quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:58 schreef schaap001 het volgende:
Ben ik weer!
Op de groepsfoto zie ik Steve Winwood (erg jong) en aangezien het niet Blind Faith is, zou ik zeggen Spencer Davis Group? Spencer Davis dan dus.... (en ook wederom een Davis)?
In dezelfde categorie (denk ik): WIE?quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:04 schreef cafca het volgende:zoals ik al zei: zijn naam is bekender dan zijn kop....
quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:15 schreef MadMaster het volgende:
Duane Eddy?
quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:28 schreef cafca het volgende:
Alex Chilton?
cafca + 1quote:... his early recordings with the Box Tops, the three albums he did with Big Star in the mid-'70s and the spate of cool, but chaotic, solo albums he's recorded since then.
Hij wordt ouder.... en deze hoes is uit 2000, kejje nagaan...quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:31 schreef bukgeit het volgende:
De omschrijving voldoet inderdaad helemaal aan Chilton, maar de foto niet.
quote:'s story is as much the story of
. The group was dogged by an ever changing line up, with
being the only permanent member. At times it seemed that the end of
had finally arrived but
' strong motivation and ambition for success wouldn't allow this.
achieved the success they deserved and were one of the top bands to emerge from New Zealand.
Juist! net links naast Alex Chilton in de platenkastquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:17 schreef schaap001 het volgende:
The Chills
Dit vind ik echt heel knapquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:43 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1 & 9
Ik kom denk wel ffies die titel verdedigen..quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:50 schreef MadMaster het volgende:
Off topic:
Welke individuen/teams van hier doen er dit jaar me aan de Nationale Popquiz in Amstelveen?
Bij tien zag ik het meer aan de Spiders dan aan Bowie: die lijkt goed!quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:45 schreef bukgeit het volgende:
En Bowie 6 & 10 dan? Vinden jullie die niet heel goed lijken?
Die heb ik nog nooit met zo'n trekzak in z'n poten gezien, iig..quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:59 schreef bukgeit het volgende:
En niet Paul McCartney, of is dat juist de instinker?
Het is jouw vraag...quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit met zo'n trekzak in z'n poten gezien, iig..
10 niet, 6 redelijk maar dat komt denk ik vooral door de grootte van het plaatje.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:45 schreef bukgeit het volgende:
En Bowie 6 & 10 dan? Vinden jullie die niet heel goed lijken?
quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:52 schreef bukgeit het volgende:
Belsen, Berkery, ranja en ik zullen wel weer een team formeren, nbdbd & de Senseo's en verder weet ik het niet.
Dan ben ik niet in Nederland: kom 19 december pas terug van 15 dagen Gambia.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:55 schreef MadMaster het volgende:
Schaap, ik zoek nog 2 deelnemers voor de Nationale Popquiz op 16 december in Amstelveen.
Interesse?
Madmaster +1quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:11 schreef MadMaster het volgende:
Jean Michel Jarre
quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:48 schreef bukgeit het volgende:
Triviaveteranen kunnen zich ook versies herinneren met Elvis, Kenny Rogers en Timo Maas. Mark had die laatste natuurlijk goed
quote:Ik ben Ans en ik ben Bea
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
Dat is gewoon een feit
En we zingen met elkaar
over de problemen met ons haar
'K ben mijn brillenkoker kwijt
Ja van voren heet ik Bea
Hofmann komt er achteraan
Hofmann Hofmann Hofmann
Hofmann
En een ui is geen banaan
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
Zeg Be heb jij strie?
Ja en putjes op m'n dijen
Droge lippen bij het vrijen
Heus het leven valt niet mee
Ja en ik heet Ans van voren
En dan krijg je Aarsema
'K heb net m'n beenhaar afgeschoren
En ben dol op bruine vla
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
De gootsteen zit verstopt
En de plopper is poreus
'K krijg steeds meer haren in
m'n neus
En het zitbad moet gesopt
Ik zie het ook niet meer zo zitten
En de koffie is zo duur
In mijn hoofddoek zit een mot
'K heb geen garage maar een schuur
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
Tis maar dat je het weet
En de boiler is zo heet
'K brande gisteren m'n reet
Deze wereld kent veel leed
'K was laatst aan het ramen lappen
Brak de keukentrap in twee
nou dat kost me 50 flappen
In m'n lip zit nou een snee
-Hee Ans wie lopen daar nu
zo zwaar gearmd?
-Volgens mij is die ene Jaap
van Meekren met een hoofddoek om
-Enne wie loopt daar nu naast?
-O das Frits Bom, wat leuk hij
heeft een puntmuts op
-Hm zeker jarig dan
-'t zal wel ja
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
M'n panty zit gedraaid
M'n wollen trui jeukt als een gek
En ik heb uitslag in m'n nek
En m'n beurs is leegegraaid
laatst liet ik m'n theepot vallen
Boven op m'n zegelboek
nou dat kost me 30 ballen
of zo'n royale badhanddoek
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
'K was laatst in Benidorm
Ik kwam leeggescheten terug
met de vellen op m'n rug
Want die zon die was enorm
Ik had laatst een week verkering
met een zeeman die was kok
Hij zij ik ruik zure bommen
maar die geur kwam uit 'n rok
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
Zeg Ans heb je vaker sjans
Ja van de buurman op de hoek
maar die zit niet lekker in
z'n broek dus die maakt bij mij geen kans
'K was laatst in m'n kitchinette
checkte de preitaart in de grill
'K had meteen verschroeide wangn
En een ander montuur bril
Ik ben Ans en ik ben Bea
Zij is Bea zij is Ans
ziezo nou dat was dat
Ons leven lijkt meestal een straf
maar we zingen het van ons af
En dan hebben we het weer gehad
ziezo dat was dat
Ga je mee naar de stad
(Dominique)
(Zuster Glimlach/Thea en Theo
quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:08 schreef schaap001 het volgende:
Dan ben ik niet in Nederland: kom 19 december pas terug van 15 dagen Gambia.
quote:From now on it was only a question of time before signing the first record deal with the Chicago-based underground label D.J. International - that was in 1986.
...
That was the time whencreated a crossover version of house music together with his friend and fellow DJ 'Fast Eddie' Smith and which was known as hip house. It then caused a furor on the hip hop scene, while today rap vocals are a common feature of the commercial house scene.
is now regarded as one of the most influential artists in the international house scene.
Same.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:42 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik ken de foto, maar komt even niets bovendrijven...
quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Farley Jackmaster Funk?
quote:Listening to Farley "Jackmaster Funk", “ The Hot Mix 5“, Ronny Hardy and the electrifying energies of Frankie Knuckles,was well schooled at an early age.
quote:Kool's quote Honoringon this tune, "
! The producer! Awesome super-dooper-trooper!", became part of the history of the House genre as a whole, sampled several times later.
Nog even en dan komt 'Alle 13 dood' uit...quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
John Denver
Ik had het om 17.06 al opgegevenquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:35 schreef MadMaster het volgende:
Ranja heeft het inmiddels toch al opgezocht, dus die is dit keer zelf openlijk als eerste afgehaakt...
quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:57 schreef MadMaster het volgende:
Het is een glas met iets gekleurds er in...
Jus d'orange?
Ik was even afgeleid door de Charles Manson-legging..quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:06 schreef bukgeit het volgende:
Lange benen voor een travo.
quote:He dressed up like a clown for them
With his face paint white and red
And on his best behavior
In a dark room on the bed he kissed them all
He'd kill ten thousand people
With a sleight of his hand
Running far, running fast to the dead
He took of all their clothes for them
He put a cloth on their lips
Quiet hands, quiet kiss
On the mouth
Het is idd wel jr., maar vooruitquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:26 schreef onkjoe het volgende:
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy
thanx, kleine vergissingquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:28 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Het is idd wel jr., maar vooruit
onkjoe + 1
Is het nagespeeld of een origineel? In het tweede geval sluit ik me hierbij aanquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Al die moeite voor 7 seconden gepingel en dan geen idee hebben...![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:46 schreef MadMaster het volgende:
Ik hoop dat Ranja's antwoord goed is...
quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Als in 'authentiek' bedoel je hopelijk...
Tyree! Turn Up The Bassquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:35 schreef MadMaster het volgende:
Todd Terry komt net als bijna alle andere genoemde namen uit dezelfde hoek, maar ook niet juist...
Wachten we op Iggy/Captain_Redbeard of zal ik een nieuwe vraag doen?
Ranja heeft het inmiddels toch al opgezocht, dus die is dit keer zelf openlijk als eerste afgehaakt...
Ik wist 't, ik wist 't...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:02 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Tyree! Turn Up The Bassgeweldig nummer
![]()
Toy Soldiers - Martika?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:03 schreef ranja het volgende:
Hier hoor je een stukje van een cover. Wat en van wie is het orgineel?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kaiser Chiefs
Sack Fire Hies it isquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kaiser Chiefs
He, jullie trappen d'r niet inquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:32 schreef bukgeit het volgende:
Jan Keizer
quote:Bart Arts - zang
Dick van der Wijst - drums
Erik Jans - gitaar en zang
Freddy van Dijk - zang
Paul Rademaker - gitaar en zang
Robert van Asseldonk - saxofoon
Willem van de Spijker - basgitaar en zang
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:19 schreef bukgeit het volgende:
De BZB?
Die met Joling wilde ik horen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:50 schreef MadMaster het volgende:
Solo 'Calender Girl' en met Joling samen 'Can't Take My Eyes Off Of You'...
Misschien zijn er DVD's van Nederland Muziekland te koop?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:53 schreef bukgeit het volgende:
Die met Joling wilde ik horen.
Nee, wel dezelfde eerste letter qua voornaam.quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:14 schreef schaap001 het volgende:
WT Wally Tax?
Schaap001 +1quote:Na zijn dood vertelde een buurtbewoner aan AT5 dat Tax vaak een klein bedrag bij hen kwam 'lenen'. Nooit een rond bedrag, maar immer het afgepaste bedrag dat hij tekort kwam om een biertje te kunnen kopen. De buurtbewoners waren aan deze vorm van artiestenbelasting gewoon geraakt en spraken onderling van "de Wally-taks".
... eehhh.... niet zonder erg veel ruzie te krijgen met bepaalde personen!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:19 schreef MadMaster het volgende:
Kan je die trip naar Gambia niet cancellen en lekker thuis Sinterklaas vieren en zo?![]()
Klopt!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:52 schreef ranja het volgende:
Robert Palmer? Ik heb de hoes eerder gezien maar weet het niet echt...
Toch het punt: 14 letters (tegen 16)quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:59 schreef belsen het volgende:
Ik moet alleen nu wel het pand verlaten.
En jij ook al, 10 letters. Ik dacht dat niemand onder Pandemonium zou komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:10 schreef bigshadow het volgende:
Asobi Seksu, korter dan dat zal lastig worden.
als ik de vraag eerder had gezien had ik die misschien nog wel bedachtquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:10 schreef bigshadow het volgende:
Asobi Seksu, korter dan dat zal lastig worden.
Maar bij BBC mis je ook de 'i'.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:08 schreef ranja het volgende:
14 letters zal niet echt te overtreffen zijn denk ik... ik kwam niet verder dan Blues Brother Castro (18)
verder een paar net-nietjes... Grauzone (geen i), Dinosaur Jr (geen e)
Nevequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:17 schreef bukgeit het volgende:
Nou, nog een taalvraagje: post 18 bandnamen met als enige klinker de letter 'e'.minimaal twee lettergrepen voorvoegsel 'the' mag wel, maar telt niet als lettergreep de 'y' mag je niet gebruiken
Gelieve dan niet te posten voordat het punt is uitgedeeld.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Neve
Level 42
98 Degrees
Evereve
Elend
Evergrey
Eden
En toen wist ik er geen meer...
Oh, ik begreep niet dat het om hele lijstjes ging...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:36 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Gelieve dan niet te posten voordat het punt is uitgedeeld.
Doorsparen tot 18.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:40 schreef cafca het volgende:k heb er 11, en geen dubbele met TSE....
Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:42 schreef cafca het volgende:
mag ik lenen?
dat laatste dacht ik alquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:03 schreef bukgeit het volgende:
Stephen en Green Velvet reken ik niet goed. Hell's Belles is een AC/DC tributeband.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:30 schreef Berkery het volgende:
Oei, de top 10.
Ik weet nog
Waterboys - This is the sea
Bowie - Hunky Dory![]()
Eentje van Billy Bragg.
2005: Fok! top 100 allertijden napraattopicquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:22 schreef bukgeit het volgende:
Kan iemand de link naar de Top 100 van twee jaar geleden nog terughalen?
Hartelijk!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:29 schreef ranja het volgende:
[..]
2005: Fok! top 100 allertijden napraattopic
2006: FOK! album top 100 allertijden 2006 - UITSLAG
quote:'s
has announced that the band is one day away from completing their third full-length album.
In a posting today (October 23) on the band's website,wrote that the band have been in London finishing up the long-awaited follow-up to their 1997 self-titled album.
Er is zelfs een eigen shoegaze-topicquote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:34 schreef MadMaster het volgende:
Shoegazer was mij ook onbekend als stijl, maar daar kan je Robert Smith van The Cure m.i. ook wel onder scharen...
Jep, Portishead it is...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:35 schreef ranja het volgende:
Portishead ?
Het juiste antwoord (de debuut LP van Robert Palmer) van gisteren is: Sneaking Sally Through The Alley.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:14 schreef schaap001 het volgende:
[..]
![]()
de eerste letters heb ik al gegeven: S S T T A - Robert Palmer
Die mag je beantwoorden maar levert geen punt opquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:04 schreef bukgeit het volgende:
Moeten wij trouwens ook de vraag beantwoorden waarom je het niet eerder wist of heb je het daar tegen jezelf.
en waarom weet jij dat nou dan welquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:03 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Vanessa Paradis
Heb laatst de videoclip gezien ervanquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Die mag je beantwoorden maar levert geen punt op
[..]
en waarom weet jij dat nou dan wel
Iggy +1
Nee, ook niet. Heb gister wel op ebay de ltd luxe editie van het album gekocht. Natuurlijk was ik al veel te laat om dat nog op een 'normale' manier te krijgen. Maar dan valt 27 euro incl. nog mee.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:13 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Heb laatst de videoclip gezien ervanHeb je die al gezien?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:33 schreef bukgeit het volgende:
Pete Philly en Hooverphonic.
Mooi liedje! En wat ziet ze er weer geweldig uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:25 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Als je de clip wilt zien: http://www.dailymotion.co(...)idylle-le-clip_music
LPG.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:50 schreef ranja het volgende:
Er wordt een album hoes gecreeerd uit tomatenpuree.
Maar ik weet niet meer voor welke band.
schaap +1quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef schaap001 het volgende:
nobody came: Eleanor Rigby
quote:kan weer horen. "Artsen hebben met een titaniumschroef een BAHA (Bone Anchored Hearing Aid) in het rotsbeen van mijn hoofd geplaatst", vertelt de zanger. Vorig jaar raakte hij zijn gehoor kwijt.
De BAHA brengt het geluid direct over op het bot. "Het is eigenlijk een soort stekker die je op je kop geplaatst krijgt", aldus, die al sinds zijn jeugd met gehoorproblemen kampt. "Ik kan er zelfs mijn mp3-speler, mobiele telefoon en de monitor van mijn microfoon op aansluiten. Het is echt een wereldoplossing."
Het apparaatje is nogal zichtbaar aanwezig en moeilijk weg te werken, maar dat kan de 58-jarige zanger niets schelen. "Dat ik kan horen, vind ik veel belangrijker dan er mooi uitzien."
Die schijnt er ook last van te hebben, ja. Maar in dit geval betreft het een Nederlander.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:59 schreef MadMaster het volgende:
Phil Collins?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:06 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Harry Slinger
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:10 schreef MadMaster het volgende:
Qua stijl zou ik Lou Reed zeggen, qua looks Patrick Hernandez, maar iets zegt me dat ik deze persoon wel kenonder een heel andere naam uiterlijk, waar ik nu echter niet op kan komen...
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:35 schreef Captain_Redbeard het volgende:
oude foto van Paul Stanley ?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:44 schreef MadMaster het volgende:
Paul Stanley dorst ik zelf niet te gokken, omdat dat bij jou te veel voor de hand lag...
Is het de voorman van Doctor & the Medics?
Dat bedoelde ik, ik ken zijn naam echter niet...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:18 schreef Berkery het volgende:
Die acteur?
Dat stond er net nog niet...quote:
De iets langere versie:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:33 schreef Berkery het volgende:
-Welke band werd gespeeld door Tim Curry?
Berkery +1quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:33 schreef Berkery het volgende:
-Welke band werd gespeeld door Tim Curry?
-Pennywise
quote:Somewhere in a lonely hotel room there's a guy starting to realize that eternal fate has turned its back on him
quote:
peaceman +1quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:55 schreef peaceman het volgende:
The Clientele - Strange Geometry
Robin Hitchcock - album weet ik niet
Nick Drake stond er ook in...
Bob Dylan - Blood on the tracks
Hothouse flowers?
plus die al genoemd zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |