abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54560566
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:51 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat de legertop wordt buitengesloten? Ik zeg alleen dat het leger de MIT niet in haar controle heeft. De MIT is een onafhankelijk functionerende orgaan, dat slecht verantwoording moet afleggen bij de premier.
Waar zei ik dat ze onder controle waren dan? Ik zei alleen dat als Buyukkanit wou weten wat de MIT doet hij het zo makkelijk kan doen omdat hij 'praktisch' machtigste man in TR is, overigens de regels gelden niet voor het leger, ook niet de wetten gezien een coupe in TR recent nog heel erg actueel is, is het leger enige macht wat zich zelf regels kan laten instellen.
pi_54560603
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees je even in zou ik zeggen:
http://www.mit.gov.tr/kanun.html
Er staat precies wat ik zei.
pi_54560632
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:49 schreef IHVK het volgende:
Ik denk dat we niet veel verder komen eigenlijk.

Maar goed iedereen is weer up to date.
pi_54560665
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:57 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Er staat precies wat ik zei.
Dan heb je niet begrepen wat ik zei.
pi_54560739
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan heb je niet begrepen wat ik zei.
Wat zei jij dan?
pi_54560830
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:49 schreef IHVK het volgende:
Ik denk dat we niet veel verder komen eigenlijk.

Maar goed iedereen is weer up to date.

Tsja. De tijd zal ons leren hoe de vork nou werkelijk aan de steel zit.
Afwachten dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door TheMagnificent op 12-11-2007 22:15:11 ]
pi_54560834
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:00 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wat zei jij dan?
Ik zei dat als de machtigste man in TR het wil weten dat hij ook het zou weten omdat hij laatste woord heeft in wat zijn troepen mogen en moeten doen.
pi_54561121
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zei dat als de machtigste man in TR het wil weten dat hij ook het zou weten omdat hij laatste woord heeft in wat zijn troepen mogen en moeten doen.
Ja, oké. De MIT kan moeilijk informatie achterhouden als de veiligheid van de staat op het spel staat.
pi_54561208
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:13 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ja, oké. De MIT kan moeilijk informatie achterhouden als de veiligheid van de staat op het spel staat.
Sterker nog regering/leger informeren is dan nog enige wat ze kunnen doen.
pi_54565787
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:23 schreef saban het volgende:

[..]

Praat er niet omheen Hoe kom je erbij dat ze onterecht vastzitten
Ja, ik was er niet bij hè. Net als jij er niet bij was. Ik baal er alleen van om te zien dat ze hier bij voorbaat al schuldig zijn bevonden door enkele Turkse users Net als ik baal dat users bij elke misdaad er al vanuit gaat dat het wel een allochtoon geweest zal zijn. Ik heb Turken en Koerden tegen elkaar zien reageren...nou, daar is menig racist een doetje bij.. In Nederland is het zo..dat iemand onschuldig is..tenzij er bewezen is dat je schuldig bent. enkelen hier praten bij voorbaat deze Koerden als schuldig. (zo komt het wel over)

Ik kan dus niet beweren of ze schuldig zijn of onschuldig...maar waarom Turkije dienen en dan vervolgens de boel belazeren? Dan zijn er genoeg kansen om veel meer Turken op de blazen, dan die paar Turken. En ik geloof echt niet dat ze zo dom zijn dat Turkije ze niet zou doorzien...dan zou het slimmer zijn om na een dergelijke actie daar te blijven.

De PKK is daar verboden..hier ook.. Dan pakken de grijze wolven het slimmer aan. Die zitten al in de regering Hebben eigen knokploegen en bedreigen Turkse mensen die samen willen komen om met elkaar te praten over hoe de integratie beter kan. De grijze wolven zijn net zo erg als de PKK..alleen zijn het meer wolven in schaapsvellen. Vergis je niet...Ik heb totaal niets tegen de meeste Turken en Koerden. Schijt alleen op deze omgangsvorm. Hoop nooit dat de Nederlandse regering zo met de NederlandseTurken omgaat...als deze Turken met de Turkse Koerden in dit geval dan.

Ik kan niet zeggen of ze schuldig of onschuldig zijn....Ik ga ervan uit dat ze onschuldig zijn..dat ze hebben gedaan wat ze konden....En jij?

Stel..we hebben hier de Turken in het leger en we moeten tegen de Turken vechten..Ze vechten voor Nederland ..en ze worden ontvoerd, maar omdat ze van Turkse komaf zijn worden ze vrij gelaten....Ze komen in Nederland....worden opgewacht door familie..maar meteen in de boeien geslagen, want ze zijn Turk en turken worden niet geloofd op hun woord dat ze hun best hebben gedaan. Zou ik als Nederlander ook knap pissig op mijn regering worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54565877
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:50 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, ik was er niet bij hè.
Kom dan ook niet aanzetten met ze zijn onschuldig, ze zitten onterecht vast, dat weet jij niet.
Ik weet dat ook niet, ik beweer ook niet dat ze wel terecht zitten.
quote:
Ik kan dus niet beweren of ze schuldig zijn of onschuldig...
Doe dat dan ook niet.
quote:
Stel..we hebben hier de Turken in het leger en we moeten tegen de Turken vechten..Ze vechten voor Nederland ..en ze worden ontvoerd, maar omdat ze van Turkse komaf zijn worden ze vrij gelaten....Ze komen in Nederland....worden opgewacht door familie..maar meteen in de boeien geslagen, want ze zijn Turk en turken worden niet geloofd op hun woord dat ze hun best hebben gedaan. Zou ik als Nederlander ook knap pissig op mijn regering worden.
Stel Nederland is in oorlog tegen Turkije, de 'Nederlandse Turken' vechten aan de Nederlandse zijde, ze worden door de Turken ontvoerd, weken later gaat er een aantal leden van de Hofstadgroep richting Turkije om de 'Nederlandse Turken' te bevrijden.
Op de vraag, hoe zijn jullie ontvoerd antwoorden ze met we hadden geen munitie terwijl ze dat wel hadden. Dan ga je inderdaad twijfelen en begin je een onderzoek met voorarrest.
ne okuyon, bokmu var?
pi_54565893
quote:
De PKK is daar verboden..hier ook.. Dan pakken de grijze wolven het slimmer aan. Die zitten al in de regering
Weet jij daadwerkelijk waar je het over hebt? Wie van de Grijze wolven zitten er in de regering?
quote:
Hebben eigen knokploegen en bedreigen Turkse mensen die samen willen komen om met elkaar te praten over hoe de integratie beter kan.
Show me?
ne okuyon, bokmu var?
pi_54566726
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:57 schreef saban het volgende:

[..]

Weet jij daadwerkelijk waar je het over hebt? Wie van de Grijze wolven zitten er in de regering?
[..]

Show me?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_Wolven
Lees maar..en heb ook nog ergens iets gelezen, maar zie wel dat het al een artikel is van 2003.
http://indymedia.nl/nl/2003/01/8667.shtml

Heb ook geen idee of Indymedia wel een betrouwbare bron is uiteraard.

Maar de grijze wolven waren vroeger nog veel feller. Dat is wat ik hoorde van een Turkse kennis. Er was ook nog ergens een forum ..uit 2005.. http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-353-p-2.html Discussie was niet toegestaan. En daar zie je net zo goed de doorsnee Turk posten...En nogmaals. Het is dus niet zo dat ik anti-Turks ben, maar ben ook geen meekletser. Zal het misschien niet altijd bij het rechte eind hebben, maar proef en lees graag. Ja, de bronnen zijn oud..maar dat weerhoud me er niet van de grijze wolven dezelfde dingen te zien najagen. Ook overgaan tot bedreigen (of vermanen) vooral geen negatieve dingen over het Turkije te noemen. de aanslag op de paus....De bedreigingen. Uiteraard ben ik geen Turk en kijk er van een afstand tegenaan en lees erover.

Dit is wat ik in die linkjes lees....en nee, ik ben dus niet zo dat ik denk ....dat elke Turk een grijze wolf is...net als ik niet denk dat elke Koerd een Pkk-volgeling is..Of dat iedereen die blank en kaal een volgeling is van extreem rechts. Wanneer je mijn punt snapt

Voor mij zijn die Koerden in de eerste instantie gewoon onschuldig

Oh, en dat over de grijze wolven en die knokploegen enz kun je gewoon opzoeken...Net als de info over de PKK
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerdische_Arbeiderspartij
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_54568705
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:56 schreef saban het volgende:

Op de vraag, hoe zijn jullie ontvoerd antwoorden ze met we hadden geen munitie terwijl ze dat wel hadden. Dan ga je inderdaad twijfelen en begin je een onderzoek met voorarrest.
Anders lees jij je even in, niet dat ze geen munitie hadden, maar weerstand geboden tot ze geen munitie meer hadden, lijkt me iets totaal anders, maar ja, is wel makkelijk zo achter je pc oordelen vanuit veilige omgevingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2007 09:38:25 ]
pi_54568845
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 02:29 schreef paddy het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_Wolven
Lees maar..en heb ook nog ergens iets gelezen, maar zie wel dat het al een artikel is van 2003.
http://indymedia.nl/nl/2003/01/8667.shtml

Heb ook geen idee of Indymedia wel een betrouwbare bron is uiteraard.

Maar de grijze wolven waren vroeger nog veel feller. Dat is wat ik hoorde van een Turkse kennis. Er was ook nog ergens een forum ..uit 2005.. http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-353-p-2.html Discussie was niet toegestaan. En daar zie je net zo goed de doorsnee Turk posten...En nogmaals. Het is dus niet zo dat ik anti-Turks ben, maar ben ook geen meekletser. Zal het misschien niet altijd bij het rechte eind hebben, maar proef en lees graag. Ja, de bronnen zijn oud..maar dat weerhoud me er niet van de grijze wolven dezelfde dingen te zien najagen. Ook overgaan tot bedreigen (of vermanen) vooral geen negatieve dingen over het Turkije te noemen. de aanslag op de paus....De bedreigingen. Uiteraard ben ik geen Turk en kijk er van een afstand tegenaan en lees erover.

Dit is wat ik in die linkjes lees....en nee, ik ben dus niet zo dat ik denk ....dat elke Turk een grijze wolf is...net als ik niet denk dat elke Koerd een Pkk-volgeling is..Of dat iedereen die blank en kaal een volgeling is van extreem rechts. Wanneer je mijn punt snapt

Voor mij zijn die Koerden in de eerste instantie gewoon onschuldig

Oh, en dat over de grijze wolven en die knokploegen enz kun je gewoon opzoeken...Net als de info over de PKK
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerdische_Arbeiderspartij
Je hebt dus eigelijk helemaal geen bron? Dat zogenaamd de Grijze wolven in de regering zitten
ne okuyon, bokmu var?
pi_54569204
PKK ontvoert zeven personen in Turkije
quote:
Rebellen van de Koerdische Arbeiderspartij PKK hebben gisteren zeven personen ontvoerd in het oosten van Turkije. Dat melden de plaatselijke media. De rebellen hadden gisterenavond een wegblokkade opgeworpen in Ogulveren, nabij de grens met Iran. Ze ontvoerden zeven personen, onder wie twee soldaten van een militie die bij het leger hoort.

Het pro-Koerdische persagentschap Firat News, dat beschouwd wordt als de spreekbuis van PKK, heeft de kidnapping bevestigd, zonder verdere details te geven. Op 21 oktober vielen de rebellen een Turkse vestiging nabij de de Iraakse grens aan. Daarbij kwamen 12 soldaten om het leven. Acht anderen werden ontvoerd en weer vrijgelaten op 4 november. Turkije dreigt ermee het noorden van Irak binnen te vallen, omdat de PKK de regio gebruikt als uitvalsbasis voor aanvallen op het buurland. (afp/adv)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_653949.html

Weer is het zo ver.
pi_54574201
TT weer aangepast
pi_54575216
quote:
Turkije bombardeert dorpen in Noord-Irak
quote:
Turkse helikopters hebben drie dorpen in de Koerdische regio in het noorden van Irak gebombardeerd. Dit meldden Turkse media dinsdag.
ANP

Volgens de Turkse CNN waren de dorpen onbewoond en zijn er dus geen slachtoffers gevallen. De aanvallen lijken te zijn gericht op rebellen van de Koerdische Arbeiderspartij PKK, die Noord-Irak als uitvalsbasis gebruiken om aanvallen op Turkije uit te voeren.

De PKK strijdt sinds 1984 voor een onafhankelijke staat voor de Koerden in het zuidoosten van Turkije. Daar werd dinsdag een Turkse soldaat gedood in een gevecht met PKK-guerrilla's. De Turkse CNN sprak zelfs van vier doden.
http://www.nu.nl/news/131(...)n_in_Noord-Irak.html
pi_54575918

Bron: NTV (Turkse nieuwszender)

Weer 4 Turkse militairen gedood bij gevechten op de Gabar-berg.
pi_54576022
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bron: NTV (Turkse nieuwszender)

Weer 4 Turkse militairen gedood bij gevechten op de Gabar-berg.
Fijn.
pi_54576205
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Fijn.
Dat zal je vast wel menen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_54576297
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:58 schreef saban het volgende:

[..]

Net zoveel als dat jij meent een Griek te zijn.
pi_54579000
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:58 schreef saban het volgende:

[..]

Best onzinnige opmerking..

Triggershot kennende.

Dit soort onderbuik reacties zijn dus niet goed.
pi_54581390
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Best onzinnige opmerking..

Triggershot kennende.

Dit soort onderbuik reacties zijn dus niet goed.
idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 19 december 2007 @ 19:38:08 #225
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_55500014
Turkije bombardeert opnieuw Noord-Irak
quote:

ISTANBUL - Turkse gevechtsvliegtuigen hebben voor de tweede dag op rij bombardementen uitgevoerd op strijders van de verboden Turks-Koerdische opstandelingenbeweging PKK in het noorden van Irak. Minstens drie straaljagers bestookten zondag stellingen in de Qandil-bergen, meldde het Turkse persbureau Anatolië.

Voorafgaand aan de bombardementen voerden toestellen eerst verkenningsmissies uit, meldde een zegsman van de veiligheidsdiensten van de Iraaks-Koerdische autoriteiten. Turkije is al decennia verwikkeld in gevechten met de terroristische PKK, die strijdt voor een onafhankelijk Koerdistan in het zuidoosten van Turkije.

Geen slachtoffers
Zowel op zaterdag als op zondag vielen er geen slachtoffers door de luchtacties, maakten de Noord-Iraakse autoriteiten zondag bekend. Voor de acties van zaterdag onderschreef een zegsman van de PKK de lezing van de Iraakse functionaris. ‘Onze strijders hebben geen verliezen geleden door de luchtaanval’, aldus de woordvoerder volgens het persbureau Firat.

De Turkse luchtmacht heeft toegegeven luchtaanvallen te hebben uitgevoerd. Ook voerden de strijdkrachten artilleriebeschietingen uit. Volgens het Turkse leger zijn er de afgelopen weken ‘honderden terroristen’ gedood. De PKK komt naar eigen zeggen later in de week met exacte verliescijfers.

De door de EU en de Verenigde Staten als terreurbeweging bestempelde PKK heeft haar hoofdkwartier in het Qandil-gebergte. Voorts zitten er circa 3500 strijders in het gebied. Vanuit de Noord-Iraakse regio voeren ze aanvallen uit op Turks grondgebied.
Bron: De Volkskrant
pi_55500096
Ook even de TT weer aangepast.

Heb de nieuwsberichten gezien.
pi_55500185
quote:
Op zondag 23 december 2007 21:12 schreef paddy het volgende:
Ook even de TT weer aangepast.
  maandag 24 december 2007 @ 20:54:03 #229
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_55520427
quote:
Op zondag 23 december 2007 21:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Turkije bombardeert opnieuw Noord-Irak
[..]

Bron: De Volkskrant
video
pi_55535784
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:34 schreef milagro het volgende:

[..]

er zijn ook Turkse Nederlanders die mij niet moeten, devrim, dat zegt niets over de Turken in het algemeen en sowieso al helemaal niets over mijn verbondenheid met dit land, die is niet afhankelijk van de enkeling die me niet moet , ik ben hier geboren en getogen, en ik voel me op en top Nederlander, hoor, en veel Nederlanders met mij, dat het niet de naam nationalisme mag hebben, soit, maar een zeker chauvenisme is er zeker wel.

zou dat gebrek aan verbondenheid niet in eerste instantie gewoon bij jezelf liggen, je kan de omgeving er wel de schuld van geven, maar is dat niet iets wat je van huis uit gewoon meekrijgt, dat "eens een Turk, altijd een Turk!!!!!"...

als je je zo niet welkom voelt hier, waarom dan pas vertrekken naar daar als je opgeroepen wordt, waarom hier studeren als dat daar ook kan?
je ouders hebben destijds ook hen die hen lief waren achter gelaten op elders een beter bestaan op te bouwen, wat let jou dan om hetzelfde te doen, als je het hier niet naar je zin hebt, alleen dan wanneer je je met Turken omgeven weet.

ik snap dat niet zo, je bent toch niet hier gebonden? zeker niet als je je niet verbonden voelt.
dat geldt voor iedere hier geboren en getogen Turk, die zich maar geen Nederlander kan of wil voelen, zich veel meer verbonden voelt met Turkije... waarom hier niet meteen weg zodra school en studie afgerond is?

de enige reden waarom ik jou niet zo snel in mijn vriendenkring zou willen is die konstante boosheid van je, je komt zo verbeten over in het meerendeel van je posts, je hebt niets met Nederland, je lijkt bij voorbaat al niets met Nederlanders te willen hebben, want niet Turks (let wel : lijkt)... je zit hier , zo lijkt je te bevestigen, enkel maar omdat je ouders ooit besloten hebben hier te gaan wonen, hetgeen je blijkbaar een slechte keuze vindt... ga dan weg?

en nee, nu niet laf reageren met "zou je wel willen , hè" het zal me aan mijn reet roesten of jij blijft of niet, ofdat je een Turk bent of niet, of dat jij je een Turk voelt of niet, ik probeer enkel iets te begrijpen en dat is wat je nog te zoeken hebt in dit land als je er zo niets mee hebt, wat houd je dan hier, en nee, "je ouders" zijn niet genoeg reden, da tis ook te makkelijk, zij hebben de hunne ook achter gelaten.
Je praat net alsof het fakking makkelijk is je stekkie te verlaten die je hier heb opgebouwd. Dat is één zin die genoeg is als weerwoord op je verhaaltje.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55608927
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 17:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je praat net alsof het fakking makkelijk is je stekkie te verlaten die je hier heb opgebouwd. Dat is één zin die genoeg is als weerwoord op je verhaaltje.
Houdt dan ook eens een keer op met je pro-Turkse propaganda en indoctrinatie. Houdt eens een keer op met dat eeuwig nationalisme en je daarbij afzetten en isoleren van de rest van de maatschappij.

Je wilt vreten van 2 walletjes, enerzijds je Turkisme gehalte hoog houden en alles verdedigen waar ook maar het woord Turk valt, anderzijds het vreemd vinden dat door de slechte integratie de tolerantie jegens Turken achteruit holt

Het is het ene of het andere, maar niet allebij.
pi_55608989
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:34 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Houdt dan ook eens een keer op met je pro-Turkse propaganda en indoctrinatie. Houdt eens een keer op met dat eeuwig nationalisme en je daarbij afzetten en isoleren van de rest van de maatschappij.

Je wilt vreten van 2 walletjes, enerzijds je Turkisme gehalte hoog houden en alles verdedigen waar ook maar het woord Turk valt, anderzijds het vreemd vinden dat door de slechte integratie de tolerantie jegens Turken achteruit holt

Het is het ene of het andere, maar niet allebij.
Burak nationalistisch?
Gozer
pi_55609187
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Burak nationalistisch?
Gozer
Nationalistisch ja, die kerel loopt continu Turkije en het Ottomaanse Rijk te verdedigen, ongeacht het topic en zijn eigen mening (als ie die al heeft, mijns inziens is de Turkse Staat zijn mening). Dat hij daarna waarschijnlijk ook nog islamistisch denkt doet er niet toe, dat staat onder het nationalisme, perfect zichtbaar in deze thread.
pi_55609266
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:45 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Nationalistisch ja, die kerel loopt continu Turkije en het Ottomaanse Rijk te verdedigen, ongeacht het topic en zijn eigen mening (als ie die al heeft, mijns inziens is de Turkse Staat zijn mening). Dat hij daarna waarschijnlijk ook nog islamistisch denkt doet er niet toe, dat staat onder het nationalisme, perfect zichtbaar in deze thread.
De gast heeft een spuughekel aan Turkije met huidige staatsvorm wat ze hebben, en sinds wanneer is het verdedigen van een historisch vergaan rijk nationalistisch, gozer.
pi_55609456
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De gast heeft een spuughekel aan Turkije met huidige staatsvorm wat ze hebben, en sinds wanneer is het verdedigen van een historisch vergaan rijk nationalistisch, gozer.
Ik weet niet of hij een spuughekel heeft aan het huidige Turkije en dat doet er ook niet toe, het feit is dat Turkije konstant door hem en andere toetsenbordnatio's ''beschermd'' wordt, zowel in FP als Forum.

Misschien als Turkije wordt beschouwd als de opvolger van het Ottomaanse Rijk? Het is geen historisch vergaan rijk zoals het Romeinse en het Oost Romeinse of het Kalifaat. Het is itt tot de eerdere rijken opgevolgd door een sterk verkleind en gecentraliseerd land met een geheel ander doel. Hier komt het nationalistische juist het best in beeld. Ondanks de enorme wreedheden van dit Rijk, de andere structuur en de andere plaats van godsdienst wordt het geadoreerd door de huidige Turken, blind als ze zijn juichen ze bij alle threads waarin hun volkje in een conflict/glorieperiode etc etc etc) zit, Van het Sultanaat van Rum tot de Turkse Verovering van Boedapest tot het PKK conflict.

Misschien moet je eens verder denken dan dat je neus lang is.
pi_55609598
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:57 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij een spuughekel heeft aan het huidige Turkije en dat doet er ook niet toe, het feit is dat Turkije konstant door hem en andere toetsenbordnatio's ''beschermd'' wordt, zowel in FP als Forum.
Het doet er weldegelijk aan toe, ik zie patriotisme namelijk als iets anders dan nationalisme, dat iemand terroristen afzeikt maakt hem geen nationalist, ook niet in jouw ogen hoop ik, rationeel gezien.
quote:
Misschien als Turkije wordt beschouwd als de opvolger van het Ottomaanse Rijk? Het is geen historisch vergaan rijk zoals het Romeinse en het Oost Romeinse of het Kalifaat. Het is itt tot de eerdere rijken opgevolgd door een sterk verkleind en gecentraliseerd land met een geheel ander doel. Hier komt het nationalistische juist het best in beeld. Ondanks de enorme wreedheden van dit Rijk, de andere structuur en de andere plaats van godsdienst wordt het geadoreerd door de huidige Turken, blind als ze zijn juichen ze bij alle threads waarin hun volkje in een conflict/glorieperiode etc etc etc) zit, Van het Sultanaat van Rum tot de Turkse Verovering van Boedapest tot het PKK conflict.
Ja, eeum.. hoi, laatste bekende kalifaat was die van het Ottomaanse rijk, namelijk Ottomaanse troon en opvolging van kalifaat gingen hand in hand, eerst is Sultanaat afgeschaft en daarna kalifaat door de Turkse huidige regering.

Regering van Turkije heeft er dan ook alles, maar dan ook letterlijk alles aan gedaan om het westen er van te overtuigen dat Turkije geen voortzetting is van Ottomaanse rijk, maar een totaal ander weg inslaat. Wanneer je je bedenkt dat Burakius een Ottomaan fan is ( is dat een woord?) en nationalisme een van meest fundamentele redenen is geweest dat er een einde kwam aan dit rijk dan is het logischerwijs niet erg vreemd om tot de conclusie te komen dat nationalisme voor huidig Turkije en Ottomaans Turkije wel heel erg contra dictionaire is. Ook het prijzen van successen en een groeiperiode maakt je amper tot niet nationalistisch.
quote:
Misschien moet je eens verder denken dan dat je neus lang is.
Even herinneren als je straks je tanden gaat poetsen weer in de spiegel kijkt.
pi_55611987
We komen allen van Adam en Eva. Hoe kan ik dan nationalistisch zijn. Ik hou me niet bezig met zulke simpele dingen.

In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55614891
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 21:04 schreef Triggershot het volgende:

[quote][..]

Het doet er weldegelijk aan toe, ik zie patriotisme namelijk als iets anders dan nationalisme, dat iemand terroristen afzeikt maakt hem geen nationalist, ook niet in jouw ogen hoop ik, rationeel gezien.
[..]
Poeh poeh, dat doet er in deze kwestie toe. Patriottisme is liefde en voorkeur voor het vaderland, nationalisme voor het volk. En dat maakt verschil aangezien we het hier over een natiestaat hebben, sinds het gebied is gezuiverd van Armeniërs, Assyriërs, Pontische Grieken en Arabieren door de bloederige klauwtjes van despoot Ataturk.
quote:
Ja, eeum.. hoi, laatste bekende kalifaat was die van het Ottomaanse rijk, namelijk Ottomaanse troon en opvolging van kalifaat gingen hand in hand, eerst is Sultanaat afgeschaft en daarna kalifaat door de Turkse huidige regering.
[/quote]
Nee! Dat meen je niet
quote:
Regering van Turkije heeft er dan ook alles, maar dan ook letterlijk alles aan gedaan om het westen er van te overtuigen dat Turkije geen voortzetting is van Ottomaanse rijk, maar een totaal ander weg inslaat. Wanneer je je bedenkt dat Burakius een Ottomaan fan is ( is dat een woord?) en nationalisme een van meest fundamentele redenen is geweest dat er een einde kwam aan dit rijk dan is het logischerwijs niet erg vreemd om tot de conclusie te komen dat nationalisme voor huidig Turkije en Ottomaans Turkije wel heel erg contra dictionaire is. Ook het prijzen van successen en een groeiperiode maakt je amper tot niet nationalistisch.
Daar zou ik graag een bron van willen hebben, alhoewel het niet boeit. Turkije wordt door de internationale gemeenschap gezien als de opvolger van het Ottomaanse Rijk, net zoals Rusland de opvolger is van de USSR, hoewel de territoriale grenzen niet als zodanig worden gelijk zijn en hierdoor kan men ook met een tabula rasa beginnen, ondanks dat ze als opvolger worden gezien.
Ook het prijzen van successen in de groeiperiode maakt je niet tot nationalistisch? Besef je nou eigenlijk wel wat je zegt? Wellicht moet je het een keer hardop zeggen
[..]
quote:
Even herinneren als je straks je tanden gaat poetsen weer in de spiegel kijkt.
Hmm. Volgens mij ben ik hier degene die wat verder kijkt dan wat loze begripjes, maar ok
pi_55614962
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:33 schreef Burakius het volgende:
We komen allen van Adam en Eva. Hoe kan ik dan nationalistisch zijn. Ik hou me niet bezig met zulke simpele dingen.

Vandaar dat je heel het forum en FP volspuit met ****berichtjes als er weer 5 zogenaamde PKK rebellen (burgers kennen ze schijnbaar niet in dat gebied? ) zijn omgekomen door het *groteske en superieure* Turkse leger.
pi_55619931
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:16 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Vandaar dat je heel het forum en FP volspuit met ****berichtjes als er weer 5 zogenaamde PKK rebellen (burgers kennen ze schijnbaar niet in dat gebied? ) zijn omgekomen door het *groteske en superieure* Turkse leger.
Ja ik ben inderdaad blij als die PKK terroristen af worden geknald. Ben ik dan een nationalist? Nee ik denk dat dat mij een realist maakt. Als dit echt je conclusie is van zoiets dan suggesteer ik dat jij én je vogelbrein eens terug naar de basisschool gaan.

p.s.

Heel forum vol gespuid met zulke berichten .. (1 bericht ofzo )

gaa gaa
pi_55622806
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:14 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Poeh poeh, dat doet er in deze kwestie toe. Patriottisme is liefde en voorkeur voor het vaderland, nationalisme voor het volk. En dat maakt verschil aangezien we het hier over een natiestaat hebben, sinds het gebied is gezuiverd van Armeniërs, Assyriërs, Pontische Grieken en Arabieren door de bloederige klauwtjes van despoot Ataturk.
Dat doet er in deze kwestie wel toe, gezien Burakius zichzelf een trotse product ziet van onder andere Turken, Tataren en Tjetjenen is het wel degelijk relevant dat er geen sprake is van nationalisme, zelfs jij zou dat wel kunnen inzien toch? Wat Burak doet is duidelijk patriottisme, nationalisme en Ottomanisme gaan dan ook niet samen.
quote:
Nee! Dat meen je niet
Geweldige weerlegging ook.
quote:
Daar zou ik graag een bron van willen hebben, alhoewel het niet boeit. Turkije wordt door de internationale gemeenschap gezien als de opvolger van het Ottomaanse Rijk, net zoals Rusland de opvolger is van de USSR, hoewel de territoriale grenzen niet als zodanig worden gelijk zijn en hierdoor kan men ook met een tabula rasa beginnen, ondanks dat ze als opvolger worden gezien.
Ook het prijzen van successen in de groeiperiode maakt je niet tot nationalistisch? Besef je nou eigenlijk wel wat je zegt? Wellicht moet je het een keer hardop zeggen
Afschaffen Sultanaat.
Afschaffen Kalifaat
Afschaffen Sharia
Afschaffen Islamitische kleding
Afschaffen Arabische alfabet
Hoofdstad veranderen.
Regeringsvorm veranderen.
Ottomaanse verdrag van Sevres verwerpen
En als afsluiter:

150 personae non gratae of Turkey:
quote:
After the Turkish War of Independence (1919 - 1923), the newly established Republic of Turkey presented a list of 600 names to the Conference of Lausanne, which were to be declared personae non gratae. Later, a list comprising only 150 of these, put into effect by the Grand National Assembly of Turkey on April 23, 1924 (revised on June 1, 1924), was included in the Treaty of Lausanne. The list (known as Yüzellilikler in Turkish, literally, Hundredandfiftyers), which is a who's who of the Ottoman Empire, had the purpose of eliminating the ruling elite of Ottomans from the Republic.

The list is famous as it became the center of discussions of the nature of the new Republic: mainly, whether the Republic was to remain a continuation of the old Empire or not. The list has served as a proof that the administration and ideologists of the Empire were not transferred to Republic. The formation of this list is also related to studies analyzing the jurisdictional conflict between the Grand National Assembly of Turkey and Ottoman Empire. It has to be remembered that these powers were fighting each other for their existence, as they were both active (using diplomatic and military means) until the Conference of Lausanne
Ga je anders even inlezen voor je zomaar dingen komt roepen, Turkije is geen voortzetting van het Ottomaanse rijk, Turkse republiek is niet gebouwd op ruïnes van het Ottomaanse rijk, maar van niet bezet land in Anatolië. Vrij weinig wat Ataturk nog meer had kunnen doen om jou duidelijk te maken dat het geen voortzetting is.
quote:
Turkije wordt door de internationale gemeenschap gezien als de opvolger van het Ottomaanse Rij
Praat voor jezelf, je zult jezelf in de minderheid vinden in deze.
quote:
Hmm. Volgens mij ben ik hier degene die wat verder kijkt dan wat loze begripjes, maar ok
Nou, mij heb je te weten overtuigen hoor met je weerleggingen ad hominems.

Afgelopen 10 posts zijn grotendeels offtopic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2007 13:38:51 ]
pi_55713905

Safety belts on mr.öcalan

whahahhaha
pi_55749050
quote:
Explosion hits military vehicle in Turkish city

Thu Jan 3, 2008 10:29am EST

DIYARBAKIR, Turkey (Reuters) - An explosion struck a military vehicle in the centre of the Turkish city of Diyarbakir on Thursday, injuring many people, eyewitnesses said.

Turkey's state Anatolian news agency said the explosion was caused by a bomb. It was not immediately known whether any people had been killed.

Diyarbakir is the largest city of mainly Kurdish southeast Turkey and home to large numbers of troops who are battling PKK Kurdish rebels both inside Turkey and in nearby northern Iraq.

Turkish television showed vehicles engulfed in flames as ambulances and firefighters rushed to the scene. One man's face was covered with blood.

Turkish security forces have been on alert over the New Year holiday period fearing possible attacks by the PKK and its supporters as warplanes target rebel guerrillas hiding in northern Iraq.

A woman was killed last week in a bomb blast in Istanbul, Turkey's largest city. An explosion in a garbage bin wounded three people on Wednesday in Istanbul.

Authorities suspect the PKK was behind both attacks, although nobody has claimed responsibility.

Ankara blames the Kurdistan Workers Party (PKK) for the deaths of nearly 40,000 people since the group launched its armed campaign for an ethnic homeland in southeast Turkey in 1984.

(Reporting by Seyhmus Cakan; writing by Gareth Jones; editing by Matthew Tostevin)

© Reuters 2008 All rights reserved

Bron: Reuters
» Video «
pi_55952528
quote:
11 januari 2008

Koerdistan bestaat niet

Op donderdag 3 januari zond het NOS Journaal van 20.00 uur het volgende bericht uit:

"In Turkije is in de namiddag een zware bomaanslag gepleegd op een bus met militairen. Daarbij zijn vijf mensen gedood, twee van hen waren militairen. Er zijn 68 gewonden, waarvan zeker de helft burgers.

De bus ging in vlammen op, net als een aantal auto's in de omgeving. De aanslag was in Diyarbakir, in het overwegend Koerdische zuidoosten van Turkije. Er zijn daar veel Turkse militairen gelegerd vanwege de strijd tegen de Koerden…..

De aanslag is niet opgeëist, maar de verdenking gaat uit naar de Koerdische PKK, die vecht voor autonomie voor de Koerden in Turkije. De hele dag al hebben gevechtsvliegtuigen PKK-kampen in Turkije gebombardeerd. Na de aanslag zouden ze ook naar Noord-Irak gevlogen zijn om schuilplaatsen van Koerden daar te aan te vallen."

Behalve beelden van de aanslag was bovenstaande kaart te zien van Turkije en omgeving met een gearceerd gebied met de naam Koerdistan.

De klacht

Een kijker klaagt over de kaart in deze reportage.

"Ik weet niet waar het NOS Journaal zijn informatie haalt, maar in Turkije bestaat geen Koerdistan. Ik wil graag een rectificatie van deze uitzending, zodat alsnog de correcte kaart wordt vertoond en in de toekomst ook geen verkeerde informatie wordt weergegeven," aldus de klager.

De redactie van de buitenlandredactie

"Turkije erkent de naam Koerdistan niet. Het is geen provincie of staatkundige eenheid. Wel is Koerdistan van oudsher de naam voor het gebied in het zuidoosten van Turkije (aangezien daar in meerderheid Koerden wonen). In de Osmaanse tijd heette het gebied wel Koerdistan. Maar het gebruik van het woord nu wordt door Turkije als bedreigend ervaren. Als wij de term gebruiken nemen we stelling. Beter is daarom voortaan op de landkaarten (zoals we dat natuurlijk allang in de teksten doen) het begrip 'Koerdisch gebied' te gebruiken. Voor de volledigheid: we hebben door de arcering niet willen suggereren dat Koerdistan een land is. We hadden de naam Koerdistan niet mogen gebruiken."

De feiten

Koerdistan bestaat niet, maar de Koerden wel. Ze zijn één van de oudste nomadenvolken in het Midden-Oosten en ze hebben een eigen taal en cultuur. Koerden wonen traditioneel in een bergachtig gebied dat zich over vier landen uitstrekt: Turkije, Irak, Iran en Syrië. Na de Eerste Wereldoorlog zag het er even naar uit dat de Koerden een eigen staat zouden krijgen, maar daar is het nooit van gekomen. Dat is wel de inzet van de PKK, die een deel van Turkije opeist voor de stichting van de staat Koerdistan.

De conclusie

De klager heeft gelijk. Het is om meer dan één reden een fout kaartje.

Koerdistan bestaat alleen op de tekentafel van de geschiedenis. Toen besloeg het delen van Turkije, Irak, Iran en Syrië en dus niet alleen het gearceerde deel van Turkije en Irak dat op het kaartje de naam Koerdistan kreeg.

Dat gearceerde deel was kennelijk bedoeld om het gebied te markeren waar de PKK en Turkije met elkaar in gevecht zijn, maar dat werd in de tekst niet toegelicht.

Gezien de ernst van het conflict tussen de PKK en Turkije is het gebruik van zo’n kaartje in het NOS Journaal een pijnlijke fout. Eerder kreeg het NOS Journaal uit Turkse kring het verwijt partijdig te zijn, omdat de redactie het predikaat 'terroristische organisatie' niet standaard op de PKK wil plakken. Die klacht was wat mij betreft ongegrond (zie column ombudsman 19-10-2007).

In zo’n verhit debat moet de buitenlandredactie in woord en beeld een goed oog houden voor de (historische) feiten. Dat is hier om onbegrijpelijke redenen niet gebeurd. Het is helaas geen incident. Soortgelijke kaartjes zijn vaker gebruikt en na (intern) protest weer weggegooid. De buitenlandredactie belooft beterschap. Daar moet het nu echt een keer van komen, want anders wordt slordigheid terecht als partijdigheid gezien.

Ton van Brussel
NOS Ombudsman

Bron: NOS.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')