abonnement Unibet Coolblue
pi_54060556
In het TX mile draadje wilde Stefan P even laten zien hoeveel verstand hij van auto's heeft. Het werd lachwekkend...

De laatste opmerkingen van Stefan:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:42 schreef StefanP het volgende:

Dombo. Grappig dat het zogenaamde advocaatje het beter denkt te weten dan een ingenieur.
EN
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:

Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:

It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*

We see that Engine A puts out much greater torque, especially over the typical engine speed range, indicating that under normal conditions Engine A will give you much more “oomph” than Engine B.

Notice that although Engine B has more peak horsepower, Engine A has more power at speeds up to 5500 rpm

Nou DS4, waar blijf je met je lachwekkende prietpraat dat 300pk 300pk is? Goh, valt het even vies tegen dat de Supra met z'n turbo's een enorme berg koppel heeft waar jouw bagger Porsche alleen maar van kan dromen...
Nou Stefan... even naar de link die ik jou gaf. Daar staat het zo uitgelegd dat het beter te begrijpen moet zijn voor een leek.

Vtec’s met slechts 200Nm motorkracht kunnen de wielen met evenveel kracht laten ronddraaien als turbomotoren met 300Nm omdat ze meer toeren kunnen maken en dus een gunstigere overbrengingsverhouding (een kortere eindreductie) kunnen krijgen. Laten we dit eens controleren met een praktijkvoorbeeld.

De Subaru Impreza GTT en de Honda Integra Type-R zijn in de praktijk qua acceleratie van 0 naar 230 km/u ongeveer even snel. Beide auto’s wegen ook ongeveer evenveel. En nu moeten we niet gaan muggenziften over enkele meters, tienden van seconden of wat kilo’s verschil, het gaat om het idee. Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren. Nogmaals, de getallen zijn wat afgerond om het rekenen wat makkelijk te maken, de echte getallen vallen wat gunstiger uit voor de Subaru. In ieder geval, de Subarumotor levert dus maar liefst 50% meer koppel. De Hondamotor maakt echter 50% meer toeren. Dat compenseert elkaar precies omdat de Honda een evenredig kortere overbrenging kan krijgen zodat hij uiteindelijk aan de wielen net zoveel kracht kan leveren als de Subaru.

We hadden dit al meteen kunnen zien aan het vermogen van de auto’s. Beide hebben ongeveer hetzelfde vermogen. De Honda haalt zijn kracht uit hoge toerentallen en een bijpassend korte overbrengingen en de Subaru zuiver uit een hoog draaimoment. Het nettoresultaat aan de wielen is hetzelfde. In de berekening van het vermogen zitten draaimoment en toerental als gelijkwaardige factoren zodat met beide effecten wordt rekening gehouden. Vermogen is dus een soort wondergetal dat kan vertellen of een auto veel of weinig draaimoment aan de wielen kan brengen zonder daarvoor de overbrengingsverhoudingen te hoeven kennen!


Doe jezelf een plezier en lees die link die ik gaf gewoon door. Succes!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54060576
tvp lol
Calm down, please!
pi_54060690
Ben je achterlijk? Dat schreef ik al tig posts geleden.
quote:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Jij daarentegen:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
Ik heb de link niet van voor tot achteren gelezen, maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Bron: Supra wint TX standing mile 2008: 367km/uur

Dwaas die je bent. Je eigen post onderuit halen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54060696
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54060725
*popcorn pakt*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54060752
Voor de volledigheid: de discussie begon met een opmerking over acceleratietijden en hierbij nam ik vermogen/gewichtsverhouding om een conclusie te trekken. Daarop kwam Stefan P met deze bij hem passende ingetogen post:
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:08 schreef StefanP het volgende:

Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?

Je hebt gewoon geen flauw benul waar je het over hebt. Een onwetende dwaas.
Uiteraard volgde daarna nog iets over supra's die sneller rond de wereld rijden dan een Porsche kan starten of iets dergelijks... ik kon het moeilijk lezen vanwege de tranen van het lachen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54060771
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:20 schreef DS4 het volgende:
Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54060794
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:
Voor de volledigheid: de discussie begon met een opmerking over acceleratietijden en hierbij nam ik vermogen/gewichtsverhouding om een conclusie te trekken. Daarop kwam Stefan P met deze bij hem passende ingetogen post:
[..]

Uiteraard volgde daarna nog iets over supra's die sneller rond de wereld rijden dan een Porsche kan starten of iets dergelijks... ik kon het moeilijk lezen vanwege de tranen van het lachen.
Goos ... F1 is er bijna niets bij.

Als deze thread net zoiets wordt als de vorige haal ik hier meer anekdotes uit dan uit de spannendste F1-race in 26 jaar.

*popcorn, check!*
Calm down, please!
pi_54060798
we gaan er geen reeks van maken he

maar laten we gewoon vaststellen dat de supra makkelijk te tunen is en daardoor geschikt is om er een bloedsnelle auto van te maken

reden dat die destijds niet goed verkocht is en nu zo populair/duur is is imo the fast and the furious
niet normaal hoe de markt naar supra's is geexplodeerd sinds de film
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_54060808
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:26 schreef StefanP het volgende:
Ben je achterlijk? Dat schreef ik al tig posts geleden.
Nee.
quote:
Dwaas die je bent. Je eigen post onderuit halen
Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...

Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54060813
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
*popcorn pakt*
Dank je
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_54060844
Het voetbal komt, ook lachen weer, dus tot straks...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:35:06 #13
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54060845
DS4 StefanP .

[ Bericht 12% gewijzigd door Merkie op 21-10-2007 02:14:30 ]
2000 light years from home
pi_54060869
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...

Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?

StefanP:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:

Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:

It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:20 schreef DS4 het volgende:
Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren.
Waar blijf je nou? Elke auto met 300PK is volgens jou toch identiek, ongeacht het koppel of toerental? Lul er niet omheen!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54060898
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...

Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
Een ing met als hoogst afgemaakte opleiding VWO met natuurkunde?


Calm down, please!
pi_54060904
Puur esthetisch gezien is een supra iig een schijtbak.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54060954
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik heb VWO met natuurkunde gedaan, toen het nog niet verwaterd was tot de onzin die jullie tegenwoordig krijgen. Vertel eens, wat heb jij?
Toevallig net voor het eerste echte jaar 2e fase van school af. En ja met respectabele cijfers voor de beta vakken. Heb zelfs nog meegedaan aan een protestdebat over de verwatering van het beta-onderwijs. Maar goed ik wilde alleen maar zeggen dat ik een informaticus nou niet deskundiger acht in deze discussie dan iemand die dat niet heeft gedaan. Het is mechanica, niet programmeren. Van C en de hele rataplan zul je ongetwijfeld veel weten.
quote:
Nou DS4, waar blijf je met je lachwekkende prietpraat dat 300pk 300pk is?
DS4 heeft natuurlijk volledig gelijk met die uitspraak. Waar jij op doelt is de manier waarop dat vermogen vrij komt (karakteristieken van motor), maar goed het is het natuurlijk niet nieuw dat dat van invloed is op de snelheid (en alle andere variabelen waarop je motoren wilt vergelijken) waarmee een auto op kan trekken.
pi_54061011
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

DS4 heeft natuurlijk volledig gelijk met die uitspraak. Waar jij op doelt is de manier waarop dat vermogen vrij komt (karakteristieken van motor), maar goed het is het natuurlijk niet nieuw dat dat van invloed is op de snelheid (en alle andere variabelen waarop je motoren wilt vergelijken) waarmee een auto op kan trekken.
Onzin, dat bedoelt hij helemaal niet:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Hij snapt er geen hol van, en is uit schaamte maar snel vertrokken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061182
Om DS4 zelf maar te quoten: het werd lachwekkend.

Kan iemand te TT even veranderen in 'Leer hier DS4 iets over vermogen en koppel'?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061196
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:52 schreef StefanP het volgende:
Om DS4 zelf maar te quoten: het werd lachwekkend.

Kan iemand te TT even veranderen in 'Leer hier DS4 iets over vermogen en koppel'?
jij hebt echt de geest van een kind van 12, weet je dat?

Hoeveel lentes tel je nu werkelijk?
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:53:21 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54061201
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54061291
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

jij hebt echt de geest van een kind van 12, weet je dat?

Hoeveel lentes tel je nu werkelijk?
Wie opent er een topic over om zijn gelijk te halen? Over kleine kinderen gesproken... Enneh, daar hoor jij trouwens ook bij, gezien het feit dat iemand van jou wel zo'n topic mag openen, maar zodra ik reageer dan mag dat niet? Lachwekkend figuur. Het zit je zeker nog dwars dat je als CRX bezittertje mijn Supras beschuldigt van 'tupperware' en 'rice'.
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Lees je het topic even? Het gaat er om dat een auto met 300PK veel sneller kan zijn dan een andere auto met 300PK. Dat is iets dat DS4 niet snapte, en, getuige dit topic, iets dat hij nog steeds niet snapt.

Als..... Als dit, als dat, als zus, als zo. Je kunt letterlijk lezen wat DS4 bedoelt, en dat is gewoon falikant fout. Hij heeft gewoon geen benul waar hij het over heeft.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54061320
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Maakt niet uit hoeveel quotes of mensen dat zeggen ... Amerika hanteert al decennia een eigen visie qua koppel en vermogen.

Ik bedoel ... V8, 6.4 liter met 340 pk? Moeten we werkelijk die bronnen aanhouden, Stef?

Het is niet voor niets dat USA zo ontiegelijk ver achterloopt wat betreft auto's he. Jij patst zelfs met een Jap. Waar de Jappen snel begrepen wat DS4 bedoelt gaan Amerikanen nog steeds meer voor de fun factor ... "dat wat je voelt".

Het is ook niet voor niets dat iedereen in het meest serieuze race-kampioenschap aldaar uit Europa komt (hup Doornbos!), US races veelal ovals of drag-strips zijn.

Dat de US zich keihard uit een 20-jarig dal van onwillendheid en dus onwetendheid probeert te werken (met Hydro-hummers en overgekochte Daewoo's) wil nog niet zeggen dat ze al bij zijn. Geef het nog een paar verloren oorlogen.
Calm down, please!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:59:53 #24
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54061333
reltopic
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54061380
Reclame...

Stefan, ik ga je geheugen even opfrissen. Dit is wat jij zei:


Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?


Ik vertaal het eenvoudig in: wat zeik je nou over dat acceleratie met vermogen en gewicht te maken heeft, de acceleratie wordt (mede?) beïnvloed door het koppel.

Waar ik dit zeg:

maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.

bedoel ik uiteraard niets anders te zeggen dan dat het (in dit verband) niet uit maakt of een 300 pk motor 300 Nm als max. koppel heeft of 600 Nm. Net zoals het voorbeeld van de VTEC en de Subaru.

Kennelijk gaat het je erg boven de pet. Duidelijk is dat jij onzin staat te beweren als je roept dat het koppel belangrijk is bij de acceleratie. Wat je misschien zoekt is "powerband", maar dat is dan klok-klepel en in dezen niet interessant (er vanuit gaande dat de producenten een fatsoenlijk afgestemde bak meeleveren).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')