ENquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:42 schreef StefanP het volgende:
Dombo. Grappig dat het zogenaamde advocaatje het beter denkt te weten dan een ingenieur.
Nou Stefan... even naar de link die ik jou gaf. Daar staat het zo uitgelegd dat het beter te begrijpen moet zijn voor een leek.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
We see that Engine A puts out much greater torque, especially over the typical engine speed range, indicating that under normal conditions Engine A will give you much more “oomph” than Engine B.
Notice that although Engine B has more peak horsepower, Engine A has more power at speeds up to 5500 rpm
Nou DS4, waar blijf je met je lachwekkende prietpraat dat 300pk 300pk is? Goh, valt het even vies tegen dat de Supra met z'n turbo's een enorme berg koppel heeft waar jouw bagger Porsche alleen maar van kan dromen...
Jij daarentegen:quote:It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Bron: Supra wint TX standing mile 2008: 367km/uurquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
Ik heb de link niet van voor tot achteren gelezen, maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Uiteraard volgde daarna nog iets over supra's die sneller rond de wereld rijden dan een Porsche kan starten of iets dergelijks... ik kon het moeilijk lezen vanwege de tranen van het lachen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:08 schreef StefanP het volgende:
Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
Je hebt gewoon geen flauw benul waar je het over hebt. Een onwetende dwaas.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:20 schreef DS4 het volgende:
Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren.
Goos ... F1 is er bijna niets bij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:
Voor de volledigheid: de discussie begon met een opmerking over acceleratietijden en hierbij nam ik vermogen/gewichtsverhouding om een conclusie te trekken. Daarop kwam Stefan P met deze bij hem passende ingetogen post:
[..]
Uiteraard volgde daarna nog iets over supra's die sneller rond de wereld rijden dan een Porsche kan starten of iets dergelijks... ik kon het moeilijk lezen vanwege de tranen van het lachen.
Nee.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:26 schreef StefanP het volgende:
Ben je achterlijk? Dat schreef ik al tig posts geleden.
Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...quote:Dwaas die je bent. Je eigen post onderuit halen
Dank jequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
*popcorn pakt*
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren? Of ben je bezig de OP te wijzigen zodat je je eigen stelling niet lachwekkend stuk maakt?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...
Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Waar blijf je nou? Elke auto met 300PK is volgens jou toch identiek, ongeacht het koppel of toerental? Lul er niet omheen!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:20 schreef DS4 het volgende:
Hoe kunnen nou beide auto’s even snel zijn als de motor van de Honda minder dan 200Nm draaimoment levert volgens de folder en die van de Subaru bijna 300Nm? Het antwoord ligt besloten in de maximale toerentallen die beide motoren kunnen draaien en de consequentie die dat heeft voor de overbrengingsverhoudingen. De Hondamotor levert 200Nm koppel en draait 9000 toeren. De Subarumotor levert 300Nm maar draait maar 6000 toeren.
Een ing met als hoogst afgemaakte opleiding VWO met natuurkunde?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Hoe KOM je daar bij? Daar staat gewoon dat het geen drol uit maakt wat het maximale koppel is. Dat is echt EXACT hetzelfde als het voorbeeld met de VTEC en de Subaru...
Zie je dat nu echt niet. Ben jij nu een techneut? Een ingenieur (ing. natuurlijk...)? Mhwoehahahahahaha!
Toevallig net voor het eerste echte jaar 2e fase van school af. En ja met respectabele cijfers voor de beta vakken. Heb zelfs nog meegedaan aan een protestdebat over de verwatering van het beta-onderwijs. Maar goed ik wilde alleen maar zeggen dat ik een informaticus nou niet deskundiger acht in deze discussie dan iemand die dat niet heeft gedaan. Het is mechanica, niet programmeren. Van C en de hele rataplan zul je ongetwijfeld veel weten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik heb VWO met natuurkunde gedaan, toen het nog niet verwaterd was tot de onzin die jullie tegenwoordig krijgen. Vertel eens, wat heb jij?
DS4 heeft natuurlijk volledig gelijk met die uitspraak. Waar jij op doelt is de manier waarop dat vermogen vrij komt (karakteristieken van motor), maar goed het is het natuurlijk niet nieuw dat dat van invloed is op de snelheid (en alle andere variabelen waarop je motoren wilt vergelijken) waarmee een auto op kan trekken.quote:Nou DS4, waar blijf je met je lachwekkende prietpraat dat 300pk 300pk is?
Onzin, dat bedoelt hij helemaal niet:quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
DS4 heeft natuurlijk volledig gelijk met die uitspraak. Waar jij op doelt is de manier waarop dat vermogen vrij komt (karakteristieken van motor), maar goed het is het natuurlijk niet nieuw dat dat van invloed is op de snelheid (en alle andere variabelen waarop je motoren wilt vergelijken) waarmee een auto op kan trekken.
Hij snapt er geen hol van, en is uit schaamte maar snel vertrokken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
jij hebt echt de geest van een kind van 12, weet je dat?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:52 schreef StefanP het volgende:
Om DS4 zelf maar te quoten: het werd lachwekkend.
Kan iemand te TT even veranderen in 'Leer hier DS4 iets over vermogen en koppel'?
Wie opent er een topic over om zijn gelijk te halen? Over kleine kinderen gesproken... Enneh, daar hoor jij trouwens ook bij, gezien het feit dat iemand van jou wel zo'n topic mag openen, maar zodra ik reageer dan mag dat niet? Lachwekkend figuur. Het zit je zeker nog dwars dat je als CRX bezittertje mijn Supras beschuldigt van 'tupperware' en 'rice'.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
jij hebt echt de geest van een kind van 12, weet je dat?
Hoeveel lentes tel je nu werkelijk?
Lees je het topic even? Het gaat er om dat een auto met 300PK veel sneller kan zijn dan een andere auto met 300PK. Dat is iets dat DS4 niet snapte, en, getuige dit topic, iets dat hij nog steeds niet snapt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Maakt niet uit hoeveel quotes of mensen dat zeggen ... Amerika hanteert al decennia een eigen visie qua koppel en vermogen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als pk = koppel / gearing heeft DS4 gewoon gelijk. Leuk om StefanP weer op z'n bek te zien gaan. Nou alleen de dollar nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |