Het was bijzonder smakelijk en zeker nog eens voor herhaling vatbaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:50 schreef Bluezz het volgende:
Net voorbereid :
Gehakt, dille en zout, langwerpige rolletjes van maken
Rode koolbladeren even in gekookt water laten liggen zodat ze vouwbaar zijn
Jonagold appeltje schillen in partjes
Van dit trio pakketjes maken.
In ingevetten ovenschotel leggen.
Wijn, runderbouillon en een lepel honing mengen
Erover heen (als jus)
Rode uienringen in rode wijn laten liggen
De ovenschotel gaat straks 30 min in de oven en dan ieder 2 pakketjes met een paar uienringen erbovenop
Moet lekker zijn toch??
Er moet wel aardappelpuree bij, dat was ik helemaal vergeten te makenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:58 schreef golfer het volgende:
Het was bijzonder smakelijk en zeker nog eens voor herhaling vatbaar.![]()
half uurtje, 200 gradenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:10 schreef minilotje het volgende:
Hmmm. Aangezien ik nog nooit rode kool gegeten heb en het er onderhand maar eens van moet komen, denk ik dat ik morgen die pakketjes maar eens uitprobeer.![]()
Op hoeveel graden had je de oven staan, Bluezz?
Ik ga het ook maar een keer uitproberenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
half uurtje, 200 graden
En op deze manier rode kool eten is een heel andere smaaksensatie dan het ge-eikte, rode kool met appeltjes.
Nu kaneelkoffie verkeerd
Wat ís het dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:31 schreef DAMH het volgende:
Had vanmiddag al lentejas gegeten,, denk dat je het zo schrijft,, weet niet hoe het in het nederlands heet,, italiane ete ze volgens mij met oud&nieuw,,
ik ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:38 schreef Bluezz het volgende:
Nu een chardonnaytje en een glas water.
nahh soort van sja linzen dus hehehe met een zoete aardappel erin, chorizo, ham en nog wat meuk (lees groenten) weet niet wat er allemaal in zat me tante maakt het klaar,, en ik eet hetquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ís het dan?
OT: verse pasta met rode pesto, rauwe ham en creme fraiche.
Zo gezegd...zo gedaan...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:55 schreef cul_non_kul het volgende:
Sea ... aangezien pasta voor jou niet aan de orde is (kul) dan maar wat cul voor je verzonnen...
ik zie dat je bouillon hebt...misschien ook visbouillon?
Fruit ui en paprika (grof gesneden), aanvullen met water en bouillon, aan de kook brengen, dan de kabeljauw erin en als laatste de mosselen... evt. kruiden naar smaak en voila.....
Vissoep als voorgerecht...kan evt cf bij dan heb je het a la creme...
tnxquote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:27 schreef golfer het volgende:
Ziet er prima uit, SOL. Vooral met die madeira en die creme fraiche.
Ik dacht dus dat we couscous hadden, maar helaas... daarom maar rijst genomen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
![]()
het hoofdgerecht...mmm ff denken...
couscous met knoflook en munt als dat er is...
de kip in blokjes...eerst fijngesnipperde sjalotjes fruiten, toevoegen komijn, kaneel, koriander en vervolgens de kip in reepjes of blokjes...als de kip gaar is een scheutje warm water en in blokjes gesneden appel toevoegen en even laten stoven.
De snijboontjes, in smalle reepjes gekookt en laten afkoelen, mengen met de mozarella en tomaat, aangemaakt met citroensap en olijfolie, wat zeezout en peper...serveren op een bedje van rauwe spinazie (in brede repen gesneden)...
klinkt bijna als 1001-nacht-gerechtje..
suxes
![]()
anders weet ik niet waar ik het moet latenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Mjammie
Wat leuk dat je alles in schaaltjes doet bij de voorbereidingen
Doe ik ook altijd, is alles tenminste meteen klaar voor gebruik.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Mjammie
Wat leuk dat je alles in schaaltjes doet bij de voorbereidingen
Of jezelf...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ik moet mijn vriendin echt eens gaan upgraden.
Dan heb je zeker een vaatwasserquote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd, is alles tenminste meteen klaar voor gebruik.
Ik ben ook nog niet zo snel met snijden, dus als ik een uitje moet fruiten en ook peterselie ofzo moet snijden kom ik tijd tekort en is de rest van het gerecht al te gaar of verpieterd.
Helaas geen vaatwasser, moet alles zelf met de hand doenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dan heb je zeker een vaatwasser
OT: ik ga na het werk winkelen en eet wat in de stad. Een grote puntzak patat met vette mayo denk ik![]()
hier ook geen vaatwasser, maar als alles staat te pruttelen doe ik altijd snel de afwas, paar minuten werk maarquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dan heb je zeker een vaatwasser
OT: ik ga na het werk winkelen en eet wat in de stad. Een grote puntzak patat met vette mayo denk ik![]()
Heel oer! Al zijn 'kleine aardappeltjes' niet zo oer als een stoere, grote aardappel.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:23 schreef SHE het volgende:
De fik erin en af en toe sap aftappen en mengen met een scheut sherry; en de manke poot ermee insmeren.
Halverwege de executie, kleine aardappeltjes erbij gooien; stukkies venkel en een flesje witte wijn en we zijn helemaal OERRRRRR
Dus..
Precies hetzelfde! Al héb ik wel al eeuwen een tweedehands vaatwasser van mijn schoonouders staan, maar die is nog steeds niet aangesloten en staat al nu al maanden in de weg in de keuken.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:31 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
hier ook geen vaatwasser, maar als alles staat te pruttelen doe ik altijd snel de afwas, paar minuten werk maar![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:34 schreef minilotje het volgende:
[..]
Heel oer! Al zijn 'kleine aardappeltjes' niet zo oer als een stoere, grote aardappel.
Simpel eten vanavond. Ravioli met tomatensaus en verse tomaten en paprika, ernaast een biefstukje. Omdat ik eens wil testen wat de (vermoedelijk beroerde) biefstukkenkwaliteit is van mijn buurtsuper.
Bluetoothje op het bekende plekje wil nog wel eens helpenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ik moet mijn vriendin echt eens gaan upgraden.
Wat voor vlees gebruik je hiervoor? Kan me nog een cafetaria herinneren in Utreg, die de allerlekkerste had, volgens mij gebruikte hij fricandeau hiervoor die hij even op de 'plaat' legdequote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:09 schreef Curiosity het volgende:
Vanavond een broodje warm vlees met zuurkool en honingsaus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |