Nope .. dan lees je niet goedquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.
Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Helaas is dat ook waar. 300pk is een resultante van o.a. het toerental. Dus als er 300 pk is dan is dat zo.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:11 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat is ook letterlijk wat ik schrijf, o.a. in deze post.
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige die het snapt, dat geeft me toch nog hoop dat niet iedereen dom is.
Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.
Ik zal jouw tekst nog eens herhalen:quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:06 schreef StefanP het volgende:
Kolder, jochie. Je bent bezig je eigen posts goed te praten om je gezicht te redden. Maar ik wil je nog wel eens letterlijk quoten hoor:
Ik weet precies hoe koppel en vermogen zich tot elkaar verhouden. Simpel: bij koppel = X is bij toerental Y vermogen Z. Als koppel 2X is, is bij gelijkblijvend toerental vermogen 2Z. Is het vermogen gelijk bij koppel 2X, dan is het toerental 1/2e Y.quote:Je geeft letterlijk aan dat je geen donder snapt van vermogen bij toerentallen of het belang van koppel. Je schrijft letterlijk dat je het niet eens bent dat 300PK bij 4000 tpm iets anders is dan 300PK bij 6000tpm.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ben je achterlijk?
1. Je mocht geen andere benzine dan pump gas gebruiken.
2. 'Amerikaanse troep'? Dwaas die je bent. De benzine hier is hetzelfde, en daarnaast kan ik hier een dozijn exotische race benzines halen waar jij in NL alleen maar van kan dromen. Vertel eens, hoeveel moeite moet jij doen om C16 te halen?
3. Nee, want die Supra dyno't maar 450pk o.i.d. op 18PSI.
Je bent gewoon een of ander figuur dat nog nooit verder is gekomen dan z'n Playstation en Google.
Nee, je moet terug naar het begin.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:
Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Hoho... Ron, Mon, Pon... 92 in de VS is niet in RON.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Jimmeh het volgende:
2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep...
Ehm, vermogen is vermogen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:31 schreef StefanP het volgende:
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?
DS4:
[..]
DS4:
[..]
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:19 schreef TC03 het volgende:
StefanP heeft gewoon gelijk. Snap niet hoe daar nou nog discussie over kan zijn.
StefanP de import amerikaan maar ziet zichzelf wel als een echte amerikaan maar dan gaat ie wat tegen iedere pure zichzelf respecterende amerikaan ingaat in een Jap rijdenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En dan is Stefke nog niet eens een echte amerikaan
Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Waarom maar een C5? ik dacht dat supra's zoveel waard waren?quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hij heeft beide Supra's verkocht en een Vette C5 gekocht hoor. Blijkbaar gaven de Supra's niet het rijplezier/emotie die de Amerikaan wel kon geven
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isolerenquote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Die link die Stefan geeft betwist ik ook niet. Die is gewoon in lijn met wat in mijn link staat alleen dan veel minder geschreven op waar de discussie over ging: is bij (volle) acceleratie nu (maximaal) koppel of (maximaal) vermogen belangrijk? Nou, dat is simpel: (maximaal) vermogen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.
Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.
Die tweede zin: "Borrelpraat. Vooral IT-ers zijn er goed in. Welke auto is er sneller?".quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Merkie het volgende:
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isoleren.
Okee, dan heb jij gelijk en StefanP niet. Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.
Met het voorbeeld in de link (de VTEC vs. de Subaru) blijkt zonneklaar dat dit onjuist is, maar Stefan houdt volgens mij bewust de discussie een beetje mistig...
Lijkt me niet uitmaken toch.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon grotere wielen onder je auto zetten, dan kun je het grote koppel beter benutten zonder dat je met grote overbrengeningen in de weer moet.
Ja oke maar de opmerking van een auto met een diesel motor kan niet snel zijn is dus niet helemaal correct.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:44 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.
Zijn gewoon mazen in de wet, die nog dicht getimmerd worden (hopelijk)...
Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Merkie het volgende:
Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.
Ja, bij welk toerental het maximale vermogen zit maakt dus niet zoveel uit. 300pk bij 4000 toeren is dus wel degelijk hetzelfde als 300pk bij 8000 toeren. Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren. Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.
Precies. Bij de laatste heb je dan dus 2x zoveel vermogen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:08 schreef Merkie het volgende:
Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren.
Geen idee. Ik vermoed meer een klok-klepel.quote:Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:22 schreef GizartFRL het volgende:
15 km met opwarmen, rekken, uitlopen, dat lukt mij vader van 50+ nog binnen een uurtje.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal jouw tekst nog eens herhalen:
Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
En dit ging dus om de vraag of je wel of niet met vermogen en gewicht acceleratietijden kan voorspellen. Jij mikt er dan in dat het koppel van belang is. Nou, dat is het dus NIET. Zie de VTEC vs. Subaru.
[..]
Ik weet precies hoe koppel en vermogen zich tot elkaar verhouden. Simpel: bij koppel = X is bij toerental Y vermogen Z. Als koppel 2X is, is bij gelijkblijvend toerental vermogen 2Z. Is het vermogen gelijk bij koppel 2X, dan is het toerental 1/2e Y.
DAAR zit de crux. Want die 1/2e toerental moet worden gecompenseerd. Als je je topvermogen bij 6.000 tpm haalt en de ander hetzelfde topvermogen bij 12.000 tpm, dan zal je met langere versnellingen moeten werken om dezelfde snelheid te halen (even simpel gesteld, niet zeiken over wielomtrek, enz. want dat heeft uiteindelijk dezelfde uitwerking). Twee keer zo lang om precies te zijn. Waarmee je het dubbele koppel neutraliseert.
Dat stond ook in die link die je kennelijk nog steeds niet hebt gelezen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Dat vind ik nou lief van je dat je zonder meer er op vertrouwt dat ik dat ga winnen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
Echt, dit is hilarisch...quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren?
Hallo, torque is koppel. De website heeft het over koppel bij een bepaald toerental, DS4 heeft het over vermogen bij een bepaald toerental. Uiteraard is een hoog koppel beter bij een hoog toerental omdat het vermogen dan veel groter is. Een hoog vermogen betekent dat jij bij een laag toerental een extreem groot koppel kan verkrijgen, of dat je een bepaald koppel bij een hoger toerental kan verkrijgen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
Blablablabla.
StefanP:
[..]
DS4:
[..]
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
Blablablabla.
StefanP:
[..]
DS4:
[..]
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
En het verschil tussen torque (koppel) en vermogen (Pk).quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.
De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Mijn god, ts heeft echt een attention whore syndroom ... Kansloos op de man spelenWat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:41 schreef Lord-Darkness het volgende:
[..]
De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...
Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.
Of StefanP is gewoon een achterlijke debiel met een minderwaardigheids complex. Daar zet ik mijn geld op.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:44 schreef Lord-Darkness het volgende:
[..]
Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..
1. Was je er bij? Toon me even waar je euro 100 kon -en mocht- tanken. Couch racer die je bent. Uit je filmpje op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
![]()
1. Het was de 2e dag en ze hadden dus moeten tanken bij een tankstation in Zweden, als je dan perse hoge octaan moet rijden tank je dan toch gewoon 100 er in.
2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep... Plus dat je altijd race fuel in je daily driver moet gooien is toch te gek voor woorden.
3. Neem nou de andere race tegen een licht getunede M6 http://www.youtube.com/watch?v=5-yldgRWw80
Dus volgens jou liegt de eigenaar in het filmpje over zijn vermogen. Nee hij heeft geen 620 tot 750 pk zoals de eigenaar heeft gezegd, maar slechts 450 pk!
Nou goed gaan we daar even van uit, de BMW heeft 560-570 pk en vanuit de rollende start schieten ze beide weg, de BMW schakelt in 100 nog wat miliseconde, dus aan schakelfouten zal het niet liggen. Maar toch lijkt eventjes de Supra iets voor te lopen. Mag jij fijn beweren dat dat die Supra op dat moment 450 pk heeft, maar het is 100% meer aannemelijk dat ie daar gewoon op 620 pk rijdt zoals het filmpje zegt...
En de o zo betrouwbare Supra gaat in die dragrace ook nog is kapot, tot zover de oerbetrouwbare getunede Supra![]()
Bron.quote:The two guys who brought the Supra were supra cool. I really felt bad they were having so many problems with their car, because I am sure they would have stomped me a new mud-hole, but then again--that means I would have lost It was a lot of fun that night.
Nog altijd beter dan iemand die nooit in PTA komt, maar dat nu ineens wel doet omdat ik hem in POL en NWS altijd voor lul zet. Maar gelukkig zag je wel in dat ik gelijk had, dus je bent hier eigenlijk voor niets gekomen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of StefanP is gewoon een achterlijke debiel met een minderwaardigheids complex. Daar zet ik mijn geld op.![]()
Zoals ik al zei: Minderwaardigheidscomplex.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
1. Was je er bij? Toon me even waar je euro 100 kon -en mocht- tanken. Couch racer die je bent. Uit je filmpje op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."
2. 92 octaan? Weet je waar je het over hebt? Onbenul! De cijfers op de Amerikaanse pompen zijn het gemiddelde van RON en MON, in tegenstelling tot de RON cijfers die ze in de EU gebruiken. En laat het MON nou altijd stukken lager zijn dan RON. Dat wist je niet, he? En laat MON nou een stukken betere indicator zijn van hoe benzine reageert onder engine load. Dat wist je ook al niet, he? Er is blijkbaar heel veel dat je niet weet. Ik kan hier overal 93 halen. Goh, laat dat nou beter zijn dan Euro 95, dat omgerekend een 90-91 scoort! En 98, dat is slechts 91.5. Clown die je bent.
3. Ben je blind? Laat maar, want uit de totale onzin die je uitkraamt ook al kom ik keer op keer met feiten en bronnen, is het antwoord al duidelijk. Hier, letterlijk uit je filmpje: op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."
Moet ik het voor je in lettergrepen opbreken voordat je het snapt? Street-fuel. Pump gas. Normale benzine SNAP JE HET? Idioot. Een 67mm turbo laat je onder die omstandigheden maximaal 18-19PSI geven, wat overeenkomt met ongeveer 470PK.
Heb je enig idee wat voor monster een 67mm turbo op 30+PSI is? Hier:
[ afbeelding ]
Dacht je nou echt dat je NA M6je dat bijhield? Laat me niet lachen. Zelfs de eigenaar van de M6 in het filmpje geeft dat toe:
[..]
Bron.
Lees ook de rest van dat topic eens, waarin duidelijk staat dat die Supra niet goed getuned was, en dat is dus geen fout van die auto maar van de eigenaar. Iedereen in het topic is het erover eens dat je niet met single turbo Supras moet fokken, en het is nota bene een M5 board.
Zo. Heb je nog meer te zeggen? Zie je al die bronnen hier? Doet het pijn om met je neus op de feiten geduwd te worden? Misschien is het beter als je je bij je Playstation houdt.![]()
Je zet jezelf alleen maar voor lul.quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan iemand die nooit in PTA komt, maar dat nu ineens wel doet omdat ik hem in POL en NWS altijd voor lul zet. Maar gelukkig zag je wel in dat ik gelijk had, dus je bent hier eigenlijk voor niets gekomen.
Je verhaaltje over 300pk bij verschillende toerentallen klopt nog steeds niet hoor.quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:15 schreef StefanP het volgende:
Wat schattig, ben je speciaal voor mij opgebleven? Wat een spannende zaterdagavond!
Kneus
Vast niet, nee:quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je verhaaltje over 300pk bij verschillende toerentallen klopt nog steeds niet hoor.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100. Punt.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |