abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53986177
Zo zie je maar weer, ons land is alleen een kennis economie in woorden, maar niet in daden, dat is ook wel logisch, want de overheid is niet gebaat bij te iet wat slimme en ruimdenkende studenten, want dan krijgt de individu een realistische eigen mening.

En zoals ik al eerder heb gezegd; moet er een soort OpenSourceBusiness-model komen voor onderwijs, zodat studenten kunnen leren om ruim en kritisch te denken en tevens is dit model ook goedkoper en zullen studenten zich ook veel sneller ontwikkelen.

Maargoed, potentiële studenten afschrikken met grote bedragen, had wederom een scenario van onze Sjors Orwell kunnen zijn
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53986365
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:49 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Sommige studies duren 5 of 6 jaar? Ik moet normaal 1,5 uur heen en 1,5 uur terugreizen, nu maar 20 min (woon in Zeist). Ik heb die 250 euroh ard nodig om de huur te betalen, daarnaast werk ik nog om eten etc. te betalen. Ik ga nauwelijks uit, niet op vakantie en ongeveer 2/3x per jaar naar een festival, soms wat concerten. Ik heb geen dure mobiel (3310 ), geen tv, wel een pc, geen dure mediaapparatuur etc. etc.

Dus... ik heb die 250 eucht wel nodig...
Ik zeg alleen dat ik cijfers wil zien. Ik hoef nu niet iedere individuele situatie te horen, natuurlijk zijn er studenten die het nodig hebben, zonder twijfel. Ik wil cijfers zien van het aantal studenten die er mee om zijn gegaan zoals, ik heb geld gekost - onnodig.
pi_53986443
Nog even wat rechtzetten: de belastingbetaler moet niet zo zeuren op de student, want de student betaalt al bakken met geld om letterlijk op school te zitten en ze krijgen veel te weinig onderwijs.

Het is echt niet zo dat er nog overheidsgeld bijgelegd moet worden om een student te kunnen laten studeren, want al het belastinggeld wordt opgeslokt door het management, dure gebouwen, inboedel, etc etc, maar niet door de didactiek.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:13:56 #54
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_53986590
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:07 schreef JohnDope het volgende:
Nog even wat rechtzetten: de belastingbetaler moet niet zo zeuren op de student, want de student betaalt al bakken met geld om letterlijk op school te zitten en ze krijgen veel te weinig onderwijs.

Het is echt niet zo dat er nog overheidsgeld bijgelegd moet worden om een student te kunnen laten studeren, want al het belastinggeld wordt opgeslokt door het management, dure gebouwen, inboedel, etc etc, maar niet door de didactiek.
Jij snapt het!

(en die gebouwen van tegenwoordig mogen dan "modern" zijn, functioneel zijn ze niet ->geen invalideingang heb ik al gezien, weinig lesruimte, weinig rustig werken ruimte, groot opgezette nutteloze ruimtes... *zucht*)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_53986765
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:49 schreef maniack28 het volgende:
Dus... ik heb die 250 eucht wel nodig...
Die kun je gewoon lenen bij de overheid. Van een gift is het een lening geworden.

Als Plasterk vindt dat studenten moeten investeren in zichzelf dan zou het hem sieren als hij oproept tot het denivelleren van inkomens. Immers, ik investeer in mezelf en dus verdien ik straks meer. Als de overheid in mij investeert dan krijgt de overheid daar ook weer wat voor terug. Als de overheid dus minder gaat investeren dienen ze ook minder terug te krijgen.

Ow wacht, dat betekent natuurlijk dat Plasterk geld kwijt raakt dat op andere departementen wordt uitgegeven. Dat is natuurlijk niet goed voor je ego. Je zou eens naar het grote plaatje kijken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53986811
We hebben het over jonge studenten FJD niet over ubervisionairs, die haken simpelweg af als het onderwijs nog duurder wordt.

En zo wordt Nederland nooit de beloofde kennis-economie.

Vandaar dus ook, dat ik pleit voor een - door de Elite zwaar gehate - OSBmodel mbt educatie.

[ Bericht 8% gewijzigd door JohnDope op 17-10-2007 12:38:07 ]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:26:16 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53986880
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
We hebben het over jonge studenten FJD niet over ubervisionairs, die haken simpelweg af als het onderwijs nog duurder wordt.

En zo wordt nooit Nederland nooit de beloofde kennis-economie.
Dan haken ze maar af. Als aankomende studenten al te stom zijn om in te zien dat hun studie een investering in zichzelf is verdienen ze het niet om te gaan studeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2007 @ 12:26:32 #58
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53986885
Toch wel het PvdA gelijkheidsprincipe. Iedereen even dom en arm maken. Maar Bos heeft gelijk, Afrika verdient het geld meer dan overbodige zaken zoals onderwijs en zorg.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53986898
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:

En zo wordt nooit Nederland nooit de beloofde kennis-economie.

Vandaar ook dat ik pleit voor een - door de Elite zwaar gehate - OSBmodel.
Misschien schat ik de gemiddelde student dan te hoog in Als ik had moeten lenen voor m'n studie dan had ik dat direct gedaan, zonder blikken of blozen.

Het OSB Model kan ik zo snel niet vinden maar laat me raden, de rijken betalen meer?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53986903
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan haken ze maar af. Als aankomende studenten al te stom zijn om in te zien dat hun studie een investering in zichzelf is verdienen ze het niet om te gaan studeren.
Dat is dus een hele bekrompen korte termijn visie, want zo veranderen wij langzaam maar zeker in een oostblokland.
pi_53986938
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:27 schreef FJD het volgende:

[..]

Het OSB Model kan ik zo snel niet vinden maar laat me raden, de rijken betalen meer?
OpenSourceBusiness-Model houdt kortgezegd in dat docenten via het internet - wereldwijd - lesmateriaal kunnen delen en dat daardoor studenten zich veel sneller en goedkoper kunnen ontwikkelen en makkelijker in aanraking komen met de verschillende wereldwijde visies van docenten op de verschillende behandelde onderwerpen.
pi_53987153
Kamer houdt spoeddebat over basisbeurs

Ben benieuwd wat eruit gaat komen.. Als alternatief wordt in het artikel het verhogen van het collegegeld genoemd (dat roepen ze ook elk half jaar, we zijn erg populair in DH ), dus het lijkt erop dat wij in ieder geval weer de lul zijn

Wel grappig dat er al jaren slap geouwehoerd wordt over 'het onderwijsprobleem', maar nu dat er over een lastenverzwaring gesproken wordt er direct een spoeddebat in het leven geroepen wordt. Past wel bij dit kabinet
pi_53987482
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 00:58 schreef Kjew het volgende:

[..]

Zeker niet gestudeerd he.... niet iedereen heeft het geluk om op die leeftijd de juiste keuzes te maken. Scheer niet iedereen over een kam en klets niet lukraak over iets waar je geen verstand van hebt.

Basisbeurs is al laag, afschaffen maakt studeren weer elitair en zal bepaalde delen van de bevolking zeker niet stimuleren om te gaan studeren. Dit zijn adhoc beslissingen, vergelijkbaar met het verhogen van parkeertarieven in een binnenstad om verkeersdrukte te verminderen.

Dom, oerdom.
ik kom zelf uit een arbeidersgezin, waarin iedereen het voorrecht heeft gehad om een (universitaire/hbo) studie te volgen. Ook toen was het geen vetpot, zelf heb ik halfjaar gestudeerd (idd omdat ik geen idee had, wat ik moest doen).

Ik heb geen probleem als mensen in staat worden gestelt om te studeren, maar ik vind het ook niet erg als ze gewoon de volle mep terugbetalen, op die manier draag je zelf verantwoordelijkheid over het geld dat je leent, niks mis mee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_53987621
Met het verhogen van het collegegeld pakken ze de thuiswonende studenten weer meer..
Die gaan er maar +/- 45 euro pm op achteruit en krijgen wel +/- 100 euro pm collegegeld verhoging.

Gewoon een methode van Plasterk om extra geld te krijgen.
pi_53987732
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:05 schreef HarryP het volgende:
Met het verhogen van het collegegeld pakken ze de thuiswonende studenten weer meer..
Die gaan er maar +/- 45 euro pm op achteruit en krijgen wel +/- 100 euro pm collegegeld verhoging.

Ik denk niet dat geld weghalen mee speelt, want Plasterk weet ook wel als intellectueel dat hij daarmee op de lange termijn de economische glazen van Nederland in gooit.

Ik denk eerder dat na die grote politieke veranderingen van de afgelopen jaren, deze maatregel meer bedoeld is, om te zorgen dat de Burger niet te slim wordt en niet te veel ruim gaat denken....
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:27:45 #66
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_53988001
Op zich heb ik er geen problemen mee als de basisbeurs wordt afgeschaft, maar worden dan ook zaken als de hypotheekrenteaftrek, huursubsidie en die miljarden voor het generaal pardon gewoon weer aan de burger teruggegeven?

Echt schandalig hoe dit kabinet geld weghaalt bij de burger voor onnozele zaken, en dan ook nog eens de stufi aanpakken.

Echt alleen een naïeve helpdeziekenzwakkenmisselijkcqallochtonenpartij kan zoiets stompzinnigs bedenken.

PVDA
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_53988806
Al die studenten die PvdA hebben gestemd...
pi_53989375
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:05 schreef HarryP het volgende:

wat bedoel je
pi_53990238
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:59 schreef Reya het volgende:

Meer zou ik dan zien in een stelsel waarbij het accent sterk ligt op prestatieprikkels; studiefinanciering blijft mogelijk, maar het al dan niet verkrijgen ervan - en de hoogte ervan - worden sterker gerelateerd aan de prestaties die studenten neerzetten. Op die manier beloon je het als studenten ook werkelijk studeren, en wordt ook de kwaliteit van het onderwijs indirect geholpen; maar zoiets kun je niet als harde bezuiniging inboeken.
Topidee En dan vind ik ook dat studenten Natuurkunde ofzo sowieso al in een hogere stufischaal mogen beginnen, ook al halen ze maar zessen, want anders kiezen nog minder mensen voor techniek, omdat het nou eenmaal lastiger is (ben zelf een student psychologie)

Maar zul je zien, vinden mensen het weer zielig voor studentjes die het IQ van een visstick hebben en heel hard werken om een zes te halen..
pi_53990394
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:02 schreef Pool het volgende:

[..]

Babyboomers wiens pensioen wij met een kleine beroepsbevolking mogen betalen, omdat ze hebben vastgelegd dat ze zelf niet hoeven mee te betalen aan de AOW en omdat ze te lui waren om veel kinderen te krijgen.
Als de stufie helemaal wordt afgeschaft raakt NL nog meer ontvolkt omdat de dames na jaren van goedkope pasta vreten ook wel eens van het leven willen genieten én een nog grotere schuld moeten afbetalen.. Tegen de tijd dat ze van die schuld af zijn, gereisd hebben, enz.. wil het zwanger raken bij een aanzienlijk deel dan niet meer lukken..
pi_53991704
Typisch dat dit soort maatregelen worden bedacht door mensen die, in hun tijd, 7 of 8 jaar over hun studie hebben gedaan. En dat in een tijd dat prestatiebeurzen nog niet bestonden.

Hypocriet.

Als je ergens géén geld vandaan moet halen, is het wel bij het onderwijs of de studenten. Zorg er eerst maar voor dat studenten waar krijgen voor hun collegegeld. Op HBO's is het niveau bedroevend slecht. Héél weinig contacturen, slechte leraren (die meestal evenveel weten als de studenten), slechte organisatie en natuurlijk de commerciële insteek van de hogescholen van tegenwoordig, waardoor normeringen van toetsen steeds lager worden om maar genoeg mensen af te laten studeren.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53992924
Alle maatregelen die berusten op het financieeren van andere generaties zijn gedoemt om te mislukken, stel je eens voor dat elke klant bij de bakker de rekening van zijn voorganger zou moeten betalen, dan zou het al snel lekker zooitje worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:20:17 #73
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53993013
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:16 schreef raptorix het volgende:
Alle maatregelen die berusten op het financieeren van andere generaties zijn gedoemt om te mislukken, stel je eens voor dat elke klant bij de bakker de rekening van zijn voorganger zou moeten betalen, dan zou het al snel lekker zooitje worden.
Gemiddeld gezien maakt dat niets uit
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:54:12 #74
3542 Gia
User under construction
pi_54006391
Als dit geld dan vervolgens in beter onderwijs wordt gepompt, ben ik helemaal vóór, en mijn kinderen moeten nog.

Daarbij moet de gehele lening rentevrij zijn. Wmb blijft er een gedeelte als bonus gelden, wat niet terugbetaald hoeft te worden, indien de student binnen de geldende termijn zijn studie voltooid heeft.

Nu is het toch al zo dat studenten het maximale bijlenen, wat ze wel moeten terugbetalen, als ze dan ook nog dat kleine deel basisbeurs terug moeten betalen, zie ik daar niet zo'n probleem in.

Iemand zei 200 euro per maand en dan 6 - 8 jaar....
Je kunt toch van een salaris van zo'n 2500 euro per maand, makkelijk meer terugbetalen!!
En heb je niet meteen werk, dan begin je toch met terugbetalen op het moment dat je wel werk hebt, of je betaalt alvast 100 euro per maand van je uitkering terug.

En ja, HRA, kinderbijslag en dergelijke mag wmb ook afgeschaft worden.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:52:19 #75
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54009912
2500 euro per maand netto startsalaris (bruto nog bij lange na niet )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:58:13 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54010014
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:52 schreef maniack28 het volgende:
Dat is net zo realistisch als de eisen van werkgevers: Gezocht: 20 jarige met universitaire studie en 20 jaar ervaring.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:59:16 #77
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54010036
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:52 schreef maniack28 het volgende:
Denk dat tandartsen dat wel verdienen. Dus iedereen moet maar tandarts worden.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_54010607
Ja nu dit van de baan is, gaan ze kijken of het niet mogelijk is om het collegegeld te verhogen.
Dat hoorde ik op het nieuws op de radio.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:23:25 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_54012627
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:44 schreef ethiraseth het volgende:
Je hoeft niet te werken. Dan accepteer je de schuld maar. Of je studeert niet als je een goede opleiding geen geld waard vindt. Goede manier om de ongemotiveerden eruit te filteren.
Ja, of studenten besteden nog meer tijd aan hun bijbaantjes, omdat ze niet willen lenen. Overigens vind ik dat iedereen die niet promoveert na zijn studie, zijn studie in drievoud moet terugbetalen. Ongemotiveerde gelukszoekers. Sowieso zouden alle juridische, bedrijfskundige, en andere beroepsopleidingen van het wetenschappelijk onderwijs geweerd moeten worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:27:54 #80
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54012711
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, of studenten besteden nog meer tijd aan hun bijbaantjes, omdat ze niet willen lenen. Overigens vind ik dat iedereen die niet promoveert na zijn studie, zijn studie in drievoud moet terugbetalen. Ongemotiveerde gelukszoekers. Sowieso zouden alle juridische, bedrijfskundige, en andere beroepsopleidingen van het wetenschappelijk onderwijs geweerd moeten worden.
Dat is dan de keuze van de student. Als zij drie jaar langer over hun studie willen doen omdat ze bang zijn voor een beetje schuld moeten ze dat zelf weten. Dat is niet mijn zorg. De mogelijkheid om je volledig op je studie te richten zou er nog steeds zijn.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:35:28 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_54012834
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:27 schreef ethiraseth het volgende:
Dat is dan de keuze van de student. Als zij drie jaar langer over hun studie willen doen omdat ze bang zijn voor een beetje schuld moeten ze dat zelf weten. Dat is niet mijn zorg. De mogelijkheid om je volledig op je studie te richten zou er nog steeds zijn.
Het is altijd de keuze van de student, dit redt je argument niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54013638
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Doe jij eens even normaal. Jij vindt een studie niet leuk, dus mag hij maar niet meer meetellen?

En promoveren hoeft ook echt niet om nuttig te zijn, dat wordt vaak alleen gedaan als je onderzoeker wilt worden of hoogleraar, een masterthesis is genoeg om af te studeren en dr. te worden (of MA/MS) En daarbij kost juist dát klauwen vol geld, al dat onderzoek (dat trouwens ook al is beknopt door meneer Plasterk)
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:33:12 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_54013717
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:28 schreef B.ertha het volgende:
Doe jij eens even normaal. Jij vindt een studie niet leuk, dus mag hij maar niet meer meetellen?
Nee ik vind het geen wetenschap. En ik was sarcastisch. Studiefinanciering en brede universiteiten zijn een noodzakelijk kwaad juist omdat het nut heeft. Namelijk een hoogopgeleide bevolking hebben. Dan moet je maar accepteren dat er studenten zijn die niet op en top gemotiveerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')