Het is ook iedere keer weer zo'n werk met het kopiëren van de OP, het verzinnen van een enigszins plausibele TT, dan schiet er vanzelf wat bij inquote:
Ja dat on-onderbouwde "beter afgewerkt" herken ik jaquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:!!!
Haastige spoed, he?
Vergeet niet dat de duurdere LTDs bij de meeste modellen ook een gezette nek of neckthrough (of een of andere moderne variant daarop) hebben, en de goedkopere bolt-on. Ook schijnen de 400+ series beter afgewerkt te worden, maar dat zijn vaak verhalen die mensen verzinnen om hun aankoop te verdedigen. Alhoewel je zou kunnen zeggen dat een betere afwerking vereist is vanwege de speciale nekconstructie. Ik neem aan dat je nog geen EMG gtiaar hebt? Ze zijn veelzijdiger dan je zou aannemen afgaande op wat je op fora leest. EMG81 is bovendien bij uitstek geschikt voor lage stemmingen.
Stel hem voor dat hij er altijd een tweede bij kan gaan spelen. Als Nigel het kan...quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Ben benieuwd hoe de andere gitarist dat bij wil gaan houden met zijn Epiphone SG..
Wat voor duncan designed zitter er in?quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Vers uit de oefenruimte!
Damn, die nieuwe Jackson RR7 van een der gitaristen klinkt echt bruut. Er zitten Duncan Designed hums in en die klinken echt niet verkeerd. Ben benieuwd hoe de andere gitarist dat bij wil gaan houden met zijn Epiphone SG..
Verkoop? Zelfs voor een afgeragd c-merk is 150 euro niet echt een rampzalige prijs als je wil beginnen, lijkt me.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:37 schreef Deansensitized het volgende:
Damn, wat lijkt dit onnozel. Wat ie er mee wil bereiken is me ook niet duidelijk![]()
http://muziek.marktplaats(...)d-met-humbucker.html
Najawel, maar doelde meer op het feit dat er een humbucker in middenpositie zit. Kijk, als het nou een Gibson LP Custom was...quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Verkoop? Zelfs voor een afgeragd c-merk is 150 euro niet echt een rampzalige prijs als je wil beginnen, lijkt me.
Stabwound!quote:Op maandag 15 oktober 2007 08:16 schreef Svyatagor het volgende:
Onze drummer liet me laatst iets van Necrophagist (oid) horen.
Dat vindt hij tof.
Let wel: wij maken Britpop.
Nee, Dokkummer, en dat zijn geen Friezen (Althans, volgens mijn overgrootmoeder, en zij was een Dokkumsterquote:
geen ideequote:Op maandag 15 oktober 2007 10:08 schreef Witchfynder het volgende:
Hmm, volgens mij niet actief..
Zou het de HS-102 kunnen zijn?
Oh? Wat dan?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:19 schreef SNArky het volgende:
[..]
Nee, Dokkummer, en dat zijn geen Friezen (Althans, volgens mijn overgrootmoeder, en zij was een Dokkumster).
Bedoelde je deze:quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:41 schreef Witchfynder het volgende:Hey, hier is pas een foto geplaatst van een van ons (;)) die een gitaar had verkocht aan een ander waar een S-gat is uitgezaagd om een H te kunnen herbergen. Zou dat plaatje nogmaals gepost kunnen worden aub?.
Jeej gehad. Maar ging door verkoudheid niet heel goedquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:34 schreef Witchfynder het volgende:
Ach, wat geeft het..
Veel succes en plezier!.
Tofquote:Op maandag 15 oktober 2007 16:35 schreef guitarist.nl het volgende:
Eindelijk een redelijke foto met m'n SG!
[ afbeelding ]
Dat ligt er helemaal aan wat je wilt gaan spelen. Als Concierto de Aranjuez jouw doel is om te spelen (wat een ontzettend toffe compositie isquote:Op maandag 15 oktober 2007 18:11 schreef DeHovenier het volgende:
Is deze gitaar goed om mee te beginnen? Deze hadden we nog thuis staan
Het merk is Leyanda, serie CG-314.
[ afbeelding ]
Er moeten wel nieuwe snaren op
Thank you!quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:08 schreef SNArky het volgende:
[..]
Bedoelde je deze:
[ afbeelding ]
Het zaagwerk is van Imported Sphinx.
Nou, ik had begrepen dat het beter is als je met een akoestische gitaar begint gitaar te spelen? Vanwege de basis en het plaatsen van de vingers enzo, hoe hard je drukt enz.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:27 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat ligt er helemaal aan wat je wilt gaan spelen. Als Concierto de Aranjuez jouw doel is om te spelen (wat een ontzettend toffe compositie is), dan zou ik zeker met deze gitaar beginnen.
Als je meer in de richting van rock wilt gaan, is het misschien verstandiger om naar een elektrische gitaar te gaan kijken.
Een westerngitaar is ook nog een optie, dus laat ff weten wat voor muziek je wilt gaan spelen.
Ja. Dé uitzondering is wat mij betreft wanneer je het geluid van een acoustische gitaar echt helemaal niets vindt, want je moet natuurlijk wel gemotiveerd zijn om te oefenen, maar de veel beperkte mate waarin een acoustische gitaar je fouten vergeeft (ten opzichte van een electrische) is zeker als je begint uitstekend.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nou, ik had begrepen dat het beter is als je met een akoestische gitaar begint gitaar te spelen? Vanwege de basis en het plaatsen van de vingers enzo, hoe hard je drukt enz.![]()
Beetje nare hoek, maar goedquote:Op maandag 15 oktober 2007 18:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Thank you!.
Is er ook een plaatje van met nog op de gitaar? (I_S?).
Ik wil gewoon eerst de basis kennen, bijv toonladders, kwartsmaten en al die shit. Ik kan dan ook beter les gaan nemen zekerquote:Op maandag 15 oktober 2007 19:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Dé uitzondering is wat mij betreft wanneer je het geluid van een acoustische gitaar echt helemaal niets vindt, want je moet natuurlijk wel gemotiveerd zijn om te oefenen, maar de veel beperkte mate waarin een acoustische gitaar je fouten vergeeft (ten opzichte van een electrische) is zeker als je begint uitstekend.
Dat sowieso. Je staat verstelt hoeveel foute dingen je jezelf aan kan leren voor die tijdquote:Op maandag 15 oktober 2007 19:40 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik wil gewoon eerst de basis kennen, bijv toonladders, kwartsmaten en al die shit. Ik kan dan ook beter les gaan nemen zeker
Vet ding dude!quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Die gitaar die ik nu heb is verder goed? Ik wil natuurlijk geen slecht merk hebbenquote:Op maandag 15 oktober 2007 19:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat sowieso. Je staat verstelt hoeveel foute dingen je jezelf aan kan leren voor die tijd.
Ben niet bekend met het merk verder, maar ziet er wel ok uit vanaf hierquote:Op maandag 15 oktober 2007 20:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Die gitaar die ik nu heb is verder goed? Ik wil natuurlijk geen slecht merk hebben
Of maakt dat niet zoveel uit?
Als je gitaar kan spelen, kan je gitaar spelen. Merk is niet zo belangrijk, zeker niet voor een beginner.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Die gitaar die ik nu heb is verder goed? Ik wil natuurlijk geen slecht merk hebben
Onzin. Beginners moeten een goede dure gitaar hebben, zodat ze die na een half jaar niet opschieten voor een prikkie aan mij kunnen verkopenquote:Op maandag 15 oktober 2007 20:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je gitaar kan spelen, kan je gitaar spelen. Merk is niet zo belangrijk, zeker niet voor een beginner.
Hoe is de gitaar zelf? Is de nek nog recht, haal je je vingers niet open aan de frets?quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:18 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Veel beter, zoniet best.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:58 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb me oude avatar weer zuruck!
Klopt. Het is eerder precisie, iets waar een electrische gitaar vergeeflijker in is.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:51 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat het beter is omdat je harder moet drukken is onzin.
Eensquote:Op maandag 15 oktober 2007 20:58 schreef Witchfynder het volgende:
Samenvattend: koop een goede middenklassen. Een low end schiet je jezelf mee in de voet, een high end gitaar (900+ euro) heb je nog lang niet nodig (zo niet nooit).
Eens. Jammer dat veel starters dat niet doorhebbenquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:09 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Vaak kopen mensen goedkope meuk om te kijken 'of ze het leuk vinden'... tja, met een hark met snaren weet je vrijwel zeker dat je het niet leuk gaat vinden. Dat vind ik zo'n kutmentaliteit he. Waar zijn de gokkers nou? De gamblers? Kopo je een plank van ¤300 en blijk je het niet leuk te vinden, nouja, dan maar op marktplaats voor ¤50 minder. Dan heb je jezelf in ieder geval de kans gegeven om tot een fatsoenlijk besluit te komen.
Vroegah had je dat soort veilingsites nog niet echt...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:30 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Eens. Jammer dat veel starters dat niet doorhebben![]()
Daar heb je die troep voor toch??quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:21 schreef Aresdreams het volgende:
Ach ja
mogelijk onze eigen backline mee naar het optreden... organisatie had nog geen backline....
ach ja, over me eigen troep spelen is wel oke
Man... vergeleken met die AVT (die hard trouwens wel erg lekker klinkt) lijkt het bij die Samick of je een natte drol door een ventilator schiet...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:22 schreef Aresdreams het volgende:
ach ja, thuis is een klein rot versterkertje meer dan genoeg
Het is in het vorige topic nog maar 10x voorbijgekomenquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als je nog een mooie semi verkoopt, laat het me weten.
Vet ding, Brain!quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat niet om de grootte van je aanhanger, maar om wat je ermee doetquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:34 schreef Deansensitized het volgende:
Onze aanhanger is lekker groter
Heerlijk ideaal, oefenhok leegtrekken, inladen en gaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:00 schreef Deansensitized het volgende:
Daarom zei ik het ook zo, wou gewoon ook even pimpen met mijn piem0l
NEEquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:31 schreef SNArky het volgende:
Zeg dribbel, zeg je niet eens hoi als je langsfietst.
Dat is wel coolquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:47 schreef guitarist.nl het volgende:
Idd.
De bassist van The Girls gaat op de TMF Awards met een I Kissed Charles T-shirt lopen, en z'n hele slagplaat vol met stickers!
Oh toen sliep ik nog zou best kunnen dusquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:24 schreef SNArky het volgende:
[..]
Vanochtend, op de rontgenweg (volgens mij ging jij richting station).
Met een mooi kleedje eroverheen is het een prima nachtkastje...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb nog nooit iemand live gezien met zo'n spider ding zijn toch meer slaapkamer amps ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |