Dat zal waarschijnlijk de zekering wezenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:49 schreef Zygje het volgende:
Ik zette mijn versterker vanmiddag aan, hij deet *plop* en toen ging het ledje uit en nu gaathij niet meer aan!![]()
net als kapotte lampenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:49 schreef Zygje het volgende:
Ik zette mijn versterker vanmiddag aan, hij deet *plop* en toen ging het ledje uit en nu gaathij niet meer aan!![]()
koffersquote:
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
net als kapotte lampen
das niet goed he.
Iets van Heino. Dat spreekt voor zich, lijkt me.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:38 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
koffers![]()
ps ik zoek nog een duits nummer liefst jaren 60/70 om te vertrashenwie heeft de gouden tip?
Caprice No. 5quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:54 schreef VrAnKiE het volgende:
weet iemand een goede oefening om beter te leren het hele fretboard te gebruiken bij soleren?
Bier Bier Bier van Heino natuurlijk!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:38 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
koffers![]()
ps ik zoek nog een duits nummer liefst jaren 60/70 om te vertrashenwie heeft de gouden tip?
misschien had ik moeten zeggen dat ik een jaar speel, maar ik kan em natuurlijk ook ietsje langzamer proberenquote:
Mjah even een n00b vraag, wat is dus een backingtrack?quote:Op zondag 14 oktober 2007 01:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Oefeningen kan je het beste zelf maken. Zelf weet je namelijk wat je zwakke punten zijn. Als je solo's over de hele nek wil spelen kan je je toonladders leren en backingtracks gebruiken om over te improviseren. Ik zelf speel altijd mee met cds van Jamey Aebersold. Maar dat is wel jazz. Check anders 'Minor Swing' van Django Reinhardt eens. Die is akoestisch. Caprice #24 is overigens goed te spelen op akoestisch.
Check.quote:Op zondag 14 oktober 2007 01:39 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Mjah even een n00b vraag, wat is dus een backingtrack?gewoon een nummer opzetten en meepingelen bedoel je?
En als je het even niet meer weet; patroontje spelen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 01:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
*oftewel, niet in patroontjes of nummers denken. Dus geen "ok, nu speel ik 7 9 10 9 10 7", maar echt uitsluitend iets spelen als je de melodie in je hoofd hoort!
edit: Ik zal wel even een track van Aebersold uploaden
http://nl.youtube.com/watch?v=zLJlB3NKKdgquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:15 schreef SNArky het volgende:
[..]
Bier Bier Bier van Heino natuurlijk!
http://www.youtube.com/watch?v=-58LiLllhXM
Of Zwei Augen so blau!
Dat zijn toch twee verschillende ladderkes? Of is het de bedoeling die door elkaar te gebruiken?quote:Op zondag 14 oktober 2007 02:00 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=2.08___B_Minor.mp3
B mineur
e--------------------------------2-3-5--
B------------------------2-3-5----------
G------------------2-4------------------
D-----------2-4-5-----------------------
A---2-4-5------------------------------
E----------------------------------------
e-------------------------------7-10-------
B------------------------7-10--------------
G-------------------7-9--------------------
D--------------7-9-------------------------
A---------7-9------------------------------
E---7-10-----------------------------------
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:56 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Dat zal waarschijnlijk de zekering wezenGewoon een nieuwe zekering erin zetten, kan je bij de elektroboer zo halen voor bijna niks.
Dit nummer zat in een van de meest geniale MTV-reclames ooit:quote:Op zondag 14 oktober 2007 01:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Ahhhhh Der Heino![]()
![]()
![]()
Gaat wel lukken denk ik![]()
Tx
Yo thanks iig, ik ken alleen nog pentatonisch en de blues toonladder, de rest moet ik nog leren, begin net aan ionisch. die backingtrack is wel echt te relaxedquote:Op zondag 14 oktober 2007 02:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
De eerste ladder is de gewone mineurladder, de tweede is de pentatonische mineurladder, die, zoals je waarschijnlijk wel weet, wat makkelijker te gebruiken is in simpele solo's en improvisaties. In principe zijn het dezelfde ladders, maar bij de pentatonische ladder worden een paar noten weggelaten. Alleen de meest krachtige noten blijven over; 1, 3, 4, en 5.
http://www.cyberfret.com/theory/index.php vond ik vroeger altijd een erg goede site! Daar ben ik ooit begonnen met mijn theorie zelfstudie
edit: Als ik improviseer denk ik in modes. Dus als ik B mineur speel zie ik dat als de 6e trap (aeolisch) van D majeur, en als ik hoger wil spelen, dan denk ik bijvoorbeeld aan E dorisch op fret 12. Dus ik zie het meer als één geheel ipv een aantal verschillende patroontjes
hoe noem je deze b-mineur ladder? is dat dan b-mineur harmonisch of melodisch?quote:Op zondag 14 oktober 2007 02:00 schreef NASDAQbastardo het volgende:
B mineur
e--------------------------------2-3-5--
B------------------------2-3-5----------
G------------------2-4------------------
D-----------2-4-5-----------------------
A---2-4-5------------------------------
E----------------------------------------
Dat moet uiteraard onder zijn, maar verder een leuk stukje om te lezen op de zondagquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:14 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Deze 2 mineurladders worden vaak in de harmonie gebruikt omdat de 7e noot een leidtoon is, dwz hij ligt een halve stap boven de grondtoon.
Ja, maar, gitaarspeulen is fijn...quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:49 schreef Doodkapje het volgende:
mensen... veel te mooi weer om gitaar te spelen vandaag
Klopt. Ik raak altijd in de warquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat moet uiteraard onder zijn, maar verder een leuk stukje om te lezen op de zondag.
Leuke dingetjes inderdaadquote:Op zondag 14 oktober 2007 13:54 schreef TeleluvR het volgende:
Ibanez maakt goede shit!
Bij een Gretsch zul je toch ook wat meer voor het merk betalen... Goede keus, gitaar is erg mooi!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |