Sure, why not?quote:
Ik denk dat ik het bij die aardappelknijper hou..quote:Dit is wel echt een ultiem recept. Het kost even wat tijd maar dan heb je ook wat. Al gebruik ik dan wel minder boter. 300 gr?! Je kan wel merken dat die vent zich geen zorgen hoeft te maken over uitdijende heupen.Maar een aardappelknijper maakt sowieso al een wereld van verschil.
Ik zeg het je, koop zo'n aardappelknijper.quote:Op zaterdag 1 november 2008 23:19 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Bedoel je puree in het algemeen of aardappelpuree? Ik denk dat ik dat geprefabriceerde spul waar echte CUL-snobs natuurlijk hun neus voor optrekken gewoon lekkerder vind. Maar ik ben ook wel een beetje een CUL-snob, dus ik wil een aardappelpuree leren maken die ik ook kan waarderen
Dat is een heel goed ideequote:Op zaterdag 1 november 2008 23:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zeg het je, koop zo'n aardappelknijper.![]()
Daar krijg je echt geen spijt van.
-edit- ¤8,99 bij Ikea. Kan mooi op je Sinterklaaslootje.![]()
Wat vond je er dan niet lekker aan?quote:Op zaterdag 1 november 2008 23:19 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Bedoel je puree in het algemeen of aardappelpuree? Ik denk dat ik dat geprefabriceerde spul waar echte CUL-snobs natuurlijk hun neus voor optrekken gewoon lekkerder vind. Maar ik ben ook wel een beetje een CUL-snob, dus ik wil een aardappelpuree leren maken die ik ook kan waarderen
Ik houd niet van gekookte aardappelen, dus ik vind aardappelpuree ook snel te smakeloos. Verder heb ik tot nu toe altijd een aardappelstamper gebruikt en ik hoor nu dat dat ook verschil maakt.quote:Op zaterdag 1 november 2008 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat vond je er dan niet lekker aan? Mijn eindresultaat (gewoon met stampen trouwens) was ontzettend luchtig en romig en kon ik heel mooi over de ovenschotel verdelen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je er dan niet lekker aan kan vinden.
Dat is inderdaad waar! Belangrijkste is een mooie, kruimige aardappel te gebruiken.quote:Op zondag 2 november 2008 13:32 schreef Fallen het volgende:
Een goede puree valt of staat toch ook wel met de kwaliteit van de aardappelen.
Zijn de kruimige aardappels van de AH goed genoeg?quote:Op zondag 2 november 2008 13:47 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar! Belangrijkste is een mooie, kruimige aardappel te gebruiken.
OK, dat is heel grappigquote:Op zaterdag 1 november 2008 22:58 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik weet niet of het aan mijn kookkunst lag of aan het feit dat ik aardappelpuree uit pakjes en zakjes gewend ben en dat gewoon veel lekkerder vind (screw me) maar de aardappelpuree was niet echt lekker.
Hij was zo ontzettend goedquote:Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef PdeHoog het volgende:
Hier staat de jachtschotel inmiddels ook opBen heeeeeeeeel benieuwd
Misschien omdat de uitdrukking 'sue me' luidt?quote:Op zondag 2 november 2008 20:49 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Laat me raden, jij vindt prefab aardappelpuree cement?
Dat was me nog niet eens opgevallen. Je hebt gelijk ja, maar ik vind 'screw me' dezelfde vibe hebben hoor. Net zoals 'fuck me running'quote:Op zondag 2 november 2008 21:24 schreef Aventura het volgende:
[..]
Misschien omdat de uitdrukking 'sue me' luidt?
Dat was hier ook zo met de jachtschotel voor 4 personen, die hebben we ook gewoon met zn 2en opgegeten.quote:Op zondag 2 november 2008 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij was zo ontzettend goedAlleen....die portie voor 6 personen is met 4 man gewoon schoon op gegaan
Dat heb ik laatst ook gehad! Met AH-aardappelen. Was echt niet lekker, waren volgens mij gewoon oude aardappelen.quote:Op maandag 3 november 2008 17:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat zou je denken, maar aardappels uit dezelfde zak waren de dag daarvoor ook al plakkerig, terwijl we ze echt niet anders klaargemaakt hebben dan anders. Volgens mij lag het gewoon aan die zak.
Kan per partij inderdaad nog wel verschillen, denk ik! Al die aardappelboeren pleuren hun piepers ergens bij de tussenhandel op een hoop en daar maakt de super dan zakjes van.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:54 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die had ik eerder dus ook altijd, totdat het een keer helemaal misging.
Maar misschien lag het aan die zak hoor, kan best.
Maar nu ik de blauwe excellentversie goed vind voor puree en voor aardappelpartjes heb ik nog maar 1 soort in de ijskast. En dat is toch wel fijner dan 2 soorten.
quote:Op woensdag 5 november 2008 23:41 schreef RobinOok het volgende:
Je bent de eerste die het met me eens is!!!!! [ afbeelding ]
Ik zal er eens een nieuw topic over openen, kijken wat de rest vindt....
Hier dus verder over (op)gebakken aardappelen : (op)gebakken aardappelen
* MinderMutsig rent even langs de AHquote:Op vrijdag 14 november 2008 10:39 schreef Gripper het volgende:
De nieuwste allerhande staat helemaal vol met stoofpotjes, gerechten voor grauwe herfstdagen en recepten uit oma's keuken!!!
Hoe was die ? Vrijdag staat dat hier op het menuquote:Op zondag 9 november 2008 12:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ga vandaag deze eens uitproberen, ik laat vanavond weten of het lekker was.
Natuurlijk wel, eigenlijk hoeven er zowat geen ingredienten in een stoofpotje. Gewoon een uitje, knoflook, laurierblaadje, zelfs zonder alcohol is het top. Zou dan alleen de aardappels os serveren, heb je echt puur stoofvlees erbij.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik wil vanavond ook een simpel stoofpotje maken, maar ik heb geen jeneverbessen of kruidnagels in huis dus het jachtschotel-recept gaat niet lukken. Nu ben ik op zoek naar iets anders. Wat ik wel heb:
- runderlappen
- laurierblaadjes
- knoflook
- uien
- bloem
- stroop
- peperkoek
- aardappels
- bier
- rode wijn
Kan ik daar iets fatsoenlijks mee maken?
Bloem ook gebruiken.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:09 schreef Black_Tulip het volgende:
Edit: voortaan maar eerst alle posts lezen voordat ik wat zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |