Ik heb dat ook eens gelezen ergens, maar weet niet meer waar!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb volgens mij ergens eens gelezen of op tv gezien dat weinig slaap ook slecht is voor je gewicht. Kan iemand zich dat toevallig herinneren?
![]()
Kloptquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Relaties zijn ook slecht voor je gewicht
Bronquote:Te weinig slaap maakt dik, dom en ziek
De slaaponderzoeker Jürgen Zulley heeft een missie: hij wil aan de wereld duidelijk maken hoe belangrijk slaap voor de mens is – en wat er kan gebeuren als we niet genoeg slapen.
Het belang van een gezonde slaap wordt volgens Zulley sterk onderschat. Een voortdurend slaapgebrek maakt naar zijn mening ‘dom’ omdat het herinneringsvermogen lager wordt. Wij slaan tijdens het slapen onze kennis op. Als we te weinig slapen maken wij makkelijker vergissingen.
Ook wie op zijn figuur let moet voldoende slapen. ’s Nachts houden wij het makkelijk 12 of meer uur zonder eten uit – overdag is dat haast ondenkbaar zegt Zulley. Ondanks dat wij tijdens het slapen behoorlijk wat energie verbruiken (slapen is een hoogactief proces; de hersenen zijn tijdens de droomslaap vaak actiever dan tijdens het wakkerzijn) hebben wij geen voedsel nodig: tijdens het slapen wordt het hongerremmende hormoon Leptine aangemaakt. Als de slaap onderbroken wordt keert de honger terug, het hormoon Ghrelin neemt de controle over en zegt eten!
Hmmm... dat zou wel kunnen verklaren waarom ik de laatste tijd weer constant honger heb. Ik slaap nogal onrustig de laatste weken en rust dus niet echt uit.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij ga je een gebrek aan slaap compenseren met energie-inname. Oftewel: meer eten. Zoiets was het geloof ik.
*blokje kaas neemt*
dan heb je niet genoeg seksquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
het is geen kwestie van weten, maar van doenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wat is teveel
volgens mij zitten we allemaal hier omdat we dat niet wisten
lijkt me toch ook dat genoeg het niet wetenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is geen kwestie van weten, maar van doen
Ik heb tekort aan slaap door de sex... wat nuquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan heb je niet genoeg seks![]()
![]()
Kloptquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan heb je niet genoeg seks![]()
![]()
vroeger beginnen met neukenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb tekort aan slaap door de sex... wat nuZou zich dat compenseren
Het hebben van dikke vrienden en vriendinnen is ook al slecht voor de lijnquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Die heb ik nietquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Het hebben van dikke vrienden en vriendinnen is ook al slecht voor de lijn![]()
Ben ik niet dik of geen vriendin?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die heb ik niet
Wel diktietige vriendinnen. Echt al mijn vriendinnen hebben grote jetsers
Je bent niet dik, je bent romigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ben ik niet dik of geen vriendin?![]()
![]()
Jetsers heb ik wel/ook![]()
Ik heb op het moment alleen maar twee hele dunne vriendinnenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Het hebben van dikke vrienden en vriendinnen is ook al slecht voor de lijn![]()
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je bent niet dik, je bent romig
Lees jij de New Scientist of de NWT? Zo ja, dan zou je het daar gelezen kunnen hebbenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb volgens mij ergens eens gelezen of op tv gezien dat weinig slaap ook slecht is voor je gewicht. Kan iemand zich dat toevallig herinneren?
![]()
een graad of 30 wow dat wil ik ookquote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:48 schreef Liejannuh het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ga bijna 5 weken rondreizen in Rajahstan. En dat is heel erg tof.
Ik ga naar de Taj Mahal, Varanasi (van de lijkverbrandingen op de Ganges), naar Jaipur (waar ze een hele toffe bioscoop hebben waar ze Bollywood films draaien), naar Bikaner (waar ze een rattentempel hebben), naar Jaisalmer (waar je met kamelen de woestijn in kunt), naar Pushkar (waar ze een enorme kamelenmarkt hebben precies als wij er zijn) en ook nog ergens naar een cricketwedstrijd. En ik wil een dag yoga'en ofzo.
En omdat ik jullie allemaal heel erg ga vervelen met foto's, heb ik maar een digitale spiegelreflex gekocht zodat de foto's ook nog eens helemaal geweldig mooi worden.
Maar afijn, het duurt nog een week voordat ik ga.Owja, en het is daar gemiddeld een graad of 30 overdag.
Daar ben ik ook allemaal geweest (behalve dan die Bollywood film)quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:48 schreef Liejannuh het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ga bijna 5 weken rondreizen in Rajahstan. En dat is heel erg tof.
Ik ga naar de Taj Mahal, Varanasi (van de lijkverbrandingen op de Ganges), naar Jaipur (waar ze een hele toffe bioscoop hebben waar ze Bollywood films draaien), naar Bikaner (waar ze een rattentempel hebben), naar Jaisalmer (waar je met kamelen de woestijn in kunt), naar Pushkar (waar ze een enorme kamelenmarkt hebben precies als wij er zijn) en ook nog ergens naar een cricketwedstrijd. En ik wil een dag yoga'en ofzo.
En omdat ik jullie allemaal heel erg ga vervelen met foto's, heb ik maar een digitale spiegelreflex gekocht zodat de foto's ook nog eens helemaal geweldig mooi worden.
Maar afijn, het duurt nog een week voordat ik ga.Owja, en het is daar gemiddeld een graad of 30 overdag.
Lianne is een échte stoere... ze gaat gewoon op eigen gelegenheid.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 07:42 schreef Stormqueen het volgende:
Liejannuh, wat gruwelijk tof!!!
Ga je met Djoser of echt in je uppie?
* SQ wou dat ze stoer genoeg was om zo'n reis in d'r eentje te gaan ondernemen
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Lianne is een échte stoere... ze gaat gewoon op eigen gelegenheid.![]()
Je hebt de acht gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:13 schreef Levitation het volgende:
Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan:
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
89.9![]()
Jammer dat 't m'n weegdag niet is.![]()
VS is goed te doen, weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Ik ga dat principe volgend jaar eerst een keer in de VS toepassen, dat is een veilige plek om te proberen
Mijn droom is om een trektocht door de voormalige sovjetunie te maken, maar ik heb tot dusver niemand gevonden die die droom deelt. En rusland in je uppie...
quote:mogguh trouwens. Vroege dienst?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je hebt de acht gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1![]()
![]()
![]()
![]()
Slim, een ooggetuige nemenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik helemaal happy.
![]()
Heb meteen V. erbij geroepen om het met eigen ogen te zien... anders gelooft straks niemand het.![]()
Vet!!!quote:
Die is leuk!quote:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn moeder had trouwens een vooruitziende blik, want mijn taart was een varkentje
Als ik als puber zat te snoepen in de woonkamer dan hoorde ik mijn moeder wel eens heel zachtjes zingen op de achtergrond...quote:
Ik heb er geen trauma's aan overgehouden, ik kan er achteraf alleen maar om lachen want ze had natuurlijk groot gelijkquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:03 schreef teigan het volgende:
LevitationWat goed!!
Stormqueen, leuk zo'n moeder...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |