http://www.wereldomroep.n(...)en-aanvallen-op-Iranquote:Rusland tolereert geen aanvallen op Iran
Teheran - Rusland zal militair optreden tegen Iran niet tolereren. Dat zei de Russische president Poetin tijdens een bezoek aan Iran, het eerste van een Kremlin-leider in meer dan zestig jaar.
Aanleiding voor het bezoek was een bijeenkomst van de vijf landen rond de Kaspische Zee. Op aandringen van Poetin is afgesproken dat geen enkel land in de regio zijn grondgebied zal laten gebruiken voor een aanval op een ander land. In Rusland wordt gespeculeerd dat de Verenigde Staten een basis in Azerbeidzjan zouden willen gebruiken voor mogelijke aanvallen op Iran. Washington en andere Westerse landen zeggen dat Iran kernwapens wil ontwikkelen, maar Teheran zegt dat het alleen kernenergie wil opwekken.
Poetin heeft de Iraanse president Ahmadinejad de volle steun toegezegd bij de afbouw van de kerncentrale in Bushehr. De centrale wordt aangelegd door Russische aannemers. Poetin heeft Ahmadinejad uitgenodigd voor een bezoek aan Moskou; een datum is nog niet bekend.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:01 schreef venomsnake het volgende:
tvp
Op naar de nieuwe vorm van proxy wars....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:21 schreef ed_reeb het volgende:
zowel de Bush als Poetin zijn gevaarlijk bezig. Ondertussen is het wel duidelijk dat Poetin naar steeds meer macht streeft en Rusland als een verkapte dictator regeert. Rusland is nog steeds een wereldmacht met een grote nucleaire wapencapaciteit. Poetin probeert een stevige russische invloedssfeer te behouden en waar de koude oorlog nog vooral ging om het bereik van het open water, gaat het ni om de wereldverdeling van de voorraden olie. De VS in Irak en diverse omringende landen, de russen duiken er tussen in op zoek naar vriendschapsbanden met alles wat maar over is..
Indien we onze burgers goed opvoeden, dan weet eenieder dat meedoen in een oorlog een verkapte zelfmoordpoging is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:21 schreef ed_reeb het volgende:
zowel de Bush als Poetin zijn gevaarlijk bezig.
Eerst geef je aan dat alles om de olie gaat. En vervolgens gaat het toch weer over terrorisme? Wat is het nou eigenlijk?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:42 schreef roffelpantoffel het volgende:
Heeft allemaal te maken met olie! Er dreigt spanning in Koerdistan en de oliep[rijs stijgt als een gek, met als gevolg dat de de waarde van de dollar als een gek daalt. Amerika onder druk dus. En zodra een van de olielanden zijn olie van de dollar aftrekt dan valt Amerika dat land binnen (zie Iraq). Nu dreigt Iran dit ook te doen en wat zie je gebeuren? Juist, Amerika wilt Iran nu aanvallen. Uiteraard mag het niet om olie gaan, dus verzint Bush een dreigementje, zoals 'jullie maken kernwapens' en geeft zichzelf vrijbrief om dat land binnen te vallen. Uiteindelijk vindt ie natuurlijk niets wat daarop wijst, maar is inmiddels wel weer de baas over die regio. En de dollar is weer een beetje safe.
Helaas voor hem gaat dat verhaaltje nu toch niet meer zo op, mensen hebben hem door!
Bekijk dit programma maar eens: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Is al in 2005 uitgezonden, maar lijkt nu toch werkelijkheid te worden!
Osama heeft zijn doel 6 jaar na dato dan toch bereikt lijkt het: het raken van financiele hart van Amerika!
Amerika maakt zich momenteel toch meer druk om de bemoeienis van Iran met Irak. Het vermeende steunen van militanten en dergelijke.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:42 schreef roffelpantoffel het volgende:
Heeft allemaal te maken met olie! Er dreigt spanning in Koerdistan en de oliep[rijs stijgt als een gek, met als gevolg dat de de waarde van de dollar als een gek daalt. Amerika onder druk dus. En zodra een van de olielanden zijn olie van de dollar aftrekt dan valt Amerika dat land binnen (zie Iraq). Nu dreigt Iran dit ook te doen en wat zie je gebeuren? Juist, Amerika wilt Iran nu aanvallen. Uiteraard mag het niet om olie gaan, dus verzint Bush een dreigementje, zoals 'jullie maken kernwapens' en geeft zichzelf vrijbrief om dat land binnen te vallen. Uiteindelijk vindt ie natuurlijk niets wat daarop wijst, maar is inmiddels wel weer de baas over die regio. En de dollar is weer een beetje safe.
Helaas voor hem gaat dat verhaaltje nu toch niet meer zo op, mensen hebben hem door!
Bekijk dit programma maar eens: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Is al in 2005 uitgezonden, maar lijkt nu toch werkelijkheid te worden!
Osama heeft zijn doel 6 jaar na dato dan toch bereikt lijkt het: het raken van financiele hart van Amerika!
Wat ligt ten grondslag van terrorisme vriend? Juist landjepik, religie en olie! Want wie geld heeft heeft macht om landje te veroveren en religieen te indoctrineren!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:58 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Eerst geef je aan dat alles om de olie gaat. En vervolgens gaat het toch weer over terrorisme? Wat is het nou eigenlijk?
In mijn optiek worden die berichten voornamelijkuit propaganda doeleinden verspreid en kan amerika het totaal niet hard maken dat iran actief aan het verzet/ terrorisme* in irak meewerkt. Als ze dat namelijk wel konden zouden ze allang een flinke klap uitgedeeld hebben aan iran.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Amerika maakt zich momenteel toch meer druk om de bemoeienis van Iran met Irak. Het vermeende steunen van militanten en dergelijke.
quote:Bush waarschuwt voor Derde Wereldoorlog
Uitgegeven: 17 oktober 2007 17:49
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft voor een Derde Wereldoorlog gewaarschuwd als Iran kernwapens krijgt.
ANP
Hij riep de leiders van de wereld op te voorkomen dat Teheran dergelijke wapens in handen krijgt, als zij een Derde Wereldoorlog willen vermijden.
Bush uitte zijn waarschuwing op een persconferentie woensdag in het Witte Huis in Washington. Hij noemde een nucleair bewapend Iran een zeer ernstige bedreiging voor de wereldvrede, en vooral ook voor Israël.
Tsja, ze komen wel met bewijzen dit keer, foto's en materiaal zoals de bommen en raketten bijvoorbeeld. Die kunnen natuurlijk gefabriceerd zijn, maar het was ook echt niet moeilijk geweest om wat WMD's te planten in Irak...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In mijn optiek worden die berichten voornamelijkuit propaganda doeleinden verspreid en kan amerika het totaal niet hard maken dat iran actief aan het verzet/ terrorisme* in irak meewerkt. Als ze dat namelijk wel konden zouden ze allang een flinke klap uitgedeeld hebben aan iran.
* afhankelijk van het oogpunt van de aanschouwer.
Een conflict op die schaal in het Midden-Oosten kan heel goed het einde van de islam en misschien ook wel Israël betekenen.quote:
Het einde van de islam niet: moslims zitten tot aan de Atlantische en de Stille Oceaan! Er zijn er bijna net zo veel als katholieken!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een conflict op die schaal in het Midden-Oosten kan heel goed het einde van de islam en misschien ook wel Israël betekenen.
Stel dat ze het doen, wat mij waarschijnlijk lijkt, wat nu? Amerika gaf wapens aan de vijanden van de Sovjet-Unie, men zag dat het geen oorlog waard was. Tweede punt, Amerika gaat daar weg, Iran blijft, is het zo vreemd dat ze invloed willen in die regio, dat land? Uiteindelijk zal het het Amerikaanse regime boeien of Iran kernwapens wil of rebellen steunt, sterker nog, liever wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In mijn optiek worden die berichten voornamelijkuit propaganda doeleinden verspreid en kan amerika het totaal niet hard maken dat iran actief aan het verzet/ terrorisme* in irak meewerkt.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/908715.htmlquote:The New Yorker magazine reported Monday that the U.S. defense chiefs have drawn up new plans for a possible attack on Iran, shifting the focus from a broad bombing assault on suspected nuclear facilities, to "surgical" strikes on Revolutionary Guard bases in Tehran and elsewhere.
[...]
The shift in targets, from known and suspected nuclear sites to Revolutionary Guard facilities, stems in part from American contentions that the Guard are behind attacks on U.S. troops in Iraq. "What had been presented primarily as a counter-proliferation mission has been reconceived as counterterrorism," Hersh writes.
"The revised bombing plan for a possible attack, with its tightened focus on counterterrorism, is gathering support among generals and admirals in the Pentagon," the report states. "The strategy calls for the use of sea-launched cruise missiles and more precisely targeted ground attacks and bombing strikes, including plans to destroy the most important Revolutionary Guard training camps, supply depots, and command and control facilities."
The report cites three developments as responsible for the shift. "First, the President and his senior advisers have concluded that their campaign to convince the American public that Iran poses an imminent nuclear threat has failed (unlike a similar campaign before the Iraq war), and that as a result there is not enough popular support for a major bombing campaign. The second development is that the White House has come to terms, in private, with the general consensus of the American intelligence community that Iran is at least five years away from obtaining a bomb. And, finally, there has been a growing recognition in Washington and throughout the Middle East that Iran is emerging as the geopolitical winner of the war in Iraq."
ik hoop dat ik ongelijk krijg maar volgens mij komen er geen verkiezingenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Denken jullie trouwens dat de dreiging van dit conflict voorbij is wanneer er volgend jaar een nieuwe Amerikaanse president is?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef moussie het volgende:
ik hoop dat ik ongelijk krijg maar volgens mij komen er geen verkiezingen
Daar zet ik wel een kratje bier op...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef moussie het volgende:
[..]
ik hoop dat ik ongelijk krijg maar volgens mij komen er geen verkiezingen
een leuk noodtoestandje .. zoiets als wo3 .. waardoor de verkiezingen niet door kunnen gaanquote:
Ik heb geen idee waar je dit idee vandaan hebt. Zoiets is nog nooit voorgekomen, niet eens tijdens WOII. Er is dan ook totaal geen indicatie voor en het zou breken met zoveel wetten en tradities dat het idee eigenlijk al belachelijk is.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:46 schreef moussie het volgende:
[..]
een leuk noodtoestandje .. zoiets als wo3 .. waardoor de verkiezingen niet door kunnen gaan
ach, ze hebben het anders al een keertje geprobeerd hoorquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je dit idee vandaan hebt. Zoiets is nog nooit voorgekomen, niet eens tijdens WOII. Er is dan ook totaal geen indicatie voor en het zou breken met zoveel wetten en tradities dat het idee eigenlijk al belachelijk is.
Het heeft ook nauwelijks nut want de president is niet oppermachtig in de VS. En hoewel het congres nogal lijkt te slapen de laatste tijd, zullen zij zich echt niet alle macht uit handen laten nemen door de uitvoerende tak.
En geloof me, de Amerikanen zullen dat echt niet pikken, zeker niet van een president met een approval rating van minder dan 30%.
Sorry hoor, maar dit moet ik afdoen als BNW geleuter...
De dreiging zal minder zijn, maar Clinton heeft zich ook streng proberen op te stellen. Hopelijk meer verkiezingsretoriek.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Denken jullie trouwens dat de dreiging van dit conflict voorbij is wanneer er volgend jaar een nieuwe Amerikaanse president is?
Totaal niet in mijn optiek is het presidentschap van de VS verworden tot niet meer dan een verlengsstuk zijn van de industriele, grondstoffen, financiele en irsaelische lobby. Misschien dat het dan wat langer duurt, maar iran zal zolang konig dollar nog heerst de olie niet snel in euro's mogen gaan verkopen. Als de dollar nog verder mocht verzwakken dan heerts koning dollar niet meer en dan zie ik dit in mijn optiek nog steeds opgeblazen conflict wel vanzelf doodbloeden. Zolang Iran netjes meewerkt met de IAE zal er niets aan de hand zijn. Als we dan ook nog een de hypocrisie over israel atoomwapens, kerncentralese en de IAE aanpakken dan verwacht ik dat veel staten in het MO ook wel wat water bij de wijn zullen doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Dit is echt een totaal verkeerde voorstelling van zaken en stemmingmakerij.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ach, ze hebben het anders al een keertje geprobeerd hoor
http://www.usatoday.com/n(...)pone-elections_x.htm
Meer de reactie van de PP, die tegen beter weten in bleef beweren dat de ETA achter de aanslagen zat, om zodoende geen verband te leggen tussen de aanslagen en de oorlog in Irak. Daar was het Spaanse volk erg boos over.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:15 schreef damian5700 het volgende:
De autoriteiten van de Verenigde Staten verkende de mogelijkheden, omdat de bomaanslagen van Madrid, begin 2004, op de vooravond van de verkiezingen plaats vonden ook daadwerkelijk de verkiezingen beïnvloedde.
Je kan niet ontkennen, dat er een discrepantie zit tussen de mogelijkheden verkenningen en de suggestie die eerder werd gewekt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Meer de reactie van de PP, die tegen beter weten in bleef beweren dat de ETA achter de aanslagen zat, om zodoende geen verband te leggen tussen de aanslagen en de oorlog in Irak. Daar was het Spaanse volk erg boos over.
Daarnaast, natuurlijk beïnvloedt het de verkiezingen. Godzijdank, zou ik zowat willen zeggen. Je moet die verkiezingen dan ook slechts uitstellen als er nog steeds een gevaar zou zijn, niet als het van invloed zal zijn op de uitslag.
Nou, als dat al als een poging geldt... Het lukt gewoon niet, tenzij de infrastructuur zo vernield is en de chaos zo groot dat verkiezingen logistiek gezien niet kunnen plaatsvinden. En dan maakt het ook niets meer uit want dan zou het zo erg zijn dat regeren uberhaupt onmogelijk blijkt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ach, ze hebben het anders al een keertje geprobeerd hoor
http://www.usatoday.com/n(...)pone-elections_x.htm
Waar ik het dus niet over heb.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen, dat er een discrepantie zit tussen de mogelijkheden verkenningen en de suggestie die eerder werd gewekt.
Ik doelde eerder op de wetenschap, dat de kans om de verkiezingsuitslag met aanslagen te beïnvloeden reëel was.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:22 schreef Monidique het volgende:
Daarnaast, natuurlijk beïnvloedt het de verkiezingen. Godzijdank, zou ik zowat willen zeggen. Je moet die verkiezingen dan ook slechts uitstellen als er nog steeds een gevaar zou zijn, niet als het van invloed zal zijn op de uitslag.
Die kans is aanwezig. Een oorlog beginnen zal verkiezingen beïnvloeden, een milieudocumentaire zal dat doen, studiebeurs afschaffen idem dito. En ja, ook terreuraanslagen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik doelde eerder op de wetenschap, dat de kans om de verkiezingsuitslag met aanslagen te beïnvloeden reëel was.
Waar ik het wel over heb.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar ik het dus niet over heb.
Mijn eerste alinea ging over dereactie van de PP, die misschien meer van invloed was dan de aanslagen op zich. Dat als antwoord op "omdat de bomaanslagen van Madrid, begin 2004, op de vooravond van de verkiezingen plaats vonden ook daadwerkelijk de verkiezingen beïnvloedde." Antwoord... nuance eerder.quote:
Dit spelletje kunnen we oneindig doorspelen, maar het staat voor mij buiten kijf, dat de post waarin de suggestie werd gewekt, dat er geprobeerd zou zijn de verkiezingen te annuleren stemmingmakerij betreft.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig. Een oorlog beginnen zal verkiezingen beïnvloeden, een milieudocumentaire zal dat doen, studiebeurs afschaffen idem dito. En ja, ook terreuraanslagen.
Die 'ze' in dat artikel hebben totaal de macht niet om wetten te maken, die kunnen plannetjes opgooien en hopen dat er iemand luistert die daadwerkelijk een balletje kan laten rollen, en dan nog ben je heel ver verwijderd van een daadwerkelijke poging. Dergelijke wetten zouden trouwens grondwets-wijzigingen met zich meebrengen, en dat had ik wel geweten, dus ik ben heel benieuwd wat jouw bron is...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:37 schreef moussie het volgende:
ze wilden toen de verkiezingen uitstellen in het geval dat, maar het kon niet omdat de wetten er nog niet waren .. inmiddels zijn die er wel zover ik weet
Het betreft hier geen spelletjes. Wat voor jou buiten kijf staat, hoeft niet écht zo te zijn. En ik neem aan dat die laatste, warrige, stuntelende bijzin op het bericht van moussie slaat?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit spelletje kunnen we oneindig doorspelen, maar het staat voor mij buiten kijf, dat de post waarin de suggestie werd gewekt, dat er geprobeerd zou zijn de verkiezingen te annuleren stemmingmakerij betreft.
Als de volgende president uit het Democraten kamp komt, zal het hoogstens milder gebracht worden. Maar Amerika kan niet zonder olie, dus verwacht geen spectaculaire beleidswijzigingen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
http://www.onlinejournal.com/artman/publish/article_2255.shtmlquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die 'ze' in dat artikel hebben totaal de macht niet om wetten te maken, die kunnen plannetjes opgooien en hopen dat er iemand luistert die daadwerkelijk een balletje kan laten rollen, en dan nog ben je heel ver verwijderd van een daadwerkelijke poging. Dergelijke wetten zouden trouwens grondwets-wijzigingen met zich meebrengen, en dat had ik wel geweten, dus ik ben heel benieuwd wat jouw bron is...
Ze hadden de mogelijkheden verkend voor het geval partij congressen, de presidentscampagne of de verkiezingstijd doelwit zouden worden van aanslagen. Ik vind dat geheel wat anders dan de suggestie die jij wekt, dat er geprobeerd wordt om Bush langer in het zadel te houden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:37 schreef moussie het volgende:
ze wilden toen de verkiezingen uitstellen in het geval dat, maar het kon niet omdat de wetten er nog niet waren .. inmiddels zijn die er wel zover ik weet
doe nou niet zo naïef .. als je de verkiezingen kan uitstellen omdat "bla" gebeurd kan je ze ook uitstellen als "blabla" gebeurtquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ze hadden de mogelijkheden verkend voor het geval partij congressen, de presidentscampagne of de verkiezingstijd doelwit zouden worden van aanslagen. Ik vind dat geheel wat anders dan de suggestie die jij wekt, dat er geprobeerd wordt om Bush langer in het zadel te houden.
Het is maar wat je wilt geloven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef moussie het volgende:
[..]
doe nou niet zo naïef .. als je de verkiezingen kan uitstellen omdat "bla" gebeurd kan je ze ook uitstellen als "blabla" gebeurt
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2007/05/20070509-12.htmlquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is maar wat je wilt geloven.
quote:(b) "Catastrophic Emergency" means any incident, regardless of location, that results in extraordinary levels of mass casualties, damage, or disruption severely affecting the U.S. population, infrastructure, environment, economy, or government functions;
klopt, maar wel over continuïteit etc .. ik heb nu geen zin om dat allemaal zelf na te zoeken maar in combinatie met de executive orders schijnt het erop neer te komen dat de president in een noodgeval zo'n beetje de absolute macht heeft ... en tja, het gaat dus om noodgevallen waar dan ook, locatie is niet van belangquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Er wordt trouwens met geen woord over verkiezingen gerept in dat stuk...
daar word dus aan gewerkt .. met man en macht heb ik bij vlagen de indruk .. na het verklaren van de Republican Guard tot terroristische organisatie is staat de deur wagenwijd open .. patriot actquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die verkiezingen komen er dus ook tenzij wo3 vlak van te voren uitbreekt
waarom zouden ze dat doen, daar gaanz elf de republikeinen niet mee akkoordquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:35 schreef moussie het volgende:
[..]
daar word dus aan gewerkt .. met man en macht heb ik bij vlagen de indruk .. na het verklaren van de Republican Guard tot terroristische organisatie is staat de deur wagenwijd open .. patriot act
Good thinking Sherlockquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:46 schreef _Qmars_ het volgende:
Zoals ik al zei in een ander topic... het word steeds gezelliger hier op aarde !![]()
Turkijke valt Irak binnen.. Iran en VS lopen te klooien, Afghanistan is een zooitje, Irak is een oorlogszone, en Pakistan is ook niet zo stabiel. Misschien toch WO 3?![]()
op dit moment ja .. maar we hebben nog pakweg 1 jaar voor de juiste katalysator, in 1 jaar tijd kan veel gebeuren .. het grondwerk is iig gelegdquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat doen, daar gaanz elf de republikeinen niet mee akkoord
Turkije, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, Turkmenistan. Wie gaat er dan met wie vechten en waarom?quote:
meer: http://www.csmonitor.com/2007/1022/p01s08-wome.html?page=1quote:In nuclear chief, Iran signals harder line
Iran's abrupt change of nuclear negotiators spotlights internal power struggles, too.
By Scott Peterson | Staff writer of The Christian Science Monitor
from the October 22, 2007 edition
Reporter Scott Peterson talks about how difficult it is to predict changes in Iran's political power structures.
Istanbul, Turkey - The abrupt resignation of Iran's chief nuclear negotiator signals a turn toward a harder line with the US and Europe as talks over Iran's nuclear program resume in Rome Tuesday.
The high-level change also exposes a power struggle between conservative factions in Iran, say analysts, that has now boosted the power of President Mahmoud Ahmadinejad while raising questions about the calculations of Iran's supreme religious leader, Ayatollah Sayyed Ali Khamenei.
It shows that Mr. Ahmadinejad is "still very much in the driver's seat [and] the consequences for Iranian foreign policy are going to be fairly dire," says Ali Ansari, author of "Confronting Iran: The Failure of American Foreign Policy and the Next Conflict in the Middle East." "It plays right into the hands of American hard-liners."
http://www.esquire.com/print-this/iranbriefing1107quote:The Secret History of the Impending War with Iran That the White House Doesn't Want You to Know
Two former high-ranking policy experts from the Bush Administration say the U.S. has been gearing up for a war with Iran for years, despite claiming otherwise. It'll be Iraq all over again.
(...)
This is what Leverett and Mann fear will happen: The diplomatic effort in the United Nations will fail when it becomes clear that Russia's and China's geopolitical ambitions will not accommodate the inconvenience of energy sanctions against Iran. Without any meaningful incentive from the U.S. to be friendly, Iran will keep meddling in Iraq and installing nuclear centrifuges. This will trigger a response from the hard-liners in the White House, who feel that it is their moral duty to deal with Iran before the Democrats take over American foreign policy. "If you get all those elements coming together, say in the first half of '08," says Leverett, "what is this president going to do? I think there is a serious risk he would decide to order an attack on the Iranian nuclear installations and probably a wider target zone."
This would result in a dramatic increase in attacks on U.S. forces in Iraq, attacks by proxy forces like Hezbollah, and an unknown reaction from the wobbly states of Afghanistan and Pakistan, where millions admire Iran's resistance to the Great Satan. "As disastrous as Iraq has been," says Mann, "an attack on Iran could engulf America in a war with the entire Muslim world."
Mann and Leverett believe that none of this had to be.
volgens mij zijn ze al sinds 1979 aan het konkelen hoe ze weer een poot aan de grond kunnen krijgen in Iran, en dat dan na 30 sjah en Savaq .. het is geen wonder dat ze daar niets, maar dan ook niets met de amerikanen te maken willen hebbenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:45 schreef Monidique het volgende:
Nee, maar wel een verhaaltje:
[..]
http://www.esquire.com/print-this/iranbriefing1107
Ze willen juist maar al te graag iets met de Amerikanen te maken hebben, wat je in het artikel kunt lezen, het is echter het regime in Washington dat de confrontatie blijft zoeken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:52 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij zijn ze al sinds 1979 aan het konkelen hoe ze weer een poot aan de grond kunnen krijgen in Iran, en dat dan na 30 sjah en Savaq .. het is geen wonder dat ze daar niets, maar dan ook niets met de amerikanen te maken willen hebben
Even uitgaande van de betrouwbaarheid van het Esquire artikel en de experts...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze willen juist maar al te graag iets met de Amerikanen te maken hebben, wat je in het artikel kunt lezen, het is echter het regime in Washington dat de confrontatie blijft zoeken.
Ja, precies. Het is natuurlijk wel erg onwaarschijnlijk, Cheney die confrontatie wil met Iran. En als het nou vaker gezegd zou zijn, maar nee, nu alleen dit artikel. En sowieso, het Witte Huis onkent alles, dus wie moeten we geloven?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Even uitgaande van de betrouwbaarheid van het Esquire artikel en de experts...
ik had het meer over de bevolking zelf .. hetgeen wij te zien krijgen aan verbranden van vlaggen edquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze willen juist maar al te graag iets met de Amerikanen te maken hebben, wat je in het artikel kunt lezen, het is echter het regime in Washington dat de confrontatie blijft zoeken.
Och, dat is grotendeels ook maar in scene gezet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:13 schreef moussie het volgende:
[..]
ik had het meer over de bevolking zelf .. hetgeen wij te zien krijgen aan verbranden van vlaggen ed
gedeeltelijk vast wel ..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Och, dat is grotendeels ook maar in scene gezet.
omdat hij onverwachts was teruggeroepen naar Iran?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:52 schreef Perrin het volgende:
Deze misschien uit de Azeri press:
Mahmoud Ahmadinejad cuts short visit to Armenia
'Oorlog met Iran voor presidentsverkiezingen'quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:45 schreef Monidique het volgende:
Nee, maar wel een verhaaltje:
[..]
http://www.esquire.com/print-this/iranbriefing1107
Dat denk ik wel, van die vertekening. Mijn vrienden hier zijn ook geen vrienden van de VSvA, maar in de VSvA zitten zeer actieve groepen met diverse tv-kanalen, die ijverig propaganda bedrijven.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
gedeeltelijk vast wel ..
misschien dat mijn visie hierop iets vertekend is door de Iraniërs die ik in de loop der jaren ben tegengekomen .. de meesten hebben geen goed woord over voor Amerika, zelfs diegenen die gevlucht zijn na de revolutie en dus oorspronkelijk pro-amerikaans waren
http://thinkprogress.org/2007/10/24/bush-budget-iran/quote:Buried in the $196.4 billion supplemental war spending proposal that Bush submitted to Congress on Oct. 22 is a request for $88 million to modify B-2 bombers so they can drop a Massive Ordnance Penetrator, or MOP, a conventional bomb still in development that is the most powerful weapon designed to destroy targets deep underground.
A White House summary accompanying the supplemental spending proposal said the request for money to modify B-2s to carry the bombs came in response to “an urgent operational need from theater commanders.” […]
Previous statements by the Defense Department and the program’s contractors, along with interviews with military experts, suggest the weapon is meant for the kind of hardened targets found chiefly in Iran.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |