Min of meer, ja. Zie het als een koorddanser die leert waar het vangnet is. Als hij daar nooit vanaf komt verveelt hij zijn publiek, maar als hij in de problemen komt moet hij het wel blind kunnen vindenquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:21 schreef Sloggi het volgende:
Je leert dus eigenlijk welke noten 'kunnen' en welk niet?
Van teveel muziekstijlen, veel te weinig!quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:07 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, TeleluvR, wat voor muziek speel jij? Nu jij zo met van die enooorme semi-akoestische jetsers loopt te flaneren ben ik wel benieuwd geraakt wat voor tonen jij daarmee maakt..
Nauwelijks last van.... Mijn ervaring is dat het vaak eerder de goedkope pickups zijn dan het semi zijn van de gitaar. Man, met mijn full-hollowbody Gretsch speelt een vriend van me dikke metal, nergens last!quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wel meer dan bij een massieve gitaar, maar het valt heel erg mee. Kan er ook wel een stukje mee opnemen vanavond ofzo
De truuk is natuurlijk wel om af te wisselen met dingen die wel directer leuk zijn (en bij voorkeur de 'saaie' lesstof duidelijk naar voren brengen). Je moet ook niet met tegenzin alleen maar gaan zitten werken met de gedachte 'later wordt het vast leuk', dat is alleen maar demotiverendquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:39 schreef Dupje het volgende:
Maar als jullie er nog steeds plezier van hebben dan oefen ik nog even hard verder!
Valt mee... het geluid gaat lekker weg itt onze vorige kleine hok, waar je elkaar niet eens kon horen omdat alles zo weerkaatste...quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:36 schreef Deansensitized het volgende:
Lekkere galmbak dude
Maar wel lekker ruim!
Naja het is gewoon dat ik echt pas net begonnen ben en alles natuurlijk nog niet zo lekker loopt. Maar dat komt wel!quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
De truuk is natuurlijk wel om af te wisselen met dingen die wel directer leuk zijn (en bij voorkeur de 'saaie' lesstof duidelijk naar voren brengen). Je moet ook niet met tegenzin alleen maar gaan zitten werken met de gedachte 'later wordt het vast leuk', dat is alleen maar demotiverend.
Dat zuigt ook hard ja, goed bezig manquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:01 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Valt mee... het geluid gaat lekker weg itt onze vorige kleine hok, waar je elkaar niet eens kon horen omdat alles zo weerkaatste...
Als je nog een mooie semi verkoopt, laat het me weten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Van teveel muziekstijlen, veel te weinig!
Dat is misschien de reden dat ik zoveel gitaren heb, waaronder ook semi's. Het is gewoon allemaal zo leuk, Jazz, (Hard-)Rock, Punk, Ska, Blues, Country, Rockabilly, vul zelf maar in... Alles behalve metal eigenlijk.
Nu ik behoorlijk wat aan het verkopen ben (het lukt zowaar!) en de GAS een beetje weg kan houden (help mee duimen!) wil ik me wat meer toe gaan leggen op techniek en theorie!
[..]
Nauwelijks last van.... Mijn ervaring is dat het vaak eerder de goedkope pickups zijn dan het semi zijn van de gitaar. Man, met mijn full-hollowbody Gretsch speelt een vriend van me dikke metal, nergens last!![]()
Dan huur je een neger in die naast je versterker gaat staan en steeds je geluid gaat nadoen in een echoquote:
Ik ga toch maar voor de boss pedaaltjesquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan huur je een neger in die naast je versterker gaat staan en steeds je geluid gaat nadoen in een echo
Agathis is net mahonie alleen op alle punten minder.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan huur je een neger in die naast je versterker gaat staan en steeds je geluid gaat nadoen in een echo
Wat is precies het verschil tussen Mahogany en Agathis hout voor je body?
Bedankt voor het hele verhelderende antwoordquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:06 schreef Zygje het volgende:
[..]
Agathis is net mahonie alleen op alle punten minder.
Aight. Ik heb me ooit weleens ingelezen en ken een klein beetje theorie, maar ik zou het echt een keer onderdeel van m'n oefenprogramma moeten maken. Vandaag maar mee beginnen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 02:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
De eerste ladder is de gewone mineurladder, de tweede is de pentatonische mineurladder, die, zoals je waarschijnlijk wel weet, wat makkelijker te gebruiken is in simpele solo's en improvisaties. In principe zijn het dezelfde ladders, maar bij de pentatonische ladder worden een paar noten weggelaten. Alleen de meest krachtige noten blijven over; 1, 3, 4, en 5.
http://www.cyberfret.com/theory/index.php vond ik vroeger altijd een erg goede site! Daar ben ik ooit begonnen met mijn theorie zelfstudie
edit: Als ik improviseer denk ik in modes. Dus als ik B mineur speel zie ik dat als de 6e trap (aeolisch) van D majeur, en als ik hoger wil spelen, dan denk ik bijvoorbeeld aan E dorisch op fret 12. Dus ik zie het meer als één geheel ipv een aantal verschillende patroontjes
bron: http://www.agathis.info/guitars.phpquote:The consensus appears to be that Agathis is no better or worse than many other commonly-used timbers, but is not the best wood for the purpose.
Link doet het niet maar punt is duidelijkquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
bron: http://www.agathis.info/guitars.php
Je kunt koekjes maken met margarine,... maar roomboter is lekkerder
Als er een beetje krachtige humbuckers in zitten zou het in geluid ook niet zoveel uit moeten maken, dan is het geluid van je body toch al ondergeschikt aan je elementen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Ach kan er meedoor en ik vind 250 extra omdat het dan mahanoienei dinges is maar beetje belachleijk![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als er een beetje krachtige humbuckers in zitten zou het in geluid ook niet zoveel uit moeten maken, dan is het geluid van je body toch al ondergeschikt aan je elementen.
Nouja er gaan sowieso humbuckers in en het word een scheurgitaar voor het zwaardere werk met lagere stemmingen dus geen blij vrolijk clean gepingel daar heb ik m'n andere voor.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Er is maar één houtsoort die los loopt![]()
[ afbeelding ]
Het verschil in dat soort dingen is moeilijk uit te leggen... agathis wordt niet voor niets "poor man's mahogany" genoemd, het heeft inderdaad dezelfde eigenschappen als mahonie. Naar mijnj ervaringen met agathis (BC rich gitaren volgens mij) zou ik zeggen dat agathis te sterk in het midden-laag, wat voor modderigheid zorgt
Zoals mijn muziekleraar op de middelbare school altijd zei over tropisch hardhout: "Dat ontbossingsgedoe in Brazilië is vreselijk ja,... maar voor mooie instrumenten zouden ze wel uitzonderingen moeten maken"quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Er is maar één houtsoort die los loopt![]()
[ afbeelding ]
Het verschil in dat soort dingen is moeilijk uit te leggen... agathis wordt niet voor niets "poor man's mahogany" genoemd, het heeft inderdaad dezelfde eigenschappen als mahonie. Naar mijnj ervaringen met agathis (BC rich gitaren volgens mij) zou ik zeggen dat agathis te sterk in het midden-laag, wat voor modderigheid zorgt
oh... via de Agathis adoreerpagina kom je er wel http://www.agathis.info/quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Link doet het niet maar punt is duidelijk![]()
Ach kan er meedoor en ik vind 250 extra omdat het dan mahanoienei dinges is maar beetje belachleijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |