abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:07:51 #1
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54117191
Het volgende artikel vond ik op de website Psychiatrie Vandaag.

Fabrikant Eli Lilly heeft een erstige waarschuwing geplaatst in de bijsluiter van het antipsychotische medicijn Zyprexa, een medicijn dat wordt voorgeschreven aan mensen met schizofrenie en mensen met een bipolaire stoornis.

Volgens de fabrikant hebben patiënten die het middel gebruiken een sterke neiging tot ernstige gewichtstoename, een verhoogd cholesterolgehalte, een verhoogd bloedsuikerniveau en andere stofwisselingsproblemen. Het is de eerste keer dat Lilly openlijk toegeeft dat Zyprexa meer ernstige bijwerkingen veroorzaakt dan andere antipsychotische medicijnen voor schizofrenie.

Al langer zijn psychiatrisch artsen bezorgd over de bijwerkingen van Zyprexa. Uit de praktijk is bekend dat patiënten die Zyprexa gebruiken binnen twee jaar enrom in gewicht toenemen. De nieuwe bijsluiter vermeldt dat één op de zes patiënten na twee jaar meer dan 16 kilo is aangekomen.

Volgens The New York Times weet Lilly al jaren van de mogelijk fatale risico’s op overgewicht en een verhoogd bloedsuiker (diabetes), maar heeft het die gebagatelliseerd. Ook zou het bedrijf psychiatrisch artsen hebben gestimuleerd het middel voor te schrijven aan patiënten die niet zijn gediagnosticeerd met schizofrenie of een bipolaire stoornis. Het psychiatrische medicijn Zyprexa is alleen toegelaten voor de behandeling van schizofrenie en een bipolaire stoornis, maar psychiaters zijn vrij het ook bij andere psychische aandoeningen voor te schrijven.

In de Verenigde Staten is de verkoop van Zyprexa de afgelopen jaren gedaald maar de inkomsten zijn op peil gebleven doordat Eli Lilly de prijzen heeft verhoogd.

Bron: http://www.psychiatrie.nu/waarschuwing-zyprexa.html

Zie ook: Psychiatrie: Antipsychotica zijn levensbedreigend!
pi_54118253
nou dat wordt niets dus...

ik probeer even wat... had Bilal B dit medicijn maar voorgeschreven gekregen, dan was hij ws te dik geweest om over die balie te springen...

nah, dat wordt het hem ook niet..
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:49:18 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_54118308
Klopt.

Mijn vader gebruikt dit middel ook en is echt enorm gegroeid
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_54119569
Wat een onzin, dit is al enige jaren bekend. Alle antipsychotica zijn diabetogeen. Daarnaast is het zo dat patienten met schizofrenie een grotere kans hebben op diabetes, zonder medicatie te gebruiken. Het hebben van de ziekte predisponeert tot diabetes.

Zyprexa is een goed antipsychoticum, en ook heeft een bepaald percentage hier helemaal geen last van. Regelmatige controles van bloedsuiker en cholestetol zijn nodig. Bij overgewicht en risico's op diabetes en hart-en vaatziektes kan er altijd voor gekozen worden een ander AP te kiezen. Daarbij is de levensstijl van patienten met schizofrenie en bipolaire 1 stoornissen ronduit slecht te noemen.

De bron die jij aanhaalt is een website beheerd door psychiatrische patienten die een afkeer hebben tegen alles wat met hun ziekte te maken heeft.
Dit is stemmingmakerij en komt totaal niet overeen met de grote studies die er in de afgelopen jaren zijn gedaan. Bovendien verloopt over enkele jaren het patent op olanzapine en zal het in prijs dalen.

De fabrikant is verplicht bijwerkingen op de bijsluiter te vermelden. Zyprexa is bekend dat het meer overgewicht kan veroorzaken dan andere atypische middelen, maar clozapine bijvoorbeeld geeft wsch net zoveel overgewicht. Door de antipsychotische en anticholinerge werking is de kans op bewegingsbijwerkingen juist lager dan bij klassieke middelen, zoals haldol en cisordinol.

[ Bericht 17% gewijzigd door KonnieKipke op 23-10-2007 21:45:17 ]
pi_54119659
ik heb het op mijn werk ook wel eens langs zien komen, maar dan bij een psychose.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54119700
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:31 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat een onzin, dit is al enige jaren bekend.

Zyprexa is een goed antipsychoticum, en ook heeft een bepaald percentage hier helemaal geen last van. Regelmatige controles van bloedsuiker en cholestetol zijn nodig.

De bron die jij aanhaalt is een website beheerd door psychiatrische patienten die een afkeer hebben tegen alles wat met hun ziekte te maken heeft.
Dit is stemmingmakerij en komt totaal niet overeen met de grote studies die er in de afgelopen jaren zijn gedaan. Bovendien verloopt over enkele jaren het patent op olanzapine en zal het in prijs dalen.
kijk eens aan, altijd handig, een échte dokter in de zaal
pi_54119893
Tsja interessant, maar ik betwijfel of veel fokkers dat slikken...
pi_54119986
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja interessant, maar ik betwijfel of veel fokkers dat slikken...
de onzin of de pillen?
pi_54120034
de pillen, onzin is zeer populair hier
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:00:19 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54120463
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:07 schreef ScienceJapan het volgende:
Het volgende artikel vond ik schreef ik op de website Psychiatrie Vandaag.
Fixed
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54121010
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:00 schreef soylent het volgende:

[..]

Fixed
quote:
Er word hard gebeld en op de deur gebonkt. Je doet open. Vijf heren met lange regenjassen stappen direct naar binnen. Het lijkt wel een overval. Ze kijken een momentje rond in je huis. Eentje, die zich voorgesteld heeft als psychiater stelt je een paar vragen. Je bent wat overdonderd, weet niet goed wat te antwoorden. Na een paar minuten zegt hij gehaast en kortaf dat je een gevaar bent voor jezelf. De andere regenjassen knikken begrijpend. Het blijken een officier van justitie, een rechter en een griffier te zijn. De vijfde herken je als je advocaat. Werkt die samen met de overvallers? Hij zegt niets, staat je niet echt bij. Er wordt een papier te voorschijn gehaald. Een Rechterlijke Machtiging (RM) noemen ze het. Het document is al volledig ingevuld en ondertekend door de burgemeester. Je mag wat dierbare spullen pakken en word afgevoerd. Er blijkt tevoren al een bed voor je gereserveerd in een Psychiatrisch Ziekenhuis (PZ). De overval had ook plaats kunnen vinden bij een bankje in een willekeurig park. Het gebeurt steeds vaker. De afgelopen 5 jaar is het aantal RM's in bijvoorbeeld amsterdam vervijfvoudigd, het aantal in bewarings stellingen (IBS) verdrievoudigd. "Een psychiater kan willekeurig elke cliënt opgesloten krijgen." Op een recent congres van psychiaters was er geen een bereid die stelling tegen te spreken. psychiaters oordelen in zo'n overvalsituatie binnen enkele minuten over de "kwaliteit van het leven" van anderen en nemen dan een beslissing over gedwongen opname. Wettelijk is voorgeschreven dat de burgemeester die beslissing moet nemen, op advies van de psychiater maar in de praktijk geven burgemeesters, tegen de wet in, psychiaters ondertekende blanco machtigingsformulieren mee als ze op pad gaan. Met de DSM-IV, hun bijbel vol duizenden psychiatrische ziektebeelden, in de hand, weten psychiaters voor iedereen wel een afwijking te formuleren. Niemand voldoet immers aan de heersende onzinnige ideaalbeelden met zijn tegenstrijdige eisen. Niemand is perfect.
Dit is de teneur van psychiatrie.nu.

Het is verhaal is ronduit paranoïde en minachtend. En gaat voorbij aan het feit dat degene in dat verhaal waarschijnlijk zichzelf al langer verwaarloosde en gevaar voor zijn omgeving veroorzaakte.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:19:59 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54121087
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:17 schreef KonnieKipke het volgende:

Het is verhaal is ronduit paranoïde en minachtend. En gaat voorbij aan het feit dat degene in dat verhaal waarschijnlijk zichzelf al langer verwaarloosde en gevaar voor zijn omgeving veroorzaakte.
Oh, daar staat die site vol mee. Vergeef me dat ik niet elke keer als TS weer iets post daar weer ga kijken wat er nu weer voor tendentieus stuk is bijgekomen..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54121347
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef soylent het volgende:

[..]

Oh, daar staat die site vol mee. Vergeef me dat ik niet elke keer als TS weer iets post daar weer ga kijken wat er nu weer voor tendentieus stuk is bijgekomen..
www.sciencejapan.com is trouwens ook zo'n site.

Voor iemand met schizofrenie kan TS wel goed webdesignen.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:37:31 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54121716
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:27 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik kom relatief vaak de combinatie schizofrenie - techniek tegen. Tinoz had ook een heel uitgebreide site, en Jan Molendijk is ook continu bezig met sites, forums en chatrooms. Ik ben ooit admin geweest van een forum waar de hele techniek werd gedaan door een schizofrene jongen die een chip van de BBC in zijn hoofd had. Hij werkte soms wat slordig maar was absoluut een grote steun en toeverlaat. Ik denk ook dat het web een heel mooi platform kan zijn voor een schizofreen om zich te uiten, wat vaak fascinerend maar soms ook treurig leesmateriaal oplevert.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:52:57 #15
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54122279
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:31 schreef KonnieKipkehet volgende:
Daarnaast is het zo dat patienten met schizofrenie een grotere kans hebben op diabetes, zonder medicatie te gebruiken. Het hebben van de ziekte predisponeert tot diabetes.
Heb je daar een referentie voor, voor zover als mij bekend is bestaat er onduidelijkheid over wat schizofrenie nu werkelijk inhoud en worden er vrijwel geen testen uitgevoerd op patiënten die geen medicijnen slikken...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:56:25 #16
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54122359
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:47 schreef milagro het volgende:

ik probeer even wat... had Bilal B dit medicijn maar voorgeschreven gekregen, dan was hij ws te dik geweest om over die balie te springen...

Wat een bulshit is dit. De medicijnen maken hem juist tot wat hij is, of ten minste het geweldadige gedeelte. Dat geld natuurlijk niet voor iedereen, sommige mensen zijn van nature nu eenmaal agressiever aangelegd of hebben een nare/harde jeugde gehad etc.

Reeds in 1985 is in case reports een relatie gelegd tussen door antipsychotische medicijnen geïnduceerde akathisie en gewelddadige moord.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:00:48 #17
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54122498
"Zijn familie heeft de afgelopen zes weken drie keer contact gehad met de kliniek en verzocht om aanpassing van de dosering van zijn anti-psychotica."

De dosering was niet hoog genoeg volgens de familie, Bilal B. leed waarschijnlijk hevig door de nare effecten van de medicijnen op zijn lichaam en geest met daarnaast de inhumane vrijheidsontneming, zoals hij dat mogelijk zelf ervaren heeft.

Bij de politie draaide hij door. Stel je voor dat je totaal verward bent door wat je is aangedaan/overkomen en de politie een dreiging naar jou uit, als psychiatrisch patiënt zijnde, door te laten merken dat ze je weer kunnen laten afvoeren naar waar je thuishoort (en hij dan weet dat ze hem gaan injecteren met medicijnen en in een isoleercel opsluiten).....
pi_54122589
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:00 schreef ScienceJapan het volgende:
"Zijn familie heeft de afgelopen zes weken drie keer contact gehad met de kliniek en verzocht om aanpassing van de dosering van zijn anti-psychotica."

De dosering was niet hoog genoeg volgens de familie, Bilal B. leed waarschijnlijk hevig door de nare effecten van de medicijnen op zijn lichaam en geest met daarnaast de inhumane vrijheidsontneming, zoals hij dat mogelijk zelf ervaart heeft.
uhuh, want wat 'de familie' zegt, klopt... behalve als de familie om gedwongen opname vraagt en de psychiater op hun aanraden dus bij je binnen valt met 5 man en met een door de burgervader reeds getekend papiertje wappert en jij zonder enige inbreng opgesloten wordt... toch?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:10:40 #19
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54122794
"Bilal B. was ook betrokken bij plannen voor een aanslag op een Boeing van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al. Zijn naam en die van zijn jongere broer Abdullah komen voor in AIVD-dossiers, meldt actualiteitenprogramma Netwerk. Ook Samir A. was volgens de AIVD betrokken bij de plannen."

Ik kende het verhaal niet, dus mijn situatie schets slaat niet op de geplande aanval op de agenten van Bilal B...
pi_54122997
wat wil je nou, dat ze de Bilals van deze wereld niet gedwongen opsluiten, niet volstoppen met ' troep' , want doen ze dat wel, dan ga jij miepen over de dwang.

doen ze precies wat jij wil,en dat is ze niet volstoppen met troep, geen gedwongen opnames, dan begin je te miepen dat ze hadden moeten luisteren, niet naar de Bilals voor wie je eerst eigen inspraak wilde, maar naar de familie, en dus gewoon de dosis hadden moeten verhogen, tegen de wil van de Bilals van deze wereld in ..

'ze' kunnen dus niet winnen zo, hè..

hoe dan ook, weltrusten, met of zonder medicatie.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:49:04 #21
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_54123988
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:17 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

[..]

tis alleen jammer dat het verhaal dan weer niet klopt, het haalt een paar verschillende wetten/maatregelen door elkaar heen (heb het net een half uurtje geleden geleerd...)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:52:35 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54124104
psychiatrie.nu is geen bron...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54131588
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:25:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:07:05 #24
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54131701
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:16 schreef milagro het volgende:
wat wil je nou, dat ze de Bilals van deze wereld niet gedwongen opsluiten, niet volstoppen met ' troep' , want doen ze dat wel, dan ga jij miepen over de dwang.

doen ze precies wat jij wil,en dat is ze niet volstoppen met troep, geen gedwongen opnames, dan begin je te miepen dat ze hadden moeten luisteren, niet naar de Bilals voor wie je eerst eigen inspraak wilde, maar naar de familie, en dus gewoon de dosis hadden moeten verhogen, tegen de wil van de Bilals van deze wereld in ..

'ze' kunnen dus niet winnen zo, hè..

hoe dan ook, weltrusten, met of zonder medicatie.
Ik vind niet dat je mensen zoals Bilal B. met rust moet laten, in het geval van Bilal B. is het duidelijk dat hij plannen had om een terroristische aanslag te plegen. Hij was een (aankomend) crimineel die veel mensen letsel had kunnen toebrengen door criminele daden.

Zeer veel mensen die gevangen zitten in psychiatrische inrichtingen zijn helemaal niet op die manier gevaarlijk en hebben vaak goede bedoelingen. Bijvoorbeeld een jonge moeder van 27 jaar die is verlaten door haar man en verward raakt door de situatie en gedwongen wordt opgenomen en dan door de plaatsing in een isoleercel en confrontatie met de dreiging van injecties met geestveranderende medicijnen "doordraait" en hysterisch wordt......

Wat betreft de medicijnen, reeds in 1985 is in case reports een relatie gelegd tussen door antipsychotische medicijnen geïnduceerde akathisie en gewelddadige moord.

Je wil mensen zoals Bilal dus niet aan de antipsychotische medicijnen helpen omdat je dan het risico op een gewelddadige moord vergroot.....
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:16:38 #25
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54131898
quote:
Wat een onzin ... Bij overgewicht en risico's op diabetes en hart-en vaatziektes kan er altijd voor gekozen worden een ander AP te kiezen. Daarbij is de levensstijl van patienten met schizofrenie en bipolaire 1 stoornissen ronduit slecht te noemen.
In 1995 is reeds wetenschappelijk bewezen dat medicijnen zoals Zyprexa de "kwaliteit van leven" van patiënten op de lange termijn, globaal bezien, verslechterd.

In 1998 hebben wetenschappers aangetoond dat de behandeling met twee of meer verschillende soorten antipsychotische medicijnen het risico op vroege dood verhoogt. Je wil een patiënt dus niet laten wisselen van antipsychoticum en indien je de wetenschap zou respecteren zou je mensen nimmer met antipsychotische middelen behandelen, of er ten minste zeer voorzichtig mee omgaan.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:21:35 #26
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54132004
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:27 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Waar maak jij precies uit op dat ik schizofrenie heb? Ben je (student) psychiater?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:29:43 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54132202
Reeds in 1983 werd wetenschappelijk bewezen dat het zomaar oplepelen van meningen zonder enige bronvermelding een vrij kansloze bezigheid is.

In 1991 hebben wetenschappers vervolgens aangetoond dat het cherrypicken van ongecontroleerde studies nog geen wetenschap maakt.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:34:53 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54136200
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:16 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

In 1995 is reeds wetenschappelijk bewezen dat medicijnen zoals Zyprexa de "kwaliteit van leven" van patiënten op de lange termijn, globaal bezien, verslechterd.

In 1998 hebben wetenschappers aangetoond dat de behandeling met twee of meer verschillende soorten antipsychotische medicijnen het risico op vroege dood verhoogt. Je wil een patiënt dus niet laten wisselen van antipsychoticum en indien je de wetenschap zou respecteren zou je mensen nimmer met antipsychotische middelen behandelen, of er ten minste zeer voorzichtig mee omgaan.
blatante onzin trouwens
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:50:05 #29
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54136583
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:34 schreef Re het volgende:

[..]

blatante onzin trouwens
De "onzin" is afkomstig uit een wetenschappelijk rapport van Bob Whitaker. Bob Whitaker is auteur van het welbekende boek "Mad in America: Valse Wetenschap, Valse Medicijnen en de voortdurende inhumane behandelingen van mensen met psychische problemen". Hij heeft meerdere belangrijke awards gewonnen waaronder de George Polk Award voor Medisch Schrijven, de 'National Association for Science Writers' Award voor beste Magazine artikel (gepubliceerd in Fortune). In 1988, was hij mede-auteur van een serie over psychiatrisch onderzoek voor de Boston Globe welke een finalist was in de Pulitzer Award voor publieke diensten. Voordat hij zijn boek "Mad in America" schreef, was hij mede-oprichter van een publiceer bedrijf genaamd CenterWatch, dat de ontwikkeling van psychiatrische medicatie dekte. Hij heeft tevens voordat hij zijn boek schreef als directeur gewerkt voor publicaties op Harvard Medical School en was medisch publicist/schrijver voor de Albany Times Union krant, in Albany New York, voor meerdere jaren.

http://www.psychiatrie.nu(...)ische-medicatie.html
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:30:03 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54144498
atypicals waren toen nog niet eens op de markt
pi_54144568
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:21 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Waar maak jij precies uit op dat ik schizofrenie heb? Ben je (student) psychiater?
Je enorme koppigheid en weerstand tot inzicht.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:34:33 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54144595
en je hebt al vaker met die subjectieve bron lopen strooien en met diezelfde Whitaker die welgeteld 1 publicatie heeft in peer-reviewed journals.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:00:37 #33
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54162533
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:30 schreef Re het volgende:
atypicals waren toen nog niet eens op de markt
Dat zegt niet alles, de FDA heeft onlangs een waarschuwing uitgegeven dat Atypische antipsychotica niet minder schadelijk hoeven zijn als traditionele antipsychotica: http://www.fda.gov/cder/drug/advisory/antipsychotics.htm
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:03:24 #34
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54162572
"Because the increase in mortality was seen with atypical antipsychotic medications in all three chemical classes, the Agency has concluded that the deadly effect is probably related to the common pharmacologic effects of all atypical antipsychotic medications, including those that have not been systematically studied."
pi_54171449
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:34 schreef Re het volgende:
en je hebt al vaker met die subjectieve bron lopen strooien en met diezelfde Whitaker die welgeteld 1 publicatie heeft in peer-reviewed journals.
Wellicht dat dit in orthomoleculaire geneeskundige kringen als een respectabel referent geldt.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:30:29 #36
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54206343
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 23:10 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Wellicht dat dit in orthomoleculaire geneeskundige kringen als een respectabel referent geldt.
Als je vind dat je daarmee alle genoemde feiten afdoende hebt afgedaan dan is er in mijn opinie iets goed mis met je...

Vanwaar die drang om mensen met geestveranderende, bewezen schadelijke en potentiëel dodelijke medicijnen te blijven behandelen die ze zieker maakt dan ze al zijn en bovenal "chronisch" ziek maakt zodat ze de medicijnen de rest van hun leven moeten blijven slikken?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:47:01 #37
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54206677
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:37 schreef soylent het volgende:

[..]

Ik kom relatief vaak de combinatie schizofrenie - techniek tegen. Tinoz had ook een heel uitgebreide site, en Jan Molendijk is ook continu bezig met sites, forums en chatrooms. Ik ben ooit admin geweest van een forum waar de hele techniek werd gedaan door een schizofrene jongen die een chip van de BBC in zijn hoofd had. Hij werkte soms wat slordig maar was absoluut een grote steun en toeverlaat. Ik denk ook dat het web een heel mooi platform kan zijn voor een schizofreen om zich te uiten, wat vaak fascinerend maar soms ook treurig leesmateriaal oplevert.
Ik vind dit soort uitlatingen racistisch overkomen, je verhevent jezelf hiermee boven een ander en plaatst hem of haar in een negatief hokje...

Je suggereerd dat http://www.sciencejapan.com/ door een schizofreen persoon is gemaakt, een van "het soort" je vaker tegenkomt op het internet waardoor het bij voorbaat niet betrouwbaar is.

In mijn opinie heet zulk gedrag racisme.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:46:46 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54208262
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:03 schreef ScienceJapan het volgende:
"Because the increase in mortality was seen with atypical antipsychotic medications in all three chemical classes, the Agency has concluded that the deadly effect is probably related to the common pharmacologic effects of all atypical antipsychotic medications, including those that have not been systematically studied.
zet er dan wel bij dat dat in bejaarden met een ver gevorderde vorm van dementie met zware gedragsproblemen is. Wat op zich niet vreemd is want van een psychotisch kasplantje worden ze ineens weer actief participerende mensen. Je selectieve quotes zijn stuitend.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:05:28 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54208767
ach ja. zolang het middel maar beter blijft dan de kwaal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:55:56 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54211295
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 19:47 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Ik vind dit soort uitlatingen racistisch overkomen, je verhevent jezelf hiermee boven een ander en plaatst hem of haar in een negatief hokje...

Je suggereerd dat http://www.sciencejapan.com/ door een schizofreen persoon is gemaakt, een van "het soort" je vaker tegenkomt op het internet waardoor het bij voorbaat niet betrouwbaar is.

In mijn opinie heet zulk gedrag racisme.
Het past niet in de gangbare definitie van racisme. Maar dat ik veel schizofrenen tegenkom met een website, wil nog niet zeggen dat iedereen met een website dat is.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:06:12 #41
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54212905
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:05 schreef zoalshetis het volgende:
ach ja. zolang het middel maar beter blijft dan de kwaal.
Dat is juist het probleem, het middel is veel erger dan de kwaal. Je geloof dat psychiatrische antipsychotische medicatie goed werkt is een misvatting die je is geïnternaliseerd door de psychiatrie. De medicijnen maken de persoon die een psychose ervaart juist vele malen psychotischer en beperken gelijktijdig bepaalde delen in de hersenen waardoor bepaalde negatieve effecten die kunnen voortvloeien uit een psychose, zoals agressiviteit en onrust etc. onderdrukt worden. Wanneer zo iemand stopt met de medicatie ervaart hij of zij vaak een zeer heftige terugval omdat de medcijnen een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia veroorzaken dat verband houdt met een grotere heftigheid van zowel negatieve als positieve symptomen. M.a.w. de veranderingen in de hersenen die door medicijnen wordt veroorzaakt hangt samen met een verslechtering van precies die symptomen (psychose) die de medicijnen zouden moeten verlichten.

De medicatie is in geen geval nodig, wanneer iemand die een psychose ervaart in zijn of haar waarde gelaten zou worden tenzij hij of zij criminele daden begaat, dan zal iemand vaak (eventueel met psychologische hulp) weer snel volledig kunnen herstellen.

http://www.psychiatrie.nu(...)rt-b­-­whitaker.html

http://www.psychiatrie.nu(...)a-zijn-dodelijk.html
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:10:33 #42
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54212988
Ze maken mensen in feite chronisch ziek, en helaas vaak vele malen zieker dan ze voordat ze de medicijnen tot zich namen al waren. Wanneer ze stoppen met het nemen van de medicijnen komen de negatieve effecten veel harder terug waardoor de patiënt als het ware verslaafd wordt gemaakt aan de medicijnen.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:11:49 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54213018
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:06 schreef ScienceJapan het volgende:

gelezen.
ik heb van heel dichtbij te maken met een persoon dat psychotische aanvallen kan krijgen, maar niet volledig schizofreen is.

zolang hij medicijnen neemt. risperdal in dit geval, is hij een stuk gelukkiger dan zonder. ook aan risperdal zitten bijwerkingen.

wat wil je liever? chaos, pijn en woede die vaak zelfmoord tot gevolg heeft als ze niet slikken.
of iemand die dikker wordt en met gezond eten en goede begeleiding een diabetes kan voorkomen?
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:14:52 #44
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213082
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 22:55 schreef soylent het volgende:

[..]

Het past niet in de gangbare definitie van racisme. Maar dat ik veel schizofrenen tegenkom met een website, wil nog niet zeggen dat iedereen met een website dat is.
Ben je een (student) psychiater? Zo nee, op welke wijze kun jij mensen als schizofreen classificeren?
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:17:14 #45
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213131
Stel je voor dat je je prettiger voelt door harddrugs te gebruiken, je voelt je er beter door dus vind je op de korte termijn dat je er gelukkiger door wordt. Kijk je op de lange termijn dan kan het gebruik van harddrugs je juist erg ongelukkig maken als je lichamelijk tenondergaat, te vroeg sterft of zeer nare en pijnlijke ziekten ontwikkeld.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:19:25 #46
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213166
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb van heel dichtbij te maken met een persoon dat psychotische aanvallen kan krijgen, maar niet volledig schizofreen is.

zolang hij medicijnen neemt. risperdal in dit geval, is hij een stuk gelukkiger dan zonder. ook aan risperdal zitten bijwerkingen.

wat wil je liever? chaos, pijn en woede die vaak zelfmoord tot gevolg heeft als ze niet slikken.
of iemand die dikker wordt en met gezond eten en goede begeleiding een diabetes kan voorkomen?
Op de lange termijn zal de kwaliteit van leven van de persoon achteruitgaan, het werkelijke probleem dat ervoor zorgt dat de persoon zich onwel voelt in bepaalde situaties of perioden wordt niet opgelost met de medicijnen maar juist verslechterd op de lange termijn...
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:22:00 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54213212
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:17 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Op de lange termijn zal de kwaliteit van leven van de persoon achteruitgaan, het werkelijke probleem dat ervoor zorgt dat de persoon zich onwel voelt in bepaalde situaties of perioden wordt niet opgelost met de medicijnen maar juist verslechterd op de lange termijn...
ja wat wil je dan? de medische wereld staat aan het begin van het genezen van dit soort hersenziektes.

het nadeel is dus dat nu nog niet heel gericht een geneesmiddel bestaat voor psychoses. maar dat is er voor kanker evenmin.

zit die tijd uit en hoop op wondermiddelen die zieke mensen kunnen fixen.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:32:14 #48
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213429
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja wat wil je dan? de medische wereld staat aan het begin van het genezen van dit soort hersenziektes.

het nadeel is dus dat nu nog niet heel gericht een geneesmiddel bestaat voor psychoses. maar dat is er voor kanker evenmin.

zit die tijd uit en hoop op wondermiddelen die zieke mensen kunnen fixen.
.... ik vind het zo jammer dat mensen uit de psychiatrische wereld dusdanig kortzichtig/begriploos kunnen zijn. Er bestaat geen enkel bewijs voor het bestaan voor geen van alle officiële psychiatrische stoornissen en ik hoop dat je begrijpt dat de miljoenen miljarden (?) die gedurende de afgelopen 50 jaar geïnvesteerd zijn door psychiatrische organisaties en de farmaceutische industrie om dat bewijs te verkrijgen het bewijs levert dat er geen "hersenziekten" als oorzaak voor psychiatrische stoornissen bestaat.

Hoogleraar psychiatrie Joseph Glenmullen zei daar onlangs het volgende over:
quote:
We hebben tot op de dag van vandaag nog geen enkel bewijs voor ofwel de oorzaak of de fysiologie voor geen van elke psychiatrische diagnose.

Elk geval waarin een "hersenstoornis" gevonden zou zijn, bleek vals te zijn. Geen enkele claim voor genen die bepaalde psychiatrische condities zouden veroorzaken heeft de tands des tijd doorstaan. Ondanks de populaire valselijke propaganda.
Psychische problemen worden vaak veroorzaakt door omliggende factoren zoals een "opzichzelfstaande" hersenziekte, te weinig inname van bepaalde noodzakelijke voedingsstoffen etc. etc.

Emeritus-hoogleraar biologie en wijsbegeerte Wim J. van der Steen doet onderzoek naar de wetenschappelijke onvolledigheid binnen de psychiatrie en hij stelt het volgende:

1.De psychiatrie geeft te weinig aandacht aan voeding. Tekorten aan omega-3 vetzuren (gemakkelijk te verhelpen) zijn een van de oorzaken van psychiatrische stoornissen. Toonaangevende onderzoeksgroepen hebben met de vetzuren goede resultaten bereikt.
2. Niet ontdekte chronische infecties (Toxoplasma, Herpes) spelen soms een rol bij het ontstaan van de stoornissen.
3. Afwijkingen in biologische (circadiane) ritmes kunnen de stoornissen bevorderen. Slapeloosheid houdt de afwijkingen in stand. Daarbij speelt licht een belangrijke rol. Gebruik ‘s nachts rood licht! Blauw licht (en dus wit licht) breekt melatonine, het ritmiekhormoon, af, rood licht niet.
4. De stelling dat psychiatrische stoornisen voor een deel erfelijk zijn is wetenschappelijk dubieus.

Meer informatie vind je op het volgende adres http://www.psychiatrie.nu(...)-beeld-gebracht.html
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:35:52 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54213498
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:32 schreef ScienceJapan het volgende:
het probleem met mensen die hersenziek zijn is nogmaals dat er geen goede cure voor bestaat, maar gelukkig zijn ze op de erasmus erg ver. misschien komt nederland wel als eerste met een hersenpilletje uit. ik hoop het voor de persoon die ik ken. en ja. schizofrenie is aan te tonen in de scan. of wist je dat niet?
pi_54213534
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:32 schreef ScienceJapan het volgende:

Emeritus-hoogleraar biologie en wijsbegeerte Wim J. van der Steen doet onderzoek naar de wetenschappelijke onvolledigheid binnen de psychiatrie en hij stelt het volgende:
Die beste man is emeritus-hoogleraar in biologie en wijsbegeerte en dus emeritus én niet werkzaam in de psychiatrie. Dan kan hij nog wel hoogleraar zijn, maar van huidig onderzoek weet hij weinig af.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:39:21 #51
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213557
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het probleem met mensen die hersenziek zijn is nogmaals dat er geen goede cure voor bestaat, maar gelukkig zijn ze op de erasmus erg ver. misschien komt nederland wel als eerste met een hersenpilletje uit. ik hoop het voor de persoon die ik ken. en ja. schizofrenie is aan te tonen in de scan. of wist je dat niet?
Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.

Is "Schizofrenie" geproduceerd door, of veroorzaakt het zieke/defectieve hersenen?

Wat anders zou men kunnen concluderen indien men de volgende misleidende valse propaganda zou lezen. In de realiteit is het simpelweg een klassiek voorbeeld van misleidende psychiatrische propaganda waarin Schizofrenie wordt gepresenteerd als zijnde een hersenziekte/defect.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:42:24 #52
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213604
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Die beste man is emeritus-hoogleraar in biologie en wijsbegeerte en dus emeritus én niet werkzaam in de psychiatrie. Dan kan hij nog wel hoogleraar zijn, maar van huidig onderzoek weet hij weinig af.
Mogelijk heeft hij zich persoonlijk toegelegd op een onderzoek? Daardoor kan hij juist op bepaalde gebieden extra veel kennis vergaren door de tijd die hij beschikbaar heeft.
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2007 @ 01:16:52 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54214371
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:47 schreef milagro het volgende:

Veel criminele Marokkanen licht verstandelijk gehandicapt is ook een storing in je hoofd dus dit was een inkoppertje.
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:06:11 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54219735
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.

Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:08:15 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54219777
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:39 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotes ....

Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund , oh, vast wel
pi_54229032
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund , oh, vast wel
Misschien staat er nog een linkje op voor een goed persoonlijkheidsonderzoek.
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:16:51 #57
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54236831
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.

Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:

Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...

Indien ik geen wetenschappelijke ondergrond zou bezitten over het feit dat het aannemelijk is dat schizofrenie geen hersenziekte is dan nog zou ik kunnen begrijpen hoe mensen door bepaalde omstandigheden bepaalde problemen kunnen ervaren en het (heel erg) moeilijk kunnen hebben.

Hoeveel decenniums wil je nog blijven hopen dat de psychiatrie haar belofte van 50 jaar geleden waar gaat maken? Voel je jezelf niet steeds belachelijker worden naarmate meer tijd verstrekt? Of houd je jezelf dwangmatig vast aan het (in mijn opinie onzinnige en vaak barbaarse) ideaalbeeld van de psychiatrie die je is geïnternaliseerd door psychiatrische literatuur?
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:20:25 #58
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54236854
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

Ja, jij hebt er klaarblijkelijk verstand van.... Een psychiater zou jou in mijn geval paranoïa noemen en vertellen dat je aan wanen lijdt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:25:18 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54236882
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 02:16 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

[..]

Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...

Indien ik geen wetenschappelijke ondergrond zou bezitten over het feit dat het aannemelijk is dat schizofrenie geen hersenziekte is dan nog zou ik kunnen begrijpen hoe mensen door bepaalde omstandigheden bepaalde problemen kunnen ervaren en het (heel erg) moeilijk kunnen hebben.

Hoeveel decenniums wil je nog blijven hopen dat de psychiatrie haar belofte van 50 jaar geleden waar gaat maken? Voel je jezelf niet steeds belachelijker worden naarmate meer tijd verstrekt? Of houd je jezelf dwangmatig vast aan het (in mijn opinie onzinnige en vaak barbaarse) ideaalbeeld van de psychiatrie die je is geïnternaliseerd door psychiatrische literatuur?
ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijf

ik weet heus wel dat je als psychiatrisch patient teleurgesteld kan worden in de psychiatrie, ze hebben je immers niet adequaat kunnen helpen en het is inderdaad zonde dat je tot de groep farmacologische non-responders behoort, maar daar zijn gelukkig voor jou alternatieven voor.

Maar vertel, waar bestaat jouw wetenschappelijke ondergrond uit?
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:10:32 #60
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54247188
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 02:25 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijf

ik weet heus wel dat je als psychiatrisch patient teleurgesteld kan worden in de psychiatrie, ze hebben je immers niet adequaat kunnen helpen en het is inderdaad zonde dat je tot de groep farmacologische non-responders behoort, maar daar zijn gelukkig voor jou alternatieven voor.

Maar vertel, waar bestaat jouw wetenschappelijke ondergrond uit?
Ik neem aan dat je niet al te dom bent, zo niet dan wil ik je adviseren om mijn eerdere berichten en referenties eens door te lezen.

Iig. om weer terug te komen op het onderwerp van deze topic, psychiatrische mediciatie zorgt ervoor dat patiënten op de lange termijn chronisch ziek en daardoor verslaafd worden aan de mediciatie en dat de kwaliteit van leven van patiënten die antipsychotische medicatie gebruiken vele malen slechter is op termijn, althans globaal bezien, dan wanneer zij helemaal geen antipsychotische middelen tot zich zouden hebben gekregen.
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:26:06 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54247449
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:10 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet al te dom bent, zo niet dan wil ik je adviseren om mijn eerdere berichten en referenties eens door te lezen.

Iig. om weer terug te komen op het onderwerp van deze topic, psychiatrische mediciatie zorgt ervoor dat patiënten op de lange termijn chronisch ziek en daardoor verslaafd worden aan de mediciatie en dat de kwaliteit van leven van patiënten die antipsychotische medicatie gebruiken vele malen slechter is op termijn, althans globaal bezien, dan wanneer zij helemaal geen antipsychotische middelen tot zich zouden hebben gekregen.
ik ben inderdaad niet dom en heb die referenties gelezen, net zoals ongeveer 5,000 wetenschappijke artikelen die het tegendeel bewijzen, ik heb er zelf ongeveer 150 geschreven over de laatste 5 jaar.

Maar goed, dat soort argumentatie gaat er toch niet in bij je. Lees eens wat buiten je beperkte subjectieve kader en zoek op QoL, GAF, SF-36 en schizofrenie etc.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:41:06 #62
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54258935
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:26 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben inderdaad niet dom en heb die referenties gelezen, net zoals ongeveer 5,000 wetenschappijke artikelen die het tegendeel bewijzen, ik heb er zelf ongeveer 150 geschreven over de laatste 5 jaar.

Maar goed, dat soort argumentatie gaat er toch niet in bij je. Lees eens wat buiten je beperkte subjectieve kader en zoek op QoL, GAF, SF-36 en schizofrenie etc.
Je doet wel erg boude uitspraken voor iemand die "wetenschappelijke" psychiatrische artikelen schrijft...
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:57:49 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54261140
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:41 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Je doet wel erg boude uitspraken voor iemand die "wetenschappelijke" psychiatrische artikelen schrijft...
nee jij komt met solide bewijzen wilde je zeggen? en de aanhalingstekens kunnen wel weg...
pi_54262264
Ik heb ze ook 4 dagen ingenomen, ben er mee gestopt toen ik 12 uur later wakker werd op de bank met de TV nog aan en een (intussen) leeg glas drinken nog in m'n hand...

Neem wel een half diazepammetje of melatonine als ik echt niet kan slapen in het vervolg, dan voelt het tenminste niet alsof ik uit een coma ontwaak
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:34:43 #65
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54264539
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:57 schreef Re het volgende:

[..]

nee jij komt met solide bewijzen wilde je zeggen? en de aanhalingstekens kunnen wel weg...
Wel, indien de Food en Drug administration van Amerika publiekelijk een grote waarschuwing uit voor de schadelijkheid van atypische antipsychotische medicatie dan neem ik aan dat het wel ernstig is en als er tevens veel bewijs bestaat dat de medicijnen ook bij vermeend schizofrene mensen en mensen die een psychose hebben (ervaren) veel schade aanricht en zorgt voor een verslechtering van hun problemen dan lijkt het mij duidelijk dat er iets goed mis is met de veronderstelde "wetenschap" genaamd psychiatrie.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:37:25 #66
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54264582
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:04 schreef Rexonium het volgende:
Ik heb ze ook 4 dagen ingenomen, ben er mee gestopt toen ik 12 uur later wakker werd op de bank met de TV nog aan en een (intussen) leeg glas drinken nog in m'n hand...

Neem wel een half diazepammetje of melatonine als ik echt niet kan slapen in het vervolg, dan voelt het tenminste niet alsof ik uit een coma ontwaak
Het woord zegt het in feite al: antipsycho(ticum), je denken wordt bemoeilijkt en beperkt/geblokkeerd. Voor mensen die dat niet willen kan het erg traumatiserend en naar zijn.

Wanneer mensen dit soort medicijnen onder dwang geïnjecteerd krijgen kan het een ware marteling voor ze zijn, je geest wordt n.l. veranderd terwijl je dat niet wil. Je wordt in feite geestelijk verminkt.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:53:04 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54264858
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:34 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Wel, indien de Food en Drug administration van Amerika publiekelijk een grote waarschuwing uit voor de schadelijkheid van atypische antipsychotische medicatie dan neem ik aan dat het wel ernstig is en als er tevens veel bewijs bestaat dat de medicijnen ook bij vermeend schizofrene mensen en mensen die een psychose hebben (ervaren) veel schade aanricht en zorgt voor een verslechtering van hun problemen dan lijkt het mij duidelijk dat er iets goed mis is met de veronderstelde "wetenschap" genaamd psychiatrie.
het gaat om gewichtstoename wat geen ene drol te maken heeft met de effectiviteit van het medicijn, verder als blijkt dat je last hebt van gewichtstoename je kan besluiten om te stoppen met APs en je daarna weer terug gaat op je oude nivo qua gewicht

weet je dat je van chemokuren zo verschrikkelijk kan gaan kotsen dat je zelfs perforaties van je slokdarm kan krijgen..... oncologie is toch zo'n intens slechte wetenschap huh
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:54:36 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54264886
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:37 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Het woord zegt het in feite al: antipsycho(ticum), je denken wordt bemoeilijkt en beperkt/geblokkeerd. Voor mensen die dat niet willen kan het erg traumatiserend en naar zijn.

Wanneer mensen dit soort medicijnen onder dwang geïnjecteerd krijgen kan het een ware marteling voor ze zijn, je geest wordt n.l. veranderd terwijl je dat niet wil. Je wordt in feite geestelijk verminkt.
gelukkig is de geestelijke verminking die schizofrenie heet het walhalla
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:43:31 #69
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54281033
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:53 schreef Re het volgende:

[..]

het gaat om gewichtstoename wat geen ene drol te maken heeft met de effectiviteit van het medicijn, verder als blijkt dat je last hebt van gewichtstoename je kan besluiten om te stoppen met APs en je daarna weer terug gaat op je oude nivo qua gewicht

weet je dat je van chemokuren zo verschrikkelijk kan gaan kotsen dat je zelfs perforaties van je slokdarm kan krijgen..... oncologie is toch zo'n intens slechte wetenschap huh
Ik vind het belachelijk dat veel psychiaters en andere mensen die de psychiatrie willen beschermen altijd psychiatrische medicijnen vergelijken met bijvoorbeeld chemotherapie ter behandeling van kanker of andere zeer ernstige ziekten. Ze leggen daarmee een directe link tussen een van de meest dodelijke ziekten en psychische problemen onder de noemer schizofrenie....

Bij kanker ga je dood als je niet behandeld wordt, indien je schizofrenie hebt wordt je beter indien je niet met medicijnen wordt behandeld.......

En indien je wel medicijnen krijgt wordt je chronisch ziek en moet je de rest van je leven medicijnen blijven slikken!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:48:51 #70
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54281129
Het gaat niet alleen om gewichtstoename, je tracht de informatie te beperken tot de waarschuwing die is afgegeven door de producent Lilly.

De waarschuwing van de FDA is vele malen ernstiger en stelt o.a. dat het medicijn dodelijk is of de dood in de hand werkt.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:56:56 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54281273
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:43 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk dat veel psychiaters en andere mensen die de psychiatrie willen beschermen altijd psychiatrische medicijnen vergelijken met bijvoorbeeld chemotherapie ter behandeling van kanker of andere zeer ernstige ziekten. Ze leggen daarmee een directe link tussen een van de meest dodelijke ziekten en psychische problemen onder de noemer schizofrenie....

Bij kanker ga je dood als je niet behandeld wordt, indien je schizofrenie hebt wordt je beter indien je niet met medicijnen wordt behandeld.......

En indien je wel medicijnen krijgt wordt je chronisch ziek en moet je de rest van je leven medicijnen blijven slikken!
objectief gezien zijn bijwerkingen bijwerkingen ongeacht de ziekte en bijwerkingen zijn helaas sterk verbonden met farmacologische ingrepen, je kan zelfs zo stellen dat omdat er bijwerkingen zijn een medicijn werkt. Dus je aanname dat er een directe link zou bestaan als deze argumentatie wordt gebruikt is een losse flodder van jouw kant en een verkeerde aanname ter verdediging van je eigen utopie.

en schizofrenie is dan misschien niet direct dodelijk (alhoewel kijk naar het aantal zelfmoorden, fatale verslavingen etc.)maar wel schadelijk voor jezelf en je omgeving, laat mij een studie zien die dat tegendeel bewijst en kom niet aan met je ene artikeltje in medical hypotheses van meneer Whitaker, want dat is slechts een hypothese die door niemand verder wordt onderschreven.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:00:22 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54281337
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:48 schreef ScienceJapan het volgende:
Het gaat niet alleen om gewichtstoename, je tracht de informatie te beperken tot de waarschuwing die is afgegeven door de producent Lilly.

De waarschuwing van de FDA is vele malen ernstiger en stelt o.a. dat het medicijn dodelijk is of de dood in de hand werkt.
joh, die info heb ik hierboven al gegeven, tenzij je een demente psychotische bejaarde bent heb je niets te vrezen, en dan nog is de kans zo klein (1% ongeveer) dat je eerder dood gaat aan ouderdom (99%).
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:11:40 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_54282782
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:11 schreef Drugshond het volgende:
[NWS] -> [R&P]
thanks.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:39:31 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54282923
BNW had ook gekund
pi_54306070
Van Zyprexa zelf word je niet dik, maar van Zyprexa krijg je meer eetlust waardoor sommige mensen dikker worden.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:34:58 #77
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54306076
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:56 schreef Re het volgende:

[..]

objectief gezien zijn bijwerkingen bijwerkingen ongeacht de ziekte en bijwerkingen zijn helaas sterk verbonden met farmacologische ingrepen, je kan zelfs zo stellen dat omdat er bijwerkingen zijn een medicijn werkt. Dus je aanname dat er een directe link zou bestaan als deze argumentatie wordt gebruikt is een losse flodder van jouw kant en een verkeerde aanname ter verdediging van je eigen utopie.
Ja, indien je oogkleppen opzet en puur en alleen naar het fenomeen "bijwerkingen" kijkt dan vind je het overal terug, ook bij de behandeling voor lichamelijke ziekten.

Desondanks blijft het een feit dat ziekten zoals kanker dodelijk zijn en psychische problemen onder de noemer schizofrenie etc. niet.

De medicijnen zijn in dit geval dodelijk.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:40:02 #78
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54306175
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:56 schreef Re het volgende:

[..]

en schizofrenie is dan misschien niet direct dodelijk (alhoewel kijk naar het aantal zelfmoorden, fatale verslavingen etc.)maar wel schadelijk voor jezelf en je omgeving, laat mij een studie zien die dat tegendeel bewijst en kom niet aan met je ene artikeltje in medical hypotheses van meneer Whitaker, want dat is slechts een hypothese die door niemand verder wordt onderschreven.
Het is alom bewezen dat psychiatrische medicijnen dodelijk zijn, voor meer zelfmoord zorgen en het risico op geweldadige moord vergroten.

Het is een feit dat we het hebben over mensen waarvan een (relatief groot) deel mogelijk zelfmoord kan plegen, geweldadige moorden kan begaan etc.

Desondanks is er voldoende wetenschappelijk bewijs voorhanden dat de medicijnen het probleem verergeren.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:43:22 #79
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54306224
Mijn mening is en blijft dat eenieder die niets misdaan heeft in zijn of haar waarde moet worden gelaten en zijn of haar vrijheid en respect verdiend.

We hebben het niet over geestelijk gehandicapte of criminele mensen maar over mensen die door omstandigheden zoals o.a. onvolledige voeding, omgeving waar ze zich niet goed in voelen etc. psychische problemen ervaren.

Mensen die hulp zoeken dienen daarin voorzien te worden en ik vind dat wanneer zij geestveranderende medicijnen (drugs) prefereren dat dat wel toegestaan zou moeten/mogen zijn. Mensen die dat niet willen om welke reden dan ook dienen ook in hun waarde gelaten te worden, ten behoeve van ons allemaal.
  vrijdag 2 november 2007 @ 08:02:44 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54308416
tijd om die kapotte grammofoonplaat eens weg te flikkeren...
pi_54322951
Ook goed om psychotische mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:27:00 #82
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54328952
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:25 schreef KonnieKipke het volgende:
Ook goed om psychotische mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
Ook goed om "normale" mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:28:33 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54328993
of kruisbogen die op straat lopen
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:34:50 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54329184
quote:
Op donderdag 1 november 2007 21:40 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Het is alom bewezen dat psychiatrische medicijnen dodelijk zijn, voor meer zelfmoord zorgen en het risico op geweldadige moord vergroten.
het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.

slik het maar.
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:57:28 #85
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54336903
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 23:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.

slik het maar.
Hoe kom jij aan die informatie? Dat wat je zegt is niet waar en wordt door de psychiatrie vals gepropageerd in de media.

Ik heb dit reeds eerder in het topic aangehaald maar bij deze opnieuw, psychiatrische antipsychotica zijn veel erger dan de kwaal. De veronderstelling dat psychiatrische antipsychotische medicatie goed werkt is een misvatting die je is geïnternaliseerd door de psychiatrie middels valse propaganda in de media. De medicijnen maken de patiënt (vele malen) psychotisch(er) en beperken gelijktijdig bepaalde delen in de hersenen waardoor bepaalde negatieve effecten die kunnen voortvloeien uit een psychose, zoals onrust en agressiviteit etc. onderdrukt worden. Wanneer zo iemand stopt met de medicatie ervaart hij of zij vaak een zeer heftige terugval omdat de medcijnen een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia veroorzaken dat verband houdt met een grotere heftigheid van zowel negatieve als positieve symptomen. M.a.w. de veranderingen in de hersenen die door medicijnen wordt veroorzaakt hangt samen met een verslechtering van precies die symptomen (psychose) die de medicijnen zouden moeten verlichten.

De patiënt wordt door de medicijnen vele malen psychotischer dan dat hij of zij al was of wordt psychotisch gemaakt indien hij of zij dat nog niet was.

Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat patiënten die medicatie gebruiken nooit volledig zullen herstellen en chronisch ziek worden in tegenstelling tot (schizofrene) patiënten die geen medicatie gebruiken. Daarbij wordt de "kwaliteit van leven" voor patiënten die antipsychotica gebruiken op termijn steeds slechter en zorgt de medicatie voor lichamelijke aandoeningen (ziekten) wat bijwerkingen wordt genoemd. Bepaalde bijwerkingen zijn dodelijk en antipsychotische medicijnen zorgen in vrijwel alle gevallen voor een vroege dood.
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:33:09 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54337556
ja hoi... bestaan psychiatrische ziektes nou of niet... uit bovenstande zeg je blijkbaar van wel

kom eens met een solide bron voor de atrofie en vergroting van de basale ganglia.

en als je aan de ene kant zit te verklaren dat antipsychotica patienten psychotischer maken maar dat als ze stoppen een terugval krijgen zit je jezelf onderuit te halen...

maar goed grammofoonplaat of betonnen plaat... een pot nat
pi_54337847
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:

Psychotische afweer mijn waarde
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:10:07 #88
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54338342
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:
ja hoi... bestaan psychiatrische ziektes nou of niet... uit bovenstande zeg je blijkbaar van wel

kom eens met een solide bron voor de atrofie en vergroting van de basale ganglia.

en als je aan de ene kant zit te verklaren dat antipsychotica patienten psychotischer maken maar dat als ze stoppen een terugval krijgen zit je jezelf onderuit te halen...

..... ik begrijp niet wat de reden is dat je de informatie blijft ontkennen wat zou kunnen betekenen dat je zelf geen verstand hebt van de materie ofwel (moedwillig) vast wil blijven houden aan een waanbeeld....

Iig. het werkt als volgt: wanneer een patiënt antipsychotische medicatie neemt dan maakt die medicatie hem of haar (extra) psychotisch maar het zorgt tergelijkertijd dat bepaalde delen in de hersenen beperkt worden zodat bepaalde negatieve symptomen die kunnen voortvloeien uit een psychose zoals onrust, desorientatie en agressiviteit etc., onderdrukt worden.

De medicatie werkt echter niet in "realtime" dus wanneer je stopt met het nemen van de medicatie dan blijft de hersenbeschadiging bestaan en zal je dus zeer hevig kunnen terugvallen (alle negatieve symptomen ervaren die voortvloeien uit de extra hevige psychose).

Bron heb ik je reeds van voorzien en daarin kun je weer andere bronnen terugvinden onderaan het rapport.
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:20:01 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54339309
mja dan snap ik het niet hoor, ik ben ook maar een noob op gebied van psychiatrie... ik zal die 7,000 artikelen maar in de prullenbak flikkeren en je ene bron als bijbel gaan gebruiken...
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:25:55 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54339368
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:48 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Psychotische afweer mijn waarde
typisch beeld ja... op naar de relapse
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:37:53 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54339563
Vraag me wel af hoe het zit met gewenning aan medicatie, je neemt het in en ineens kun je niet meer zonder terwijl je wellicht wel zonder zou kunnen als je nooit begonnen was ermee.

Voorbeeld bij depressie waarbij tijd dus echt de wonden kan helen, maar dan begin je ermee en ineens is het zo dat je hersens niet meer zonder dat stofje kunnen. En dan ook de vraag of het mogelijk is dat je hersens ineens minder stofjes aanmaken als je volwassen wordt.

Zonder psychiatrie af te kraken maar simpelweg nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van hersens, pas geleden ook eens nagedacht naar ontwikkeling van hersens door de eeuwen heen, hoe ontwikkeling van generatie op generatie gaat.

Interessant om bij stil te staan, psychiatrie blijft interessant, zou niet graag pillen voorschrijvende psychiater willen zijn maar hersens onderzoeken lijkt me des te interessanter.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:29:26 #92
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54340454
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Vraag me wel af hoe het zit met gewenning aan medicatie, je neemt het in en ineens kun je niet meer zonder terwijl je wellicht wel zonder zou kunnen als je nooit begonnen was ermee.

Voorbeeld bij depressie waarbij tijd dus echt de wonden kan helen, maar dan begin je ermee en ineens is het zo dat je hersens niet meer zonder dat stofje kunnen. En dan ook de vraag of het mogelijk is dat je hersens ineens minder stofjes aanmaken als je volwassen wordt.

Zonder psychiatrie af te kraken maar simpelweg nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van hersens, pas geleden ook eens nagedacht naar ontwikkeling van hersens door de eeuwen heen, hoe ontwikkeling van generatie op generatie gaat.

Interessant om bij stil te staan, psychiatrie blijft interessant, zou niet graag pillen voorschrijvende psychiater willen zijn maar hersens onderzoeken lijkt me des te interessanter.
Hersenonderzoekers heten neuroloog, dat is idd. een zeer mooi beroep in mijn opinie omdat de hersenen wetenschappelijk gezien nog vrijwel onbegaan gebied zijn en er nog ongelooflijk veel te ontdekken is.

Psychiaters zijn artsen die trachten om psychische problemen middels een medische benadering te behandelen maar zijn onsuccesvol dus het wordt tijd dat er spoedig een einde gemaakt wordt aan de huidige vorm en omvang van de "psychiatrie" en daarvoor in de plaats een sociaal controle apparaat wordt ontwikkeld dat evenals het huidige rechtssysteem/politieapparaat werkt op basis van duidelijk regels van wat wel en wat niet is toegestaan en mensen op die basis kan vervolgen, ten behoeve van de maatschappij, voor zichzelf etc.

De eerlijkheid zal de "straf" ook meer draaglijk en acceptabel maken voor degene die het ontvangen en er tevens voor zorgen dat mensen die de straf willen ontlopen gemotiveerd zijn om zichzelf onder controle te houden. Mensen met psychische problemen die hulp willen voor hun problemen kunnen hulp vinden bij psychologen en in het uiterste geval indien gewenst geestveranderende medicijnen voorgeschreven krijgen van een psychiater.

Het gebruik van medicijnen moet streng worden beperkt ten behoeve van de mensheid in zijn geheel, de medicalisering van de psychiatrie is een van de grootste medische blunders in de geschiedenis van de mensheid ook al is de ontwikkeling van geestveranderende middelen die het heeft voortgebracht niet alleen ongunstig.

Geestveranderende medicijnen kunnen mensen van dienst zijn maar mogen nooit als oplossing worden gezien. De psyche is niet iets fysieks of tastbaars en dient bij problemen middels nieuw te ontwikkelen methoden en technologieën in goede banen te worden geleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door ScienceJapan op 03-11-2007 18:09:23 ]
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:38:12 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54340617
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.

maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:39:38 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54340645
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.

Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:40:49 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54340676
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.

Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
mensen met psychoses krijgen het beide. pillen en therapie.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:41:58 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54340701
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.

maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.

Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren. Wie weet een jeugd waarbij ze zichzelf deden terug trekken in een veilige eigen wereld waardoor ze later kwetsbaarder worden voor de harde realiteit.

Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:44:31 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54340772
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.

Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren.

Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:49:45 #98
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54340896
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.
Inderdaad drugs. Wiet wordt onderzoek naar gepleegd, wiet wordt vaak in verband gebracht met de trigger tot psychose. Geest-verruimende middelen, zo kun je een psychose ook zien als een staat van geest-verruiming, alleen tot het zieke toe.

Geest verruiming, is dat niet altijd iets dat ertoe leidt dat je de realiteit verliest?

Gezonde geest en ruime geest, alles buiten het gezonde dus het ruime leidt tot een foute inschatting?

Uit eigen ervaring dus ook, wiet zorgde bij mij voor een gebrek aan houvast aan de realiteit. Net als alcohol dat kan doen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:12:39 #99
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54341512
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:

Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?

Ik begrijp niet hoe mensen zoals jij zo koppig kunnen blijven geloven in dat waanbeeld van de psychiatrie: in de toekomst vinden we wel eens een middel waarmee psychoses verholpen kunnen worden.... Voor nu injecteren we maar gewoon potentiëel dodelijke middelen die het probleem verergeren.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:13:53 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54341543
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:12 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?

Ik begrijp niet hoe mensen zoals jij zo koppig kunnen blijven geloven in dat waanbeeld van de psychiatrie: in de toekomst vinden we wel eens een middel waarmee psychoses verholpen kunnen worden.... Voor nu injecteren we maar gewoon potentiëel dodelijke middelen die het probleem verergeren.
ik ben al wat ouder en heb verschillende vrienden die opgenomen zijn geweest en lijden aan psychoses.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:27:10 #101
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54341748
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:

In mijn opinie begin je goed, je kijkt naar iemand als een normaal persoon die niet met bepaalde "problemen" kan omgaan waar ook andere vermeend "normale" mensen mee spelen maar die daar anders mee omgaan als zij, vervolgens begin je in mijn opinie kortzichtig te denken wat de oorzaak kan zijn, een hersenziekte of bepaalde opzichzelfstaande minder ontwikkelde eigenschappen....

De psyche is ongelooflijk complex en wanneer iemand niet goed met bepaalde problemen kan omgaan dan kan dat te maken hebben met een grote hoeveelheid factoren die tezamen ervoor zorgen dat iemand op bepaalde manieren omgaat met problemen. Dat hoeft niets met een ziekte te maken te hebben.

Het is de kunst om iemand te laten zien op welke manier hij of zijzelf met bepaalde problemen zou kunnen omgaan zoals ook anderen dat zouden kunnen doen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:29:58 #102
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54341820
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:49 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad drugs. Wiet wordt onderzoek naar gepleegd, wiet wordt vaak in verband gebracht met de trigger tot psychose. Geest-verruimende middelen, zo kun je een psychose ook zien als een staat van geest-verruiming, alleen tot het zieke toe.

Geest verruiming, is dat niet altijd iets dat ertoe leidt dat je de realiteit verliest?

Gezonde geest en ruime geest, alles buiten het gezonde dus het ruime leidt tot een foute inschatting?

Uit eigen ervaring dus ook, wiet zorgde bij mij voor een gebrek aan houvast aan de realiteit. Net als alcohol dat kan doen.
Een psychose is een (onprettige) ongecontroleerde gemoedstoestand.

Het is eenvoudig te begrijpen indien je de complexheid van iemands situatie zou kunnen overzien.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:39:43 #103
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54341964
Alsnog de gedachte dat "slechts" 2 op 100 ermee te maken krijgt. Wat maakt die 2 op die 100 zo bijzonder?

2 op 100 gezien het feit dat 1 op 100 manisch depressief wordt en dat 1 op 100 schizofreen wordt, hoe het zit met borderline en adhd weet ik niet. Volgens mij hebben die laatste 2 andere problemen.

Alsnog zie ik het als ontwikkelings-achterstand, in alle gevallen. Persoonlijkheids-achterstand dus ook.

Een overdreven arrogante persoon met schijt aan alles zonder dat het escaleert kun je ook zien als ziek zijn maar dat is wat anders. Het loopt uit de hand en dan is het pas ziek. Dan heb je nog de God kwestie die vaak optreedt wat ik gelezen heb, men leest over God en men denkt dat men God is, komt in 80 procent van de gevallen voor. Grootheidswaanzin ? Of geloofswaanzin?

In mijn ogen is het ook vaak op het randje in veel gevallen, en dan zijn er altijd personen die net over het randje gaan en dan is het in mijn ogen zo dat iedereen net op het randje balanceert. Het verschil tussen balanceren en vallen is vaak kleiner dan menigeen durft toe te geven.

Maar goed, denken dat je God bent klinkt bizar, kijk eens naar LSD gebruikers, die staan ook met armen hoog in de lucht te roepen dat ze gaan vliegen. Drugs aangemaakt door hersens.

En dan is in mijn ogen een middel dat gaat temperen wel eens zo gezond. Hoeft niet voor altijd zo te zijn. Om de gekte de kop in te drukken dus wel.

En dan nog een paar voorbeelden, mensen die een eigen bedrijf oprichten in een piek van goed voelen, een goed lopend bedrijf in een zin van waanzin waarbij het wel klopt allemaal, en in een terugval failliet gaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-11-2007 18:51:06 ]
pi_54344839
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:33 schreef KonnieKipke het volgende:

Je enorme koppigheid en weerstand tot inzicht.
Konnie, ik kan je posts over psychiatrie altijd waarderen aangezien je als enige niet wat raak loopt te ratelen. Kan je niet even in deze psychiatrische brandhaard wat komen blussen?
Derealisatie/depersonalisatie, iemand ervaring mee?
  zondag 4 november 2007 @ 08:37:29 #105
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54350731
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Alsnog de gedachte dat "slechts" 2 op 100 ermee te maken krijgt. Wat maakt die 2 op die 100 zo bijzonder?

2 op 100 gezien het feit dat 1 op 100 manisch depressief wordt en dat 1 op 100 schizofreen wordt, hoe het zit met borderline en adhd weet ik niet. Volgens mij hebben die laatste 2 andere problemen.

Alsnog zie ik het als ontwikkelings-achterstand, in alle gevallen. Persoonlijkheids-achterstand dus ook.

Een overdreven arrogante persoon met schijt aan alles zonder dat het escaleert kun je ook zien als ziek zijn maar dat is wat anders. Het loopt uit de hand en dan is het pas ziek. Dan heb je nog de God kwestie die vaak optreedt wat ik gelezen heb, men leest over God en men denkt dat men God is, komt in 80 procent van de gevallen voor. Grootheidswaanzin ? Of geloofswaanzin?

In mijn ogen is het ook vaak op het randje in veel gevallen, en dan zijn er altijd personen die net over het randje gaan en dan is het in mijn ogen zo dat iedereen net op het randje balanceert. Het verschil tussen balanceren en vallen is vaak kleiner dan menigeen durft toe te geven.

Maar goed, denken dat je God bent klinkt bizar, kijk eens naar LSD gebruikers, die staan ook met armen hoog in de lucht te roepen dat ze gaan vliegen. Drugs aangemaakt door hersens.

En dan is in mijn ogen een middel dat gaat temperen wel eens zo gezond. Hoeft niet voor altijd zo te zijn. Om de gekte de kop in te drukken dus wel.

En dan nog een paar voorbeelden, mensen die een eigen bedrijf oprichten in een piek van goed voelen, een goed lopend bedrijf in een zin van waanzin waarbij het wel klopt allemaal, en in een terugval failliet gaan.
In mijn opinie is een psychose iets heel normaals en ervaren ook "normale" mensen het dagelijks of regelmatig maar gaan zij er anders mee om en ervaren zij het mogelijk niet als onprettig.

Niet iedereen is ten alle tijden 100% zeker van zichzelf en moet zich soms in moeilijke situaties staande weten te houden maar het verschil is dat mensen met een stabiele leefsituatie zich makkelijker staande kunnen houden en kunnen terugvallen op hun leefsituatie.

Je kunt je ook voorstellen dat wanneer de psychose toestand wordt veroorzaakt door de algehele leefsituatie van een persoon dat dat voor (grote) problemen kan zorgen, maar desondanks lijkt het mij ook duidelijk dat het goed mogelijk is om mensen met dergelijke situaties te helpen om de controle over zichzelf te hervinden, o.a. middels sociale en maatschappelijke hulpverlening om de leefomstandigheden te verbeteren, voedings deskundigen die zorgen dat de persoon met problemen voldoende van de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt en eventueel bepaald of hij of zij een specifiek supplement moet nemen (e.g. Omega 3 vetzuren) om extra op krachten te kunnen komen en daarnaast psychologische hulp om de persoon met problemen inzicht te geven in de vele mogelijkheden van zijn of haar eigen psyche.

Het belangrijkste is dat mensen met dergelijke problemen worden getoond dat het heel normaal is wat zij ervaren maar dat omstandigheden, hun omgang met problemen etc. voor problemen kunnen zorgen.
  zondag 4 november 2007 @ 08:50:38 #106
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54350780
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat heet het "Summit Syndrome" en kan met omliggende factoren te maken hebben zoals bijvoorbeeld problemen in de privé situatie van de ondernemer of bestuurder. Vaak ook heeft het ook te maken met het gebrek aan uitdaging.

De weg naar de top gaat nooit in een rechte lijn maar zigzaggend. De bestuurder presteerd op dermate niveau dat het vaak te laat ontdekt wordt dat de drive die de bestuurder of ondernemer telkens naar een hoger level dreef er uit is en dan is de "ondergang" of afdaling vaak al niet meer te voorkomen.

Met de juiste voorkennis is het summit syndroom goed te voorspellen en vooral voor de bestuurder zelf te voorkomen.

http://harvardbusinessonline.hbsp.harvard.edu/hbsp/hbr/articles/article.jsp?articleID=R0703E&ml_action=get-article&print=true
  zondag 4 november 2007 @ 12:28:34 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54353023
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:29 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Hersenonderzoekers heten neuroloog,
en die gasten zitten niet in de psychiatry... dat zijn neuropsychologists of psychoneuropharmacologists....

voor de rest ben je hier ronduit subjectief en leugenachtig bezig...
  zondag 4 november 2007 @ 12:39:32 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54353209
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren. Wie weet een jeugd waarbij ze zichzelf deden terug trekken in een veilige eigen wereld waardoor ze later kwetsbaarder worden voor de harde realiteit.

Schizofrenie wordt meestal pas prominent in je vroeg 20-jarige leven...het is gedeeltelijk erfelijk, je bovenstaande voorbeelden zouden aan de basis kunnen staan van bijvoorbeeld depressie
  zondag 4 november 2007 @ 14:32:25 #109
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54355506
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:39 schreef Re het volgende:

...................................

Schizofrenie wordt meestal pas prominent in je vroeg 20-jarige leven...het is gedeeltelijk erfelijk, je bovenstaande voorbeelden zouden aan de basis kunnen staan van bijvoorbeeld depressie
Dat is niet waar, schizofrenie is niet erfelijk. Er bestaat geen enkel bewijs dat schizofrenie erfelijk is of in de genen zit ondanks dat de psychiatrie ons anders tracht voor te doen middels valselijke propaganda......

Wat betreft dat "schizofrenie" vaak voorkomt wanneer jongeren zich in de overgang naar echt volwassen zijn bevinden lijkt mij het opzich wel logisch dat juist die overgang voor bepaalde problemen kunnen zorgen waardoor iemand zich op een bepaalde manier kan gaan gedragen dat door anderen (een psychiater) als onverklaarbaar gedrag kan worden aangemerkt = schizofrenie.
  zondag 4 november 2007 @ 15:37:59 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54357191
zou je je quote nog ff willen aanpassen nu lijkt het net of ik die onzon van je loop te verkondigen.
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:32 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Dat is niet waar, schizofrenie is niet erfelijk. Er bestaat geen enkel bewijs dat schizofrenie erfelijk is of in de genen zit ondanks dat de psychiatrie ons anders tracht voor te doen middels valselijke propaganda......
nog nooit van predispositie gehoord enzo .... en ja they are all out to get you!!!
quote:
Wat betreft dat "schizofrenie" vaak voorkomt wanneer jongeren zich in de overgang naar echt volwassen zijn bevinden lijkt mij het opzich wel logisch dat juist die overgang voor bepaalde problemen kunnen zorgen waardoor iemand zich op een bepaalde manier kan gaan gedragen dat door anderen (een psychiater) als onverklaarbaar gedrag kan worden aangemerkt = schizofrenie.
they are all out to get you!!!!

het plaatje begint me onderhand wel duidelijk te worden...

man wat moet dat moeilijk leven zijn zo telkens over je schouder te moeten kijken of ze je niet volgen... heb je je drinkwater eigenlijk wel gecontroleerd?

Schizofrenie is er en bestaat, psychoses bestaan, depressies bestaan, roze olifantjes bestaan niet
  zondag 4 november 2007 @ 17:51:49 #111
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54360544
quote:
Op zondag 4 november 2007 15:37 schreef Re het volgende:
zou je je quote nog ff willen aanpassen nu lijkt het net of ik die onzon van je loop te verkondigen.
[..]

nog nooit van predispositie gehoord enzo .... en ja they are all out to get you!!!
[..]

they are all out to get you!!!!

het plaatje begint me onderhand wel duidelijk te worden...

man wat moet dat moeilijk leven zijn zo telkens over je schouder te moeten kijken of ze je niet volgen... heb je je drinkwater eigenlijk wel gecontroleerd?

Schizofrenie is er en bestaat, psychoses bestaan, depressies bestaan, roze olifantjes bestaan niet
Veel wetenschappers denken daar anders over, de symptomen die onder de noemer schizofrenie zijn geclassificeerd bestaan idd. echt, maar of het om een ziekte gaat is erg ongeloofwaardig wanneer je objectief de wetenschappelijke onderzoeken zou bestuderen.

Er bestaat geen objectief wetenschappelijk bewijs dat iemand schizofrenie heeft. En het is een feit dat mensen in arme landen of landen waar veel psychiatrische medicijnen waaronder antipsychotica verboden zijn in de meeste gevallen (meer dan 60%) volledig hersteld en geen terugval heeft.

De mensen die in landen zoals Nederland met antipsychotica worden behandeld vallen veel sneller terug, ernstiger terug en worden "chronisch ziek".
  zondag 4 november 2007 @ 19:19:02 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54362561
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:51 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Veel wetenschappers denken daar anders over,
nee, er is 1 persoon die dat denkt als het er zoveel zijn kun je vast wel een lijstje geven van "ëchte wetenschappers" die ontkennen dat schizofrenie bestaat
  maandag 5 november 2007 @ 07:59:32 #113
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54372950
quote:
Op zondag 4 november 2007 19:19 schreef Re het volgende:

[..]

nee, er is 1 persoon die dat denkt als het er zoveel zijn kun je vast wel een lijstje geven van "ëchte wetenschappers" die ontkennen dat schizofrenie bestaat
Zoals ik al aangaf, het is niet de kwestie of de waargenomen symptomen die onder de noemer Schizofrenie geclassificeerd zijn bestaan maar het feit of het om een ziekte gaat of niet.

O.a. Loren Mosher, voormalig directeur van Onderzoek Schizofrenie bij het National Institute of Mental Health (NIMH) in Amerika (1969-1980). Hij heeft het Schizophrenia Bulletin opgericht en voor 10 jaar was hij daar de hoofd-redacteur.
  maandag 5 november 2007 @ 10:31:05 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54374803
Ahh Mosher van het Soteria project

zelf concludeert hij: These data advance the hypothesis that an identifiable subgroup of individuals with early episode psychosis might fare better when receiving specialized psychosocial intervention and minimal or no use of antipsychotic medications.

dus in een subgroepje (ja ja van schizofrenie patienten... huh dus ze bestaan wel???, wel volgens DSM-II) in patienten met een net beginnende psychose zou het kunnen zijn dat psychosolcial inervention effectief is, waarbij rescue medication (i.e. antipsychotica) gebruikt mogen worden.

een van zijn uitspraken: "He said drugs were almost always unnecessary, except in the event of a violent or suicidal episode" nuff said. Niettemin had hij ook wel wat positieve gedachtes hoor.

Hij is trouwens ontslagen bij de NIHM
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:59:30 #115
174886 erwindeheld
destroy me, ich clack dich
pi_87789472
Excuses voor deze belachelijke topic kick maar ik kan niet anders dan even reageren op de uitspraak van Re dat Mosher "trouwens is ontslagen bij de NIMH". Hieronder het echte verhaal:

Soteria probeerde een effectieve en meer menselijke manier te ontwikkelen om psychiatrische patiënten te helpen. Loren Mosher opende het eerste Soteria huis in 1971 met geld van de National Institute of Mental Health (NIMH). Daar testte hij zijn idee dat “schizofrenie overwonnen kan worden met behulp van betekenisvolle relaties in plaats van medicatie, en dat deze behandeling leidt tot een beter leven.”

Het Soteria House experiment werkte beter dan Mosher verwachtte. In de eerste zes weken herstelden patiënten net zo snel als deze die met medicatie werden behandeld. Opvallender was was dat de Soteria patiënten zich langer goed bleven voelen. Uit de na één jaar en twee jaar opvolgende onderzoeken bleek dat de Soteria patiënten beter sociaal functioneerden, beter waren in het behouden van banen en beter waren in het volgen van school.

Moshers succes met niet-professionele verplegers en zonder medicijnen bracht de gevestigde psychiatrie en farmaceutische industrie in verlegenheid. The NIMH sneed de financiering van het Soteria House af waardoor het moest sluiten. In review artikelen waar de verschillende behandelmethodes van schizofrenie naast elkaar worden gezet is het Soteria House project nooit te vinden, alhoewel er 35 artikelen over zijn gepubliceerd.

In 1998 was Mosher zodanig misselijk van de gevestigde psychiatrie dat hij een breed gepubliceerde open ontslagbrief schreef van de American Psychiatric Association (APA). Volgens hem zou deze organisatie beter de American Psychopharmacological Association kunnen heten, het acroniem hoeft niet eens te veranderen. .
Zie http://repeal_51.tripod.com/id28.html voor de brief van Mosher.

Daarnaast kan ik De depressie-epidemie van Trudy Dehue Depressie-epidemie aanraden op het gebied van de verstrengeling van farmaceutische corporaties/overheid/wetenschap en op het gebied van de psychose/bipolaire stoornis raad ik de video's van Sean Blackwell op youtube aan. Hij gelooft dat er bij zijn psychose niet simpelweg sprake was van een chemische onbalans die niet genezen maar wel behandeld kan worden met medicatie. Hij zegt: "What seemed insanity to everyone around me, to me more looked like a spiritual awakening, the most sacred and special experience of my entire life." Ik raad mensen die een psychose hebben gehad, maar ook studenten geneeskunde en psychiaters ten zeerste aan om in ieder geval deel 1, 2, 3 en 4 (allen 10 minuten) te kijken op .

[ Bericht 3% gewijzigd door erwindeheld op 22-10-2010 21:43:58 ]
pi_87923702
quote:
Wat een onzin, dit is al enige jaren bekend. Alle antipsychotica zijn diabetogeen. Daarnaast is het zo dat patienten met schizofrenie een grotere kans hebben op diabetes, zonder medicatie te gebruiken. Het hebben van de ziekte predisponeert tot diabetes.

Ook de typische middelen zoals cisordinol??
Tevens tvp
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:24:42 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87926292
spiritual awakening :')... ik zou zeggen praat eens met een ex psychose patient hoe die dat nou echt ervaart...

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 25-10-2010 09:26:44 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:25:33 #118
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_87926987
Een van de symptomen van schizofrenie is weinig en vaak geen ziektebesef, ofwel het ontkennen van het hebben van de ziekte schizofrenie. Geen flauw idee waarom dat zo is. Schizofrenie is trouwens met een hersenscan aan te tonen en ik heb eens in een documentaire gezien dat het ingrijpende veranderingen heeft op de hersenen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:29:13 #119
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_87927043
Oh en veel mensen op de psychiatrische afdeling waar ik werkte hadden bij tijd en wijlen een absolute afkeer van medicijnen, hetgeen toch wel begrijpelijk is als je ziet hoe sterk dat spul is en wat voor vervelende bijeffecten ze hebben. Zonder medicijnen is er echter geen land te bezeilen met mensen die ernstige schizofrenie hebben. Alleen hebben ze dat jammer genoeg zelf niet door. Gevaar voor zichzelf en anderen enzo.
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:32:25 #120
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_87927107
En je komt trouwens niet voor niks in een inrichting terecht. Dan heb je wel echt hulp nodig.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:45:28 #121
174886 erwindeheld
destroy me, ich clack dich
pi_87976121
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:24 schreef Re het volgende:
spiritual awakening :')... ik zou zeggen praat eens met een ex psychose patient hoe die dat nou echt ervaart...
Ik zou zeggen kijk allereerst eens naar de reacties onder de filmpjes. Je vind daar genoeg "ex psychose patiënten" die een psychose als een spirituele ervaring beschouwen en de filmpjes zien als een verheldering. Zelf ken ik een aantal mensen die een psychose hebben gehad die er op een dergelijke manier over denken persoonlijk. Daarnaast heb je er op het internet forums vol van. www.newlightbeings.com is daar één actief voorbeeld van (al vind ik dat zij een beetje over the top gaan ;) ). Overigens zeg ik niet dat de psychose als een spirituele ervaring voor iedereen geldt. Natuurlijk zijn er ook mensen die erg paranoïde/angstig worden en dan is medicatie misschien maar beter.

Veel dingen die in een acute psychose voorkomen - hoge energie, versterkte zintuigen, gevoelens van eenheid/verbondenheid, gevoel van alwetendheid, extreme waardering voor schoonheid en liefde, verlies van schaamte, confrontatie met de dood etc. - worden ook geassocieerd met oa satori in zen, nirvana in boeddhisme en visies van Christelijke heiligen. Ook zijn er Westerse psychiaters zoals Stanislav Grof, John Weir Perry, Loren Mosher, Abraham Maslow, David Lukoff en Carl Jung die een psychose zien als een (spirituele) groeimogelijkheid. Google maar eens op "[één van die namen] psychosis" Re of neem de moeite om de filmpjes te bekijken van Sean Blackwell uit mijn vorige post.
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:29 schreef Mishu het volgende:
(...) Zonder medicijnen is er echter geen land te bezeilen met mensen die ernstige schizofrenie hebben. Alleen hebben ze dat jammer genoeg zelf niet door. Gevaar voor zichzelf en anderen enzo.
Hebben jullie een methode met zo min mogelijk medicatie en zoveel mogelijk menselijke zorg geprobeerd? Zoals ik in mijn vorige post schreef bleek bij het Soteria House project de schizofrenie patiënten die op een dergelijke manier behandeld werden even snel te herstellen als die met medicatie. Wat opvallender was is dat ze een jaar en twee jaar later significant beter functioneerden in de samenleving. Het grootste verschil was te zien bij de schizofrenie patiënten die er het ergst aan toe waren. Hieronder een filmpje waarin de onderzoeker hierover spreekt.

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:32 schreef Mishu het volgende:
En je komt trouwens niet voor niks in een inrichting terecht. Dan heb je wel echt hulp nodig.
Natuurlijk hebben die mensen hulp en begeleiding nodig. Ik vraag mij alleen af of hulp is gelijk te stellen aan medicatie.
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:25 schreef Mishu het volgende:
(...) Schizofrenie is trouwens met een hersenscan aan te tonen en ik heb eens in een documentaire gezien dat het ingrijpende veranderingen heeft op de hersenen.
Het zal vast veranderingen hebben op de hersenen. De vraag is of die veranderingen in de hersenen ook de oorzaak zijn van schizofrenie. De farmaceutische industrie / overheid / gevestigde psychiatrie laten ons in ieder geval wel geloven dat hersenziektes terug zijn te voeren op een verstoorde balans in de hersenen die kan worden 'genezen' met medicatie. In De depressie-epidemie van Trudy Dehue wordt mooi uitgelegd hoe bovenstaande drie-eenheid de mythe (er is geen sluitend bewijs) in stand houdt van de biologisch gebaseerde breinziekte (de chemische onbalans waar jijzelf verantwoordelijk voor bent die te genezen met medicatie). De 'ziekte' ADHD is daar een mooi voorbeeld van.
pi_88134216
Hebben jullie een methode met zo min mogelijk medicatie en zoveel mogelijk menselijke zorg geprobeerd?

"Het allermooiste zou natuurlijk zijn wanneer een schizofreen 24/7 zijn andere "ik" in de vorm van een bevoegd begeleider naast zich heeft. " en zo voor nog meer minder gelukkige medemensen onder ons.

Maar voor de zorginstellingen niet haalbaar en onbetaalbaar hier ooit aan te kunnen voldoen.

En ja dat is jammer en misschien/waarschijnlijk een gemiste kans voor die persoon.

Ik werk zelf in een GGZ instelling en als ik zie hoeveel er inmiddels wel voor deze groep gedaan kan worden en gedaan wordt, dan maakt mij dat op zich niet pessimistisch naar de toekomst. :s)
pi_130123996
quote:
3s.gif Op maandag 25 oktober 2010 08:24 schreef Re het volgende:
Als een spiritual awakening?
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:55:52 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130124017
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Als een spiritual awakening?
wat dacht je, ik ga even op zoek in de archieven?
pi_130124081
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:55 schreef Re het volgende:

[..]

wat dacht je, ik ga even op zoek in de archieven?
Ik volg mijn interesses gewoon :)

Maar ik kan het zeker beamen, en veel uit bovenstaande filmpjes herken ik dan ook goed, evenals het verlies van je ego.

Dus een kern van waarheid zit er voor mij zeker in.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:02:26 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130124242
TS zit in de schredder, mede omdat hij een scientologie recruiter is, ik snap je punt maar dat kan wel in andere topics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')