abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54556540
Dat de DTP banden met de PKK heeft moge wel duidelijk zijn nu trouwens. (ook al hebben ze iedereen, ook de de Koerden wijsgemaakt van niet)

En dat de DTP (vaak) met chantage en leugens aan vele stemmen is gekomen in dat gebied is ook duidelijk.

Het was dan ook mooi om te zien dat de AKP in het gebied van de Turkije waar de meerderheid Koerdisch is, vele stemmen heeft gehad. IPV DTP.
pi_54556576
Oké ik zal dan ook maar mijn menig geven.

Toen ik het nieuws eerst hoorde dacht ik:
Wat is dit nou voor onzin? Echt typisch nationalistische onderbuikgevoelens om soldaten vast te zetten omdat ze hun taak niet goed hebben volbracht.

Later echter ben ik de zaak wat neutraler gaan bekijken, en heel er zit een luchtje aan heel die ontvoering.
(daar kan ik een gigantisch lang verhaal over schrijven maar goed)

Dus ik vind het goed dat ze de zaak onderzoeken. Dat ze meteen op arrestaties overgingen dat zorgde er wel over dat ik een wenkbrauwen optrok.

Ik hoop dus niet dat dit om een achterlijk nationalistische onderbuikreactie gaat, maar om een zaak te onderzoeken waar een luchtje aan zit.
Ik denk dat het tweede is.

voor de duidelijkheid
pi_54556851
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:23 schreef saban het volgende:

[..]

Praat er niet omheen Hoe kom je erbij dat ze onterecht vastzitten
Zolang er een onderzoek gaande is, is het sowieso onterecht dat ze vast zitten, omdat men er niet zeker van is.
pi_54556997
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolang er een onderzoek gaande is, is het sowieso onterecht dat ze vast zitten, omdat men er niet zeker van is.
Nee nu is het nog niet duidelijk. Dat heb je wel vaker in een rechtsstaat dat mensen voorlopig vastzitten.

Dus je kan nu nog niet zeggen of ze terecht of onterecht vast zitten.
pi_54556999
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:37 schreef IHVK het volgende:
Oké ik zal dan ook maar mijn menig geven.

Toen ik het nieuws eerst hoorde dacht ik:
Wat is dit nou voor onzin? Echt typisch nationalistische onderbuikgevoelens om soldaten vast te zetten omdat ze hun taak niet goed hebben volbracht.

Later echter ben ik de zaak wat neutraler gaan bekijken, en heel er zit een luchtje aan heel die ontvoering.
(daar kan ik een gigantisch lang verhaal over schrijven maar goed)

Dus ik vind het goed dat ze de zaak onderzoeken. Dat ze meteen op arrestaties overgingen dat zorgde er wel over dat ik een wenkbrauwen optrok.

Ik hoop dus niet dat dit om een achterlijk nationalistische onderbuikreactie gaat, maar om een zaak te onderzoeken waar een luchtje aan zit.
Ik denk dat het tweede is.

voor de duidelijkheid
Tenminste iemand die lijkt een beetje nuance te kunnen brengen in het gesprek.

Het is natuurlijk heel makkelijk van achter je pc en vanuit een veilig omgeving te beoordelen wat een juiste manier van handelen zou geweest zijn, maar als een groep van mijn soldaten tig dagen is gegijzeld door de vijanden en na druk komen ze vrij, ga ik ze zelf niet vervolgen in ieder geval, bij twijfel kan men een onderzoek verrichten, daar zijn onderzoeken voor, maar om wat verbanden te zoeken die officieel niet zijn gelegd en aan de hand daarvan je troepen vastzetten die claimen dat:
quote:
'Biz devletimizi son kurşunumuza kadar koruduk. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştık. Biz vatanımızı korumak için canımızı dişimize taktık ve mücadele ettik. Savaştık. Ancak şu anda suçlanıyoruz. Biz devletimizi sonuna kadar koruduk. Bize yapılan suçlamaları kabul etmiyor ve bunu anlamlandıramıyoruz' diyerek devlete sitem ettiler. Dosyada gizlilik kararı olduğu için tüm resmi belgeleri alamadık. Şu anda dosya gizli kararı olduğu için korunuyor ve istediğimiz belgeleri almıyoruz"
Is gewoon stank voor stank, en is gevaarlijker dan PKK, je eigen troepen de rug toe keren vanuit een oordeel waarbij je niet aanwezig was. Het moge duidelijk zijn dat 'je' een algemeen woordgebruik is, geen personificatie.
pi_54557119
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:56 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee nu is het nog niet duidelijk. Dat heb je wel vaker in een rechtsstaat dat mensen voorlopig vastzitten.

Dus je kan nu nog niet zeggen of ze terecht of onterecht vast zitten.
Het moge duidelijk zijn dat het geen civiele strafrecht bestreft in dit geval, maar het gaat om Turks staatsveiligheid. Veiligheid die wordt gewaarborgd door troepen als zij.
pi_54557680
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tenminste iemand die lijkt een beetje nuance te kunnen brengen in het gesprek.

Het is natuurlijk heel makkelijk van achter je pc en vanuit een veilig omgeving te beoordelen wat een juiste manier van handelen zou geweest zijn, maar als een groep van mijn soldaten tig dagen is gegijzeld door de vijanden en na druk komen ze vrij, ga ik ze zelf niet vervolgen in ieder geval, bij twijfel kan men een onderzoek verrichten, daar zijn onderzoeken voor, maar om wat verbanden te zoeken die officieel niet zijn gelegd en aan de hand daarvan je troepen vastzetten die claimen dat:
[..]

Is gewoon stank voor stank, en is gevaarlijker dan PKK, je eigen troepen de rug toe keren vanuit een oordeel waarbij je niet aanwezig was. Het moge duidelijk zijn dat 'je' een algemeen woordgebruik is, geen personificatie.
Ja nuance is wel nodig. Vaak neigen we tot zwart-wit denken bij dit soort dingen.

Ik denk dat als dit geen geplande actie was, dat Turkije dan bezig met creëren van nieuwe vijanden.
Dat zou echt dom zijn.

Aan de andere kant denk ik toch dat er echt een goede aanleiding moet geweest zijn, om tot arrestatie over te gaan.
Niet?

JIj zegt: Ik zou mijn eigen soldaten niet vervolgen als ze ontvoerd en vrijgesproken zijn.
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat "je" wel tot vervolging over zou gaan als die mensen de hele ontvoering bijelkaar hebben verzonnen.

Die Öcalan vlag bij de vrijlating en dat soort dingen allemaal vaag hoor.

Ik bedoel die mensen zijn niet achterlijk.

En als dat wel zijn, tja. Dan is het dom en is het een treurige actie.

We wachten af....
pi_54557930
Mijn protest zit hem in wat de generaal gisteren zei:
quote:
BÜYÜKANIT’TAN 8 ASKER YANITI
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Büyükanıt, önceki gün 13 gazetenin Ankara temsilcileriyle Genelkurmay Karargahı’nda üç saat süren bir sohbet toplantısında PKK tarafından rehin alınan 8 asker içinde örgüte bilgi sızdıranlar bulunduğu iddialarına da yanıt vermiş ve “Bu tartışmalar bizi üzüyor. Biz de böyle bir bilgi yok. Türk Silahlı Kuvvetleri’nde her etnik kökenden askerler var. Biz her kökenden insanımıza güveniriz” demişti.
Het is tenslotte niet schuldig tot integendeel is bewezen, wel?
pi_54558041
De generaal zegt:

"Deze discussies betreuren wij. Wij zijn niet op de hoogte hiervan. Het Turkse leger bevat leden van vele etniciteiten, wij geloven in/vertrouwen al onze mensen ongeacht welke etniciteit."

Mooi gesproken toch?
pi_54558246
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:34 schreef IHVK het volgende:
De generaal zegt:

"Deze discussies betreuren wij. Wij zijn niet op de hoogte hiervan. Het Turkse leger bevat leden van vele etniciteiten, wij geloven in/vertrouwen al onze mensen ongeacht welke etniciteit."

Mooi gesproken toch?
Hij verwerpt hiermee mede ook de beschuldiging dat ze geen info hebben over samenwerking met de vijanden.
pi_54558264
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij is het meer een vraag dan een constatering, zie ook de vraagteken voor nadere toelichting aan einde van mijn zin.
[..]

Ze zeggen toch wel iets meer dan jouw verhaal:
[..]

Ik geloof wel het nieuws van hun eigen mond dan 3e partij getuigenis.
Wordt dus simpel gezegd dat ze hebben gedaan wat ze konden tot ze helemaal omsingeld waren door terroristen en niets anders konden doen, maar goed vader is wens van de gedachte, laat het koerdengebash beginnen.

Waarom zou ik Koerden bashen?
quote:
Owja, magnificent:
[..]

http://www.samanyoluhaber.com/haber-78966.html
Ik wees dat dit een Nederlands forum is maar gelukkig zijn er meerdere turks sprekenden onder ons.
Ik weet het niet hoor. Door dit soort beelden ga je toch twijfelen aan hun oprechtheid. Ik hoop dat het slechts PKK-propaganda betreft. Afwachten dan maar...

[ Bericht 8% gewijzigd door TheMagnificent op 12-11-2007 20:47:22 ]
pi_54558348
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:40 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waarom zou ik Koerden bashen?
Waar richt ik me tot jouw persoon?
quote:
Ik weet het niet hoor. Door dit soort beelden ga je toch twijfelen aan hun woorden. Ik hoop dat het slechts PKK-propaganda betreft. Afwachten dan maar...
Divide and conquer... Mensen die de verdedigers van een land vastzetten zonder bewijs zijn zelf de landverraders.
pi_54558414
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij verwerpt hiermee mede ook de beschuldiging dat ze geen info hebben over samenwerking met de vijanden.
Ik begrijp het punt niet.

Buyukanit zegt toch juist dat ze waarschijnlijk onschuldig zijn? Of begrijp ik het niet.
pi_54558504
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik begrijp het punt niet.

Buyukanit zegt toch juist dat ze waarschijnlijk onschuldig zijn? Of begrijp ik het niet.
Dat ze geen info hebben over enige samenwerking tussen de soldaten en PKK
pi_54558570
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
Zo komt het anders wel over. Misschien omdat ik als eerste heb vermeldt dat de soldaten een Koerdische achtergrond hadden?
quote:
Divide and conquer... Mensen die de verdedigers van een land vastzetten zonder bewijs zijn zelf de landverraders.
Als bewezen is dat ze onschuldig zijn, zullen ze vrij komen, neem ik aan.
pi_54558572
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Maar Trigger, ze zijn voorlopig in hechtenis genomen, dat gebeurt overal en heeft niks met landverraad te maken.

Die video echter is.
pi_54558756
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:50 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zo komt het anders wel over. Misschien omdat ik als eerste heb vermeldt dat de soldaten een Koerdische achtergrond hadden?
Misschien moe je je subjectiviteit laten vallen en mijn reactie nemen zoals ik zeg dat het is?
quote:
Als bewezen is dat ze onschuldig zijn, zullen ze vrij komen, neem ik aan.
Dus schuldig tot integendeel bewezen is, tof.
pi_54558807
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien moe je je subjectiviteit laten vallen en mijn reactie nemen zoals ik zeg dat het is?
[..]

Noem een land waarbij bij dit soort incidenten mensen niet voorlopig gevangen worden genomen?

Je kunt de rechtszaak immers niet op dezelfde dag houden.

Deze mensen zijn dus nog niet schuldig of onschuldig, ze zijn voorlopig gevangen en later zal blijken of ze een straf krijgen of vrij komen.
pi_54558840
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar Trigger, ze zijn voorlopig in hechtenis genomen, dat gebeurt overal en heeft niks met landverraad te maken.
Waar nog meer?
quote:
Die video echter is.
Vergeet even niet dat toen de Iraniers de Britse soldaten gevangen namen dat zij ook zeiden dat ze geweldig waren opgenomen, maar toen ze eenmaal op Brits grond waren, afstand deden van de afspraken, vrees dat ze je gaan vermoorden en dat je je familie niet meer terug zult zien laat je weleens doen wat de vijand wil dat je doet, vooral als je onder direct bedreiging bent.
pi_54558878
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar nog meer?
[..]

Vergeet even niet dat toen de Iraniers de Britse soldaten gevangen namen dat zij ook zeiden dat ze geweldig waren opgenomen, maar toen ze eenmaal op Brits grond waren, afstand deden van de afspraken, vrees dat ze je gaan vermoorden en dat je je familie niet meer terug zult zien laat je weleens doen wat de vijand wil dat je doet, vooral als je onder direct bedreiging bent.
En de Britten hebben die soldaten natuurlijk niks in hun oor gefluisterd
pi_54559023
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:59 schreef IHVK het volgende:

[..]

Noem een land waarbij bij dit soort incidenten mensen niet voorlopig gevangen worden genomen?
Gelieve mijn vraag niet met een wedervraag beantwoorden, jij bracht op tafel dat het elders ook gebeurde, kan je het enigzins hard maken?
quote:
Je kunt de rechtszaak immers niet op dezelfde dag houden.
En dus besluit je ze maar op te sluiten zonder algemeen bewijs?
quote:
Deze mensen zijn dus nog niet schuldig of onschuldig, ze zijn voorlopig gevangen en later zal blijken of ze een straf krijgen of vrij komen.
En dus is het ethisch verantwoord om troepen op te sluiten, troepen die al levensgevaar liepen omdat ze aanwezig waren in het gebied en hun leven op het spel zetten alleen al met die uniformen aan? Bizar.
pi_54559087
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:02 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

En de Britten hebben die soldaten natuurlijk niks in hun oor gefluisterd
Probleem is dat het oordelen als paddenstoelen van grond komt van mensen die geen idee hebben wat zich werkelijk heeft afgespeeld veilig achter de pc. Terwijl de Turkse generaal al zegt dat er geen informatie beschikbaar is over er samenwerking was tussen de soldaten en PKK.
pi_54559103
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gelieve mijn vraag niet met een wedervraag beantwoorden, jij bracht op tafel dat het elders ook gebeurde, kan je het enigzins hard maken?
[..]

En dus besluit je ze maar op te sluiten zonder algemeen bewijs?
[..]

En dus is het ethisch verantwoord om troepen op te sluiten, troepen die al levensgevaar liepen omdat ze aanwezig waren in het gebied en hun leven op het spel zetten alleen al met die uniformen aan? Bizar.
Het is een algemeen bekend feit dat mensen die verdacht worden van een misdaad vaak eerder dan de rechtszaak worden opgesloten voorlopige hechtenis heet zoiets.

Dat weet iedereen volgens mij daar gaan we niet langer over door hoop ik?

Over die verklaringen zou je inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben.
pi_54559119
Wat zijn dat voor beelden?
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_54559130
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
'T is goed joh...
quote:
Noch onschuldig, noch schuldig. Maar voorlopig zitten ze vast. Nogmaals, als het onderzoek uitwijst dat ze hebben gedaan wat ze konden (en de geruchten niet kloppen), zullen ze zeer zeker vrij komen.
pi_54559148
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Probleem is dat het oordelen als paddenstoelen van grond komt van mensen die geen idee hebben wat zich werkelijk heeft afgespeeld veilig achter de pc. Terwijl de Turkse generaal al zegt dat er geen informatie beschikbaar is over er samenwerking was tussen de soldaten en PKK.
Hij vertrouwt zijn mensen dus.

Nu is het afwachten wat er in de rechtszaak gaat gebeuren. Blijkbaar is er wel een instantie in Turkije die bewijs heeft/denkt te hebben, anders worden ze niet opgesloten, lijkt mij.
pi_54559226
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:11 schreef Emel het volgende:
Wat zijn dat voor beelden?
Welke beelden?
pi_54559279
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is een algemeen bekend feit dat mensen die verdacht worden van een misdaad vaak eerder dan de rechtszaak worden opgesloten voorlopige hechtenis heet zoiets.

Dat weet iedereen volgens mij daar gaan we niet langer over door hoop ik?

Over die verklaringen zou je inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben.
Kan je het na gaan, Samir A werd al per direct vrijgelaten wegens gebrek aan bewijzen nadat hij was opgepakt als verdachte en daarna weer vrijgelaten voor er überhaupt een proces aan te pas kwam, dat doen ze in een rechtstaat. Onschuldig tot integendeel bewezen is. Een persoon als Samir A die op verschillende lijsten van de AIVD, MIVD , politielijsten etc stond. Proof is the key, remember?
pi_54559322
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:14 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Welke beelden?
video van de militiairen 'bizle abi kardesler..'
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_54559378
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:11 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

'T is goed joh...
quote:
Noch onschuldig, noch schuldig. Maar voorlopig zitten ze vast. Nogmaals, als het onderzoek uitwijst dat ze hebben gedaan wat ze konden (en de geruchten niet kloppen), zullen ze zeer zeker vrij komen.
Daar twijfel ik niet aan, maar nogmaals ik vind het ethisch onverantwoord dat je verdedigers van je land vastzet als je:
A: Niet weet of ze schuldig zijn.
B: Geen bewijs hebt.
C: Reageert op geruchten.
D: Beseft dat zij al hun leven op het spel zetten door de Turkse uniform te dragen.
pi_54559453
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hij vertrouwt zijn mensen dus.
Iemand gelukkig.
quote:
Nu is het afwachten wat er in de rechtszaak gaat gebeuren. Blijkbaar is er wel een instantie in Turkije die bewijs heeft/denkt te hebben, anders worden ze niet opgesloten, lijkt mij.
Wat voor instantie zou dat zijn als zelfs hoogste militaire leider in TR het niet heeft, hij is praktisch machtigste man van Turkije.
pi_54559515
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan je het na gaan, Samir A werd al per direct vrijgelaten wegens gebrek aan bewijzen nadat hij was opgepakt als verdachte en daarna weer vrijgelaten voor er überhaupt een proces aan te pas kwam, dat doen ze in een rechtstaat. Onschuldig tot integendeel bewezen is. Een persoon als Samir A die op verschillende lijsten van de AIVD, MIVD , politielijsten etc stond. Proof is the key, remember?
Samir A is geen goed voorbeeld.

Willem Holleder zit nu bijvoorbeeld ook al heel lang vast en hij is nog niet veroordeeld.

In Engeland bijvoorbeeld zijn er zat mensen die onder het mom terrorisme enorm lang in hechtenis hebben gezeten voor de rechtszaak begon.

In de meeste landen is dat de normale gang van zaken, als je daar iets tegen hebt ok dat kan, maar het is niet "abornmaal".
pi_54559585
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iemand gelukkig.
[..]

Wat voor instantie zou dat zijn als zelfs hoogste militaire leider in TR het niet heeft, hij is praktisch machtigste man van Turkije.
Jij denkt dat het leger nog steeds alles controleert in Turkije?

Dan zouden deze mensen dus, vooral gezien die uitspraken van de generaal, vrij moeten komen?

Welke instantie en welk bewijs dat was horen we waarschijnlijk later.
pi_54559599
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Daar twijfel ik niet aan, maar nogmaals ik vind het ethisch onverantwoord dat je verdedigers van je land vastzet als je:
A: Niet weet of ze schuldig zijn.
B: Geen bewijs hebt.
C: Reageert op geruchten.
D: Beseft dat zij al hun leven op het spel zetten door de Turkse uniform te dragen.
Hoewel de video zeer waarschijnlijk een stukje PKK-propaganda is, heeft het blijkbaar de Turkse staat ook in verwarring gebracht. Je kunt de soldaten vrij laten, maar er bestaan een kleine kans dat ze zich alsnog bij de PKK aansluiten. Je kunt het nooit weten. Het zekere voor het onzekere nemen, denk ik.
pi_54559662
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:27 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hoewel de video zeer waarschijnlijk een stukje PKK-propaganda is, heeft het blijkbaar de Turkse staat ook in verwarring gebracht. Je kunt de soldaten vrij laten, maar er bestaan een kleine kans dat ze zich alsnog bij de PKK aansluiten. Je kunt het nooit weten.
Nee, maar dat is geen goede reden om ze vast te houden.

Iedereen zou zich wel kunnen aansluiten bij de PKK.

Er zal vast wel iets anders zijn wat nu bewust niet naar buiten wordt gebracht.
pi_54559669
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Samir A is geen goed voorbeeld.
Juist wel, hij kon meer aanrichten dan Holleeders potentie.
quote:
Willem Holleder zit nu bijvoorbeeld ook al heel lang vast en hij is nog niet veroordeeld.
Heb je enig idee hoeveel bewijs er tegen Willem is opgebouwd en hoevaak Willem eerder is opgepakt voor huidige proces begon?
quote:
In Engeland bijvoorbeeld zijn er zat mensen die onder het mom terrorisme enorm lang in hechtenis hebben gezeten voor de rechtszaak begon.
De Britse geheime dienst en haar onderzoeken worden in Engeland erkent als strafrechtelijk bewijs, in NL niet, dus jouw voorbeeld gaat niet op.
quote:
In de meeste landen is dat de normale gang van zaken, als je daar iets tegen hebt ok dat kan, maar het is niet "abornmaal".
Concretere voorbeelden aanwezig?
pi_54559749
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jij denkt dat het leger nog steeds alles controleert in Turkije?

Dan zouden deze mensen dus, vooral gezien die uitspraken van de generaal, vrij moeten komen?

Welke instantie en welk bewijs dat was horen we waarschijnlijk later.
Laat ik het voor je concreter formuleren:
Er is geen instantie in Turkije die in het geheim kan functioneren zonder dat het leger er van op de hoogte is, zoveel resourcen heeft geen enkel instantie in Turkije. Nu jij weer.
pi_54559798
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:27 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hoewel de video zeer waarschijnlijk een stukje PKK-propaganda is, heeft het blijkbaar de Turkse staat ook in verwarring gebracht. Je kunt de soldaten vrij laten, maar er bestaan een kleine kans dat ze zich alsnog bij de PKK aansluiten. Je kunt het nooit weten. Het zekere voor het onzekere nemen, denk ik.
Ik denk dat het zeer fout is van een Turk als jij om de MIT te onderschatten.
pi_54559861
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist wel, hij kon meer aanrichten dan Holleeders potentie.
[..]

Heb je enig idee hoeveel bewijs er tegen Willem is opgebouwd en hoevaak Willem eerder is opgepakt voor huidige proces begon?
[..]

De Britse geheime dienst en haar onderzoeken worden in Engeland erkent als strafrechtelijk bewijs, in NL niet, dus jouw voorbeeld gaat niet op.
[..]

Concretere voorbeelden aanwezig?
Het probleem is dat ik niet precies weet hoe het Turkse rechtssysteem werkt. Jij wel?

Zoals we weten is het Nederlands strafbeleid behoorlijk "huumaan" of "soft" of hoe je het ook wilt benoemen.
In de meeste Europese landen zal het er anders aan toe gaan.
Misschien werkt het in Turkije wel net als in Engeland?

Nee ik heb geen concrete voorbeelden. Ik weet wel dat er in Europa en de VS na 9/11 een enorme klopjacht is geweest op terroristen en dat er nieuwe wetgeving is gekomen waardoor mensen lang in voorarrest kunnen worden gehouden.
(over Guantanmo Bay zal ik niet beginnen, want zo ver zou geen enkel land moeten gaan)

Bovendien bestaat er bij Holledeer een reële kans dat hij wordt vrijgesproken, dus hoe overtuigend dat opgebouwde bewijs is is natuurlijk maar de vraag.

Waar het om gaat is: Jij weet net zo min als ik wat er aan de hand is, de Turkse sensatie-media vertrouw ik niet zo en de Europese ook niet als je het niet erg vindt. 90% van alles op dit moment is speculatie.
pi_54559887
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is geen instantie in Turkije die in het geheim kan functioneren zonder dat het leger er van op de hoogte is, zoveel resourcen heeft geen enkel instantie in Turkije. Nu jij weer.
Millî İstihbarat Teşkilatı
quote:
Devletin millî güvenlik politikasının hazırlanmasıyla ilgili her konuda istihbaratın tek elde toplanabilmesi amacıyla, 22 Temmuz 1965 tarihinde TBMM tarafından 644 sayılı kanun kabul edilmiş ve bu kanun ile kuruluşun adı Millî İstihbarat Teşkilâtı (MİT) olarak değiştirilmiştir. Kanun ile MİT'in bir Müsteşar tarafından yönetilmesi ve Müsteşar'ın, kanun ile belirlenen görevlerin yerine getirilmesinde sadece Başbakan'a karşı sorumlu olması öngörülmüştür.
pi_54559973
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee, maar dat is geen goede reden om ze vast te houden.
Juist om die video. Voordat de video opdook hoorde je namelijk niemand erover dat de soldaten wel eens verraders zouden kunnen zijn. Toch?
quote:
Er zal vast wel iets anders zijn wat nu bewust niet naar buiten wordt gebracht.
We zullen zien...
pi_54560014
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben ik weer.
Dat kunnen we nooit weten, hoe het in de achterkamertjes aan toe gaat.

Misschien is dit wel een spelletje van het leger(dat nauwe banden zou hebben met de VS?)? Als we dat gaan bespreken dan zal het speculatie percentage oplopen tot 100%.

Ik geloof dat er vast wel instanties zijn die onafhankelijk van het leger werken.
pi_54560063
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik niet precies weet hoe het Turkse rechtssysteem werkt. Jij wel?
Niet, totalitair, ik weet wel sommige gevallen.
quote:
Zoals we weten is het Nederlands strafbeleid behoorlijk "huumaan" of "soft" of hoe je het ook wilt benoemen.
In de meeste Europese landen zal het er anders aan toe gaan.
Misschien werkt het in Turkije wel net als in Engeland?
Als we nu punten gaan scoren met 'misschien' kan ik net zo goed zeggen.. 'Misschien.....', heb je niets aan, gaat juist om bewijzen.
quote:
Nee ik heb geen concrete voorbeelden. Ik weet wel dat er in Europa en de VS na 9/11 een enorme klopjacht is geweest op terroristen en dat er nieuwe wetgeving is gekomen waardoor mensen lang in voorarrest kunnen worden gehouden.
(over Guantanmo Bay zal ik niet beginnen, want zo ver zou geen enkel land moeten gaan)
G-Bay is niet erkend door de VN en daarom in de ogen van internationale recht illegaal en voornamelijk controversieel. En zelfs dan zijn het niet de staatsburgers van de VS/Engeland, dus weer een fout voorbeeld.
quote:
Bovendien bestaat er bij Holledeer een reële kans dat hij wordt vrijgesproken, dus hoe overtuigend dat opgebouwde bewijs is is natuurlijk maar de vraag.
Dat ligt aan de rechter, maar dan kan iig niemand zeggen dat hij onterecht werd vastgehouden, ondanks dat hij vrij wordt gesproken.
quote:
Waar het om gaat is: Jij weet net zo min als ik wat er aan de hand is, de Turkse sensatie-media vertrouw ik niet zo en de Europese ook niet als je het niet erg vindt. 90% van alles op dit moment is speculatie.
Ja, is dat nu net niet het probleem? Jij en ik chillen, de arme soldaten zaten eerst daar vast en nu in eigen land.
pi_54560120
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat het zeer fout is van een Turk als jij om de MIT te onderschatten.
De MIT is niet verbonden aan het leger, als je dat denkt. Zie boven.
quote:
Milli İstihbarat Teşkilatı, Türkiye Cumhuriyeti'nin bölünmez bütünlüğüne, anayasal düzenine, varlığına, bağımsızlığına, güvenliğine ve Millî gücünü meydana getiren bütün unsurlarına karşı içten ve dıştan gelecek mevcut ve muhtemel tehditler hakkında bilgi toplamak, önlem almak ve gerekli durumlarda ilgili makamları uyarmakla görevli teşkilâttır.
pi_54560132
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:36 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Millî İstihbarat Teşkilatı
[..]
Verantwoordelijkheid ja, waar staat dat legertop wordt buitengesloten?
pi_54560219
Je reageert alleen op G-bay Tirgger, maar ken je verscherpte wetten in Groot-Brittani?. Ik vermeld G-Bay juist zodat je er niet over begint, omdat dat een slecht voorbeeld is.

Over Holleder: Als hij wordt vrijgesproken zat hij inderdaad onterecht vast, lijkt mij logisch.

Dat die soldaten vast zitten is inderdaad triest vanuit humaan oogpunt.
Het is echter ook triest dat er 13 van hun mede soldaten zijn gestorven en als er kans bestaat dat dat komt omdat zij informatie heben doorgespeeld dan moet dat tot op de bodem onderzocht worden.
pi_54560304
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:43 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

De MIT is niet verbonden aan het leger, als je dat denkt. Zie boven.
[..]
Lees je even in zou ik zeggen:
http://www.mit.gov.tr/kanun.html
pi_54560316
Ik denk dat we niet veel verder komen eigenlijk.

Maar goed iedereen is weer up to date.
pi_54560381
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid ja, waar staat dat legertop wordt buitengesloten?
Waar zeg ik dat de legertop wordt buitengesloten? Ik zeg alleen dat het leger de MIT niet in haar controle heeft. De MIT is een onafhankelijk functionerende orgaan, dat slecht verantwoording moet afleggen bij de premier.
pi_54560489
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:46 schreef IHVK het volgende:
Je reageert alleen op G-bay Tirgger, maar ken je verscherpte wetten in Groot-Brittani?. Ik vermeld G-Bay juist zodat je er niet over begint, omdat dat een slecht voorbeeld is.
Ik reageerde op alles wat je zei, dat je inhoudelijkheid niet bevredigend vindt is ok, maar zeg niet dat ik 'alleen' reageerde op.....

Tig% van de gevangen in G-bay zijn mensen van Afghanistan, Pakistan etc, zelfden staatsburgers van betreffende landen.
quote:
Over Holleder: Als hij wordt vrijgesproken zat hij inderdaad onterecht vast, lijkt mij logisch.
Nee hoor, gewoon dat hij een goeie verdediging had, Kluivert werd ook vrijgesproken van verkrachting en iemand doodrijden terwijl hij schuldig was, betekent niet dat het terecht was. Hij heeft gewoon met een goeie verdediging zich onderuit laten lullen, met beloftes en resources.
quote:
Dat die soldaten vast zitten is inderdaad triest vanuit humaan oogpunt.
Het is echter ook triest dat er 13 van hun mede soldaten zijn gestorven en als er kans bestaat dat dat komt omdat zij informatie heben doorgespeeld dan moet dat tot op de bodem onderzocht worden.
Geen slecht woord voor de doden, maar de andere acht soldaten hoeven niet te lijden door geruchten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')