog, dat is idd. een zeer mooi beroep in mijn opinie omdat de hersenen wetenschappelijk gezien nog vrijwel onbegaan gebied zijn en er nog ongelooflijk veel te ontdekken is.quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Vraag me wel af hoe het zit met gewenning aan medicatie, je neemt het in en ineens kun je niet meer zonder terwijl je wellicht wel zonder zou kunnen als je nooit begonnen was ermee.
Voorbeeld bij depressie waarbij tijd dus echt de wonden kan helen, maar dan begin je ermee en ineens is het zo dat je hersens niet meer zonder dat stofje kunnen. En dan ook de vraag of het mogelijk is dat je hersens ineens minder stofjes aanmaken als je volwassen wordt.
Zonder psychiatrie af te kraken maar simpelweg nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van hersens, pas geleden ook eens nagedacht naar ontwikkeling van hersens door de eeuwen heen, hoe ontwikkeling van generatie op generatie gaat.
Interessant om bij stil te staan, psychiatrie blijft interessant, zou niet graag pillen voorschrijvende psychiater willen zijn maar hersens onderzoeken lijkt me des te interessanter.
mensen met psychoses krijgen het beide. pillen en therapie.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.
Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.
maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.
Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren.
Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
Inderdaad drugs. Wiet wordt onderzoek naar gepleegd, wiet wordt vaak in verband gebracht met de trigger tot psychose. Geest-verruimende middelen, zo kun je een psychose ook zien als een staat van geest-verruiming, alleen tot het zieke toe.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.
Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.
maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
ik ben al wat ouder en heb verschillende vrienden die opgenomen zijn geweest en lijden aan psychoses.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:12 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?
Ik begrijp niet hoe mensen zoals jij zo koppig kunnen blijven geloven in dat waanbeeld van de psychiatrie: in de toekomst vinden we wel eens een middel waarmee psychoses verholpen kunnen worden.... Voor nu injecteren we maar gewoon potentiëel dodelijke middelen die het probleem verergeren.
In mijn opinie begin je goed, je kijkt naar iemand als een normaal persoon die niet met bepaalde "problemen" kan omgaan waar ook andere vermeend "normale" mensen mee spelen maar die daar anders mee omgaan als zij, vervolgens begin je in mijn opinie kortzichtig te denken wat de oorzaak kan zijn, een hersenziekte of bepaalde opzichzelfstaande minder ontwikkelde eigenschappen....quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.
Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
Een psychose is een (onprettige) ongecontroleerde gemoedstoestand.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad drugs. Wiet wordt onderzoek naar gepleegd, wiet wordt vaak in verband gebracht met de trigger tot psychose. Geest-verruimende middelen, zo kun je een psychose ook zien als een staat van geest-verruiming, alleen tot het zieke toe.
Geest verruiming, is dat niet altijd iets dat ertoe leidt dat je de realiteit verliest?
Gezonde geest en ruime geest, alles buiten het gezonde dus het ruime leidt tot een foute inschatting?
Uit eigen ervaring dus ook, wiet zorgde bij mij voor een gebrek aan houvast aan de realiteit. Net als alcohol dat kan doen.
Konnie, ik kan je posts over psychiatrie altijd waarderen aangezien je als enige niet wat raak loopt te ratelen. Kan je niet even in deze psychiatrische brandhaard wat komen blussen?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Je enorme koppigheid en weerstand tot inzicht.
In mijn opinie is een psychose iets heel normaals en ervaren ook "normale" mensen het dagelijks of regelmatig maar gaan zij er anders mee om en ervaren zij het mogelijk niet als onprettig.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Alsnog de gedachte dat "slechts" 2 op 100 ermee te maken krijgt. Wat maakt die 2 op die 100 zo bijzonder?
2 op 100 gezien het feit dat 1 op 100 manisch depressief wordt en dat 1 op 100 schizofreen wordt, hoe het zit met borderline en adhd weet ik niet. Volgens mij hebben die laatste 2 andere problemen.
Alsnog zie ik het als ontwikkelings-achterstand, in alle gevallen. Persoonlijkheids-achterstand dus ook.
Een overdreven arrogante persoon met schijt aan alles zonder dat het escaleert kun je ook zien als ziek zijn maar dat is wat anders. Het loopt uit de hand en dan is het pas ziek. Dan heb je nog de God kwestie die vaak optreedt wat ik gelezen heb, men leest over God en men denkt dat men God is, komt in 80 procent van de gevallen voor. Grootheidswaanzin ? Of geloofswaanzin?
In mijn ogen is het ook vaak op het randje in veel gevallen, en dan zijn er altijd personen die net over het randje gaan en dan is het in mijn ogen zo dat iedereen net op het randje balanceert. Het verschil tussen balanceren en vallen is vaak kleiner dan menigeen durft toe te geven.
Maar goed, denken dat je God bent klinkt bizar, kijk eens naar LSD gebruikers, die staan ook met armen hoog in de lucht te roepen dat ze gaan vliegen. Drugs aangemaakt door hersens.
En dan is in mijn ogen een middel dat gaat temperen wel eens zo gezond. Hoeft niet voor altijd zo te zijn. Om de gekte de kop in te drukken dus wel.
En dan nog een paar voorbeelden, mensen die een eigen bedrijf oprichten in een piek van goed voelen, een goed lopend bedrijf in een zin van waanzin waarbij het wel klopt allemaal, en in een terugval failliet gaan.
Dat heet het "Summit Syndrome" en kan met omliggende factoren te maken hebben zoals bijvoorbeeld problemen in de privé situatie van de ondernemer of bestuurder. Vaak ook heeft het ook te maken met het gebrek aan uitdaging.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:39 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan nog een paar voorbeelden, mensen die een eigen bedrijf oprichten in een piek van goed voelen, een goed lopend bedrijf in een zin van waanzin waarbij het wel klopt allemaal, en in een terugval failliet gaan.
en die gasten zitten niet in de psychiatry... dat zijn neuropsychologists of psychoneuropharmacologists....quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:29 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Hersenonderzoekers heten neuroloog,
Schizofrenie wordt meestal pas prominent in je vroeg 20-jarige leven...het is gedeeltelijk erfelijk, je bovenstaande voorbeelden zouden aan de basis kunnen staan van bijvoorbeeld depressiequote:Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.
Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren. Wie weet een jeugd waarbij ze zichzelf deden terug trekken in een veilige eigen wereld waardoor ze later kwetsbaarder worden voor de harde realiteit.
Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
Dat is niet waar, schizofrenie is niet erfelijk. Er bestaat geen enkel bewijs dat schizofrenie erfelijk is of in de genen zit ondanks dat de psychiatrie ons anders tracht voor te doen middels valselijke propaganda......quote:Op zondag 4 november 2007 12:39 schreef Re het volgende:
Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren. Wie weet een jeugd waarbij ze zichzelf deden terug trekken in een veilige eigen wereld waardoor ze later kwetsbaarder worden voor de harde realiteit.
...................................
Schizofrenie wordt meestal pas prominent in je vroeg 20-jarige leven...het is gedeeltelijk erfelijk, je bovenstaande voorbeelden zouden aan de basis kunnen staan van bijvoorbeeld depressie
nog nooit van predispositie gehoord enzoquote:Op zondag 4 november 2007 14:32 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Dat is niet waar, schizofrenie is niet erfelijk. Er bestaat geen enkel bewijs dat schizofrenie erfelijk is of in de genen zit ondanks dat de psychiatrie ons anders tracht voor te doen middels valselijke propaganda......
they are all out to get you!!!!quote:Wat betreft dat "schizofrenie" vaak voorkomt wanneer jongeren zich in de overgang naar echt volwassen zijn bevinden lijkt mij het opzich wel logisch dat juist die overgang voor bepaalde problemen kunnen zorgen waardoor iemand zich op een bepaalde manier kan gaan gedragen dat door anderen (een psychiater) als onverklaarbaar gedrag kan worden aangemerkt = schizofrenie.
Veel wetenschappers denken daar anders over, de symptomen die onder de noemer schizofrenie zijn geclassificeerd bestaan idd. echt, maar of het om een ziekte gaat is erg ongeloofwaardig wanneer je objectief de wetenschappelijke onderzoeken zou bestuderen.quote:Op zondag 4 november 2007 15:37 schreef Re het volgende:
zou je je quote nog ff willen aanpassen nu lijkt het net of ik die onzon van je loop te verkondigen.
[..]
nog nooit van predispositie gehoord enzo.... en ja they are all out to get you!!!
[..]
they are all out to get you!!!!
het plaatje begint me onderhand wel duidelijk te worden...
man wat moet dat moeilijk leven zijn zo telkens over je schouder te moeten kijken of ze je niet volgen... heb je je drinkwater eigenlijk wel gecontroleerd?
Schizofrenie is er en bestaat, psychoses bestaan, depressies bestaan, roze olifantjes bestaan niet
nee, er is 1 persoon die dat denkt als het er zoveel zijn kun je vast wel een lijstje geven van "ëchte wetenschappers" die ontkennen dat schizofrenie bestaatquote:Op zondag 4 november 2007 17:51 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Veel wetenschappers denken daar anders over,
Zoals ik al aangaf, het is niet de kwestie of de waargenomen symptomen die onder de noemer Schizofrenie geclassificeerd zijn bestaan maar het feit of het om een ziekte gaat of niet.quote:Op zondag 4 november 2007 19:19 schreef Re het volgende:
[..]
nee, er is 1 persoon die dat denkt als het er zoveel zijn kun je vast wel een lijstje geven van "ëchte wetenschappers" die ontkennen dat schizofrenie bestaat
quote:Ook de typische middelen zoals cisordinol??Op dinsdag 23 oktober 2007 21:31 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat een onzin, dit is al enige jaren bekend. Alle antipsychotica zijn diabetogeen. Daarnaast is het zo dat patienten met schizofrenie een grotere kans hebben op diabetes, zonder medicatie te gebruiken. Het hebben van de ziekte predisponeert tot diabetes.
quote:Ik zou zeggen kijk allereerst eens naar de reacties onder de filmpjes. Je vind daar genoeg "ex psychose patiënten" die een psychose als een spirituele ervaring beschouwen en de filmpjes zien als een verheldering. Zelf ken ik een aantal mensen die een psychose hebben gehad die er op een dergelijke manier over denken persoonlijk. Daarnaast heb je er op het internet forums vol van. www.newlightbeings.com is daar één actief voorbeeld van (al vind ik dat zij een beetje over the top gaanOp maandag 25 oktober 2010 08:24 schreef Re het volgende:
spiritual awakening... ik zou zeggen praat eens met een ex psychose patient hoe die dat nou echt ervaart...
quote:Hebben jullie een methode met zo min mogelijk medicatie en zoveel mogelijk menselijke zorg geprobeerd? Zoals ik in mijn vorige post schreef bleek bij het Soteria House project de schizofrenie patiënten die op een dergelijke manier behandeld werden even snel te herstellen als die met medicatie. Wat opvallender was is dat ze een jaar en twee jaar later significant beter functioneerden in de samenleving. Het grootste verschil was te zien bij de schizofrenie patiënten die er het ergst aan toe waren. Hieronder een filmpje waarin de onderzoeker hierover spreekt.Op maandag 25 oktober 2010 09:29 schreef Mishu het volgende:
(...) Zonder medicijnen is er echter geen land te bezeilen met mensen die ernstige schizofrenie hebben. Alleen hebben ze dat jammer genoeg zelf niet door. Gevaar voor zichzelf en anderen enzo.
quote:Natuurlijk hebben die mensen hulp en begeleiding nodig. Ik vraag mij alleen af of hulp is gelijk te stellen aan medicatie.Op maandag 25 oktober 2010 09:32 schreef Mishu het volgende:
En je komt trouwens niet voor niks in een inrichting terecht. Dan heb je wel echt hulp nodig.
quote:Het zal vast veranderingen hebben op de hersenen. De vraag is of die veranderingen in de hersenen ook de oorzaak zijn van schizofrenie. De farmaceutische industrie / overheid / gevestigde psychiatrie laten ons in ieder geval wel geloven dat hersenziektes terug zijn te voeren op een verstoorde balans in de hersenen die kan worden 'genezen' met medicatie. In De depressie-epidemie van Trudy Dehue wordt mooi uitgelegd hoe bovenstaande drie-eenheid de mythe (er is geen sluitend bewijs) in stand houdt van de biologisch gebaseerde breinziekte (de chemische onbalans waar jijzelf verantwoordelijk voor bent die te genezen met medicatie). De 'ziekte' ADHD is daar een mooi voorbeeld van.Op maandag 25 oktober 2010 09:25 schreef Mishu het volgende:
(...) Schizofrenie is trouwens met een hersenscan aan te tonen en ik heb eens in een documentaire gezien dat het ingrijpende veranderingen heeft op de hersenen.
Als een spiritual awakening?quote:Op maandag 25 oktober 2010 08:24 schreef Re het volgende:
spiritual awakening... ik zou zeggen praat eens met een ex psychose patient hoe die dat nou echt ervaart...
wat dacht je, ik ga even op zoek in de archieven?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Als een spiritual awakening?
Ik volg mijn interesses gewoonquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:55 schreef Re het volgende:
[..]
wat dacht je, ik ga even op zoek in de archieven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |