abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54061538
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor offtopic gelul? Probeer je je maatje DS4 te beschermen door wat offtopic gebrabbel te plaatsen over hoe de grote, boze VS een kutland is?

Modjes? Gaarne deze onzin verwijderen zodat we het hier kunnen hebben over de vraag of 300PK bij 3000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren. En die vraag is inmiddels wel beantwoord, lijkt me. Na het Supra topic waarin al zijn Porsches in vergelijkende tests het moesten afleggen kwa remafstand, lateral Gs, slalomsnelheid en circuit tijden is dit de tweede keer dat hij op z'n muil gaat. StefanP 2 - DS4 0.
Voorlopig ontwijk je m'n uitdaging, m'n vraag over leeftijd en weiger je verder in te gaan op opleiding.

Mijn CRX is trouwens standaard ... andere velgen (16"), andere dempers en andere filters / uitlaatlijn.
Kolere ding heeft 172 PK maar ik heb 'm nu 10 jaar en dat is waarschijnlijk iets dat jij niet zult kunnen bevatten.

Om maar meteen op jouw tour te gaan : je kunt waarschijnlijk niet eens schrijven of dit lezen, zo dom ben je! Want ik ben veel slimmer! En als jij iets zinnigs zegt dan is dat omdat je hebt geGoogled! Kneus! Lulletje! Ik weet zeker dat ik slimmer ben! Biatch! 704 whp biatch! Alsof een advocaatje slimmer is dan een ingenieur
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:09:50 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061539
Hetzelfde koppel bij meer toeren = meer pk. Daar ontkom je niet aan. Een auto met meer koppel zou meer PK kunnen leveren, maar dan moet ie wel de toeren kunnen maken. Als het alleen maar om koppel draaide kon je uit een F1 motor van slechts 3 liter nooit 800+ pk halen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54061566
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hetzelfde koppel bij meer toeren = meer pk. Daar ontkom je niet aan. Een auto met meer koppel zou meer PK kunnen leveren, maar dan moet ie wel de toeren kunnen maken. Als het alleen maar om koppel draaide kon je uit een F1 motor van slechts 3 liter nooit 800+ pk halen.
Inderdaad. En dat is ook letterlijk wat ik schrijf, o.a. in deze post.
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:

Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:

It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Gelukkig ben ik niet de enige die het snapt, dat geeft me toch nog hoop dat niet iedereen dom is.


Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061598
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:11 schreef StefanP het volgende:
Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.

Neem een goede auto ben je over een uurtje terug
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:13:28 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061613
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:02 schreef GizartFRL het volgende:
Wat doet die dollar nu nog?
Op vrijdag trok ie iets bij, maar maandagochtend verwacht ik hem gewoon weer op 1,43 E/$
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:13:41 #36
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54061618
oehh die is gedisst
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54061629
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Neem een goede auto ben je over een uurtje terug
Nee, want ik ga 15km hardlopen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061660
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?

!!!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54061695
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:14 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nee, want ik ga 15km hardlopen.
Succes is het hier echt het weer of de tijd niet voor dus ik doe het je effe niet na.

PS.: 7.5 km/h is het maximale halen uit de term "hardlopen". Zeg maar gewoon snelwandelen

Tot zo
Calm down, please!
pi_54061707
Eigenlijk best wel sneu dat het zover moet komen tussen 2 "volwassen" kerels
pi_54061724
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Flashwin het volgende:
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?

!!!
Ik ga niet eens de moeite nemen om mensen die niet kunnen lezen, te verbeteren. Hint: lees de laatste posts van dat 367km/u Supra topic om te zien hoe ver je er wel niet naast zit. Hoe is het wel niet om iemand te noemen terwijl je zelf onjuiste onzin plaats vanwege het onvermogen om te kunnen lezen?
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:17 schreef Googolplexian het volgende:

PS.: 7.5 km/h is het maximale halen uit de term "hardlopen". Zeg maar gewoon snelwandelen
Heb je enig idee hoe lang opwarmen, strekken, afkoelen en strekken duren? Jammer dat je niet mee kunt, dan was het straks StefanP 3 - DS4/Googolplexian 0.

Tot straks
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:19:39 #42
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54061765
StefanP heeft gewoon gelijk. Snap niet hoe daar nou nog discussie over kan zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_54061779
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Flashwin het volgende:
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?

!!!
mand + vallen = door
Calm down, please!
pi_54061808
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:

Gaarne deze onzin verwijderen zodat we het hier kunnen hebben over de vraag of 300PK bij 3000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren. En die vraag is inmiddels wel beantwoord, lijkt me.
Zo, Heracles - Fietsweg zal me jeuken, dus weer terug...

Stefan. PK is een (zij het verouderde) EENHEID. 300 Pk is dus altijd 300 Pk. Daar KUN je niet eens over discussiëren... Nou het kan wel, maar de persoon die beweert dat 300Pk ook ongelijk kan zijn aan 300 Pk is een belachelijke idioot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54061815
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:18 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ga niet eens de moeite nemen om dwazen die niet kunnen lezen, te verbeteren. Hint: lees de laatste posts van dat 367km/u Supra topic. Hoe is het wel niet om iemand te noemen terwijl je zelf onjuiste onzin plaats vanwege het onvermogen om te kunnen lezen?
[..]

Heb je enig idee hoe lang opwarmen, strekken, afkoelen en strekken duren? Jammer dat je niet mee kunt, dan was het straks StefanP 3 - DS4/Googolplexian 0.

Tot straks
Nou dat zou m'n conditie wel goed doen was het maar zo dan kon je m'n rokershoest de eerste 20 meter meemaken


Nee ... hollen heb ik al genoeg gedaan in het leger =_= Ik rijd liever
Calm down, please!
pi_54061828
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Op vrijdag trok ie iets bij, maar maandagochtend verwacht ik hem gewoon weer op 1,43 E/$
Gewoon ruk dus net zoals de rest van dat "land"

15 km met opwarmen, rekken, uitlopen, dat lukt mij vader van 50+ nog binnen een uurtje.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:23:01 #47
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54061853
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo, Heracles - Fietsweg zal me jeuken, dus weer terug...

Stefan. PK is een (zij het verouderde) EENHEID. 300 Pk is dus altijd 300 Pk. Daar KUN je niet eens over discussiëren... Nou het kan wel, maar de persoon die beweert dat 300Pk ook ongelijk kan zijn aan 300 Pk is een belachelijke idioot.
Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.

Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_54061854
Maar 15 km is natuurlijker langer in de staids.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54061859
En 2 uur korter.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54061887
StefanP woont helemaal niet in Texas... hij is gewoon een clone van mij.... duuuh
Free people own guns! Slaves do not!
pi_54061907
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.

Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Nope .. dan lees je niet goed

DS4 gaf alleen de verhouding tussen pk en koppel aan. Er werd niets gezegd of response, wegligging of iets degelijks
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:27:38 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061943
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:11 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat is ook letterlijk wat ik schrijf, o.a. in deze post.
[..]

Gelukkig ben ik niet de enige die het snapt, dat geeft me toch nog hoop dat niet iedereen dom is.


Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.

Helaas is dat ook waar. 300pk is een resultante van o.a. het toerental. Dus als er 300 pk is dan is dat zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54061985
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:06 schreef StefanP het volgende:

Kolder, jochie. Je bent bezig je eigen posts goed te praten om je gezicht te redden. Maar ik wil je nog wel eens letterlijk quoten hoor:
Ik zal jouw tekst nog eens herhalen:

Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?


En dit ging dus om de vraag of je wel of niet met vermogen en gewicht acceleratietijden kan voorspellen. Jij mikt er dan in dat het koppel van belang is. Nou, dat is het dus NIET. Zie de VTEC vs. Subaru.
quote:
Je geeft letterlijk aan dat je geen donder snapt van vermogen bij toerentallen of het belang van koppel. Je schrijft letterlijk dat je het niet eens bent dat 300PK bij 4000 tpm iets anders is dan 300PK bij 6000tpm.
Ik weet precies hoe koppel en vermogen zich tot elkaar verhouden. Simpel: bij koppel = X is bij toerental Y vermogen Z. Als koppel 2X is, is bij gelijkblijvend toerental vermogen 2Z. Is het vermogen gelijk bij koppel 2X, dan is het toerental 1/2e Y.

DAAR zit de crux. Want die 1/2e toerental moet worden gecompenseerd. Als je je topvermogen bij 6.000 tpm haalt en de ander hetzelfde topvermogen bij 12.000 tpm, dan zal je met langere versnellingen moeten werken om dezelfde snelheid te halen (even simpel gesteld, niet zeiken over wielomtrek, enz. want dat heeft uiteindelijk dezelfde uitwerking). Twee keer zo lang om precies te zijn. Waarmee je het dubbele koppel neutraliseert.

Dat stond ook in die link die je kennelijk nog steeds niet hebt gelezen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54062016
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 20:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ben je achterlijk?

1. Je mocht geen andere benzine dan pump gas gebruiken.
2. 'Amerikaanse troep'? Dwaas die je bent. De benzine hier is hetzelfde, en daarnaast kan ik hier een dozijn exotische race benzines halen waar jij in NL alleen maar van kan dromen. Vertel eens, hoeveel moeite moet jij doen om C16 te halen?
3. Nee, want die Supra dyno't maar 450pk o.i.d. op 18PSI.

Je bent gewoon een of ander figuur dat nog nooit verder is gekomen dan z'n Playstation en Google.


1. Het was de 2e dag en ze hadden dus moeten tanken bij een tankstation in Zweden, als je dan perse hoge octaan moet rijden tank je dan toch gewoon 100 er in.
2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep... Plus dat je altijd race fuel in je daily driver moet gooien is toch te gek voor woorden.

3. Neem nou de andere race tegen een licht getunede M6 http://www.youtube.com/watch?v=5-yldgRWw80
Dus volgens jou liegt de eigenaar in het filmpje over zijn vermogen. Nee hij heeft geen 620 tot 750 pk zoals de eigenaar heeft gezegd, maar slechts 450 pk!
Nou goed gaan we daar even van uit, de BMW heeft 560-570 pk en vanuit de rollende start schieten ze beide weg, de BMW schakelt in 100 nog wat miliseconde, dus aan schakelfouten zal het niet liggen. Maar toch lijkt eventjes de Supra iets voor te lopen. Mag jij fijn beweren dat dat die Supra op dat moment 450 pk heeft, maar het is 100% meer aannemelijk dat ie daar gewoon op 620 pk rijdt zoals het filmpje zegt...

En de o zo betrouwbare Supra gaat in die dragrace ook nog is kapot, tot zover de oerbetrouwbare getunede Supra
pi_54062239
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:

Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Nee, je moet terug naar het begin.

Ik gaf aan dat de supra ergens in de 5 seconden, en hoog ook, naar de 100 zou gaan, gelet op het feit dat de auto 330 pk had op 1.600 kg.

Daarop begint Stefan te mekkeren over koppel (meer specifiek het maximale koppel) en dat ik er dus niets van heb begrepen. Zoals in het voorbeeld VTEC vs Subaru zonder meer duidelijk is gemaakt is het maximale koppel in deze zin niet van belang. Vermogen en gewicht is van belang (naast de theoretische top, je kan de sprinttijd beïnvloeden door hele korte overbrengingen te gebruiken, maar dat gaat dus ten koste van de top), naast van staande start natuurlijk tractie. Maar grosso modo gaat het om vermogen en gewicht.

Ergo: Stefan claimt dat de Subaru in het genoemde voorbeeld sneller zou moeten zijn, maar dat is deze niet.

Waar jij eveneens op lijkt te doelen is de powerband. Die is inderdaad wel van belang, maar eigenlijk in de sprint niet, tenzij de bak verkeerde verhoudingen heeft. De powerband is vooral van belang in situaties waarbij je niet in de meest efficiënte versnelling zit. En de rijkarakteristiek wordt er natuurlijk ook door beïnvloed.

Ten aanzien van sprintjes is gewoon 300 pk 300 pk. Wiskundig EN taalkundig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54062349
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Jimmeh het volgende:

2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep...
Hoho... Ron, Mon, Pon... 92 in de VS is niet in RON.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54062486
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:31 schreef StefanP het volgende:
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?

DS4:
[..]

DS4:
[..]

Ehm, vermogen is vermogen.
In het woord vermogen is al opgesloten dat het gaat om de som van wat je motor kan.
Dingen als gewicht , versnellingsbak en luchtweerstand maken meer verschil bij auto's van hetzelfde vermogen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:00:59 #58
195067 Lord-Darkness
And the universe
pi_54062709
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:19 schreef TC03 het volgende:
StefanP heeft gewoon gelijk. Snap niet hoe daar nou nog discussie over kan zijn.
pi_54063072
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063234
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En dan is Stefke nog niet eens een echte amerikaan
StefanP de import amerikaan maar ziet zichzelf wel als een echte amerikaan maar dan gaat ie wat tegen iedere pure zichzelf respecterende amerikaan ingaat in een Jap rijden

Koop dan zo'n fugly pickup, van ford ofzo, kan je meteen pimpen dat die ook makkelijk 300+ kan doen met een beetje tunnen want de ford GT gebruikt immers ook een pick up motor. En je zit op hetzelfde niveau van ''Supra = beste auto van de wereld''.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')