Ook goed om "normale" mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:25 schreef KonnieKipke het volgende:
Ook goed om psychotische mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.quote:Op donderdag 1 november 2007 21:40 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Het is alom bewezen dat psychiatrische medicijnen dodelijk zijn, voor meer zelfmoord zorgen en het risico op geweldadige moord vergroten.
Hoe kom jij aan die informatie? Dat wat je zegt is niet waar en wordt door de psychiatrie vals gepropageerd in de media.quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.
slik het maar.
quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:
maar goed grammofoonplaat of betonnen plaat... een pot nat
..... ik begrijp niet wat de reden is dat je de informatie blijft ontkennen wat zou kunnen betekenen dat je zelf geen verstand hebt van de materie ofwel (moedwillig) vast wil blijven houden aan een waanbeeld....quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:
ja hoi... bestaan psychiatrische ziektes nou of niet... uit bovenstande zeg je blijkbaar van wel
kom eens met een solide bron voor de atrofie en vergroting van de basale ganglia.
en als je aan de ene kant zit te verklaren dat antipsychotica patienten psychotischer maken maar dat als ze stoppen een terugval krijgen zit je jezelf onderuit te halen...
maar goed grammofoonplaat of betonnen plaat... een pot nat
typisch beeld ja... op naar de relapsequote:Op zaterdag 3 november 2007 14:48 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
![]()
Psychotische afweer mijn waarde
Hersenonderzoekers heten neuroloog, dat is idd. een zeer mooi beroep in mijn opinie omdat de hersenen wetenschappelijk gezien nog vrijwel onbegaan gebied zijn en er nog ongelooflijk veel te ontdekken is.quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Vraag me wel af hoe het zit met gewenning aan medicatie, je neemt het in en ineens kun je niet meer zonder terwijl je wellicht wel zonder zou kunnen als je nooit begonnen was ermee.
Voorbeeld bij depressie waarbij tijd dus echt de wonden kan helen, maar dan begin je ermee en ineens is het zo dat je hersens niet meer zonder dat stofje kunnen. En dan ook de vraag of het mogelijk is dat je hersens ineens minder stofjes aanmaken als je volwassen wordt.
Zonder psychiatrie af te kraken maar simpelweg nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van hersens, pas geleden ook eens nagedacht naar ontwikkeling van hersens door de eeuwen heen, hoe ontwikkeling van generatie op generatie gaat.
Interessant om bij stil te staan, psychiatrie blijft interessant, zou niet graag pillen voorschrijvende psychiater willen zijn maar hersens onderzoeken lijkt me des te interessanter.
mensen met psychoses krijgen het beide. pillen en therapie.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.
Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.
maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.
Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren.
Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
Inderdaad drugs. Wiet wordt onderzoek naar gepleegd, wiet wordt vaak in verband gebracht met de trigger tot psychose. Geest-verruimende middelen, zo kun je een psychose ook zien als een staat van geest-verruiming, alleen tot het zieke toe.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.
Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.
maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
ik ben al wat ouder en heb verschillende vrienden die opgenomen zijn geweest en lijden aan psychoses.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:12 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?
Ik begrijp niet hoe mensen zoals jij zo koppig kunnen blijven geloven in dat waanbeeld van de psychiatrie: in de toekomst vinden we wel eens een middel waarmee psychoses verholpen kunnen worden.... Voor nu injecteren we maar gewoon potentiëel dodelijke middelen die het probleem verergeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |