abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53950663
Eindelijk een redelijke foto met m'n SG!
PS4 online: micro_nl
pi_53950815
Yay nieuw topic.

Tvp dus.
pi_53951025
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:34 schreef Witchfynder het volgende:
Ach, wat geeft het. .

Veel succes en plezier! .
Jeej gehad. Maar ging door verkoudheid niet heel goed
Ik ben een meisje =)
pi_53951675
Is deze gitaar goed om mee te beginnen? Deze hadden we nog thuis staan
Het merk is Leyanda, serie CG-314.

Er moeten wel nieuwe snaren op
Children of the night. What music they make.
pi_53951849
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 16:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Tof
Maar waarom gebruik je geen kabel met een haakse plug? Dat lijkt me veel handiger als je op een SG speelt.
pi_53951908
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:11 schreef DeHovenier het volgende:
Is deze gitaar goed om mee te beginnen? Deze hadden we nog thuis staan
Het merk is Leyanda, serie CG-314.

[ afbeelding ]

Er moeten wel nieuwe snaren op
Dat ligt er helemaal aan wat je wilt gaan spelen. Als Concierto de Aranjuez jouw doel is om te spelen (wat een ontzettend toffe compositie is ), dan zou ik zeker met deze gitaar beginnen.
Als je meer in de richting van rock wilt gaan, is het misschien verstandiger om naar een elektrische gitaar te gaan kijken.
Een westerngitaar is ook nog een optie, dus laat ff weten wat voor muziek je wilt gaan spelen .
  FOK!fotograaf maandag 15 oktober 2007 @ 18:42:37 #37
159915 -Menn0-
MNO
pi_53952153

Kiezen is moeilijk

Maar:

kom over anderhalve maand zeker in huis
,,/
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:44:24 #38
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_53952173
Wit zeg ik toch al 3 keer
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:49:45 #39
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53952262
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 16:08 schreef SNArky het volgende:

[..]

Bedoelde je deze:
[ afbeelding ]

Het zaagwerk is van Imported Sphinx .
Thank you! .

Is er ook een plaatje van met nog op de gitaar? (I_S?) .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:55:01 #40
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53952345
Wat ziet een Strat zonder slagplaat er toch raar uit eigenlijk. .

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_53952371
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:27 schreef SNArky het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan wat je wilt gaan spelen. Als Concierto de Aranjuez jouw doel is om te spelen (wat een ontzettend toffe compositie is ), dan zou ik zeker met deze gitaar beginnen.
Als je meer in de richting van rock wilt gaan, is het misschien verstandiger om naar een elektrische gitaar te gaan kijken.
Een westerngitaar is ook nog een optie, dus laat ff weten wat voor muziek je wilt gaan spelen .
Nou, ik had begrepen dat het beter is als je met een akoestische gitaar begint gitaar te spelen? Vanwege de basis en het plaatsen van de vingers enzo, hoe hard je drukt enz.

Uiteindelijk wil ik elektrische gitaar gaan spelen. Ik bedoelde meer of het merk goed is enzo, want dat schijnt ook nogal te verschillen.
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:00:20 #42
150421 Zygje
negerstaaf
pi_53952438
Onzin, als je elektrisch wil spelen ka je beter met een elektrische beginnen.
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
pi_53952781
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Nou, ik had begrepen dat het beter is als je met een akoestische gitaar begint gitaar te spelen? Vanwege de basis en het plaatsen van de vingers enzo, hoe hard je drukt enz.
Ja. Dé uitzondering is wat mij betreft wanneer je het geluid van een acoustische gitaar echt helemaal niets vindt, want je moet natuurlijk wel gemotiveerd zijn om te oefenen, maar de veel beperkte mate waarin een acoustische gitaar je fouten vergeeft (ten opzichte van een electrische) is zeker als je begint uitstekend.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53952825
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:49 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Thank you! .

Is er ook een plaatje van met nog op de gitaar? (I_S?) .
Beetje nare hoek, maar goed
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:32:15 #45
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53952985
Ook echt net de verkeerde kant op he. .

Ik wil gewoon kijken hoe die H in die plank zat, zo met zo'n uitgezaagde slagplaat. .
pi_53953100
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja. Dé uitzondering is wat mij betreft wanneer je het geluid van een acoustische gitaar echt helemaal niets vindt, want je moet natuurlijk wel gemotiveerd zijn om te oefenen, maar de veel beperkte mate waarin een acoustische gitaar je fouten vergeeft (ten opzichte van een electrische) is zeker als je begint uitstekend.
Ik wil gewoon eerst de basis kennen, bijv toonladders, kwartsmaten en al die shit. Ik kan dan ook beter les gaan nemen zeker
pi_53953129
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:40 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik wil gewoon eerst de basis kennen, bijv toonladders, kwartsmaten en al die shit. Ik kan dan ook beter les gaan nemen zeker
Dat sowieso. Je staat verstelt hoeveel foute dingen je jezelf aan kan leren voor die tijd .
pi_53953493
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 16:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Vet ding dude!
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53953633
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat sowieso. Je staat verstelt hoeveel foute dingen je jezelf aan kan leren voor die tijd .
Die gitaar die ik nu heb is verder goed? Ik wil natuurlijk geen slecht merk hebben
Of maakt dat niet zoveel uit?
pi_53953728
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:18 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Die gitaar die ik nu heb is verder goed? Ik wil natuurlijk geen slecht merk hebben
Ben niet bekend met het merk verder, maar ziet er wel ok uit vanaf hier
pi_53953856
quote:

[..]

Als je gitaar kan spelen, kan je gitaar spelen. Merk is niet zo belangrijk, zeker niet voor een beginner.
pi_53954133
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je gitaar kan spelen, kan je gitaar spelen. Merk is niet zo belangrijk, zeker niet voor een beginner.
Onzin. Beginners moeten een goede dure gitaar hebben, zodat ze die na een half jaar niet opschieten voor een prikkie aan mij kunnen verkopen .
pi_53954193
quote:

[..]

Hoe is de gitaar zelf? Is de nek nog recht, haal je je vingers niet open aan de frets?
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:51:15 #54
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_53954259
Dat het beter is omdat je harder moet drukken is onzin. Als je begint op een slechte akoestische zul je véél te veel overbodige spierspanning gebruiken, daarmee schiet je jezelf echt alleen maar in je voet (NB, beginners drukken altijd al veel te hard op een elektrische met .009*. Kan je nagaan...). Je spiergeheugen functioneert optimaal wanneer er zo min mogelijk spanning is. Te veel spanning in de linkerhand veroorzaakt ook nog spanning in de rest van je lijf (schouder rechterarm omhoog, gespannen triceps). Bovendien is het niet leuk om op een kutinstrument te spelen. Spelen is het leukste wanneer je daadwerkelijk vooruitgang ziet, en geluiden kan maken die je zelf mooi vindt.

Snaarinstrumenten zijn geen drumkits, ze vereisen geen brute kracht. Snaarinstrumenten vereisen souplesse, iets wat je het beste traint op een fatsoenlijk instrument.

*'Dunne' snaren
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:58:09 #55
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_53954385
ik heb me oude avatar weer zuruck!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:58:20 #56
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53954392
Samenvattend: koop een goede middenklassen. Een low end schiet je jezelf mee in de voet, een high end gitaar (900+ euro) heb je nog lang niet nodig (zo niet nooit).
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:00:52 #57
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_53954446
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:58 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb me oude avatar weer zuruck!
Veel beter, zoniet best.
pi_53954541
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:51 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat het beter is omdat je harder moet drukken is onzin.
Klopt. Het is eerder precisie, iets waar een electrische gitaar vergeeflijker in is.
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:09:35 #59
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_53954593
edit: Daar heb je gelijk in. Ik merk ook dat ik op strats nauwkeuriger te werk moet dan bijv op gibson-achtigen. Maargoed, als je clean speelt is het goed te doen. In het begin zetten de meesten de distortion op 10, dan heb jee al helemaal een vergevingsmachine... een soort amnestie gitaar
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:58 schreef Witchfynder het volgende:
Samenvattend: koop een goede middenklassen. Een low end schiet je jezelf mee in de voet, een high end gitaar (900+ euro) heb je nog lang niet nodig (zo niet nooit).
Eens . Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn London City strat (1e gitaar). Speel er nog erg vaak op en hij doet amper onder voor mijn 2 duurdere.

Vaak kopen mensen goedkope meuk om te kijken 'of ze het leuk vinden'... tja, met een hark met snaren weet je vrijwel zeker dat je het niet leuk gaat vinden. Dat vind ik zo'n kutmentaliteit he. Waar zijn de gokkers nou? De gamblers ? Kopo je een plank van ¤300 en blijk je het niet leuk te vinden, nouja, dan maar op marktplaats voor ¤50 minder. Dan heb je jezelf in ieder geval de kans gegeven om tot een fatsoenlijk besluit te komen.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_53955067
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:09 schreef NASDAQbastardo het volgende:

Vaak kopen mensen goedkope meuk om te kijken 'of ze het leuk vinden'... tja, met een hark met snaren weet je vrijwel zeker dat je het niet leuk gaat vinden. Dat vind ik zo'n kutmentaliteit he. Waar zijn de gokkers nou? De gamblers ? Kopo je een plank van ¤300 en blijk je het niet leuk te vinden, nouja, dan maar op marktplaats voor ¤50 minder. Dan heb je jezelf in ieder geval de kans gegeven om tot een fatsoenlijk besluit te komen.
Eens. Jammer dat veel starters dat niet doorhebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')