Kloptquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Relaties zijn ook slecht voor je gewicht
Bronquote:Te weinig slaap maakt dik, dom en ziek
De slaaponderzoeker Jürgen Zulley heeft een missie: hij wil aan de wereld duidelijk maken hoe belangrijk slaap voor de mens is – en wat er kan gebeuren als we niet genoeg slapen.
Het belang van een gezonde slaap wordt volgens Zulley sterk onderschat. Een voortdurend slaapgebrek maakt naar zijn mening ‘dom’ omdat het herinneringsvermogen lager wordt. Wij slaan tijdens het slapen onze kennis op. Als we te weinig slapen maken wij makkelijker vergissingen.
Ook wie op zijn figuur let moet voldoende slapen. ’s Nachts houden wij het makkelijk 12 of meer uur zonder eten uit – overdag is dat haast ondenkbaar zegt Zulley. Ondanks dat wij tijdens het slapen behoorlijk wat energie verbruiken (slapen is een hoogactief proces; de hersenen zijn tijdens de droomslaap vaak actiever dan tijdens het wakkerzijn) hebben wij geen voedsel nodig: tijdens het slapen wordt het hongerremmende hormoon Leptine aangemaakt. Als de slaap onderbroken wordt keert de honger terug, het hormoon Ghrelin neemt de controle over en zegt eten!
Hmmm... dat zou wel kunnen verklaren waarom ik de laatste tijd weer constant honger heb. Ik slaap nogal onrustig de laatste weken en rust dus niet echt uit.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij ga je een gebrek aan slaap compenseren met energie-inname. Oftewel: meer eten. Zoiets was het geloof ik.
*blokje kaas neemt*
dan heb je niet genoeg seksquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
het is geen kwestie van weten, maar van doenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wat is teveel
volgens mij zitten we allemaal hier omdat we dat niet wisten
lijkt me toch ook dat genoeg het niet wetenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is geen kwestie van weten, maar van doen
Ik heb tekort aan slaap door de sex... wat nuquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan heb je niet genoeg seks![]()
![]()
Kloptquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan heb je niet genoeg seks![]()
![]()
vroeger beginnen met neukenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb tekort aan slaap door de sex... wat nuZou zich dat compenseren
Het hebben van dikke vrienden en vriendinnen is ook al slecht voor de lijnquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Die heb ik nietquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Het hebben van dikke vrienden en vriendinnen is ook al slecht voor de lijn![]()
Ben ik niet dik of geen vriendin?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die heb ik niet
Wel diktietige vriendinnen. Echt al mijn vriendinnen hebben grote jetsers
Je bent niet dik, je bent romigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ben ik niet dik of geen vriendin?![]()
![]()
Jetsers heb ik wel/ook![]()
Ik heb op het moment alleen maar twee hele dunne vriendinnenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Het hebben van dikke vrienden en vriendinnen is ook al slecht voor de lijn![]()
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je bent niet dik, je bent romig
Lees jij de New Scientist of de NWT? Zo ja, dan zou je het daar gelezen kunnen hebbenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb volgens mij ergens eens gelezen of op tv gezien dat weinig slaap ook slecht is voor je gewicht. Kan iemand zich dat toevallig herinneren?
![]()
een graad of 30 wow dat wil ik ookquote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:48 schreef Liejannuh het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ga bijna 5 weken rondreizen in Rajahstan. En dat is heel erg tof.
Ik ga naar de Taj Mahal, Varanasi (van de lijkverbrandingen op de Ganges), naar Jaipur (waar ze een hele toffe bioscoop hebben waar ze Bollywood films draaien), naar Bikaner (waar ze een rattentempel hebben), naar Jaisalmer (waar je met kamelen de woestijn in kunt), naar Pushkar (waar ze een enorme kamelenmarkt hebben precies als wij er zijn) en ook nog ergens naar een cricketwedstrijd. En ik wil een dag yoga'en ofzo.
En omdat ik jullie allemaal heel erg ga vervelen met foto's, heb ik maar een digitale spiegelreflex gekocht zodat de foto's ook nog eens helemaal geweldig mooi worden.
Maar afijn, het duurt nog een week voordat ik ga.Owja, en het is daar gemiddeld een graad of 30 overdag.
Daar ben ik ook allemaal geweest (behalve dan die Bollywood film)quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:48 schreef Liejannuh het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ga bijna 5 weken rondreizen in Rajahstan. En dat is heel erg tof.
Ik ga naar de Taj Mahal, Varanasi (van de lijkverbrandingen op de Ganges), naar Jaipur (waar ze een hele toffe bioscoop hebben waar ze Bollywood films draaien), naar Bikaner (waar ze een rattentempel hebben), naar Jaisalmer (waar je met kamelen de woestijn in kunt), naar Pushkar (waar ze een enorme kamelenmarkt hebben precies als wij er zijn) en ook nog ergens naar een cricketwedstrijd. En ik wil een dag yoga'en ofzo.
En omdat ik jullie allemaal heel erg ga vervelen met foto's, heb ik maar een digitale spiegelreflex gekocht zodat de foto's ook nog eens helemaal geweldig mooi worden.
Maar afijn, het duurt nog een week voordat ik ga.Owja, en het is daar gemiddeld een graad of 30 overdag.
Lianne is een échte stoere... ze gaat gewoon op eigen gelegenheid.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 07:42 schreef Stormqueen het volgende:
Liejannuh, wat gruwelijk tof!!!
Ga je met Djoser of echt in je uppie?
* SQ wou dat ze stoer genoeg was om zo'n reis in d'r eentje te gaan ondernemen
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Lianne is een échte stoere... ze gaat gewoon op eigen gelegenheid.![]()
Je hebt de acht gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:13 schreef Levitation het volgende:
Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan:
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
89.9![]()
Jammer dat 't m'n weegdag niet is.![]()
VS is goed te doen, weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Ik ga dat principe volgend jaar eerst een keer in de VS toepassen, dat is een veilige plek om te proberen
Mijn droom is om een trektocht door de voormalige sovjetunie te maken, maar ik heb tot dusver niemand gevonden die die droom deelt. En rusland in je uppie...
quote:mogguh trouwens. Vroege dienst?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je hebt de acht gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1![]()
![]()
![]()
![]()
Slim, een ooggetuige nemenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik helemaal happy.
![]()
Heb meteen V. erbij geroepen om het met eigen ogen te zien... anders gelooft straks niemand het.![]()
Vet!!!quote:
Die is leuk!quote:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn moeder had trouwens een vooruitziende blik, want mijn taart was een varkentje
Als ik als puber zat te snoepen in de woonkamer dan hoorde ik mijn moeder wel eens heel zachtjes zingen op de achtergrond...quote:
Ik heb er geen trauma's aan overgehouden, ik kan er achteraf alleen maar om lachen want ze had natuurlijk groot gelijkquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:03 schreef teigan het volgende:
LevitationWat goed!!
Stormqueen, leuk zo'n moeder...
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik moet nog even wakker worden geloof ik, ik wilde levi gaan feliciteren met deze heipaal![]()
Ehm... van harte met je mijlpaal, levi!
Die met streepjes heb ik nog niet gedragen, die andere zwarte wel... Misschien dat de streepjes broek nog terug kan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:30 schreef Troel het volgende:
Kan je de broek nog ruilen of had je hem al aangehad?
En feli
Nee, broeken die niet meer dicht kunnen zijn vervelendquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:30 schreef freecell het volgende:
Hartstikke goed Levi!Broeken die niet meer dichtkunnen zijn tof en vervelend!
Ik begrijp het misschien niet zo goed, maar in het lijstje staat dat je 17,5 kg bent afgevallen. Waarom zeg je dan dat je 5,5 kg bent afgevallen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:16 schreef Riann het volgende:
Troel het afvallen gaat supergoed ik ben nu 5,5 kilo kwijt en ik ken weer kleren aan die ik eerst niet meer aan kon. En het gaat mensen weer opvallen dat ik weer aan het afvallen ben.![]()
Omdat ik ooit bij de 102 begonnen ben en toen ben ik afgevallen tot de 75 kilo en toen ben ik weer heel wat kilo's aangekomen. Vandaar dusquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:30 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Ik begrijp het misschien niet zo goed, maar in het lijstje staat dat je 17,5 kg bent afgevallen. Waarom zeg je dan dat je 5,5 kg bent afgevallen?
Maar je voert wel je huidige gewicht in op het lijstje toch? Was al bijna bang dat er een fout in het lijstje zatquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:47 schreef Riann het volgende:
[..]
Omdat ik ooit bij de 102 begonnen ben en toen ben ik afgevallen tot de 75 kilo en toen ben ik weer heel wat kilo's aangekomen. Vandaar dus
ja mijn gewicht is nu 84,5quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar je voert wel je huidige gewicht in op het lijstje toch? Was al bijna bang dat er een fout in het lijstje zat
Fijne vakantie Fannetje!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:12 schreef Fannetje het volgende:
Hm, wat is Fok! irritant zeg, elke keer mn berichtje opnieuw typen...
Maar goed, Levi, heel knap!
En Rewimo, gefeli met Christan!
Ik hang nog steeds rond de 84 kilo. Kennelijk zit ik op een plateautje. Moet erbij zeggen dat ik de laatste weken ook niet zo streng ben geweest voor mezelf als in eerdere weken. Morgen gaan we voor een weekje naar Denemarken, daarna ga ik weer streng zijn voor mezelf.
Jij ook een fijne vakantie. Geniet ervan!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Fijne vakantie Fannetje!
Ik ga deze week ook 'n weekje weg, naar Luxemburg.We hebben daar voor een habbekrats een appartementje gehuurd. Lekker relaxen en wandelen met V.
![]()
Volgende week zal de weegschaal vast niet meer zo lief zijn als vandaag.![]()
![]()
CRTL-Z doet wonderen!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:17 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Jij ook een fijne vakantie. Geniet ervan!
En dat backspace-gedoe werkt bij mij niet, Troel
Mee eens. Je moet wel veel koffie met veel melk drinken wil dat verschil makenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:51 schreef Liejannuh het volgende:
In de categorie "nieuwe bezopen dieet items":
- light suiker
- balance koffiemelk cups
Dit natuurlijk naast de light chips, 20+ en 30+ kaas.
Als je af wilt vallen dan maakt light suiker of light koffiemelk echt niet het verschl. Light chips is sowieso al belachelijk en 20+ en 30+ kaas is smerig.
En dan nu koffie.
ik vind die 20+ kaas wel lekkerquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:51 schreef Liejannuh het volgende:
In de categorie "nieuwe bezopen dieet items":
- light suiker
- balance koffiemelk cups
Dit natuurlijk naast de light chips, 20+ en 30+ kaas.
Als je af wilt vallen dan maakt light suiker of light koffiemelk echt niet het verschl. Light chips is sowieso al belachelijk en 20+ en 30+ kaas is smerig.
En dan nu koffie.
Die ships is idd erg lekker. Gisteren de rijstchips gehad, vond ik neit zo lekker.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:57 schreef freecell het volgende:
Ik eet wel 20+ kaas, ik vind kaas heel lekker en eet dus elke dag zeker wel zo'n plak kaas. Dus dan beter 20+ toch?
En light chips vind ik niets, maar die lays over baked (en dan NIET de naturel, maar die met kruiden!) is echt GEWELDIG! Ik vind het gewoon lekkerder dan gewone chips en het heeft de heldft van de calorieën en veel minder vet.
Dus niet kunstmatig light gemaakt, maar gewoon uit de oven ipv de frituur. Daar ben ik dan wel weer voor
Net zoals rostirondjes, die gaan hier in huis ook altijd de oven in, ipv de frituur
Ik zag het van de week in de Allerhande staan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Mee eens. Je moet wel veel koffie met veel melk drinken wil dat verschil maken![]()
Light suiker ken ik niet, of is dat zoetstof (dat ken ik wel).
Nog iets doms: light pindakaas: wat is er minder calorierijk te maken aan pinda? Stoppen ze er dextrose enzo in![]()
Wat ik wel een goede 'uitvinding' vindt is light jam. De helft van de calorieen, geen zoetstof en het verschil in smaak is blind niet merkbaar.
wel moet ik toegeven dat ik cola light drink en af en toe zo'n klein pakje lackerol eet
Het enige dat niet light is, dat is de prijs.quote:Op de lijn letten en toch suiker in je thee? Albert Heijn Light Kristal is een soort suiker die door de speicale samenstelling maar liefst 33 procent minder calorieën bevat dan gewone kristalsuiker. Maar je proeft geen verschil! Voor iedereen die toch gewoon suiker in zijn thee wil, is er vanaf nu ook AH Kristalsuiker. Verkrijgbaar vanaf 15 oktober.
Gewoon een appel eten Ingrid. Of een mandarijntje.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Die ships is idd erg lekker. Gisteren de rijstchips gehad, vond ik neit zo lekker.
20 en 30+ kaas vind ik erg duur. En niet lekker. Ligt er misschien aan welk merk je hebt.
Verder vroeg ik me af wat nou gezond tussendoortje is. Komkommer, wortel, tomaat, fruit etc. en ontbijtkoek toch ook? Eierkoek en biscuitje, dat is wat me zo te binnen schiet.
nu weet ik in welk fruit ik zin heb, mandarijntjesquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:09 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Gewoon een appel eten Ingrid. Of een mandarijntje.Ontbijtkoek en eierkoeken zitten vol met suiker en daar heb je helemaal niets aan.
En ik maar denken dat eierkoek en ontbijtkoek goed is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:09 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Gewoon een appel eten Ingrid. Of een mandarijntje.Ontbijtkoek en eierkoeken zitten vol met suiker en daar heb je helemaal niets aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |