1. Was je er bij? Toon me even waar je euro 100 kon -en mocht- tanken. Couch racer die je bent. Uit je filmpje op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
![]()
1. Het was de 2e dag en ze hadden dus moeten tanken bij een tankstation in Zweden, als je dan perse hoge octaan moet rijden tank je dan toch gewoon 100 er in.
2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep... Plus dat je altijd race fuel in je daily driver moet gooien is toch te gek voor woorden.
3. Neem nou de andere race tegen een licht getunede M6 http://www.youtube.com/watch?v=5-yldgRWw80
Dus volgens jou liegt de eigenaar in het filmpje over zijn vermogen. Nee hij heeft geen 620 tot 750 pk zoals de eigenaar heeft gezegd, maar slechts 450 pk!
Nou goed gaan we daar even van uit, de BMW heeft 560-570 pk en vanuit de rollende start schieten ze beide weg, de BMW schakelt in 100 nog wat miliseconde, dus aan schakelfouten zal het niet liggen. Maar toch lijkt eventjes de Supra iets voor te lopen. Mag jij fijn beweren dat dat die Supra op dat moment 450 pk heeft, maar het is 100% meer aannemelijk dat ie daar gewoon op 620 pk rijdt zoals het filmpje zegt...
En de o zo betrouwbare Supra gaat in die dragrace ook nog is kapot, tot zover de oerbetrouwbare getunede Supra![]()
Bron.quote:The two guys who brought the Supra were supra cool. I really felt bad they were having so many problems with their car, because I am sure they would have stomped me a new mud-hole, but then again--that means I would have lost It was a lot of fun that night.
Nog altijd beter dan iemand die nooit in PTA komt, maar dat nu ineens wel doet omdat ik hem in POL en NWS altijd voor lul zet. Maar gelukkig zag je wel in dat ik gelijk had, dus je bent hier eigenlijk voor niets gekomen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of StefanP is gewoon een achterlijke debiel met een minderwaardigheids complex. Daar zet ik mijn geld op.![]()
Zoals ik al zei: Minderwaardigheidscomplex.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
1. Was je er bij? Toon me even waar je euro 100 kon -en mocht- tanken. Couch racer die je bent. Uit je filmpje op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."
2. 92 octaan? Weet je waar je het over hebt? Onbenul! De cijfers op de Amerikaanse pompen zijn het gemiddelde van RON en MON, in tegenstelling tot de RON cijfers die ze in de EU gebruiken. En laat het MON nou altijd stukken lager zijn dan RON. Dat wist je niet, he? En laat MON nou een stukken betere indicator zijn van hoe benzine reageert onder engine load. Dat wist je ook al niet, he? Er is blijkbaar heel veel dat je niet weet. Ik kan hier overal 93 halen. Goh, laat dat nou beter zijn dan Euro 95, dat omgerekend een 90-91 scoort! En 98, dat is slechts 91.5. Clown die je bent.
3. Ben je blind? Laat maar, want uit de totale onzin die je uitkraamt ook al kom ik keer op keer met feiten en bronnen, is het antwoord al duidelijk. Hier, letterlijk uit je filmpje: op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."
Moet ik het voor je in lettergrepen opbreken voordat je het snapt? Street-fuel. Pump gas. Normale benzine SNAP JE HET? Idioot. Een 67mm turbo laat je onder die omstandigheden maximaal 18-19PSI geven, wat overeenkomt met ongeveer 470PK.
Heb je enig idee wat voor monster een 67mm turbo op 30+PSI is? Hier:
[ afbeelding ]
Dacht je nou echt dat je NA M6je dat bijhield? Laat me niet lachen. Zelfs de eigenaar van de M6 in het filmpje geeft dat toe:
[..]
Bron.
Lees ook de rest van dat topic eens, waarin duidelijk staat dat die Supra niet goed getuned was, en dat is dus geen fout van die auto maar van de eigenaar. Iedereen in het topic is het erover eens dat je niet met single turbo Supras moet fokken, en het is nota bene een M5 board.
Zo. Heb je nog meer te zeggen? Zie je al die bronnen hier? Doet het pijn om met je neus op de feiten geduwd te worden? Misschien is het beter als je je bij je Playstation houdt.![]()
Je zet jezelf alleen maar voor lul.quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan iemand die nooit in PTA komt, maar dat nu ineens wel doet omdat ik hem in POL en NWS altijd voor lul zet. Maar gelukkig zag je wel in dat ik gelijk had, dus je bent hier eigenlijk voor niets gekomen.
Je verhaaltje over 300pk bij verschillende toerentallen klopt nog steeds niet hoor.quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:15 schreef StefanP het volgende:
Wat schattig, ben je speciaal voor mij opgebleven? Wat een spannende zaterdagavond!
Kneus
Vast niet, nee:quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je verhaaltje over 300pk bij verschillende toerentallen klopt nog steeds niet hoor.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100. Punt.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen.
Want "quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:08 schreef StefanP het volgende:
Het is goed hoor, ik ga hier niet oneindig welles/nietes roepen. Laat ik gewoon een link naar de samenvatting van DS4's onzinposts plaatsen:
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
Nee, ik snap het niet.
Fijn dat je het na drie pagina's ook eindelijk doorhebt.quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:12 schreef Merkie het volgende:
Want "" is een prima argument natuurlijk. Jezus, zet jezelf niet zo voor lul
.
Koppel bij een toerental is heel belangrijk, vermogen NIET. Of je vermogen nou bij 4000rpm of 6000rpm geleverd wordt, als je wielen met 20rpm gaan draaien zullen ze allebei EXACT hetzelfde koppel hebben. En dus even snel accelereren. Dit ervan uitgaande dat beide auto's allebei op hun ideale toerental draaien waarbij ze beiden hun identieke maximale vermogen leveren.
Bronquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Vertel je hem ook eventjes wat er van zijn stelling dat 'het maximale koppel bij de acceleratie geen grote rol speelt' overblijft?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm
Leg mij even uit wat heir fout aan is dan?quote:maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm
quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:12 schreef Merkie het volgende:
Koppel bij een toerental is heel belangrijk, vermogen NIET.
Ja duh, je vermogen is veel hoger bij een hoog koppel bij een hoog toerental, dat zeg ik idd de hele tijd zelf en ik heb dat ook nooit ontkendquote:Op zondag 21 oktober 2007 04:06 schreef StefanP het volgende:
Dwaas die je bent.
Motor A: 300PK/4000RPM -->koppel is (300*5252)/4000=393
Motor B: 300PK/6000RPM -->koppel is (300*5252)/6000=262
Als je twee motoren met identieke PKs maar verschillende koppelkrommes hebt, en de massa en overbrenging is hetzelfde, dan is de auto met de beste koppelkromme stukken sneller. Maar laat het koppel op de wielen nou net bepaald worden door die overbrenging... vandaar dat ik zeg: it is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*.
Je zegt het verdomme zelf, man!
Het maximale koppel speelt idd geen rol omdat dat bepaald wordt door het maximale vermogen, wat dus wel een rol speelt. Dat tweede weet ik niet.quote:[..]
Kom, ga je DS4's andere stellingen niet verdedigen? Ik heb er nog wel twee leuke hoor! Of durf je er je vingers niet aan te branden...
DS4: het maximale koppel speelt bij acceleratie geen rol
DS4: 330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100
Kom op, je kunt het!
Nee! Ik zeg juist dat dat NIET UITMAAKT. Allemachtig, ben je blind ofzoquote:Op zondag 21 oktober 2007 04:38 schreef StefanP het volgende:
Fijn dat Merkie eindelijk doorheeft dat het toerental waarop je vermogen levert en de overbrenging zijn wat tellen. Stelling 1 is dus al foetsie. Nu DS4 nog, maar die zal het wel nooit snappen.
Juist, omdat je vermogen dan maximaal is en je op die 300pk zit. Stelling 2 dus niet foetsie.quote:O ja, newsflash: maximale acceleratie in elke versnelling vindt plaats op de piek van de koppelkromme. Tot zover stelling 2 dus.
Ik heb geen idee, dus kan ook niks verdedigen.quote:Wie durft om DS4's laatste, en misschien wel meest lachwekkende, stelling te verdedigen? 330PK op 1600 kilo gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de honderd. Punt.
(Let op: torque, geen Pk's).quote:It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Verder heeft het feit dat de beste motorkarakteristiek het snelst is niets te maken met koppel, maar met het feit dat het vermogen op andere toerentallen dan het optimale toerental ook een redelijk vermogen kan leveren. Het toerental en koppel bepalen samen het vermogen, en dát is belangrijk. En nee, ik zeg nu niet dat 300pk op 4000rpm anders is dan 300pk op 6000rpm, wat je anders zeker zou denken als ik dit zinnetje er niet bij had gezet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
Ik heb de link niet van voor tot achteren gelezen, maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Het maakt alles uit. Bij een race zal de auto die het meest weet te accelereren, winnen. Aangezien je steeds loopt te roepen dat de overbrenging niet uitmaakt, ondanks mijn posts bovenaan deze pagina, raad ik je ook aan om dit eens te lezen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 04:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee! Ik zeg juist dat dat NIET UITMAAKT. Allemachtig, ben je blind ofzo. Stel je dat met beide motoren constant op respectievelijk 4000 en 6000rpm rijdt (wat in theorie onmogelijk is, maar dat maakt even niet uit), dan zijn beide auto's EXACT EVEN SNEL. Aangezien het koppel op de wielen dan gelijk is. 300pk op 4000rpm = 300pk op 6000rpm.
[..]
Uhm, nee. Sinds wanneer wordt je maximale vermogen behaald bij je maximale koppel? Maximale acceleratie in elke versnelling vindt plaats op de piek van de koppelkromme; daar is geen discussie over mogelijk.quote:Juist, omdat je vermogen dan maximaal is en je op die 300pk zit. Stelling 2 dus niet foetsie.
quote:Moreover, the passenger's footwell is clogged with a huge tumor on the side of the transmission hump. [...] What's more, we don't find the Supra's interior sufficiently luxurious for $36,000. The Supra used to be a sporty touring coupe, an Oriental counterpart to, say, the Thunderbird SC. [...] After our one-day drive (on a racetrack only), we wonder whether the new Supra faces an identity crisis. It is fast, but it is not a pure sports car like the RX-7. And it offers neither the styling, the luxury nor the prestige of the 300ZX.
Met als index:quote:Introduction
An engine's horsepower and torque values are two things that are often talked about in automotive circles, but may be misunderstood. I will be looking at how those numbers affect a car's ability to accelerate. Carroll Shelby once said: "Horsepower sells cars, torque wins races." Let's see if that is actually true.
http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepowerquote:Conclusion
In order to quickly accelerate a vehicle, the engine must be able to make a large force at the speed that the vehicle is traveling. The amount of power determines the force that the engine can create at a given speed, whether it is a very low speed or a very high speed. It does not matter if the engine makes power by revving high or making a lot of torque, because drivetrain gearing can be used to adjust the torque and revs proportionally.
The vehicle with the largest average acceleration is the one that has the largest average force going to the pavement through a wide range of speeds.
"Peak power sells cars. High average power wins races."
A vehicle's peak torque and horsepower figures can only give a general idea of performance. The best way to make a good comparison between two vehicles is to go racing!
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.
Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Als je in gratis energie gelooft welquote:Op zondag 21 oktober 2007 11:04 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ik geef dus ook Stefan gelijk
Ohja en Gizart, hij doet tenminste nog de moeite van 15km te lopen, jij begint er nog niet eens aan
Ey swa, een Golf 3 variant is wey vlugger dan een Supra. Tozzzzzz.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:29 schreef osmo het volgende:
De enige manier dat dit topic nog beter kan worden is als Turqaz hier begint te posten. Keep it up guys
Het is dus inderdaad echt klok-klepel.quote:Op zondag 21 oktober 2007 04:06 schreef StefanP het volgende:
Maar laat het koppel op de wielen nou net bepaald worden door die overbrenging...
Natuurlijk is het beter om koppel hoog in de toeren te maken. Je hebt dan meer VERMOGEN. Dus hier staat eigenlijk dat VERMOGEN de sleutel is... Alleen snap je dat niet.quote:vandaar dat ik zeg: it is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |