Ik zeg alleen dat ik cijfers wil zien. Ik hoef nu niet iedere individuele situatie te horen, natuurlijk zijn er studenten die het nodig hebben, zonder twijfel. Ik wil cijfers zien van het aantal studenten die er mee om zijn gegaan zoals, ik heb geld gekost - onnodig.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:49 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Sommige studies duren 5 of 6 jaar? Ik moet normaal 1,5 uur heen en 1,5 uur terugreizen, nu maar 20 min (woon in Zeist). Ik heb die 250 euroh ard nodig om de huur te betalen, daarnaast werk ik nog om eten etc. te betalen. Ik ga nauwelijks uit, niet op vakantie en ongeveer 2/3x per jaar naar een festival, soms wat concerten. Ik heb geen dure mobiel (3310), geen tv, wel een pc, geen dure mediaapparatuur etc. etc.
Dus... ik heb die 250 eucht wel nodig...
Jij snapt het!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:07 schreef JohnDope het volgende:
Nog even wat rechtzetten: de belastingbetaler moet niet zo zeuren op de student, want de student betaalt al bakken met geld om letterlijk op school te zitten en ze krijgen veel te weinig onderwijs.
Het is echt niet zo dat er nog overheidsgeld bijgelegd moet worden om een student te kunnen laten studeren, want al het belastinggeld wordt opgeslokt door het management, dure gebouwen, inboedel, etc etc, maar niet door de didactiek.
Die kun je gewoon lenen bij de overheid. Van een gift is het een lening geworden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:49 schreef maniack28 het volgende:
Dus... ik heb die 250 eucht wel nodig...
Dan haken ze maar af. Als aankomende studenten al te stom zijn om in te zien dat hun studie een investering in zichzelf is verdienen ze het niet om te gaan studeren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
We hebben het over jonge studenten FJD niet over ubervisionairs, die haken simpelweg af als het onderwijs nog duurder wordt.
En zo wordt nooit Nederland nooit de beloofde kennis-economie.
Misschien schat ik de gemiddelde student dan te hoog inquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
We hebben het over jonge studenten FJD niet over ubervisionairs, die haken simpelweg af als het onderwijs nog duurder wordt.
En zo wordt nooit Nederland nooit de beloofde kennis-economie.
Vandaar ook dat ik pleit voor een - door de Elite zwaar gehate - OSBmodel.
Dat is dus een hele bekrompen korte termijn visie, want zo veranderen wij langzaam maar zeker in een oostblokland.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan haken ze maar af. Als aankomende studenten al te stom zijn om in te zien dat hun studie een investering in zichzelf is verdienen ze het niet om te gaan studeren.
OpenSourceBusiness-Model houdt kortgezegd in dat docenten via het internet - wereldwijd - lesmateriaal kunnen delen en dat daardoor studenten zich veel sneller en goedkoper kunnen ontwikkelen en makkelijker in aanraking komen met de verschillende wereldwijde visies van docenten op de verschillende behandelde onderwerpen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Het OSB Model kan ik zo snel niet vinden maar laat me raden, de rijken betalen meer?
ik kom zelf uit een arbeidersgezin, waarin iedereen het voorrecht heeft gehad om een (universitaire/hbo) studie te volgen. Ook toen was het geen vetpot, zelf heb ik halfjaar gestudeerd (idd omdat ik geen idee had, wat ik moest doen).quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:58 schreef Kjew het volgende:
[..]
Zeker niet gestudeerd he.... niet iedereen heeft het geluk om op die leeftijd de juiste keuzes te maken. Scheer niet iedereen over een kam en klets niet lukraak over iets waar je geen verstand van hebt.
Basisbeurs is al laag, afschaffen maakt studeren weer elitair en zal bepaalde delen van de bevolking zeker niet stimuleren om te gaan studeren. Dit zijn adhoc beslissingen, vergelijkbaar met het verhogen van parkeertarieven in een binnenstad om verkeersdrukte te verminderen.
Dom, oerdom.![]()
Ik denk niet dat geld weghalen mee speelt, want Plasterk weet ook wel als intellectueel dat hij daarmee op de lange termijn de economische glazen van Nederland in gooit.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:05 schreef HarryP het volgende:
Met het verhogen van het collegegeld pakken ze de thuiswonende studenten weer meer..
Die gaan er maar +/- 45 euro pm op achteruit en krijgen wel +/- 100 euro pm collegegeld verhoging.
Gewoon een methode van Plasterk om extra geld te krijgen.
wat bedoel jequote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:05 schreef HarryP het volgende:
Met het verhogen van het collegegeld pakken ze de thuiswonende studenten weer meer..
Die gaan er maar +/- 45 euro pm op achteruit en krijgen wel +/- 100 euro pm collegegeld verhoging.
Gewoon een methode van Plasterk om extra geld te krijgen.
Topideequote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:59 schreef Reya het volgende:
Meer zou ik dan zien in een stelsel waarbij het accent sterk ligt op prestatieprikkels; studiefinanciering blijft mogelijk, maar het al dan niet verkrijgen ervan - en de hoogte ervan - worden sterker gerelateerd aan de prestaties die studenten neerzetten. Op die manier beloon je het als studenten ook werkelijk studeren, en wordt ook de kwaliteit van het onderwijs indirect geholpen; maar zoiets kun je niet als harde bezuiniging inboeken.
Als de stufie helemaal wordt afgeschaft raakt NL nog meer ontvolkt omdat de dames na jaren van goedkope pasta vreten ook wel eens van het leven willen genieten én een nog grotere schuld moeten afbetalen.. Tegen de tijd dat ze van die schuld af zijn, gereisd hebben, enz.. wil het zwanger raken bij een aanzienlijk deel dan niet meer lukken..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Babyboomers wiens pensioen wij met een kleine beroepsbevolking mogen betalen, omdat ze hebben vastgelegd dat ze zelf niet hoeven mee te betalen aan de AOW en omdat ze te lui waren om veel kinderen te krijgen.
Gemiddeld gezien maakt dat niets uitquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:16 schreef raptorix het volgende:
Alle maatregelen die berusten op het financieeren van andere generaties zijn gedoemt om te mislukken, stel je eens voor dat elke klant bij de bakker de rekening van zijn voorganger zou moeten betalen, dan zou het al snel lekker zooitje worden.
Dat is net zo realistisch als de eisen van werkgevers: Gezocht: 20 jarige met universitaire studie en 20 jaar ervaring.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:52 schreef maniack28 het volgende:
2500 euro per maand netto startsalaris(bruto nog bij lange na niet
)
Denk dat tandartsen dat wel verdienen. Dus iedereen moet maar tandarts worden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:52 schreef maniack28 het volgende:
2500 euro per maand netto startsalaris(bruto nog bij lange na niet
)
Ja, of studenten besteden nog meer tijd aan hun bijbaantjes, omdat ze niet willen lenen. Overigens vind ik dat iedereen die niet promoveert na zijn studie, zijn studie in drievoud moet terugbetalen. Ongemotiveerde gelukszoekers. Sowieso zouden alle juridische, bedrijfskundige, en andere beroepsopleidingen van het wetenschappelijk onderwijs geweerd moeten worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:44 schreef ethiraseth het volgende:
Je hoeft niet te werken. Dan accepteer je de schuld maar. Of je studeert niet als je een goede opleiding geen geld waard vindt. Goede manier om de ongemotiveerden eruit te filteren.![]()
Dat is dan de keuze van de student. Als zij drie jaar langer over hun studie willen doen omdat ze bang zijn voor een beetje schuld moeten ze dat zelf weten. Dat is niet mijn zorg. De mogelijkheid om je volledig op je studie te richten zou er nog steeds zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, of studenten besteden nog meer tijd aan hun bijbaantjes, omdat ze niet willen lenen. Overigens vind ik dat iedereen die niet promoveert na zijn studie, zijn studie in drievoud moet terugbetalen. Ongemotiveerde gelukszoekers. Sowieso zouden alle juridische, bedrijfskundige, en andere beroepsopleidingen van het wetenschappelijk onderwijs geweerd moeten worden.
Het is altijd de keuze van de student, dit redt je argument niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:27 schreef ethiraseth het volgende:
Dat is dan de keuze van de student. Als zij drie jaar langer over hun studie willen doen omdat ze bang zijn voor een beetje schuld moeten ze dat zelf weten. Dat is niet mijn zorg. De mogelijkheid om je volledig op je studie te richten zou er nog steeds zijn.
Doe jij eens even normaal. Jij vindt een studie niet leuk, dus mag hij maar niet meer meetellen?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, of studenten besteden nog meer tijd aan hun bijbaantjes, omdat ze niet willen lenen. Overigens vind ik dat iedereen die niet promoveert na zijn studie, zijn studie in drievoud moet terugbetalen. Ongemotiveerde gelukszoekers. Sowieso zouden alle juridische, bedrijfskundige, en andere beroepsopleidingen van het wetenschappelijk onderwijs geweerd moeten worden.
Nee ik vind het geen wetenschap. En ik was sarcastisch. Studiefinanciering en brede universiteiten zijn een noodzakelijk kwaad juist omdat het nut heeft. Namelijk een hoogopgeleide bevolking hebben. Dan moet je maar accepteren dat er studenten zijn die niet op en top gemotiveerd zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:28 schreef B.ertha het volgende:
Doe jij eens even normaal. Jij vindt een studie niet leuk, dus mag hij maar niet meer meetellen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |