Depers.nlquote:Rita Verdonk begint een eigen politieke beweging met de voorlopige naam 'Trots op Nederland'. Dat meldt RTL Nieuws. Woensdagavond zal het Tweede Kamerlid haar plannen ontvouwen tijdens een persconferentie.
Maandag maakte Verdonk bekend haar lidmaatschap van de VVD op te zeggen nadat de partij haar een ultimatum had gesteld. Zij kreeg tot en met vrijdag de tijd te kiezen tussen haar zetel in de Tweede Kamer en haar lidmaatschap van de VVD.
Bron: http://www.hvdh.nl/cda/quote:Daarnaast hebben we een vooruitstrevende stap gemaakt op online gebied, getuige de ontelbare commentaren en reacties hierop. Spectaculaire inzet van een chatbot, aanwezigheid op Second Life, Jan Peters Weblog, Hyves, ikbentrotsopnederland.nl, met downloadbare 'poldertones' en een heuse tegelwand, zijn slechts enkele voorbeelden hiervan.
De site 'ik ben trots op Nederland' (.nl), min of meer een grapje bij diverse speeches, trok de eerste week meer dan 20.000 bezoekers. Zonder een euro reclamebudget.
"tegelwand"quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
Uit de promotiecampagne van het CDA:
[..]
Bron: http://www.hvdh.nl/cda/
NB: De genoemde website linkt overigens door naar CDA.nl
Zie het als een werktitel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:11 schreef Monidique het volgende:
Passende, associërende naam. Ze zal de vaderlanders wel trekken zo.
Trots is de grootste zonde!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:58 schreef mcintosh het volgende:
Wat een verschrikkelijke naam...
Wat is er mis met "Partij Verdonk"? Weet iedereen waar ie aan toe is.
Trots op Nederland, wat wil dat zeggen? Het gaat prima zoals het gaat? Gaan we bemoederd worden?
Bah.
Precies. Want al die andere partijen zijn niet trots op Nederland. Ze zijn voor de buitenlanders! Zo goedkoop van Verdonk, dus het is wel een beetje haar stijl.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Trots op Nederland. Er wordt weer ingespeeld op het sentiment. Duidelijk.
PvdA... alsof alle andere partijen niet voor de arbeiders zijn. Erg goedkoop hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies. Want al die andere partijen zijn niet trots op Nederland. Ze zijn voor de buitenlanders! Zo goedkoop van Verdonk, dus het is wel een beetje haar stijl.
Linkse partijen hebben een hoog weg-met-ons gehalte. Het wordt tijd dat Nederland voor de tweede maal wordt teruggegeven aan de Nederlanders. De eerste maal was het bezettingsleger uit Duitsland, nu het bezettingsleger uit Mekka.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies. Want al die andere partijen zijn niet trots op Nederland. Ze zijn voor de buitenlanders! Zo goedkoop van Verdonk, dus het is wel een beetje haar stijl.
Daar wachten we inderdaad bij Verdonk op.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hetis voorbij. Probeer ook wat inhoudelijks toe te voegen.
Nee. De andere partijen kunnen ook fout zijn. Ja, genuanceerd, ik weet het, het is eng. Daarnaast mag de PvdA aantonen waarom andere partijen slechter zijn voor arbeiders. Zo mag Verdonk ook uitleggen waarom de andere partijen minder trots zijn op Nederland. Dat wordt smullen,quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
PvdA... alsof alle andere partijen niet voor de arbeiders zijn. Erg goedkoop hoor.
En zo kun je voor elke partij wel iets verzinnen.
Kortom... kortzichtig geblaat weer.
Hahaha!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:57 schreef Ippon het volgende:
[..]
Linkse partijen hebben een hoog weg-met-ons gehalte.
Hahaha!quote:Het wordt tijd dat Nederland voor de tweede maal wordt teruggegeven aan de Nederlanders.
Hahaha! Dus wie moeten er allemaal uit Nederland gedwongen worden, Ippon, uit wie bestaat dat Mekkaanse bezettingsleger?quote:De eerste maal was het bezettingsleger uit Duitsland, nu het bezettingsleger uit Mekka.
en ze heeft er maar een 2 dagen fulltime over nagedachtquote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:59 schreef venomsnake het volgende:
Wat een waardeloze naam zeg..
heeft ze dat helemaal zelf verzonnen? Knap hoor...![]()
Mijn god ...![]()
Verdonk heeft een beweging opgericht. Geen politieke partij.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. De andere partijen kunnen ook fout zijn. Ja, genuanceerd, ik weet het, het is eng. Daarnaast mag de PvdA aantonen waarom andere partijen slechter zijn voor arbeiders. Zo mag Verdonk ook uitleggen waarom de andere partijen minder trots zijn op Nederland. Dat wordt smullen,
Volkskrantquote:Verdonk richt 'Trots op Nederland' op
Van onze redactie
AMSTERDAM - Het voormalig VVD-Kamerlid Rita Verdonk richt een politieke beweging op met de naam Trots op Nederland. Dat heeft zij woensdag bekendgemaakt.
De beweging zal zich vooral bezighouden met maatschappelijke problemen als files, ouderenzorg, onderwijs, immigratie en integratie. Verdonk wil zich richten op die 99 procent van de Nederlanders, die geen lid is van een politieke partij. Ze zal het programma woensdagavond tijdens een persconferentie toelichten.
Verdonk werd vorige maand uit de VVD-fractie gezet omdat ze herhaaldelijk kritiek had op de partij, en met name op fractievoorzitter Mark Rutte. Het partijbestuur stelde haar afgelopen maandag een ultimatum: haar Kamerzetel opgeven of de partij verlaten. Verdonk liet nog dezelfde avond weten voor dat laatste te gaan, en 'op zeer korte termijn' meer details bekend te zullen maken.
Voor Verdonk heeft steeds vast gestaan dat ze haar Kamerzetel niet zou opgeven. Woensdagavond geeft ze media verdere toelichting op haar nieuwe beweging. In een gesprek met het tv-programma EenVandaag zegt ze onder meer met haar ‘brede volkspartij’ zeker mee te doen aan de volgende Tweede Kamerverkiezingen.
inderdaad: pulp fiction...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Verdonk heeft een beweging opgericht. Geen politieke partij.
Ze gaat met deze beweging niet wedijveren naar een positie binnen een vertegenwoordigend lichaam en dan lijkt me ook niet, dat ze een concurrentiestrijd hoeft te leveren met de bestaande politieke partijen.
Dat verandert alleen wanneer Verdonk een politieke partij opricht.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:44 schreef maartena het volgende:
Nu nog een politiek praatprogramma op TV Oranje, en een strijdlied geschreven door Jan Smit!
Wat een naam.....
En ook een beetje suggestief. Ze doet hiermee lijken dat andere politieke bewegingen niet trots op Nederland zouden zijn.
Het is nog geen politieke partij inderdaad, maar ik zie het somber in qua creativiteit voor een partijnaam als de verkiezingen komen.....
Had het dan gewoon Groep Verdonk genoemd, dan weet iedereen waar ie aan toe is, net als met Groep Wilders, die zijn partijnaam een jaar later bekend maakte.
quote:
Goed voor je!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:53 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
inderdaad: pulp fiction...
Mevr verdonk heeft al gezegd dat ze in ieder geval mee gaat doen aan de volgende verkiezingen...
dat wordt nou echt weer van dat populistische gezever... zoooo 2002 !
Wanneer ik trots ben op Nederland: wanneer mevrouw Verdonk te weinig stemmen krijgt om in de 2e kamer terug te keren ! dat zou geweldig zijn!
Je weet dat Samen voor ons Eigen gebaseerd was op de SP onder Daan Monjé?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[..]
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tegenpartij
Dan ga je er wel van uit dat dit kabinet-Balkenende het wat langer volhoud dan zijn voorgangers.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:07 schreef ErikT het volgende:
Perfecte timing. Nog 3 jaar tot de verkiezingen.
Dus nog 3 jaar af en toe een stuiptrekking, en dan kan het boek Verdonk dicht.
Nee, die zal er vast niet komen!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Verdonk heeft een beweging opgericht. Geen politieke partij.
Over boeken gesproken, daar zal ze ook nog wel mee komenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:07 schreef ErikT het volgende:
Perfecte timing. Nog 3 jaar tot de verkiezingen.
Dus nog 3 jaar af en toe een stuiptrekking, en dan kan het boek Verdonk dicht.
Ik ben inhoudelijk bezig. Jij niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:09 schreef fliert het volgende:
Rock wat bedoel je met inhoudelijk?
We kennen geen programma, we kunnen alleen reageren op die bespottelijke naam, toch?
Raar dat je alleen mijn post wist, die van Ippon vind je wel on topic?
Hoe weet jij dat ze kan lezen ? Is daar serieus onderzoek naar gedaan ?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Over boeken gesproken, daar zal ze ook nog wel mee komen
Ze geeft elke week een interview in de Privé en Story, ik neem aan dat ze haar eigen interviews wel kan lezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:28 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze kan lezen ? Is daar serieus onderzoek naar gedaan ?
In ieder geval kiest ze haar opiniebladen zorgvuldig uit !quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ze geeft elke week een interview in de Privé en Story, ik neem aan dat ze haar eigen interviews wel kan lezen.
Ze kent haar doelgroep, dat moet ik haar nageven.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:41 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
In ieder geval kiest ze haar opiniebladen zorgvuldig uit !
Jij was toch zo'n gewone jongen gebleven?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:43 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ze kent haar doelgroep, dat moet ik haar nageven.
Ik ben ook niet tegen Verdonk hoor. Ik kijk er objectief naar.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jij was toch zo'n gewone jongen gebleven?
Overigens hoop ik dat ze met Eerdmans en Pastors om de tafel gaat zitten om een gedegen programma te schrijven.
is dat niet dezelfde doelgroep als Nawijn en bv Pastors goed 'kenden', die met vrijwel precies hetzelfde imago probeerden te werven, gericht op de 'brede volksmassa'..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:43 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ze kent haar doelgroep, dat moet ik haar nageven.
R.I.T.A.quote:
Het probleem van Pastors was dat hij met allerlei boude uitspraken het imago van de getapte jongen wist op te bouwen, maar als het er op aan kwam, kroop hij terug met: 'Ja, maar dat kun je toch niet zeggen.' En hij voerde nauwelijks campagne, dus ik weet niet of hij er zelf wel zo in geloofde.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:55 schreef RM-rf het volgende:
is dat niet dezelfde doelgroep als Nawijn en bv Pastors goed 'kenden', die met vrijwel precies hetzelfde imago probeerden te werven, gericht op de 'brede volksmassa'..
Probleem blijkt altijd te zijn dat die televisiekijkende en bankhangende coach-potato's die het misschien wel hardgrondig 'eens' ermee zijn, uiteindelijk niet erop stemmen...
De man heet Kay van der Linde.quote:laat nu net twee 'succesformules' een opvallende overeenkomst delen, nl. at het om raspolitici ging die wel inhoudelijk de discussie aangingen... Zowel Pim Fortuyn koos uiteindelijk (misschien onbewust) _NIET_ voor de marketing-campagne die Haye van der Linden voor hem had uitgedacht (met een Gele Hummer door het land gaan rijden) maar brak met Haye van der Linden die vervolgens Leefbaar nederland compleet weg zag zakken, onanks de geile marketingpraat die daarachter zat... Fortuyn uiteindelijk wist wel politieke thema's te zetten en kon winnen omdat hij in discussies en op politieke standpunten zich kon profileren....
Dus?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, die zal er vast niet komen!
Je hebt Pastors gestemd tijdens de laatste verkiezingen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:51 schreef Urquhart het volgende:
Ik ben ook niet tegen Verdonk hoor. Ik kijk er objectief naar.
Ik kan ook wel genieten van de roddelbladen, al was het maar omdat de Privé, heel tongue-in-cheek, een haatcampagne voert tegen dat linkse grut. Kan daar wel om lachen.quote:Het feit dat ik weet dat ze elke week in de roddelbladen staat, geef al aan dat ik ze ook regelmatig doorbladerIk ben wars van elitair gedrag
quote:
Ik wist niet dat ze in Noord Korea trots zijn op Nederland.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:23 schreef SCH het volgende:
Het klinkt erg NoordKoreaans eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |