abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56063048
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De koningin heeft ook het recht om haar mening te uiten , an als wilders die persoonlijk opvat is dat zijn probleem , niet die van de politiek. Wilders vat wel vaker dingen op als persooonlijke aanvallen.
Hierover heb ik een aantal post eerder al uit een gezet, dat de Koningin, vanwege de ministeriële verantwoordelijkheid danig beperkt wordt. Zij heeft niet dezelfde vrijheid om zich te uiten als jij of ik, omdat zij onderdeel vormt van de regering.

En ik heb het over de reactie van Balkenende en de waarde die zijn woorden met terugwerkende kracht aan de speech hebben gegeven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:20:14 #177
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_56063108
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je moet wat meer politiek24 kijken, want ik heb hem sinds het zomerreces veelvuldig debatten zien voeren.
Ik lees mij via meerdere kanten in in de politiek , ik lees zelfs de verkiezingsprogrammas voordat ik ga stemmen. Ik zie hem alleen geen debatten voeren, maar een beetje makkelijk inspelen op sentimenten en met oplossingen komen die niet haalbaar zijn zonder een absolute meerderheid voor zijn partij en dan alsnog in strijd zijn met verdragen die niet eenzijdig op te zeggen zijn als je als een relatief klein land in het huidige wereldspectrum wil standhouden , dat geld overigens ook voor de SP, dus niet daarvan.
quote:
Dat is wel gemakkelijk, want dan kun je ook zijn aanhangers daarmee wegzetten en de discussie verlammen.
Want foute opmerking is fout persoon is geen volwaardige en gelijkwaardige gesprekspartner.

Toch?
heb jij iemand van de PVV ooit echt een discussie zien houden , ze geven een one-liner en komen er verder niet meer op terug of het nou over de koran , de antillen , het dubbele paspoort of criminele marrokanen gaat , anders lees je de laatste 4 topics even door. Ze willen zelfs niet in discussie gaan met organen die vanuit de eigen geloofs/bevolkingsgroep wel bereid zijn tot debat.
pi_56063252
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik lees mij via meerdere kanten in in de politiek , ik lees zelfs de verkiezingsprogrammas voordat ik ga stemmen. Ik zie hem alleen geen debatten voeren, maar een beetje makkelijk inspelen op sentimenten en met oplossingen komen die niet haalbaar zijn zonder een absolute meerderheid voor zijn partij en dan alsnog in strijd zijn met verdragen die niet eenzijdig op te zeggen zijn als je als een relatief klein land in het huidige wereldspectrum wil standhouden , dat geld overigens ook voor de SP, dus niet daarvan.
Ik denk aan het debat over de regeringsverklaring, het debat over dubbele nationaliteit, debat Europees verdrag, debat Uruzgan en debat beleidsprogramma.
quote:
heb jij iemand van de PVV ooit echt een discussie zien houden , ze geven een one-liner en komen er verder niet meer op terug of het nou over de koran , de antillen , het dubbele paspoort of criminele marrokanen gaat , anders lees je de laatste 4 topics even door. Ze willen zelfs niet in discussie gaan met organen die vanuit de eigen geloofs/bevolkingsgroep wel bereid zijn tot debat.
Ik denk bijvoorbeeld aan de motie van het hoofddoekjes verbod voor agenten die door een Kamermeerderheid is aangenomen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:35:57 #179
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_56063428
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk aan het debat over de regeringsverklaring, het debat over dubbele nationaliteit, debat Europees verdrag, debat Uruzgan en debat beleidsprogramma.

Ik denk bijvoorbeeld aan de motie van het hoofddoekjes verbod voor agenten die door een Kamermeerderheid is aangenomen.
Als je wat verder in het topic terugleest zie je dat hoofddoekjes en tulbanden in andere westerse landen gewoon gedragen kunnen worden en er zelfs modellen voor ontwikkeld zijn die het gezag wel proberen uit te stralen. Daarnaast bevalt zijn toon mij niet, maar dat zou wel iets persoonlijk zijn, aangezien ikzelf niet zo snel personen die er een andere mening op na houden knettergek zou noemen, of criminelen het land uit zou zetten omdat ze een dubbele nationaliteit hebben(ze hebben de criminele acties hier gepleegd tenslotte).
pi_56063593
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als je wat verder in het topic terugleest zie je dat hoofddoekjes en tulbanden in andere westerse landen gewoon gedragen kunnen worden en er zelfs modellen voor ontwikkeld zijn die het gezag wel proberen uit te stralen. Daarnaast bevalt zijn toon mij niet, maar dat zou wel iets persoonlijk zijn, aangezien ikzelf niet zo snel personen die er een andere mening op na houden knettergek zou noemen, of criminelen het land uit zou zetten omdat ze een dubbele nationaliteit hebben(ze hebben de criminele acties hier gepleegd tenslotte).
Onze Volksvertegenwoordiging is een andere mening toebedeeld.

De toonhoogte van de discussie, niet het lied, maar de toon en niet het bericht maar de boodschapper.
Ik heb ze al vaak gehoord, maar ik respecteer jouw mening.
pi_56120630
Het is ook in afwachting van zijn film / docu deze maand!

Ben benieuwd wat hij allemaal gaat vertonen daarin!

Met Geert Wilders weet je het maar nooit!
pi_56139949
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De koningin heeft ook het recht om haar mening te uiten , an als wilders die persoonlijk opvat is dat zijn probleem , niet die van de politiek. Wilders vat wel vaker dingen op als persooonlijke aanvallen.
Dat. En als hij zelf mensen welbewust en gericht aanvalt, vindt hij dat niet zijn probleem.

Wel uitdelen, maar beginnen te miepen als je moet incasseren vind ik echt Calimero-gedrag. Misselijkmakend en walgelijk, om met zijn eigen woorden te spreken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56140117
Die vergelijking met de NSB is trouwens erg goedkoop. Klopkoek zou waarschijnlijk steigeren wanneer iemand in herinnering riep dat de SP begon als maoistisch collectief, maar de NSB was kennelijk van meet af aan bijzonder kwaadaardig.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:51:42 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56141474
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:01 schreef Apropos het volgende:
Die vergelijking met de NSB is trouwens erg goedkoop. Klopkoek zou waarschijnlijk steigeren wanneer iemand in herinnering riep dat de SP begon als maoistisch collectief, maar de NSB was kennelijk van meet af aan bijzonder kwaadaardig.
Voel je je op je teentjes getrapt? En heb ik ooit gezegd dat de SP altijd een heilig boontje was? Ik heb nog nooit op de SP gestemd zelfs
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56141524
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voel je je op je teentjes getrapt?
Nee hoor, je bedient je gewoon van doorzichtige en vuige methoden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:05:08 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56141879
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:53 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee hoor, je bedient je gewoon van doorzichtige en vuige methoden.
Misschien, misschien niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56141920
quote:
Barry Madlener heeft kritische vragen aan minister Cramer van VROM gesteld naar aanleiding van een artikel van hoogleraar Van Kolfschoten waarin deze de menselijke invloed op het klimaat relativeert.

Schriftelijke vragen van het lid Madlener (PVV) aan de Minister van VROM.

1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel waarin de hoogleraar Van Kolfschoten de menselijke invloed op het klimaat relativeert?

2.)
Wat is uw reactie op de uitlatingen van deze hoogleraar?

3.)
Heeft u een scenario klaar indien er geen stijgende temperaturen, maar juist een nieuwe ijstijd zit aan te komen? Zo ja, hoe luidt dit scenario?

4.)
Nu er telkens weer grote wetenschappelijke vraagtekens gezet worden bij het zogenaamde broeikaseffect en de geloofwaardigheid van Al Gore, bent u bereid uw drastische "klimaatbeleid" uit te stellen totdat er meer duidelijkheid is over een eventuele klimaatverandering?

(*) http://www.telegraaf.nl/b(...)ndering__.html?p=5,1
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=790

!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:11:41 #188
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56142051
quote:
Bouw Westermoskee gaat door - Kamervragen
donderdag 17 januari 2008
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de ministers van Wonen, Wijken en Integratie, Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het bericht dat de bouw van de Amsterdamse Westermoskee kan beginnen.
1.)
Bent u bekend met het bericht “Bouw Westermoskee kan nu toch echt beginnen”?

2.)
Is het juist dat er op dit moment geen obstakels meer bestaan voor de bouw van de Amsterdamse Westermoskee?

3.)
Deelt u de mening dat de komst van deze moskee hoe dan ook tegen moet worden gehouden, nu is gebleken dat islamitische extremisten er de zeggenschap over hebben en de organisatie die zij vertegenwoordigen (Milli Görüs) zich uiterst onbetrouwbaar heeft getoond? Zo ja, welke stappen gaat u ondernemen om de komst van de moskee tegen te houden?

4.)
Deelt u voorts de mening dat het tegengaan van de bouw van de moskee het enige passende antwoord is op het wangedrag van de voorzitter van het moskeebestuur, die met een gewelddadige opstand heeft gedreigd als de bouw van de moskee niet door gaat?

5.)
Wanneer worden de miljoenen aan belastinggeld, waarmee de gemeente Amsterdam de komst van de moskee wilde meefinancieren, aan de burger teruggegeven? En wanneer moeten de verantwoordelijke bestuurders, waaronder de burgemeester, zich verantwoorden voor de zwendelachtige grondtransactie waarmee die financiering plaatsvond?

6.)
Waarom ziet u de onbetrouwbare islamitisch fundamentalistische organisatie Milli Görüs nog steeds als serieuze gesprekspartner? Wat voor wantoestanden zijn er nog meer voor nodig wil het kabinet afstand nemen van dit soort foute organisaties?

7.)
Bent u bereid om de kwalijke islamisering van Nederland eindelijk een halt toe te roepen en er voor te zorgen dat er geen enkele moskee meer bijkomt in Nederland?
Bij het tweede deel van vraag 6 schoot ik in de lach
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:14:35 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56142128
UIt Wilders zijn immigratie-programma (zoals Henk Kamp er ook eentje heeft). Hij lardeert dit betoog met zogeheten 'praktijkvoorbeelden'
quote:
Praktijkvoorbeeld 1
V. is uit Marokko afkomstig en woont sinds 1977 in Nederland. Vanaf dat moment heeft hij over laten komen:
Partner 1 in 1977
Partner 2 in 1981
Partner 3 in 1984
Partner 4 in 1987
Partner 5 in 1991
Partner 6 in 1994
Partner 7 in 1999
Partner 8 in 2002
Partner 9 in 2006
Veel van deze partners waren in Marokko met anderen getrouwd, en hebben de uit die andere huwelijken geboren kinderen meegenomen naar Nederland. V. was kennelijk snel verveeld met de aanwezigheid van zijn partners en verbrak de ‘relaties’met hen dus vrij snel. De meeste vrouwen die hij over liet komen bleven echter niet lang alleen, want haalden op hun beurt, na het verkrijgen van onafhankelijk verblijfsrecht, ook partners uit Marokko.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=716&Itemid=120

Moet nu wel helaas het keyboard even schoon gaan maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56142232
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij het tweede deel van vraag 6 schoot ik in de lach
Snapt 'ie nu echt niet dat het rijk er niet over gaat of er een moskee gebouwd mag worden?
pi_56142280
Uiteindelijk is de PVV gewoon een clubje dorpsgekken die belastinggeld misbruiken om onzinnige vragen te stellen.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:20:26 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56142305
Nog zo'n 'pratijkvoorbeeld':
quote:
Praktijkvoorbeeld 12
V. is vanuit Marokko naar Nederland gekomen en heeft hier enige verblijfsprocedures doorlopen. Hij pleegt in de tussentijd een ernstig geweldsdelict, waar hij vijf en een halve maand gevangenisstraf voor krijgt. Na deze gevangenisstraf meldt hij dat hij een verblijfsvergunning voor ‘verblijf bij partner’ wil hebben. Deze eveneens uit Marokko afkomstige partner is zelf ook Nederland binnengekomen op grond van een (eerdere) partnerrelatie, en heeft inmiddels de Nederlande nationaliteit verkregen. Het feit dat V. een veroordeelde geweldspleger is, is geen reden om de verblijfsvergunning te weigeren. Hij mag zich dus bij zijn partner vestigen, maar dient nog wel een bezwaarschrift in, omdat hij het niet eens is met de ingangs¬datum van zijn verblijfsvergunning; hij wil per eerdere datum rechtmatig verblijf in Nederland toegekend krijgen, zodat met terugwerkende kracht aanspraak gemaakt kan worden op meer huursubsidie e.d.! Maar omdat hij de verblijfsaanvraag nu eenmaal niet eerder dan de ingangsdatum van de vergunning heeft ingediend, wordt het bezwaarschrift ongegrond verklaard.
P.S. bovenstaande situatie kon plaatsvinden tot 15-2-05. Het openbare orde beleid is inmiddels enigszins aangescherpt.
Hij heeft het volgens steeds over dezelfde persoon.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56142323
Nou ja, die vragen over het klimaat is iig weer eens iets anders als hun gebruikelijke stokpaardje.

Nu ik er over nadenk is het eigenlijk verbazend dat ze dat niet hebben weten te koppelen aan de islamisering.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:24:45 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56142435
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Nou ja, die vragen over het klimaat is iig weer eens iets anders als hun gebruikelijke stokpaardje.

Nu ik er over nadenk is het eigenlijk verbazend dat ze dat niet hebben weten te koppelen aan de islamisering.
Hebben ze ook wel eens gedaan hoor Is wel terug te vinden in de Tweede kamer database.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56142511
TVP
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:13:10 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56143552
quote:
Plaatsen van hekken tijdens de ramadan
donderdag 27 december 2007
Vragen van de leden Wilders en Fritsma (beiden PVV) aan de ministers voor Wonen, Wijken en Integratie en van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het plaatsen van hekken, die tijdens de ramadan criminele moslims tegen moeten houden. (Ingezonden 27 december 2007)
1
Bent u bekend met het bericht «Boze
bewoners lopen stuk op besluit
anti-boefjeshekken»?1 Hoe beoordeelt
u het feit dat tijdens de ramadan
hekken om een seniorenflat in de
Utrechtse wijk kanaleneiland
geplaatst moeten worden, om
bejaarden te beschermen tegen
criminele moslims?
2
Deelt u de mening dat dit symbool
staat voor de totale mislukking van de
multiculturele samenleving?
3
Waarom kunnen «islamitische
straatterroristen» niet aangepakt
worden zonder dat bejaarden daar
last van hebben? Deelt u, in het
verlengde daarvan, de mening dat
niet de slachtoffers, maar de daders
achter een groot hek gezet moeten
worden?
4
Hoe beoordeelt u de uitspraak van de
wijkchef van de politie dat de
criminaliteitscijfers tijdens de
islamitische vastenmaand
verdubbelen?1
5
Kunt u uitleggen wat de verklaring is
van de toename van de criminaliteit
tijdens de ramadan? Worden er
tijdens de ramadan bijvoorbeeld
fellere preken gehouden die een
ophitsende werking hebben op
moslims?
6
Bestaat het verband tussen ramadan
en toenemende criminaliteit ook in
andere wijken en in delen van
Nederland waar veel moslims
wonen? Zo ja, kunt u daar gegevens
en cijfers over verstrekken?
7
Bestaat er ook in andere religies een
verband tussen belangrijke religieuze
dagen en toenemende criminaliteit?
Zo ja, kunt u ook daar gegevens en
cijfers over verstrekken? Zo neen, wat
zegt dit u over de islam?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:24:33 #197
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56323130
Vraag van de PVV:
quote:
Deelt u de mening dat politieagenten
neutraliteit moeten uitstralen en dat
door het toestaan van religieuze
uitingen door politieagenten de
scheiding van kerk en staat wordt
aangetast? Zo neen, waarom niet?
Het antwoord van Ter Horst:
quote:
Het beginsel van scheiding van kerk
en staat brengt niet met zich mee,
dat elke religieuze uiting door
(politie)ambtenaren of andere
gezagsdragers per definitie is
uitgesloten. Het kabinet heeft de
contouren van het beginsel van
scheiding van kerk en staat in de
genoemde nota Grondrechten in een
pluriforme samenleving uiteengezet.
In de eerste plaats houdt scheiding
van kerk en staat in, dat kerken en
andere genootschappen op
levensbeschouwelijke grondslag als
zelfstandige lichamen functioneren.
De staat moet zich onthouden van
bemoeienis met de belijdenis van
godsdienst, behoudens in gevallen
voorzien bij wet. Voor de overheid
betekent het beginsel van scheiding
van kerk en staat ook, dat geen partij
mag worden gekozen voor een
bepaalde godsdienst of
levensovertuiging; zij moet alle
stromingen gelijk behandelen.
Godsdienstvrijheid en gelijkheid zijn
derhalve belangrijke voorwaarden
voor een scheiding van kerk en staat.
Het blijkt maar weer hoe het juist de PVV is die de scheiding van kerk en staat niet respecteert, zeker gezien hun pleidooi om de Christelijk-Joodse grondslag in de grondwet op te nemen, en door godsdienstvrijheid voor moslims te beperken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56323232
quote:
5
Kunt u uitleggen wat de verklaring is van de toename van de criminaliteit tijdens de ramadan? Worden er
tijdens de ramadan bijvoorbeeld fellere preken gehouden die een ophitsende werking hebben op moslims?
Misschien kan de minister ook gelijk even uitleggen waarom er in gebieden waar meer ooievaars voorkomen hogere geboortecijfers zijn. Worden mensen soms opgewonden van ooievaars?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:56:20 #199
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56323783
quote:
In de
jaren 2005 en 2006 werden in
Kanaleneiland-Noord gedurende de
periode juni t/m augustus de minste
delicten gepleegd en in de periode
september t/m januari de meeste. De
ramadan begint ieder jaar in een
andere periode. In 2005 en 2006 viel
de ramadanmaand toevallig binnen
deze periode van hogere
criminaliteitscijfers in
Kanaleneiland-Noord. Landelijk
bezien is er geen verband waar te
nemen tussen toenemende
criminaliteitscijfers en de
winterperiode en de
criminaliteitscijfers geven geen
enkele aanleiding om uit te gaan van
een verband tussen criminaliteit en
de ramadanmaand.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56341931
Nou moeten we nog langer wachten op die gewelds-aanzettende film klote zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')