Want "quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:08 schreef StefanP het volgende:
Het is goed hoor, ik ga hier niet oneindig welles/nietes roepen. Laat ik gewoon een link naar de samenvatting van DS4's onzinposts plaatsen:
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
Nee, ik snap het niet.
Fijn dat je het na drie pagina's ook eindelijk doorhebt.quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:12 schreef Merkie het volgende:
Want "" is een prima argument natuurlijk. Jezus, zet jezelf niet zo voor lul
.
Koppel bij een toerental is heel belangrijk, vermogen NIET. Of je vermogen nou bij 4000rpm of 6000rpm geleverd wordt, als je wielen met 20rpm gaan draaien zullen ze allebei EXACT hetzelfde koppel hebben. En dus even snel accelereren. Dit ervan uitgaande dat beide auto's allebei op hun ideale toerental draaien waarbij ze beiden hun identieke maximale vermogen leveren.
Bronquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Vertel je hem ook eventjes wat er van zijn stelling dat 'het maximale koppel bij de acceleratie geen grote rol speelt' overblijft?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm
Leg mij even uit wat heir fout aan is dan?quote:maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm
quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:12 schreef Merkie het volgende:
Koppel bij een toerental is heel belangrijk, vermogen NIET.
Ja duh, je vermogen is veel hoger bij een hoog koppel bij een hoog toerental, dat zeg ik idd de hele tijd zelf en ik heb dat ook nooit ontkendquote:Op zondag 21 oktober 2007 04:06 schreef StefanP het volgende:
Dwaas die je bent.
Motor A: 300PK/4000RPM -->koppel is (300*5252)/4000=393
Motor B: 300PK/6000RPM -->koppel is (300*5252)/6000=262
Als je twee motoren met identieke PKs maar verschillende koppelkrommes hebt, en de massa en overbrenging is hetzelfde, dan is de auto met de beste koppelkromme stukken sneller. Maar laat het koppel op de wielen nou net bepaald worden door die overbrenging... vandaar dat ik zeg: it is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*.
Je zegt het verdomme zelf, man!
Het maximale koppel speelt idd geen rol omdat dat bepaald wordt door het maximale vermogen, wat dus wel een rol speelt. Dat tweede weet ik niet.quote:[..]
Kom, ga je DS4's andere stellingen niet verdedigen? Ik heb er nog wel twee leuke hoor! Of durf je er je vingers niet aan te branden...
DS4: het maximale koppel speelt bij acceleratie geen rol
DS4: 330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100
Kom op, je kunt het!
Nee! Ik zeg juist dat dat NIET UITMAAKT. Allemachtig, ben je blind ofzoquote:Op zondag 21 oktober 2007 04:38 schreef StefanP het volgende:
Fijn dat Merkie eindelijk doorheeft dat het toerental waarop je vermogen levert en de overbrenging zijn wat tellen. Stelling 1 is dus al foetsie. Nu DS4 nog, maar die zal het wel nooit snappen.
Juist, omdat je vermogen dan maximaal is en je op die 300pk zit. Stelling 2 dus niet foetsie.quote:O ja, newsflash: maximale acceleratie in elke versnelling vindt plaats op de piek van de koppelkromme. Tot zover stelling 2 dus.
Ik heb geen idee, dus kan ook niks verdedigen.quote:Wie durft om DS4's laatste, en misschien wel meest lachwekkende, stelling te verdedigen? 330PK op 1600 kilo gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de honderd. Punt.
(Let op: torque, geen Pk's).quote:It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Verder heeft het feit dat de beste motorkarakteristiek het snelst is niets te maken met koppel, maar met het feit dat het vermogen op andere toerentallen dan het optimale toerental ook een redelijk vermogen kan leveren. Het toerental en koppel bepalen samen het vermogen, en dát is belangrijk. En nee, ik zeg nu niet dat 300pk op 4000rpm anders is dan 300pk op 6000rpm, wat je anders zeker zou denken als ik dit zinnetje er niet bij had gezet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
Ik heb de link niet van voor tot achteren gelezen, maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Het maakt alles uit. Bij een race zal de auto die het meest weet te accelereren, winnen. Aangezien je steeds loopt te roepen dat de overbrenging niet uitmaakt, ondanks mijn posts bovenaan deze pagina, raad ik je ook aan om dit eens te lezen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 04:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee! Ik zeg juist dat dat NIET UITMAAKT. Allemachtig, ben je blind ofzo. Stel je dat met beide motoren constant op respectievelijk 4000 en 6000rpm rijdt (wat in theorie onmogelijk is, maar dat maakt even niet uit), dan zijn beide auto's EXACT EVEN SNEL. Aangezien het koppel op de wielen dan gelijk is. 300pk op 4000rpm = 300pk op 6000rpm.
[..]
Uhm, nee. Sinds wanneer wordt je maximale vermogen behaald bij je maximale koppel? Maximale acceleratie in elke versnelling vindt plaats op de piek van de koppelkromme; daar is geen discussie over mogelijk.quote:Juist, omdat je vermogen dan maximaal is en je op die 300pk zit. Stelling 2 dus niet foetsie.
quote:Moreover, the passenger's footwell is clogged with a huge tumor on the side of the transmission hump. [...] What's more, we don't find the Supra's interior sufficiently luxurious for $36,000. The Supra used to be a sporty touring coupe, an Oriental counterpart to, say, the Thunderbird SC. [...] After our one-day drive (on a racetrack only), we wonder whether the new Supra faces an identity crisis. It is fast, but it is not a pure sports car like the RX-7. And it offers neither the styling, the luxury nor the prestige of the 300ZX.
Met als index:quote:Introduction
An engine's horsepower and torque values are two things that are often talked about in automotive circles, but may be misunderstood. I will be looking at how those numbers affect a car's ability to accelerate. Carroll Shelby once said: "Horsepower sells cars, torque wins races." Let's see if that is actually true.
http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepowerquote:Conclusion
In order to quickly accelerate a vehicle, the engine must be able to make a large force at the speed that the vehicle is traveling. The amount of power determines the force that the engine can create at a given speed, whether it is a very low speed or a very high speed. It does not matter if the engine makes power by revving high or making a lot of torque, because drivetrain gearing can be used to adjust the torque and revs proportionally.
The vehicle with the largest average acceleration is the one that has the largest average force going to the pavement through a wide range of speeds.
"Peak power sells cars. High average power wins races."
A vehicle's peak torque and horsepower figures can only give a general idea of performance. The best way to make a good comparison between two vehicles is to go racing!
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.
Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Als je in gratis energie gelooft welquote:Op zondag 21 oktober 2007 11:04 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ik geef dus ook Stefan gelijk
Ohja en Gizart, hij doet tenminste nog de moeite van 15km te lopen, jij begint er nog niet eens aan
Ey swa, een Golf 3 variant is wey vlugger dan een Supra. Tozzzzzz.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:29 schreef osmo het volgende:
De enige manier dat dit topic nog beter kan worden is als Turqaz hier begint te posten. Keep it up guys
Het is dus inderdaad echt klok-klepel.quote:Op zondag 21 oktober 2007 04:06 schreef StefanP het volgende:
Maar laat het koppel op de wielen nou net bepaald worden door die overbrenging...
Natuurlijk is het beter om koppel hoog in de toeren te maken. Je hebt dan meer VERMOGEN. Dus hier staat eigenlijk dat VERMOGEN de sleutel is... Alleen snap je dat niet.quote:vandaar dat ik zeg: it is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*.
Je had in het andere draadje andere tests waar de 0-60 mph in 4,9 en 5,0 is gemeten. Jouw eigen links dus:quote:Op zondag 21 oktober 2007 04:54 schreef StefanP het volgende:
4.6 seconden.
Jaja, u ziet het, 1600 kilo / 330 PK kan dus niet wel in 5 seconden honderd rijden.
TC03 is al om...quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:04 schreef Scalle-- het volgende:
[ afbeelding ]
En ik geef dus ook Stefan gelijk
quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:42 schreef TC03 het volgende:
Zoals DS4 eerder zei: pk = pk. Als je eenmaal 300 pk hebt maakt het geen zak meer uit bij hoeveel toeren of koppel dat 'opgewekt' was. Dat is toch gewoon zo? Ik snap niet wat je bedoelt.
15 km lopen om weer thuis aan te komen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:04 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Ohja en Gizart, hij doet tenminste nog de moeite van 15km te lopen, jij begint er nog niet eens aan
Jij doet dus niets aan je gezondheid?quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:45 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
15 km lopen om weer thuis aan te komen.
Als het nou 15 km lopen naar een leuke auto is en dan weer naat huis rijden.
* GizartFRL prefeert een auto.
aan je gezondheid werken is voor noobsquote:Op zondag 21 oktober 2007 13:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Jij doet dus niets aan je gezondheid?
Ik krijg in mijn werk genoeg beweging.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Jij doet dus niets aan je gezondheid?
En toch is dit al jouw tweede bijdrage hier... Wat zegt dat wel niet over jou?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:37 schreef Wimo. het volgende:
Zelden een topic gezien waarin dit plaatje zo goed tot z'n recht komt :
En om die reden komt er steeds meer van die poepzooi op tv.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:09 schreef Wimo. het volgende:
Leedvermaak, om diezelfde reden kijk ik naar idols.
Damn, wat kom ik laat 8er over deze discussie, ik wist wel dat jullie me misdequote:Op zondag 21 oktober 2007 10:29 schreef osmo het volgende:
De enige manier dat dit topic nog beter kan worden is als Turqaz hier begint te posten. Keep it up guys
Vanaf deze post kan ik in deze hele thread maar aan 1 ding denken:quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.
Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vanaf deze post kan ik in deze hele thread maar aan 1 ding denken:
Wat is deze auto waard?
En dat is dus puur subjectief. Imago. Styling. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Over keiharde cijfers daarentegen valt niet te twisten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 08:44 schreef Googolplexian het volgende:
Grappig artikel, dat laatste
[..]![]()
Wie durft?quote:
DS4: het maximale koppel speelt bij acceleratie geen rolquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:03 schreef StefanP het volgende:
Aangezien er angstvallig over het volgende heen gelezen wordt, nog maar eens:
[..]
DS4: het maximale koppel speelt bij acceleratie geen rol
DS4: 330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100
DS4: 300 pk bij 4.000 tpm is niet anders dan 300 pk bij 6.000 tpm
Wie durft?![]()
Kom jij maar terug wanneer je sober bent. Waarschijnlijk zet je jezelf dan al meer dan genoeg voor lul.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:06 schreef Neluhz het volgende:
Whaha, zelfs dronken staat dit topic vol bullshit :|
StefanP, Hou asjeblieft je bek, amerikanen hebben gewoon geen verstand van vermogen.
Opgelost, slotje.
Je vergeet dat autorijden meer dan dat is. In een race zal de tweede auto de eerste ver achter zich laten, en daar ging het om. Van overbrenging, versnellingen of de wijze waarop je het beste 300PK genereert heeft hij geen kaas gegeten getuige bovenstaande stelling.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:08 schreef Snuitebolletje het volgende:
DS4: 300 pk bij 4.000 tpm is niet anders dan 300 pk bij 6.000 tpm
300 pk = 300 pk.. enige verschil is dat bij 6000 toeren de as sneller rond draait maar met iets minder kracht..
Dude, ik heb antwoord gegeven op je vraag, ga dan eens duidelijkere vragen stellen.. En ga niet zo lelijk doen tegen je mede users van dit forum, je daalt met de minuut in mijn achting..quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat autorijden meer dan dat is. In een race zal de tweede auto de eerste ver achter zich laten, en daar ging het om. Van overbrenging, versnellingen of de wijze waarop je het beste 300PK genereert heeft hij geen kaas gegeten getuige bovenstaande stelling.
Hebben ze toen jij je greencard kreeg soms ook meteen een amerikaans brein bij je geimplanteerd? want het lijkt echt niet te willen doordringen tot dat brein van jouw. 300pk is gewoon 300pk. Of je door versnellingen ed de een sneller kan laten gaan dan de ander doet er niet toe want die 300pk blijft gewoon altijd 300pk en jij wil maar blijven beweren dat de eene 300pk meer is dan de ander en dat is gewoon niet zo.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je vergeet dat autorijden meer dan dat is. In een race zal de tweede auto de eerste ver achter zich laten, en daar ging het om. Van overbrenging, versnellingen of de wijze waarop je het beste 300PK genereert heeft hij geen kaas gegeten getuige bovenstaande stelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |