abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54060556
In het TX mile draadje wilde Stefan P even laten zien hoeveel verstand hij van auto's heeft. Het werd lachwekkend...

De laatste opmerkingen van Stefan:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:42 schreef StefanP het volgende:

Dombo. Grappig dat het zogenaamde advocaatje het beter denkt te weten dan een ingenieur.
EN
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:

Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:

It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*

We see that Engine A puts out much greater torque, especially over the typical engine speed range, indicating that under normal conditions Engine A will give you much more “oomph” than Engine B.

Notice that although Engine B has more peak horsepower, Engine A has more power at speeds up to 5500 rpm

Nou DS4, waar blijf je met je lachwekkende prietpraat dat 300pk 300pk is? Goh, valt het even vies tegen dat de Supra met z'n turbo's een enorme berg koppel heeft waar jouw bagger Porsche alleen maar van kan dromen...
Nou Stefan... even naar de link die ik jou gaf. Daar staat het zo uitgelegd dat het beter te begrijpen moet zijn voor een leek.

Vtec’s met slechts 200Nm motorkracht kunnen de wielen met evenveel kracht laten ronddraaien als turbomotoren met 300Nm omdat ze meer toeren kunnen maken en dus een gunstigere overbrengingsverhouding (een kortere eindreductie) kunnen krijgen. Laten we dit eens controleren met een praktijkvoorbeeld.

De Subaru Impreza GTT en de Honda Integra Type-R zijn in de praktijk qua acceleratie van 0 naar 230 km/u ongeveer even snel. Beide auto’s wegen ook ongeveer evenveel. En nu moeten we niet gaan muggenziften over enkele meters, tienden van seconden of wat kilo’s verschil, het gaat om het idee. Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren. Nogmaals, de getallen zijn wat afgerond om het rekenen wat makkelijk te maken, de echte getallen vallen wat gunstiger uit voor de Subaru. In ieder geval, de Subarumotor levert dus maar liefst 50% meer koppel. De Hondamotor maakt echter 50% meer toeren. Dat compenseert elkaar precies omdat de Honda een evenredig kortere overbrenging kan krijgen zodat hij uiteindelijk aan de wielen net zoveel kracht kan leveren als de Subaru.

We hadden dit al meteen kunnen zien aan het vermogen van de auto’s. Beide hebben ongeveer hetzelfde vermogen. De Honda haalt zijn kracht uit hoge toerentallen en een bijpassend korte overbrengingen en de Subaru zuiver uit een hoog draaimoment. Het nettoresultaat aan de wielen is hetzelfde. In de berekening van het vermogen zitten draaimoment en toerental als gelijkwaardige factoren zodat met beide effecten wordt rekening gehouden. Vermogen is dus een soort wondergetal dat kan vertellen of een auto veel of weinig draaimoment aan de wielen kan brengen zonder daarvoor de overbrengingsverhoudingen te hoeven kennen!


Doe jezelf een plezier en lees die link die ik gaf gewoon door. Succes!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54060576
tvp lol
Calm down, please!
pi_54060690
Ben je achterlijk? Dat schreef ik al tig posts geleden.
quote:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Jij daarentegen:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
Ik heb de link niet van voor tot achteren gelezen, maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Bron: Supra wint TX standing mile 2008: 367km/uur

Dwaas die je bent. Je eigen post onderuit halen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54060696
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54060725
*popcorn pakt*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54060752
Voor de volledigheid: de discussie begon met een opmerking over acceleratietijden en hierbij nam ik vermogen/gewichtsverhouding om een conclusie te trekken. Daarop kwam Stefan P met deze bij hem passende ingetogen post:
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:08 schreef StefanP het volgende:

Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?

Je hebt gewoon geen flauw benul waar je het over hebt. Een onwetende dwaas.
Uiteraard volgde daarna nog iets over supra's die sneller rond de wereld rijden dan een Porsche kan starten of iets dergelijks... ik kon het moeilijk lezen vanwege de tranen van het lachen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54060771
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:20 schreef DS4 het volgende:
Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54060794
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:
Voor de volledigheid: de discussie begon met een opmerking over acceleratietijden en hierbij nam ik vermogen/gewichtsverhouding om een conclusie te trekken. Daarop kwam Stefan P met deze bij hem passende ingetogen post:
[..]

Uiteraard volgde daarna nog iets over supra's die sneller rond de wereld rijden dan een Porsche kan starten of iets dergelijks... ik kon het moeilijk lezen vanwege de tranen van het lachen.
Goos ... F1 is er bijna niets bij.

Als deze thread net zoiets wordt als de vorige haal ik hier meer anekdotes uit dan uit de spannendste F1-race in 26 jaar.

*popcorn, check!*
Calm down, please!
pi_54060798
we gaan er geen reeks van maken he

maar laten we gewoon vaststellen dat de supra makkelijk te tunen is en daardoor geschikt is om er een bloedsnelle auto van te maken

reden dat die destijds niet goed verkocht is en nu zo populair/duur is is imo the fast and the furious
niet normaal hoe de markt naar supra's is geexplodeerd sinds de film
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_54060808
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:26 schreef StefanP het volgende:
Ben je achterlijk? Dat schreef ik al tig posts geleden.
Nee.
quote:
Dwaas die je bent. Je eigen post onderuit halen
Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...

Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54060813
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
*popcorn pakt*
Dank je
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54060844
Het voetbal komt, ook lachen weer, dus tot straks...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:35:06 #13
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54060845
DS4 StefanP .

[ Bericht 12% gewijzigd door Merkie op 21-10-2007 02:14:30 ]
2000 light years from home
pi_54060869
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...

Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?

StefanP:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:

Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:

It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:20 schreef DS4 het volgende:
Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren.
Waar blijf je nou? Elke auto met 300PK is volgens jou toch identiek, ongeacht het koppel of toerental? Lul er niet omheen!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54060898
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...

Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
Een ing met als hoogst afgemaakte opleiding VWO met natuurkunde?


Calm down, please!
pi_54060904
Puur esthetisch gezien is een supra iig een schijtbak.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54060954
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik heb VWO met natuurkunde gedaan, toen het nog niet verwaterd was tot de onzin die jullie tegenwoordig krijgen. Vertel eens, wat heb jij?
Toevallig net voor het eerste echte jaar 2e fase van school af. En ja met respectabele cijfers voor de beta vakken. Heb zelfs nog meegedaan aan een protestdebat over de verwatering van het beta-onderwijs. Maar goed ik wilde alleen maar zeggen dat ik een informaticus nou niet deskundiger acht in deze discussie dan iemand die dat niet heeft gedaan. Het is mechanica, niet programmeren. Van C en de hele rataplan zul je ongetwijfeld veel weten.
quote:
Nou DS4, waar blijf je met je lachwekkende prietpraat dat 300pk 300pk is?
DS4 heeft natuurlijk volledig gelijk met die uitspraak. Waar jij op doelt is de manier waarop dat vermogen vrij komt (karakteristieken van motor), maar goed het is het natuurlijk niet nieuw dat dat van invloed is op de snelheid (en alle andere variabelen waarop je motoren wilt vergelijken) waarmee een auto op kan trekken.
pi_54061011
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

DS4 heeft natuurlijk volledig gelijk met die uitspraak. Waar jij op doelt is de manier waarop dat vermogen vrij komt (karakteristieken van motor), maar goed het is het natuurlijk niet nieuw dat dat van invloed is op de snelheid (en alle andere variabelen waarop je motoren wilt vergelijken) waarmee een auto op kan trekken.
Onzin, dat bedoelt hij helemaal niet:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Hij snapt er geen hol van, en is uit schaamte maar snel vertrokken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061182
Om DS4 zelf maar te quoten: het werd lachwekkend.

Kan iemand te TT even veranderen in 'Leer hier DS4 iets over vermogen en koppel'?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061196
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:52 schreef StefanP het volgende:
Om DS4 zelf maar te quoten: het werd lachwekkend.

Kan iemand te TT even veranderen in 'Leer hier DS4 iets over vermogen en koppel'?
jij hebt echt de geest van een kind van 12, weet je dat?

Hoeveel lentes tel je nu werkelijk?
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:53:21 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061201
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54061291
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

jij hebt echt de geest van een kind van 12, weet je dat?

Hoeveel lentes tel je nu werkelijk?
Wie opent er een topic over om zijn gelijk te halen? Over kleine kinderen gesproken... Enneh, daar hoor jij trouwens ook bij, gezien het feit dat iemand van jou wel zo'n topic mag openen, maar zodra ik reageer dan mag dat niet? Lachwekkend figuur. Het zit je zeker nog dwars dat je als CRX bezittertje mijn Supras beschuldigt van 'tupperware' en 'rice'.
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Lees je het topic even? Het gaat er om dat een auto met 300PK veel sneller kan zijn dan een andere auto met 300PK. Dat is iets dat DS4 niet snapte, en, getuige dit topic, iets dat hij nog steeds niet snapt.

Als..... Als dit, als dat, als zus, als zo. Je kunt letterlijk lezen wat DS4 bedoelt, en dat is gewoon falikant fout. Hij heeft gewoon geen benul waar hij het over heeft.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061320
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Maakt niet uit hoeveel quotes of mensen dat zeggen ... Amerika hanteert al decennia een eigen visie qua koppel en vermogen.

Ik bedoel ... V8, 6.4 liter met 340 pk? Moeten we werkelijk die bronnen aanhouden, Stef?

Het is niet voor niets dat USA zo ontiegelijk ver achterloopt wat betreft auto's he. Jij patst zelfs met een Jap. Waar de Jappen snel begrepen wat DS4 bedoelt gaan Amerikanen nog steeds meer voor de fun factor ... "dat wat je voelt".

Het is ook niet voor niets dat iedereen in het meest serieuze race-kampioenschap aldaar uit Europa komt (hup Doornbos!), US races veelal ovals of drag-strips zijn.

Dat de US zich keihard uit een 20-jarig dal van onwillendheid en dus onwetendheid probeert te werken (met Hydro-hummers en overgekochte Daewoo's) wil nog niet zeggen dat ze al bij zijn. Geef het nog een paar verloren oorlogen.
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:59:53 #24
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54061333
reltopic
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54061380
Reclame...

Stefan, ik ga je geheugen even opfrissen. Dit is wat jij zei:


Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?


Ik vertaal het eenvoudig in: wat zeik je nou over dat acceleratie met vermogen en gewicht te maken heeft, de acceleratie wordt (mede?) beïnvloed door het koppel.

Waar ik dit zeg:

maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

bedoel ik uiteraard niets anders te zeggen dan dat het (in dit verband) niet uit maakt of een 300 pk motor 300 Nm als max. koppel heeft of 600 Nm. Net zoals het voorbeeld van de VTEC en de Subaru.

Kennelijk gaat het je erg boven de pet. Duidelijk is dat jij onzin staat te beweren als je roept dat het koppel belangrijk is bij de acceleratie. Wat je misschien zoekt is "powerband", maar dat is dan klok-klepel en in dezen niet interessant (er vanuit gaande dat de producenten een fatsoenlijk afgestemde bak meeleveren).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54061396
Wat doet die dollar nu nog?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54061401
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoeveel quotes of mensen dat zeggen ... Amerika hanteert al decennia een eigen visie qua koppel en vermogen.

Ik bedoel ... V8, 6.4 liter met 340 pk? Moeten we werkelijk die bronnen aanhouden, Stef?

Het is niet voor niets dat USA zo ontiegelijk ver achterloopt wat betreft auto's he. Jij patst zelfs met een Jap. Waar de Jappen snel begrepen wat DS4 bedoelt gaan Amerikanen nog steeds meer voor de fun factor ... "dat wat je voelt".

Het is ook niet voor niets dat iedereen in het meest serieuze race-kampioenschap aldaar uit Europa komt (hup Doornbos!), US races veelal ovals of drag-strips zijn.

Dat de US zich keihard uit een 20-jarig dal van onwillendheid en dus onwetendheid probeert te werken (met Hydro-hummers en overgekochte Daewoo's) wil nog niet zeggen dat ze al bij zijn. Geef het nog een paar verloren oorlogen.
Wat is dit nou voor offtopic gelul? Probeer je je maatje DS4 te beschermen door wat offtopic gebrabbel te plaatsen over hoe de grote, boze VS een kutland is?

Modjes? Gaarne deze onzin verwijderen zodat we het hier kunnen hebben over de vraag of 300PK bij 3000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren. En die vraag is inmiddels wel beantwoord, lijkt me. Na het Supra topic waarin al zijn Porsches in vergelijkende tests het moesten afleggen kwa remafstand, lateral Gs, slalomsnelheid en circuit tijden is dit de tweede keer dat hij op z'n muil gaat. StefanP 2 - DS4 0.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:04:10 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061422
En dan is Stefke nog niet eens een echte amerikaan
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54061484
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:02 schreef DS4 het volgende:
Reclame...

Stefan, ik ga je geheugen even opfrissen. Dit is wat jij zei:


Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?


Ik vertaal het eenvoudig in: wat zeik je nou over dat acceleratie met vermogen en gewicht te maken heeft, de acceleratie wordt (mede?) beïnvloed door het koppel.

Waar ik dit zeg:

maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

bedoel ik uiteraard niets anders te zeggen dan dat het (in dit verband) niet uit maakt of een 300 pk motor 300 Nm als max. koppel heeft of 600 Nm. Net zoals het voorbeeld van de VTEC en de Subaru.

Kennelijk gaat het je erg boven de pet. Duidelijk is dat jij onzin staat te beweren als je roept dat het koppel belangrijk is bij de acceleratie. Wat je misschien zoekt is "powerband", maar dat is dan klok-klepel en in dezen niet interessant (er vanuit gaande dat de producenten een fatsoenlijk afgestemde bak meeleveren).
Kolder, jochie. Je bent bezig je eigen posts goed te praten om je gezicht te redden. Maar ik wil je nog wel eens letterlijk quoten hoor:


StefanP:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:

Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:

It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

Je geeft letterlijk aan dat je geen donder snapt van vermogen bij toerentallen of het belang van koppel. Je schrijft letterlijk dat je het niet eens bent dat 300PK bij 4000 tpm iets anders is dan 300PK bij 6000tpm. Nu dat -net als je sprookjes dat je Porsches beter zijn op de slalom, het circuit of laterale Gs- onderuit gehaald is, kom je stotterend aan met 'ja maar, ik bedoelde....'

Lachwekkend figuur.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:08:17 #30
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54061508
JERRY JERY JERY!!1111
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54061538
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor offtopic gelul? Probeer je je maatje DS4 te beschermen door wat offtopic gebrabbel te plaatsen over hoe de grote, boze VS een kutland is?

Modjes? Gaarne deze onzin verwijderen zodat we het hier kunnen hebben over de vraag of 300PK bij 3000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren. En die vraag is inmiddels wel beantwoord, lijkt me. Na het Supra topic waarin al zijn Porsches in vergelijkende tests het moesten afleggen kwa remafstand, lateral Gs, slalomsnelheid en circuit tijden is dit de tweede keer dat hij op z'n muil gaat. StefanP 2 - DS4 0.
Voorlopig ontwijk je m'n uitdaging, m'n vraag over leeftijd en weiger je verder in te gaan op opleiding.

Mijn CRX is trouwens standaard ... andere velgen (16"), andere dempers en andere filters / uitlaatlijn.
Kolere ding heeft 172 PK maar ik heb 'm nu 10 jaar en dat is waarschijnlijk iets dat jij niet zult kunnen bevatten.

Om maar meteen op jouw tour te gaan : je kunt waarschijnlijk niet eens schrijven of dit lezen, zo dom ben je! Want ik ben veel slimmer! En als jij iets zinnigs zegt dan is dat omdat je hebt geGoogled! Kneus! Lulletje! Ik weet zeker dat ik slimmer ben! Biatch! 704 whp biatch! Alsof een advocaatje slimmer is dan een ingenieur
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:09:50 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061539
Hetzelfde koppel bij meer toeren = meer pk. Daar ontkom je niet aan. Een auto met meer koppel zou meer PK kunnen leveren, maar dan moet ie wel de toeren kunnen maken. Als het alleen maar om koppel draaide kon je uit een F1 motor van slechts 3 liter nooit 800+ pk halen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54061566
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hetzelfde koppel bij meer toeren = meer pk. Daar ontkom je niet aan. Een auto met meer koppel zou meer PK kunnen leveren, maar dan moet ie wel de toeren kunnen maken. Als het alleen maar om koppel draaide kon je uit een F1 motor van slechts 3 liter nooit 800+ pk halen.
Inderdaad. En dat is ook letterlijk wat ik schrijf, o.a. in deze post.
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:

Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:

It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Gelukkig ben ik niet de enige die het snapt, dat geeft me toch nog hoop dat niet iedereen dom is.


Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061598
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:11 schreef StefanP het volgende:
Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.

Neem een goede auto ben je over een uurtje terug
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:13:28 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061613
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:02 schreef GizartFRL het volgende:
Wat doet die dollar nu nog?
Op vrijdag trok ie iets bij, maar maandagochtend verwacht ik hem gewoon weer op 1,43 E/$
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:13:41 #36
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54061618
oehh die is gedisst
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54061629
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Neem een goede auto ben je over een uurtje terug
Nee, want ik ga 15km hardlopen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061660
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?

!!!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54061695
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:14 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nee, want ik ga 15km hardlopen.
Succes is het hier echt het weer of de tijd niet voor dus ik doe het je effe niet na.

PS.: 7.5 km/h is het maximale halen uit de term "hardlopen". Zeg maar gewoon snelwandelen

Tot zo
Calm down, please!
pi_54061707
Eigenlijk best wel sneu dat het zover moet komen tussen 2 "volwassen" kerels
pi_54061724
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Flashwin het volgende:
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?

!!!
Ik ga niet eens de moeite nemen om mensen die niet kunnen lezen, te verbeteren. Hint: lees de laatste posts van dat 367km/u Supra topic om te zien hoe ver je er wel niet naast zit. Hoe is het wel niet om iemand te noemen terwijl je zelf onjuiste onzin plaats vanwege het onvermogen om te kunnen lezen?
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:17 schreef Googolplexian het volgende:

PS.: 7.5 km/h is het maximale halen uit de term "hardlopen". Zeg maar gewoon snelwandelen
Heb je enig idee hoe lang opwarmen, strekken, afkoelen en strekken duren? Jammer dat je niet mee kunt, dan was het straks StefanP 3 - DS4/Googolplexian 0.

Tot straks
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:19:39 #42
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54061765
StefanP heeft gewoon gelijk. Snap niet hoe daar nou nog discussie over kan zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_54061779
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Flashwin het volgende:
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?

!!!
mand + vallen = door
Calm down, please!
pi_54061808
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:

Gaarne deze onzin verwijderen zodat we het hier kunnen hebben over de vraag of 300PK bij 3000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren. En die vraag is inmiddels wel beantwoord, lijkt me.
Zo, Heracles - Fietsweg zal me jeuken, dus weer terug...

Stefan. PK is een (zij het verouderde) EENHEID. 300 Pk is dus altijd 300 Pk. Daar KUN je niet eens over discussiëren... Nou het kan wel, maar de persoon die beweert dat 300Pk ook ongelijk kan zijn aan 300 Pk is een belachelijke idioot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54061815
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:18 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ga niet eens de moeite nemen om dwazen die niet kunnen lezen, te verbeteren. Hint: lees de laatste posts van dat 367km/u Supra topic. Hoe is het wel niet om iemand te noemen terwijl je zelf onjuiste onzin plaats vanwege het onvermogen om te kunnen lezen?
[..]

Heb je enig idee hoe lang opwarmen, strekken, afkoelen en strekken duren? Jammer dat je niet mee kunt, dan was het straks StefanP 3 - DS4/Googolplexian 0.

Tot straks
Nou dat zou m'n conditie wel goed doen was het maar zo dan kon je m'n rokershoest de eerste 20 meter meemaken


Nee ... hollen heb ik al genoeg gedaan in het leger =_= Ik rijd liever
Calm down, please!
pi_54061828
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Op vrijdag trok ie iets bij, maar maandagochtend verwacht ik hem gewoon weer op 1,43 E/$
Gewoon ruk dus net zoals de rest van dat "land"

15 km met opwarmen, rekken, uitlopen, dat lukt mij vader van 50+ nog binnen een uurtje.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:23:01 #47
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54061853
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo, Heracles - Fietsweg zal me jeuken, dus weer terug...

Stefan. PK is een (zij het verouderde) EENHEID. 300 Pk is dus altijd 300 Pk. Daar KUN je niet eens over discussiëren... Nou het kan wel, maar de persoon die beweert dat 300Pk ook ongelijk kan zijn aan 300 Pk is een belachelijke idioot.
Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.

Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_54061854
Maar 15 km is natuurlijker langer in de staids.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54061859
En 2 uur korter.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54061887
StefanP woont helemaal niet in Texas... hij is gewoon een clone van mij.... duuuh
Free people own guns! Slaves do not!
pi_54061907
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.

Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Nope .. dan lees je niet goed

DS4 gaf alleen de verhouding tussen pk en koppel aan. Er werd niets gezegd of response, wegligging of iets degelijks
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:27:38 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061943
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:11 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat is ook letterlijk wat ik schrijf, o.a. in deze post.
[..]

Gelukkig ben ik niet de enige die het snapt, dat geeft me toch nog hoop dat niet iedereen dom is.


Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.

Helaas is dat ook waar. 300pk is een resultante van o.a. het toerental. Dus als er 300 pk is dan is dat zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54061985
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:06 schreef StefanP het volgende:

Kolder, jochie. Je bent bezig je eigen posts goed te praten om je gezicht te redden. Maar ik wil je nog wel eens letterlijk quoten hoor:
Ik zal jouw tekst nog eens herhalen:

Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?


En dit ging dus om de vraag of je wel of niet met vermogen en gewicht acceleratietijden kan voorspellen. Jij mikt er dan in dat het koppel van belang is. Nou, dat is het dus NIET. Zie de VTEC vs. Subaru.
quote:
Je geeft letterlijk aan dat je geen donder snapt van vermogen bij toerentallen of het belang van koppel. Je schrijft letterlijk dat je het niet eens bent dat 300PK bij 4000 tpm iets anders is dan 300PK bij 6000tpm.
Ik weet precies hoe koppel en vermogen zich tot elkaar verhouden. Simpel: bij koppel = X is bij toerental Y vermogen Z. Als koppel 2X is, is bij gelijkblijvend toerental vermogen 2Z. Is het vermogen gelijk bij koppel 2X, dan is het toerental 1/2e Y.

DAAR zit de crux. Want die 1/2e toerental moet worden gecompenseerd. Als je je topvermogen bij 6.000 tpm haalt en de ander hetzelfde topvermogen bij 12.000 tpm, dan zal je met langere versnellingen moeten werken om dezelfde snelheid te halen (even simpel gesteld, niet zeiken over wielomtrek, enz. want dat heeft uiteindelijk dezelfde uitwerking). Twee keer zo lang om precies te zijn. Waarmee je het dubbele koppel neutraliseert.

Dat stond ook in die link die je kennelijk nog steeds niet hebt gelezen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54062016
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 20:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ben je achterlijk?

1. Je mocht geen andere benzine dan pump gas gebruiken.
2. 'Amerikaanse troep'? Dwaas die je bent. De benzine hier is hetzelfde, en daarnaast kan ik hier een dozijn exotische race benzines halen waar jij in NL alleen maar van kan dromen. Vertel eens, hoeveel moeite moet jij doen om C16 te halen?
3. Nee, want die Supra dyno't maar 450pk o.i.d. op 18PSI.

Je bent gewoon een of ander figuur dat nog nooit verder is gekomen dan z'n Playstation en Google.


1. Het was de 2e dag en ze hadden dus moeten tanken bij een tankstation in Zweden, als je dan perse hoge octaan moet rijden tank je dan toch gewoon 100 er in.
2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep... Plus dat je altijd race fuel in je daily driver moet gooien is toch te gek voor woorden.

3. Neem nou de andere race tegen een licht getunede M6 http://www.youtube.com/watch?v=5-yldgRWw80
Dus volgens jou liegt de eigenaar in het filmpje over zijn vermogen. Nee hij heeft geen 620 tot 750 pk zoals de eigenaar heeft gezegd, maar slechts 450 pk!
Nou goed gaan we daar even van uit, de BMW heeft 560-570 pk en vanuit de rollende start schieten ze beide weg, de BMW schakelt in 100 nog wat miliseconde, dus aan schakelfouten zal het niet liggen. Maar toch lijkt eventjes de Supra iets voor te lopen. Mag jij fijn beweren dat dat die Supra op dat moment 450 pk heeft, maar het is 100% meer aannemelijk dat ie daar gewoon op 620 pk rijdt zoals het filmpje zegt...

En de o zo betrouwbare Supra gaat in die dragrace ook nog is kapot, tot zover de oerbetrouwbare getunede Supra
pi_54062239
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef TC03 het volgende:

Wiskunde: 300 pk = 300 pk.
Taal: '300 pk is 300 pk' hoeft niet altijd te kloppen, aangezien jij het in een context gebruikte die zou aangeven dat auto's niet verschillen als het vermogen gelijk is.
Nee, je moet terug naar het begin.

Ik gaf aan dat de supra ergens in de 5 seconden, en hoog ook, naar de 100 zou gaan, gelet op het feit dat de auto 330 pk had op 1.600 kg.

Daarop begint Stefan te mekkeren over koppel (meer specifiek het maximale koppel) en dat ik er dus niets van heb begrepen. Zoals in het voorbeeld VTEC vs Subaru zonder meer duidelijk is gemaakt is het maximale koppel in deze zin niet van belang. Vermogen en gewicht is van belang (naast de theoretische top, je kan de sprinttijd beïnvloeden door hele korte overbrengingen te gebruiken, maar dat gaat dus ten koste van de top), naast van staande start natuurlijk tractie. Maar grosso modo gaat het om vermogen en gewicht.

Ergo: Stefan claimt dat de Subaru in het genoemde voorbeeld sneller zou moeten zijn, maar dat is deze niet.

Waar jij eveneens op lijkt te doelen is de powerband. Die is inderdaad wel van belang, maar eigenlijk in de sprint niet, tenzij de bak verkeerde verhoudingen heeft. De powerband is vooral van belang in situaties waarbij je niet in de meest efficiënte versnelling zit. En de rijkarakteristiek wordt er natuurlijk ook door beïnvloed.

Ten aanzien van sprintjes is gewoon 300 pk 300 pk. Wiskundig EN taalkundig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54062349
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Jimmeh het volgende:

2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep...
Hoho... Ron, Mon, Pon... 92 in de VS is niet in RON.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54062486
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:31 schreef StefanP het volgende:
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?

DS4:
[..]

DS4:
[..]

Ehm, vermogen is vermogen.
In het woord vermogen is al opgesloten dat het gaat om de som van wat je motor kan.
Dingen als gewicht , versnellingsbak en luchtweerstand maken meer verschil bij auto's van hetzelfde vermogen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:00:59 #58
195067 Lord-Darkness
And the universe
pi_54062709
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:19 schreef TC03 het volgende:
StefanP heeft gewoon gelijk. Snap niet hoe daar nou nog discussie over kan zijn.
pi_54063072
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063234
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En dan is Stefke nog niet eens een echte amerikaan
StefanP de import amerikaan maar ziet zichzelf wel als een echte amerikaan maar dan gaat ie wat tegen iedere pure zichzelf respecterende amerikaan ingaat in een Jap rijden

Koop dan zo'n fugly pickup, van ford ofzo, kan je meteen pimpen dat die ook makkelijk 300+ kan doen met een beetje tunnen want de ford GT gebruikt immers ook een pick up motor. En je zit op hetzelfde niveau van ''Supra = beste auto van de wereld''.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54063291
Hij heeft beide Supra's verkocht en een Vette C5 gekocht hoor. Blijkbaar gaven de Supra's niet het rijplezier/emotie die de Amerikaan wel kon geven
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:29:26 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54063355
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54063495
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54063511
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hij heeft beide Supra's verkocht en een Vette C5 gekocht hoor. Blijkbaar gaven de Supra's niet het rijplezier/emotie die de Amerikaan wel kon geven
Waarom maar een C5? ik dacht dat supra's zoveel waard waren?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:36:55 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54063512
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isoleren .
2000 light years from home
pi_54063513
de eerste PTA TOPPER
PTA toppers
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_54063551
Voor iedereen die heilig in meer koppel gelooft. Als je van koppel sneller zou gaan waarom hebben F1 motoren dan maar 250-270 nm?
pi_54063568
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.
Die link die Stefan geeft betwist ik ook niet. Die is gewoon in lijn met wat in mijn link staat alleen dan veel minder geschreven op waar de discussie over ging: is bij (volle) acceleratie nu (maximaal) koppel of (maximaal) vermogen belangrijk? Nou, dat is simpel: (maximaal) vermogen.

Eigenlijk is dat ook heel simpel te ervaren. Een gemiddelde benzine auto heeft het max. koppel rond de 3-4.000 tpm en max. vermogen rond de 6-7.000 tpm. Als je vol wil accelereren zorg je dat je rond het toerental blijft met max. vermogen en niet het toerental rond het max. koppel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063658
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.
Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.
Zijn gewoon mazen in de wet, die nog dicht getimmerd worden (hopelijk)...
pi_54063698
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Die tweede zin: "Borrelpraat. Vooral IT-ers zijn er goed in. Welke auto is er sneller?".
pi_54063756
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Merkie het volgende:
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isoleren .
Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.

Met het voorbeeld in de link (de VTEC vs. de Subaru) blijkt zonneklaar dat dit onjuist is, maar Stefan houdt volgens mij bewust de discussie een beetje mistig...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063836
Je kunt natuurlijk ook gewoon grotere wielen onder je auto zetten, dan kun je het grote koppel beter benutten zonder dat je met grote overbrengeningen in de weer moet.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:53:43 #73
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54063843
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.

Met het voorbeeld in de link (de VTEC vs. de Subaru) blijkt zonneklaar dat dit onjuist is, maar Stefan houdt volgens mij bewust de discussie een beetje mistig...
Okee, dan heb jij gelijk en StefanP niet. Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon grotere wielen onder je auto zetten, dan kun je het grote koppel beter benutten zonder dat je met grote overbrengeningen in de weer moet.
Lijkt me niet uitmaken toch.

Edit: niet editten terwijl ik aan het quoten ben . Had dat stukje over grotere overbrenging nog niet gelezen, en dan heb je wel gelijk .
2000 light years from home
pi_54063973
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:44 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.
Zijn gewoon mazen in de wet, die nog dicht getimmerd worden (hopelijk)...
Ja oke maar de opmerking van een auto met een diesel motor kan niet snel zijn is dus niet helemaal correct.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54064107
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Merkie het volgende:

Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.
Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:08:24 #76
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54064190
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.
Ja, bij welk toerental het maximale vermogen zit maakt dus niet zoveel uit. 300pk bij 4000 toeren is dus wel degelijk hetzelfde als 300pk bij 8000 toeren. Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren. Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.
2000 light years from home
pi_54064418
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:08 schreef Merkie het volgende:
Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren.
Precies. Bij de laatste heb je dan dus 2x zoveel vermogen.
quote:
Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.
Geen idee. Ik vermoed meer een klok-klepel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54064562
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:22 schreef GizartFRL het volgende:

15 km met opwarmen, rekken, uitlopen, dat lukt mij vader van 50+ nog binnen een uurtje.
Probeer het maar eens. Heb je enige kaas gegeten van trainingsschema's? Of ben jij zo'n clown die denkt dat je elke training als een race loopt Je weet waarschijnlijk niet eens wat opwarmen, rekken en afkoelen betekenen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54064572
Mijn god, ts heeft echt een attention whore syndroom ... Kansloos op de man spelen Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
pi_54064680
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal jouw tekst nog eens herhalen:

Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?


En dit ging dus om de vraag of je wel of niet met vermogen en gewicht acceleratietijden kan voorspellen. Jij mikt er dan in dat het koppel van belang is. Nou, dat is het dus NIET. Zie de VTEC vs. Subaru.
[..]

Ik weet precies hoe koppel en vermogen zich tot elkaar verhouden. Simpel: bij koppel = X is bij toerental Y vermogen Z. Als koppel 2X is, is bij gelijkblijvend toerental vermogen 2Z. Is het vermogen gelijk bij koppel 2X, dan is het toerental 1/2e Y.

DAAR zit de crux. Want die 1/2e toerental moet worden gecompenseerd. Als je je topvermogen bij 6.000 tpm haalt en de ander hetzelfde topvermogen bij 12.000 tpm, dan zal je met langere versnellingen moeten werken om dezelfde snelheid te halen (even simpel gesteld, niet zeiken over wielomtrek, enz. want dat heeft uiteindelijk dezelfde uitwerking). Twee keer zo lang om precies te zijn. Waarmee je het dubbele koppel neutraliseert.

Dat stond ook in die link die je kennelijk nog steeds niet hebt gelezen.

Blablablabla.

StefanP:
quote:

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54064691
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
Dat vind ik nou lief van je dat je zonder meer er op vertrouwt dat ik dat ga winnen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54064826
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:

Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren?
Echt, dit is hilarisch...

Nog een keer: PK is een eenheid. 300 pk is dus 300 pk, ongeacht het toerental. Het spijt mij echt voor je, maar ik kan er niets anders van maken. Het enige verschil is dat de auto die 300 pk levert bij 4.000 tpm 1,5x zoveel koppel heeft bij 4.000 tpm dan de auto die 300 pk levert bij 6.000 tpm. Maar het blijft echt 300 pk en als we het over acceleratie hebben, dan zullen beiden bij gelijk gewicht en eenzelfde theoretische top gelijk accelereren (met nog de variabelen tractie en op hogere snelheid luchtweerstand, enz.).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:30:49 #84
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54064871
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:

[..]

Blablablabla.

StefanP:
[..]

DS4:
[..]

Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
Hallo, torque is koppel. De website heeft het over koppel bij een bepaald toerental, DS4 heeft het over vermogen bij een bepaald toerental. Uiteraard is een hoog koppel beter bij een hoog toerental omdat het vermogen dan veel groter is. Een hoog vermogen betekent dat jij bij een laag toerental een extreem groot koppel kan verkrijgen, of dat je een bepaald koppel bij een hoger toerental kan verkrijgen.
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:33:42 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54064955
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:

[..]

Blablablabla.

StefanP:
[..]

DS4:
[..]

Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:34:28 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54064973
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.
En het verschil tussen torque (koppel) en vermogen (Pk).
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:41:40 #87
195067 Lord-Darkness
And the universe
pi_54065185
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Mijn god, ts heeft echt een attention whore syndroom ... Kansloos op de man spelen Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:42:48 #88
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54065211
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:41 schreef Lord-Darkness het volgende:

[..]

De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...
Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:44:24 #89
195067 Lord-Darkness
And the universe
pi_54065256
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.
Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:56:00 #90
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54065484
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:44 schreef Lord-Darkness het volgende:

[..]

Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..
Of StefanP is gewoon een achterlijke debiel met een minderwaardigheids complex. Daar zet ik mijn geld op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54065551
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:31 schreef Jimmeh het volgende:

[..]



1. Het was de 2e dag en ze hadden dus moeten tanken bij een tankstation in Zweden, als je dan perse hoge octaan moet rijden tank je dan toch gewoon 100 er in.
2. In Amerika verkopen ze octaan 92 en wellicht nog lagere troep... Plus dat je altijd race fuel in je daily driver moet gooien is toch te gek voor woorden.

3. Neem nou de andere race tegen een licht getunede M6 http://www.youtube.com/watch?v=5-yldgRWw80
Dus volgens jou liegt de eigenaar in het filmpje over zijn vermogen. Nee hij heeft geen 620 tot 750 pk zoals de eigenaar heeft gezegd, maar slechts 450 pk!
Nou goed gaan we daar even van uit, de BMW heeft 560-570 pk en vanuit de rollende start schieten ze beide weg, de BMW schakelt in 100 nog wat miliseconde, dus aan schakelfouten zal het niet liggen. Maar toch lijkt eventjes de Supra iets voor te lopen. Mag jij fijn beweren dat dat die Supra op dat moment 450 pk heeft, maar het is 100% meer aannemelijk dat ie daar gewoon op 620 pk rijdt zoals het filmpje zegt...

En de o zo betrouwbare Supra gaat in die dragrace ook nog is kapot, tot zover de oerbetrouwbare getunede Supra
1. Was je er bij? Toon me even waar je euro 100 kon -en mocht- tanken. Couch racer die je bent. Uit je filmpje op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."

2. 92 octaan? Weet je waar je het over hebt? Onbenul! De cijfers op de Amerikaanse pompen zijn het gemiddelde van RON en MON, in tegenstelling tot de RON cijfers die ze in de EU gebruiken. En laat het MON nou altijd stukken lager zijn dan RON. Dat wist je niet, he? En laat MON nou een stukken betere indicator zijn van hoe benzine reageert onder engine load. Dat wist je ook al niet, he? Er is blijkbaar heel veel dat je niet weet. Ik kan hier overal 93 halen. Goh, laat dat nou beter zijn dan Euro 95, dat omgerekend een 90-91 scoort! En 98, dat is slechts 91.5. Clown die je bent.

3. Ben je blind? Laat maar, want uit de totale onzin die je uitkraamt ook al kom ik keer op keer met feiten en bronnen, is het antwoord al duidelijk. Hier, letterlijk uit je filmpje: op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."

Moet ik het voor je in lettergrepen opbreken voordat je het snapt? Street-fuel. Pump gas. Normale benzine SNAP JE HET? Idioot. Een 67mm turbo laat je onder die omstandigheden maximaal 18-19PSI geven, wat overeenkomt met ongeveer 470PK.

Heb je enig idee wat voor monster een 67mm turbo op 30+PSI is? Hier:


Dacht je nou echt dat je NA M6je dat bijhield? Laat me niet lachen. Zelfs de eigenaar van de M6 in het filmpje geeft dat toe:
quote:
The two guys who brought the Supra were supra cool. I really felt bad they were having so many problems with their car, because I am sure they would have stomped me a new mud-hole, but then again--that means I would have lost It was a lot of fun that night.
Bron.

Lees ook de rest van dat topic eens, waarin duidelijk staat dat die Supra niet goed getuned was, en dat is dus geen fout van die auto maar van de eigenaar. Iedereen in het topic is het erover eens dat je niet met single turbo Supras moet fokken, en het is nota bene een M5 board.

Zo. Heb je nog meer te zeggen? Zie je al die bronnen hier? Doet het pijn om met je neus op de feiten geduwd te worden? Misschien is het beter als je je bij je Playstation houdt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54065678
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of StefanP is gewoon een achterlijke debiel met een minderwaardigheids complex. Daar zet ik mijn geld op.
Nog altijd beter dan iemand die nooit in PTA komt, maar dat nu ineens wel doet omdat ik hem in POL en NWS altijd voor lul zet. Maar gelukkig zag je wel in dat ik gelijk had, dus je bent hier eigenlijk voor niets gekomen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 21 oktober 2007 @ 02:09:34 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54065699
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

1. Was je er bij? Toon me even waar je euro 100 kon -en mocht- tanken. Couch racer die je bent. Uit je filmpje op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."

2. 92 octaan? Weet je waar je het over hebt? Onbenul! De cijfers op de Amerikaanse pompen zijn het gemiddelde van RON en MON, in tegenstelling tot de RON cijfers die ze in de EU gebruiken. En laat het MON nou altijd stukken lager zijn dan RON. Dat wist je niet, he? En laat MON nou een stukken betere indicator zijn van hoe benzine reageert onder engine load. Dat wist je ook al niet, he? Er is blijkbaar heel veel dat je niet weet. Ik kan hier overal 93 halen. Goh, laat dat nou beter zijn dan Euro 95, dat omgerekend een 90-91 scoort! En 98, dat is slechts 91.5. Clown die je bent.

3. Ben je blind? Laat maar, want uit de totale onzin die je uitkraamt ook al kom ik keer op keer met feiten en bronnen, is het antwoord al duidelijk. Hier, letterlijk uit je filmpje: op 00:32: "Since all participating cars this day had streetfuel this was the case for the Supra as well."

Moet ik het voor je in lettergrepen opbreken voordat je het snapt? Street-fuel. Pump gas. Normale benzine SNAP JE HET? Idioot. Een 67mm turbo laat je onder die omstandigheden maximaal 18-19PSI geven, wat overeenkomt met ongeveer 470PK.

Heb je enig idee wat voor monster een 67mm turbo op 30+PSI is? Hier:
[ afbeelding ]

Dacht je nou echt dat je NA M6je dat bijhield? Laat me niet lachen. Zelfs de eigenaar van de M6 in het filmpje geeft dat toe:
[..]

Bron.

Lees ook de rest van dat topic eens, waarin duidelijk staat dat die Supra niet goed getuned was, en dat is dus geen fout van die auto maar van de eigenaar. Iedereen in het topic is het erover eens dat je niet met single turbo Supras moet fokken, en het is nota bene een M5 board.

Zo. Heb je nog meer te zeggen? Zie je al die bronnen hier? Doet het pijn om met je neus op de feiten geduwd te worden? Misschien is het beter als je je bij je Playstation houdt.
Zoals ik al zei: Minderwaardigheidscomplex.

Truste iedereen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 oktober 2007 @ 02:11:35 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54065725
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 02:08 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan iemand die nooit in PTA komt, maar dat nu ineens wel doet omdat ik hem in POL en NWS altijd voor lul zet. Maar gelukkig zag je wel in dat ik gelijk had, dus je bent hier eigenlijk voor niets gekomen.
Je zet jezelf alleen maar voor lul.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54065773
Wat schattig, ben je speciaal voor mij opgebleven? Wat een spannende zaterdagavond!

Kneus
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 21 oktober 2007 @ 02:17:21 #96
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54065795
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 02:15 schreef StefanP het volgende:
Wat schattig, ben je speciaal voor mij opgebleven? Wat een spannende zaterdagavond!

Kneus
Je verhaaltje over 300pk bij verschillende toerentallen klopt nog steeds niet hoor.
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 02:21:42 #97
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_54065859
Op het moment dat er gescholden gaat worden in een discussie door 1 van de deel nemers is dit een teken van zwakte. Tevens is dat het zelfde als wanneer 1 van de deelnemers op de man gaat inspelen. Door die middelen zal geprobeerd worden het onderwerp te verranderen en zorgen dat hij/zij de grip terug kan krijgen op het onderwerp dat ter spraken is op dat moment. In tegen stelling tot het winnen van een discussie winnen met betrouwbare bronnen en feiten.

Op het moment dat er gescholden word en tevens "bronnen" worden aangehaald is dit ook een teken van zwakte. Dit is vaak te wijden aan onbetrouwbare bronnen en zal geprobeerd worden met scheldwoorden en tevens op de man/vrouw in te spelen toch zijn of haar gelijk proberen te krijgen.

Op het moment dat iemand die deelneemt aan een discussie en tevens komt met betrouwbare bronnen en feiten zal die persoon nooit en te nimmer op de man/vrouw afspelen of zijn of haar meningen onderbouwen door middel van het gebruik van scheldwoorden.

Gij die de schoen past trekt hem aan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_54065997
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 02:17 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je verhaaltje over 300pk bij verschillende toerentallen klopt nog steeds niet hoor.
Vast niet, nee:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:

330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100. Punt.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:

Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen.



Koppel is dus niet van belang voor acceleratie (!!!), het toerental waarbij je je vermogen levert is niet van belang en een auto van 1600 kilo met 300PK kan nooit onder de 5 seconden op de 100 zitten?

En dan durf je te zeggen dat ik het niet snap?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 21 oktober 2007 @ 02:42:31 #99
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54066097
Of je vermogen nou 300pk bij 4000 toeren is of 300pk bij 6000 toeren, je kan beide vermogen via een overbrenging naar exact dezelfde koppel en toerental 'omzetten'. Het klinkt misschien anders (het geluid van de motor ), maar het is hetzelfde qua vermogen.

Vermogen is koppel maal toerental. Je kunt zeggen wat je wilt, maar je lult echt onzin StefanP.

Het is heel simpel: het (maximale) koppel bij een bepaald toerental bepaalt je (maximale) vermogen. Het enige wat het vermogen bij een bepaald toerental zegt is dat er een bepaalde verhouding tussen koppel en toerental is, maar de overbrenging (versnellingsbak) verandert dat toch. Kortom, het maakt echt geen zak uit. Ervan uitgaande dat je geen vermogen in je overbrenging verliest.

En natuurlijk, uiteindelijk is het koppel aan je wielen wat de acceleratie veroorzaakt. Maar dat koppel volgt rechtstreeks uit je vermogen en overbrenging. Er is een verschil tussen koppel op je motor en koppel op je wielen. De universele factor die deze twee zaken verbindt is je vermogen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Merkie op 21-10-2007 02:57:23 ]
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 03:08:28 #100
46960 StefanP
polemicist
pi_54066399
Het is goed hoor, ik ga hier niet oneindig welles/nietes roepen. Laat ik gewoon een link naar de samenvatting van DS4's onzinposts plaatsen:

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

Nee, ik snap het niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')