abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52808990
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:14 schreef gronk het volgende:

[..]

Dus in de week van 10-17 september. Da's binnen twee weken. OK, we zullen zien...
Maandag zelfs al, Labor Day dan.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:43:29 #252
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52809543
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maandag zelfs al, Labor Day dan.
Klopt, maar d'r zit nog wat ambiguiteit in de precieze datum. Anyway, uiterljk de 15e weet je of dat bericht ergens op sloeg of niet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52810084
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:43 schreef gronk het volgende:

[..]

Klopt, maar d'r zit nog wat ambiguiteit in de precieze datum. Anyway, uiterljk de 15e weet je of dat bericht ergens op sloeg of niet.
Ach, ze zijn al een tijdje bezig...
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 06:24:22 #254
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52831421
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel. Maar van de taal die hierboven gepost wordt, lees ik niks in de kranten. En Iran aanvallen is wel wat anders dan Irak aanvallen.
Bush moet toch een casus belli verzinnen, niet alleen voor intern gebruik, maar ook internationaal. Daavan zie ik niet zoveel.
IAEA: Iranian Cooperation Significant

Het atoombom verhaal wordt steeds moeilijker te verkopen, dus ze zullen wel voor de "Iran valt ons in Irak aan" hoek gaan.

Dat is, mochten ze werkelijk doorzetten.
pi_52890413
http://www.timesonline.co(...)a/article2369001.ece

http://www.dailykos.com/storyonly/2007/9/1/183018/1527

De links horen bij ondertaand stukje vandaag op een andere site (GS) verscheen:

Holy Cow! Het Pentagon is van plan om 1200 militaire doelen in Iran weg te vagen. De driedaagse veldtocht in de vorm van massive airstrikes staat op het punt van beginnen. Dat meldt de gezaghebbende krant The Times vandaag. Volgens bronnen gaat het niet om precisiebombardementjes op een kerncentrale hier en daar, maar is Bush van plan om het complete militaire apparaat van Iran uit te schakelen. Uiteraard horen we dat soort verhalen al jaren. Maar nu is het ernst, zo lijkt het. Lees anders ook even dit interview met een vrouwelijke marinier aan boord van een vliegdekschip in de Straat van Hormuz. "We are shipping in and assigning every damn Tomahawk we have in inventory. I think this is going to be massive and sudden, like thousands of targets
pi_52894276
quote:
'Pentagon plant massale luchtaanvallen Iran'
Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft uitgewerkte plannen voor een driedaags luchtoffensief dat in een keer het gehele Iraanse leger moet uitschakelen.

Dat meldt The Times zondag op basis van uitspraken van veiligheidsexpert Alexis Debat, directeur terrorisme en nationale veiligheid van het gezaghebbende Nixon Center.

Hele leger
Amerikaanse militaire plannenmakers gaan volgens Debat niet meer uit van precisiebombardementen op Iraanse nucleaire installaties. 'Het gaat om het uitschakelen van het gehele Iraanse leger,' aldus Debat.

Daartoe heeft de Amerikaanse Defensie 1.200 doelwitten geïdentificeerd die in drie dagen van hevige bombardementen zullen worden vernietigd.

Volgens Debat zal de reactie van het Iraanse regime op de driedaagse 'shock and awe' dezelfde zijn als die op precisiebombardementen. 'Dat is dus een legitieme strategische overweging.'

Holocaust
De aanvalsplannen passen in de toenemende spanningen rondom het Iraanse nucleaire programma. Ondanks positieve berichten van het Internationaal Atoomagenschap IAEA over Iraanse medewerking, heeft de Amerikaanse president George W. Bush recent hard uitgehaald naar Iran.

Het regime in Teheran zou 'het hele Midden-Oosten' onder de dreiging van een 'nucleaire holocaust' brengen. 'De Verenigde Staten zullen Iran aanpakken voor het te laat is,' waarschuwde Bush vorige week. De Amerikanen vrezen dat Iran met gedeeltelijke medewerking alleen probeert tijd te winnen.

Overweldigend
Veel van de harde retoriek is behalve aan Iran ook gericht aan de leden van de VN-Veiligheidsraad die proberen nieuwe sancties tegen Iran voor ontduiking van het verbod op uraniumverrijking tegen te houden.

Als alleen militaire middelen Iran nog kunnen afhouden van een atoombom, wil Amerika snel en overweldigend toeslaan. Eerder waarschuwde Israël dat het geen Iraanse atoombom zal dulden, en eigenhandig aan zal vallen als Amerika niets doet.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 2 september 2007 @ 17:01:41 #257
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52894352
Shock & Awe is zooooo discovery-documentaire en daarbij ook nog eens nep...

Hoe komt men op die term. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_52894386
spaaaannnend!
Life sucks
pi_52894539
Maar ff meelezen dus
  zondag 2 september 2007 @ 17:20:16 #260
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52894782
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:58 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]
Dit zijn van die berichten waarvan ik een beetje een ongemakkelijk gevoel in m'n maag krijg.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52896215
Ik hoop dat amerika faalt.... wat denken ze wel niet? Aggresieve lui zijn het ook.
pi_52897553
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:29 schreef mark2012 het volgende:
Ik hoop dat amerika faalt.... wat denken ze wel niet? Aggresieve lui zijn het ook.
Als men aanvalt zal men heus wel het een en ander vernietigd hebben,mar hoe zal de wereld reageren op zulk geweld vanuit amerika, zelfs zonder de VN geraadplaagd te hebben. Dat was in het geval van afghanisatn en irak nog halfslachig wel het geval.
  zondag 2 september 2007 @ 19:42:59 #263
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52897913
en de andere kant doet gezellig mee:
quote:
Iran:ruim 3000 uraniumcentrifuges

` President Ahmadinejad van Iran heeft
gezegd dat Iran beschikt over 3000
uraniumverrijkende centrifuges.Volgens
de president komen er iedere week 164
centrifuges bij.

Volgens Westerse deskundigen kunnen de
centrifuges binnen een jaar genoeg
materiaal produceren voor een kernbom.
Iran zegt dat het met de nucleaire
technologie elektriciteit wil opwekken,
om de voorraden olie en gas te sparen
voor de uitvoer.

Het Internationale Atoombureau noemde
donderdag een aantal van 2000 Iraanse
centrifuges.Volgens IAEA-voorzitter
Baradei werkt Iran ook beter samen.
pi_52898428
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:42 schreef gronk het volgende:
en de andere kant doet gezellig mee:

[..]
Uiteraard, immers alleen oorlog brengt de komst van de mahdi dichterbij.
pi_52898796
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:20 schreef gronk het volgende:

[..]

Dit zijn van die berichten waarvan ik een beetje een ongemakkelijk gevoel in m'n maag krijg.
Ik dus ook.
En ik zie ze er nog voor aan ook, wat een randdebielen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 2 september 2007 @ 22:03:20 #266
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_52902365
door de interessante ontwikkelingen van de laatste tijd, toch maar even dit topic volgen
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_52902638
teeveepee
ne okuyon, bokmu var?
pi_52902808
tvp
  zondag 2 september 2007 @ 22:18:38 #269
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52902909
Toch verwacht ik niet dat de VS daadwerkelijk zo stom is om een offensief jegens Iran te starten.

Oja, TVP.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_52903912
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:18 schreef Demarest het volgende:
Toch verwacht ik niet dat de VS daadwerkelijk zo stom is om een offensief jegens Iran te starten.
Ja want jij hebt ook echt genoeg informatie om daarover te oordelen

Ik denk dat als de USA Iran gaan aanvallen, ze wel genoeg reden ervoor hebben
  zondag 2 september 2007 @ 22:56:46 #271
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_52904582
In de supermarkt?
  zondag 2 september 2007 @ 23:44:48 #273
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52905467
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:46 schreef keijz het volgende:

[..]

Ja want jij hebt ook echt genoeg informatie om daarover te oordelen

Het is allerminst een kwestie van genoeg informatie, maar wél een kwestie van logisch nadenken. Indien de VS daadwerkelijk gaat aanvallen, zal het Westen nog meer vijandelijk bejegend worden, gaat de VN degraderen tot een rudimentair clubje (voor zover dat niet al het geval is), rijzen de olieprijzen uiteraard de pan uit, vergeleken met nu, en nog meer negatieve gevolgen.

Als de VS niet aanvalt, dan zal Israël wel het initiatief nemen. Een militair offensief tegen Iran is onvermijdelijk, zo lijkt het.
pi_52905571
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:44 schreef Demarest het volgende:

[..]

Het is allerminst een kwestie van genoeg informatie, maar wél een kwestie van logisch nadenken. Indien de VS daadwerkelijk gaat aanvallen, zal het Westen nog meer vijandelijk bejegend worden, gaat de VN degraderen tot een rudimentair clubje (voor zover dat niet al het geval is), rijzen de olieprijzen uiteraard de pan uit, vergeleken met nu, en nog meer negatieve gevolgen.

Als de VS niet aanvalt, dan zal Israël wel het initiatief nemen. Een militair offensief tegen Iran is onvermijdelijk, zo lijkt het.
Onvermijdelijk ja... het wordt onvermijdelijk gemaakt?

Ik geloof er niets van. Iran is wel slim om nukes te produceren. Met zulke dreigende taal vanuit de VS zou ik me ook bewapenen met nukes.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_52905626
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:48 schreef Burakius het volgende:
Met zulke dreigende taal vanuit de VS zou ik me ook bewapenen met nukes.
Dan krijgen we een soort vicieuze cirkel waar we niet in terecht willen komen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52905841
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:50 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dan krijgen we een soort vicieuze cirkel waar we niet in terecht willen komen .
Die cirkel wordt wel gemaakt express. En nu natuurlijk de grote media opkomst om de aanval op Iran te rechtvaardigen bla bla. We kennen het al. En iedereen tuimelt er weer in net als Irak destijds.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 3 september 2007 @ 00:00:08 #277
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52905844
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

Onvermijdelijk ja... het wordt onvermijdelijk gemaakt?

Ik geloof er niets van. Iran is wel slim om nukes te produceren. Met zulke dreigende taal vanuit de VS zou ik me ook bewapenen met nukes.
Correct. Maar naar alle waarschijnlijkheid zal Iran het in een eventuele oorlog moeten doen met wat conventionele rommel.
  maandag 3 september 2007 @ 00:00:22 #278
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52905852
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:46 schreef keijz het volgende:

Ja, het verleden wijst uit dat de VS vaak goede redenen hebben om landen aan te vallen. Ik vertrouw de regering van de VS ook op hun blauwe ogen en ik denk dat vraagtekens bij een oorlog zetten voor linkse boomknuffelaars is.

Het enige wat het leger van de VS goed kan is binnen twee dagen 1200 doelen uitschakelen vanuit de lucht. Dat kun je prima aan ze over laten. De luchtmacht en marine hebben het nu toch relatief rustig in het MO lijkt me (niet direct nodig voor de problemen in Irak). Of je daarmee de problemen oplost of ze juist groter maakt weet ik alleen niet. Ze bezetten Iran immers niet, ze winnen tijd door het leger van Iran te slopen. Maar reken maar dat de Iraniërs daarna erg boos zullen zijn (understatement), en nog meer achter hun verschrikkelijke regering gaan staan.
lege ton
pi_52905879
Bombardeer Iran, voor het te laat is
Door Norman Podhoretz.
quote:
Hoewel er velen zijn die het blijven ontkennen, meen ik nog steeds dat de gebeurtenissen van 11 september 2001 ons in een regelrechte wereldoorlog hebben gestort. Ik noem die oorlog de Vierde Wereldoorlog, omdat ik tevens meen dat het conflict dat doorgaans als de Koude Oorlog wordt aangeduid, in feite de Derde Wereldoorlog was, en dat het huidige conflict meer lijkt op dat alomvattende conflict dan op de Tweede Wereldoorlog. Het was de militair historicus Eliot Cohen die als eerste herkende dat het conflict waarin we ons nu bevinden evenals de Koude Oorlog op ideologische grondslagen berust. We staan ditmaal tegenover het islamofascisme, de zoveelste mutatie van de totalitaire ziekte die we eerst in de gedaante van het nazisme en fascisme en vervolgens in de gedaante van het communisme hebben verslagen. Opnieuw gaat het om een globaal conflict, opnieuw wordt de oorlog met zeer verschillende – en niet altijd militaire – wapens uitgevochten, en opnieuw zal het conflict waarschijnlijk decennialang duren.

Uit deze kijk op de afgelopen vijf jaar volgt dat de militaire campagnes in Afghanistan en Irak niet begrepen kunnen worden als ze beschouwd worden als op zichzelf staande, aparte oorlogen. In plaats daarvan moeten we ze zien als fronten of slagvelden die zich in een vroeg stadium van een langdurige en wereldwijde strijd hebben gevormd. Hetzelfde geldt voor Iran. Als het tegenwoordige centrum van de islamofascistische ideologie waartegen we sinds 9/11 vechten, en (volgens het jongste jaaroverzicht over dit onderwerp door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken) als de voornaamste sponsor van het soort terrorisme waaraan het islamofascisme de voorkeur geeft, is ook Iran een front in die Vierde Wereldoorlog. Bovendien maken de inspanningen van dit land om een nucleair arsenaal op te bouwen het tot de gevaarlijkste tegenstander van allemaal.

Uiteraard zullen de Iraniërs altijd blijven ontkennen dat zij van plan zijn een nucleair arsenaal aan te leggen, maar tegelijkertijd vertellen ze ons wel openlijk wat ze ermee van plan zijn. Zoals hun president Mahmoed Ahmadinejad herhaaldelijk en onmiskenbaar heeft verkondigd, zal het hun eerste prioriteit zijn om ‘Israël van de kaart te vegen’ – een wapenfeit dat nooit op alleen maar conventionele wijze zou kunnen worden behaald.

Maar Ahmadinejad’s ambities beperken zich niet tot de vernietiging van Israël. Hij wil ook het hele Midden-Oosten beheersen en zo de olievelden in de regio en de olie-export via de Perzische Golf controleren. Als hij de beschikking over kernwapens zou krijgen, dan zou hij die niet eens hoeven te gebruiken om al deze doelen te kunnen bereiken. Intimidatie en chantage zouden op zichzelf al toereikend zijn.
Voor het hele artikel kun je me PM'men.
http://www.opinio.nu/node/556
pi_52905959
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:05 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Uiteraard, immers alleen oorlog brengt de komst van de mahdi dichterbij.
Jij weet meer dan ik? Waar haal je deze foutieve informatie vandaan?
  maandag 3 september 2007 @ 00:22:36 #281
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52906432
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Door Norman Podhoretz.
[..]

Beetje duf propaganda-artikel. Maar 't commentaar onderaan is wel interessant:
quote:
Het is jammer dat het artikel Syrië buiten beschouwing laat. Het land is volgens berichten bezig met samentrekken van legermaterieel aan de grens met de bezette Golan. Volgens sommigen zal geweld nog maar enkele maanden op zich laten wachten. Ik weet persoonlijk nog niet wat ik van moet denken, maar ik gok erop dat Ahmadinejad zijn vazalstaat de opdracht heeft gegeven de vrede in het M-O (buiten Irak) definitief te breken.
Nou lijkt 'vazalstaat' me wat overdreven, maar ik kan me prima voorstellen dat als amerika Iran aanvalt, dat er in de daaropvolgende chaos ook wat andere 'meningsverschillen' worden gesettled. Ik ben dan ook wel benieuwd of er in israel een oorlogsgevoel hangt.
  maandag 3 september 2007 @ 00:34:41 #282
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52906690
BTW, over het inzetten van 'mini-nukes':
quote:
According to a 2003 Senate decision, the new generation of tactical nuclear weapons or "low yield" "mini-nukes", with an explosive capacity of up to 6 times a Hiroshima bomb, are now considered "safe for civilians" because the explosion is underground.

..

The earth-penetrating capability of the [nuclear] B61-11 is fairly limited, however. Tests show it penetrates only 20 feet or so into dry earth when dropped from an altitude of 40,000 feet.
Ja, goed plan. We laten een bom 6 meter in de grond vallen, en dan laten we 'm afgaan. *de* manier om een gigantische hoeveelheid radioactief stof de lucht in te blazen. Als ze dat doen, dan wordt de oliecrisis wel *heel* acuut, want dan heb je binnen een paar maanden iran uitgeschakeld als olie-producerend land. Simpelweg omdat de stralingsniveau's overal op het niveau van tsjernobyl liggen.

Strak Plan. Moeten we doen.

Ik voorzie trouwens dat het nog wel eens druk zou kunnen worden op het strand van den haag.
  maandag 3 september 2007 @ 00:45:32 #283
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52906912
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Door Norman Podhoretz.
[..]

HAHA, wat een onzin. We zijn helemaal nergens mee in oorlog. De regering Bush is een aantal oorlogen gestart en na vier jaar vindt de hele wereld ze een stelletje losers. Het mooie van het artikel is wel dat de schrijver blijkbaar elk woord van Ahmadinejad geloofd en hem enorme krachten toekent.
lege ton
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 00:50:19 #284
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52906999
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:45 schreef nonzz het volgende:

[..]

HAHA, wat een onzin. We zijn helemaal nergens mee in oorlog. De regering Bush is een aantal oorlogen gestart en na vier jaar vindt de hele wereld ze een stelletje losers. Het mooie van het artikel is wel dat de schrijver blijkbaar elk woord van Ahmadinejad geloofd en hem enorme krachten toekent.
Ja de al tienduizend keer onderuitgehaalde de leugen van "Israël van de kaart te vegen" wordt ook weer schaamteloos herhaald.

Hey, alles om het doel maar te bereiken toch?

http://en.wikipedia.org/wiki/Norman_Podhoretz

Geen verassingen daar.
pi_52907286
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:22 schreef gronk het volgende:

[..]

Beetje duf propaganda-artikel. Maar 't commentaar onderaan is wel interessant:
[..]

Nou lijkt 'vazalstaat' me wat overdreven, maar ik kan me prima voorstellen dat als amerika Iran aanvalt, dat er in de daaropvolgende chaos ook wat andere 'meningsverschillen' worden gesettled. Ik ben dan ook wel benieuwd of er in israel een oorlogsgevoel hangt.
Israel zal zich wel over syrië en libanon ontfermen, die maken mooi van de gelegenheid gebruik.
Life sucks
pi_52907755
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Die cirkel wordt wel gemaakt express. En nu natuurlijk de grote media opkomst om de aanval op Iran te rechtvaardigen bla bla. We kennen het al. En iedereen tuimelt er weer in net als Irak destijds.
Was het niet Adolf Hitler die zei: "Des te groter de leugen, des te minder mensen er aan zullen twijfelen." (vrij vertaald naar het Nederlands)
pi_52907927
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:50 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja de al tienduizend keer onderuitgehaalde de leugen van "Israël van de kaart te vegen" wordt ook weer schaamteloos herhaald.

Hey, alles om het doel maar te bereiken toch?
En welke leugen is dat als ik vragen mag? Of je dus aub dingen niet als zwart-wit presenteert als ze dat niet zijn.

http://en.wikipedia.org/w(...)ut_Zionism.22_speech

Blijkbaar vinden alle Iraanse (staats)nieuwszenders dat het wel degelijk ''van de kaart vegen'' was. Zoals ook op de site van Ahmedinejad staat blijkbaar. Ook heeft hij gezegd dat Israel een ''vlek'' is die van de Islamitische wereld ''geelimineerd'' moet worden. Dus over welke onderuitgehaalde leugen had je het ook alweer?
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 02:42:32 #288
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52908265
quote:
Op maandag 3 september 2007 01:59 schreef HvS het volgende:

[..]

En welke leugen is dat als ik vragen mag?
"Imam ghoft een rezhim-e ishghalgar-e qods bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad."

That passage will mean nothing to most people, but one word might ring a bell: rezhim-e. It is the word "Regime", pronounced just like the English word with an extra "eh" sound at the end. Ahmadinejad did not refer to Israel the country or Israel the land mass, but the Israeli regime. This is a vastly significant distinction, as one cannot wipe a regime off the map. Ahmadinejad does not even refer to Israel by name, he instead uses the specific phrase "rezhim-e ishghalgar-e qods" (regime occupying Jerusalem).

So this raises the question.. what exactly did he want "wiped from the map"? The answer is: nothing. That's because the word "map" was never used. The Persian word for map, "nagsheh", is not contained anywhere in his original farsi quote, or, for that matter, anywhere in his entire speech. Nor was the western phrase "wipe out" ever said.

Yet we are led to believe that Iran's President threatened to "wipe Israel off the map", despite never having uttered the words "map", "wipe out" or even "Israel".

The full quote translated directly to English:

"The Imam said this regime occupying Jerusalem must vanish from the page of time".

Word by word translation:

Imam (Khomeini) ghoft (said) een (this) rezhim-e (regime) ishghalgar-e (occupying) qods (Jerusalem) bayad (must) az safheh-ye ruzgar (from page of time) mahv shavad (vanish from).
quote:
Of je dus aub dingen niet als zwart-wit presenteert als ze dat niet zijn.
lol

Er wordt in onze media gelogen over zo ongeveer alles met als enige reden een nieuwe oorlog te kunnen starten. Exact hetzelfde als met Irak destijds.

Ga je ze verdedigen door kritiek erop af te doen als "zwart/wit denken".
  maandag 3 september 2007 @ 03:06:03 #289
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_52908383
tvp
pi_52908497
quote:
Op maandag 3 september 2007 02:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"Imam ghoft een rezhim-e ishghalgar-e qods bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad."

That passage will mean nothing to most people, but one word might ring a bell: rezhim-e. It is the word "Regime", pronounced just like the English word with an extra "eh" sound at the end. Ahmadinejad did not refer to Israel the country or Israel the land mass, but the Israeli regime. This is a vastly significant distinction, as one cannot wipe a regime off the map. Ahmadinejad does not even refer to Israel by name, he instead uses the specific phrase "rezhim-e ishghalgar-e qods" (regime occupying Jerusalem).

So this raises the question.. what exactly did he want "wiped from the map"? The answer is: nothing. That's because the word "map" was never used. The Persian word for map, "nagsheh", is not contained anywhere in his original farsi quote, or, for that matter, anywhere in his entire speech. Nor was the western phrase "wipe out" ever said.

Yet we are led to believe that Iran's President threatened to "wipe Israel off the map", despite never having uttered the words "map", "wipe out" or even "Israel".

The full quote translated directly to English:

"The Imam said this regime occupying Jerusalem must vanish from the page of time".

Word by word translation:

Imam (Khomeini) ghoft (said) een (this) rezhim-e (regime) ishghalgar-e (occupying) qods (Jerusalem) bayad (must) az safheh-ye ruzgar (from page of time) mahv shavad (vanish from).
[..]

lol

Er wordt in onze media gelogen over zo ongeveer alles met als enige reden een nieuwe oorlog te kunnen starten. Exact hetzelfde als met Irak destijds.

Ga je ze verdedigen door kritiek erop af te doen als "zwart/wit denken".
De reden dat er misschien niet letterlijk ''van de kaart vegen'' staat is omdat zo'n uitspraak niet bestaat in het Perzisch.
Dat echter alle vertalers van het kantoor van Achmedinejad zelf zeggen dat het ''van de kaart vegen'' betekent doet er zeker niet toe he? Nee, want het is allemaal de schuld van ''de media'' die blijkbaar heel graag ''een oorlog wil starten''.

Waarbij je ook niet moet vergeten dat Achmedinejad ook heeft gezegd dat Israel ''een vlek op de Islam is die verwijderd moet worden''. Maar dat maakt ook niet uit he? Want ''de media wil oorlog''.

Of je dus aub niet dit subforum met je conspiracy-gelul wilt besmetten?
pi_52908916
ahhh kom op Hvs ben je nou echt zo blind? Ik heb talloze keren de betreffende toespraak bekeken en hij heeft nooit israel van de kaart vegen gezegd. Verschil in taal snap je. Maar deze leugen wordt idd 100x herhaald. En zo wordt een leugen waarheid. Fakking dom
  maandag 3 september 2007 @ 06:51:52 #292
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52908949
quote:
Op maandag 3 september 2007 03:45 schreef HvS het volgende:

[..]

De reden dat er misschien niet letterlijk ''van de kaart vegen'' staat is omdat zo'n uitspraak niet bestaat in het Perzisch.
Dat echter alle vertalers van het kantoor van Achmedinejad zelf zeggen dat het ''van de kaart vegen'' betekent doet er zeker niet toe he? Nee, want het is allemaal de schuld van ''de media'' die blijkbaar heel graag ''een oorlog wil starten''.

Waarbij je ook niet moet vergeten dat Achmedinejad ook heeft gezegd dat Israel ''een vlek op de Islam is die verwijderd moet worden''. Maar dat maakt ook niet uit he? Want ''de media wil oorlog''.

Als Ahmadinejad zegt:"Ik wil Israel vernietigen" zegt het westen:"Ahmadinejad spreekt de waarheid, hij is een gevaar"
Als Ahmadinejad zegt:"Ik wil atoomenergie voor vreedzame doelen gebruiken zegt het westen:"Ahmadinejad liegt, hij is een gevaar"

Die kerel liegt en manipuleert natuurlijk constant de boel bij elkaar. Z'n uitspraken zijn niet eens echt bedoeld voor het westen. Hij wil gewoon in Iran zelf en in het MO de grote jongen uithangen. Het is zo jammer dat sommige mensen hem daar blijkbaar bij willen helpen (Bush b.v.). Een luchtaanval zou hem helemaal goed uitkomen natuurlijk. Niets is zo goed voor dat regime dan een paar luchtaanvallen. Ik zie Ahmadinejad al voor me in een ziekenhuis met een huilende moeder "de grote satan" overal de schuld van geven. Ik stel voor om hem dat plezier niet te gunnen.
lege ton
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 07:05:18 #293
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52908999
quote:
Op maandag 3 september 2007 03:45 schreef HvS het volgende:

[..]

Geweldig! Je geeft het zelf toe dat het een foute vertaling is en daarna noem je het conspiracy!

Ahmadinejad had het over het regime en niet over Israel. Kun je lang en breed discussieren, maar zo simpel is het. Daarna vergelijk hij het regime met dat van de Sjah en de USSR, die ook verdwenen zijn. Is Iran of Rusland daarbij van de kaart geveegd? Nee dus.

En wie bedreigt wie hier nu eigenlijk?

De VS en Israel hebben de afgelopen jaren niks anders gedaan dan Iran bedreigen. En nu zijn ze kennelijk zo ver dat ze de dreigementen op korte termijn in actie gaan omzetten.

Moet je eens kijken wat voor onzin de afgelopen jaren in de media heeft gestaan. De westerse idd. Van de jodensterren die Iran in zou voeren tot een Iraanse kernproef met behulp Noord-Korea. Allemaal gelogen en doorgeprikt als leugen. Niet als het aan jou gelegen had waarschijnlijk...

Ps. ik post waar ik wil en niet waar het HvS behaagt.
  maandag 3 september 2007 @ 09:32:35 #294
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_52910519
Waarom denk ik bij dit bericht meteen aan het volgende topic
Beurskrach ?!!?!....
pi_52910728
quote:
Op maandag 3 september 2007 07:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Geweldig! Je geeft het zelf toe dat het een foute vertaling is en daarna noem je het conspiracy!

Ahmadinejad had het over het regime en niet over Israel. Kun je lang en breed discussieren, maar zo simpel is het. Daarna vergelijk hij het regime met dat van de Sjah en de USSR, die ook verdwenen zijn. Is Iran of Rusland daarbij van de kaart geveegd? Nee dus.

En wie bedreigt wie hier nu eigenlijk?

De VS en Israel hebben de afgelopen jaren niks anders gedaan dan Iran bedreigen. En nu zijn ze kennelijk zo ver dat ze de dreigementen op korte termijn in actie gaan omzetten.

Moet je eens kijken wat voor onzin de afgelopen jaren in de media heeft gestaan. De westerse idd. Van de jodensterren die Iran in zou voeren tot een Iraanse kernproef met behulp Noord-Korea. Allemaal gelogen en doorgeprikt als leugen. Niet als het aan jou gelegen had waarschijnlijk...

Ps. ik post waar ik wil en niet waar het HvS behaagt.
Dat is gewoon een semantisch truukje, inderdaad hij heeft niet gezegd Israel, maar hij heeft wel gerefereerd aan het 'verwijderen uit de geschiedenis' van 'het regime dat heerst over Jerusalem'. Iets 'verwijderen uit de geschiedenis' suggereert (en dan zeg ik het heel voorzichtig) dat je iets zodanig vernietigd dat het zonder enig spoor verdwijnt. Dat is een equivalent van het Nederlandse 'van de kaart vegen'.

Verder is er in Jerusalem maar één regime en dat is de Staat Israel.

Dus wat hij letterlijk heeft gezegd had in vertalingen precies dezelfde betekenis als in het origineel. Er is geen sprake van een 'leugenachtige' vertaling, er is sprake van een interpretieve vertaling. Die de volledige boodschap uit het origineel heeft meegenomen naar de vertaling.

Over dat plan om 1200 doelen uit te schakelen; natuurlijk hebben ze zo een plan. Ik durf te wedden dat ze zelfs een plan hebben om Iran onder een totale handelsboycot te brengen om het land in 3 jaar dood te hongeren.

Als ze dit 'vernietig het Iraanse leger' plan uitvoeren zal er wat rumoer zijn in de wereld. Maar voor de rest zal niemand een vinger bewegen om Iraan te helpen. Het zijn immers voor zover het de omwonende volkeren betreft arrogante perzen die een foute Islam aanhangen en die al jaren een veel te grote broek aan hebben.
  maandag 3 september 2007 @ 10:00:10 #296
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52911014
quote:
Het zijn immers voor zover het de omwonende volkeren betreft arrogante amerikanen die een fout geloof aanhangen en die al jaren een veel te grote broek aan hebben.
Alles is inwisselbaar.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 10:35:52 #297
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52911671
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een 'leugenachtige' vertaling
Daar is wel sprake van want met deze "vertaling" suggereert men dat Ahmadinejad Israel wil vernietigen.

Hij stelt dat het regime moet verdwijnen. Hoe? Door een één-staat oplossing. De bezette gebieden en Israel samen in één entiteit en alle bewoners, dus samen met de Israeli's ook de statenloze Palestijnen burgerrechten met 1 stem per persoon. Daarvoor is nodig dat het zionisme als ideologie, het regime, verdwijnt. Het is echt geen geheim dat dit de oplossing is die Iran voorstaat, maar dit zul je nooit in de mainstream media lezen. Dan klopt het verhaal dat Iran staat te popelen om Israel militair aan te vallen namelijk niet meer.
quote:
Als ze dit 'vernietig het Iraanse leger' plan uitvoeren zal er wat rumoer zijn in de wereld. Maar voor de rest zal niemand een vinger bewegen om Iraan te helpen. Het zijn immers voor zover het de omwonende volkeren betreft arrogante perzen die een foute Islam aanhangen en die al jaren een veel te grote broek aan hebben.
Ach ach..

En welke religie hang jij aan? Die van de heilige tomahawk?
pi_52913851
Hoewel het inderdaad een leugen is, is het een geaccepteerde leugen. Bush had het er laatst nog over dat Iran zelfs zou dreigen met een nucleaire Holocaust. Ja dahaag.
pi_52915662
Wat een Propaganda vanuit de V.S ,heel iran zijn leger uitschakelen in 3dagen Mmmmh
Gebeurt niks op grote schaal , enkel dat de mogelijkheid bestaat dat de reaktoren en eventuele verijkings installatie's met de grond gelijk gaan worden gemaakt in het mum van ze ontwikkelen nuclearewapens.
Goed mogelijk dat ze in het geheim deze wapens ontwikkelen maar is er al bewijs geleverd? dacht dat afgelopen de IEA juist zei dat ze minder ver waren met verijken als dat werd beweerd.

Noord-korea was ook afgelopen jaar gevaarlijk in het nieuws , sanctie's en een preventieve strike werd niet uitgesloten door de V.S , zie daar geen aanval geweest en ondertussen heeft NK zijn atoom progamma gestaakt.
Terwijl NK over atoom wapens beschik en ze zelf agelopen jaar heeft getest en weer geen aanval van de U.S .

Dus waarom zou de V.S Iran nu wel gaan aanvallen , met welke middelen? Irak is al een fiasco geworden en een put waar dollars in verdwijnen zonder resultaat.

Ik vind het propaganda en chaos creeren over de continenten waar de media graag aan mee werkt deze leugen te verspreiden om hoge kijkcijfers te boeken en meuige raportage's kunnen los peuteren van elke media geile oorlogs fanaat.
pi_52915994
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Daar is wel sprake van want met deze "vertaling" suggereert men dat Ahmadinejad Israel wil vernietigen.
Voor de duizendste keer, kijk nu eens niet naar de evil westerse media, maar naar die goede Iraniers van het staatspersbureau, en vraag hen wat de vertaling is? Rara, wat zal het zijn? Of zijn de ''nieuws''-zenders van Iran ook stiekem onder bevel van Bush/westerse media?
quote:
Hij stelt dat het regime moet verdwijnen. Hoe? Door een één-staat oplossing. De bezette gebieden en Israel samen in één entiteit en alle bewoners, dus samen met de Israeli's ook de statenloze Palestijnen burgerrechten met 1 stem per persoon. Daarvoor is nodig dat het zionisme als ideologie, het regime, verdwijnt. Het is echt geen geheim dat dit de oplossing is die Iran voorstaat, maar dit zul je nooit in de mainstream media lezen. Dan klopt het verhaal dat Iran staat te popelen om Israel militair aan te vallen namelijk niet meer.
Tenzij jij een universitaire graad in het Perzisch hebt, hebt ik eigenlijk helemaal niks aan deze uitleg.
En met dat zwart/wit zien van jou bedoel ik dit: jij presenteert de controverse rondom deze uitspraak alsof het een grote leugen is gefabriceerd door ''de media'' die Iran willen aanvallen. Echter is er gewoon onenigheid tussen vertalers over hoe de passage opgevat moet worden. En dus onder andere de Iraanse vertalers zeggen ''van de kaart vegen''. En zoals ik al eerder zei(jij quote alleen dat waar je wel een respons op hebt...), Achmedinejad heeft ook gezegd dat ''Israel een vlek op de Islam is die geelimineerd moet worden''.
Achmedinejad is dus wel duidelijk over zijn bedoelingen mbt Israel. Zijn steun aan allerhande terroristengroeperingen die Israel niet gezind zijn geeft dat ook wel aan. Of is ''de media'' dat ook allemaal aan het verdraaien en is daar niks van waar?

Edit: ik bedoelde trouwens ook niet dat je op moest rotten naar je eigen subforum ofzo, alleen dat je een dergelijke draai aan dit topic probeert te geven, dat dit topic dan misschien daar beter op zn plaats is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')